Sari la conținut

Africa Twin - chiar atat de African Queen?


Postări Recomandate

De ceva vreme ma framanta o nelamurire maaare pe care sper sa o rezolv cumva. ;)

 

De ce au TOATE Hondele Africa Twin din 1990 pana mai apoi (1999-2000) preturi atat de UMFLATE, si, din punctul meu de vedere (pe care mi-l schimb DOAR daca mi se argumenteaza SOLID) NEJUSTIFICATE??

 

N-am intentia sa isc flame-uri, n-am intentia sa fac polemici inutile - deci nu vreau sa vad scandal aici - insa e o intrebare la care nu am raspuns.

 

AT-uri din 1990 - 1993 la 2200 - 2400 euro si cele peste 1999 la peste 3500 sau 4000 euro. Mie mi se par preturi la care iti poti lua o motocicleta nu neaparat noua dar ceva mai moderna care sa faca fix aceleasi lucruri.

 

Sa lasam la o parte asta cu "legenda", blah blah blah; cu totii stim ce-a fost si ce a insemnat AT pentru istoria si evolutia genului enduro-touring DAR e totusi o motocicleta veche, perimata, cu tehnica din anii 1980 in ea.

Ca e fiabila. Lasa ca si altele sunt fiabile si nici AT nu e scutita de probleme de model sau probleme aparute firesc odata cu trecerea timpului.

Ca e performanta. Aici n-as spune. Parerea mea este ca, spre deosebire de concurenta sa directa de la vremea ei - Yamaha Super Tenere - (si aici o sa imi sara multi in cap insa asta e adevarul) este un tractor puturos. Trage, impinge dar "nothing impressive".

 

Overall e o motocicleta buna, care isi mai face inca treaba dar parerea mea e ca pretul e nejustificat de mare. Nu cumva incepe sa fie ca la HD? Scuzata-mi fie comparatia... dar, nu prea am explicatii dupa cum am zis si mai sus.

 

Deci vreau lamuriri punctuale, sa inteleg si eu ceva din "miscarea" asta.

 

P.S.: pentru cine se intreaba: da, m-am dat cu AT, m-am dat si cu ST, in pozitii mai mult decat porno :D si la capitolul performante e diferenta vizibila, iar la fiabilitate nu m-a convins si nici nu ma va convinge nimeni ca un AT tine mult mai mult. (adevaru' e ca n-are nimeni nevoie sa il lase la nepoti nu? :laugh: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 160
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Intrebarea e putin retorica, oricum. Cam ce raspunsuri crezi ca vei primi? Mai ales de la AT-isti. Eu am o singura explicatie: buhul. Honda e Honda, Dakar Legend, etc.... Concurenta directa, ST-ul, a fost mult mai orientata spre asfalt, unde existau modele mult mai reusite pt pasionatii de touring. AT a fost singurul bicilindru cu veleitati offroad. Pana la aparitia lui LC8, bineinteles. Si, am impresia ca lumea prefera, in general, configuratia V a cilindrilor in detrimentul configuratiei in linie. Exceptie fac boxer-isti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea e putin retorica, oricum. Cam ce raspunsuri crezi ca vei primi? Mai ales de la AT-isti. Eu am o singura explicatie: buhul. Honda e Honda, Dakar Legend, etc.... Concurenta directa, ST-ul, a fost mult mai orientata spre asfalt, unde existau modele mult mai reusite pt pasionatii de touring. AT a fost singurul bicilindru cu veleitati offroad. Pana la aparitia lui LC8, bineinteles. Si, am impresia ca lumea prefera, in general, configuratia V a cilindrilor in detrimentul configuratiei in linie. Exceptie fac boxer-isti.

 

Foarte plauzibil ce zici tu aici.

Si in legatura cu V-ul, asa e, foarte multa lume prefera V-ul. Acum, stiu ca AT are cuplu livrat mai de jos, impinge ca tractorul dar... la ST cand ai bagat mana in gaz la 2000 rpm e direct pe-o roata. AT-ul nu face chestia asta. Poate ca nici nu intereseaza asta cumparatorii carora li se adreseaza dar era o comparatie la nivel de "comportament al motorului". Si nu cred ca distributia greutatii e mult diferita sa influenteze...

Mai asteptam pareri, mai ales de la AT-isti, care se dau in mod curent cu ele si la cumparare au dat banii pe care i-au dat pe ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum s-a exprimat si "antevorbitorul" meu, consider ca este o intrebare retorica; poate fi adresata intr-o multime de situatii similare, de la o alta motocicleta care este "cotata" bine pe piata, pana la un automobil sau cine stie ce utilaj a carui pret nu oscileaza prea mult.

