balaur_u Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 Salut, 1. Am o nelamurire referitor la zgomotul care se aude cand, pe loc fiind, bag in viteza intai. Este destul de mare, de parca sunt acolo niste rotite care nu se "pupa" cum trebuie, si dintr-o data bang! s-au prins. Se aude si in viteza a doua, parca in celelalte nu se mai aude asa de tare... Oare de ce? 2. ar mai fi ceva: i-am schimbat de curand pinionul de atac(parca asa se numeste...sau ala era de la bendix...), lantul si foaia. Pe accelerare se aude un vajait, daca nu mai dau gaz nu se aude. Inainte de schimbare nu se auzea asa...sau nu am bagat de seama... Pinionul pe care l-am schimbat avea niste chestii de plastic pe ambele parti, asta nou, nu are(e simplu). Poate sa fie asta? Numai bine L Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 1. Poate sa fie relantiul reglat prea sus, adica mult prea multe rpm-uri pt relanti, sau cablu de ambreiaj prost reglat. 2. Verifica daca lantul e corect intins/curatat/uns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 8, 2010 Share Postat Mai 8, 2010 in treapta 1 se rupe filmul de ulei dintre placile de ambreiaj, e normal sa se auda, in 2 treci prin liber, iar e normal. acum depinde de cat de tare se aude in 2 cel putin. daca turezi foarte tare in 2 sare din viteza? de lant trebuie sa fie centrat perfect. ma rog, aproape perfect. sa stii ca semnele de pe bascula sunt "way off". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balaur_u Postat Mai 8, 2010 Autor Share Postat Mai 8, 2010 (editat) 1. Poate sa fie relantiul reglat prea sus, adica mult prea multe rpm-uri pt relanti, sau cablu de ambreiaj prost reglat. 2. Verifica daca lantul e corect intins/curatat/uns. Relantiul e ok, 1100 RPM. Si ambreiajul pare ca decupleaza total...adevarul e ca traiectoria cablului s-a schimbat, dar odata ce decupleaza nu vad ce ar putea sa afecteze asta... Daca relanti-ul e mai mare, 1500 RPM, face si mai urat...inainte sa intre in fiteza se aude un carrrrr si apoi bang. Lantul e nou, uns din fabrica si inchis(nu l-am nituit eu). Ma gandesc ca daca era slab, se auzea zgomotul si pe liber, dar el se aude doar pe accelerare, atunci cand e in lucru...poate sa atinga ceva cand e tensionat? in treapta 1 se rupe filmul de ulei dintre placile de ambreiaj, e normal sa se auda, in 2 treci prin liber, iar e normal. acum depinde de cat de tare se aude in 2 cel putin. daca turezi foarte tare in 2 sare din viteza? de lant trebuie sa fie centrat perfect. ma rog, aproape perfect. sa stii ca semnele de pe bascula sunt "way off". Daca turez in 2 nu sare viteza. Dar da, se aude mai incet fata de 1. Poate sa fie de la cutia de viteze, sa fie vre-un pinion uzat pe treapta 1? Daca ar putea cineva sa-mi explice ce se intampla cand apas maneta de viteze (trapta 1)... Motorul e un GSX600F, daca are vre-o importanta. Multumesc pentru raspunsuri, L Editat Mai 8, 2010 de balaur_u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 Relantiul e ok, 1100 RPM. Si ambreiajul pare ca decupleaza total...adevarul e ca traiectoria cablului s-a schimbat, dar odata ce decupleaza nu vad ce ar putea sa afecteze asta... Daca relanti-ul e mai mare, 1500 RPM, face si mai urat...inainte sa intre in fiteza se aude un carrrrr si apoi bang. Lantul e nou, uns din fabrica si inchis(nu l-am nituit eu). Ma gandesc ca daca era slab, se auzea zgomotul si pe liber, dar el se aude doar pe accelerare, atunci cand e in lucru...poate sa atinga ceva cand e tensionat? Daca turez in 2 nu sare viteza. Dar da, se aude mai incet fata de 1. Poate sa fie de la cutia de viteze, sa fie vre-un pinion uzat pe treapta 1? Daca ar putea cineva sa-mi explice ce se intampla cand apas maneta de viteze (trapta 1)... Motorul e un GSX600F, daca are vre-o importanta. Multumesc pentru raspunsuri, L Lanțul scoate un zgomot mai ciudat la început după ce