Sari la conținut

E viitorul moto electric?


Postări Recomandate

Acum 35 minute, Adrian M. a spus:

Povestea asta cu poluarea e misto. Eu as dori sa vad coeficienti de poluare, dupa cum urmeaza:

-cat se polueaza pentru fabricarea unei masini electrice comune

-cat se polueaza pentru fabricarea unei masini cu motor clasic, combustie

-cat polueaza in exploatare-fie direct, fie indirect. Stiu, asta i greu de calculat

-cat polueaza dupa incetarea exploatarii-deseu.

Clar, asta cu poluatul e pentru bogati. Fix ca si cu reciclarea. Aveti niste documentare foarte misto, unde aflati ceva interesant. Cum se exporta deseurile electronice-electrocasnice, din UE, in Africa, vapoare intregi. Apoi prapaditii le desfac, ard, scot ce i valoros din ele, pe 2 lei. Si in niste conditii....te ia mintea. 

Bogatii dau bine, ei au trimis marfa la export, spre reciclare. Cum si unde se recicleaza, ne facem ca nu vedem.

Agbogbloshie-google it.

Iegzact. Este la fel ca aia de au frumos si aranjat la ei in curte si arunca ceea ce nu le trebuie sau gunoiul peste gard. 🤣

Daca te apuci sa verifici ceea ce ai scris acolo te ia cu durerea de cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 825
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 32 minute, VyXxer a spus:

Daca ai luat-o de noua, ce te-a determinat sa optezi pt ea? Nu sint ironic. Dar ma uit la Dacia si vad masina la 0 km cu oglinzi manuale si centuri fixe, etc. Cand la banii aia mai gasesti si ceva SH, de bun simt (pret, km, dotari, intretinere).

LE: intrebarea nu e numai pt Cavaleru

 

Am vrut masina noua, era singura in buget, cu spatiul foarte mare atat pt pasageri cat si pt bagaje, cu garda la sol care sa permita drumuri proaste. Intretinerea ieftina si se stie foarte bine si s-a dovedit in timp ca bucsaria de pe Dacia este facuta sa tina mult timp.

plus ca mi-a placut cum arata si mi-am dorit neaparat culoarea albastru auzr desi eu am modelul Serie Limitata Explorer care vinea intr-un gri inchis standard.

 

Orice masina SH e loterie. Am avut, am avut ghinion cu ea si nu imi mai trebuie.

 

Versiunea pe care o detin are oglinzi electrice si incalzite, centurile ajustabile pe inaltime, navigatie, senzori parcare, AC si alte rahaturi care nu le tin minte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

 

Stiu stiu. In cazul tau nu se merita achizitia, fiind prea scumpa. SH exclus pe electrice.

Acum 7 minute, VyXxer a spus:

 

Masina noua nu se merita decat in cateva scenarii:

-faci km, nu 1000 pe luna. Si atunci uzurile se arata, raportat la una sh.

-o iei sa o tii ceva timp, si nu te afecteaza deprecierea-fiindca oricum o tii.

-o iei cu ceva program de finantare misto, iti permiti lunar suma asta ca si o "chirie", si la 3 ani , alta, si tot asa.

-ai banii de una noua, si sunt dispensabili. Aici romanii sunt speciali: Daca ai 3000 lei salariu, 1500 rata la casa, daca faci 1000 rata la masina, se cheama ca esti un idiot :)

 

Masina nu este INVESTITIE, este un bun de consum. Se depreciaza. Cea mai mare depreciere , o ai de noua-dupa ce iese pe usa dealerului. Apoi, functie de uzura si intretinere.

Cea mai buna varianta e sa iei o masina gata depreciata, adica ceva de 2 3 ani vechime, un proprietar-buy back, cu ceva garantie ramasa.  O tii 2 3 ani, apoi repeat :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@VyXxer   Oglinda manuala inseamna bani mai putini. Iar cum Dacia se doreste sa fie mai ieftina.....

