MotoRocker Postat Martie 10, 2015 Share Postat Martie 10, 2015 Salutari! Intrebare pt cei priceputi: Pt mobra mea, Honda VTR 1000 Firestorm (V2 1000cc), se recomand YTX 12 BS (12V-10 Ah <sau 11 Ah/12 Ah depinde de firma>) sau YTZ 12S DAR eu pe mobra am un YTX 9, stiu asta pt ca e exact aceeasi marime cu bateria de pe mobra nevestii (Honda CB 500) si scrie pe ea 12V-8Ah...si cam atat, nu tu firma, nu tu data de activare, nu nimic....probabil e o chinezarie ceva Mobra porneste, desi bateria are amperaj/putere mai mica, invarte motorul si o ia la prima "cheie", intrebarea e daca imi afecteaza cu ceva motoreta.... releul de incarcare sau electromotorul sau altceva sau doar o sa se duca mai repede bateria pt ca are de "tras" mai greu/mult. Daca nu prezinta niciun risc nu as cumpara alta atat timp ca mobra porneste lejer cu asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 10, 2015 Share Postat Martie 10, 2015 (editat) Nu prezinta niciun risc doar ca nu are atata "zeama" in ea si curentul ce poate fi furnizat la pornire e mai mic. Eu am pe o mobra una de UPS care desi are capacitate mai mare decat originala curentul de pornire e mai mic si se simte cand motorul e foarte rece in rest functioneaza cu brio de 3 ani Ps si bateria care are initial 12Ah si un anumit curent de pornire pe masura ce trece timpul pierde din capacitate si ii creste rezistenta interna ajungand sub ce ai tu. Editat Martie 10, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 10, 2015 Share Postat Martie 10, 2015 Salutari! Intrebare pt cei priceputi: Pt mobra mea, Honda VTR 1000 Firestorm (V2 1000cc), se recomand YTX 12 BS (12V-10 Ah <sau 11 Ah/12 Ah depinde de firma>) sau YTZ 12S DAR eu pe mobra am un YTX 9, stiu asta pt ca e exact aceeasi marime cu bateria de pe mobra nevestii (Honda CB 500) si scrie pe ea 12V-8Ah...si cam atat, nu tu firma, nu tu data de activare, nu nimic....probabil e o chinezarie ceva Mobra porneste, desi bateria are amperaj/putere mai mica, invarte motorul si o ia la prima "cheie", intrebarea e daca imi afecteaza cu ceva motoreta.... releul de incarcare sau electromotorul sau altceva sau doar o sa se duca mai repede bateria pt ca are de "tras" mai greu/mult. Daca nu prezinta niciun risc nu as cumpara alta atat timp ca mobra porneste lejer cu asta. Salut, Nu o sa ai probleme cu instalatia electrica, in special cu RRT-ul si alternatorul. Ce poate fi dezavantajat?...este electromotorul/demarorul pentru ca nu are curentul de pornire cel solicitat, dar vad ca "chinezoiul" face fata, dar in mod sigur la temperaturi scazute..o sa-ti faca probleme. Acumulatorul este util in afara functiei principale de pornire in situatia in care suplimentezi consumatorii motocicletei fata de cei normali, aduci aftermarket (iluminare suplimentara, incalziri manere, s.a.m.d) atunci este nevoie de o compensare pentru alternator cu un acumulator conform manualului, sau unul la urmatoarea capacitate. In final il poti utiliza pe acesta pana cad iese din functiune. Numai bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 10, 2015 Share Postat Martie 10, 2015 Acumulatorul este util in afara functiei principale de pornire in situatia in care suplimentezi consumatorii motocicletei fata de cei normali, aduci aftermarket (iluminare suplimentara, incalziri manere, s.a.m.d) atunci este nevoie de o compensare pentru alternator cu un acumulator conform manualului, sau unul la urmatoarea capacitate. In final il poti utiliza pe acesta pana cad iese din functiune. Numai bine, Daca depasesti puterea generatorului prin aceste suplimentari acumulatorul va ajunge sa se descarce in final, este doar un tampon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 10, 2015 Share Postat Martie 10, 2015 Tampon, deci ajuta alternatorul in situatii critice, compenseaza cerintele din sistem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 10, 2015 Share Postat Martie 10, 2015 Tampon, deci ajuta alternatorul in situatii critice, compenseaza cerintele din sistem. Atat, dar nu a la long time, trebuie specificat altfel daca te incalzesti prea mult la maini si mergi prin ceata cu aceste accesorii, daca puterea generatorului e depasita, nu stii cand te lasa bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 10, 2015 Share Postat Martie 10, 2015 In mod normal alternatorul este calculat pentru un plus de putere adaugat in sistem, 8-10% add. Un exemplu facut pe un zx 6 _consumatori instalati: -faza lunga 55 W, numar 5W, frana/lampa spate 21 W, bord 2W, ECU 30W, pompa benzina 60W, electromotor ventilator 60W, aprindere 50W_TOTAL= 283 