Sari la conținut

Fabrică moto autohtonă


AdrianS
 Share

Postări Recomandate

În ultima vreme cam stau treaz noaptea tot încercând să-mi scriu eseurile. Ideile vin greu, trebuie mult efort să le conving să scoată nasu'. Pentru inspirație, alerg ca un nebun pe internet Âşi găsesc fel de fel de treburi. Astă-noapte, de pildă, am căutat MZ-uri (că tot stă de poponeataând la vânzare un "elefant" de-ăla pe-aici) ca să înțeleg de ce arată multe dintre modele - opinie personală - de parcă-s făcute din bucăți. MZ ES-ul "Trophy" de pe la sfârÂşitul anilor '60 mi se pare grotesc, iar ETZ-ul are chiulasa aia parcă bearcă. Poposesc câteodată - mai des în ultima vreme - prin subiectul "Sinteză Dnepr" Âşi mă minunez de ingineriile pe care (jos pălăria!) le întreprindeți deopotrivă veterani Âşi amatori. Iar prin alte părți văd mult cap, multă inginerie, deÂşi ambele sucombă câteodată unui soi de geambaÂşărie de motociclete.

 

Din datul cu părerea asupra liniilor MZ-ului mi-au venit niÂşte idei. O să râdeți de ce-am să-ntreb în continuare; m-am gândit totuÂşi că, din tot forumul, ăsta e locul cel mai indicat în care să-ncep. "ComuniÂştii" motocicliÂşti îmi par să fie cei mai umani, mai cu barbă albă-neagră, mai versați Âşi mai cu picioarele pe pământ (tocmai că au trecut Âşi trec în continuare prin probleme mai reale decât indecizia între carena x sau carena y) din toți membrii comunității.

 

Eu nu prea mă pricep la strategii economice sau planuri cincinale Âşi sunt conÂştient de ignoranța naivă pe care o am în domeniu. ÂŞtie ea soarta însă că, dacă ar fi după mine, aÂş căuta să le fac bine tuturor (la urma urmei, totu-i trecător Âşi nu-i după noi potopu' decât dacă-l aducem intenționat) sau măcar să le fac bine câtorva care merită fără să le fac rău celorlalți. Ce-ar fi dacă - zic dacă! - niÂşte băieți bine intenționați, suficient de naivi dar Âşi îndeajuns de curajoÂşi Âşi de smuciți de la țâță s-ar apuca să pună de-o fabrică autohtonă de motociclete? Mai anume, că tot e marea miÂştocăreală cu fondurile europene, s-ar putea face niÂşte demersuri (ca să nu zic miÂşmaÂşuri) astfel încât să fie plătită o echipă de cercetare, alți câțiva la proiectare Âşi restu' la învârtit Âşuruburi Âşi turnat aluminiu. Înțeleg că bani se găsesc destui, numai să Âştii cum să-ți faci reclamă Âşi să-i pui la treabă. Dincolo de lunga etapă preliminară de mobilizare Âşi destul testosteron acolo unde trebuie ca să fie toți înfipți, cred că s-ar găsi suficient de mulți amatori care să-Âşi încerce mâna pe asemenea proiecte. Mie unuia mi-ar plăcea să merg pe o aÂşa motocicletă, unde mai pui că aÂş avea mica pretenție să fie de producție bună calitativ Âşi să nu arate de parcă-i ieÂşită dintr-un science-fiction japonez. Nu mai vreau 50 cmc, asta-i clar, dar nici zăpăceli futuriste. În dulcele stil clasic să tot meargă. Văd că "desuete" precum Uralul merg de n-ai treabă.

 

Motor simplu, de ce nu în doi timpi sau chiar Âşi-n ÂşaiÂşpe dacă e mai bine la buzunar, echipare tot simplă dar eficientă Âşi funcțională, concepție mai ca pentru omul care pune Âşi-o geantă pe portbagaj, practic o motocicletă aÂşa cum văd eu c-ar trebui să fie: fiabilă, uÂşor (sau ieftin, măcar) de întreținut, utilă Âşi simpatică, la un preț destul de mic ca să arunce ocheade pletoÂşilor. Na, hai, să mă joc: Âşa dublă, lată Âşi grosuță, rezervor măricel Âşi înspre "lacrimă", motor monocilindric (în primă etapă) cu o cursă lungă în bielă că-i fiabil Âşi sună dat dracului aÂşa (nici nu stresează vecinii); bare de trântă pe lateral, far mare să se vadă, aripi luuungi Âşi rotunjite, nu mai vreau să văd sărăcii de-alea de pun ăÂştia o aÂşchiuță de tablă pe ditamai Harleyu'! ÂŞi primul model să nu aducă prea mult cu Jawa TS '92 că nu-mi inspiră nimic. Sau nimic din cele de mai sus Âşi măcar să iasă un moped mai înspre Puch Maxi, aÂşa. Adică roți de 16 inchi Âşi o formă mai acătării. Eventual chiar Âşi un concurs de proiectare în care să vină câțiva cu schițe Âşi să-Âşi dea cu părerea. Sigur că o uzină ca "Mobra" nu se poate naÂşte peste noapte - sau deloc - dar leu cu leu se face suta, zău. Cauciuce de la Fartec sau de unde se mai produc, iar pentru electronice găseÂşti firme de ți le pui în cap, angrenezi aÂşa câțiva în toată treaba ca să meargă pinioanele.

 

Partea utopică a propunerii mele fiind gata, urmează să zic că m-aÂş implica într-un fel sau altul în aÂşa ceva după sfârÂşitul facultății, aÂş ajuta chiar Âşi dacă ar trebui să fac pe curierul între secretariate. Sau aÂşa gândesc acum, nu Âştiu. Mă uit "cu amar Âşi chin" (cum ziceau Phoenix că vin turcii peste Pavel Chinezu) că situația în țară se prăpădeÂşte pe zi ce trece; sper totuÂşi că mai durează câteva ceasuri până să moară tot, aÂşa că speranțe ar mai fi suficiente.

 

Vă invit un pic la dat cu părerea, nu neapărat cu parul. Sunt curios să aflu dacă vă zbiară ceva în ureche gradul de fezabilitate (? la longue) al ideii. Eventual să aflu Âşi ce-ați vrea, în cazul unei producții autohtone, să vedeți ieÂşind pe uÂşa fabricii, în câți cilindri, cu câte carburatoare, kilograme, forme Âşi roți. Măcar ca destindere de la vechea suită de anunțuri matrimoniale cu fiare pe forum. Sincer, dintr-o potențială fabrica de asemenea profil aÂş vrea să văd ieÂşind trei lucruri: motociclete bune Âşi vandabile, oameni angajați Âşi un ajutor la repunerea pe picioare a unei stări de spirit deocamdată obosite. Să nu duci pe urmă elevii (ăia care-or vrea, că-i democrație) în vizită pe urmă să le arăți că "se poate"?

 

Sănătate în continuare!

