Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

e irelevant pentru ca nici amortizarea spate nici cea fata nu sint stock. e extrem de putin probabil sa fi mers pe o motocicleta ca a mea care sa aiba aceeleasi amortizari, deci orice discutie ar fi pura speculatie ("e posibil", "e probabil", "poate", "ma gindesc ca" etc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

nu o sa raspund dintr-un motiv simplu.

 

de-a lungul timpului am asistat la discutii de genul (si o sa dau un exemplu inventat acum):

A: mi s-a stricat masina de cafea

B: ce marca e?

A: Zanussi

B: A, clar, si varu'miu a avut si si s-a stricat, e clar ca-s proaste

 

B nu stie ca A a incercat sa macine pietre cu ea, in loc de cafea. intelegi unde bat? exista n'spe cai spre speculatie si am vazut de multe ori intimplindu-se asta, oameni care nu au nici 20% din datele problemei dau sentinte batute-n cuie. daca intelegi ce zic, bine, daca nu, tot bine.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incuie-te in casa si asculta doar ce-ti zic vocile.

Pe cine crezi ca intereseaza ca era sa cazi cu rapandula ta misterioasa, in afara de tine? :D

Ai apasat maneta prea repede.

un modus operandi destul de evident :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uitati de ce mi se pare ca aplicarea pe strada a tehnicilor de circuit nu e ok.

mergeam in coloana cu 10 km/h

 

Poti sa-mi spui te rog din tot sufletul, ce tehnica de circuit ai aplicat la 10km/h? :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa-mi spui te rog din tot sufletul, ce tehnica de circuit ai aplicat la 10km/h? :D

stii foarte bine ce-am vrut sa spun, sper doar ca si asistenta sa stie :) esti un maestru al rastalmacirii, drept pentru care aplic tehnica lui Bibi si-ti urez bun-venit in lista mea de ignore.

stii cum e o discutie cu tine? e ca si cum unu' si-ar juli un deget de dulap si s-ar mira ce tare-l doare. nu e ca si cum dulapul ar fi tare istet, doar ca e de lemn. trebuie doar sa nu-ti indrepti mina inspre el, ca te invinge tot timpul :)

 

pentru ceilalti: da, era evident de la inceput si nici n-am pretins altceva, am apasat maneta prea tare pentru conditiile de drum, adica asfaltul cu pricina. am apasat la fel maneta si-n alte dati, cu alte tipuri de asfalt. cine crede ca asfaltul e la fel peste tot, n-are decit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti te rog sa-mi mai explici o data ce tehnica de circuit ai aplicat la 10km/h? Multumesc pt. Intelegere!

Ai nevoie de public si oglinzi imaginare ca sa explici?

Daca ai nevoie de atatea postari ca sa nu spui ce motoreta ai, e clar ca e nevoie din cand in cand sa iti mai aprind un bec in cap. Click!

Pentru ceilalti - ai apasat maneta repede. Poti sa o apesi tare si pe pietris ca nu ajungi la

cazatura din aia penibila
din care te mai scapa niste picioare cu valoare si talent.

 

 

 

cind ramii in picioare uitindu-te la motor si niste conservari au satisfactia sa te ocoleasca, aruncindu-ti din mers un "ba (cuvant jignitor), si mai zici ca nu esti respectat"

 

Poti sa continui cu filmele despre piloteala la limita din capul tau si umilintele de rigoare? Ma intereseaza mai tare decat cum crezi ca ai aplicat tehnici de circuit in spatele unui papuc nehotarat pe frane. ;)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cazatura din aia penibila, cind ramii in picioare uitindu-te la motor

Uite aici o idee: Sa zicem ca se intimpla (Doamne fereste), si-l scapi dintre craci pe jos, si tu ramii in picioare. Te duci in fata lui, in lateral, linga far, scoti curu in spate, pectu in fata, miinile sus si le tragi un salut in cele directii cardinale precum fetele de la gimnastica. Dupa care, daca-n spate e o gagica buna, la volan, ii iei nr de telefon (pt asigurare, evident) dupa care te duci la motor inapoi (oricum ai adrenalina de-l ridici cu 2 degete), il ridici si aia e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CalinD, avand in vedere ca eu ti-am raspuns cat am putut de frumos pentru cat de prost esti, iar tu ai dat-o in d'alea cu mame, o sa incep cu traditionalul futu-ti mortii ma-tii de prost.

 

Si acum cu argumente:

 

Probabil sub impulsul momentului ai strans prea tare frana si de asta ai alunecat. Sau poate era ceva praf pe jos.

 

 

pentru ceilalti: da, era evident de la inceput si nici n-am pretins altceva, am apasat maneta prea tare pentru conditiile de drum, adica asfaltul cu pricina. am apasat la fel maneta si-n alte dati, cu alte tipuri de asfalt. cine crede ca asfaltul e la fel peste tot, n-are decit.

 

Adica esti prost, recunosti a doua zi ce ti s-a zis din prima. Asa ca ia-ti supozitoarele alea, si bagati-le in gura, poate nu mai debitezi prostii. Ca sa nu mai zic, ca Cesar incerca sa te ajute si el, iar tu ai reactionat ca un psihopat legat de calorifer. Hai sictir!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.uitati de ce mi se pare ca aplicarea pe strada a tehnicilor de circuit nu e ok.

 

2.mergeam in coloana cu 10 km/h, cind ala din fara frineaza brusc, naiba stie de ce.