De altfel avantajul cand iei ceva SH este ca toate accesorizarile nu prea conteaza la pret. Adica iei ceva cu multe optionale la un pret foarte bun.

 

Probabil ca cea mai buna varianta este sa iei un SH de la primul proprietar si sa cunosti masina sau sa fie cunoscuta. O masina de 3-5 ani care daca nu a fost folosita la vreo firma ceva sa alerge de colo colo va avea ceva in jur de 30-50.000 Km care este mai nimic. Si gasesti asa ceva. Ca pret probabil undeva la 50-60% din valoarea ei de noua.

 

Merge foarte bine sa iei o masina de firma care a fost a vreunui sef/sefe ceva si care desi pot avea mai multi Km, a fost intretinuta  in service de marca si stii prin ce a trecut.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Adrian M. a spus:

Stiu stiu. In cazul tau nu se merita achizitia, fiind prea scumpa. SH exclus pe electrice.

 

 

 

-o iei sa o tii ceva timp, si nu te afecteaza deprecierea-fiindca oricum o tii.

 

Masina nu este INVESTITIE, este un bun de consum. Se depreciaza. Cea mai mare depreciere , o ai de noua-dupa ce iese pe usa dealerului. Apoi, functie de uzura si intretinere.

Cea mai buna varianta e sa iei o masina gata depreciata, adica ceva de 2 3 ani vechime, un proprietar-buy back, cu ceva garantie ramasa.  O tii 2 3 ani, apoi repeat :D

 

 

eu am luat masina ca sa o tin, planul e pe termen mediu, undeva intre 7 si 9 ani. dupa nu stiu, vedem, mai am cel putin 4 ani ca sa ma bucur de ea din care mai am inca 2 de garantie (am avut 5 ani garantie)

 

nu ma intereseaza cat se depreciaza in timp, ce iau pe ea o sa folosesc sa o finantez pe urmatoarea 😛

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, Adrian M. a spus:

Stiu stiu, eu raspundeam la modul generic. Tu te incadrezi exact la ce am scris eu. Ai luat o pe termen lung, nu te intereseaza deprecierea.

 

Mai e si vorba aia, sunt prea sarac sa imi permit lucruri ieftine 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Adrian M. a spus:

nu ti-a placut passatu :))))

ca masina, a fost fain, perfecta dar partea de mecanica epic fail. am avut eu mai mult ghinion ca altii asta e. dar uite asa am ajuns la masina noua

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Christian 1 a spus:

Daca ala a avut probleme sa vezi cat ulei papa EA188 pe Jetta 2015...

Ma bucur c-am scapat de ea.

Nu mi-as mai lua diesel,nici daca as primi masina respectiva gratis... :)

Probleme la pompa de ulei, ramaneai dintr-o data fara presiune la ulei, adio turbo. Iar la injectoare.. astea au fost cele mai grave de care imi aduc aminte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Adrian M. a spus:

Renault si asa si-a dat cu tesla n oo cu Dacia

N-aș prea zice! 

Acum 12 ore, DARK-RIDER-82. a spus:

Maine de nu mai exista petrol,gaze naturale,carbuni

Credeam că astea s-au terminat în anii '70! 😳

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prezentul,viitorul...e Diesel.Dieselul pune lumea în mișcare.Trei mari descoperiri există: roata,focul,dieselul.Ca principiu...dieselul e un miracol.Problema e carburantul....nu motorul.Practic,un motor Diesel,merge și cu alcool=zero emisii.în loc să o dea de gard,cu otomobilu electric,mai bine dezvoltau Dieselu.Cu un pic de adaos,de ceva...dieselul ar merge și cu apă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din petrol scoţi fix atât % motorină şi benzină. Dacă tot săracul trage să consume motorină rezultă că se scumpeşte şi îl sărăceşte pe marele consumator, deţinătorul de multe TIR-uri şi vapoare care, ce să vezi, e mai ascultat şi ocrotit la buzunar decât cei mulţi şi proşti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi da!!!!!....am un preten,are ferma...cu tractoare moderne,cu gps,climă,servo,cai putere..ho..ho..😯😯Da are si două 650 la care nu renunță. A zis că știe el de ce.Acu..revin la topic..Dieselu e giga,mega,extra👍😁😁😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, einstein1984 a spus:

mare specialist in pultici energetice avem aici.... Intre timp germania renunta la carbuni in vreo 7 ani si ala tomice in vreo 3. Sper sa-ti ieie casa de vacanta la Paroseni. 