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ar fi o treaba o mica fabrica romaneasca de motociclete, insa romanii nu au o cultura moto gen italienii,grecii unde majoritatea mijloacelor de transport sunt scuterele si motocicletele.Neavand cultura, nu prea este nici piata de desfacere decat la export...care insemna ani de credibilitate si fiabilitate dovedita, marketing inteligent si de ce nu multi bani.Nu stiu daca mai avem, insa stiu ca erau motocicletele de la FIRST BIKE care aratau cam...numai plastic si plastic nichelat, pareau chinezesti.

Daca ar fi dupa mine ar merge niste motociclete simple cu un design simplu si robust ( gen motocicletele anilor 60 )...pana la urma classicul nu se demodeaza niciodata, tot ce e simplu este si ieftin si de ce nu si fiabil, tocmai prin simplitate.....gen succesul loganului la noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e beton , da' nu avem spatiu pe server, , la cite chestii trebuie puse la punct , de design la finantare. Ai zis de Ural. Pai si harley inca se vinde , dar alea sint marci istorice , se vinde o traditie , o marca , plus ca Uralu' face cu atas , ceva unic , daca excludem Ciang Jang-u (sau cum naiba se zice). fac si chinezii niste motoare cu atas , dar nu-s prea cunoscute.

Motorizare. 2 timpi mai mereg doar la scutere sau enduroaice mici. Sa nu uitam , sintem in UE si astia au pretentii. Si pretentii au si cumparatorii. Citi cc si citi caluti ? Sa faci un motor de la zero , mai bine te sinucizi. Mai bine luat gata facut din China , ca nu mai tine cu globalizarea asta. Si alte subansamble. Este de domenuil fantasticului sa faci o fabrica care sa produca ABSOLUT TOT. Asa , un design dragut , niste piese mai mici din Romania si ce-i mai complicat din China , parca e mai natural. Si Chinezii fac calitate , depinde citi bani ai in cont.

Cui se adreseaza mobra asta ? Pustii vor vitezane , batrinii vor ciopare , multi vor naked. Astia din urma sint si tineri si batrini. Dar vor si calitate. Poate ar fi mai bine de facut fabrica in Bulgaria , fuck statul roman , ne jupoaie.

Finantare de unde ? De la UE ? Dau aia bani pt. asa ceva ? Si in ce procent ? Rambursabil , nerambursabil ?

Nu mai am rabdare sa scriu , ma doare deja capul doar cind ma gindesc. Poate ar fi mai viabila o fabrica de rezervoare internationale. Asa , ca de inceput. Sau de furci si ghidoane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In opinia mea, daca exista pasiune si determinare nu poate fi decat o idee de succes...Insa o astfel de investitie nu poate aduce profit, nu pe termen scurt-mediu. Cel mai greu, cred eu, va fi de construit imaginea, brand-ul. Odata ce v-ati pus ordine in ganduri si stiti ce anume vreti sa produceti (gen de motor, design, import/productie echipamente, subansamble, etc) trebuie pus pe hartie si concretizat intr-un business plan serios. Fonduri? Sunt multe surse dar fara un business plan nu poti atrage nici macar o centima

 

Off: Eu discutasem cu un primar de un parteneriat public-privat pentru un circuit enduro/motocross. Ideea a prins insa nici la momentul respectiv, nici acum nu este momentul. Inca mai caut business-angels (persoane private/fonduri de investitii). Primaria n-ar trebui decat sa concesioneze terenul aflat in proprietate...si sa se bucure de banii veniti din diverse surse.Si de ce nu dupa-aceea un circuit moto. Eu nu dezarmez

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tara asta nu ar pune mai multe piedici decit poate ajuta, daca am avea o politica destul de verticala incit sa nu te trezesti ca dupa ce deschizi fabricuta ti se pune impozit pe fumul scos de esapamentul inca nepornit, daca...n-am fi romani, poate s-ar putea deschide! In fata casei mele am un teren cu hale si cladiri ramase de izbeliste dupa inchiderea minelor si altor intreprinderi din zona, teren si bunuri care prin mijloace subtile au ajuns in posesia unor jemcherasi (colorati politic, normal) care cer marea cu sarea pe ele. In 1991 cineva (o comisie) de la BMW venita direct de la muma lor, a incercat sa negocieze obtinerea acelor terenuri si cladiri. Cind noii proprietari au auzit de unde is acei tovarasi, au inzecit pe loc pretul, motiv pentru care aia au urcat in limuzine si...au poposit tocmai in zona Timisoarei sau Aradului, unde au deschis mici fabricute de accesorii, cablaraie si maruntisuri pentru motociclete si autoturisme de lux. Ruinele din fata casei mele au incercat apoi sa fie cumparate de un alt investitor, local, care si el a patit acelasi lucru... In momentul in care a deschis gura si a spus ca vrea sa deschida acolo o fabricuta, proprietarii au saltat pretul la cote nesimtite...motiv pentru care omul, desi avea finantare din exterior, a renuntat. Cred ca de aici se poate intelege clar ca daca cineva vrea sa faca ceva bun in tara asta si nu cotizeaza unde trebuie, nu sare cu banu' cind si la cine este necesar, nu va realiza nimic. Nu-s pesimist, inca ma mai vad si la virsta asta mesterind intr-o fabricuta la conceptia unei motociclete indigene, inca ma mai vad desenind linga cei tineri o silueta de motocicleta care sa nu semene cu ce avem pe piata, ceva ieftin si bun, ceva simplu si practic, dar, am obosit sa vad cum zi dupa zi visul meu dispare in norii democratiei noastre de orice culoare, am obosit cautind pe cineva care sa aiba curajul si sa rupa pisica in doua... As fi de acord chiar si cu ideea de a incropi o motocicleta din componente facute in alte zone, ceva care sa multumeasca motociclistul roman sarac si pasionat, ceva simplu si frumos, fiabil si cu amprenta...nu as avea pretentii! Vad ca visul meu il au si altii, vad ca nu va muri ideea si poate cindva se va realiza, dar acel cindva sigur va fi prea indepartat in timp pentru mine si cei de virsta mea. Sper ca am fost destul de limpede in exprimare, cu toate ca scriu stresat ca-s in pauza de masa la munca si printre imbucaturi astern ginduri. Sper ca prin ce am scris aici mi-am dat acordul total lui Adrian si i-am raspuns partial unor intrebari la care inca astepta un raspuns din partea mea. Da, as vrea sa vad si sa lucrez la un asa proiect, total realizabil, cred ca ar fi visul vietii mele...dar, mi se termina pauza de masa... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iantza, dumneata zici tare bine de treaba cu brandul. Mă gândesc la sucul "Brifcor", din care eu n-am băut decât acum doi ani Âşi nu Âştiu cum era înainte: nu poți să zici că-i un nume deosebit (poate că, la vremea respectivă, nici nu aveai nevoie de aÂşa ceva), însă unora le-a rămas în cap fiindcă le aduce aminte de copilărie (deci brand retroactiv), altora pentru gust, iar celor mai mulți pentru ceea ce reprezenta: o aromă mai altcumva, poate o legătură cu fetele Âşi blugii, o idee de plete lungi pe spete. E de studiat! AÂş alege pentru brand, ca nesătulul ce sunt, un nume care să sune autohton Âşi forțos, cu o emblemă care nu-i un abțibild lucios. Internetul este mare în promovarea unui produs, iar apoi nu-ți trebuie decât câteva reclame bine puse la punct Âşi o comunicare cu publicul decentă. Tineretul 20-30 are neaÂşteptat de multă putere de cumpărare. Dacă reclama nu este în genul "Unirea" - set de reclame televizate totuÂşi geniale - Âşi ținteÂşti Âşi la ăÂştia mai "treji" Âşi neliniÂştiți, de ce nu? Mă enervează că atâția părinți îÂşi învață odraslele de mici că "datul cu bicicleta e periculos, maică!" Mă, las-o-ncolo! Străduțe lăturalnice nu mai sunt?! Dacă înveți o generație întreagă să nu meargă pe biciclete, evident că n-o să se meargă nici pe bicle, nici pe motorizate.

