Patrick_M Postat Iunie 29, 2010 Share Postat Iunie 29, 2010 Este vorba de un BMW f 650 funduro.De vreo 2000 de km am schimbat uleiul cu un 15-50. inainte am avut 10-40. a aparut un sunet care inainte nu il sesizam asa de tare, si anume la 4500 rpm ( nici mai sus, nici mai jos) face ca un zanganit ca de tabla cu o frecventa rapida. parca ar tremura ceva in motor exact la turatia aia dupa care, la 5000 de ture tace si merge normal. La ce sa ma uit? Multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Iunie 29, 2010 Share Postat Iunie 29, 2010 In toate treptele de viteza? La neutral, la 45400 rpm se aude sunetul? Esti sigur ca se aude doar dupa ce ai inlocuit uleiul? Sunetul sigur e din motor? Adica sunt sanse ca o alta piesa sa intre in rezonanta doar la acea turatie, gen bord, topcase, oglinda, etc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
werewolf Postat Iunie 29, 2010 Share Postat Iunie 29, 2010 daca-i din motor, cel mai probabil jocul la supape trebuie verificat si/sau patina si lantul de distributie. Da,cum a zis yzulyka , mai intai as verifca bord/firaraie,surube si alte alea alea care pot sa vibreze la turatia aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iunie 29, 2010 Autor Share Postat Iunie 29, 2010 Din pacate m-as bucura sa fie altceva decat din motor. Sunetul e si la N si in sarcina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Foarte posibil sa fie de la ulei. 15w in majoritatea cazurilor este un ulei mineral. 10W este semisintetic (combinatie de mineral cu full sintetic). 5W si 0W sunt full sintetice. punand 15w, posibil sa nu se amoseze corect vreun tachet hidraulic. asta poate genera la anumite turatii, frecvente de rezonanta. de aici provine sunetul (amplificat de zbarnaiala gen tabla) in jurul unei turatii anume (in cazul tau 4500 rpm). as spune sa te uiti in manual ce tip de ulei este recomandat. daca este bun 15W, lasa-l in motor, dar fa schimbul mai devreme (poate totusi nu e de la ulei). daca este recomandat 10W, schimba uleiul cu un 10W, precum si filtrul de ulei. (considera ca in felul asta ai facut o spalare in interior a motorului). eu la pegaso (cam acelasi motor), in carte recomanda doar 5W, dar am pus 10W motul 7100 si totul e ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 n-are nici o treaba vascozitatea uleiului cu tipul lui... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iunie 30, 2010 Autor Share Postat Iunie 30, 2010 asa e. ei recomanda mineral 20-50 si asta e semi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Eu mai patesc asa cand nu-i strans bine rezervorul in piulite. Zangane urat, mai ales cand e mai mult gol. Dar asta intra la ce spuneau colegii mai sus, adica verifica tot ce e prins e cadru, deasupra la motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Foarte posibil sa fie de la ulei.15w in majoritatea cazurilor este un ulei mineral. 10W este semisintetic (combinatie de mineral cu full sintetic). 5W si 0W sunt full sintetice. punand 15w, posibil sa nu se amoseze corect vreun tachet hidraulic. asta poate genera la anumite turatii, frecvente de rezonanta. de aici provine sunetul (amplificat de zbarnaiala gen tabla) in jurul unei turatii anume (in cazul tau 4500 rpm). as spune sa te uiti in manual ce tip de ulei este recomandat. daca este bun 15W, lasa-l in motor, dar fa schimbul mai devreme (poate totusi nu e de la ulei). daca este recomandat 10W, schimba uleiul cu un 10W, precum si filtrul de ulei. (considera ca in felul asta ai facut o spalare in interior a motorului). eu la pegaso (cam acelasi motor), in carte recomanda doar 5W, dar am pus 10W motul 7100 si totul e ok. N-are nicio treaba. Mai mult ca sigur ca ceva intra in rezonanta.Ceva prindere de la scut, de la scarita spate, de la bord. Eu pateam asa de la surubelnita uitata si prinsa intre scut si cadru. Era un sunet idiot pe la 2800-3000 rpm fics, de zici ca se rupea motoru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 La neutral, la 45400 rpm se aude sunetul? Ce-ar mai vrea Patrick sa ii mearga monocilindru' pana in 45 k de ture...ioi, ioi.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iulie 1, 2010 Autor Share Postat Iulie 1, 2010 Azi m-am uitat dar fugitiv la scut care e lipit de cadru. Inca nu am avut 10 minute libere sa cobor sa vad la lumina normal, dar maine cu siguranta o sa fac asta. Cu ajutorul lui Yzu comentatorul al carui Bmw e mai bun si mai tare decat....bla bla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmo Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 exact asa am patit si eu, cand am zis sa pun "ulei de vara" 15-50. in o saptamana dadusem jos tot ce se putea da jos si motocicleta sa fie in stare de functionare, ca sa vad ce naiba imi zdranganea la 5k rpm(nu se auzea pe stand, doar in sarcina). m-am lasat la mana mea dupa nush cate incercari de prinderi cabluri cu scotch dubluadeziv si altele sa vad daca e de acolo sau de dincolo, si am schimbat uleiul (venise timpul). zgomotul a disparut ca prin minune. habar nu am ce a fost, dar de atunci raman la 10-40. ambele uleiuri motul, deci nu era de la firma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