Abereaza in continuare. 

Gresit. Germania construieste noi centrale energetice pe carbuni si multe pe gaz natural. Aberezi. Incep sa cred ca e starea ta normala...

Acum 11 ore, Christian 1 a spus:

Corect,doar ca ei nu platesc impozit pe cilindree,ca la noi si asta nu pentru ca mi-e ciuda ca n-am ceva masina v8 sau variante de genul.

Asta am spus legat de economie,ca petrolul e baza.Doar "fanii" taberei opuse nu vad obiectiv asta.

Apropo,oare cat va tine Litiul de pe Pamant sa se faca acumulatorii auto electrice?

 Astea-s politicile locale... Unde mai pui ca pana nu demult nici nu exista taxa gas guzler... V8 e frumos ,ca V4 la VFR ,ca sunet... Dar eu prefer 6 in linie, mi-as dori un Ford Falcon cu frumusetea de 4.0 litri BARRA cu 6 in linie DOHC,dar e aproape imposibil de adus si folosit asa ceva in Ro... Ma "multumesc" cu un M20B20 pe E34 cu gpl ,se aude "destul de bine" la 6000 ture chiar si pe gpl. Doar ca e problema majora cu pulitia rutiera din cauza nr.de bulgaria...  Ca motor o Honda Cbx 1000 e de vis. Bmw K1600 e prea "silentioasa",grea si fara "trecut notabil" precum honda si vechile 6 in linie de circuit din anii 1960... Litiu tine ,cat or sa reziste si fabricile de reciclare ,sa nu arda zilnic ... Ca la gramada cum sunt "reciclate" de obicei cam au tendinta sa ia foc... Si e un foc "interesant" ca nu are nevoie de aer /oxigen si nu-l poti stinge cu apa... Nu vad mizeria asta cand reciclezi masini vechi...

Acum 11 ore, VyXxer a spus:

Eu nu ma prea pricep, dar pt 7k cu prima de la stat suna bine. Acuma nu stiu daca ai platforma de incarcare pe langa tine (sa nu fie locul ocupat de vreun Smart) sau tre sa o bagi in priza (caz in care tre sa astepti niste ore). Per total cred ca e masina pt "dus la piata".

Masinile electrice sunt o abureala,pierdere de timp si bani. O fitza,chiar atat si nimic mai mult. Lumea functioneaza si exista cu petrol si din cauza petrolului. Fara petrol ne intoarcem la cai pt transport, vaci si oi pt mancare,agricultura de subzistenta pe suprafete mici cat sa nu moara fiecare de foame si sa treaca iarna "intregi"...

Acum 2 ore, john17 a spus:

N-aș prea zice! 

Credeam că astea s-au terminat în anii '70! 😳

E carbune de exploatat pt.minim 500 ani,si din ala de calitate nu lignit... Gaz natural la fel, sute de ani la evaluarea de acum,fara tehnologii noi gen fracking,sau alte ce sigur vor apare. Petrol?! Doar Venezuela daca o iei la bani marunti are mai mult petrol decat Arabia Saudita... Fara Nigeria sau TOATA Africa ,ce nu prea a fost "gaurita" mai deloc... Si Africa are cam de toate,nu doar petrol...  Sa te complici cu vehicul electric e cam prostie,indiferent ce abureli se vehiculeaza in public sau la tembelizor... Bine,asta e parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 27.11.2020 la 20:13, pinnochio a spus:

Prezentul,viitorul...e Diesel.Dieselul pune lumea în mișcare.Trei mari descoperiri există: roata,focul,dieselul.Ca principiu...dieselul e un miracol.Problema e carburantul....nu motorul.Practic,un motor Diesel,merge și cu alcool=zero emisii.în loc să o dea de gard,cu otomobilu electric,mai bine dezvoltau Dieselu.Cu un pic de adaos,de ceva...dieselul ar merge și cu apă.