 

Te rog frumos să-mi mai poveste?ti din experien?a personală, că numai off-topic nu mi s-a părut c-ai fost dumneata când mi-ai spus de treaba cu primarul. Până la urmă găseÂşti, cum a găsit BMW-ul "tocmai in zona Timisoarei sau Aradului", pe careva cu care să te-nțelegi.

 

În continuare, nu Âştiu totuÂşi câtă marcă vinde Uralu' în America. Pe plaiurile alea era practic până să vină o reprezentanță acolo Âşi să facă poze Âşi site-uri miÂşto. Marketing: i-au dat motocicletei un negru mat, un nume ciudățel în două consoane Âşi deja ai niÂşte articole năprasnic de frumoase, scrise de motocicliÂşti "de-ai lor", în care se compară impersonalitatea unui Harley modern cu primitivismul (cât mai rămâne din el) unui Ural "făcut manual". Ah, mă rog, ar mai fi Âşi cele două avantaje inerente: te aÂştepți ca lucrul rusesc să fie mare Âşi robust, iar apoi namila asta a avut ca public-țintă tocmai pe muncitorul rus (care are nevoie să care) Âşi americanul... rubensian.

 

Lil_debul, cred că problema unui astfel de proiect constă tocmai în stabilirea detaliilor ;). Te dă înapoi volumul de muncă. Evident că nu poți face totul ca fabrică solitară, e peste puterile unui sistem economic de felul celui în care ne-nvârtim. De altfel, nici nu urmăresc auto-claustrare: cum spuneam, piesele pot să vină din ÂşaptiÂşpe părți. Sunt multe firme în țară care produc simeringuri, rulmenți, garnituri, o-ringuri, comutatoare Âşi alte electrice. Cu țevăraie de oțel te aprovizionează toți azi, că mergi la Baduc sau la alții mai mari. Cu motorul e ceva mai multă problemă. Nu Âştiu încă la ce bani Âşi în câte ore de muncă se traduce proiectarea unui motor fiabil de la zero. Poate că, în primă fază, nici nu urmărim aÂşa ceva, dar nu m-ar deranja totuÂşi ceva efort înspre treaba asta. Sunt atâtea motoare pe piață de unde să te inspiri, până la urmă reuÂşeÂşti ceva, zic că problema stă mai degrabă la capitolul "plata salariaților", proiectanți se găsesc oricând. Până la urmă nu-i mare scofală, ca fost strungar sau inginer pe mai Âştiu eu unde, să proiectezi o cutie de viteze simplă Âşi fiabilă. Încă merg pe ideea motorului în doi timpi, magnetou ca să fie toate simple. Demarorul să nu fie ca la Tula că prea se scarpină executantul cu mâna stângă la urechea opusă. Iar dacă-i prea scump, până la urmă o merge Âşi pe varianta chinezească, dar măcar să nu stea dracului branduit pe capacul lateral un "chung pao" sau mai Âştiu eu ce, că prea dă rău. Să Âştanțeze acolo chinezul cum îi cântă badea din caval Âşi până la urmă zici Âşi tu că eÂşti ca Jawa cu motor Rotax, austriac.

 

Mai aiurea un pic e cu procurarea maÂşinăriilor de producție, matrițarea Âşi toate etapele care vin după. Încă nu mă pricep îndeajuns.

 

Master_Alexuț, produsele comercializate de First Bike sunt (sau erau) clar chinezeÂşti, am rămas Âşi eu dezamăgit de calitate. Bicicleta pe care o cumpărasem de nouă (pe timp de seară, iarna, entuziasmat) avea roțile descentrate, cauciucul spate copt, întinzătorul de lanț strâmb Âşi aÂşa mai departe. Motociclete Âşi scutere au început să fie destule, mă uit descumpănit prin secțiunea fetelor motocicliste cum se schimbă vitezanele ca pe Âşosete. Cultura celor două roți trebuie învățată, iar cineva trebuie s-o predea. Până la urmă, tactica modernă este marketingul. Dacă faci niÂşte reclame inteligente, tot atragi niÂşte oameni. Iar dacă produsul este de calitate, de ce să nu-l folosească? Iarna în Austria e mai lungă Âşi mai grea decât în România, aÂşa că paralela patruÂşcinci cu ieÂşire la Marea Neagră e loc taman bun. Din câte-am remarcat, publicul-țintă este foarte larg. "American Chopper" Âşi-a făcut adepți în lumea chopperelor (vezi Âşi tu câte "comuniste" ciumpăvite stau pe la porți de le găseÂşte Ivan Âşi le face înapoi în Jawe sau mai Âştiu eu în ce), azi caută atâția să-Âşi scoată suspensiile de pe spate ca să meargă Âşi ei hard-tail spre a doua tinerețe, mai Âşchiopătat din mijloc. Valentino Rossi are Âşi el curtea lui de acoliți, atâția kamikaze mă vâjâie! ScuteriÂştii zburători sunt o specie aparte. MopediÂştii merg la piață Âşi ei, iar secțiunea asta a forumului este plină de "comuniÂşti". Se poate închega ceva, se poate. Dacă ne băgăm pu*a-n ea de țară toți, atunci scuzați-mă dar ne-o dăm sus singuri. Ideea topicului era tocmai un fel de mică frondă în favoarea schimbării, nu acceptarea înfrângerii. Ne gonesc aÂşa toți parveniții, care cum vor, de unde ne sunt locurile Âşi pe urmă că cică de ce n-am reacționat la timp.

 

Rămân relativ convins că publicul-țintă în motociclismul românesc nu e nici pe departe atât de specializat sau de sigur pe el ca să Âştie ce vrea Âşi să refuze altceva. Din experiență (am puțină, dar m-am născut exact când trebuie), dacă pui ceva pe piață, se vinde. Toate-Âşi găsesc prostul, poate alternativa asta va oferi ceva mai convenabil Âşi mai sincer decât restul de căcaturi. Milka se vinde, psihologii se vând, telefoanele la fel.

