Sari la conținut

Latime Cauciuc Vs Viteza


yo4hgx
 Share

Postări Recomandate

Inainte am avut un GPZ cu latimea corecta. Acum am luat un CBR F3 si spatele are 170/60 zr17. Fata este cea corecta 120/60 zr17 (55w). Am venit pe ea cam 120km cand am cumparat-o dar am mers incet caci guma de pe fata era tocita. Cauciucul spate era nou. Este vreo problema ca nu este ca cel normal de 160? Ma gandesc sa nu am probleme la mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 168
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator stress_L&P

nu ar trebui. doar o idee mai instabila in linie dreapta. diferenta nu este mare. banuiesc ca nu ai cum sa mai ridici jugurile. dar iti recomand sa mergi cu roata spate mai umflata. adica daca spune in manual 2.5 de exemplu la solo tu sa pui 2.6 sau chiar 2.7 ca sa exiti flexarea carcasei cauciucului. un cauciuc cu acelasi raport de inaltime dar mai lat pe aceeasi janta va fi mai inalt pentru ca se strange pe janta ;) deasemenea, daca nu ai senzor/melc la roata de fata o sa iti indice viteza eronat. o sa iti arate mai putin decat ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte am avut un GPZ cu latimea corecta. Acum am luat un CBR F3 si spatele are 170/60 zr17. Fata este cea corecta 120/60 zr17 (55w). Am venit pe ea cam 120km cand am cumparat-o dar am mers incet caci guma de pe fata era tocita. Cauciucul spate era nou. Este vreo problema ca nu este ca cel normal de 160? Ma gandesc sa nu am probleme la mers.

 

 

probleme de mers nu o sa ai ca nu se simte foarte tare diferenta, fata de cel original care este de 160/60 zr17 ,eu am avut akm 3 ani un F2 si am avut pe spate de 170/60 zr 17 si nu am avut probleme de aderenta ,dar la fel ca tine am avut si eu cauciucul pe fata tocit si nu ma lasam foarte tare pe curbe, teoretic dak schimbi si cauciucul fata cu unul nou nu o sa ai probleme ...presiunea spate este de 2.5-2.9 BAR recomandata, akm depinde si de greutatea ta ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probleme de mers nu o sa ai ca nu se simte foarte tare diferenta, fata de cel original care este de 160/60 zr17 ,eu am avut akm 3 ani un F2 si am avut pe spate de 170/60 zr 17 si nu am avut probleme de aderenta ,dar la fel ca tine am avut si eu cauciucul pe fata tocit si nu ma lasam foarte tare pe curbe, teoretic dak schimbi si cauciucul fata cu unul nou nu o sa ai probleme ...presiunea spate este de 2.5-2.9 BAR recomandata, akm depinde si de greutatea ta ...

 

eu am cauciuc de 180/55 spate cand in talon e trecut sa pun de 170. pe fata e corect, 120.

ce presiune ar trebui sa bag pe spate daca am 55 de kg? eu stiam de 2.5 ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

vezi ce scrie in manual pentru solo si baga cat scrie acolo. 180/55 pe aceeasi janta facuta pentru un 170/60 nu sta mult ridicat. diferenta de inaltime este de aproximativ 4.5 mm. tu la 55 de kile n-ai treaba, unul de 70 de kile ar trebui sa bage cu 0.2 in plus

Mesaj completat

la 180/55 inaltimea este de 99 mm. la 170.60 inaltimea este de 102 mm. dat fiind faptul ca janta nu este de 5.5 cat este janta clasica pentru 180/55 ci mai ingusta, cred ca de 5.25 ai tu, daca nu cumva de 5. marginile cauciucului fiind mai stranse inaltimea creste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Trebuie sa schimb si eu cauciucul spate la o yamaha thundercat.Dimensiunea recomandata de producator este 160/60.As vrea sa ii pun de 180/55.Ce dezavantaje credeti ca ar putea sa apara?Dar avantaje?

Cateva pagini mai in urma un coleg forumist(mac) spunea ca a facut aceasta schimbare(tot la thundercat) si ca au aparut numai dezavantaje.Totosi...mai e cineva care a facut aceasta modificare?Vreau sa mai aud si alte pareri inainte de a da banii pe cauciuc.

