dedant68 Postat Aprilie 12, 2015 Share Postat Aprilie 12, 2015 Salut, ieri am luat niste masuratori si sunt curios ce parere aveti. Baterie VoltOn iYTX7L-BS (2013) 1. Voltaj dupa 1 sapt de la ultima incarcare (fara alarma): 12.5V - este normal dupa o saptamana neutilizata la incarcator sau motocicleta; 2. Voltaj dupa incarcare 1h, apoi lasat 30 min: 12.8V - da, este OK ! , valori optimi ( 12,6-13,1)V pentru Yuasa, sau (12,7-13,1) alte tipuri; 3. Pornire motor -> voltaj minim atins: 10V (demaror apasat 2-3 sec) - este in regula, 9 V este limita; 4. Ralanti.. -> imediat dupa pornire: 14.1V -> dupa 5 min: oscileaza intre 14.4V - 14.6V - 14.8V - 14,5 V valoarea medie / interval recomandat (13,6-14,9)V cu si fara consumatori, faza scurta si lunga. -> consumatori porniti (faza lunga + semnalizare + frana): 12.5V - 13.8V - 13,8V, OK 5. 5000-6000 rpm -> fara consumatori: 14V - 14.1V -> consumatori porniti (faza lunga + semnalizare + frana): 12.9V - 13.0V Nota: cu mai putini consumatori, sa zicem doar faza lunga si semnalizare sau frana, insa nu toate 3 simultan, voltajul e in jur de 13.8V 13,8V este la limita inferioara, dar in interval, in timpul deplasarii turatia poate ajunge si la peste 7000 rot min 6. Redresor Bosch Battmax 8 -> voltaj incarcare: 15V (<- cam mare pt o baterie moto, nu?) Cum ai masurat tensiunea? Voltmetrul conectat pe bornele acumulatorului in acelasi timp cu incarcatorul conectat, sau cu redresorul in gol(Voltmetrul la bornele redresorului)? -> amperaj incarcare: 0.4A Care este capacitatea acumulatorului? (Ah) 7. Alarma -> consum: 8mA (8 Miliamperi = 0.008 Amperi) -> 6Ah / 0.008A = 750 ore = ~31 zile (asta inseamna ca in 2 saptamani deja bateria este pe jumatate descarcata) Alarma consuma si in regim static..normal este un receptor/ consumator, element pasiv de circuit ! » Post actualizat in 12 Apr 2015 10:35 Corect, din pacate.. totusi nu imi explic cum niste no-name-uri (ex. Power Thunder YTX9-BS) rezista cu succes ani de zile, iar Varta pusca in 6 luni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 12, 2015 Share Postat Aprilie 12, 2015 (editat) Baterie VoltOn iYTX7L-BS (2013) -> amperaj incarcare: 0.4A Care este capacitatea acumulatorului? (Ah) 7 Ah Editat Aprilie 12, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 12, 2015 Share Postat Aprilie 12, 2015 7 Ah OK, Vlad..in prima trecere an vazut Z ! normal in seria de litere trebuie sa fie capacitatea. 0,4A la ampermetru, iar 0,7 A teoretic(10% din C_Ah), in final este bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vallach Postat Aprilie 12, 2015 Share Postat Aprilie 12, 2015 (editat) 6. Redresor Bosch Battmax 8 -> voltaj incarcare: 15V (<- cam mare pt o baterie moto, nu?) Cum ai masurat tensiunea? Voltmetrul conectat pe bornele acumulatorului in acelasi timp cu incarcatorul conectat, sau cu redresorul in gol(Voltmetrul la bornele redresorului)? -> amperaj incarcare: 0.4A Care este capacitatea acumulatorului? (Ah) Am masurat cu redresorul conectat la bornele bateriei, nu m-am gandit sa masor si in gol, o voi face cu prima ocazie. Cum se procedeaza corect, totusi? Desi pt seria YTX7L-BS capacitatea standard este de 6Ah (exemplu Yuasa), modelul acesta de la Volton are 7Ah Editat Aprilie 12, 2015 de Vallach Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 12, 2015 Share Postat Aprilie 12, 2015 Corect masurarea de monitorizare/control se realizeaza la bornele acumulatorului cu incarcatorul in sarcina pe acumulator. Dar ca sa-ti faci o viziune asupra modului de lucru, iti postez pentru un incarcator inteligent tensiunea in gol si in sarcina(conectat). 