 

O producție secundară, de ataÂşe de data asta, nu e nici ea imposibilă. Mă îndoiesc totuÂşi că, în primă fază, se poate investi într-un motor destul de mare astfel încât să devină convenabilă varianta ataÂşului, cu toate că-mi plăceau povestirile din subiectul cu "Motociclist în vremea comunistului". Povestea un nene acolo cum îl ducea un unchi (cu tot cu maică-sa Âşi frate-său) în ataÂşul învelit în Âşapte cojoace al MZ-ului de 175 cmc, iarna, din sat câțiva kilometri peste câmp, până la gară. Ce zici să se înceapă cu un model cu motor de 250? Sau 350? Monocilindric? Patru timpi zici? Să mor dacă te mint, mie-mi plac doi timpii :P. Sunt mai simplu de produs, ies mai ieftine. Bănuiesc că le poți face Âşi fiabile dacă foloseÂşti inginerie Âşi materiale de calitate mai bună decât plastilina. Aprindere electronică, cinci trepte. Nu Âştiu, zic Âşi eu.

 

Cu fondul rambursabil sau nerambursabil încă nici nu m-am interesat. Dacă e rambursabil, trebuie văzut care-i procentul, în cât timp trebuie dat înapoi Âşi care-i capacitatea de producție prevăzută a fabricii. ÂŞtiu că e diferență mare între una Âşi alta, dar niÂşte amici au făcut pe bani europeni nerambursabili o ditamai sala de repetiții (de care, fie vorba-ntre noi, îÂşi cam bat joc) pentru muzică. E un punct de plecare.

 

Nea' Ivan e un tip deosebit. Când am citit ce mi-a scris aici, am luat-o ca orbu' prin cameră gesticulând Âşi zâmbind ca un tâmpit, strigând cu zâmbetul pe buze: "Gata, taică! Facem fabrică de motociclete Âşi avem deja proiectant conceptual, ce mama dracului! ;)" AÂşa mă sâcâie sistemul ăsta nenorocit care omoară visele unui om de toată lauda că am început să mă simt deodată responsabil. E păcat să moară lucrurile aÂşa, unde pui că mai important e să asiguri ceva pentru viitor (Âşi pentru liniÂştea celor care încep să fie prea dezamăgiți) decât să te bucuri de succes rapid Âşi superficial. Proiectul ăsta ar fi chestie întinsă pe ani de zile, dar să fiu al naibii dacă nu începe să mă tenteze. Nea' Ivane, mulțumesc pentru răspuns Âşi iartă-mă că te-am deranjat în dimineața aia. Câteodată se mai pierde simțul echilibrului, noroc însă că sunt de-ăÂştia care te pun pe Âşine...

 

Scuze, eu v-am întrebat Âşi tot eu îmi dau cu părerea.

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Eu nu prea mă pricep la strategii economice sau planuri cincinale Âşi sunt conÂştient de ignoranța naivă pe care o am în domeniu.

 

Problema nu e naivitatea, problema sunt banii. Ce vrei tu sa faci eu am incercat deja dar m-am lovit mereu de problema banilor, am incercat sa gasesc investitori dar nu se baga nimeni. Perspectiva unui profit "abia" peste 2-3 ani ii sperie pe multi, nici macar nu vor sa auda. Alta problema deloc de neglijat este legislatia sau mai bine zis autoritatile. Nu o spun sa te descurajez ci numai ca sa stii ce te asteapta.

 

PS: CoMUItatea Europeana a interzis fabricarea mobrelor cu motoare in 2 timpi.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare ca nici carburatoarele nu mai sunt acceptate.

 

 

Daca chiar aveti ganduri serioase, puteti incepe cu o fabrica de atase, tinta principala fiind exportul.

 

2-3 modele de baza (unul cu mult crom pentru choppere, unul aerodinamic si usor pentru touring/vitezane, etc.), sisteme de prindere pentru cele mai populare modele de motociclete, culori la comanda, multe optionale (parbrize mici/mari, far suplimentar), etc.

 

Pentru toate astea trebuie investitii minime. (OK, poate nu chiar minime, dar probabil 1/10 din cat ar costa o fabrica moto.) Odata ce incepe sa iasa profit, puteti trece si la motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zilele trecute (adica nu, chiar ieri!) discutam cu un copil de suflet "de-al meu", motociclist si el, despre manufactura parbrizelor, a protectiilor si portbagajelor, a multor nimicuri care daca nu le ai iti fac viata mai saraca atunci cind incaleci pe motor si le simti lipsa. Vad ca si Marius pune bine problema, asta insemnind un demaraj cu bani putini, intrarea pe piata pentru inceput cu nimicuri, avind un cost scazut si o calitate buna. Asta ar insemna multa atentie la confectionare si materie prima de calitate. Priviti ce parbrize moto au iesit din mina unui om, Bogdan Harea, priviti ce protectii sau suporti de bagaje pot face multi flacai de pe-aici, priviti ce custom-uri pot face baietii chopper-isti, ce cutii pentru bagaje fac enduristii, sau ce sei face Darian...oare nu-i pacat de niste talente sa ramina in umbra? Dupa ce ar prinde coaja afacerea, s-ar putea extinde usor si la fabricarea unei "Mobre" mai in firea ei, ceva care sa poata duce traditia celor doua roti de la Zarnesti mai departe. Ar fi multe de zis, multe de vazut si de facut, dar fiecare are alte prioritati in viata...si ca sa ne rupa definitiv elanul, politica ne face zilnic viata mai amara. Stiu ca nu-i bine sa plecam dezamagiti la o lupta, fiindca atunci ea e pierduta din scutece, dar fara o baza de sprijin, fara un ajutor financiar solid...fara muuuuulte necunoscute utile, n-are farmec sa ne avintam doar de "amoru' artei"...fiindca arta trece prima data prin stomac!

Si nu, nu ma deranjeaza mesajele de dimineata, nici alea de la miez de noapte, nu-mi displac discutiile despre doua roti motorizate si nu ma dau inapoi de la a ma murdari de vaselina unei capre ajunsa la ananghie! Ma dispera faptul ca motociclismul a ajuns sa fie privit ca un trend iar motociclistul de azi uita utilitatea deplasarii pe doua roti invirtite de un motor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce traditie dom`le ca noi doar copiem si "imbunatatim" produsele altora[vezi Dacia,Mobra,IMS etc.].

cat despre vis[ca altfel nu il pot numi]eu va propun totusi sa ne trezim[vb aia "desteapta-te romane"]la realitate:alooooooo.am avut pana nu demult si industrie auto si moto,am vandut tot la straini pe bani de rahat si acuma vrem sa accesam fonduri tot de la ei ca sa ne reapucam de treaba.chiar credeti ca sunt atat de prosti incat sa-si finanteze concurenta?piata s-a umplut de mult de chinezarii oricum. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dreptate aveti toti , frati ai mei de suferinta , dar , atentie , scopul unei afaceri este sa produca bani , fie si numai pt. a putea merge mai departe (excluzind ce iaht sau vila isi ia sefu"). Daca nu produce...se duce. In faliment. Asta asa , sa va reveniti putin.

