Sari la conținut

Fz6 S/N


Urs_meloman
 Share

Postări Recomandate

MS. nu e mare chestie sa ungi un lant , dar din toti pe care ii cunosc eu , fiecare a venit cu o parere si se contraziceau . Unu zicea spray de lant altu wd40, altu vaselina siliconica ca stie el mai bine . altu ca vaselina atrage praf , dupa am auzit de motorina , ulei de motor . o sa ajung sa dau cu toate odata pe lant sa vad ce iese :)) glumesc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vaselina siliconica cred ca e buna, dar costa o carca de bani. Vaselina normala atrage praful intradevar, uleiul de motor se scurge prea usor si umpli tot de ulei la prima accelerare, WD40 - asa si asa, scump si nu prea eficient. Motorina pt. spalat si un T90 sau niste ulei gros cu o lingurita de vaselina in el pt uns si la nivelul hobby face treaba. e vreo 90 de lei un ungator, vinde colegul nostru mianmar (parca). Eu mi-am luat unul sa mai scap de o grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum am vazut ca se face la mester: benzina intr-o sticlutza cu pulverizator, o perie de plastic (preferabil una de lant moto). Se aseaza dedesubtul lantului un carton mai gros si mai lung, se sprayeaza bine din sticla pe toata suprafata lantului. Se lasa la curs jegul. Se repeta si se foloseste peria pentru dat jos grosul. Se lasa la uscat sau se foloseste un compresor. Se repeta de cateva ori pe tot lantul pana se da jos murdaria intarita pe lant. Se lasa iar la uscat. Se repeta procedeul cu sticla, dar de data asta se foloseste o carpa pentru a da jos murdaria fina. La final se greseaza cu ungator de lant.

Unsul lantului se face in felul urmator: Se sprayeaza o dunga pe partea cu o-ring-uri dinspre tine. Nu pe exteriorul lantului, nu pe dedesubt. Se intoarce de roata pe stander pentru toata suprafata primului set de o-ring-uri. Se repeta operatiunea pentru al doilea set. Al doilea strat e superfluu. Cand sprayezi untura dinaia, grija mare sa nu ajunga pe roata spate. Daca ajunge oleaca nu-i bai, da daca-i multa exista riscul sa aluneci pe ea.

Inca odata: nu are sens sa sprayezi exteriorul lantului sau dedesubtul lui. Ce conteaza e ca grasimea aia sa ajunga la O-Ring-uri si sa le lubrefieze bine. Tot ce e in exces o sa sara oricum pe aripa/janta/plasticul care fereste lantul.

 

Un lant care a stat mult timp sau care nu a fost ingrijit e periculos, mai ales daca e intins prea tare. Exista riscul sa se rupa in mers (daca e prea intins) sau sa sara de pe pinionul de la roata si sa iti blocheze roata-n mers (daca e prea slab). Slack-ul (masurat cu tine pe mobra) trebuie sa fie intre 2-3 cm pe toata suprafata lantului. Daca ai portiuni mai laxe si portiuni mai intinse, lantul trebuie schimbat de urgenta.

 

Daca schimbi lantul, e bine sa schimbi si pinoanele. Daca lantul e stricat, e posibil sa fi ascutit sau indoit dintii pinionului de atac. Kitul costa cam 600 RON si nu prea are sens sa schimbi doar lantul cu pinioane vechi, ca risti sa strici si lantul nou.