Asta e situatia, si-a facut treaba bine la vremea ei si ca atare "se mentine", cu toate ca tehnologia a avansat enorm.

 

Divagatii pe aceasta tema se pot face la nesfarsit, insa timpul le rezolva pe toate :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, atunci multumesc de raspunsuri, mi-am facut o idee, putem incheia discutia. Daca totusi mai are cineva ceva interesant de adaugat, o poate face.

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mei, din punctul meu de vedere conteaza foarte mult faptul ca africana s-a produs ceva anisori. aproape dublu fata de Super Tenere. aftermarketuri mai multe, piese mai usor de gasit... din punctul asta de vedere e ca si cum ai compara un VW cu alte marci.

 

prin comparatie directa, africana e si mai docila, mai usor de inghitit, mai iertatoare. centru ala de greutate cre ca e marea problema. pe de alta parte, s10-le e totusi mai cu vana, mai sportiv. nu stiu cum o fi treaba cu trasu din ture de jos, da io prefersa stiu ca hai nu de la 2.000, da de la 2.500 de ture fac toata treaba din gaz, aproape nu e nevoie de frane.

 

tot din ciclul "vw", sa zicem ca majoritatea africanelor vin din zona nemtia pe cand super tenerele in genere apar via italia. o fi si aici o chestie de incredere (mai mult sau mai putin fondata).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, atunci multumesc de raspunsuri, mi-am facut o idee, putem incheia discutia. Daca totusi mai are cineva ceva interesant de adaugat, o poate face.

:laugh:

Nu am multe de spus, decit ca daca iti vei lua Supertenere vei tinji in continuare dupa Africa. :D Multi nemti si-au vindut africana si si-au tras GS sa fie in rind cu lumea, apoi l-au vindut GS-ul in pierdere si si si-au luat din nou africana. Supertenereul doar daca esti orientat mai mult spre sosea. Singurul amendament: daca nu ai minimum 175 si 80 kg nu-ti lua africana, o sa-ti para rau, ia-ti mai bine V-strom sau Transalp. Daca ai insa parametri expusi, este singurul motor care iti da senzatia de rege all road. Africana arata bine incaltata cu ceva senile gen Heidenau K60 si sa o intilnesti pe drumuri pierdute, sau pe forestiere. Dar poti sa ai la fel de bine si un set de gume touring cu care sa bati continentul sau lumea, egal, daca nu esti prea grabit din fire ;) Stiu ca sint mereu orgolii si nu vreu sa supar pe nimeni, dar m-am dat destul de mult cu S-tenereul si cu GS-ul ca sa stiu ce spun.

S-au tot facut ulterior motoare concurente, dintre care m-a impresionat ca performante KTM-ul LC8, dar nu m-asi porni cu el in jurul lumii, africana ramine africana.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:laugh: Incerc sa fiu serios, dar nu prea pot. Pai tu defapt incerci sa te convingi ca nu vrei sa dai atatia bani pe o motocicleta pe care o doresti. E ca si cum ai intreba de ce se insoara unii cu femeile urate. Pentru ca gatesc bine, fac curatenie, baga lemne pe foc, se duc la cumparaturi la piatza, ies la un mic la padure, in timp ce femeile frumoase se plimba prin mall, fiind total inutile... Asa e si cu motarele astea. Vrei ceva frumos de tinut in fata la mall, iti iei bmw, care e mama tehnologiei, dar daca vrei sa te dai pe dealuri, sa trantesti motorul pana nu mai potzi sa il ridici de jos, sa urci pante pe care nu credeai ca le urci nici cu piciorul, sa iesi din noroaie precum orezariile, sa iesi inapoi pe sosea, si sa faci asta multi ani la rand, atunci ai nevoie de Afrika Twin. Si comparatia cu Yamaha, e total neinspirata. Legendele lor si Dakarul sunt singurul lucru comun. In rest sunt doua motociclete total diferite. De ce isi pastreaza pretul de revanzare mare? Ia ghici... Eu cred ca ti-ai dat singur raspunsul, dar nu vrei sa il accepti. Si daca vrei un sfat, cumpara-ti RD04, sau cum spunea Cstelia, un RD03 care costa mult, 3500-4000 de euro. Ala e cel mai bun Afrikan.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu aveam aceleasi nedumeriri si intrebari apropo de Africa Twin, insa facand o comparatie intre masina mea principala si alte masini similare sau mai noi, dar mai ieftine, imi cam dau raspunsul singur: o fi o motocicleta marfa! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, atunci multumesc de raspunsuri, mi-am facut o idee, putem incheia discutia. Daca totusi mai are cineva ceva interesant de adaugat, o poate face.