Ce sa adaugi? Asa cum e azi un motor diesel produce putere pt.ca amestecul injectat in cilindri se autoaprinde de la presiunea foarte mare,si, zic eu din cauza structurii moleculei de hidrocarburi de motorina. Care oricum nu arde complet,dupa cum bine simte oricine cu nas si miros chiar si la un camion euro 6 cu adblue/uree prin el... Iar daca gasesti tu substanta inlocuitoare pt.motorina sa o folosesti in motorul diesel,chiar ai realiza ceva. Dar chimic vorbind,nu exista. Sau nu exista in cantitatile care se cer acum sau in viitor... Doar Metanul,propanul,adica gpl ar fi singura solutie viabila si realista la momentul asta. Si arde mult mai complet,fata de motorina, benzina sau kerosen,fara depuneri/resturi de carbon pe nicaieri. Asta e viitorul: hidrocarburi in stare gazoasa. Pana si in chimie tot gazele sunt cele mai intalnite in reactii. Lichide mai rar

P.s. am uitat de butan... Prea dimineata  😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, DARK-RIDER-82. a spus:

Ce sa adaugi? Asa cum e azi un motor diesel produce putere pt.ca amestecul injectat in cilindri se autoaprinde de la presiunea foarte mare,si, zic eu din cauza structurii moleculei de hidrocarburi de motorina. Care oricum nu arde complet,dupa cum bine simte oricine cu nas si miros chiar si la un camion euro 6 cu adblue/uree prin el... Iar daca gasesti tu substanta inlocuitoare pt.motorina sa o folosesti in motorul diesel,chiar ai realiza ceva. Dar chimic vorbind,nu exista. Sau nu exista in cantitatile care se cer acum sau in viitor... Doar Metanul,propanul,adica gpl ar fi singura solutie viabila si realista la momentul asta. Si arde mult mai complet,fata de motorina, benzina sau kerosen,fara depuneri/resturi de carbon pe nicaieri. Asta e viitorul: hidrocarburi in stare gazoasa. Pana si in chimie tot gazele sunt cele mai intalnite in reactii. Lichide mai rar

P.s. am uitat de butan... Prea dimineata  😁

Gazul metan , numit si gaz natural, nu e GPL. El nu se lichefiaza ci se comprima la 200 de bar in butiliile din masina.

Masinile folosesc GNC, adica gaz natural comprimat. 

Nu ai uitat de butan. GPL, gaz petrolier lichefiat, este un amestec propan si butan. Propanul se pune in cantitati diferite iarna si vara, acesta facilitand vaporizarea la temperaturi mai scazute.

Amestecul arde mai bine la GPL sau GNC pentru ca la carburantii lichizi - benzina, diesel - acestia nu vaporizeaza 100% (chiar si la injectoate) si drept urmare nu vor arde complet, pe cand la cele pe gaz dai foc la un amestec de gaze combustibile.

Din pacate in RO, GNC-ul nu are infrastructura dezvoltata. Sunt vreo 10-15 statii.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, Silver Arrow a spus:

Gazul metan , numit si gaz natural, nu e GPL. El nu se lichefiaza ci se comprima la 200 de bar in butiliile din masina.

Masinile folosesc GNC, adica gaz natural comprimat. 

Nu ai uitat de butan. GPL, gaz petrolier lichefiat, este un amestec propan si butan. Propanul se pune in cantitati diferite iarna si vara, acesta facilitand vaporizarea la temperaturi mai scazute.

