Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ce s-a turat el, s-a dus si s-a filmat! :crack:

 

Ia-l si pe Sinner cu tine si pune-l sa franeze cu o motoreta sport doar cu frana fata sa vedem diferenta de distanta de franare! :laugh:

 

P.S. Troleibuzul ala nu are frane combinate, nu era inca dual-cbs la Honda?

Ca dovada ca vorbesc cu peretele. Am zis eu undeva ca are frane combinate?

Le-am folosit eu combinat, nu ca ar fi ele combinate.

O sa filmam si Ducati mai incolo, dar rezultatul nu are cum sa iasa altfel, asta daca nu triseaza el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In incercarea de la 0.40 ai franat mai tare fata, ti s-a ridicat spatele, ai incarcat asa cum trebuie suspensia, dar cand deja incetinisei destul de mult si de teama sa nu cazi i-ai dat drumu. Incearcca sa incarci fata in acel mod cand ai viteza mare, dar nu foarte brusc pentru ca poti bloca discul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bb, nu-mi dau seama foarte bine din filmarea aia, dar la intalnire sa nu mergi in spatele meu :P

Pariu pe ce vrei tu ca nu o sa merg in spatele tau :D

 

Iaca si filmuletul doi, aici se vede mai bine ridicarea spatelui.

Poate nu se vede pe film, dar am franat destul de tare. Filmati-va si voi si o sa vedeti ca nu se vede ca la Eurosport. :crack:

 

http://www.youtube.com/watch?v=zJi7M-jZpgs&feature=youtu.be

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici nu m am trezit bine si mi-a dat link pe forum ha ha ha.

ideea este ca acum daca o dam in fineturi ajungem la multe detalii pe care un average street rider nu le ia in calcul. Setari suspensie fata + calitatea pneului + temperatura pneului in momentul respectiv + temperatura asfaltului.

 

Acolo VFR ul abia era scos din garaj deci vax.. franarea de care zici tu cezare putea sa il puna in freza: pneuri reci, compozitie gen.. touring.. nu atat de soft precum cele pe care de exemplu eu le am pe 749 - btw.. pe fatza pe strada 'port' numai soft no matter what.

 

Un rider obisnuit nu va killari niciodata frana fata cum o face unul care s-a dat pe circuit in conditii mai 'hot' si nu chiar la plimbare, cu franari violente si etc.

 

In cazul unui rider de acest gen frana spate AJUTA, sunt clar convins de asta. In cazul unui rider cu experienta cred ca diferentele sunt destul de mici, nu stiu daca am vreme astazi, dar poate maine facem un filmulet si cu 749.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea este ca acum daca o dam in fineturi ajungem la multe detalii pe care un average street rider nu le ia in calcul.

 

Lasa diplomatia si ia-l pe badie la mentorat :D

 

Poate nu se vede pe film, dar am franat destul de tare.

 

Trebuie sa ai discul albastru dupa doua frane puse tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, ideea e simpla, eu doar vreau sa dovedesc ca dist de franare e mai scurta cu ambele frane, nu sa franez fff tare sa iasa fum din cauciucuri.

Filmuletele sunt relevante pt ca eu am franat in toate situatiile, si in ambele situatii am aplicat frana fata destul de tare, sau la fel de tare ca atunci cand am aplicat si spatele.

Adica am vrut sa ma conving pe mine insumi in primul rand ca teoria se transpune si in practica, nu am trisat deloc.

 

Da, in franele cu spate cu tot am inceput intai cu spatele si aproape de fiecare data am tarait cauciucul si am lasat dunga pe jos.

Ideea e ca fata am aplicat-o la fel in toate cazurile, dar cand am pus si spatele m-am oprit mai repede. Asta e tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, ideea e simpla, eu doar vreau sa dovedesc ca dist de franare e mai scurta cu ambele frane, nu sa franez fff tare sa iasa fum din cauciucuri.