l-ai schimbat. Când apeÂşi schimbătorul de viteză îl calci câte puțin sau direct tare? Dacă îl apeÂşi uÂşor îți mai cârâie câteodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 Relantiul e ok, 1100 RPM. Si ambreiajul pare ca decupleaza total...adevarul e ca traiectoria cablului s-a schimbat, dar odata ce decupleaza nu vad ce ar putea sa afecteze asta... Daca relanti-ul e mai mare, 1500 RPM, face si mai urat...inainte sa intre in fiteza se aude un carrrrr si apoi bang. Lantul e nou, uns din fabrica si inchis(nu l-am nituit eu). Ma gandesc ca daca era slab, se auzea zgomotul si pe liber, dar el se aude doar pe accelerare, atunci cand e in lucru...poate sa atinga ceva cand e tensionat? Daca turez in 2 nu sare viteza. Dar da, se aude mai incet fata de 1. Poate sa fie de la cutia de viteze, sa fie vre-un pinion uzat pe treapta 1? Daca ar putea cineva sa-mi explice ce se intampla cand apas maneta de viteze (trapta 1)... Motorul e un GSX600F, daca are vre-o importanta. Multumesc pentru raspunsuri, L este perfect normal sa se auda mai tare treapta 1. ca sa faci un experiment opreste motocicleta (cu motorul pornit) in treapta 1 sau 2, care vrei tu, tine ambreiajul tras vreo 20 de secunde, scoate-o pe liber si bag-o inapoi in 1. ar trebui sa nu se mai auda aproape nimic, filmul de ulei dintre placile de ambreiaj fiind rupt. oricum cutia nu are nimic, toate motocicletele cu ambreiaj umed fac la fel. si la cele cu ambreiaj uscat se aude doar treapta 2 de obicei. depinde de cum e reglat ambreiajul, daca nu are joc suficient se aude si 1 dar oricum mult, mult mai putin decat la cele cu ambreiaj umed. incearca sa fii mai ferm cu schimbatorul la schimbatea treptelor. daca bagi usor se aude acel carait care, in timp, va uza crabotii. eu am uitat ca ai spus ca ai lantul nou. cum a spus si chivu, cat e nou va face ceva zgomot ciudat. cel putin 5-600 de km. nu stica totusi sa iti aliniezi rotile cum trebuie si NU dupa semnele de pe bascula. cauta pe google "motorcycle wheel alignment" si o sa vezi cum se face. asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 Relantiul e ok, 1100 RPM. Si ambreiajul pare ca decupleaza total...adevarul e ca traiectoria cablului s-a schimbat, dar odata ce decupleaza nu vad ce ar putea sa afecteze asta... Daca relanti-ul e mai mare, 1500 RPM, face si mai urat...inainte sa intre in fiteza se aude un carrrrr si apoi bang. Incearca sa mai intinzi cablul de ambreiaj si vezi cum se manifesta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balaur_u Postat Mai 9, 2010 Autor Share Postat Mai 9, 2010 este perfect normal sa se auda mai tare treapta 1. ca sa faci un experiment opreste motocicleta (cu motorul pornit) in treapta 1 sau 2, care vrei tu, tine ambreiajul tras vreo 20 de secunde, scoate-o pe liber si bag-o inapoi in 1. ar trebui sa nu se mai auda aproape nimic, filmul de ulei dintre placile de ambreiaj fiind rupt. oricum cutia nu are nimic, toate motocicletele cu ambreiaj umed fac la fel. si la cele cu ambreiaj uscat se aude doar treapta 2 de obicei. depinde de cum e reglat ambreiajul, daca nu are joc suficient se aude si 1 dar oricum mult, mult mai putin decat la cele cu ambreiaj umed. incearca sa fii mai ferm cu schimbatorul la schimbatea treptelor. daca bagi usor se aude acel carait care, in timp, va uza crabotii. eu am uitat ca ai spus ca ai lantul nou. cum a spus si chivu, cat e nou va face ceva zgomot ciudat. cel putin 5-600 de km. nu stica totusi sa iti aliniezi rotile cum trebuie si NU dupa semnele de pe bascula. cauta pe google "motorcycle wheel alignment" si o sa vezi cum se face. asfalt uscat Eu credeam ca daca esti mai bland cu bagatul in viteza, cu atat nu se uzeaza prea tare...probabil ca nu stiu exact ce se intampla cand apas schimbatorul pentru viteza intai... . Daca vrea hard, hard ii dau O sa incerc sa vad ce se intampla cu experimentul