Sari la conținut

Buton pornire (starter)


vwg0lf
 Share

Postări Recomandate

Salut,

Cu toate ca am motorul de 3ani abia acum am observat asta. Cu motorul pornit (la relanti) am atins butonul de actionare al starterului; imediat motorul s-a oprit. Am facut cateva incercari apoi:

1. motorul pornit, faza scurta stinsa - motorul nu se opreste cand apas pe buton, dar parca da senzatia de mica intrerupere (ca si cum ar vrea sa se opreasca - doar am apasat butonul, nu l-am tinut mai mult apasat)

2. motorul pornit, faza scurta aprinsa - motorul se opreste cand apas pe buton

3. motorul pornit si tinut accelerat (~2500-3000rot), faza scurta aprinsa - la fel ca la pct.1, dar senzatia de intrerupere este forte mica.

 

Este normal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fii atent:

 

Can apesi butonu ala de start, se actioneaza o bobina cu un electromagnet care face ca roata dintata electromotorului sa se conecteze la volanta. In acelasi timp, electromotorul incepe sa se invarta, antrenand astfel volanta, care la randu ei antreneaza motorul si asa iti porneste.

 

Acuma, dupa ce ai luat degetul de pe buton, bendixul revine si electromotorul nu se mai invarte.

 

Cand se invarte, se invarte la o turatie mai mica ca si cea a motorului la relanti sa zicem. Ceea ce faci tu e sa actionezi bendixu sa se conecteze la volanta. Deci cum motorul e deja pornit, turatia motorului fiind mai mare ca cea a electromotorului, motorul va invarti electromotorul. Si aia nu e bine deloc.

 

De ce ai vrea sa faci asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Cu toate ca am motorul de 3ani abia acum am observat asta. Cu motorul pornit (la relanti) am atins butonul de actionare al starterului; imediat motorul s-a oprit. Am facut cateva incercari apoi:

1. motorul pornit, faza scurta stinsa - motorul nu se opreste cand apas pe buton, dar parca da senzatia de mica intrerupere (ca si cum ar vrea sa se opreasca - doar am apasat butonul, nu l-am tinut mai mult apasat)

2. motorul pornit, faza scurta aprinsa - motorul se opreste cand apas pe buton

3. motorul pornit si tinut accelerat (~2500-3000rot), faza scurta aprinsa - la fel ca la pct.1, dar senzatia de intrerupere este forte mica.

 

Este normal?

 

Sincer, ce doresti tu sa faci cu starteru ala? Ala este doar pentru a porni motoru...nu sa-l actionezi cand functioneaza deja.

 

Asa trebuie sa faca...sa iti opreasca motorul.

Editat de Survolaj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Can apesi butonu ala de start, se actioneaza o bobina cu un electromagnet care face ca roata dintata electromotorului sa se conecteze la volanta.

Nu exista asa ceva la motoarele moto normale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, ce doresti tu sa faci cu starteru ala? Ala este doar pentru a porni motoru...nu sa-l actionezi cand functioneaza deja.

 

Asa trebuie sa faca...sa iti opreasca motorul.

 

 

Merci de raspuns.

Poate m-am exprimat gresit si nu s-a inteles. Am spus doar ca l-am atins din greseala si s-a oprit motorul. Nu am de gand sa-l apas in nici un fel dupa ce e pornit motorul.

Editat de vwg0lf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de raspuns.

Poate m-am exprimat gresit si nu s-a inteles. Am spus doar ca l-am atins din greseala si s-a oprit motorul. Nu am de gand sa-l apas in nici un fel dupa ce e pornit motorul.

 

 

E normal la fel face si la mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare, cam off-topic pentru domnul Dan Cata.

 

Ce se intampla cand se fac acele rateuri, cu flama pe esapament, folosind butonul de actionare a starterului?