Amestecul arde mai bine la GPL sau GNC pentru ca la carburantii lichizi - benzina, diesel - acestia nu vaporizeaza 100% (chiar si la injectoate) si drept urmare nu vor arde complet, pe cand la cele pe gaz dai foc la un amestec de gaze combustibile.

Din pacate in RO, GNC-ul nu are infrastructura dezvoltata. Sunt vreo 10-15 statii.

 

Mercy de completare. Stiam ceva ,cu amestecul propan butan dar fiind prea dimineata si mie prea lene sa detaliez am lasat-o asa 😁 dar confirm: pe gpl vara sau iarna motorul M20B20 functioneaza superb ,se tureaza aparent mai usor/repede,uleiul in motor nu isi schimba culoarea la fel de repede ca atunci cand functiona doar pe benzina(si folosesc acelasi liqui moly sintetic 5w40 de cand o am). Mananca ulei la fel de cand o am, cam 200-300 ml la 1000km ,motor nedesfacut vreodata de 30 ani,cu vreo 260mii de km reali. Ce-i drept nu mai merg asa mult cu ea ,decat ocazional din cauza politiei rutiere,ce a reusit sa ma convinga sa o las deoparte si sa merg in masini cu nr.de romania... O masina cu motor benzina de preferat simpla cu 4 cilindri in linie turbo sau aspirata normal dar cu instalatie gpl desteapta full secventiala este viitorul transportului. Daca mai e si hibrida cu atat mai bine,ca acea mica baterie ajuta la demaraj de pe loc sau depasiri ,si tine motorul in zona ideala de turatie si implicit consum mic/optim. Am condus vw touareg hibrid cu vreo 400 cai,si iti arata in bord cand foloseste energie electrica din baterie si cand baga/regenereaza inapoi. Ajuta clar la obtinerea unui consum bun de benzina sau gpl. Asta n-avea gpl dar tot nu treceai de 10 litri la suta de km mediu indiferent cat de "cioban" erai cu acceleratia. Mers normal,in limitele legale scoteai si consum de 7 litri la suta de km benzina... Masina de vreo 2,5tone ,functie de cate optionale avea pe ea... Nu vad sensul unui diesel euro 6 cu adaos de uree/adblue decat la un cap tractor cu care doar cari mereu vreo 20 tone de marfa sau mai mult,cutia viteze e automata si selecteaza mereu treapta ideala ,iar adblue-ul nu lipseste ,ca imediat se simte "la nas" treaba asta. Mai ales la pornirea la rece ,pe vreme rece cum e acum de ex. Uitasi odata de adblue sa bag si clar putzea a diesel plus facea ca toti dracii in bord ,ca lipseste adblue-ul... Masinile electrice nu au loc decat asa, prin oras,cu indulgenta,pt.cine nu e deranjat sa plateasca aiurea multi bani pt o chestie electrica.in loc sa cumpere/foloseasca masina euro6 benzina si instalatie gpl desteapta,de ultima generatie cu alimentare full secventiala pe fiecare cilindru.cum exista de multi ani. La bmw M20B20 e  Stag300 si in aproape 100mii de km nu a facut o problema vreodata. Deja e prea buna 😏🙄 sa nu o deochi ...

De altfel cam toti taximetristi au masini euro 5/6 pe gpl...

