Cesar Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 (editat) Oare se uita cineva in manualul motoretei sa vada cati bani arunca pe fereastra cand schimba uleiul la 5000 de km? Editat Iunie 25, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Oare se uita cineva in manualul motoretei sa vada cati bani arunca pe fereastra cand schimba uleiul la 5000 de km? Si daca schimbi la 5000 care e problema? De ce romanul moare de grija buzunarului altuia? Eu vreau sa il schimb la 5000, de ce? Pentru ca e un motor vechi, pentru ca asa vor muschii mei, pentru ca nu mai e in primii km, unele piese sunt uzate si uleiul bun/curat il mai ajuta putin, etc... Mai invatati si voi, inainte sa vorbiti prostii: Acelasi lucru la motoare: 1. De ce trebuie sa schimb uleiul motor? Uleiul motor este unul dintre cele mai importante fluide din motorul masinii. Un ulei de calitate trebuie: - SA LUBRIFIEZE: aceasta este cea mai importanta sarcina a uleiului motor- pentru a preîntâmpina uzura, corodarea, îmbracând fiecare piesa în miscare într-o pelicula protectoare care reduce frecarea. - SA CURETE: este esential ca uleiul sa curete motorul totodata. Aschii, gudroane, depuneri, condens, etc. pot ajunge în motor reducându-i performantele. - SA ETANSEZE: uleiul motor îmbraca suprafetele neuniforme cu o pelicula ce are grosimea de cca. 2-3 microni. Nu este mult, dar este suficient pentru o etensare care sa previna pierderea de putere a motorului. - SA RACEASCA: numai 60% din racirea motorului este efectuata de apa sau aer. Diferenta este racire produsa de uleiul motor. În ciuda progreselor efectuate în tehnologia lubrifiantilor pentru motoare, nici un ulei nu va functiona nelimitat. Uleiul motor se contamineaza cu combustibil, murdarie, depuneri, vapori de apa cauzând expirarea aditivilor prezenti în ulei, degradând astfel calitatile initiale ale uleiului. Conditiile de trafic si maniera de conducere influenteaza si ele foarte mult gradul de contaminare al uleiul. 2. Cât de des trebuie sa schimb uleiul motor? În general, în lumea mecanicilor auto se vehiculeaza un numar de 5.000 km parcursi cu un schimb de ulei. Producatorii de autoturisme (în marea lor majoritate) recomanda de la 10.000 km în sus, mentionând pentru aceasta recomandare în "CONDITII NORMALE" de condus. Pentru "CONDITII GRELE" recomandarea lor se situeaza tot în jurul valorii de 5.000 km. Ce înseamna "CONDITIILE GRELE" de condus? Urmatoarele situatii sunt definite drept "CONDITII GRELE": - deplasari frecvente pe distante mici (sub 7-8 km); - deplasari în trafic intens (porniri - opriri dese); - perioade de timp îndelungate de mers în gol al motorului; - tractare de remorci, rulote, etc; - deplasari în conditii de atmosfera încarcata cu praf; - deplasari în conditii de frig Daca rasfoim manualul utilizatorului ce însoteste un automobil vom regasi aceste doua tipuri de condus: NORMAL si GREU (SEVER). Conditiile normale: sunt definite drept conditii ideale, perfecte de condus. Din nefericire majoritatea conducatorilor auto se încadreaza în cealalta categorie, a conditiilor SEVERE de condus. Conditii severe: iata câteva exemple întâlnite în astfel de manuale: Porniri la rece - Dupa pornirea masinii, motorul are nevoie de un interval de timp pentru a atinge parametrii optimi de functionare. În acest interval de timp, combustibilul nu arde in totalitate, ramânând reziduuri de combustibil nearse. Aceste reziduuri contamineza uleiul. Diluarea uleiului cu reziduuri de combustibil nearse, constituie una din contaminarile majore ale uleiului motor. Deplasari pe distante scurte - Motorul masinii dumneavoastra functioneaza cel mai bine în cazul deplasarilor lungi efectuate la viteze constante. Din nefericire cei mai multi dintre noi efectuam deplasari scurte si rapide. Orasul sau ciclurile de porniri-opriri repetate sunt extrem de nocive motorului si uleiului sau. O masina încarcata - Este bine sa stim ca fiecare din optiunile suplimentare montate pe masina vine cu o solicitare în plus asupra motorului, determinând o functionare la temperaturi mai