15V este la limita superioara de incarcare...chiar nu trebuie sa fie conectat mai mult de 1,5 ore, daca creste peste 15V dupa 30 min, deconectezi incarcatorul. De aceea de cativa ani pentru o buna intretinere pe parcursul nefunctionarii motorului se folosesc inteligentele, incarcarea controlata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Aprilie 18, 2015 Share Postat Aprilie 18, 2015 (editat) Salut, Am mai scris pe la pagina 75, un caz la fel ca al tau..repet mai jos: Bottle Supplied( BS), acumulatorul vine uscat din fabrica dar impreuna cu electrolitul in cele 6 bidonase care vor umple cei 6 elementi pentru activarea acumulatorului, recomand aceasta varianta, participi tu la activarea produsului( in instructiuni se spune cu procedezi cu bidonasele pline cu electrolit, este simplu, dar putina atentie) Important!! Dupa ce ai golit total bidonasele in acumulator, FIXEZI/PRESEZI banda de etansare PVC (este chiar banda care a etansat bidonasele cu electrolit !!)peste elementi cu mana si foarte bine/apasat, practic ai sigilat acumulatorul la partea superioara pe unde ai facut umplerea! Apoi, trebuie sa lasi1 ora acumulatorul pentru ca electrolitul sa fie absorbit de placi si procesul de activare sa fie initiat si finalizat. Dupa o ora, acumulatorul este incarcat la 80% din capacitate(Ah), obligatoriul se conecteaza la un incarcator/redresor de incarcare pana cand tensiunea la bornele acumulatorului ajunge la 13 V. In acest caz, trebuie sa montezi un voltmetru pe bornele acumulatorului/paralel si sa observi tensiunea, cand aparatul/voltmetrul indica 13 V, incarcarea este finalizata. In cele mai multe cazuri, acumulatorii moto care sunt sub 18Ah, ajung la valoarea de 13V intr-o ora. Bafta, Mersi pt info dar mai am 2 intrebari daca ma poti lamuri/ajuta. Am pus electrolitul in baterie l-am lasat 1 ora si am pus incarcatorul pe baterie,am un incarcator inteligent dar problema este ca nu are optiune de ales intre curentul de incarcare decat 1 A si 4 A,indicatiile bateriei sunt ca trebuie incarcat cu 1,6A timp de 15/25 ore.Nu am cu ce masura tensiunea la borne dar ma gandesc ca incarcatorul stie ce are de facut ca doar e "inteligent" si decupleaza cand e full. Intrebarea e...E vreo problema daca pun la incarcat doar cu 1A sau curentul e prea slab sau pot sa pun pe 4A? A 2-a intrebare,pe baterie scrie 12V/16Ah (10HR) iar mai jos 16,8Ah(20HR),ce semnifica acele cifre 10HR si 20HR? Mersi pt ajutor! Aceasta e bateria. http://www.yuasa.co.uk/yb16al-a2-yb16al-a2.html Editat Aprilie 18, 2015 de yamaha yzf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 18, 2015 Share Postat Aprilie 18, 2015 (editat) Poti s-o incarci linistit cu 1A, incarcatorul daca-i inteligent opreste incarcarea cand e cazul pe urma probabil trece pe mentenanta. Pot sa-mi dau doar cu presupusul referitor la 10 sa 20, banuiesc ca are 16Ah daca o descarci in 10 ore si 16,8 daca o descarci in 20 de ore, adica in primul caz un curent de descarcare de 1,6A si in cazul al-ll-le un curent de descarcare de 0,84A. Editat Aprilie 18, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Aprilie 18, 2015 Share Postat Aprilie 18, 2015 Nu merita stresul pt o baterie la ce preturi au si oricum tin minim doua sezoane. La mine e la al doilea sezon, merge ca in prima zi si e no name ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Aprilie 18, 2015 Share Postat Aprilie 18, 2015 E prima baterie pe care o schimb si a venit "dezmembrata" fara scid in ea,m-am gandit ca o pornesc "ca la carte" poate ma tine mai mult de 2 sezoane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 18, 2015 Share Postat Aprilie 18, 2015 Mersi pt info dar mai am 2 intrebari daca ma poti lamuri/ajuta. Am pus electrolitul in baterie l-am lasat 1 ora si am pus incarcatorul pe baterie,am un incarcator inteligent dar problema este ca nu are optiune de ales intre curentul de incarcare decat 1 A si 4 A,indicatiile bateriei sunt ca trebuie incarcat cu 1,6A timp de 15/25 ore.Nu am cu ce masura tensiunea la borne dar ma gandesc ca incarcatorul stie ce are de facut ca doar e "inteligent" si decupleaza cand