 

Pentru tine si pentru nivelul tau este relevant. Daca franezi mai tare ai distanta mai scurta... Momentan atat esti capabil dar te poti imbunatati foarte foarte mult. Trebuie doar sa renunti la incapatanare :)

multumesc pentru filmari sunt foarte utile in discutie. Apreciez efortul :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica am vrut sa ma conving pe mine insumi in primul rand ca teoria se transpune si in practica, nu am trisat deloc.

 

Nu te acuz dar si cand ai cele mai bune intentii este greu sa recreezi premisele pentru un experiment in aceleasi conditii. iti zice un om care de 6 ani se ocupa cu asa ceva - testez testez testez.

 

Da, in franele cu spate cu tot am inceput intai cu spatele si aproape de fiecare data am tarait cauciucul si am lasat dunga pe jos.

Ideea e ca fata am aplicat-o la fel in toate cazurile, dar cand am pus si spatele m-am oprit mai repede. Asta e tot.

 

parca tocmai ziceai ca nu vrei sa scoti fum din gume....

In sfarsit, sper ca ai inteles ce zic, mai ai loc suficient sa apesi maneta, in siguranta, fara sa te tavalesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma nu e nevoie de nici o demonstratie ...

sunt 2 situatii complet distincte

 

- doar frana fata - roata fata incepe sa incetineasca motocicleta incepand de la 80km/h

 

- spate + fata - intai incepe sa franeze spatele, viteza se reduce sa zicem de la 80 la 60 apoi in 2 zecimi de secunda se aplica si fata care incepe sa incetineasca motocicleta incepand de la 60km/h pana la 0.

E vreo diferenta intre 60 si 80?

 

E vreo diferenta intre cineva care alearga si tot acel cineva care alearga cu o greutate de 1kg la picior?

 

Adica e cat se poate de logic ca o sa franezi mai rapid daca blochezi si roata spate, nu?

 

Masinile, au frane fata-spate? Au..

 

Da nu-s ce tot vreau sa explica atat ca stiti si voi foarte bine..

 

Nu te acuz dar si cand ai cele mai bune intentii este greu sa recreezi premisele pentru un experiment in aceleasi conditii. iti zice un om care de 6 ani se ocupa cu asa ceva - testez testez testez.

 

 

 

parca tocmai ziceai ca nu vrei sa scoti fum din gume....

In sfarsit, sper ca ai inteles ce zic, mai ai loc suficient sa apesi maneta, in siguranta, fara sa te tavalesti.

Da domle mai am loc,nu zic nu, si cu cea mai ultra mega tera giga xena franare pe fata, tot o sa am un avantaj folosind SI SPATELE.

 

cu fata franezi cu forta X, cu spate franezi cu Y, unde Y e frana spate care poa sa fie

oricat de mica fata de X, dar intotdeauna pe planeta X > X + Y, unde X si Y > 0. Punct si amin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu poti sa intelegi un lucru simplu? Cand incepi si franezi cu spatele ai roata spate FOARTE lipita de asfalt si incarcarea pe spate, cand incepi si franezi spatele incarcare se muta pe fata si apoi franezi cu fata si ridici spatele, moment in care spatele nu mai e incarcat.

PLM, pun articole unde scrie clar sa franezi cu spatele intai, ei nu, o ard in labareli.

 

Nu merg mah cu motocicleta, merg cu trotineta in plm..

 

 

Bai ce spui tu aici e o absurditate foarte mare ceva de gen, 5+5 = 10, dupa ce ai obtinut nivelul ala " " deja 10+5 = 10.

Asa cum frana spate te ajuta cand nu franai bine cu fata, la fel de bine o sa te ajute si cand franezi cu fata bine, si overall o franare mai buna a motocicletei.

La oricat de bine ai frana cu fata tu cand franezi cu spatele aduci un + la forta de franare totala.