Motocicleta simpla nu inseamna un cazan de acu' 50 de ani , produs astazi. Hai sa-l vad pe ala care isi ia 2 timpi , cilindree mare sau medie. Si dinam ???? Alooo , e anu' 2010. Nu mai tine cu d'astea. Ala care a renuntata primu' la dinam nu a fost un bou. Dinamu' e pe 6 v , din ce stiu eu de pe la socialiste.

Simplu inseamna tehnologie de ultima ora , calitate TOTALA si FANATICA , pe un concept old timer , desi la ora actuala , nu stiu ce mai poate fi simplu. Sint legi , cine mai produce pe carburatie ? E cu poluarea , cu alte chestii.

Cine e publicul tinta ? Din ce tari ?

Eu din tot ce am citit , in afara de romantism , nu am vazut nimic concret. Si , in afaceri , daca nu vorbesti la obiect si cu argumente beton , nu te baga nimeni in seama. Asa , ca am eu amintiri cu Brifcor , gume chinezesti si Pegas cu cea lunga , asta-i altceva.

Nu vreau sa par bruta nesimtita si mistocar de 2 bani , da' daca tot vorbim , hai sa si spunem ceva.

Mesaj completat

Dreptate aveti toti , frati ai mei de suferinta , dar , atentie , scopul unei afaceri este sa produca bani , fie si numai pt. a putea merge mai departe (excluzind ce iaht sau vila isi ia sefu"). Daca nu produce...se duce. In faliment. Asta asa , sa va reveniti putin.

Motocicleta simpla nu inseamna un cazan de acu' 50 de ani , produs astazi. Hai sa-l vad pe ala care isi ia 2 timpi , cilindree mare sau medie. Si dinam ???? Alooo , e anu' 2010. Nu mai tine cu d'astea. Ala care a renuntata primu' la dinam nu a fost un bou. Dinamu' e pe 6 v , din ce stiu eu de pe la socialiste.

Simplu inseamna tehnologie de ultima ora , calitate TOTALA si FANATICA , pe un concept old timer , desi la ora actuala , nu stiu ce mai poate fi simplu. Sint legi , cine mai produce pe carburatie ? E cu poluarea , cu alte chestii.

Cine e publicul tinta ? Din ce tari ?

Eu din tot ce am citit , in afara de romantism , nu am vazut nimic concret. Si , in afaceri , daca nu vorbesti la obiect si cu argumente beton , nu te baga nimeni in seama. Asa , ca am eu amintiri cu Brifcor , gume chinezesti si Pegas cu sea lunga , asta-i altceva.

Nu vreau sa par bruta nesimtita si mistocar de 2 bani , da' daca tot vorbim , hai sa si spunem ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O arma secreta. Itit dai seama , daca iti spun , dupa aia trebuie sa te ucid. ;)

Mesaj completat

Sa caute unu' mai destept ca mine pe net volumul vinzarilor de motociclete din ultimi 3-4 ani , sa vedem ce model se vinde cel mai bine. Naked , vitezana , touring , ciopar ?

Am tot stat si am analizat ideea. Unde stau majoritatea populatiei ? La oras. Cum e in oras ? Jale. In toata Europa e jale. Atunci merge un vehicol micut , deci pe carburatie , pt. jungla urbana. Nu scuter , o mobra micuta si fisneata , ceva genu 175-250. IN 4 TIMPI. E cel mai usor de construit , chinezu iti scrie pe motor ce vrei tu sau nimic , o fabrici la un pret relativ scazut si poti sa-i dai un aspect haios , ciudatel , futurist , care sa atraga banii ca magnetu'.

Am avut First Bike si era mega jmecher de oras. Motor de 110 cc , 90 la ora , frina disc fata , consum foarte bun. Partea proasta , plasticele. Si aspectul general.

Pe you tube am gasit filmulete despre reparatia motoarelor chinezesti. Deci , au ajuns si la americani (erau americani aia cu filmuletele). Pai daca tara lu' Harley are chinezarii , ce mai vrei frate ???

Am un motor chinezesc dezmembrat de pus la bataie , ala de pe mobra de ziceam mai sus. Il montam la loc si-i dam bice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat despre vis[ca altfel nu il pot numi]eu va propun totusi sa ne trezim

 

Ai pus punctul unde trebe, este si va ramine un vis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IarăÂşi noapte albă. Durere mare de cap pe stânga, cred că am pană la tâmplă. Scriu acum fiindcă nu mai am deloc eficiență în căutările pe Google.

 

Înspre dimineață m-am apucat să schițez ataÂşe, mi-au ieÂşit vreo două chiar reuÂşite, am să-ncerc pe viitor să fac o scanare Âşi un upload. Am remarcat că un "chopper" Lifan se vinde cam pe la 7000 roni nou-nouț. Scazi vreo mie sau două din treaba asta Âşi îți iese prețul maxim admis de producție pe unitate dacă vrei să concurezi direct. Merg totuÂşi pe ideea că o producție locală de motociclete ar trebui să se ridice peste calitatea produselor de import chinezesc, aÂşa că prețul poate creÂşte proporțional cu câteva mii de roni. De vreo câteva ore caut motoare chinezeÂşti (sunt destule site-uri care listează tot soiul de producători, fiecare cu propriul model de motor), să văd cam de care sunt Âşi la cât se vând. Un anume model de 250 cmc, patru timpi, 5 viteze Âşi pornire pedală + demaror electric se dădea la 1000 euro/bucata. Mi se pare scump.

 

Auzisem într-o vreme că astfel de motoare se pot cumpăra de la fel de fel de firme mititele care-Âşi fac veacul pe lângă Autovit Âşi nu numai. Voi ce Âştiți de motoarele chinezeÂşti (alde "Lifan")? Aveți idee de prețuri? Că de fiabilitate mi-e Âşi frică să întreb. Nu prea Âştiu nici să compar cu un eventual motor produs local, fiindcă habar n-am (Âşi nici n-am studiat) cât ar costa proiectarea, execuția Âşi apoi producția în masă. Sincer, aÂş vedea un motor nou-nouț românesc de 250 cmc, cu chitanța de la fabrică pe el, undeva pe la 1000 - 1500 roni. Mai devreme m-aÂş fi gândit 500, acum deja mă gândesc să zic 2000 ca să nu-mi sară lumea iarăÂşi în cap că vreau calitate bună dar nu sunt dispus să aloc bani. Dacă motorul e mai bun calitativ, costă mai mult. Amatorii de produse ieftine au să fugă la second-hand-uri de import. Însă dacă faci un motor bun, poți exporta cu inimă uÂşoară, ceea ce aduce bani.

 

Sigur că finanțarea unei proiectări Âşi costul producerii matrițelor Âşi liniei de producție în sine te costă inițial destul de mult. Nu cred să nu Âştie cineva din cei care frecventează forumul pe vreun nene care a lucrat la "Mobra", că dacă l-ar întreba ar Âşti să-Âşi dea cu părerea cam cât ar costa astăzi ceva de genul ăsta.