e full. Intrebarea e...E vreo problema daca pun la incarcat doar cu 1A sau curentul e prea slab sau pot sa pun pe 4A? A 2-a intrebare,pe baterie scrie 12V/16Ah (10HR) iar mai jos 16,8Ah(20HR),ce semnifica acele cifre 10HR si 20HR? Mersi pt ajutor! Aceasta e bateria. http://www.yuasa.co.uk/yb16al-a2-yb16al-a2.html Salut, 1. Conectezi incarcatorul si lucrezi cu 1 A curent de incarcare, cand tensiunea pe acumulator va ajunge la 13-13,2 V, incarcatorul deconecteaza din regimul de incarcare continuu si comutata in regim controlat pulsatoriu(iti arata pe display acumulator incarcat-full si acolo va lucra). 2. Ce se indica in acel dreptunghi, si apare la diverse tipuri de acumulatoare/marci) este C20h si reprezinta capacitatea nominala, adica produsul dintre valorile standard ale curentului si timpului. Practic se obtine pentru un curent de descarcare Id=0,05x C20h care trebuie sa descarce acumulatorul in 20 ore pana la tensiunea de 1,75V pe element la temperatura de referinta a electrolitului de 25 grdC. In cazul tau capacitatea nominala este C20h=16,8 Ah, iar curentul de descarcare(Id) este 0,84 A pentru 20 ore (HR). Daca o sa asiguri o intretinere corecta(si vad ca ai cu ce_iti mai trebuie un multimetru?? 150 lei ceva bun ma contactezi cand doresti sa-ti cumperi), si nu uiti acumulatorul pe motocicleta din noiembrie pana in aprilie......sigur o sa-l ai functional cel putin 4 ani, vorbesc din experiente practice personale.. Bafta, Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 18, 2015 Share Postat Aprilie 18, 2015 Să înțeleg că nu știe nimeni de unde-mi pot cumpăra Antigravity în EU. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 18, 2015 Share Postat Aprilie 18, 2015 Să înțeleg că nu știe nimeni de unde-mi pot cumpăra Antigravity în EU. Ce am gasit: http://www.antigravitybatteries-uk.co.uk/ (contact si catalog ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 19, 2015 Share Postat Aprilie 19, 2015 Ce am gasit: http://www.antigravitybatteries-uk.co.uk/ (contact si catalog ) спасибо Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Aprilie 19, 2015 Share Postat Aprilie 19, 2015 Salut, 1. Conectezi incarcatorul si lucrezi cu 1 A curent de incarcare, cand tensiunea pe acumulator va ajunge la 13-13,2 V, incarcatorul deconecteaza din regimul de incarcare continuu si comutata in regim controlat pulsatoriu(iti arata pe display acumulator incarcat-full si acolo va lucra). 2. Ce se indica in acel dreptunghi, si apare la diverse tipuri de acumulatoare/marci) este C20h si reprezinta capacitatea nominala, adica produsul dintre valorile standard ale curentului si timpului. Practic se obtine pentru un curent de descarcare Id=0,05x C20h care trebuie sa descarce acumulatorul in 20 ore pana la tensiunea de 1,75V pe element la temperatura de referinta a electrolitului de 25 grdC. In cazul tau capacitatea nominala este C20h=16,8 Ah, iar curentul de descarcare(Id) este 0,84 A pentru 20 ore (HR). Daca o sa asiguri o intretinere corecta(si vad ca ai cu ce_iti mai trebuie un multimetru?? 150 lei ceva bun ma contactezi cand doresti sa-ti cumperi), si nu uiti acumulatorul pe motocicleta din noiembrie pana in aprilie......sigur o sa-l ai functional cel putin 4 ani, vorbesc din experiente practice personale.. Bafta, Bafta, Ok mersi. Bateria s-a incarcat in aproximativ 15 ore acum incarcatorul este pe "float mode maintainer" si din cate am observat sare pe incarcare din nou in intervale de aprox 2 ore,adica incepe sa incarce dar dupa 5 minute sare iar la "float mode".bateria veche un exide identic cu acesta cand il puneam la incarcat nu dura 1 ora si era full dar cand il puneam pe mobra se descarca intr-o zi,am verificat la un service incarcarea pe mobra si e ok asa ca am schimbat bateria cu ce am acum. I-mi trebuie neaparat acel multimetru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 