Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

Sade rata pe butoi

Numarand din doi in doi

1,3,5,7,9...

 

Inca mai ai de invatat si momentan tehnica ta este ca in cantecelul de mai sus :)

Bai Ciprian, eu nu vreau sa demonstrez ca franez eu bine, Ciprineleee, vreau doar sa demonstrez ca exista o franare mai eficienta cu ambele frane decat numai cu una. Eu vorbesc generalitati si tu o iei personal ca la bloc la spart seminte. Bai Cipica, eu doar vreau sa te luminez si sa-si explic ca 2+1 e mai mare decat 2, take it or leave it, si cu asta am incheiat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bai Ciprian, eu nu vreau sa demonstrez ca franez eu bine, Ciprineleee, vreau doar sa demonstrez ca exista o franare mai eficienta cu ambele frane decat numai cu una. Eu vorbesc generalitati si tu o iei personal ca la bloc la spart seminte. Bai Cipica, eu doar vreau sa te luminez si sa-si explic ca 2+1 e mai mare decat 2, take it or leave it, si cu asta am incheiat.

 

Brailean, nu? O braila de oras... :D

 

Daca nu te pricepi sa pui frana si iti dau sfaturi sa iti imbunatatesti tehnica, te oftici si te superi :D

Pff... Daca ti-as pune bete in roate cum ai face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, aceleasi setari. Diferenta va fi insesizabila. In conditii absolut ideale de dozare a franei spate, fara se se ajunga la deraparea cauciucului in nici un moment, probabil ca se va putea obtine 30-29.5 (29.5 doar cu frana fata). De la viteze mici. La viteze mari iar revin si spun ca nu ai ce cauta cu frana spate la motorete sport.

Hai ca ajungem pe aceeasi planeta :D Cu Ciprinel nu mai am ce discuta.

 

Deci acel 0,5 e mai mare decat 0?

 

Hai sa o facem in procente, sa zicem ca ai 98,5% eficienta cu frana fata si 100% combinate, deci 1,5% diferenta.

La 100m distanta de franare o sa ai 1,5m castig, ti se pare mult, putin? :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Brailean, nu? O braila de oras... :D

 

Daca nu te pricepi sa pui frana si iti dau sfaturi sa iti imbunatatesti tehnica, te oftici si te superi :D

Pff... Daca ti-as pune bete in roate cum ai face?

Nu sunt brailean bah, sunt de la Moinesti, ar trebui sa stii f bine unde e.

Nu vreau sa ma inveti nimic, eu doar vreau sa recunosti ca ca 2+1 e mai mare ca 2, dar se pare ca nu poti. Eu macar recunosc cand gresesc, dar altii vad ca au mari probleme. :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frana spate ajuta in racing pentru asezarea motocicletei pe viraj, am studia zeci de profesionisti iar apoi m-am documentat sa vad care este fizica ce se aplica acolo..

 

 

Sinner, ai vazut filmuletul pus de Belbody?Sunt vreo 3 situatii de franare inaitne de curba acolo la curse, este in vreunul din cazuri implicata frana spate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NIK te inseli, dupa cum spuneam si mai sus, am studiat raceri profesionisti si oamenii folosesc frana spate mereu inclusiv de la viteze mari.

 

Cazul meu, avand in vedere experienta pe care o am de pe circuit si modul in care am invatat sa franez, pe strada NU imi foloseste frana spate, sau cel putin diferenta ar fi infima. In conditii de pista insa, trebuie sa ajung sa imi formez un reflex cu frana spat epentru ca m-am dezobisnuit sa stiu ca o am.. si ajuta foarte mult in special pentur inscrierea pe viraj.

Editat de Sinner-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca ajungem pe aceeasi planeta :D Cu Ciprinel nu mai am ce discuta.

 

Deci acel 0,5 e mai mare decat 0?

 

Hai sa o facem in procente, sa zicem ca ai 98,5% eficienta cu frana fata si 100% combinate, deci 1,5% diferenta.