tau, iti zic apoi. Incearca sa mai intinzi cablul de ambreiaj si vezi cum se manifesta. Poate sa fie si de la cursa ambreiajului? Momentan maneta de ambreiaj e indoita, si nu cred ca face aceasi cursa ca si atunci cand era intreaga... o sa schimb si maneta, sa vedem daca e de la asta... Numai bine Mesaj completat PS: imi dau si eu seama ca trebuie sa se auda lantul, dupa ce l-am schimbat - nou fiind, pana se rodeaza...dar de ce se aude doar cand accelerez? ciudat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 PS: imi dau si eu seama ca trebuie sa se auda lantul, dupa ce l-am schimbat - nou fiind, pana se rodeaza...dar de ce se aude doar cand accelerez? ciudat... Pentru ca atunci cand accelerezi e in sarcina. Atunci este tensionat maxim. Legat de schimbat si zgomot, schimba maneta de ambreiaj, sau daca nu o schimbi asigura-te ca atunci cand o apesi face cursa maxima. Oricum, asa cum zic si ceilalti, e normal sa se auda un zgomot cand bagi in treapta 1. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
umbbra Postat Octombrie 19, 2012 Share Postat Octombrie 19, 2012 Salut. Am si eu o mica problema asemanatoare la un cbr600rr. Cand bag in treapta 1, cand fac frane de motor, la turatii de aprox. 6000rpm se aud zgomote ca de dinti loviti unii de altii, un fel de trancanit/cloncanit. Se aud de obicei 4-6 lovituri si prinde. Insa, am fost nevoit sa fac o franare de urgenta, am dat 1 si mi s-a dus motoru metri intregi, de am zis ca nu mai opresc, pt ca nu cupla cutia sa franeze odata motoru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Octombrie 19, 2012 Share Postat Octombrie 19, 2012 (editat) Salut. Am si eu o mica problema asemanatoare la un cbr600rr. Cand bag in treapta 1, cand fac frane de motor, la turatii de aprox. 6000rpm se aud zgomote ca de dinti loviti unii de altii, un fel de trancanit/cloncanit. Se aud de obicei 4-6 lovituri si prinde. Insa, am fost nevoit sa fac o franare de urgenta, am dat 1 si mi s-a dus motoru metri intregi, de am zis ca nu mai opresc, pt ca nu cupla cutia sa franeze odata motoru. Niste placute de frana sunt mai ieftine decat o cutie de viteze. Incearca sa folosesti mai mult franele cu care vine echipata motocicleta. Ontopic: e normal sa auzi caraituri de pinioane si pocnituri atunci cand faci downshift din viteza mare cate 2-3 trepte deodata. cutia unei motociclete e secventiala [adica trebuie sa treci prin toate treptele ca sa ajungi de la 4 la 1 de ex.] si nu are sincroane. Vitezele tangentiale ale pinioanelor sunt mult diferite si de aici apar dificultati la schimbarea vitezelor [mai ales pe retrogradare]. Mai ales in cazul franarilor de urgenta obisnuiesc sa trag ambreiajul si sa folosesc exclusiv franele pentru decelerare. Cand totusi vreau sa folosesc frana de motor trag ambreiajul schimb o treapta inferioara, dau drumul ambreiajului, debreiez din nou, mai schimb o treapta s.a.m.d. In felul asta si riscul sa pierzi roata spate din cauza pierderii aderentei este mai redus. Editat Octombrie 19, 2012 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 E normal sa se auda asa, dar in mers cand ai viteza destul de mare nu vad de ce te-ai duce pana in treapta 1, risti sa blochezi roata spate si sa faci un highside de toata frumusetea. La downshift se recomanda intotdeuna un sprit la gaz (throttle-blip) ca sa intre mai usor in inferioara. Franeaza cu franele, frana de motor o faci cand vrei sa incetinesti, nu de urgenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 Salut, 1. Am o nelamurire referitor la zgomotul care se aude cand, pe loc fiind, bag in viteza intai. Este destul de mare, de parca sunt acolo niste rotite care nu se "pupa" cum trebuie, si dintr-o data bang! s-au prins. Se aude si in viteza a doua, parca in celelalte nu se mai aude asa de tare... Oare de ce? 2. ar mai fi ceva: i-am schimbat de curand pinionul de atac(parca asa se numeste...sau ala era de la bendix...), lantul si foaia. Pe accelerare se aude un vajait, daca nu mai dau gaz nu se aude. Inainte de schimbare nu se auzea asa...sau nu am bagat de seama... Pinionul pe care l-am schimbat avea niste chestii de plastic pe ambele parti, asta nou, nu are(e simplu). Poate sa fie asta? Numai bine L Salut! 