Sari la conținut

Sunet motor la turatie fixa


Postări Recomandate

Este vorba de un BMW f 650 funduro.De vreo 2000 de km am schimbat uleiul cu un 15-50. inainte am avut 10-40. a aparut un sunet care inainte nu il sesizam asa de tare, si anume la 4500 rpm ( nici mai sus, nici mai jos) face ca un zanganit ca de tabla cu o frecventa rapida. parca ar tremura ceva in motor exact la turatia aia dupa care, la 5000 de ture tace si merge normal. La ce sa ma uit? Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In toate treptele de viteza?

La neutral, la 45400 rpm se aude sunetul?

Esti sigur ca se aude doar dupa ce ai inlocuit uleiul?

Sunetul sigur e din motor? Adica sunt sanse ca o alta piesa sa intre in rezonanta doar la acea turatie, gen bord, topcase, oglinda, etc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca-i din motor, cel mai probabil jocul la supape trebuie verificat si/sau patina si lantul de distributie.

Da,cum a zis yzulyka , mai intai as verifca bord/firaraie,surube si alte alea alea care pot sa vibreze la turatia aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte posibil sa fie de la ulei.

15w in majoritatea cazurilor este un ulei mineral.

10W este semisintetic (combinatie de mineral cu full sintetic).

5W si 0W sunt full sintetice.

 

punand 15w, posibil sa nu se amoseze corect vreun tachet hidraulic.

asta poate genera la anumite turatii, frecvente de rezonanta.

de aici provine sunetul (amplificat de zbarnaiala gen tabla) in jurul unei turatii anume (in cazul tau 4500 rpm).

as spune sa te uiti in manual ce tip de ulei este recomandat.

daca este bun 15W, lasa-l in motor, dar fa schimbul mai devreme (poate totusi nu e de la ulei).

daca este recomandat 10W, schimba uleiul cu un 10W, precum si filtrul de ulei.

(considera ca in felul asta ai facut o spalare in interior a motorului).

 

eu la pegaso (cam acelasi motor), in carte recomanda doar 5W, dar am pus 10W motul 7100 si totul e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte posibil sa fie de la ulei.

15w in majoritatea cazurilor este un ulei mineral.

10W este semisintetic (combinatie de mineral cu full sintetic).

5W si 0W sunt full sintetice.

 

punand 15w, posibil sa nu se amoseze corect vreun tachet hidraulic.

asta poate genera la anumite turatii, frecvente de rezonanta.

de aici provine sunetul (amplificat de zbarnaiala gen tabla) in jurul unei turatii anume (in cazul tau 4500 rpm).

as spune sa te uiti in manual ce tip de ulei este recomandat.

daca este bun 15W, lasa-l in motor, dar fa schimbul mai devreme (poate totusi nu e de la ulei).

daca este recomandat 10W, schimba uleiul cu un 10W, precum si filtrul de ulei.

(considera ca in felul asta ai facut o spalare in interior a motorului).

 

eu la pegaso (cam acelasi motor), in carte recomanda doar 5W, dar am pus 10W motul 7100 si totul e ok.

N-are nicio treaba.

 

 

Mai mult ca sigur ca ceva intra in rezonanta.Ceva prindere de la scut, de la scarita spate, de la bord. Eu pateam asa de la surubelnita uitata si prinsa intre scut si cadru. Era un sunet idiot pe la 2800-3000 rpm fics, de zici ca se rupea motoru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La neutral, la 45400 rpm se aude sunetul?

Ce-ar mai vrea Patrick sa ii mearga monocilindru' pana in 45 k de ture...ioi, ioi.. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi m-am uitat dar fugitiv la scut care e lipit de cadru. Inca nu am avut 10 minute libere sa cobor sa vad la lumina normal, dar maine cu siguranta o sa fac asta. Cu ajutorul lui Yzu comentatorul al carui Bmw e mai bun si mai tare decat....bla bla

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact asa am patit si eu, cand am zis sa pun "ulei de vara" 15-50. in o saptamana dadusem jos tot ce se putea da jos si motocicleta sa fie in stare de functionare, ca sa vad ce naiba imi zdranganea la 5k rpm(nu se auzea pe stand, doar in sarcina). m-am lasat la mana mea dupa nush cate incercari de prinderi cabluri cu scotch dubluadeziv si altele sa vad daca e de acolo sau de dincolo, si am schimbat uleiul (venise timpul). zgomotul a disparut ca prin minune. habar nu am ce a fost, dar de atunci raman la 10-40. ambele uleiuri motul, deci nu era de la firma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut aceeasi belea tot dupa schimbul de ulei.

 

Am vrut sa ma intorc atunci la Buzoianu sa vedem ce are dar intr-o sambata am strans cutiuta aia de sigurante din carene de langa far, am relegat manunchiul ala de fire ca zburasera vreo doi soricei am mai pus un surub inapoi la contact si....

 

nu stiu de unde era, dar zbarnaitul a disparut. Nici acum nu stiu daca era de la ulei sau de la altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o bănuială că e de la scut, este unul custom Âşi în ultima ieÂşire off cred că s-a lovit Âşi acum face contact cu cadrul. Luni îl desfac Âşi o să văd dacă mai face fără scut. Doar prin eliminări voi reuÂşi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa stii ca asta va fi urmatoarea eliminare din ecuatie. sa vedem ce zice bmw-ul la operatiunile astea. dar cu siguranta e de la ulei :laugh:

 

salut schimba uleiul si pune ulei 20w50 original de uzina de bmw gasesti la Autotransilvania repz BMW.In curand o sa inceapa sati patineze ambreiajul de la uleiurile semisintetice si sa se distruga.sunetu ii de la ambreiaj am patito si io.Trage maneta de ambreiaj in neutral si tureaza atunci motoru sa vezi ca sunetu dispare.ii o parere poti sa incerci.Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ÂŞtiu că trebuia să scriu despre scut, dar încă nu am avut timpul fizic să îl desfac. Trebuie să merg la atelierul unui prieten pt că îmi trebuie 2 tubulare serioase. Cum e făcut custom, băieții l-au prins serios. Referitor la ce a scris cineva mai sus cu ambreiajul tras la neutru, am încercat Âşi e tot acolo. Dar vă țin la curent de îndată ce reuÂşesc. Mulțumesc încă o dată

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce o sa faca ambreiajul??????

De la ce?

 

De unde veniti cu sfaturi/opinii de-astea?

 

salut schimba uleiul si pune ulei 20w50 original de uzina de bmw gasesti la Autotransilvania repz BMW.In curand o sa inceapa sati patineze ambreiajul de la uleiurile semisintetice si sa se distruga.sunetu ii de la ambreiaj am patito si io.Trage maneta de ambreiaj in neutral si tureaza atunci motoru sa vezi ca sunetu dispare.ii o parere poti sa incerci.Succes
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motoare bune,domle

doar se fac ca au probleme :(

asa am zis si eu... si uite ca sunetul ala de la 5000 de ture s-a accentuat iar apoi s-a dovedit a fi rulmentul central de la ambielaj ulei 20W50 mineral (la motul e mai scump decat ala semisintetic)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...