P.S-guma fata e de 120/60 zr17

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa schimb si eu cauciucul spate la o yamaha thundercat.Dimensiunea recomandata de producator este 160/60.As vrea sa ii pun de 180/55.Ce dezavantaje credeti ca ar putea sa apara?Dar avantaje?

Cateva pagini mai in urma un coleg forumist(mac) spunea ca a facut aceasta schimbare(tot la thundercat) si ca au aparut numai dezavantaje.Totosi...mai e cineva care a facut aceasta modificare?Vreau sa mai aud si alte pareri inainte de a da banii pe cauciuc.

P.S-guma fata e de 120/60 zr17

 

De ce vrei sa-i pui 180/55?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ wxy :

Daca ai 160 si pui 180 o sa ai dezavantajul ca nu se mai misca asa bine pe curbe.Daca ai fi marit latimea cauciucului la masina,efectul ar fi fost invers,ar fi crescut aderenta pe curbe,dar masina nu se inclina :D.Cu cat e roata mai groasa cu atat devine mai greu sa o convingi sa se incline.Ar trebui de asemenea sa ai un consum mai mare deoarece contactul cu asfaltul e mai mare,dar cred ca la motoare e insesizabil fata de masini.

Avantajul (pe care nu cred sa il simti precum o sa simti dezavantajul) e ca suprafata de contact fiind mai mare,spatele o sa piarda mai greu aderenta la accel bruste.Alt avantaj la care banuiesc ca te gandesti e ca o sa arate mai bine,mai musculoasa cu 180 pe spate,da o sa arate ;)

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu ce crezi ca e in mintea lui ?;) hai sa-ti raspund eu Survolaj...sa dea bine la terasa , nu?

producatorul e un tampit wxy`i, sa nu citesti in talon ce scrie , uita de el

Mesaj completat

vrei o pata de contact mai pare pe spate cand esti pe curba de unde si o aderenta mai buna ?

atunci accelereaza !! , pt a avea acest lucru CHIAR nu trebuie sa schimbi dimensiunile cauciucului , e o regula simpla pe care cred ca toata lumea poata sa o inteleaga ,chiar si unul "ATEHNIC" k mine deci...

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da m-am convins....

Latimea jantei (5,0)face ca guma de 180 sa nu se aseze bine si sa modifice ciclistica.Daca ar fi sa schimb cu tot cu janta (adica janta de 5,5 la guma de 180) probabil ca totul ar fi ok,asta daca intra janta de 5,5 si nu loveste in bascula sau aripa.Deci raman pe 160.

P.S- 1-Si da vroiam 180/55 strict pt. aspect(pt. mine nu pt. terasa)

2-Multumesc pt. sfaturi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Am si eu o intrebare , In talon scrie 120/90/17 64s dar pe cauciucul ce il am pe mobra scrie 150/70/17(Cauciuc de iarna cica ) ? intrebarea mea este daca pot sa pun pe 120/90/17 mai cramponat cross/enduro si care ar fi +/- Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Avind in vedere ca topicul este deschis cu tema "Latime Cauciuc Vs Viteza", cauciucurile/gentile pot avea modificari pentru a atinge o limita de viteza mai mare sau mai mica, dar in detrimentul altor parametrii (adica pierzi undeva si cistigi in alta parte). De notat este ca producatorul a conformat geanta/cauciuc astfel incit sa gasesca echilibrul cit mai corect in toti parametrii.

Deci, depinde ce vrei mai mult stabilitate, manevrabilitate, design, sau viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De notat este ca producatorul a conformat geanta/cauciuc astfel incit sa gasesca echilibrul cit mai corect in toti parametrii.

 

Hornetul de 250 (model Japan) vine cu roata spate pe 180. Unele roti sunt mai alte doar ca sa arate motociclete bine. Direct din fabrica :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hornetul de 250 (model Japan) vine cu roata spate pe 180. Unele roti sunt mai alte doar ca sa arate motociclete bine. Direct din fabrica :)

 

Foarte posibil, dar acest lucru nu inseamna oare un compromis facut si de ei in favoarea vinzarilor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca s-a discutata dar Gv-ul ala nu e foarte corect...