W consum, iar alternatorul debiteaza la 4000 rot/min 305 W, deci din start este un plus de putere pe rezerva de la fabricant, iar acumulatorul iti mai asigura o compensare la solicitari. In fine, nu o sa circuli zi de zi in aceste situatii, dar te poti baza si pe acumulator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Martie 11, 2015 Share Postat Martie 11, 2015 merci de raspunsuri... ingrijorarea venea din cauza slabiciunii hondelor la releele de incarcare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Martie 11, 2015 Share Postat Martie 11, 2015 sau din nestinta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 22, 2015 Share Postat Martie 22, 2015 sau din nestinta! Chiar asa, nu esti cam dur cu el ...ma refer la nestinta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ItsiBitsi Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 Salutare Am cumparat o YUASA YB12AL-A2 cu mentenanta. Singur am turnat in ea electrolit, am puso pe redresor sa se incarce si ulterior montato in moto. Magazinul de la care am cumparato meau zis : Daca vrei ca garantia sa fie valabila trebuie sa intru pe la un service si ei sa verifice tensinea de incarcare a baterii cind moto e pornita si daca totul e OK imi vor pune o stampila pe certificatul de garantie ? Stie cineva ceva despre aceasta verificare ? O pot face la orice servise sau trebuie sa ma duc la unul specializat ? Din pacate nu ma pot circla cu moto - nare RCA. Si nu am de gind sai fac deoarece vreau sa o vind. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 Bateria se verifica pe individul unde este montata . De unde ai cumparat bateria intreaba care sunt servisurile acreditate. Si costa 10/15 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ItsiBitsi Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 Exista vriun termen limita la aceasta verificare ? Dupa cum am mentionat nu am RCA si nu pot circula cu ea. Sper sa o vind cit mai repede si noul propietar sai faca verificarea. Bineinteles din contul meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 5zile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 Salutare Am cumparat o YUASA YB12AL-A2 cu mentenanta. Singur am turnat in ea electrolit, am puso pe redresor sa se incarce si ulterior montato in moto. Magazinul de la care am cumparato meau zis : Daca vrei ca garantia sa fie valabila trebuie sa intru pe la un service si ei sa verifice tensinea de incarcare a baterii cind moto e pornita si daca totul e OK imi vor pune o stampila pe certificatul de garantie ? Stie cineva ceva despre aceasta verificare ? O pot face la orice servise sau trebuie sa ma duc la unul specializat ? Din pacate nu ma pot circla cu moto - nare RCA. Si nu am de gind sai fac deoarece vreau sa o vind. Multumesc Citeste ce scrie pe certificatul ala de garantie ce ti s-a furnizat impreuna cu bateria (sau pune pe cineva daca nu te descurci cu cititul precum cu scrisul) acolo scrie si cine iti face garantia si ce mai intrebi pe aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ItsiBitsi Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 (editat) In certificatul de garantie nui indicat nici un termen limita de instalare/activare baterie. Singurl punct major care ar fi o problema e : Vanzatorul este exonerat in cazul cind "peisa nu a fost montata intr-un atelier de specialitate autorizat RAR". Din ce rezulta ca daca chear piesa a fost montata intrun atelier specializat, vine iarna si eu singur demontez pieasa si ulterior montez piesa la loc garantia mea nui valabila DEOARECE "peisa nu a fost montata intr-un atelier de specialitate autorizat RAR". Editat Martie 26, 2015 de ItsiBitsi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 N-are nimic ca ai schimbat tu , dar trebuie sa mergi in decurs de 5 zile la verificat.Daca ramai pe sate fara baterie gasesti un magazin auto cumperi o baterie si ce faci ? suni pe ala din urmatorul sat unde e servisu sa o monteze ? » Post actualizat in 26 Mar 2015 19:33Iti dau exemplu am ramas acum vreo 2 ani fara baterie la Lugoj, am cumparat una cat de cat compatibila si s-a facut verificarea in Timisoara, asta s-a intamplat intr-o sambata.Nu a fost nici o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ItsiBitsi Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 Problema e ca 5 zile deja au trecut. O sa trec miine pe la un service autorizat sa vad ce zic ei. Poate imi "fac verifiacrea". Daca nu o fac asta e - sper sa nu se defecteze in urmatorii 2 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 N-are nimic ca ai schimbat tu , dar trebuie