:laugh:

am ales africana pt ca de fiecare data cand cobor de pe ea si ma intreaba lumea pe unde am umblat...mi se imprima un zambet strengaresc pe fata

Mesaj completat

mi se cere sa fiu mai explicit...

uite ca sa alungam misterul tu spuneai ca te-ai dat in pozitii mai porno cu ea...eu iti spun ca nu stii ce-i aia porno spun ca ai plictisit o africana cu scopul de a trage niste concluzii cand defapt africana asteapta sa o conduci asa cum fac barbatii...

post-8168-1278478574_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lupule, cred ca te-ai lamurit de ce Africa Twin are preturi mari pe piata moto second hand. Honda e Honda, Africa Twin ramane Africa Twin si alte osanale. Acum este momentul sa formulezi continuarea intrebarii. Si anume: de ce motocicletele second hand (altele decat AT) au preturi atat de mici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am multe de spus, decit ca daca iti vei lua Supertenere vei tinji in continuare dupa Africa. :D Multi nemti si-au vindut africana si si-au tras GS sa fie in rind cu lumea, apoi l-au vindut GS-ul in pierdere si si si-au luat din nou africana. Supertenereul doar daca esti orientat mai mult spre sosea. Singurul amendament: daca nu ai minimum 175 si 80 kg nu-ti lua africana, o sa-ti para rau, ia-ti mai bine V-strom sau Transalp. Daca ai insa parametri expusi, este singurul motor care iti da senzatia de rege all road. Africana arata bine incaltata cu ceva senile gen Heidenau K60 si sa o intilnesti pe drumuri pierdute, sau pe forestiere. Dar poti sa ai la fel de bine si un set de gume touring cu care sa bati continentul sau lumea, egal, daca nu esti prea grabit din fire ;) Stiu ca sint mereu orgolii si nu vreu sa supar pe nimeni, dar m-am dat destul de mult cu S-tenereul si cu GS-ul ca sa stiu ce spun.

S-au tot facut ulterior motoare concurente, dintre care m-a impresionat ca performante KTM-ul LC8, dar nu m-asi porni cu el in jurul lumii, africana ramine africana.

Asta ii cea mai tare gluma care am auzit-o in ultimii 130 de ani :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW-isti ar trebui sa-si faca si ei un slogan precum Honda-isti. Pentru Yamaha am gasit: A doua cea mai buna ever! Nu stiu care e prima, though :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ii cea mai tare gluma care am auzit-o in ultimii 130 de ani ;)

Pe langa gluma :D , nu a spus nimic concret nea Galen. Numai chestii subiective. As putea zice si eu ca ba a mea e mai tare (ST-ul), iar in off road va fac pe toti cu KTM-u :laugh: , dar Lupu era nedumerit de diferenta mare de pret. Sincer si eu am avut aceasta dilema si am ales sa dau bani mai putini. In general Honda e mai scumpa pt. ca e mai fiabila :D . Glumeam, chiar nu stiu. Daca erau la preturi similare probabil as fi ales si eu Africa pt. ca din punctul meu de vedere are 2 avantaje majore:

-centrul de greutate este muuult mai jos decat ST-ul si conteaza enorm asta

-motorul este mai cuplos la ture mici si iar conteaza destul de mult in offroad

 

As vrea sa-mi spuna un african (dar nu Galen ca e prea subiectiv) cum sunt amortizoarele fata. La ST sunt moi, motoreta e barca si a trebuit sa-i fac un mic tunning ca sa o aduc mai spre normal: ulei 15w in loc de 10w si arcuri progresive aftermarket

P.S. mai e un motiv pt. care mi-as fi luat Africa: intrunirea africanilor e mai misto decat a teneristilor, sic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa iti zic cum vad eu motoarele - ca pe niste echipamente. O analogie ar fi: daca vrei sa te joci ultimua versiune de Prince of Persia pe calculator, iti trebuie sa ai ceva hardware de ultima generatie. Quake 3 in schimb merge si pe un pentium 2, care este mult mai ieftin. La fel cum un calculator are specificatii tehnice (RAM, HDD, procesor), la fel au si motoarele (kg, top speed, trail, rake sau cum se numeste.)

 

Deci pana la urma cand cumperi un motor, cumperi practic un echipament pentru motociclat. Nu te poti astepta sa faci 100m in 2.3 secunde cu un gs500, la fel cum nu te poti astepta sa faci enduro cu o africana cum face un GS :laugh:

 

Sa inceapa deci disputa bmw vs. honda ;)

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca ST-ul lui cristi-mic e mai bun decat orice AT

 

E buna dar asa orice motocicleta bunicica daca stai sa ii dedici timp si bani sa ii corectezi toate defectele de model si sa ii mai pui si de la tine putere una alta, o faci sa fie peste medie in clasa ei nu? Dar hai sa ne intoarcem la oile noastre ca nu asta era subiectul discutiei - care e mai buna si care nu.