La 100m distanta de franare o sa ai 1,5m castig, ti se pare mult, putin? :scratch:

DA MAH AI DREPTATE, CAZUL PERFECT, TEORETIC, in care dozarea franelor s-ar face perfect, de catre pilotul Dumnezeu insusi, ar putea aduce acel 0.5%.

 

Setarile alea de care tot imi bat gura insa o sa-ti aduca 30%, ceea ce e URIAS, daca nu ai motocicleta setata bine.

Iar daca nu ai sa fii Dumnezeu si nu o sa dozezi bine frana aia spate, mai ales intr-o situatie de panica, o sa faci mai mult rau decat bine, o sa trebuiasca sa ai grija sa tii motorul drept sa nu iasa spatele de pe traiectorie, o sa te sperii ca s-a blocat roata spate si se balbaie in spatele tau, si toate astea o sa duca la o distanta de franare cu 40% mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te oftici Ciprian, stiam eu ca esti ofticos :grinbandit:

 

Deja ai uitat ca pui frana incet. Of... :(

Ma rog, tu nu ai decat o parte din vina, ca esti extrem de incapatanat si reticent ca mai poti invata ceva. Sustii cu patima ca stii foarte bine ce faci dar nu incerci si altceva, fiind convins ca ipotezele tale sunt cele bune. IIn conditiile in care folosesti frana fata cu mila, evident ca te simti indreptatit sa crezi ca frana spate te ajuta. Normal... se cheama ca nu vrei sa vezi un handicap. Vrei sa franezi mai tare? Pune frana mai tare cu fata. nu se stie cand s-ar putea sa ai nevoie. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

niko tu nu ai inteles ca aici nu e vorba de setat nimic.

 

aici nu vorbim de cum sa inveti sa franezi mai bine cu fatza sau cum sa devina motoreta mai buna pentru franari. E strict discutia despr eun motorist de pe strada.

Il opresti pe unu intrafic si il pui sa franeze cu fata apoi fata+ spate. NU te intereseaza ce pneuri are, ce likid are, cat de muci e el pe frane. nu. e vb de acelasi individ cu acelasi material STRICT. situatia este CLAR favorabila fata + spate.

 

repet, opresti orice rider pe strada, un rider obisnuit nu racer si ai rezultatula sta 100%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NIK te inseli, dupa cum spuneam si mai sus, am studiat raceri profesionisti si oamenii folosesc frana spate mereu inclusiv de la viteze mari.

 

Cazul meu, avand in vedere experienta pe care o am de pe circuit si modul in care am invatat sa franez, pe strada NU imi foloseste frana spate, sau cel putin diferenta ar fi infima. In conditii de pista insa, trebuie sa ajung sa imi formez un reflex cu frana spat epentru ca m-am dezobisnuit sa stiu ca o am.. si ajuta foarte mult in special pentur inscrierea pe viraj.

Bine, nu am deloc experienta la asta, dar ai spus-o si tu deja de 2 ori, se foloseste din alte motive, pentru inscrierea mai buna pe viraj, nu pentru cea mai mica distanta de franare.

Iar despre daca e cu frana spate si altele poate facem un topic pe sbz, mie mi se pare ca e vorba de power slides, franare cu fata inclinat si spatele derapeaza de pe traiectorie fara frana spate, etc. Dar nah, nu ma mai bag aici ca nu ma pricep.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum, gripurile..

gripurile ajuta NUMAI un pilot experimentat si degajat, obisnuit cu situatiile de urgenta.

In mod normal un rider pe strada nu va ajunge niciodata sa aibe dureri de incheieturi de la franari pentur ca nu are motiv. Un mers normal pe strada nu iti streseaza niciodata mainile pe franare, never ever, ma rog asta daca nu mergi pe cheia si vrei sa o arzi extrem si etc.

 

Am consatat pe mine situatia de fata. Nu pot sa generalizez la 100% dintre motociclisti. Situatia mi-a fost confiirmata insa de mai multi: arcuri moi, tendinta de a te sprijini in maini la frana. Aici e secretul armei secrete si e valabil pentru orice motociclist. Mai nasol este daca tehnica se invata prost si trebuie apoi abandonata si invatat ceva noi. Vechile obiceiuri mor greu.