 

Lil debul, cred că un motor de 250 cmc ar fi potrivit pentru început. Public-țintă: tineri Âşi vârsta mijlocie din oraÂşele mari începând cu BucureÂştiul, apoi deschidere către sat. Unele sate au început să nu mai fie de-a binelea sate, fiindcă mulți care-au fost prin străinătate la muncă s-au întors Âşi Âşi-au făcut viloaie. Asta ar încuraja vânzarea motocicletei Âşi la sat. Deci nu o faci prea sportivă, că nu nimereÂşti decât o parte din tineret Âşi cam atât. Sigur că nu am deocamdată nicio schiță, dar mă gândesc la un singur model pentru început pentru că altfel trebuie să ai două linii de producție separate, stau angajații ăia puțini să se plimbe cu aparatul de sudură de la un banc de lucru la altul. Se pot face însă mai multe scheme de culoare, briz-brizuri, portbagaje suplimentare, cromături, tapițerii mai deocheate, genți, tricouri Âşi alte alea. Pe tine ce preț te-ar convinge Âşi ce-ai vrea să vezi?

 

Ce mă enervează e că, la-nceput, n-ai nici oul, nici găina: dacă vrei să propui un proiect cuiva Âşi ăla e realist că aÂşa l-a făcut mă-sa, are să-ți ceară fapte concrete ca să-l convingi. Cum nu ai bani, nu poți nici să produci acele fapte concrete (cum ar fi un motor de concepție proprie) fiindcă trebuie să plăteÂşti proiectanții, execuția Âş.a.m.d.

 

În cazul ăsta, ideea cu ataÂşele a lui Marius '95 e numai bună, că e infinit mai simplu să produci aÂşa ceva. Problema ar fi: fibră de sticlă sau tablă de oțel? Nu Âştiu cât de rezistentă e fibra de sticlă în caz că te ciocneÂşti de vreo bordură sau mai Âştiu eu cum. Dar cântăreÂşte mult mai puțin Âşi cred că-i Âşi mult mai ieftin de produs. Pentru tablăte rupe tinichigeria fie c-o faci manual (vai!) sau că faci rost de prese industriale pentru ambutisare, dar în rest câteva TIG-uri, flexuri Âşi deja ai cu ce lucra. Iar cum piața de ataÂşe nu-i tocmai strălucită în țară (lansăm un nou trend: ataÂşe pentru scutere!), înseamnă că vânzarea ar trebui orientată pentru început către export. Aici chiar n-aÂş Âşti să mă decid. Probabil că banul vorbeÂşte în cele din urmă. ÂŞtiu că fibra de sticlă devine uÂşor maleabilă când stă prea mult în soare. Pe de altă parte, oțelul se scumpeÂşte. Dar câh, să ciocăni ataÂşul Âşi să sune a doagă!...

 

Cred că un preț decent pentru un ataÂş ar fi undeva pe la vreo 500-1000 roni, eventual să ajungă până în 3000 sau mai încolo în funcție de model, briz-brizuri Âşi toate cele.

 

Mai vedem, deocamdată bag seama că - în ziua de azi - nici visele nu se mai încadrează prin starea generală a României.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma bucur ca-ti plac atasele , eu insumi sint un nostalgic , de , virsta , dar tu vrei sa faci atase , sau motociclete cu atas ?

In cazul in care faci atase , cui le vinzi ??? Ai macar idee ce insemna sa omologhezi vehicole pt. montare de atas ? De la scutere la Hayabusa. La noi in tara ??? Adica , omu' iti cumpara atasul si dupa aia ce face cu el ? Il face barca de pescuit ?

E un baiat cu o enduroaica cu atas in Bucuresti , facut atasul si PRINDERILE DE PE CADRUL motocicletei in Germania. Facut la firma specializata si verificat TUV. De ce crezi ca nu a facut figura aici , ii lipsea o mina , era orb ? Nu sefule , nu s-a putut legal. Si nu intreba cit a costat jmecheria , mi-a zis o suma frumusica , nu mai tin exact minte cit , da' destul.

Deci , iti zic sigur , este IMPOSIBIL la noi. Da' daca nu ma crezi , da un telefon la RAR. As fi super fericit sa nu am eu dreptate.

Motoarele de First Bike sint chinezesti , facute de firma care face mmotoare de ce vrei tu , genu' Rotax , da' made in China. Nu sint niste fraieri , cum au unii impresia pe aici. Restul componentelor nu stiu cine le fabrica. Probabil niste boi.

Rotile de la First Bike-ul meu , super rezistente , ce au vazut alea la viata lor , te ia groaza. In schimb m-am usurat de 1.8 milioane sa indrept o roata de Honda , cu care am mers ca pe oo. Eu nu am menajat chinezoaica. Pot spune ca i-am rupt capatina , am terorizat-o. Am schimbat uleiul cind mi-am adus aminte , am forjat-o ca pe draci , am dat-o de toate bordurile si gropile posibile. Furca e inca ok , INCREDIBIL.

Aloooo , am zis ca au ajuns chinezoaicele si in AMERICA. A M E R I C A, pt. cine este inzestrat cu darul citirii. Nu mai zic de Germania , si toata UE. Nu vi se pare ceva suspect , sau sint ruptii-n poponeata de romani miezu' inteligentei mecanico-tehnice si financiare si restu' niste dobitoci ?

Mesaj completat

Daca vrei motoare de motocicleta chinezesti , vorbeste direct cu fabrica LiFan. Care o sa-ti vinda motoare ieftine , daca le iei cantitati. Daca vrei 10-20 de motoare , cred ca iti dai seama si singur ca te rupe la pret. Transportul e gratuit ? Conteaza. vama cum e ?

Nu stiu , deja alunecam in penibil. Ideea e buna , dar deocamdata nu are absolut nici o baza "stiintifica".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e buna, si piata incepe sa existe, singura problema e depresiunea economica in care ne aflam.

Din cate imi dau seama targetul unei motociclete autohtone nu e in orase, cei de aici isi doresc motoare de alt gen si de la branduri puternice. In schimb daca ajungi la tara ramai surprins de cate scutere in ultimul hal bazaie pe drumurile de pamant. Cred ca o motocicleta destinata acestei piete ar prinde, cultura exista, foarte multi oameni relativ tineri s-au intors din Italia/Spania de la munca, unde au vazut beneficiile transportului pe 2 roti.