Iar Renault a cam renuntat la motorul 1.5 diesel chiar si dupa ce i-a facut update euro6 cu uree/adblue din cauza cererii mici de la clienti. Parca din totalul masinilor vandute doar 15% erau cu motorul 1.5 diesel...  Zice multe decizia celor de la renault...multi folosesc masinile in oras ,unde din experienta pot sa confirm ca iesi mai ieftin folosind masina cu motor benzina dar cu instalatie gpl... Daca la o "antichitate" de motor SOHC ,6 cilindri in linie consuma 10 litri gpl pt. 100km in afara orasului la 140-160km/h iar in oras nu trece de 15 litri gpl la suta de km, nu pot decat sa-mi imaginez ce costuri poti avea de la un motor mic de 1.0 litru  sau 1.2 litri cu 3 sau 4 cilindri ,euro 6 ,modern pus pe o caroserie usoara si cu o instalatie gpl la fel de moderna si desteapta... Chiar te lipsesti de masina electrica, doar nu trebuie sa  bagi la incarcat masina cu gpl dupa vreo 400km ... Doar faci plinul la oricare din multele statii gpl in vreo... 5 minute si te duci in treaba ta din nou... Nu iei pauza de 12 ore cat probabil dureaza sa incarci cat de cat acumulatorii la masina electrica... Cred ca singura problema aici e soferul ca vrei si tu un pat dupa 15-20 ore de condus non-stop 😂 nu mai zic de o toaleta/wc, o cafea ,eventual ceva mancare,etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut la un Mercedes 300SE, W126, instalatie GPL.  Producator Prins Olanda, si montata tot in Olanda. Butelie de 120 L. Am mers vreo 200.000 km si asa am vandut-o.

Nu are ce probleme sa iti faca motorul.

Ma gandesc sa iau un Mercedes E200, cu motorul de 1,8 L si 163 CP, echipat din fabrica cu instalatie CNG. Are doua butelii puse in locul rotii de rezerva.

Avand in vedere ca ma invart mult prin Bucuresti si Pitesti unde exista statii de alimentare.

Problema mea este urmatoarea: stie cineva in RO sa ii faca mentenanta sau reglaje? Gasesc piese pentru ea? Am unde sa fac  ITP?

Inca am in studiu problema. O sa verific la Mercedes Bucuresti sa vad ce parere au ei.

Masina hibrida isi are rostul mai ales daca circuli in oras, si daca circuli cum trebuie poti obtine in oras consumul de extra-urban.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

Am avut la un Mercedes 300SE, W126, instalatie GPL.  Producator Prins Olanda, si montata tot in Olanda. Butelie de 120 L. Am mers vreo 200.000 km si asa am vandut-o.

Nu are ce probleme sa iti faca motorul.

Ma gandesc sa iau un Mercedes E200, cu motorul de 1,8 L si 163 CP, echipat din fabrica cu instalatie CNG. Are doua butelii puse in locul rotii de rezerva.

Avand in vedere ca ma invart mult prin Bucuresti si Pitesti unde exista statii de alimentare.

Problema mea este urmatoarea: stie cineva in RO sa ii faca mentenanta sau reglaje? Gasesc piese pentru ea? Am unde sa fac  ITP?

Inca am in studiu problema. O sa verific la Mercedes Bucuresti sa vad ce parere au ei.

Masina hibrida isi are rostul mai ales daca circuli in oras, si daca circuli cum trebuie poti obtine in oras consumul de extra-urban.