Eu cred ca grip-urile sunt folositoare pentru motociclistul mediu si pentru orice incepator. Nu inseamna ca nu se poate conduce tare fara ele. Dar le recomand forjatorilor :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja ai uitat ca pui frana incet. Of... :(

Ma rog, tu nu ai decat o parte din vina, ca esti extrem de incapatanat si reticent ca mai poti invata ceva. Sustii cu patima ca stii foarte bine ce faci dar nu incerci si altceva, fiind convins ca ipotezele tale sunt cele bune. IIn conditiile in care folosesti frana fata cu mila, evident ca te simti indreptatit sa crezi ca frana spate te ajuta. Normal... se cheama ca nu vrei sa vezi un handicap. Vrei sa franezi mai tare? Pune frana mai tare cu fata. nu se stie cand s-ar putea sa ai nevoie. :ok:

Am zis eu ca nu mai am ce invata? Unde? Mai am de invatat cacalau, inclusiv sa franez.

Am zis doar ca nu am ce invata de la tine.

Prefer sa nu invat nimic de la cineva care sustine aberatii.

 

Bine, nu am deloc experienta la asta, dar ai spus-o si tu deja de 2 ori, se foloseste din alte motive, pentru inscrierea mai buna pe viraj, nu pentru cea mai mica distanta de franare.

Iar despre daca e cu frana spate si altele poate facem un topic pe sbz, mie mi se pare ca e vorba de power slides, franare cu fata inclinat si spatele derapeaza de pe traiectorie fara frana spate, etc. Dar nah, nu ma mai bag aici ca nu ma pricep.

Mai uitat-te odata la filmulet si o sa vezi in cazul doi i se si vede piciorul apasand frana...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sinnere, noi am ajuns ca babele, nici nu mai stim de la ce ne-am luat la galceava!

Daca ai timp citeste de la pagina 15, un baiat a pus o intrebare pe un alt topic, mi-am permis sa-i dau niste sfaturi, apoi am fost mutati cu disctutia aici.

 

Tot timpul s-a plecat de la cea mai mica distanta de franare pe o motocicleta sport.

Belbody a gasit si un articol, eu zic foarte bun, daca ai rabdare urmareste discutia si spune-ne parerile tale.

 

Mi-e greu sa cred ca ai citit tot abea sculat. :)

 

Pentru ca daca ma insel vreau si eu sa stiu, pentru ca vreau sa progresez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

secunda 24, vezi piciorul drept. se vede cum ridica piciorul de pe frana.

 

Sinnere, noi am ajuns ca babele, nici nu mai stim de la ce ne-am luat la galceava!

Sinner si-a zis parerea odata...

Nu e nici o galceava, doar Ciprian e mai ofticos din fire :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

Mai uitat-te odata la filmulet si o sa vezi in cazul doi i se si vede piciorul apasand frana...

Ok, atunci de acum incolo o sa sustin ca frana spate foloseste pentru viteze mici, indeosebi in oras, pe suprafete alunecoase unde dozarea proasta a franei fata ar duce la cadere instantanee - pe cand spatele il mai rederesezi, si la profesionisti ca sa inscrie motoreta pe viraj la curse. Multumit! :laugh:

 

Ah, ajuta si cu cele 0.5% la cea mai scurta distanta de franare! :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daaaaaaaaa. foarte multumit, asta sustin si eu. :friends: :makeout:

 

Daca o deviam in enduro, eram curios cum cobori o panta abrupta pe pietris, grogotis numai cu frana fata, dar enduro e altceva.

 

Aaaa, Ciprian, el poate. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

secunda 24, vezi piciorul drept. se vede cum ridica piciorul de pe frana.

 

 

Sinner si-a zis parerea odata...

Nu e nici o galceava, doar Ciprian e mai ofticos din fire :disappointed:

Parerea mea e ca la secunda 24 cizma dreapta nu se misca, vezi ca aia care se misca e pe stanga, acolo e cu schimbatoru' , e altceva! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...