 

Imi pare bine ca, exceptand undele glume binevenite dealtfel pentru dispozitie, se pastreaza o oarecare obiectivitate. Si eu am inceput discutia asta cat se poate de obiectiv chiar daca sunt fost posesor al unui Super Tenere batran cu peste 100k de km dar care inca se ridica pe o roata din gaz, nu manca gram de ulei, fugea peste 180 km/h pe ceas si care s-a vandut cu vreo 1300 de euro [e drept ca asa am vrut eu sa il dau dar nici mai mult de atat nu cred ca valora].

Dintotdeauna m-a intrigat Africa Twin-ul si mai ales faptul ca isi tine "coada" sus.

 

Va multumesc de raspunsuri. Exact asta era nelamurirea mea - daca se merita diferenta aia atat de mare de pret. De lamurit tot nu m-am lamurit decat pe alocuri dar o idee generala mi-am facut. Good point Andrei!

Si apropos de "de ce sunt alte motociclete second hand mult mai ieftine?" intrebarea pe care as formula-o ar fi: "Oare in aceeasi bani nu s-ar gasi o motocicleta care sa faca macar aceleasi lucruri daca nu si peste?" Lasam cu totul la o parte discutiile Versus de marca / model. Nu ma intereseaza aspectele astea si "miturile" cu Honda are nu stiu ce, Yamaha stie sa faca ghitari si topoare, etc etc. Vorbind strict de partea practica a lucrurilor, deci, in aceeasi bani nu sunt alte alternative? (repet, fara HD-isme de gen: "da frate dar Africa e Africa", asta o stim cu totii dar acum sa gandim obiectiv).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt mine e simplu calculul. decat o AT scumpa( 3500-4000 euro) mai bine un ST ieftin (2000 euro) si upgradat ( 400 euro un motor de TDM, 200 euro un set de discuri cu adapator pt etrier, si 150 euro un set de arcuri progresive). si iesi la aceeasi bani, dar vei avea o mobra mult mai buna decat un AT standard.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebarea se poate pune si altfel:

 

la aceeasi bani, ti-ai lua (doar) o Africa Twin sau un Super Tenere ok + inca unul de piese ? bineinteles, avand in vedere varsta mobrlor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt mine e simplu calculul. decat o AT scumpa( 3500-4000 euro) mai bine un ST ieftin (2000 euro) si upgradat ( 400 euro un motor de TDM, 200 euro un set de discuri cu adapator pt etrier, si 150 euro un set de arcuri progresive). si iesi la aceeasi bani, dar vei avea o mobra mult mai buna decat un AT standard.

 

Cred ca e mult pt ST 2000 de euro dar acu' depinde si de stare, si de noroc. Uite, un prieten si-a luat un ST impecabil (dar impecabil) cu 1200 de euro [bine si criza deh]. Pai fara sa ii schimbi motorul (n-are nici un sens) sa zicem ca ii faci imbunatatiri de 500 de euro si tot iesi mult mai ieftin.

 

Alte variante? Motociclete mai noi ca astea in segmentul 3500 - 4000 de euro?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un TDM de 900 :laugh:

 

merge si pe forestier cu gume adecvate, doar sa ma lucrezi un pic la suspensii ca sa fie adecvate mersiului in offroad.

 

are autonomie mare, consum mic. si sunt modele de dupa 2002

Mesaj completat

Cred ca e mult pt ST 2000 de euro dar acu' depinde si de stare, si de noroc. Uite, un prieten si-a luat un ST impecabil (dar impecabil) cu 1200 de euro [bine si criza deh]. Pai fara sa ii schimbi motorul (n-are nici un sens) sa zicem ca ii faci imbunatatiri de 500 de euro si tot iesi mult mai ieftin.

 

Alte variante? Motociclete mai noi ca astea in segmentul 3500 - 4000 de euro?

 

 

motorul de 850 are mai mult cuplu, sa zicem ca ar compensa diferenta de cuplu dintre AT si ST.

 

montajul e simplu. iar motorul de TDM este foarte fiabil.

 

ca alternativa poti incerca sa cauti un f800gs... dar astea sunt mai scumpe cred...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu exista gume adecvate pentru forestier la TDM900. Eu am avut probleme si cu gasirea gumelor de strada...

Si TDM900 sigur-sigur nu-i din aceeasi clasa ca Africana.

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...