sa mergi in decurs de 5 zile la verificat.Daca ramai pe sate fara baterie gasesti un magazin auto cumperi o baterie si ce faci ? suni pe ala din urmatorul sat unde e servisu sa o monteze ? » Post actualizat in 26 Mar 2015 19:33 Iti dau exemplu am ramas acum vreo 2 ani fara baterie la Lugoj, am cumparat una cat de cat compatibila si s-a facut verificarea in Timisoara, asta s-a intamplat intr-o sambata.Nu a fost nici o problema. De unde ai scos cele 5 zile daca omului nu-i specifica-n garantie? Eu inteleg din ce spune el ca eu iau bateria (care este uscata si cu electrolit in sticluta) ma duc cu ea la un service atestat RAR, aia mi-o activeaza, fac masuratorile pe mobra si de aici decurge termenul de garantie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 (editat) Mie mi-a zis ca am 1 an garantie, sa ma duc pana se face anul... PS: despre activare: http://www.bateriimoto.ro/Activarea-bateriei-Standard-si-AGM--eID43.html Cate baterii am avut si la masini si la mobre, nu a fost nevoie de ceva special. Ultima luata (de auto) avea direct 12.60, asta la moto era mai descarcata, dar dupa 2 zile de la incarcare are 12.70. Sa vedem dupa ce mai trece timpul. Editat Martie 26, 2015 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 (editat) De unde ai scos cele 5 zile daca omului nu-i specifica-n garantie? Eu inteleg din ce spune el ca eu iau bateria (care este uscata si cu electrolit in sticluta) ma duc cu ea la un service atestat RAR, aia mi-o activeaza, fac masuratorile pe mobra si de aici decurge termenul de garantie. Am cumparat bateria la masina in Ianuarie de la dedeman,am gasit oferta la varta, mi-am montat-o in parcare, a doua zi am fost la test cu ea.Vanzatoarea mi-a spus in 5 zile sa merg la test pentru garantie,in acte s-a specificat numarul masini,model,diesel...... Recent am luat la moto, aceeasi treaba. Daca comanzi una de pe net e aceeasi treaba te trimite la servisurile cu care lucreaza vanzatorul. Citez din ce scrie: " valoarea tensiunii de incarcare, masurata initial (maxim 5 zile lucratoare de la achizitie), precum si masuratorile efectuate la fiecare sase luni" Omul nu are garantie daca nu s-a dus in 5 zile. Ce nu intelegi vlad58 ?Ai o baterie moarta, impingi masina pana la service sa ti-o monteze aia ? Editat Martie 26, 2015 de kawazaki Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 (editat) Am cumparat bateria la masina in Ianuarie de la dedeman,am gasit oferta la varta, mi-am montat-o in parcare, a doua zi am fost la test cu ea.Vanzatoarea mi-a spus in 5 zile sa merg la test pentru garantie,in acte s-a specificat numarul masini,model,diesel...... Recent am luat la moto, aceeasi treaba. Daca comanzi una de pe net e aceeasi treaba te trimite la servisurile cu care lucreaza vanzatorul. Citez din ce scrie: " valoarea tensiunii de incarcare, masurata initial (maxim 5 zile lucratoare de la achizitie), precum si masuratorile efectuate la fiecare sase luni" Omul nu are garantie daca nu s-a dus in 5 zile. Tu ai luat baterie gata activata, alta gasca-n alta traista. La masina anul trecut am luat si eu la fel, nu m-am dus la garantie, din cate baterii am avut niciuna nu mi-a facut probleme cat dau ei garantia Editat Martie 26, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Martie 26, 2015 Share Postat Martie 26, 2015 Bateria moto a fost agm, deci a trebuit sa ii bag eu acidul din cele 5 recipiente.Bateria veche era moarta,daca opream motorul nu mai pornea.Cea din Lugoj de acum 2 ani a fost cu intretinere(electrolit) !!! » Post actualizat in 26 Mar 2015 20:26 vlad58 iei popcorn si iau eu bere ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eFu' Postat Martie 30, 2015 Share Postat Martie 30, 2015 Intrebare (am incercat sa gasesc un raspuns bazandu-ma pe "search", dar nu mi-a iesit): ce se intampla daca folosesc un charger standard pentru baterie (adica unul care nu are specificatie expresa can-bus), fara sa deconectez bateria de la circuitele motocicletei? Am un charger luat de pe Louis, care are un cablu de legatura care se leaga pe borne impreuna cu celelalte cabluri ale motocicletei, la care, ulterior se leaga chargerul si nu stiu daca e ok sau nu sa-l montez... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Martie 30, 2015 Share Postat Martie 30, 2015 De fiecare data cand puneam o baterie pe redresor deconectam minusul, la plus fiind mai multe. Ori ca era masina, ori ca era motor. Caz la o cunostiinta, s a ars un calculator din cauza asta, asa spun meseriasii. Desfa borna si stai linistit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.