1. De regula,atat la motociclete cat si la auto treapta intai nu are sincron.Sincronul este piesa care faciliteaza cuplarea rotilor dintate in miscare cu viteze de rotatie diferita. Neavand sincron si viteza de rotatie a rotilor dintate fiind diferita normal cuplarea va fi insotita de un zgomot metalic . Daca acest zgomot apare si la schimbarea celorlalte trepte de viteza(superioare) atunci este posibil ca sincroanele treptelor respective sa prezinte uzuri,de altfel absolut normale la vehiculele aflate in serviciu de mult timp. Nu trebuie sa te ingrijoreze,trebuie doar fermitate la cuplarea treptei intai ,si o menajare a cutiei de viteze. Cand spun fermitate ma refrer la faptul de a cupla scurt cu o apasare ferma a levierului de comanda a selectorului de trepte. 2. Zgomotele de lant apar la un reglaj incorect a intinderii lantului , sau un montaj defectuos. Salut! 1. De regula,atat la motociclete cat si la auto treapta intai nu are sincron.Sincronul este piesa care faciliteaza cuplarea rotilor dintate in miscare cu viteze de rotatie diferita. Neavand sincron si viteza de rotatie a rotilor dintate fiind diferita normal cuplarea va fi insotita de un zgomot metalic . Daca acest zgomot apare si la schimbarea celorlalte trepte de viteza(superioare) atunci este posibil ca sincroanele treptelor respective sa prezinte uzuri,de altfel absolut normale la vehiculele aflate in serviciu de mult timp. Nu trebuie sa te ingrijoreze,trebuie doar fermitate la cuplarea treptei intai ,si o menajare a cutiei de viteze. Cand spun fermitate ma refrer la faptul de a cupla scurt cu o apasare ferma a levierului de comanda a selectorului de trepte. 2. Zgomotele de lant apar la un reglaj incorect a intinderii lantului , sau un montaj defectuos. A, si trebuie spus faptul ca se schimba chitul complet si nu numai o piesa !!! Asta si la transmisiile cu lant si la transmisii cu grup conic si ax cardanic . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 Vezi ca ai raspuns la o postare din 2010. Nu ca n-ar fi bine ce-ai scris. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 Vezi ca ai raspuns la o postare din 2010. Nu ca n-ar fi bine ce-ai scris. Vezi ca cineva a reinviat topicul descriind o problema similara cu a celui ce l-a deschis. Probabil ca sa nu mai faca unul pe aceeasi tema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 Am vazut asta de la inceput, am raspuns si eu celui care a inviat topicul, eu doar il atentionam pe gtr1000 ca i-a raspuns celui care a intrebat in 2010. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 Am vazut asta de la inceput, am raspuns si eu celui care a inviat topicul, eu doar il atentionam pe gtr1000 ca i-a raspuns celui care a intrebat in 2010. Mea culpa ! Am vazut dar era prea tarziu sa mai pot repara . Scuze ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 Am si eu o problema asemanatoare la motor...cand apas schimbatorul de viteze in jos din neutru imi suna clanc si intra in treapta 1,...stie careva ce poate sa fie?mentionez ca daca ridic de schimbator tot din neutru face iarasi clanc si intra in a 2-a...sunt confuz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Octombrie 23, 2012 Share Postat Octombrie 23, 2012 Am si eu o problema asemanatoare la motor...cand apas schimbatorul de viteze in jos din neutru imi suna clanc si intra in treapta 1,...stie careva ce poate sa fie?mentionez ca daca ridic de schimbator tot din neutru face iarasi clanc si intra in a 2-a...sunt confuz Cred ca ti s-a dus sincronul... on