La contactul cu solul Gv-u se descompune pe orizontala si pe verticala. Ce e pe verticala se egaleaza cu Forta Normala si ce este pe orizontala se egaleaza cu Forta de frecare. Si discutia ar trebui facuta in functie de Forta de frecare, care daca nu este suficienta, pierzi aderenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

forta de frecare a kwrului pe asfalt, dc va place sa vorbiti despre lucruri pe care nu le cunoasteti si nu le intelegeti?

cauciucurile se invart pe asfalt nu se freaca de asfalt ...ffs

 

N-ar exista doar daca ai sub roata - gheata perfecta, adica una mult mai buna decit cea de la patinuar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

forta de frecare a kwrului pe asfalt, dc va place sa vorbiti despre lucruri pe care nu le cunoasteti si nu le intelegeti?

cauciucurile se invart pe asfalt nu se freaca de asfalt ...ffs

 

Sincer, habar n`ai despre ce e vorba acolo...Ai zis-o p-aia cu cauciucurile se invart :crack: .

Si nu ma chinui sa iti explic despre ce forta de frecare este vorba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moldovene, daca te freci in fund cu toti nespalatii n-o sa ajungi tribolog, tot homosexual ramai.

posibil sa intampine probleme la viteza din cauza grosimii latimii raportat la frecare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forta de frecare despre care vorbeam eu este forta de frecare laterala, adica in exteriorul curbei. Adica daca nu e forta de frecare suficienta se intampla un low-side.

Forta de frecare in directia de mers este acolo evident, si are legatura cu virajul doar daca accelerezi prea mult si iese un high-side.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tre sa fie trist rau pentru tine de comentezi la orice scriu pe forum. Atata bucurie ai si tu, nu ti-o rapeste nimeni...

oooo, iubito, dar la cat ma pupai tu in OO, ce rost mai are acum ca ti-am dat-o de buna voie. dar pana la urma nu te-am bagat eu in seama, ci vorbeam cu BEC. deci tot tu te-ai bagat in seama. dar las ca o sa cresti tu mare si o sa intelegi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ceva, in afara de ceva contre nelipsite de pe orice post, am inteles urmatoarele aspecte: - marirea latimii rotii din spate- efecte, creste forta de tractiune (adica mobra prinde viteza mai repede) dar scade viteza maxima din cauza frortei de frecare cu aerului si a drumului, mareste stabilitatea dar micsoreaza manevrabilitatea (hai ca nu-i greu daca poti mai bine sa stai pe loc, este mai greu sa te misti). Daca se micsoreaza manavrebilitatea, in mod normal o aceiasi curba se ia cu o viteza mai mica la aceiasi inclinare pentru un cauciuc mai lat, exact cum a descris promotorul postului principal.

 

Atentionare, este doar parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@conatabil....eeeh nu le duce si tu asa la extrem ca e loc de toate prin calculele alea ale inginerilor....asta zis pe scurt...iar manevrabilitatei nu inseaman neaprata ca poti sa iei o curba cu viteza mai mare .....

 

 

@bec....aia cu 10 20 mm depinde de motor si janta....cu 10mm clar nu ai probleme este si testat de mine nu ca ar avea vreo relevanta:))))....dar cu 20mm e panica ...mai ales la ex tau la latime de 160 sa pui 180 e panica ....si asat e testat de un preten cu un cbr f2 ....la amckart.....hehe sa imprastiat de nus cate ori in cateva ture din cauza la asta plus ca se vedea clar cum sta cauciucul asezat pe janta mai ales marginile aveau un unghi :))))).....

Editat de Buggy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In final sa pui un cauciuc mai lat pe spate este inutil,contraproductiv si scump.

 

Total de acord cu tine, dar ce sa-i faci, cica este cool.

 

@Buggy ..... nu ma duc la extrem, n-am spus cit de mult influenteaza fiecare parametru descris, depinde de fiecare motocicleta in parte, numai inginerii care au proiectat-o pot sti.

Eu am vrut de exemplu sa las saua un pic mai jos, si united motors mi-a spus ca pot doar cu 1 sau 2 cm maxim, ca altfel schimb ciclistica, ca atare m-am dus in limitele admise.

Pentru mine de exemplu conteaza cel mai mult siguranta, pentru altii conteaza alte lucruri, de aceea sintem atit de diferiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...