La buzau este o firma unde lucreaza o mana de oameni foarte priceputi/ inteligenti. Vin unii si de la Suceava la ei sa-si monteze instalatii gpl si sa le intretina/faca reviziile periodice. Doar ca e vorba de CNG in loc de GPL nu cred sa fie o problema pt.ei din ce am inteles eu gpl-ul e lichid la temperatura scazuta si o presiune tot destul de mare (nu stiu cati bari exact sunt intr-un rezervor full de gpl,de sa zicem 100 litri)iar CNG e doar in stare gazoasa dar tot la presiune ridicata. Din prima vedere/rationament instalatia CNG pare a fi mai simpla pt.ca se elimina etapa transformarii gazului in stare lichida si temperatura scazuta plus presiune mare la  stare gazoasa temperatura ambientala si presiune scazuta sau apropiata de cea ambientala. Da,cred ca e joaca de copiii instalatia CNG pt.cei de la Sebigaz,daca ma gandesc bine! Sunt asa priceputi ca e coada la ei,pt.instalari,revizii,reglaje sau ce mai vrea clientul. Mai era o firma la Vernesti dar nu-i cunosc si din auzite plus ce am vb cu ei chiar au preturi mari/nesimtite ,comparativ cu Sebigaz. Exceptand etapa mentionata mai sus, orice reglaj sau modificare de alimentare ar trebui sa fie ca la GPL. Dar la instalatiile secventiale ,odata pus la punct/montat totul cum trebuie, alimentarea cu gpl e facuta exclusiv de calculator,de ex. Stag 300 isa2 cum e al meu. Doar la electrovalvele de deschidere/inchidere a gpl-ului sa apara probleme si sa nu deschida circuitul de alimentare odata ajuns lichidul de racire al motorului la temperatura optima pt.transformarea de stare a gpl-ului din lichid rece+presiune mare in gaz temperatura ambientala+presiune mica. Ca motorizare cea de 1.8 litri pare a fi cea mai avantajoasa d.p.d.v al taxelor si asigurare. Cu toate ca pt.oras stiu persoane cu logan 1.6 si 105 cai ce au facut multi km in oras(300-400mii km) si n-au avut probleme majore. Doar consumabile,pompe apa,unuia i-a crapat garnitura de chiulasa ,dar dupa aproape 400mii km pe gpl vara la +38 celsius mers "la blana" cu masina plina de burtosi...plus vreo 2 bagaje in portbagaj... Performanta daca ma gandesc bine 😁 e alegerea fiecaruia, dar pt.oras n-as trece de 1.6 litri cu gpl secvential. N-ai de ce ,teoretic . Ai si taxe plus rca mai mici ,ca se uita si la capacitatea motorului si puterea lui.  Puse toate la un loc tot nu dai 30mii de euro pe o chestie electrica ce dupa vreo 300km trebuie sa o tii cam multe ore la incarcat doar sa o poti misca din nou din loc.... Iar cand spun "cateva ore" ma refer la 3-4 ore la statii de incarcare de putere mare. Nu 230v si 16 amperi... Ca o tii 10-12 ore la asa putere in watti... Iar ironia sortii,daca-s multi cu masini electrice care chiar le folosesc intens, indiferent cate statii de mare putere se fac ,mai toate vor fi mereu pline cu masini la incarcat... Nu vb.din auzite,asta se intampla la americani cu mizeria Tesla ,cand cauti disperat un quick charging station si toate-s pline ,pt.cateva ore minim... Iar tu esti la 10% cu bateria... Si vrei sa mai si ajungi la o anumita ora in anumite locuri... Deja s-au convins destui de ce sunt in stare masinile electrice,cel putin la americani... Trebuie sa stai cu ele prin apropierea statiilor de incarcare ,si sa speri ca nu-s toate pline cand vei avea nevoie sa "faci plinul"... Cu electroni... Mai nou la statiile rapide chiar trebuie sa si platesti pt.ce kwh folosesti. Pt.mine ,o consider jignirea suprema. Dupa ce platesc 50mii sau 100mii dolari ,trebuie sa stau la cozi si sa mai platesc si reincarcarea,dupa ce pierd cam mult timp sa gasesc o statie de incarcare libera, ceva ore sa astept sa se incarce,si cine stie cand mai ajung unde aveam de gand sa ajung cand m-am suit in masina... Sa imi dai degeaba masina electrica si o pun la vanzare a doua zi. Cu un "FULL" de electroni, sa nu zica viitorul proprietar ca-s cu obrazu gros... Treaba asta cu masinile electrice de jdemii de euro dar mai platesc si incarcarea o vad exact ca telefoanele iphone ,pe care dai multi bani dar nu iti dau incarcatorul sa incarci telefonul in cutia cu care cumperi telefonul. Cand mi-a zis unu ce era mandru tare ca si-a luat ultima natie de iphone dar nu i-au dat incarcator mai ca era sa mor de ras... Ma uitam la el si nu intelegeam...ca-l stiam om destept 😂 nu asa ceva de "om"... Viitorul e "gazos" nicidecum electric 😁 aia ce cumpara electrice sa zica in fiecare zi "multumesc Doamne pt.petrol si carbuni!" Ca de acolo le vin toate. Masina inclusiv ,nu mai zic de unde si cum le incarca 😏🙄😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@DARK-RIDER-82.  Provocarea cea mare nu este adusul gazului in motor, desi si asta pare a fi pentru unii montatori de pe la noi, ci cum il arzi. Adica acel program, care este de fapt o matrice de memorie, care spune cum trebuie dozat gazul (GPL sau GNC) in functie de toti parametrii de functionare al motorului.