» Post actualizat in 03 May 2016 18:04

Ca proprietar de mobra, trebuie sa intelegi ca-ti pui viata in fierul asta de fiecare data cand te urci pe el. Nu e ca la masina, sa o lasi ca merge si asa si daca se strica, o urci pe platforma. Aici daca ai ghinionul sa intri in cei 5% care fac accident din cauza conditiilor necorespunzatoare a atelajului, riscul e sa-ti rupi gatul. Cu cauciucurile, transmisia, directia franele si electrica nu te joci pe mobra. Mai bine dai niste bani pe consumabile decat sa dai spaga la spital sa te spele la fund asistentele ca tu nu-ti poti folosi mainile.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum am vazut ca se face la mester: benzina intr-o sticlutza cu pulverizator, o perie de plastic (preferabil una de lant moto). Se aseaza dedesubtul lantului un carton mai gros si mai lung, se sprayeaza bine din sticla pe toata suprafata lantului. Se lasa la curs jegul. Se repeta si se foloseste peria pentru dat jos grosul. Se lasa la uscat sau se foloseste un compresor. Se repeta de cateva ori pe tot lantul pana se da jos murdaria intarita pe lant. Se lasa iar la uscat. Se repeta procedeul cu sticla, dar de data asta se foloseste o carpa pentru a da jos murdaria fina. La final se greseaza cu ungator de lant.

Unsul lantului se face in felul urmator: Se sprayeaza o dunga pe partea cu o-ring-uri dinspre tine. Nu pe exteriorul lantului, nu pe dedesubt. Se intoarce de roata pe stander pentru toata suprafata primului set de o-ring-uri. Se repeta operatiunea pentru al doilea set. Al doilea strat e superfluu. Cand sprayezi untura dinaia, grija mare sa nu ajunga pe roata spate.

Eu folosesc motorina, benzina cred ca ataca O-ringurile. Pensulat pe lant, inmuiat, frecat cu peria, repetat si tot asa. La final dau cu spray de frane (ala de curatat lant e prea scump ca sa merite) si sterg cu carpa.

De uns ar cam trebui unse si rolele, ca doar exista frecare si intre ele si pinioane! Nu doar O-ringurile.

Toate operatiunile cu tava + carton mare dedesubt + carton intre lant si roata, mobra pe cricul central sau stander.

Ungator vs spray - vesnica discutie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzina NU ataca O-Ring-urile. E un mit urban povestit din generatie in generatie de motociclisti. Degeaba ungi rolele, tot ce faci in felul asta e sa murdaresti pinioanele. Toata grasimea o sa se mute pe ele. Daca te uiti la role dupa 100 de metri de mers, o sa vezi ca-s stralucitoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarna iau pauza si de la forum Cristi! Ti-ai luat alt FZ6?

 

E tot ala cu care ne-am plimbat atunci. Nu intentionez sa schimb mobra. Imi place prea mult.

Tu ce ai facut? Ai vandut-o? Parca asa aveai de gand...

Editat de finu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am facut si eu RCA incepand cu 6 mai. Sa mai treaca ploile astea.

Urmeaza revizia si la treaba.

Daca n-o vinzi poate mai bagam un drum ceva....

Cheers ! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt lant eu am folosit la fosta mobra Profi Dry Lube - lantul arata ca si cum ar fi fost uscat si neuns, jeg nu se lipea pe el aproape deloc. Dupa 25000km parcursi cu kit-ul de lant era totul OK, mai avea destul pana la limita marcata pe bascula. Drept ca ungeam cam la 5-600km, insa de spalat nu cred ca l-am spalat de mai mult de 3 ori in cei 25000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzina NU ataca O-Ring-urile. E un mit urban povestit din generatie in generatie de motociclisti. Degeaba ungi rolele, tot ce faci in felul asta e sa murdaresti pinioanele. Toata grasimea o sa se mute pe ele. Daca te uiti la role dupa 100 de metri de mers, o sa vezi ca-s stralucitoare.

benzina ataca 100% o-ringurile. iti dau eu cateva si pune in benzina. dupa 3 zile se umfla ca painea in apa. de aceea exista cauciuc special pentru benzina( furtune de alimentare) o ringuri pentru ulei, de presiune si presiune cu freon. cea mai buna metoda clasica si evident cea mai ieftina este motorina.

nu mai dezimformati doar de dragul de a scrie ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SI fz6 are intinzator de lant cu patina in motor nu ? lantul dintre vibrochen si axe-le cu came . Ar putea sa fie de acolo un zgomot daca e prea slaba patina ?