19, 2015 Share Postat Aprilie 19, 2015 спасибо Ok mersi. Bateria s-a incarcat in aproximativ 15 ore acum incarcatorul este pe "float mode maintainer" si din cate am observat sare pe incarcare din nou in intervale de aprox 2 ore,adica incepe sa incarce dar dupa 5 minute sare iar la "float mode".bateria veche un exide identic cu acesta cand il puneam la incarcat nu dura 1 ora si era full dar cand il puneam pe mobra se descarca intr-o zi,am verificat la un service incarcarea pe mobra si e ok asa ca am schimbat bateria cu ce am acum. I-mi trebuie neaparat acel multimetru? Sigur iti trebuie sau o sa-ti trebuiasca..nu numai la moto, poate ai si auto sau la diferite instalatii electrice, in special cea casnica. Multimetru=Voltmetru c.a si c.c, ampermetru c.c si c.a, ohmmetru, verificare diode, masurare temperatura cu sonda, etc. Ai dorit sa masori tensiunea debitata de alternator si reglata de RRT la bornele acumulatorului_folosesti voltmetrul de c.c si alte N+1 situatii, ce faci apelezi la service moto pentru orice .....Este o recomandare, tu decizi, dar daca ai moto sau auto sau si doresti sa fi independent pentru mici verificari, este necesar.. Numai bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Aprilie 19, 2015 Share Postat Aprilie 19, 2015 Acest acumulator http://magazinuldebaterii.ro/baterie-moto-volton-12v-8-ah-yt9b-4.html se incarca cu incarcatorul de la Lidl pe program normal sau AGM? Multumesc pt raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 19, 2015 Share Postat Aprilie 19, 2015 Acest acumulator http://magazinuldebaterii.ro/baterie-moto-volton-12v-8-ah-yt9b-4.html se incarca cu incarcatorul de la Lidl pe program normal sau AGM? Multumesc pt raspuns Salut, 1. Dupa cum spune instructiunea, acumulatorul este practic format si incarcat din fabrica...trebuie sa-i credem, dar nu strica daca masori tensiunea la borne. Un acumulator incarcat are o tensiune in intervalul (12,7-13,1)V. 2. Incarcatorul de la Lidl il poti utiliza cand tensiunea acumulatorului este mai mica de 12,7V, in perioadale de nefunctionare a motorului(3-4) sap, si bineinteles in sezonul rece. Dar ca sa cunosti tensiunea la borne, ai nevoie de un voltmetru pentru masurarea periodica. 3 Program AGM?? marketing la greu ......AGM( Absorbed Glass Mat) se refera la tehnologia de fabricatie a unui acumulator, este cazul celor fara intretinere(nu se completeaza cu apa distilata, sunt capsulate)-free maintenance...practic acumulatorul tau din foto. Daca mentioneaza AGM, ok-fixezi pe AGM si incarci, dar sunt curios cum functioneaza pe program normal si pe AGM, as face cateva masuratori in sarcina ...de curiozitate! 4. Si acum parerea mea...este optiunea ta cu Volton, dar sa nu ai mari asteptari de la acest acumulator, ma refer in special la durata de viata. Numai bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Aprilie 19, 2015 Share Postat Aprilie 19, 2015 Multumesc pentru raspunsul "in extenso" dar: 1. Bineinteles ca e incarcat, activat si pregatit de utilizare (asa mi-a spus si vanzatorul). Bineinteles ca voi verifica tensiunea inainte de utilizare. Bineinteles ca il incarc daca e cazul (sub 12,8V) 2. Stiu ce poate incarcatorul, si pentru ce e bun, l-am testat pe programul normal de moto 3. Aici e aici. Am citit ce inseamna abrevierea AGM, e vorba, cum bine scriai, despre tehnologia de fabricatie. Imi imaginez ca aceasta tehnologie impune o alta curba de incarcare, curba ce se regaseste in programul "AGM" al incarcatorului mentionat. Problema pe care o am este ca, la intrebarea mea de mai sus, vanzatorul mi-a recomandat, fara exitare, AGM. Tocmai ca pe acumulator nu e inscriptionat AGM. Asta nu prea inteleg eu. Informatiile pe net despre Volton sunt sumare. 