Nu este o  treaba simpla, si de aceea nu o sa gasesti (la producatorii de masini) astfel de instalatii puse pe orice motor. Isi aleg un motor care ar avea cautare si fac soft-ul pentru GPL sau CNG.

Iti dau un detaliu de montaj pe care inca nu l-am vazut in RO: rampa de gaz. In Olanda, montarea instalatiei dureaza 2 zile, mai intai domenteaza galeria de admisie si pun pe ea "injectoare" de gaz , direct in fata supapelor de admisie. La noi, din ceea ce am vazut eu, solutia este astfel mai "low cost": se pun electrovalvele undeva pe langa  vaporizator (numit popular plaman) si de acolo niste furtune din cauiuc pina la galeria de admisie in care au fost montate niste stutzuri. Evident ca furtunele au lungimi diferte, ceea ce face ca motoarele sa mearga prost prin alimentarea inegala la cilindrilor.

Iar apoi treaba asta "punem instalatii pe orice masina" nu e de mare incredere, cel putin pentru mine. Cand am fost in Olanda sa montez instalatia, flacaii de acolo mi-au spus ca pentru motorul meu de 3000 cmc de la Mercedes au instalatia X de la Prins. Adica cei de la Prins au stat si au gandit instalatia pe acel model. De ex. in RO intrucat nu aveau un vaporizator pentru un motor de 3 L, se montau doua in parelel 🤦‍♂️. Pe principiul "merge"".

 

GPL-ul este la temperatura ambianta, lichefiat la 12 bari. Aceasta este presiunea la care este gandit vaporizatorul sa functioneze. Evident ca romanii care se pricep la toate (in cazul de fata mai ales taximetristii) le cer operatorilor sa le puna GPL-ul la 8 bari pentru "ca stiu ei mai bine ca la presiune mai mica merge instalatia mai bine si consuma mai putin, iar daca iti baga la presiune mare te fura la pompa" 🤣. Si evident ca instalatia merge prost.

Apoi eu nu am vazut prea multe service-uri GPL cu analizor de gaze. Ca sa poata regla cum trebuie instalatia.

 

Temperatura ridicata a motorului nu este necesara ca sa transformi GPL-ul rece si lichid in cald si gazos.

Reactia de vaporizare este o reactie endoterma, adica absoarbe caldura. Asadar ca sa poti vaporiza GPL-ul se absoarbe caldura. Si atunci exista in senzor de temperatura care porneste automat alimentarea pe gaz doar la o anumita temperatura (se porneste pe decelerarea motorului, cand schimbi viteza). De aceea ai si o modificare a circuitului de apa , care trece si prin vaporizator sa ii dea caldura necesara vaporizarii.

Asta este si principiul aerului conditionat: comprimi un gaz si il faci lichid apoi il vaporizezi si absorbi caldura din camera, apoi iar il comprimi si iar il vaporizezi si faci rece si placut in camera sau masina 😊

 

Garnitura de chiulasa nu a crapat de la GPL. Singura problema care aparea pe vremuri la masinile gen Dacia 1300 era deterioarea scaunelor de la supape. In carburantul vremurilor de atunci exista tetraetil de plumb necesar pentru crestera cifrei octanice a benzinei. Acesta proteja si scaunele supapelor. Prin elimiarea lui in benzina fara plumb, scaunele se fac praf mai repede, lucru care se intampla si la masinile cu GPL.

 

GPL-ul il pui pe orice motor, mare sau mic. La ambele reduci poluarea si costurile de carburant. Asta este si ideea.

Da, orice motor pina in 2.000 cmc are impozitul si asigurarea mai mica

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...