anjinsan Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Salut, Am un CBR F3, care la franarea mai puternica transmite o serie de vibratii in ghidon (cam 4-5 pe secunda) ca si cum as frana pe un grilaj, fara a fi afectata directia, doar o bataia pe verticala transmisa in ghidon. Nu stiu daca sunt cauzate de o setare gresita a amortizoarelor (poate ajung in capatul cursei) sau de sistemul de franare (placute sau vreun disc deformat). Nu simt vibratia in maneta de frana, ci mai mult in furci, dar poate fi transmisa de la roata. Da, e o descriere sumara, insa nu prea am idee ce anume sa investighez. Franele sunt in continuare eficiente, atata doar ca la o franare mai puternica, parca am ABS . Aveti idee ce poate cauza o asemenea vibratie? Multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Tii o surubelnita fix pe furca si varful aproape de disc, invarti de roata si vezi daca ai joc la disc. Acelasi lucru pt janta deformata. Apoi vezi si de rulmentii de la jug. Te urci pe mobra, strangi frana fata si impingi si tragi scurt de mobra fata-spate si vezi daca ai joc. Daca ai, o sa il simti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anjinsan Postat Martie 30, 2010 Autor Share Postat Martie 30, 2010 Tii o surubelnita fix pe furca si varful aproape de disc, invarti de roata si vezi daca ai joc la disc. Acelasi lucru pt janta deformata. Apoi vezi si de rulmentii de la jug. Te urci pe mobra, strangi frana fata si impingi si tragi scurt de mobra fata-spate si vezi daca ai joc. Daca ai, o sa il simti Buna idee cu surubelnita, voi proba eventuala deformare a discurilor/rotii. Am incercat sa smucesc fata apasand si ridicand de ghidon, dar simteam totul fluid, fara nimic special. Bune sfaturi, merci ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 (editat) Nu te lasi sa comprimi suspensiile. Aia e alta miscare. Efectiv incerci sa muti mobra fatza-spate cu frana fatza pusa. Nu te intereseaza culisarea fluida a suspensiilor, ci un eventual joc fatza sapte disociat de comprimarea sau decomprimarea furcii fatza. Editat Martie 30, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XELIBRI2007 Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 la disc doformat se aude un fasait constant si fara sa apesi frana , sau poti sa mai incerci sa vezi cat de fierbinte este un disc fata de altul... ele dupa o franare normala nu trebuie sa seinfiebate tare opresti si verifici, daca e unu mai fierbinte decat celalalt atunci acela freaca si in mers normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Daca nu ai pulsatii in maneta atunci ai anvelopa deformata!! Ai simtit la prima iesire dupa iarna? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anjinsan Postat Martie 30, 2010 Autor Share Postat Martie 30, 2010 Hmm, parca incepe sa se contureze un diagnostic , imi place de voi. Vibratia asta o simt de anul trecut, dar nu stiu daca dupa prima iesire din iarna. Acum mi-au venit in minte doua detalii pe care nu le-am mentionat anterior, poate au ceva relevanta. 1. cand parchez moto, impingand-o cu motorul oprit, simt o usoara frecare continua (gen metal pe metal) ca si cand placutele de frana ating tot timpul discul. E doar o atingere f. usoara, nu face cu nimic mai grea impingerea motocicletei. 2. tot de anul trecut, in mers la viteza mica, aud un "tacanit" metalic periodic, care poate coincide cu cate o rotire completa a rotii si trecerea printr-un punct unde e un contact nefiresc. Sa fie toate aceste lucruri interconectate cu "vibratia" la franare de care mentionam? Eu maine verific urmatoarele: - deformarea ambelor discuri si a jentii (metoda "surubelnita") - jocul in rulmenti, prin tragere/impingere cu frana fata pusa - frana constanta, de la 20 kmh sa vad daca oprirea e sacadata. - scoth lipit pe disc, sa vad unde/daca exista un punct de contact la rotirea libera a rotii. nu stiu cum sa imi dau seama daca anvelopa e deformata, sper sa observ ceva "ochiometric". Apoi postez