 

3.am frinat asa cum am frinat de multe ori, fara sa-mi fac griji.

 

4.nu mica mi-a fost mirarea cind am simtit ca fata o ia intr-o parte.

 

1.Aplicarea tehnicilor de circuit pe strada este APROAPE imposibila.Pe strada aproape TOTUL difera.Chestiile si tehnicile care vrei sa le inveti le poti incerca pe circuit, dar invers e cam dificil...

2.Daca mergeai in coloana, probabil ca "tehnica mersului de strada" nu te-a ajutat.Si anume:

-poate ai folosit incadrarea gresita pe latimea benzii,astfel sa nu poti evita un obstacol

-poate nu ai pastrat distanta suficienta fata de vehicului din fata (mai ales la 10kmh...)

-poate nu ai anticipat ca in mersul in coloala ORICAND cel din fata poate pune frana brusc

3 / 4.Cand franezi, aproape mereu trebuie sa iti faci griji...la modul figurat vorbind.Probabil ca ai franat necorespunzator, ai incarcat prea brusc fata si eventual ai reusit sa blochezi fata.Conteaza si pozitia pilotului in momentul franarii, pozitia mainilor, a genunchilor,privirea,totul...Asta e una din exceptiile "tehnicilor" de circuit care se aplica oriunde,chiar si pe strada...

Editat de cry_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut cam toate filmuletele de la MotoJournal si Serge Nuques ala e chiar meserias pe toate tipurile de moto.

 

Sunt de acord ca secventa generalizata de franare e cea prezentata pentru majoritatea tipurilor de motociclete si pentru motoare sport cu frane,suspensii,cauciucuri medii. Astfel unu' care are o motoreta stock prin secventa asta de franare se va apropia de ceea ce poate scoate altul cu frane,suspensii,cauciucuri mai performante, doar cu frana fata si fara stresul blocarii/redresarii spatelui, cu creierul mai atent la ocolirea obstacolului si la franarea in siguranta.

 

Pe langa secventa generala in topic s-au discutat multe chestiuni mai de finete, care sunt binevenite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Concluzia?

 

Proper application will undoubtedly make you a safer rider both on the street and at the track.


:bigstar:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CalinD, avand in vedere ca eu ti-am raspuns cat am putut de frumos pentru cat de prost esti, iar tu ai dat-o in d'alea cu mame, o sa incep cu traditionalul futu-ti mortii ma-tii de prost.

 

Si acum cu argumente:

 

 

 

 

 

 

Adica esti prost, recunosti a doua zi ce ti s-a zis din prima. Asa ca ia-ti supozitoarele alea, si bagati-le in gura, poate nu mai debitezi prostii. Ca sa nu mai zic, ca Cesar incerca sa te ajute si el, iar tu ai reactionat ca un psihopat legat de calorifer. Hai sictir!

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Sa inteleg ca distanta de rulare pe asfalt ( pe coate , genunchi , etc ) este direct proportionala cu forta de apasare a manetei de frana ? :) Scuze ptr off topic .

Editat de Arthur TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista trei feluri de franare la motociclete: fata, spate si de motor. Cine merge pe drumurile publice si nu le ia in calcul pe toate trei si nu stie sa le combine in functie de situatia data e un incepator. Circuit? Franare doar cu fata dozata nu stiu cum? Calcule matematice? Asta e in capul vostru ala ametit. Terminati cu prostiile, baieti. Bagati un drum cu de toate si sa va vad eu cum franati doar cu fata. Asa la o liniuta pe uscat merge, sunt de acord.Culmea e ca la accidente astia cu vitezane tin topicul ridicat, pe prima pagina, si tot ei sunt cu gura mare. Pustani cu aere de Rossi, ce poti sa faci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista trei feluri de franare la motociclete: fata, spate si de motor. Cine merge pe drumurile publice si nu le ia in calcul pe toate trei si nu stie sa le combine in functie de situatia data e un incepator. Circuit? Franare doar cu fata dozata nu stiu cum? Calcule matematice? Asta e in capul vostru ala ametit. Terminati cu prostiile, baieti. Bagati un drum cu de toate si sa va vad eu cum franati doar cu fata. Asa la o liniuta pe uscat merge, sunt de acord.Culmea e ca la accidente astia cu vitezane tin topicul ridicat, pe prima pagina, si tot ei sunt cu gura mare. Pustani cu aere de Rossi, ce poti sa faci?

La urmatoarea plimbare gen Cheia-Siriu sau alte destinatii care ne vor veni in minte te rog sa vii si sa ne arati cum trebuie franat cu toate franele si cu vele, panze,trinca,randunici,ce oi mai avea tu pe motor pe acolo.

Iar eu vin si cu pasagera si demontez si frana spate. Cine ajunge ultimul la destinatie inseamna ca franat cel mai incet,nu? Te bagi?:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit mai de mult, am pus in practica, am intrat din ce in ce mai tare in curbe si am franat pana mai tarziu si spre mijlocul curbei. Si la un moment dat, fatalitate, am intrat prea tare, curba a fost prea stransa, am continuat sa franez, dar inclinare mare, frana si asfalt de cacao, a alunecat roata fata.

Mai sigur e sa intri in curba cu viteza mai mica, zic eu dupa cazatura aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar eu vin si cu pasagera si demontez si frana spate. Cine ajunge ultimul la destinatie inseamna ca franat cel mai incet,nu? Te bagi? :D

Ce demontezi , vinzi ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...