Ruginel Postat Martie 3 Share Postat Martie 3 Acum 4 ore, foxbat a spus: man. nu te supara.dar nici unul din care au spus ca e ok nu au idee despre ce inseamna un charger corect. in fine. i'm done. cumparati gunoaie daca nu conteaza sfatul profesionist. Am CTEK MX5 si am avut si de la Lidl pe care l-am imprumutat si am ramas fara el, acesta fiind motivul pentru care am luat altul. Pe cel de la Lidl l-am avut cam 5 ani si l-am folosit destul, inclusiv la baterii omorate de releul regulator defect. Zero probleme. O fi bun, o fi rau, cine stie!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Martie 3 Share Postat Martie 3 Acum 12 minute, SONYC a spus: Man, lasa vrajeala. Nu esti deloc tampit.. esti in schimb foarte incapatanat. Motivul insa ma intriga.. grija altuia? Nu-i cazul zic.. pe bune ca sunt. da, fix de aia am postat. stii zicala aia ca "si tampitul de grija altuia". vezi, asa se recunosc tampitii care n-au de lucru si posteaza. cel putin tu cam invarti roata. ceea ce i super! tu stii cel mai bine daca poti sa ajuti sau nu. Dar pesemne ca bascalia e si ea buna la ceva. Ajuta daca poti, daca nu - lasa-l pe "Sefu". Acum 3 minute, Ruginel a spus: Am CTEK MX5 si am avut si de la Lidl pe care l-am imprumutat si am ramas fara el, acesta fiind motivul pentru care am luat altul. Pe cel de la Lidl l-am avut cam 5 ani si l-am folosit destul, inclusiv la baterii omorate de releul regulator defect. Zero probleme. O fi bun, o fi rau, cine stie!? as face o comparatie dar sper sa fie de ajutor si sa nu iste si mai multe nelamuriri. avut pe masini/motoare baterii cu Pb ( agm. efb, clasice, gel samd). Au mers bine decenii. Dupa ce am descoperit "Litiul" cum sa pot sa spun " ce buna e bateria cu Pb" ? Mai ales cand e vorba de preturi similare.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Martie 3 Moderatori Share Postat Martie 3 Cand am lucrat in service,am primit la reparat pe platforma,2 motociclete ce au ars de la bateriile litiu. Or fi bune sau nu cele pe litiu,nu stiu,ca ezit sa imi dau foc la vreun motor,dar 100% nu am vazut motociclete arse de la bateriile clasice. Eu doar am tras concluzia. Ca sa fie info completa,era vorba de un SV650 si un Duke 390.Acum imi pare rau ca nu le-am si pozat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Martie 3 Share Postat Martie 3 Sa facem un poll, sa veden cine zice ca e gunoi, si cine zice ca isi merita acei 70 de lei redresorul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Martie 3 Share Postat Martie 3 Acum 21 minute, foxbat a spus: as face o comparatie dar sper sa fie de ajutor si sa nu iste si mai multe nelamuriri. avut pe masini/motoare baterii cu Pb ( agm. efb, clasice, gel samd). Au mers bine decenii. Dupa ce am descoperit "Litiul" cum sa pot sa spun " ce buna e bateria cu Pb" ? Mai ales cand e vorba de preturi similare.. Tot ca o comparatie, daca vrei sa incarci baterii pe litium cu incarcatoare pentru Pb, problema nu este la incarcator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Martie 3 Share Postat Martie 3 Acum 2 ore, Ruginel a spus: Tot ca o comparatie, daca vrei sa incarci baterii pe litium cu incarcatoare pentru Pb, problema nu este la incarcator. cine a spus asta? eu in niciun caz. comparatia pe care am facut era in continuarea postarii tale, daca ceva a mers bine nu inseamna ca ramanem la tehnologia aia(nici motorul cu abur nu i rau:)) ) Acum 3 ore, Kristian a spus: Cand am lucrat in service,am primit la reparat pe platforma,2 motociclete ce au ars de la bateriile litiu. Or fi bune sau nu cele pe litiu,nu stiu,ca ezit sa imi dau foc la vreun motor,dar 100% nu am vazut motociclete arse de la bateriile clasice. Eu doar am tras concluzia. Ca sa fie info completa,era vorba de un SV650 si un Duke 390.Acum imi pare rau ca nu le-am si pozat. sigur ca se intampla asa ceva - EV-urie iau foc de la baterii, ICE-urile de afurisite ce s. discutia cu "incendiile" e pe topicul cu EV-urile:). aici era de incarcatoare doar . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 3 Share Postat Martie 3 Plm, la Tracer am baterie cu litiu, așa l-am cumpărat. Sa-mi iau stingător pt 🏍? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Martie 3 Moderatori Share Postat Martie 3 Acum 47 minute, foxbat a spus: .... sigur ca se intampla asa ceva - EV-urie iau foc de la baterii, ICE-urile de afurisite ce s. discutia cu "incendiile" e pe topicul cu EV-urile:). aici era de incarcatoare doar . Topicul se numeste foarte clar: Incarcatoare - Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii Acum 4 minute, ENEOS a spus: Plm, la Tracer am baterie cu litiu, așa l-am cumpărat. Sa-mi iau stingător pt 🏍? Exemplele date de mine mai sus cu cele doo moto,sunt de useri ce au schimbat bateriile normale cu baterii litiu cumparate din piata,nu cele cu acumulatori de fabrica.Poate de acolo sa fie problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 3 Share Postat Martie 3 (editat) Nu știu dacă din fabrică vine cu Li sau cu Pb (ar pute fi doar AGM, că stă culcată), nu pare bateria originală. Dar are un buton și niște LED-uri să verifici starea ei, și e tot verde ca mobra. Editat Martie 3 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Martie 3 Share Postat Martie 3 Daca mobra e mai noua este oki:) La unele se seta(din tester) tipul de acumulator.daca ai vreme..trage i o masurare pe incarcare si zi cat "baga".vedem dupa.Respecte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TeDy 'M Postat Martie 4 Share Postat Martie 4 Uhh, subiect arzător! Am cumpărat akku Intact cu AGM 21Ah-300A(EN) acum 2 ani, și din instrucțiuni am văzut ca este recomandata încărcarea la 2 luni de nefolosire. De ce alt încărcător față de cel clasic, de ce încărcare inteligenta? Pt ca este vb de capacitatea acestor akku, de "setea de absorbție" a CURENȚILOR DE ÎNCĂRCARE, dar nu uit si de sensibilitatea constructiei elementilor - fapt pt care un încărcător inteligent știe cum sa livreze. Cred eu..poate fals??? ca tot din aceasta cauza sa se ajunga la incendii la instalatiile motorizatelor ce au alte akku de tip nou? În concluzie, țin la akku meu AGM pe care îl încarc cu MXS5 care știe de FUNCȚIA AGM, iar dacă vreodată voi da de un akku pe LITIU, îl voi încarcă cu încărcător cu FUNCȚIA pt LITIU. <<<Tehnologii inteligente de "livrare"-curenți de încărcare-capacitati noi de akkumulare in respectivii acumulatori.>>> 1. De MXS5 mai mult decat MULȚUMIT, îl folosesc și la mașină are funcție diferită pt Auto 2. Mai convenabil poate, ca a 2a varianta, poate fi un încărcător BOSCH C3. 3. Nu am avut de la Lidl-nu afirm 4. Optimate 6 prea scump ca să ofere altceva. 5. Mai este și seria Noco Genius Succes și un 2025 cu libertate de mișcare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 4 Share Postat Martie 4 Acum 37 minute, TeDy 'M a spus: akkumulare Înkkărkare și reddre$$or. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TeDy 'M Postat Martie 4 Share Postat Martie 4 Acum 21 minute, ENEOS a spus: Înkkărkare și reddre$$or. Ok. Altceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Sâmbătă la 22:32 Share Postat Sâmbătă la 22:32 La 28.02.2025 la 19:57, foxbat a spus: NICI in gluma nu mai aduceti vorba de LIDL. mizeria aia sinistra este INUTILA am citit la Optimate4 cum încarcă el cu impulsuri și "regenerează" bateria. Atâta vrăjală parcă nu prea cred. Le am pe amândouă, dar când e să moară bateria, îți iei una nouă. Acum am una și cu litiu, trebuie să mai iau un încărcător? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Microbec Postat Duminică la 06:23 Share Postat Duminică la 06:23 7 hours ago, yuk said: Acum am una și cu litiu, trebuie să mai iau un încărcător? Da, pentru bateria cu litiu ai nevoie de un redresor dedicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Duminică la 07:05 Share Postat Duminică la 07:05 Întrebare: cum se încarcă bateria cu Li pe moto, dacă acolo e doar un amărât de "releu de încărcare"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Duminică la 07:46 Share Postat Duminică la 07:46 Acum 40 minute, Lucian_M a spus: Întrebare: cum se încarcă bateria cu Li pe moto, dacă acolo e doar un amărât de "releu de încărcare"? E amarat si prost informat,incarca orice baterie prinde... Acum 9 ore, yuk a spus: am citit la Optimate4 cum încarcă el cu impulsuri și "regenerează" bateria. Atâta vrăjală parcă nu prea cred. Le am pe amândouă, dar când e să moară bateria, îți iei una nouă. Acum am una și cu litiu, trebuie să mai iau un încărcător? La cele AGM,incarcatoarele astea "smechere"baga niste impulsuri ca la UPU,lipsesc asistentele