ridicate. Cutia automata, instalatia de clima sau aer conditionat fiecare vine cu un surplus de 10-15 gr.C la temperatura motorului, supunându-l astfel la eforturi suplimentare pentru racire. Atmosfera prafoasa / drumuri rele (desfundate) - În conditii de atmosfera cu praf, particule mici de praf si murdarie ajung în motor. Filtrul de aer nu este capabil sa faca un filtraj perfect, întotdeauna vor exista particule fine care vor scapa prin filtru, devenind suspensii în ulei, ce vor genera o uzura prematura a motorului. Aceste conditii sunt întâlnite de fiecare din noi în fiecare vara pe drumurile desfundate sau pe care se efectueaza lucrari de reparatii / întretineri. Aceste conditii enumerate mai sus definesc asanumitele "CONDITII SEVERE". Un recent studiu american a scos la iveala faptul ca mai mult de 90% din deplasari se efectueaza în conditii severe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 (editat) Cand ai sa incetezi sa pui problema cu "Care e problema?" vei fi invatat deja foarte multe lucruri folositoare Eu am pus o intrebare cu un scop ideal este sa vrea creierul tau nu muschii Mesaj completat Sunt multi care halesc hapul cu "conditii severe" si la final de poveste isi freaca mainile magazinele si distribuitorii iar hiper corectii nu mai aud fosnetul placut de "hartii" de plastic in portofel ci doar un pacatos zornait de monede Editat Iunie 25, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Cand ai sa incetezi sa pui problema cu "Care e problema?" vei fi invatat deja foarte multe lucruri folositoare Eu am pus o intrebare cu un scop ideal este sa vrea creierul tau nu muschii Nu ai inteles: chiar te rog sa imi explici unde e problema/cu ce afecteaza daca noi schimbam uleiul la 5000. Chiar te rog, asa mecanic cu ce afecteaza. Exact cum ti-am descris eu mai sus DE CE SCHIMBAM noi ULEIUL LA 5000 km. Mesaj completat Sunt multi care halesc hapul cu "conditii severe" si la final de poveste isi freaca mainile magazinele si distribuitorii iar hiper corectii nu mai aud fosnetul placut de "hartii" de plastic in portofel ci doar un pacatos zornait de monede Prefer sa dau mai mult pe un schimb de ulei, decat apoi sa stau sa cumpar piese din motorul motocicletei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 La curte la imparatie se poate studia cum arata diferite feluri de uleiuri din motociclete - sintetic, semisintetic, de curse (300V in special) si cam cat de curate si de vascoase sunt. le pastrez in bidoane si nu au ajuns inca la reciclat Aceasta insa pentru un ochi ne-antrenat nu va spune nimic. Voi pune insa alaturi ulei full sintetic de masina "dizal" ca sa invatam ceva. Uleiul schimbat la 12 luni si cam 5000 de km. Uleiul de la masina este un pipi (dar nu galben cum face toata lumea) negru si care miroase nasol. Abia atunci se poate gandi problema intervalelor de schimb al uleiurilor. 5000 este o cifra rotunda care poate fi usor retinuta si reprodusa dar de cele mai multe ori nu este relevanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator george05 Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 La trei sute de kilometri, ignora-i pe japonezii aia idioti care au construit mobra. Motociclism.ro stie mai bine. Schimba uleiul la maxim 300 de km, pune doar Motul 300V, caci Hornetul e motor super-sport, filtre musai K&N... bai maestre..omul` intreaba frumos ceva si tu hopa intepi DIN NOU PENTRU A NU STIU CATA OARA cu cuvinte de cacao aruncate degeaba!ia mai taci tu si continua pe blog,ca se pare ca nu se poate,cu tine, cu frumosu`! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Si eu am schimbat ulei la motorete la 5000 la clienti care au cerut. Nimic de zis. I-am luat de manuta si le-am aratat ce am scos din baie. Daca era ulei bun le-am zis ca este bun. daca era uzat le-am zis ca este uzat. Daca era peeshat le-am zis ca alta data sa nu mai faca. Fenomenul (pentru ca este un fenomen) este insa schimbarea uleiului mai repede decat ii este timpul (3-5000). Nu este ceva rau pentru motor. Nici macar nu despre asta era discutia. Este ceva rau pentru buzunar pentru ca uleiul sintetic scos la 3000 are o durata de "viata" de vreo 3 ori mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Mi-am încheiat pledoaria ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Uite inca un exemplu proaspat de ieri - incerc sa o explic pe scurt. A venit la mine la curte o Honda monocilindru CB250 RS. Curgea ulei pe la capacele de distributie. Am desfacut totul, am refacut garnituri si am curatat. Am privit cu uimire distributia care erau curate curate curate. Nici urma de SLUDGE sau alte depuneri pacatoase. Motorul din 1984 si extrem de prost intretinut. Uleiu dupa miros era in ea un 5100 Motul. Intretinerea s-a facut ca la stana. Ulei schimbat in ea cand scadea sub nivelul minim pe joja. Despre asta e vorba de fapt. Bineinteles ca nu-ti doresti sa ti se strice motoreta din neglijenta dar cateodata nici grija exagerata nu este necesara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator george05 Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 La curte la imparatie se poate studia cum arata diferite feluri de uleiuri din motociclete - sintetic, semisintetic, de curse (300V in special) si cam cat de curate si de vascoase sunt. le pastrez in bidoane si nu au ajuns inca la reciclat Aceasta insa pentru un ochi ne-antrenat nu va spune nimic. Voi pune insa alaturi ulei full sintetic de masina "dizal" ca sa invatam ceva. Uleiul schimbat la 12 luni si cam 5000 de km. Uleiul de la masina este un pipi (dar nu galben cum face toata lumea) negru si care miroase nasol. Abia atunci se poate gandi problema intervalelor de schimb al uleiurilor. 5000 este o cifra rotunda care poate fi usor retinuta si reprodusa dar de cele mai multe ori nu este relevanta. bun..again,un post fantastic plin de intelepciune!si din nou,discutii despre ulei,care schimba la 5000,care schimba la 10000,si care nu il schimba deloc...daca vreun mecanic in lume sustine ca un motor va crapa din cauza uleiului,si nu din cauza LIPSEI lui,atunci multi dintre noi ar trebui sa ne luam biciclete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 (editat) bun..again,un post fantastic plin de intelepciune!si din nou,discutii despre ulei,care schimba la 5000,care schimba la 10000,si care nu il schimba deloc...daca vreun mecanic in lume sustine ca un motor va crapa din cauza uleiului,si nu din cauza LIPSEI lui,atunci multi dintre noi ar trebui sa ne luam biciclete Citeste tot ce este scris de mine. Dupa ce ai sa schimbi zeci de litri (sute si chiar mii iti urez ) de ulei pe luna si ai sa desfaci cateva motorete ca sa le bibilesti, sa le masori, sa le compari cotele cu cartea de service, putem sa fundamentam stiintific discutia. Daca am scris undeva sa nu pui ulei sau sa nu-l schimbi, sa-mi arati, te rog, unde, altfel, noi doi nu avem astfel de texte pentru ca nu ne cunoastem. Editat Iunie 25, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Foarte ok, merci de explicatie. Dar tre sa intelegi ca una e monocilintru (am avut si eu) si alta e Hornetul, e vorba de turatii, stil de mers etc. In fine pe mine nu ideea ca vai de ce schimbam noi la 5000 km uleiul m-a deranjat, ci postul acestui baiat cu probleme de atitudine. Vrei sa spui ceva folositor, atunci argumenteaza logic, asa face un om destept. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 ravenita, este a doua oara cand imi cer scuze daca te-am jignit cu ceva. Cred ca intelegi ca nu am astfel de intentii )) (sper ca nu sunt eu baiatul, daca e vorba despre Caniggia, are si el dreptate in felul sau) George, ti-am recunoscut stilul "razboinic" de aici: /index.php?...63587&st=30 Este a doua oara pentru tine cand pierzi in fata argumentelor. prima oara te-a "batut" o balanta cu precizie de +/- un gram. De data asta, un monocilindru de doi jumate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator george05 Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 (editat) Citeste tot ce este scris de mine. Dupa ce ai sa schimbi zeci de litri (sute si chiar mii iti urez ) de ulei pe luna si ai sa desfaci cateva motorete ca sa