 

Ce vreti voi sa spuneti de fapt, dar nu va duce capul sa exprimati corect, este ca ati ajuns la un nivel la care frana fata este foarte eficienta incat frana spate este NEGLIJABILA comparativ cu frana fata. Da asa este, dar eu consider acel NEGLIJABIL un +

Adica nu te costa absolut nimic sa adaugi acel neglijabil in ecuatie ca sa obtii un rezultat final mai mare.

Cand incepi sa franezi cu spatele motocicleta coboara un pic in suspensii, nicidecum nu incarca fata. Doar coboara centrul de greutate.

 

Nu o ardem in labareli si ne duce si capul. Hai sa incercam sa ne exprimam pentru tine, cu nivel din asta 5+5=10.

 

Deci, franare TARE, de urgenta, cea mai mica distanta de franare - motocicleta sport:

- frana fata buna (pompa,placute,lichid,dozabila, furtunase metalice) - 10puncte

- cauciuc aderent, in parametrii (cu carne pe el),cat mai nou- 10 puncte

- suspensie setata corect, ulei in furci in parametri, nu ajunge niciodata la "capat" -10 puncte

- motocicleta sport, distanta scurta intre roti, transfer de greutate spre roata fata rapid, suspensii tari - nu se afunda in suspensii ca alte barci de motorete - 10 puncte

 

TOTAL - 40 de puncte

 

 

Metoda initiala, sau sa-i spunem deja metoda "Belbody"?

- frana spate dozata corect, fara sa ajunga la blocare, aplicata la inceputul franarii - 5puncte

- frana fata mediocra -pompa slaba, placute medii, lichid vechi de 100 de ani, cauciucuri imbatranite la conductele de frana care sunt acum elastice si pierd presiunea de lichid - 4puncte (din cele 10 la cei care au grija de frana fata)

- cauciucuri de ebonita - vechi, fara carne pe ele, model de "touring" - 3 puncte

- suspensie neservisata, neadaptata greutatii rider-ului, prea moale, care daca pui frana fata tare ajunge la "capat" - 3 puncte

- motoreta mare, grea, cu distanta mare intre roti, transfer greu al greutatii pe furca fata - 3puncte

TOTAL 18 puncte

 

Deci iata de ce cu ansamblul format din motoreta sport+ setarile de care vorbeam, punctajul este de la 40 la 18!

Iar din aia 18 intradevar 5 puncte foarte pretioase sunt obtinute cu frana spate!!!Da, ai dreptate!

 

P.S. Punctajul e doar ca sa-l fac pe Belbody sa inteleaga, probabil procentele sunt usor altele, usor am zis, dar nu sunt nici eu vreun savant, doar scriu din ce am simtit eu de-a lungul timpului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai Niko, dar tu faci confuzie imensa, eu vorbesc de ACEEASI MOTOCILCLETA, ce relevanta are discutia la 2 motociclete diferite?????????? :scratch: :scratch: :scratch: Le conduci pe ambele in acelasi timp?

 

Eu tot ce vreau sa zic este ca TU cu motocicleta TA o sa franezi mai eficient cu 2 frane decat cu 1.

2 > 1, da, roger?

Eu cu motocicleta MEA o sa franez mai bine cu 2 frane decat cu 1, da?

Tractorul cu 6 roti o sa franeze mai bine cu 6 roti decat cu 2, logica, da?

Cesar cu motocicleta lui proprie si personala o sa franeze mai bine cu 2 roti decat cu 1, da?

Ana are 2 mere, Cezar are 1 mar, cine are mai multe mere?

 

Doaaaaaaaaaaaaaaamneeeeeeeeeeeeeee maicuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuliiiiiiiiiiiiiiitza mare, ma duc sa ma arunc ... :rolleyes: :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai observat ceva:

Te sprijini aproape in totalitate in brate, nu folosesti deloc genunchii sa te tii de rezervor, esti cu bratele drepte. Monteaza-ti niste grip-uri pe rezervor si te vei rezema foarte bine la frana puternica. Iti vei elibera astfel o parte din inertia pe care o sustii acum doar din brate si iti va fi mult mai usor sa simti ce se intampla cu roata fata.

