Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

Vizitator corleone

Nu ne e frica bueeiii, ca noi suntem smardoi, la fel ca voi, mancam copii cruzi la micul dejun.

Chuck Norris ne cere voie cand mai face cate un film.

 

La motocicletele sport, aportul franei spate pentru o oprire de urgenta este neglijabil, fata de celelalte elemente povestite anterior.

 

Discutia nu e doar despre mobre sport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Furtunele de frana se recomanda sa le schimbi macar la 5 ani, deoarece lichidu de frana e coroziv iar cu timpul macina furtunele. asa ajungi sa ai pierderi de presiune, in loc sa apese asupra pistoanelor, se pierde pe furtun, mai mult de 20% (ca sa intelegi). Ai schimbat lichidul de frana la o moticleta mai veche, sau neservisata, sa vezi cat e de negru? Ce crezi ca sunt impuritatile alea? Ai testat sa vezi diferenta intre o frana cu furtune noi (fie ele racing sau nu) si una cu furtune vechi? Sau ai vazut diferenta la o motocicleta cu pistoane de frana noi?

 

La fel si pistoanele de frana, din cauza mizeriilor care se acumuleaza, se uzeaza mai repede. Am vazut (la Donington) echipe de curse, si aia isi schimbau pistoanele tot la cateva luni.

Not true.

 

Tocmai am schimbat garnituri la un etrier de 10 ani, pistonasul arata cat se poate de nou.

Lichidul de frana e doar un ulei, nu e coroziv deloc. Dizolva vopseaua, dar nu e coroziv (btw, stii ce inseamna coroziv? )

 

Nu ne e frica bueeiii, ca noi suntem smardoi, la fel ca voi, mancam copii cruzi la micul dejun.

Chuck Norris ne cere voie cand mai face cate un film.

 

La motocicletele sport, aportul franei spate pentru o oprire de urgenta este neglijabil, fata de celelalte elemente povestite anterior.

Nu franati ca nu stiti cum. Sunt piloti adevarati cu supersport care franeaza cu spatele.

 

Ai franat vreodata cu o mobra cu CBS? In speta, BMW? Ai vazut cum se opreste cum se opreste calul la desene animate? Ea se opreste si tu inca mergi. :D

De ce crezi ca face asa?

 

Discutia nu e doar despre mobre sport.

Alte mobre e ragalii, nu se pune.

 

p.s. hai steaua :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu calc si frana spate cand vreau sa opresc...ma ajuta sa nu dau ca prostu-n frana fata...sunt fraier nu? :))

 

 

in principiu...frana spate ajuta foarte putin...dar daca stii sa o dozezi...e si ea acolo si ajuta...:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu franati ca nu stiti cum. Sunt piloti adevarati cu supersport care franeaza cu spatele.

 

Ai franat vreodata cu o mobra cu CBS? In speta, BMW? Ai vazut cum se opreste cum se opreste calul la desene animate? Ea se opreste si tu inca mergi. :D

De ce crezi ca face asa?

 

 

Alte mobre e ragalii, nu se pune.

Da, franeaza cu spatele ca sa faca altceva decat frana tare, de urgenta.

 

De multe ori am mers in spatele unor posesori de BMW cu ABS, intradevar mi-era greu sa franez asemanator.

Am condus destul de mult Honda XX, 2 modele diferite, motociclete stock cu placute proaste. XX-ul are CBS dar nu are ABS. Zici ca arunci ancora cand franezi tare.

 

Mai demult nu puteam sa obtin astfel de franari, desi m achinuiam si cu spatele si cu fata, puneam si pingelele pe jos si tot nu puteam.

Dar am umblat la: suspensie, placute,furtunase metalice, cauciucuri. Acum cred ca pot. Doar cu frana fata.

 

Te-ai gandit vreodata ca in afara de skill-ul riderului conteaza mult si ce componente ti-a pus producatorul pe motoreta? Adica ce pompa are XX-ul fata de ZX9? Cred ca poti sa-i pui si 2 lemne in loc de placute si tot franeaza superb!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca conteaza, dar cum am zis de zeci de ori, oricat de buna ar fi frana fata, oricat de bine ai frana cu ea, o frana in plus nu strica.

 

XX-ul are CBS dar nu are ABS. Zici ca arunci ancora cand franezi tare.