melciu Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 Am avut aceeasi belea tot dupa schimbul de ulei. Am vrut sa ma intorc atunci la Buzoianu sa vedem ce are dar intr-o sambata am strans cutiuta aia de sigurante din carene de langa far, am relegat manunchiul ala de fire ca zburasera vreo doi soricei am mai pus un surub inapoi la contact si.... nu stiu de unde era, dar zbarnaitul a disparut. Nici acum nu stiu daca era de la ulei sau de la altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iulie 2, 2010 Autor Share Postat Iulie 2, 2010 Am o bănuială că e de la scut, este unul custom Âşi în ultima ieÂşire off cred că s-a lovit Âşi acum face contact cu cadrul. Luni îl desfac Âşi o să văd dacă mai face fără scut. Doar prin eliminări voi reuÂşi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmo Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 sa ne tii la curent. eu tot cred ca e legat de ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iulie 2, 2010 Autor Share Postat Iulie 2, 2010 sa stii ca asta va fi urmatoarea eliminare din ecuatie. sa vedem ce zice bmw-ul la operatiunile astea. dar cu siguranta e de la ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 sa stii ca asta va fi urmatoarea eliminare din ecuatie. sa vedem ce zice bmw-ul la operatiunile astea. dar cu siguranta e de la ulei salut schimba uleiul si pune ulei 20w50 original de uzina de bmw gasesti la Autotransilvania repz BMW.In curand o sa inceapa sati patineze ambreiajul de la uleiurile semisintetice si sa se distruga.sunetu ii de la ambreiaj am patito si io.Trage maneta de ambreiaj in neutral si tureaza atunci motoru sa vezi ca sunetu dispare.ii o parere poti sa incerci.Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmo Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 e luni. cum e cu scutul ala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iulie 7, 2010 Autor Share Postat Iulie 7, 2010 ÂŞtiu că trebuia să scriu despre scut, dar încă nu am avut timpul fizic să îl desfac. Trebuie să merg la atelierul unui prieten pt că îmi trebuie 2 tubulare serioase. Cum e făcut custom, băieții l-au prins serios. Referitor la ce a scris cineva mai sus cu ambreiajul tras la neutru, am încercat Âşi e tot acolo. Dar vă țin la curent de îndată ce reuÂşesc. Mulțumesc încă o dată Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 Ce o sa faca ambreiajul?????? De la ce? De unde veniti cu sfaturi/opinii de-astea? salut schimba uleiul si pune ulei 20w50 original de uzina de bmw gasesti la Autotransilvania repz BMW.In curand o sa inceapa sati patineze ambreiajul de la uleiurile semisintetice si sa se distruga.sunetu ii de la ambreiaj am patito si io.Trage maneta de ambreiaj in neutral si tureaza atunci motoru sa vezi ca sunetu dispare.ii o parere poti sa incerci.Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iulie 13, 2010 Autor Share Postat Iulie 13, 2010 Era scutul. S-au slăbit niturile cu care a fost prins de crash-bar. Renituit, rezolvat problema. Mulțumesc pt ajutor la toți. Am mai învățat diverse cu ocazia asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmo Postat Iulie 16, 2010 Share Postat Iulie 16, 2010 bv, ai scapat usor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iulie 16, 2010 Autor Share Postat Iulie 16, 2010 Da. Elegant. Era ciudat să apară probleme la 34k km. Mulțumesc pt sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iulie 17, 2010 Share Postat Iulie 17, 2010 motoare bune,domle doar se fac ca au probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Iulie 19, 2010 Share Postat Iulie 19, 2010 motoare bune,domledoar se fac ca au probleme asa am zis si eu... si uite ca sunetul ala de la 5000 de ture s-a accentuat iar apoi s-a dovedit a fi rulmentul central de la ambielaj ulei 20W50 mineral (la motul e mai scump decat ala semisintetic) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.