Cel putin in satele din moldova e plin de scutere si tot felul de mopeduri si monocicluri. Astfel motorul ideal pentru o astfel de piata trebuie sa aiba un motor mic de 125, maxim 250, monocilindric in 4 timpi, nu foarte puternic sa nu fie foarte fortat, ciclistica sa fie robusta, si motocicleta sa fie dotata din standard cu ceva spatii de depozitare, gen portbagaje de metal. O versiune de baza trebuie sa existe si echipata cu un motor de 49cc, pentru cei care nu vor sa ia A-ul. Motoarele ar putea fi cumparate de la chinezi, cadrele manufacturate la noi, accesorii, electronica si lumini se gasesc tot la chinezi, si produsul cred ca ar avea un pret rezonabil per total. Ulterior poti produce si modele mai mari, atunci cand rulajele mari ti-o permit, si usor-usor iti poti face un nume. In state exista o gramada de mici producatori care practic asambleaza subansable chinezesti, si le merge forte bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lil debul, să Âştii că-s fericit că postezi, da' câteodată am impresia că ții cu ei: scrii pe un ton de parcă nebunelile legislative ar fi cumva logice sau decente Âşi mă iei de parcă-ți sunt duÂşman, taică. În legătură cu "darul citirii", am sugerat deja să fie deschisă mai întâi piața către un soi de export. Dacă se poate, dacă nu, rămâne de văzut. Dar cum morții ei să se schimbe ceva în țară Âşi să încerce unu-altu' ceva de genul ăsta dacă noi suntem primii zicem "nu"? Las' că nu-i iau eu pe americani drept cei mai tari în domeniu, că au Âşi ei indivizi de genul "Scooter Bob". La ce boom economic are China, la felul în care încearcă să se deschidă către piețele internaționale Âşi la cât vor oamenii ăia să-Âşi câÂştige pâinea (că au concurență la ei în țară, nu glumă; cu un miliard de inÂşi cred Âşi eu...), mi se pare normal să mai umble un pic la calitatea materialelor, la eficiența produsului, la aspect Âşi aÂşa mai departe. America îi cumpără în primul rând că-s mult mai ieftini: nu poți compara un Chang-Jiang cu un Harley nici la preț, dar nici la calitate. E drept că o comparație nici măcar n-ar fi justă fiindcă CJ-ul are ca design mai mulți ani decât noi doi la un loc Âşi încă un pic pe deasupra.

 

Ai remarcat Âşi dumneata că eu sunt încă mic Âşi necunoscător în ale miÂşmaÂşurilor care se-nvârt prin România. Le cunosc îndeajuns de mult încât să mă deprime complet, însă sunt sigur că nu bănuiesc nici măcar o fărâmă din toată treaba. De-aia Âşi postez aici, unde activează niÂşte oameni - zic eu - potențial interesați de un asemenea proiect; proiect pe care, la urma urmei, nici măcar nu e musai să-l fac eu - că vorbesc acum pentru concretizarea unor idei, brainstorming dacă vrei -, ci s-ar putea apuca unu' mai priceput, dar să se apuce odată Âşi să nu se mai vaiete atâta. Zic, dacă e interes destul, poate se face o chestie. Mică, mare, cum o fi, "Scrieți, băieți, numai scrieți!" Dumneata poate ai prins modelele-alea mai vechi de motociclete aÂşa cum erau ele în stare mai bună. Vedeai Jawele vechi cum păcăne toată ziua, vedeai Niprele Âşi Muraveyurile umblând de colo-colo. Ei bine, eu nu prea. Le-am prins pe-astea vechi Âşi frumoase doar în starea lor de vechi Âşi prăpădite (în mare parte), situație în care cel mai bun crom pe care l-am văzut pe o Jawă era-ntr-o poză de pe site-ul cu piese german. Iar prima dată când am făcut cunoÂştință cu un motor de Mobră a fost într-un demisol în Clubul Copiilor unde lucra tata ca profesor de engleză, că se apucase acuma să-i facă lu' fiu-său ATV prin 2000, când încă nu vedeai aÂşa ceva pe stradă. ÂŞi l-a făcut omu', îl am Âşi-acum, dar asta-i altă poveste.

 

Vreau să spun că nu pot să nu mă bucur când aud Âşi văd motocicletele astea. În acelaÂşi timp, mă uit cum mă vâjâie toate italiencele Âşi japonezele, nici măcar nu-mi plac. Văd Âşi cum stau oamenii ăÂştia toți pe forum Âşi se chinuie să adune trei semnale Âşi câteva roți ca să mai pună laolaltă câte-un Nipru Âşi, eventual, să-l mărite. Pe urmă ori se face unu' funcționar pe undeva Âşi scoate banii de-un credit pentru Aprilia, ori cine Âştie ce ce învârte Âşi găseÂşte un chopper la mâna a treia. Parcă ar fi simpatic să aibă ceva de zis în industria moto Âşi să nu mai fie "ăia din urmă", cei care doar cumpără ce li se dă, ci să poată cere ce vor.

 

Pe de altă parte, am priceput ce zici în legătură cu motocicletele cu ataÂş. Legislația Âşi împuterniciții aferenți fac ca omologarea individuală să fie imposibilă legal Âşi ieftin, bun, priceput. Probabil că Âşi omologarea de serie (moto cu ataÂş din fabrică) e la fel de sucită. Până nu se schimbă treaba asta, dar mergând pe ideea că atelierul ar face tot ataÂşe mai întâi, să zicem că ar trebui să se mizeze pe export. Îh, e aÂşa Âşi pe dincolo, că nu Âştii dacă dai lovitura. Altfel, ori motociclete solo, ori cu ataÂş direct. Ce părere ai, treaba asta pică mai fezabil? Eu nu-nțeleg o chestie Âşi mi-s cam obosit acum să caut: legislația e cea care îngreunează situația sau felul în care este aplicată? Că, dacă ar fi doar legislația, să zicem că se pot strânge semnături Âşi făcută o petiție pentru a se încerca înlesnirea procedurii. Nimic de pierdut. Mă rog, pe urmă vin alde Codruț sau cum îl cheamă Âşi cică "nu, la revedere", asta-i altă treabă.

 

Eu încă nu sunt în țară, încă am eseuri de făcut aici. Din păcate, studiez Etnologia, nu Economia, aÂşa că în ceea ce priveÂşte afacerile nu prea Âştiu ce Âşi cum. Când o veni vacanța Âşi după ce oi rezolva cu nenoricirea aia de carburator, atunci am să-ntreb pe unul-altul mai în temă dacă e fezabil - în condițiile de azi - ce propun eu. Eventual am să-l Âşi rog să-mi facă o mică analiză aÂşa, la repezeală, Âşi să mă sfătuiască dacă să încerc aÂşa ceva pe viitor sau să mă apuc de spălat pe jos. Oricum, e criză încă, eu am facultatea, repet că planul ăsta ar fi mai "de cursă lungă". M-aÂş bucura Âşi dacă eu aÂş putea măcar să-i mobilizez Âşi comasez pe oamenii pricepuți Âşi specializați, adică pe-ăla care-i pizdos Âşi dă cu pumnul în tejgheaua potrivită, pe-ăl'lalt care Âştie ce scule-i trebuie, pe domnii cu know-how-ul Âşi pe indivizii cu cheia de ÂşaptiÂşpe. Tu să mă ierți că vorbesc pe un ton mai romantic Âşi propun poate chestii nerealiste, dar sper eu că alea sunt defectele Âşi nu altceva mai grav.