le bibilesti, sa le masori, sa le compari cotele cu cartea de service, putem sa fundamentam stiintific discutia. Daca am scris undeva sa nu pui ulei sau sa nu-l schimbi, sa-mi arati, te rog, unde, altfel, noi doi nu avem astfel de texte pentru ca nu ne cunoastem. nu era vb de ce ai spus tu legat de schimb...era pur si simplu despre faptul ca doar de cand stiu eu forumul asta,se repeta discutiile interminabile despre ulei a o mia oara DEGEABA,ca oricum fiecare face cum il taie capul si peste o luna iar incepe aceeasi discutie.......iar daca crezi ca numai tu le ai in ale schimburilor si alte cele,te inseli...iar discutii pe forum despre uliuri si alte dracii au fost si vor mai fi destule(cine are ochi sa vada si urechi sa auda intelege,cine nu nu) ps:nu stiu de ce ai impresia ca daca ai desfacut un milion de motoare si ai verificat un milion de dracii la ele,tu le stii pe toate mai bine ca restu care au grija doar de motorul lor..ma bag oricand intr-o discutie(dar nu pe forum) cu tine despre multe si nu ma fac de ras(nota bene:nu sunt mecanic) Editat Iunie 25, 2010 de george05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 ravenita, este a doua oara cand imi cer scuze daca te-am jignit cu ceva. Cred ca intelegi ca nu am astfel de intentii )) (sper ca nu sunt eu baiatul, daca e vorba despre Caniggia, are si el dreptate in felul sau) Da despre el e vorba, e enervant cand apare cate unul ca el care face pe desteptul si arunca cate o fraza din aia. Un incepator nu o sa inteleaga ce vrea sa spuna. Daca e atat de destept de ce nu a argumentat cu ce gresim, dar e mai usor sa arunci cate una fara sa ai habar sa iti sustii punctul de vedere. In final fiecare schimba uleiul cand vrea, la motorul meu l-am schimbat la 6000 km dar si la 5000 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 George, esti tanar si plin de elan. Aici nu discutam despre cine este mai destept. Este o teorie de la un club de reisari (exclusiv de circuit) in care se demonstraza ca nu este unul prost si altul destept. Este o discutie depsre cum privim lucrurile. Unul vine cu niste argumente, altul vine cu alte argumente. Despre astta e vorba si alegerea o face fiecare dupa cum i se pare sau este convins ca ii va fi mai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator george05 Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 George, esti tanar si plin de elan. Aici nu discutam despre cine este mai destept. Este o teorie de la un club de reisari (exclusiv de circuit) in care se demonstraza ca nu este unul prost si altul destept. Este o discutie depsre cum privim lucrurile. Unul vine cu niste argumente, altul vine cu alte argumente. Despre astta e vorba si alegerea o face fiecare dupa cum i se pare sau este convins ca ii va fi mai bine bravooooooo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Din pacate colegul george05 s-a simtit foarte atacat de aceasta discutie argumentata si a simtit nevoia sa imi zica ca sunt bou pe YM: rusgeorge05: bai frate..ai vreo problema directa cu mine???? rusgeorge05: sau care ti-e problema ca nu te prea inteleg! bcesar16: cu cine vorbesc? rusgeorge05: bagi link cu discutia mea cu tine cu de casti si ma iei peste picior din lumea ta de acolo de sus? rusgeorge05: cam care ti-e problema? bcesar16: da da rusgeorge05: cu george05! bcesar16: pai este un forum rusgeorge05: care plm ti-e problema? bcesar16: de ce esti atat de irascibil? rusgeorge05: ca esti un bou care are impresia ca e destept! rusgeorge05: de aia nene rusgeorge05: vrei sa demonstrezi lumii ca esti destept cu posturile tale pertinente? rusgeorge05: sau ce vrei de fapt? bcesar16: 1 sec, telefonul rusgeorge05: sa fii sanatos bre...dar fa bine abtine-te sa arunci sageti aiurea...cu cantarul tau meserias cu tot..si cu alte inteligente de-ale tale bcesar16: aaa, deci eu sunt bou ? )) rusgeorge05: nu m-am legat nici de tine nici de nimeni..decat de caniggia ca are stil ampulea de vb..... bcesar16: da, este ai dreptate cateodata asa sunt rusgeorge05: asa ca abtine-te rusgeorge05: invata sa cotesti....in