Eu dupa ce mi-am montat grip-uri pe rezervor am scapat de doua probleme: nu-mi mai obosesc mainile si nu ma mai dor incheieturile.

Dupa ce am schimbat arcurile progresive cu arcuri liniare, motocicleta nu se mai afunda rapid pe frane puternice, nu mai am tendinta sa ma sprijin cu mainile pe ghidoane. paradoxal, plimbarile pe strada sunt mai putin obositoare pentru incheietura mainii decat cu arcurile progresive. Frranez mai tare, reprizele de franare sunt mai scurte si feel-ul la maneta e mai bun.

 

cu fata franezi cu forta X, cu spate franezi cu Y, unde Y e frana spate care poa sa fie

oricat de mica fata de X, dar intotdeauna pe planeta X > X + Y, unde X si Y > 0. Punct si amin.

 

Daca forta de franare este mai mica sau egala cu produsul dintre apasarea normala si coeficientul de frecare iar apasare normala pe spate este zero, spatele nu va incetini motocicleta deci poti sa il scoti linistit din ecuatie ;)

Ai trecut de nivelul: mecanica punctului material si putem sa discutam despre mecanica soidului rigid, eventual si deformabil? :)

 

Eu cu motocicleta MEA o sa franez mai bine cu 2 frane decat cu 1, da?

 

Eu cu motocicleta ta franez mai tare doar cu fata decat franezi tu si cu fata si cu spatele.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai Niko, dar tu faci confuzie imensa, eu vorbesc de ACEEASI MOTOCILCLETA, ce relevanta are discutia la 2 motociclete diferite?????????? :scratch: :scratch: :scratch: Le conduci pe ambele in acelasi timp?

 

Eu tot ce vreau sa zic este ca TU cu motocicleta TA o sa franezi mai eficient cu 2 frane decat cu 1.

2 > 1, da, roger?

Eu cu motocicleta MEA o sa franez mai bine cu 2 frane decat cu 1, da?

Tractorul cu 6 roti o sa franeze mai bine cu 6 roti decat cu 2, logica, da?

Cesar cu motocicleta lui proprie si personala o sa franeze mai bine cu 2 roti decat cu 1, da?

Ana are 2 mere, Cezar are 1 mar, cine are mai multe mere?

 

Doaaaaaaaaaaaaaaamneeeeeeeeeeeeeee maicuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuliiiiiiiiiiiiiiitza mare, ma duc sa ma arunc ... :rolleyes: :yikes:

 

Ok, aceeasi motocicleta, punctajul atunci este 30-15.

 

P.S. Motoreta ta a fost considerata sport la anii ei, acum cu 250kg si franele, suspensiile pe care le are, poate fi considerata poate un sport touring. Si da, pe vremea cand asta era o motoreta sport se folosea frana spate mai mult si la curse.

 

Daca tot ai pus osul la treaba, ia infunda-te de la viteza mica, aproape de pe loc, in frana fata si apasa suspensia. Nu stiu de ce dar am impresia ca suspensia e setata prea moale pentru astfel de frane puternice.

Doar parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cu motocicleta ta franez mai tare doar cu fata decat franezi tu si cu fata si cu spatele.

Si tot tu o sa franezi mai bine decat tine cu mototcicleta mea folosind ambele frane decat atunci cand folosesti numai fata.

 

 

 

 

Bah oameni buni, voi nu intelegeti ca nu e nici o cocoseala aici, e pura aritmetica. Aia cu normala 0 sa i-o spui lu mutu, cand nu ai actionat frana fata inca, aia nu e 0. Si nici mai incolo nu e.

Putin imi pasa mie ca franezi tu mai bine cu motocicleta mea.

 

Nu vreau sa demonstrez ca franez eu bine sau nu, sau mai tare decat X sau Y, tot ce vreau sa spun e ca spatele ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, aceeasi motocicleta, punctajul atunci este 30-15.