 

ÂŞi dacă nu se mai alege nimic din subiect, las' că te-ai distrat Âşi tu în lipsă de altceva. Scuzele mele că postarea asta a fost mai mult legată de "dogmă" Âşi nu de chestii practice. Când eÂşti obosit eÂşti parcă beat Âşi poți spune orice, aÂşa că mai bine mențin oboseala ca să nu-mi dau seama ce prostii propuneam eu pe forumul motocicliÂştilor.

 

Apropo, cât era o Mobră prin ultimii ani de producție?

 

Completare:

 

LEXX, sunt de-acord cu motoarele chinezeÂşti: îmi pare că prima "tranÂşă" de motociclete trebuie făcută ieftin Âşi totuÂşi bine calitativ. O investiție inițială în motoare chinezeÂşti ar scoate toată tărăÂşenia mult mai ieftin (Âşi mai fezabil) decât proiectarea Âşi executarea unui motor-prototip antemergător unei producții în masă. Primele două-trei modele (puse pe piață cam în acelaÂşi interval de timp, deÂşi efortul necesar trebuie luat în considerare Âşi el) ar putea avea acele motoare chinezeÂşti: se pot folosi banii pentru îmbunătățirea celorlaltor componente, eventual iese chiar toată motocicleta mai ieftin. Cred că se găseÂşte cineva prin țară Âşi pentru partea electrică, dar dacă nu, tot de la chinezi se iau. Proiectarea părții estetice Âşi a restului de treburi trebuie însă făcută aici. Una că nu-mi place aspectul chinezăriilor, a doua că-ți faci renume dacă rezolvi problema singur, iar a treia că tu Âştii mai bine ce-i trebuie lu' Gică decât chinezul.

 

Că veni vorba de Âştiut mai bine, care este raportul kg/mp2 pentru tablă de oțel de 1 mm?

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@AdrianS , eu nu sint dusmanul tau , sint greierasul , constiinta lui Pinochio. Daca vrei sa auzi aplauze , eu nu pot , eu pot sa-mi dau cu parerea la modul practic , poate din cauza anilor. Pai crezi ca eu nu am ideei din astea ? Si au mai fost si altii pe forum care au pus problema asta. Si nu a iesit nimic. Intraba-te de ce nu a iesit nimic . Fiindca :1 foarte multi au descurajat proiectul si 2: este atit de greu de facut , incit e aproape imposibil.

Tara noastra e cu economia la pamint si cu taxele pina la cer. Daca vrei sa vinzi un produs , tre' sa fii destept , ca sa il mai si produci , tre' sa fii campion. Si o sa fie si mai rau. Sa vii cu o ideea si doar atit , nu prea e viabil. Tu crezi ca pina si chinezii aia nu au multi bani bagati in uzinele lor ?

De aia zic , daca tot esti serios si doreesti sa incepi o afacere , ia-o de jos , cu bani putini si cu produse usor de facut. Pina si pentru un banal rezervor iti trebuie ceva scule , iar daca il faci cu presa hidraulica , deja e jale cit costa una de aia.

te sustin in demersul tau , chiar daca esti mai tinar si mai visator , dar daca nu esti si realist , poate sa te sustina si Dumnezeu , ca tot degeaba. Ai vre-un talent "tehnic" de orice fel ? Parca ai zis ca nu. Asta ca sa vezi ce greu se fabrica orice si cit echipament este necesar pt. orice mizerie de piesa. ia un rezervor de moto , uita-te atent la el si imagineaza-ti cum l-ai face TU.

Referitor la scuterele de la tara. Eu stau la tara. Niste rupturi , jumate ciordite de la oras , celelalte luate la mina a saptea , pe citeva sute de euro. Sint si mai noi , si chinezesti , pt. cine a avut bani de scuter chinezesc nou. Cine poate produce o mobra noua la pret de scuter chinezesc , bravo lui , da' cred ca ar trebui sa se mute in China , la noi e cam imposibil.

Deci , succes , te sustin (chiar mi-am pus motorul chinezesc la bataie) , astept sa vad macar o schita , ceva. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni , nu am zis ca-i chinezaria vre-un miez. Ideea e ca e cel mai bun lucru care ni se poate intimpla , in conditiile actuale , de mare foame. Daca vreti voi Rotax , ok , pe ce il puneti ? Vorbim vorbe , eu unu' ma retrag din polemici , ca am altele mai importante de facut. Succes in continuare si sa auzim de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza cu atasul ar tine. insa motoarele nu trebuie obligatoriu sa fie chinezarii ieftine si proaste. putem sa incercam si italiene, austriece,etc...problema e ca nici un roman nu le-ar cumpara. ce sa faca ei cu 125-250 cc, auzi, si monocilindru....nu tatica,vor toti motoare de 1000 sau hayabusa,ce sa faci cu 20 cai putere?

post-10059-1278178678_thumb.jpg

post-10059-1278178712_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la noi e taramul viselor.la polonezi oamenii s-au apucat de treaba.

http://www.jjsdesign.net/jj2sx4500/jj2sx4500.html

 

prea tare designu` ala; arata big time !!

 

dar ca sa revin on topic:

 

mintea mea are urmatoarea reactie; un indian din india si-a construit on motor in V din doua monocilindrice - bullet; royal enfield.

ce-a facut nenea ala nu-i departe de ce fac aia in orange county cu chopper-ele.

istoria ne arata ca de obicei, in perioade de criza ies la suprafata in special extremele; oamenii foarte saraci si oamenii foarte bogati.

daca ar baga cineva bani intr-un atelier de "rat bikes" sau "bobber"-e; sau de "classic tuning" cred ca treaba ar merge suficient cat sa produca bani pentru cercetare si omologare ulterioara de modele proprii.

cred ca se poate porni cu pasi mici si ar putea sa atraga atat pe cei impatimiti dar saraci, cat si pe cei pasionati si dispusi sa-si tuneze/personalizeze mobra.

 

asa ca io vad - "cu ochii mintii" - pentru inceput un atelier care sa modifice un rezervor de benzina; care sa spiteze o roata de la zero; sa schimbe un far , tobele, ghidonul, etctetctetc..inclusiv personalizarea prin vopsitorie si /sau airbrush artwork.

nu trebuie sa lipseasca atasul; atat mobra cat si atasul sunt foarte usor de tunat si se pot personaliza cu rezultate spectaculoase.

 

deci:

- teren/constructie cu utilitati

- site pe net

- mecanic, electrician, sudor, vopsitor, designer, tinichigiu, mester in sei...si or mai fi cativa.

 

......asta ar merita bagata la "groapa cu lei"; emisiunea aia de tvr2 - parca - unde vine omu` si prezinta ideea in fata eventualilor finantatori.

nu uitati inca o chestie interesanta: la motocicletele vechi - clasice - cel mai bine se pricep mecanicii vechi...care acuma sunt pensionari sau someri.....si care pe patriu ca ar tzashni la o propunere ca asta.....dacat sa-si admire baba prin casa....un ban in plus....

 

deocamdata atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...