Vezi?? :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi?? :rolleyes:

 

Se ridica si aia pe roata fata, am avut una pe mana, era a unui client si i-am servisat chiar... franele :)

Are suspensie moale insa , trebuie intarita din preload dar cel mai bine arcuri liniare. Se incarca relativ incet furca fata. Pistonul ala care actioneaza frana spate cand se apasa maneta, e foarte util cand e motocicleta incarcata cu bagaje si pasager.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack:

 

om fi noi roackeri dar nu toti estem destepti

fetitza, tu stii ce inseamna coroziv? Stiu ca nu ti-au placut orele de chimie si nici scoala, nu e nici un secret :rolleyes:

 

Apa, acizii si bazele si alte saruri sunt corozive. Lichidul de frana nu e coroziv, daca era coroziv nu mai aveai etrieri in 2 zile.

Poti sa tii o bucata de metal 2 mii de ani in lichid de frana si nu o sa o corodeze deloc.

 

"Brake fluid is a type of hydraulic fluid used in hydraulic brake and hydraulic clutch applications in automobiles, motorcycles, light trucks, and some bicycles. It is used to transfer force into pressure. It works because liquids are not appreciably compressible - in their natural state the component molecules do not have internal voids and the molecules pack together well, so bulk forces are directly transferred to trying to compress the fluid's chemical bonds.

Because oils damage rubber seals and hoses in the braking system, brake fluids are not petroleum-based. Most brake fluids used today are glycol-ether based, but mineral oil (CitroĂŤn liquide hydraulique minĂŠral LHM) and silicone (DOT 5) based fluids are also available. Brake fluids must meet certain requirements as defined by various standards set by organizations such as the SAE, or local government equivalents. For example, most brake fluid sold in North America is classified by the US Department of Transportation (DOT) under their own ratings such as "DOT 3" and "DOT 4". Their classifications broadly reflect the concerns addressed by the SAE's specifications, but with local details - Alaska and the Azores have different normal temperature and humidity ranges to consider, for example. Many countries defer explicitly to the SAE specifications, or simply refer to "best practice" which in practice would defer to the SAE."

 

"Corrosion

Brakes fluids must not corrode the metals used inside components such as calipers, master cylinders, etc. They must also protect against corrosion as moisture enters the system. Additives (corrosion inhibitors) are added to the base fluid to accomplish this."

 

FRom WIKIPEDIA

 

Se ridica si aia pe roata fata, am avut una pe mana, era a unui client si i-am servisat chiar... franele :)

Are suspensie moale insa , trebuie intarita din preload dar cel mai bine arcuri liniare. Se incarca relativ incet furca fata. Pistonul ala care actioneaza frana spate cand se apasa maneta, e foarte util cand e motocicleta incarcata cu bagaje si pasager.

Cine are suspensia moale, CBS-ul? :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Nu ne e frica bueeiii, ca noi suntem smardoi, la fel ca voi, mancam copii cruzi la micul dejun.

Chuck Norris ne cere voie cand mai face cate un film.

 

La motocicletele sport, aportul franei spate pentru o oprire de urgenta este neglijabil, fata de celelalte elemente povestite anterior.

 

huh?

 

Bai copil batran, ce esti, ai aterizat in discutie fix ca un supozitor stii tu unde... :D Eu mi-am vazut de discutia mea cu stramba-lemne si ne-am respectat mai mult sau mai putin parerile. Asta e, fiecare crede ce crede din motive personale, experienta, etc.

Sunt convis ca nu prea le ai cu mersul pe doua roti si bag mana in foc ca habar n-ai sa pui frana. Iti place sa te bagi in vorba cu baietii... asa cum n-ai facut la tinerete, este?

Hai sa facem intr-un fel, ca sa fie si pentru tine bine. Uite ce invitatei iti fac domnule non-lache:

Ne intalnim intr-o parcare mai mare, vii cu motoreta ta si punem amandoi frana cu ea. Marcam locul unde incepem sa franam si stabilim cu ce viteza rulam cand incepem sa franam, de fiecare data la acelasi marcaj. Stabilim detaliile distractiei, cat plateste ala care pierde, pe privat. Platesc eu benzina pe care o consumi pana la parcarea cu pricina si inapoi daca esti greu de convins.

Ia zi nea omu, te bagi la o baieteala?