 

P.S. Motoreta ta a fost considerata sport la anii ei, acum cu 250kg si franele, suspensiile pe care le are, poate fi considerata poate un sport touring. Si da, pe vremea cand asta era o motoreta sport se folosea frana spate mai mult si la curse.

 

Daca tot ai pus osul la treaba, ia infunda-te de la viteza mica, aproape de pe loc, in frana fata si apasa suspensia. Nu stiu de ce dar am impresia ca suspensia e setata prea moale pentru astfel de frane puternice.

Doar parerea mea.

De unde ai scos 30 - 15? Eu vorbesc de aceeasi motocicleta in aceeasi stare, vorbim de 2 chestii diferite.

Deci ultramega ta motocicleta cu mega frana tera gica meseriasa si suspensia maxim setata o sa franeze mai bine cu ambele frane decat cu 1.

 

Da, am suspensia moale, eu am setat-o asa, asfaltul nu e tocmai perfect in Brno.

 

Multumesc, asta tine loc de orice alta demonstratie :D

N-am inteles...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

 

 

Bah oameni buni, voi nu intelegeti ca nu e nici o cocoseala aici, e pura aritmetica. Aia cu normala 0 sa i-o spui lu mutu, cand nu ai actionat frana fata inca, aia nu e 0. Si nici mai incolo nu e.

 

Chiar aritmetica nu e, i-as zice fizica. Tu ai impresia ca ti se blocheaza roata spate de tare ce incetinesti tu cu frana spate?NU. Ti se blocheaza pentru ca greutatea se muta catre in fata si incet-incet spatele nu mai are greutate pe el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, daca esti fair-play si baiat bun si meserias asa cum te dai, fa aceleasi teste ca si mine si demonstreaza comtrariul, cum ca tu franezi mai bine cu fata decat cu fata-spae combinat, hai, arata-ne tu, maestre al amkartului si al curbelor cu 15km la ora cu genunchiul pe jos, I dare you! :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frana spate ajuta in racing pentru asezarea motocicletei pe viraj, am studia zeci de profesionisti iar apoi m-am documentat sa vad care este fizica ce se aplica acolo..

 

Acum, gripurile..

gripurile ajuta NUMAI un pilot experimentat si degajat, obisnuit cu situatiile de urgenta.

In mod normal un rider pe strada nu va ajunge niciodata sa aibe dureri de incheieturi de la franari pentur ca nu are motiv. Un mers normal pe strada nu iti streseaza niciodata mainile pe franare, never ever, ma rog asta daca nu mergi pe cheia si vrei sa o arzi extrem si etc.

Aici ne referim la the average rider, the average moto, the average skill, the average riding conditions.

 

Niste gripuri ar ajuta un rider mediu pentru a nu-si incarca mana pe franare, sa o aibe mai.. relaxata si sa dozeze frana mai bine - toata fraza asta se ANULEAZA chair daca pare logica si normala, pentur ca in conditii de urgenta .. riderul mediu va actiona instinctiv.. mainile se vor incorda, mana ingheata in frane..gripurile pe tank..aa.. ce gripuri??? u ve got the picture.

 

belbody a demonstrat o situatie uzuala.

 

acelasi pilot - acelasi skill de franare

aceeiasi motocicleta - stare tehnica si conditii identice

 

atunci fata + spate => distanta de franare > frana fata

 

este normal si logic.

 

ca totul se poate imbunatati, asta e alta discutie. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Deci ultramega ta motocicleta cu mega frana tera gica meseriasa si suspensia maxim setata o sa franeze mai bine cu ambele frane decat cu 1.

 

 

Ok, aceleasi setari. Diferenta va fi insesizabila. In conditii absolut ideale de dozare a franei spate, fara se se ajunga la deraparea cauciucului in nici un moment, probabil ca se va putea obtine 30-29.5 (29.5 doar cu frana fata). De la viteze mici. La viteze mari iar revin si spun ca nu ai ce cauta cu frana spate la motorete sport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...