Editat de BQGDDAN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fii atent:

 

Can apesi butonu ala de start, se actioneaza o bobina cu un electromagnet care face ca roata dintata electromotorului sa se conecteze la volanta. In acelasi timp, electromotorul incepe sa se invarta, antrenand astfel volanta, care la randu ei antreneaza motorul si asa iti porneste.

 

Acuma, dupa ce ai luat degetul de pe buton, bendixul revine si electromotorul nu se mai invarte.

 

Cand se invarte, se invarte la o turatie mai mica ca si cea a motorului la relanti sa zicem. Ceea ce faci tu e sa actionezi bendixu sa se conecteze la volanta. Deci cum motorul e deja pornit, turatia motorului fiind mai mare ca cea a electromotorului, motorul va invarti electromotorul. Si aia nu e bine deloc.

 

De ce ai vrea sa faci asta?

 

NU ARE BENDIX! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare, cam off-topic pentru domnul Dan Cata.

 

Ce se intampla cand se fac acele rateuri, cu flama pe esapament, folosind butonul de actionare a starterului?

Taie scânteia Âşi zeama se duce pe tobă apoi când pui butonul dă scânteie Âşi i-a foc, de acolo Âşi flama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca o completare - NU cu butonul de actionare al starterului se dau "pacanele" ci cu butonul KILL !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare, cam off-topic pentru domnul Dan Cata.

 

Ce se intampla cand se fac acele rateuri, cu flama pe esapament, folosind butonul de actionare a starterului?

 

Va trebui sa participi la ceva intrunire ca sa iti explice baietii care fac asta ce si cum se intampla pe acolo, io nu am facut ever asa ceva! :)

 

 

Si ca o completare - NU cu butonul de actionare al starterului se dau "pacanele" ci cu butonul KILL !!!!

Zice-se ca pentru efecte maxime, tre sa combini butoanele :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:laugh:

 

E cum zice Chivu, se taie aprinderea pret de o fractiune de secunda, motorul se invarte din inertie - aduna vapori de benzina in camera de ardere si toba si apoi cand se pune aprinderea din nou - motorul tot invartit din inertie este - scanteia aprinde vaporii de benzina acumulati in camera de ardere porneste motorul si flama de pe evacuare aprinde si vaporii din toba - rezultand pocnituri misto in toba.

 

Putini stiu insa ca acest procedeu minunat produce detonatii in cilindri cu rezultate care de care mai placute: ghid supapa spart, biela indoita, supapa indoita, supapa sarita - diverse chestii de-astea cu reparatii ieftine.. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va trebui sa participi la ceva intrunire ca sa iti explice baietii care fac asta ce si cum se intampla pe acolo, io nu am facut ever asa ceva! :)

 

 

 

Zice-se ca pentru efecte maxime, tre sa combini butoanele :laugh:

 

 

Juma de motociclist ai ramas in ochii mei. Daca zici ca nici n-ai dat-o pe o roata chiar mi-am pierdut orice forma de respect. :lol:

 

Pai pentru efecte maxime e ca la Mortal Kombat. Trebuie sa stii combinatia pentru fatality.

 

Pentru cei interesati despre cocalarismus macsimus am mai vazut o improvizatie. Un kill switch aditional cu arc. Il apesi si taie curentul, ii dai drumul si porneste. Suna ca un kalasnikov la nunta de tigani albanezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Juma de motociclist ai ramas in ochii mei. Daca zici ca nici n-ai dat-o pe o roata chiar mi-am pierdut orice forma de respect. :)

Vad ironia in postul tau (sper ca era ironie :laugh: ) , insa da, am dat o data GS-ul pe roata, in mijlocul orasului. Nu erau pitipoance sau ceva in jur, eram numa eu si drumul cu 4 benzi complet gol, si am incercat sa vad daca poate. S-a ridicat ceva ceva de la pamant, numa din acceleratie, si cand a revenit, roata nu mai era drapta, a inceput sa vobleze usor, m-am speriat si am jurat ca nu o sa mai incerc asa ceva niciodata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...