primul rand.....apoi arunca degeaba vb rusgeorge05: mda..sigur rusgeorge05: esti mare maestre bcesar16: o sa-ti raspund acolo civilizat si apoi discutam rusgeorge05: de aia e plin forumul de aberatii repetate si certuri bcesar16: treci pe la mine daca vrei baieteala bcesar16: adresa o stii rusgeorge05: )))))))))))))))))))))))))) bcesar16: dar nu te da asa violent pentru ca nu este nimic de castigat din asta bcesar16: de ce esti atat de irascibil? rusgeorge05: ma dau violent? rusgeorge05: pai mah....deci haoi sa ne intelegem.... bcesar16: ai fost tratat cu rautate de mine, cu injurii, cu impoliteturi? bcesar16: de ce esti atat de violent in limbaj? rusgeorge05: tu arunci spre mine.....cu vb........desi eu nu m-am legat de tine direct cu nimic rusgeorge05: si ma iei ca sunt irascibil? bcesar16: te rog sa citesti ultimul post bcesar16: e scris de mine acum bcesar16: dupa care te rog sa-ti ceri scuze pentru felul in care ai vorbit mai devreme rusgeorge05: fa bine citest-el tu pe primul meu post ..si vezi daca intelegi ce vroiam sa spun si daca e vreaun atac la adresa ta bcesar16: eu nu sunt asa suparacios bcesar16: dar daca este cazul pot sa ma si supar rusgeorge05: ))))))))) bcesar16: te simti atacat ca ai gresit la castile Shoei? rusgeorge05: sa=-mi cer scuze?...fii serios.....cand o sa incetezi sa te dai cel mai tare poate ca o sa inteleg si eu de unde atata infatuare.....si nu de la mine..ca tu esti ala care nu citeste ce posteaza altii bcesar16: george, este forum bcesar16: pe internet nimic nu se pierde bcesar16: bine, in cazul asta am sa postez prima parte a "discutiei" noastre rusgeorge05: si tu esti ala care se ascunde in spatele unor discutii tot timpul se pare..si aduce tuturor aminte ce au zis altii in trecut.... bcesar16: doar ca sa ma amuz bcesar16: te las acum George, am treaba bcesar16: numai bine! rusgeorge05: n-ai decat sa postezi ce vrei.....ca si asa nu te duce capul de mai mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sorin128 Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Uleiul se schimba???? OMFG!!!!! ....si uite asa mai umplem (a cata oara???) forumul asta cu pareri despre ce/cum/cand/de ce/unde schimbam uleiul....incetati cu cearta ca nimeni nu o sa ajunga nicaieri....vreti sa dati un sfat unui om - dati-l, nu vreti - incetati.... Uite sfatul meu : Man, nu depasi perioada de revizie din carte. Daca te lasa buzunarul si sufletul fa lucrul asta mai des. Rau nu are cum sa faca, bine poate sa faca. My 2 cents. P.S. :Iar am mai facut un post aiurea.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanLNI Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Specialistii de la Honda, deci cei care au produs si testat acest motor (pus pe acest tip de motocicleta), spun in manual 6000 km. Eu pe ei ii cred, desi Romania e ca nici o alta tara, si romanii sunt cei mai destepti si mai buni specialisti, ba chiar decat cei de la Honda E treaba fiecaruia la cat schimba uleiul la acest tip de motocicleta , dar vreau sa dau si eu un sfat celui care a intrebat: eu respect indicatiile din manual, deci pun ulei nou la fiecare 6000 km. Iti recomand si tie sa faci la fel. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Specialistii de la Honda, deci cei care au produs si testat acest motor (pus pe acest tip de motocicleta), spun in manual 6000 km. Eu pe ei ii cred, desi Romania e ca nici o alta tara, si romanii sunt cei mai destepti si mai buni specialisti, ba chiar decat cei de la Honda E treaba fiecaruia la cat schimba uleiul la acest tip de motocicleta , dar vreau sa dau si eu un sfat celui care a intrebat: eu respect indicatiile din manual, deci pun ulei nou la fiecare 6000 km. Iti recomand si tie sa faci la fel. Multumesc. În manual parcă scria la 12.000km . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Caniggia Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 bai maestre..omul` intreaba frumos ceva si tu hopa intepi DIN NOU PENTRU A NU STIU CATA OARA cu cuvinte de cacao aruncate degeaba!ia mai taci tu si continua pe blog,ca se pare ca nu se poate,cu tine, cu frumosu`! Aloooo, Brailaaa, ce ai sarit asa? Te-a muscat un oaresce caine de partile moi? Ce cuvinte de cacao am aruncat? Am vrut sa evidentiez doar ca MANUALUL motocicletei spune ca uleiul se schimba la 12k, nu la 5000 asa cum se dau sfaturi aici. Nu suportati o alta parere, fie ea si ironica? (dar fara a ataca pe cineva anume, desigur) Ravenitza spune ca nu ar trebui sa avem nimic impotriva faptului ca ea il schimba la 5000. Perfect de acord, serios! Doar ca daca vine un incepator si iti cere un sfat spunei ceva de genul: "manualul zice sa il schimbi la 12k, dar din pricina faptului ca motorul e mai vechi, drumurile sunt mai pline de praf...etc..etc eu ti-as recomanda sa il schimbi la un 5, hai 6 mii." George, chillax, esti tanar si e pacat sa arzi neuroni cand nu merita! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rookie22 Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Alooooo fratilor, ce e cu voi, bagati acele la loc, ce s-a iritat asa stupul, usurel usurel, mai bine haideti la Vatra Dornei sa schimbam uleiu pe beri din 5 in 5 min sau din 12 in 12 cum preferati, sau daca tot va place sa va intepati macar mergeti pe red carpet, offff si eu care credeam ca macar noi sa fim mai altfel si sa nu ne atacam aiurea.... Hai la schimbat de bere fratilor nu la schimbat de replici acide Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 (editat) Specialistii de la Honda, deci cei care au produs si testat acest motor (pus pe acest tip de motocicleta), spun in manual 6000 km. Eu pe ei ii cred, desi Romania e ca nici o alta tara, si romanii sunt cei mai destepti si mai buni specialisti, ba chiar decat cei de la Honda E treaba fiecaruia la cat schimba uleiul la acest tip de motocicleta , dar vreau sa dau si eu un sfat celui care a intrebat: eu respect indicatiile din manual, deci pun ulei nou la fiecare 6000 km. Iti recomand si tie sa faci la fel. Multumesc. Am pus fotografie cu extrasul din manualul motocicletei: primul schimb la 600 de mile. Urmatorul la 8000(primul criteriu care se atinge), urmatorul la 16.0000 si tot asa. 8000 de mile sunt aproape 13.000 de km. Tot inginerii Honda Mesaj completat Aloooo, Brailaaa, ce ai sarit asa? Te-a muscat un oaresce caine de partile moi? Ce cuvinte de cacao am aruncat? Am vrut sa evidentiez doar ca MANUALUL motocicletei spune ca uleiul se schimba la 12k, nu la 5000 asa cum se dau sfaturi aici. Nu suportati o alta parere, fie ea si ironica? (dar fara a ataca pe cineva anume, desigur) Ravenitza spune ca nu ar trebui sa avem nimic impotriva faptului ca ea il schimba la 5000. Perfect de acord, serios! Doar ca daca vine un incepator si iti cere un sfat spunei ceva de genul: "manualul zice sa il schimbi la 12k, dar din pricina faptului ca motorul e mai vechi, drumurile sunt mai pline de praf...etc..etc eu ti-as recomanda sa il schimbi la un 5, hai 6 mii." George, chillax, esti tanar si e pacat sa arzi neuroni cand nu merita! Tu ai dreptate ca doar n-ai fost de atatea ori la mine sa te invat rau. Problema este ca nu ai avut tu pofta sa explici. Mai multa rabdare si alta data ai sa te imprietenesti si cu baieteii ca despre fete nu poate fi vorba Colegul george si-a varsat pamantul de sub unghii acum cateva ore aici pe topic dar l-a strans repede cineva cu un faras Editat Iunie 25, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator george05 Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Am pus fotografie cu extrasul din manualul motocicletei: primul schimb la 600 de mile. Urmatorul la 8000(primul criteriu care se atinge), urmatorul la 16.0000 si tot asa. 8000 de mile sunt aproape 13.000 de km. Tot inginerii Honda Mesaj completat Tu ai dreptate ca doar n-ai fost de atatea ori la mine sa te invat rau. Problema este ca nu ai avut tu pofta sa explici. Mai multa rabdare si alta data ai sa te imprietenesti si cu baieteii ca despre fete nu poate fi vorba Colegul george si-a varsat pamantul de sub unghii acum cateva ore aici pe topic dar l-a strans repede cineva cu un faras Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.