concluzille Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Simti o modificare de traiectorie cand incaleci banda continua? Adica simte chiar vopseaua de pe strada sau crapaturile longitudinale in asfalt? Rulmentii rotii. Dai roata jos,bagi degetul in locul axului,daca rotirea e sacadata ai rulmentii varza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Simti o modificare de traiectorie cand incaleci banda continua? Adica simte chiar vopseaua de pe strada sau crapaturile longitudinale in asfalt? Rulmentii rotii. Dai roata jos,bagi degetul in locul axului,daca rotirea e sacadata ai rulmentii varza. Cred ca la fel se simte daca is dusi rulmentii de la jug Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Claw Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 (editat) Discurile frecand pe disc o sa le auzi si daca sant drepte... In stiuatia ta sant eu... si am luat-o metodic : cel mai simplu si ieftin e sa fie rulmentii de la jug sau de la axul rotii. Cum s-a mai spus incerci sa tii roata fata suspendata si misti de ea stanga dreapta ... daca virgula cursa nu este lina pe toata lungimea ei ... problem => rulmenti jug. Eu am schimbat si aia de la jug si aia de la axul rotii am desfacut si reglat si amortizoarele si tot nu s-a rezolvat asa ca urmeaza sa schimb discurile... La un alt motor pe care l-am avut am patit cam aceeasi treaba si era de la un piston de la etrier blocat ... Asa ca..... get greasy Editat Martie 30, 2010 de Claw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 (editat) Mai bine zi tu de cand n-ai mai facut service la furca. La doi ani schimbi uleiul si schimbi semeringurile. Pariu ca nu stii cand s-a facut servisare ultima oara In caz de rulment de jug distrus se simte cand rotesti de ghidon - are joc, are ceva ... nu doar pe frane. In caz de pistonase blocate frana este elastica si nu tine. Se demonteaza etrierii, se scot pistoanele, se curata tot si se inlocyuiesc garniturile. Daca pistoanele sunt corodate (daca n-ai avut grija sa speli franele regulat cu apa si degresat si cu spray), o sa trebuiasca schimbate si ele (cash cash o sa scoti din portofel). Daca discul este stramb sau niturile flotante distruse ai sa simti vibratie nu numai la franare puternica dar... ma rog, depinde cum mergi. Editat Martie 31, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 Anvelopa deformata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anjinsan Postat Martie 31, 2010 Autor Share Postat Martie 31, 2010 Salut din nou, Iata completarea. Directia este tot timpul precisa, la schimbarea benzilor - la trecerea peste marcajele longitudinale nu simt nimic deranjant in roata/furca/ghidon. La miscarea pe loc, inainte/inapoi cu frana fata pusa, nu simt nici un joc, nu se aude nimic, totul pare normal. La franarea usoara, constanta, de la viteza mica, oprirea este sacadata, si simt ca pe parcursul unei rotatii complete a rotii, decelerarea este diferita, intr-o zona franeaza bine, apoi pastrand aceeasi presiune pe maneta de frana simt ca nu tine la fel si roata franata se invarte mai usor. Nu am reusit sa identific sursa acelui mic tacanit care se aude la fiecare rotire a rotii, totusi e un sunet metalic, pare ca vine din etrier. Testul cu surubelnita tinuta aproape de disc nu a fost foarte concludent, pentru ca, desi roata fata suspendata, se roteste destul de greu, dupa ce ii imprim miscarea de rotatie si ridic mana, se opreste; franele cred ca ating discurile pentru ca se aude un usor fasait la rotire. Totusi, cred ca discurile nu sunt perfect drepte, desi nu am putut tine surubelnita complet nemiscata, pe alocuri atingea discul apoi nu. Service la furca in mod special, nu am facut, doar revizia anuala la un service, anul trecut. In ultimii 3 ani nu s-a umblat la uleiul de furca. Bun, acum o sa imi spuneti sa o duc la service? Sau sa incep sa caut discuri. Multumesc tuturor! Asa mult imi place cum mi-ati raspuns, ca de acum la fiecare nedumerire tehnica, oricat de prosteasca, fac un nou post Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 Dupa ce povestesti pare ca discul are grosime inegala. Sacadarea e una la fiecare tura de roata? Inseamna ca daca uleiezi discul se va simti o variatie in maneta de frana. Stai cuminte,nu da cu ulei pe disc,cel mult cu apa. Variatia grosimii s-ar putea sa fie nedetectabila pe subler. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anjinsan Postat Martie 31, 2010 Autor Share Postat Martie 31, 2010 Ok, nu dau cu ulei Nu l-am masurat cu sublerul, m-am uitat la urmele placutelor pe disc si sunt uniforme. Pana la urma par a fi discurile, hmm... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 (editat) ce placute de frana ai? pot sa iti apara vibratiile si de la ele, lasa discul, discurile in pace, daca nu sunt ovalizate, eventual le poti da jos si le cureti, inclusiv pistonase etrier. la curatat poti folosi "fas fas" de curatat sticla. Editat Martie 31, 2010 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anjinsan Postat Martie 31, 2010 Autor Share Postat Martie 31, 2010 ce placute de frana ai?pot sa iti apara vibratiile si de la ele, lasa discul, discurile in pace, daca nu sunt ovalizate, eventual le poti da jos si le cureti, inclusiv pistonase etrier. la curatat poti folosi "fas fas" de curatat sticla. Nu am umblat inca la frane, nu stiu ce placute am. Am preferat sa ii las pe cei de la service decat sa montez ceva gresit la loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 din propria experienta tind sa ii dau dreptate lui TNG... motorul meu dupa ce a stat 4 luni , la prima tura imi vibra ghidonul ca dracu pe franare . imi tremura pana si borcanasul cu lichid de frana . dupa ce s-a incalzit guma si a devenit moale au disparut si vibratiile. Acum depinde la tine poti fi multe alte posibilitati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 sunt sigur ca este discul deformat la una din motociclete am rectificat discul dupa ce am constatat ca este deformat rectificarea s-a facut profesional, pe ambele parti, dar totusi rezultatul nu a fost cel scontat daca pana la rectificare se simtea o pulsatie puternica, inclusiv in maneta, dupa aceasta operatie nu se mai simtea in maneta doar trepida din ghidon si fuca. pune bani deoparte si ia-ti discuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryan Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 mie unu`,imi trepida fata rau de tot .s-a dovedit ca e de la pierderea uleiului din furca,asta ptr ca semeringurile erau duse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 Nu am umblat inca la frane, nu stiu ce placute am. Am preferat sa ii las pe cei de la service decat sa montez ceva gresit la loc. faceam referire la marca, producator, ca de multe ori ei fac diferenta.....cine stie sa aleaga o placuta de calitate, se mai intereseaza si de treaba asta daca sunt dozabile si nu vibreaza la franare(uneori). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skandal Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 guma deformata+unul sau ambele discuri deformate Din proprie experienta..aceleasi simptome *am dat discurile jos ,le am prins in universal/comparator/etc-indreptate.Le montez la loc.Ghici ce ...la fel!!am "descaltat" roata,am schimbat guma si "pa-pa" vibratie la franare.ambii factori pot influenta in aceasi masura intensitatea vibratiilor (chiar si doar pe franare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anjinsan Postat Aprilie 2, 2010 Autor Share Postat Aprilie 2, 2010 Multumesc tuturor pt. sfaturi! Un Paste Fericit ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan87 Postat Martie 12, 2018 Share Postat Martie 12, 2018 Credeti ca si daca exista aer pe circuitul de franare poate cauza vibratii la franare? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 12, 2018 Share Postat Martie 12, 2018 Credeti ca si daca exista aer pe circuitul de franare poate cauza vibratii la franare? Multumesc. doar daca e aer stropit cu aghiasma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.