second thought, sigur s-a dus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 (editat) Oameni buni, toate motocicletele fac C L A N C cand bagi in viteza 1. Toate motocicletele fac CLANC cand bagi in treapta 2. Mai ales de pe loc. Sunt niste pinioane care stau pe loc care se angreneaza cu unele care se invart, e absolut normal. Si mai mult, in mers, daca ajungeti in treapta 0 (urmeaza o oprire) si apoi tot in mers treceti din 0 in 2 si motocicleta are inca viteza destul de mare o sa auziti un mare CLANC, CRRRR, etc. Sau nu cumva sa va vina ideea de a cobora un deal "pe liber" scotand la 0 si cand ati ajuns in vale sa incercati sa cuplati din 0 in 2 sau in 1 - o sa auziti urlete de durere din cutie. (nu se intampla nimic, dar nu e recomandat). Pantele se coboara in frana de motor. (daca exista cumva oameni care nu fac asta ) Editat Octombrie 25, 2012 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 HAHAH NOOB MOTOCICLETELE N-AU TREAPTA 0!!! 0=N(P) complete? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Iarasi, citeam parca tot pe topicul asta, cineva vrea sa faca frana de motor ducandu-se pana in treapta 1. WRONG!. Treapta 1 o folosesti numai pentru a pleca de pe loc, nu te duci in 1 decat dupa ce ai oprit sau daca urmeaza sa opresti. In treapta 1 de duci sa zicem in mers, pot aparea situatii, cand urci un mega deal (serpetine, drum f ingust, etc) si simti ca nu mai trage in viteza 2, sau cu treapta 2 ai ajuns la o turatie prea mica pentru a sustine mersul motocicletei. Sunt cazuri, da, destul de rare cand tre sa te duci pana in 1. Dar ca sa faci frana de motor, no way. Daca la viteza mare sa zicem un 80-90 la ora pe care ii ai cu treapta 4-5... te duci pana in 1.. cand ai lasat ambreiajul esti pe jos ca blochezi roata spate. HAHAH NOOB MOTOCICLETELE N-AU TREAPTA 0!!! 0=N(P) complete? 0 e neutral bah.. de parca ce conteaza, pot sa-i zic cum vreau io. are you for real, sau glumeai? :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Eram serios ca un evreu care promite sa nu-ti ia dobanda mare la imprumut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KOS36 Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Oameni buni, toate motocicletele fac C L A N C cand bagi in viteza 1. Toate motocicletele fac CLANC cand bagi in treapta 2. Mai ales de pe loc. Sunt niste pinioane care stau pe loc care se angreneaza cu unele care se invart, e absolut normal. Si mai mult, in mers, daca ajungeti in treapta 0 (urmeaza o oprire) si apoi tot in mers treceti din 0 in 2 si motocicleta are inca viteza destul de mare o sa auziti un mare CLANC, CRRRR, etc. Sau nu cumva sa va vina ideea de a cobora un deal "pe liber" scotand la 0 si cand ati ajuns in vale sa incercati sa cuplati din 0 in 2 sau in 1 - o sa auziti urlete de durere din cutie. (nu se intampla nimic, dar nu e recomandat). Pantele se coboara in frana de motor. (daca exista cumva oameni care nu fac asta ) Subscriu, pentru vizibilitate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Oameni buni, toate motocicletele fac C L A N C cand bagi in viteza 1. Toate motocicletele fac CLANC cand bagi in treapta 2. Mai ales de pe loc. Sunt niste pinioane care stau pe loc care se angreneaza cu unele care se invart, e absolut normal. Si mai mult, in mers, daca ajungeti in treapta 0 (urmeaza o oprire) si apoi tot in mers treceti din 0 in 2 si motocicleta are inca viteza destul de mare o sa auziti un mare CLANC, CRRRR, etc. Sau nu cumva sa va vina ideea de a cobora un deal "pe liber" scotand la 0 si cand ati ajuns in vale sa incercati sa cuplati din 0 in 2 sau in 1 - o sa auziti urlete de durere din cutie. (nu se intampla nimic, dar nu e recomandat). Pantele se coboara in frana de motor. (daca exista cumva oameni care nu fac asta ) Dute mah...serios???????face clanc???nu sbang? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.