Lupu Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Am nevoie de niste pareri avizate pentru o problema pe cat de fu-tan-ta pe atat de interesanta. Se da una bucata Suzuki DR 650 SE. Porneste la prima atingere a butonului, se incalzeste in timp util, trage foarte foarte bine dar de dus se duce la viteze mari doar pana la un anumit punct. Prima data am observat-o fiind in viteza a 5-a: m-am dus 120, 130, 140, pe la 145 - 150 a inceput sa dea rateuri, sa dea in nas, mai mergea 2-3 secunde, mai dadea in nas, rateuri la greu, iar mai mergea un pic, in fine am lasat-o zicand cu tarie: CLAR nu se alimenteaza bine in ture, o fi nivel mic, amestec sarac, etc. Avand in vedere ca nu imi placea carburatorul de pe ea (avea surubul de reglaj aer/benzina blocat cu poxipol intr-o oareshce pozitie ca avea filetul fu-tut) si socul legat cu sarma sa nu plece (ma de-asta nu imi place mie sa iau motoare din RO) l-am schimbat cu un carburator de DR 650 R clasic (acelasi carburator practic). S-a imbunatatit mersul devenind mai "rotund" (pe cat de rotund poa' sa mearga un monocilindru), porneste repede, trage frumos din ture joase, ma rog am mai spus DAR SURPRIZA situatia nu s-a schimbat: 120 - 130 - 140 - la 145 iar circ: rateruri, hor poc, da sa moara, isi revine iar, iar moare ETC. Dup-aia am zis sa testez sa vad cand face si cand nu. Cu motorul in neutral (deci fara sa fie in sarcina) nu face neam. Viteza 1 in blana merge, viteza 2 in blana merge, viteza 3 aproape de blana da sa faca un pic - nu face mereu, eh deja viteza a 4-a aproape de blana ajunge pe la 145 - 150 si face urat de tot; a 5-a nu mai avea rost ca stiam ca tot aia e, daca nu mai rau. Motive posibile pe care le cred eu si aici vreau sa fiu corectat daca e cazul: 1. Supape un pic prea stranse? [dar... aici ma gandesc ca ar face si in ture mai joase figuri deci sunt in dubiu] 2. Lant de distributie pus gresit cu 1-2 dinti? 3. Bujiile? [are pe ea 2 cioarse cu iridiu luate de pe un Freewind] 4. Sa fie tot alimentarea? Dar exact la fel facea si cu carbelitorul alalalt. Astept cu interes sugestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALINPAPA2000 Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Carburatie sau aprindere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 (editat) Eu zic ca la turatii mari cand are nevoie de mai multa benzina nu se alimenteaza. Vezi sa nu fie indoit/obturat partial ceva furtun, sau filtru de benzina murdar Editat Iunie 7, 2010 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Si eu cred ca e din alimentarea cu benzina.... poti incerca sa maresti putin nivelul de benzina din carb, stiu ca pare ciudat dar incearca macar.. nu ai nimic de pierdut. Oricum, 150 daca prinde mi se pare ok.. E cam de-ajuns.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Totusi e monocilindru, ce viteza ar trebui sa aiba? Nu cumva ajungi cu turometru in limitator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 foarte ciudatsa faca la fix 145 cu ambele carburatoare... as exclude un defect al alimentarii, poate m-as gandi la un reglaj sa stii ca am mai auzit de probleme la bujiile cu iridiu puse pe motoare mai putin pretentioase... (CB500, F2) dar stiu eu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iunie 7, 2010 Autor Share Postat Iunie 7, 2010 Limitarea nu e sigur ca aia se manifesta altfel si se vede clar cand o turez in blana la neutral sau in viteza 1 sau 2. Deci cand intra limitarea pur si simplu moare asa silentios ca un porc sufocat pe neasteptate: frrrrrrr. Uite ca la alimentarea in sine nu prea m-am gandit. Drept e faptul ca nu imi merge bine robinetul pe pozitiile ON si RES (pe vacuum deci) si merg cu ea doar pe PRI (cadere libera) dar curge destul de bine pe PRI. Un prieten are una identica si se duce spre 170 pe ceas, la un moment dat intervenind limitarea si facand exact asa cum am spus: frrrrrrr deodata, fara pocnituri, fara smucituri, fara circ. As lua de la ala piese sa pun pe a mea sa vad ce e nasol dar nu vreau sa ma complic asa ca o s-o rezolv eu de capu' meu ascultand sugestii si verificand pe rand. Bun deci o sa incep schimbandu-i bujiile cu unele normale pe specificatiile ei si apoi o sa iau la mana linia de combustibil cu tot ce implica ea (de la robinet cu site, furtun benzina, furtun vacuum, nivel carburator). Dup-aia mai vedem. Astept sugestii in continuare. Chiar e interesant cine o sa dea un diagnostic cat mai apropiat de situatia reala, dar asta o sa o concluzionam abia dupa rezolvarea (sau nu? ) a problemei. So... bring it on! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALINPAPA2000 Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Limitarea nu e sigur ca aia se manifesta altfel si se vede clar cand o turez in blana la neutral sau in viteza 1 sau 2. Deci cand intra limitarea pur si simplu moare asa silentios ca un porc sufocat pe neasteptate: frrrrrrr.Uite ca la alimentarea in sine nu prea m-am gandit. Drept e faptul ca nu imi merge bine robinetul pe pozitiile ON si RES (pe vacuum deci) si merg cu ea doar pe PRI (cadere libera) dar curge destul de bine pe PRI. So... bring it on! Incearca si foloseste doar pozitia ON ( deschis ) asta este pozitia NORMALA ! Pozitia REZ (rezerva ) o folosesti doar cand esti pe aprox ultimii 5 litri de gas PRI este al 2-lea circuit de alimentare ,, pe direct'' si se utilizeaza DOAR la pornirea motorului dupa stationare indelungata, sau daca ai de gand sa faci curse in turatii foarte mari ! In cartea mea (gsx-f 750 ) scrie cu ATENTIE : UTILIZAREA INDELUNGATA A POZITIEI ,,PRI'' POATE CAUZA MARI DEFECTIUNI MOTORULUI ! Incearca sa uiti de pozitia aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grave Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 (editat) Schimba-i benzina. Asa am patit si eu la XT600. Pana nu am schimbat toata benzina, mai mult de 120 nu mergea, chiar daca pana la viteza respectiva puteam sa o duc in orice treapta pana pe rosu, inclusiv in neutral. Pana la 120 mergea frumos, dupa viteza asta in treapta 5, incepea si dadea in nas, rateuri, ba chiar se oprea, isi revenea, apoi iar nu mai tragea. Nu i-am facut niciun fel de reglaj sau mai stiu eu ce. Incepe cu a-ti goli carburatorul. Spor! Yzu Editat Iunie 7, 2010 de Grave Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Verifica membranele vacuumatice... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Am avut o problema asemanatoare intr-un an dupa iesirea din iarna, de la 100-120 in sus incepea sa dea in bot, tragea urat de tot. Dupa schimbul bujiilor la sfatul lui bcristian s-a rezolvat complet problema. Bujiile vechi erau praf, aveau o distanta aiurea rau la electrod, cu toate ca inainte de iernat mobra mergea ok. Baga niste bujii noi, si asa e cea mai simpla chestie care merge facuta inainte de alte demontari, poate scapi fara alte manevre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iunie 8, 2010 Autor Share Postat Iunie 8, 2010 @ALINPAPA2000: man, stiu si eu ce inseamna pozitiile alea de pe robinet si ce face fiecare, nu e in nici un caz prima motocicleta si nu sunt atehnic ideea e ca daca ON si RES erau infundate si n-am avut timp sa stau sa le curat, am mers pe PRI. Nu se intampla nimic daca mergi pe PRI atata timp cat plutitorul inchide bine. [in manual avertizeaza tocmai ca sa eviti cazul in care nu inchide plutitorul, ca sa nu ajunga cumva benzina in ulei]. @yo4hgx: la care membrane vacuumatice te referi? La alea din robinet? Ca aia din carburator oricum am schimbat-o odata cu tot carburatorul. deci repet: am schimbat carburatorul cu totul, pe ea e altul, diferit cu care face la fel. @Grave: man, benzina o tot schimb de 2000 si ceva de km deci nu cred sa fie de-acolo. @mao: e interesant ce zici tu, o sa incerc pana la urma sa vad si cu alt CDI desi CDI-ul ar fi ultima piesa suspecta din moment ce face figuri numai cand are nevoie de puterea maxima, in treptele superioare. De ce nu s-ar manifesta CDI-ul si intr-a 1-a sau a 2-a sau de ce nu ar face figuri si la alte turatii? Cu senzorul in schimb s-ar mai putea sa fie vreo buba, ala mai degraba l-as putea suspecta. Sa vie weekendu' sa am timp... Uof... pana atunci ii iau bujii noi, clasice, "pe specificatii" ca gunoaiele alea de iridiu care au mers cateva zeci de km pe un freewind s-ar putea sa fie nasoale (chit ca nu de-acolo o fi intreaga problema, macar s-o exclud). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 (editat) Nu as avea nimic de spus in legatura cu problema ta Editat Iunie 8, 2010 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iunie 8, 2010 Autor Share Postat Iunie 8, 2010 Nu as avea nimic de spus in legatura cu problema ta Nu e ma problema mea, e problema ei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 problema ei e problema ta, e problema motei deci e problema mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iunie 8, 2010 Autor Share Postat Iunie 8, 2010 problema ei e problema ta, e problema motei deci e problema mea. Si daca e problema motei, e problema tuturor! Hai ba gata cu offtopicu' pe topicu' meu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat Iunie 10, 2010 Share Postat Iunie 10, 2010 mie imi facea la fel: pe la 120-130 dadea rateuri, te dadea in gat inainte sa plece mai tare. totul a disparut dupa ce am schimbat filtrul de aer. Poate e aceeasi cauza si la tine.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.