4. Bineinteles ca nu am asteptari mari, vreo 2 ani maximum. Dar decizia de achizitie (versus o Yuasa adevarata) am luat-o pe criterii pur economice, nu stiu cat o sa mai tin utilajul. Nu cred ca va fi o perioada de viata de Yuasa, mai degraba de Volton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 19, 2015 Share Postat Aprilie 19, 2015 Multumesc pentru raspunsul "in extenso" dar: 1. Bineinteles ca e incarcat, activat si pregatit de utilizare (asa mi-a spus si vanzatorul). Bineinteles ca voi verifica tensiunea inainte de utilizare. Bineinteles ca il incarc daca e cazul (sub 12,8V) 2. Stiu ce poate incarcatorul, si pentru ce e bun, l-am testat pe programul normal de moto 3. Aici e aici. Am citit ce inseamna abrevierea AGM, e vorba, cum bine scriai, despre tehnologia de fabricatie. Imi imaginez ca aceasta tehnologie impune o alta curba de incarcare, curba ce se regaseste in programul "AGM" al incarcatorului mentionat. Problema pe care o am este ca, la intrebarea mea de mai sus, vanzatorul mi-a recomandat, fara exitare, AGM. Tocmai ca pe acumulator nu e inscriptionat AGM. Asta nu prea inteleg eu. Informatiile pe net despre Volton sunt sumare. Vezi..aici se face diferenta intre marci, dar si preturi pe masura....normala cu intretinere, AGM, Gell?? cine stie?? Dupa cum arata, este capsulata, nu are intretinere(cele cu intretinere au acces la elementi pentru completare cu apa distilata)..AGM in prima instanta. 4. Bineinteles ca nu am asteptari mari, vreo 2 ani maximum. Dar decizia de achizitie (versus o Yuasa adevarata) am luat-o pe criterii pur economice, nu stiu cat o sa mai tin utilajul. Nu cred ca va fi o perioada de viata de Yuasa, mai degraba de Volton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 E intetesant ca, la o cautare mai atenta, nu am gasit CHIAR NIMIC pe Google despre Volton. In afara de textul descriptiv de pe e-shop-uri romanesti, NIMIC. Parca nu exista, sau ar fi informatii "clasified". Pana si ultima chinezarie o gasesti pe alibaba.com sau echivalente. Nu si Volton-ul. . . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 Pentru ca sunt facute in China ca brand inventat. Daca te duci si tu si comanzi destule, poti avea propriul brand "anpetre" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 Mda, inteleg. De'acu sa fim sanatosi si sa vedem daca atinge "speranta de viata" de 2 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 baterii bune si ieftine se produc in Romania la CARANDA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 E intetesant ca, la o cautare mai atenta, nu am gasit CHIAR NIMIC pe Google despre Volton. In afara de textul descriptiv de pe e-shop-uri romanesti, NIMIC. Parca nu exista, sau ar fi informatii "clasified". Pana si ultima chinezarie o gasesti pe alibaba.com sau echivalente. Nu si Volton-ul. . . La un singur click si am gasit ceva mai bun si posibil mai ieftin. Introduci datele necesare si iti alegi tipul de yuasa! Chiar daca ai varianta cu intretinere, durata de viata este dublu fata de acel VOLTON...no name. http://magazinuldebaterii.ro/baterii-moto.html?producator=6&gclid=CJODp96ShcUCFZQZtAodgx8AiQ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 Multumesc de intentie, dar nu e chiar asa. La ce imi trebuie mie nu exista decat Volton 160 RON, Yuasa 439 RON sau GS 545 RON. Si asta exact la magazinul indicat de tine. Din pacate, nu exista nimic intre ele. Yuasa, pentru cat mai am eu de gand sa pastrez motoreta, nu se justifica. La vanzare, oricum o voi da sub pretul cerut de altii, ca sa evit "judecata" celor care se "ocupa" de sectiunea vanzari. Mai bine ii spun cumparatorului ca e o baterie de slaba calitate si i-o scad din pret. Cam asta ar fi. In alta ordine de ideim dar in acest context, am citit undeva pe net ca tehnologia "gel" are acelasi algoritm de incarcare cu "AGM". Sursa nu mi s-a parut de incredere asa ca, daca cineva mai detine informatii despre subiect, il rog sa ne lumineze. Stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.