blonde,acu daca Sfanta Varta si preacuviosul Exide cheama bateria ta la Sfanta Reciclare nu ai ce face trebuie sa iei una noua. Restul e marketing. Cu Litiu nu am avut ! Eu folosesc asa ceva si incarca orice,are de toate functiile. https://www.emag.ro/redresor-auto-inteligent-foton-ri-1224-8-functie-regenerare-desulfatare-12v-8a-24v-4a-640051f/pd/DLL03XMBM/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Duminică la 21:18 Share Postat Duminică la 21:18 Bateriile astea “exotice” cu Li si alte bazaconii, nu sunt gandite pentru necesitatile electrice si tipul de incarcare de pe motoare, cel putin nu ale noastre (cele din motoGP nu au “releu”, bateria se “consuma” in timpul cursei). Pentru a nu exploda, acestea mai au un “releu” incorporat in baterie care controleaza din nou incarcarea, dupa “releul” agregatului moto. Bateriile auto-moto cu plumb sunt gandite dupa necesitati, un curent foarte mare la pornire (CCA) dupa care se incarca in tampon si se comporta ca un capacitor, cu rol de filtru dupa redresor, cu toleranta foarte mare la tensiune. Nu intru in amanunte, da, sigur, bateriile noi, exotice, sunt foarte performante, dar pentru alte aplicatii, si au nevoie de o incarcare foarte controlata, pentru moto personal chiar nu merita riscul, un defect la circuitul de control al tensiunii de incarcare inseamna incendiu… si nu va luati dupa marime, accidental am avut sansa sa ma aflu in apropierea unei baterii din astea care a explodat (intr-un concasor de reciclare metal) si tot ce pot sa spun e ca ma bucur ca purtam pantaloni maronii. Fiecare cum il duce mintea, eu unul pe motorul meu am acumulator clasic cu Pb… ma rog, AGM ca e culcata bateria, si dorm linistit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Duminică la 22:14 Share Postat Duminică la 22:14 După aceste explicații detaliate, consider că ar cam fi cazul să rămân "pe clasic". Am 18 acumulatori cu Li pentru scule electrice, dar măcar aia nu stau lângă benzină și 100 de grade. Spun asta pentru că mă gândeam foarte serios să-mi iau baterie ușoară pentru moto, dacă actuala se duce spre neființă. Nu-i bai, va fi un Fulbat AGM sau Gel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat ieri la 09:52 Share Postat ieri la 09:52 Acum 11 ore, Lucian_M a spus: După aceste explicații detaliate, consider că ar cam fi cazul să rămân "pe clasic". La ditamai motorul nu cred ca conteaza cateva kg in minus. Mergi pe ce a pus fabrica ca doar inginerii aia or sti ei ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat ieri la 10:17 Share Postat ieri la 10:17 Absolut. Deocamdată am Toplite, așa am luat mobra, văd că nu face fițe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat ieri la 13:48 Share Postat ieri la 13:48 La Africa Twin pe bateria cu Litiu scrie MAX CHARGE RATE 14.7V 35A. Un baiat de pe net din Polonia a incarcat cu un redresor normal si i-au puscat niste sigurante din baterie, deci sunt facute cu cap sa nu ia foc, cel putin astea de pe Africane. Eu iarna o dau jos si o incarc cu o sursa reglabila, masor tensiunea cu un multimetru sa fie de 14.5 sa fiu sigur ca nu depasesc 14.7 si setez limitarea de curent in jur de 1A. Oricum la asta cu Litiu peste iarna aproape ca nu scade tensiunea la borne dupa 2-3 luni de stat in casa. Intr-un an am notat si cred ca era 0.1V diferenta fata de cat am avut cu cateva luni inainte. La celelalte motoare incarc cu ala de Lidl si ma tin cam 4-6 ani - aia originala de pe Vstrom a tinut din toamna lui 2008 de cand a fost fabricata pana in primavara lui 2020. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat 21 ore în urmă Share Postat 21 ore în urmă La 02.03.2025 la 20:48, Speedy.K a spus: Ooo, domnu', ce placere! La fel boierule, sa ne traiesti! Celalalt sase e de 12/24 si incarca numai baterii de 100 din 2018 incoace, in ultimul uichend a reparat trei bucati pe care le-am chinuit aducandu-mi troaca acasa de unde s-a rupt cureaua, 120km, intai pica ABS, ESP, BAS, apoi SRS si cand se stngea lumina in bord opream sa pun alta sursa Nu ai idee boierule ce regrete am ca am mai mult de un optimate, asa investitie paguboasa am facut, oy vey! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat 13 ore în urmă Share Postat 13 ore în urmă Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.