Astept reply-ul unui baiat care n-a avut niciodata sange in instalatie :D

 

eu ma bag daca vrei. dar pe acte ;)

 

Da, franeaza cu spatele ca sa faca altceva decat frana tare, de urgenta.

 

De multe ori am mers in spatele unor posesori de BMW cu ABS, intradevar mi-era greu sa franez asemanator.

Am condus destul de mult Honda XX, 2 modele diferite, motociclete stock cu placute proaste. XX-ul are CBS dar nu are ABS. Zici ca arunci ancora cand franezi tare.

 

Mai demult nu puteam sa obtin astfel de franari, desi m achinuiam si cu spatele si cu fata, puneam si pingelele pe jos si tot nu puteam.

Dar am umblat la: suspensie, placute,furtunase metalice, cauciucuri. Acum cred ca pot. Doar cu frana fata.

 

Te-ai gandit vreodata ca in afara de skill-ul riderului conteaza mult si ce componente ti-a pus producatorul pe motoreta? Adica ce pompa are XX-ul fata de ZX9? Cred ca poti sa-i pui si 2 lemne in loc de placute si tot franeaza superb!

 

xx-ul are o pompa inferioara sincer. etrierii sunt de vina. te dai cu mine cu un umil rf care e de 750 acum (ma rog, nu asta conteaza ci ciclistica si franele. daca spun de ducati sau de aprilia sigur nu te bagi! ;)

 

:crack:

 

om fi noi roackeri dar nu toti estem destepti

 

ai vrut sa te dai rotunda si nu ti-a iesit...

Editat de stress_L&P
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fetitza, tu stii ce inseamna coroziv? Stiu ca nu ti-au placut orele de chimie si nici scoala, nu e nici un secret :rolleyes:

 

Apa, acizii si bazele si alte saruri sunt corozive. Lichidul de frana nu e coroziv, daca era coroziv nu mai aveai etrieri in 2 zile.

Poti sa tii o bucata de metal 2 mii de ani in lichid de frana si nu o sa o corodeze deloc.

FRom WIKIPEDIA

 

Over time these corrosion inhibitors can become depleted leaving the internal parts of the brake system vulnerable to corrosion. There are many variables involved in determining how long it takes to deplete the corrosion inhibitors including brake fluid chemistry, chemical and thermal stability, brake system design, driving habits of the operator, frequency of maintenance, temperature, and road surfaces. Another unrelated extensive study found that the buffer capacity and inhibitor concentrations "drop to less than 10% of their initial levels after only 30 months of service". (Jackson, SAE paper 971007,Corrosion Prevention SP-1265, 1997)

 

na si un link sa citesti:

http://www.abcauto.com/messagecenterdetail.aspx?contentid=129

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar daca rezervorul are o garnitura de tip acordeon in asa fel incat lichidul nu e in contact cu aerul cam cata umezeala absoarbe? Dar daca nu sunt incinse franele decat foarte rar, cat de repede se deterioreaza lichidul?

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum trebuie schimbat mai des decat la ....30 de ani cum zice Belbody :lol: :lol: :lol:

 

ideea initiala era ca o mobra intretinuta si servisata va frana mai bine decat una care care nu a fost servisata si nu a avut franele curatate, lichidul schimbat, eventual furtunele schimbate sau pistonasele etc

ce atata filosofie...

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ice-Queen:

 

Lichidul de frana devina coroziv numai intr-un sistem deschis si dupa expunere indelungata la umiditatea din aer.

Intr-un sistem ermetic cum e sistemul frana, lichidul de frana nu intra in contact cu aerul decat in cantitati neglijabile, iar aciditatea nu ii creste semnificativ pe parcursul mai multor ani.

 

Este absolut stupid sa spui ca lichidul de frana este coroziv, e cum ai spune ca aluminiul nu ar trebui folosit pentru ca oxideaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar daca rezervorul are o garnitura de tip acordeon in asa fel incat lichidul nu e in contact cu aerul cam cata umezeala absoarbe? Dar daca nu sunt incinse franele decat foarte rar, cat de repede se deterioreaza lichidul?

 

Un studiu aspura lichidelor de frana DOT3/DOT4/DOT5.1 a aratat ca la 12 luni, acesta absoarbe in medie 2% apa, procent volumic. Vorbim despre lichidul din instalatia de frana. Studiul a fost facut pentru automobile. Nu cunosc un studiu dedicat expres motocicletelor.

DOT5 nu absoarbe apa.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...