Nu e un zgomot strident , nu e constant , nu prea stiu cum sa il descriu . Se aude ca niste batai de lant , mai mult cand reduc turatiile , uneori se aude alteori nu , dar in toate vitezele , nu intr-o viteza anume .

NU ESTE DE LA LANTUL DE TRANSMISIE ( era dat jos )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Florin: voiam sa scriu o poveste lunga si argumentata cu dovezi stiintifice ale actiunii benzinei fara plumb asupra siliconului, dar m-am lehametit pe parcurs. Spalati-le cu ce vreti voi, baieti.

 

L.E: http://www.shinetsusilicone-global.com/catalog/pdf/rubber_e.pdf

Stintific te intreb de ce dupa 3 zile de stat in benzina se umfla? Am testat si inca mai testam sa ne putem convinge toti.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii ce se intampla cu garniturile de cauciuc daca le lasi in ulei siliconic doua zile? Stii ca faptul ca o garnitura se umfla nu inseamna ca ea isi pierde proprietatile? Sii ce afecteaza cu adevarat o-ringurile? Eu, spre deosebire de unii care isi dau cu parerea pe forumuri, am vazut lanturi spalate cu benzina constant timp de multi ani care nu se strica sau isi pierd garniturile. Probabil ca nu stiai. Din nou, nu vreau sa va invat cum se da gaura la covrig, dar ma obfuschez cand vad povesti dinastea proliferate printre motociclisti doar ca asa au auzit ei de la un prieten.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se umfla nu mai stau intre zale, evident incep de la forta centrifuga sa se slabeasca pana la punctul de rupere. Sa ne legam de ani de motociclism si zeci de lanturi spalate cred ca nu este irelevant.

Si in discutia asta nu amestecam alte produse petroliere, facem strict referire la benzina-oring. Asa sunt multe produse care arde la propriu cauciucul instant. Hai sa lasam noi pe cei xare scriu din auzite si te invit sa facem un test siplu. Punem un o ring in benzina si vedem rezultatul final. Ce zici? Recunosc, testul asta l am facut eu in 2009 cu un lant regina luat dupa un gsxr 1000.

Editat de Florin -v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vin si eu cu o rugaminte la voi, poate ma ajuta cineva. In proportie de 90% sunt sigur ca ce am auzit nu e corect, dar ca sa fiu 100% apelez la voi. Am fost azi sa dau comanda de la un magazin local de ulei si filtru atat pentru motorul meu, cat si pentru a tatalui meu. Motul 7100 10w40, si surpriza a aparut cand in baza domnului de date, aparea ca FZ6 are un filtru mai special. Eu din ce m-am uitat pare pe cat de standard se poate, si va intreb pe voi care este indicativul pentru un filtru Hiflo sa zicem ? Ca el mi-a spus ca nu-i apare in baza de date, ca ar fi un filtru refolosibil care are un fel de carcasa, mi s-a parut aiureala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HF 303 este la catalog insa merge si HF204 . cel din urma este cu 70 mm mai mic

Online Catalogue Yamaha FZ6 Fazer (5VX,4P5) Motorcycle
2004 to 2006
Oil Filter Part No. HF303 HF303%20Oil%20Filter%202015_02_19-wtm.jp HF303.png Available in Glossy Black (HF303) and Chrome (HF303C) Finish

» Post actualizat in 10 May 2016 11:41
Acelasi timp de o-orig-uri dupa 24 de ore de stat in benzina. Afecteza sau nu, trageti voi concluzia.

post-34920-0-00104900-1462880340_thumb.jpg

post-34920-0-14751100-1462880359_thumb.jpg

Editat de Florin -v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt curios cine tine 24h lantul si implicit inelele alea in benzina. Practic, in max 1/2 ora ai terminat un spalat si uns lantul. :)

asa este cum spui tu. insa te ai intrebat daca in acea jumatate de ora acel o ring trage benzina in el? eu zic ca da, iar asta nu face decat in timp sa l deterioreze.

pana la urma nu am vrut decat sa arat ce face benzina in cazul asta restul e can-can. fiecare este liber sa faca ce doreste.

Editat de Florin -v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...