TARKA 2 Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Nu credeam c-o sa fiu vreodata de-aceeasi parte a baricadei cu Corleone. Strainatatea i-a bagat mintile in cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Ooo,da,e foarte greu sa franezi cu frana spate,mai ales pe circuit sau pe autostrada in Germany,dar toata treaba se impute cand iese (sa dau un exemplu personal)o vulpe in fata ta.Eu nu vorbeam de franarea dinaintea unei curbe cand te gandesti cum sa atingi apex-ul pe Brno,eu vorbeam de franarile astea de calcat de aici de la noi cand ti se intampla o faza de te gandesti cum dupa aia cum naiba ai reusit sa iesi basma curata si din asta,in chestii din astea parerea mea e ca frana spate e no no.Motivele pt care zic asta le-am explicat cu citate ca sa zic asa Amice, calitatea franarii si a condusului chiar ia in calcul din pacate si factorul uman care in cele mai multe cazuri lasa de dorit (frica, neatentie, reflexe slabe). Daca analizezi frana din punctul de vedere al fizicii vei descoperi ca frana spate te ajuta, chiar si daca e vorba doar de 1 metru care poate insemna evitarea unui impact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 (editat) Se face paralela cu circuitul doar fiindca acolo se franeza cel mai tare, pe distanta cea mai scurta. Se intarzie franarea cel mai mult - pentru a-l depasi pe cel care nu stie sa franeze- apoi se franeaza la limita skill-ului fiecaruia. Cine zice ca la asta se foloseste frana spate e un ipocrit sau chiar nu stie ce vorbeste. Toti aia de i-ai citat tu de pe Brno pot sa pun pariu ca nu folosesc frana spate la franare, ci doar pentru alte giumbuslucuri. Sinner included, nu inteleg de ce se da apa la moara aiurea cu folosirea franei spate la o motocicleta sport care franeaza cat poate de tare pe circuit in linie dreapta. Ca de aici voi vreti sa analizam toate ipotezele posibile e cale lunga. Deci in cazul ideal cu aderenta buna (de aia o tot dau unii cu circuitul), la motoreta sport, franarea tare cu fata e tot ce ai nevoie. Beneficiile infime aduse de frana spate se pot transforma intr-o clipita in dezastre. Am o intrebare pt reiserii uanabi si pt fitzobikerii de weekend, franarea doar cu fata scurteaza distanta fata de franarea cu ambele frane? Nu, dar la motocicletele sport beneficiul adus e infim fata de riscurile de a doza INCA o frana, inca o variabila cu care creierul tau trebuie sa jongleze perfect pentru a da un rezultat aproape asemanator. Iar daca gresesti, un rezultat dezastruos. Editat Octombrie 29, 2011 de Niko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Va recomand un exercitiu usor, dar care o sa va ajute in franarea eficienta. Puteti sa-l faceti oricand aveti timp. Ajuta la dezvoltarea reflexelor. http://www.youtube.com/watch?v=uiRrMlp1MME&feature=youtu.be Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Va recomand un exercitiu usor, dar care o sa va ajute in franarea eficienta. Puteti sa-l faceti oricand aveti timp. Ajuta la dezvoltarea reflexelor. http://www.youtube.com/watch?v=uiRrMlp1MME&feature=youtu.be Ce ne mai distram si noi de halloween! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 E haluiiin azi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fazeru Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Va recomand un exercitiu usor, dar care o sa va ajute in franarea eficienta. Puteti sa-l faceti oricand aveti timp. Ajuta la dezvoltarea reflexelor. http://www.youtube.com/watch?v=uiRrMlp1MME&feature=youtu.be Pui frana cu slapii...inseamna ca esti slapar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 E haluiiin azi? Dap...unii s-a costumat in reisarii groazei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 (editat) Vezi, de aici decurge toata polemica, eu zic ceva, tu zici altceva, tu o iei personal si nu eviti deloc sa ma iei la perpules. Normal ca trec toti ca avioanele pe langa mine, eu am motocicleta sport touring cu care merg de 6 luni, si am iesit de 3-4 ori pe circuit, la putin timp dupa ce am luat-o, la ce te astepti? Vorbeam de franat la 200, tu zici de ogrish, eu iti spun ca se poate bine merci daca stii sa dozezi..poti sa ai si 675 la ora.. Btw - vino odata la Brno la trackday si o sa vezi ca o sa fii ultima curca de pe circuit, sunt oameni care vin regulat si care scot 2:15-2:20 de-ti invart casca de nu te vezi. Atunci ce-o sa mai zici? Unde o sa mai fie ultra mega super terra frana fata a ta? E posibil sa te fac si eu cu vfr-ul, cu autobuzul, si nu pentru ca sunt mai bun ca tine, ci pentru ca pur si simplu stiu circuitul, tu nu-l stii. Ba nu, tu o iei personal, pentru ca eu doar am dat exemplu de cifra 200 ca fiind viteza mare la care sa nu franezi cu spatele, pe cand tu deja ma faci, ma dregi. Sunt mai rapid decat unii, mai lent decat altii. Dupa ce am vazut din filmuletul tau cred ca franez mult mai tare ca tine, merg mult mai tare decat tine, accelerez mai tare decat tine, am topspeed mai tare decat tine. Ce relevanta are asta in discutia noastra? Sau de fapt ar trebui sa aiba, daca ma gandesc mai bine, pentru ca probabil cum ti s-a mai zis eu am ajuns in situatii in care tu nu ai ajuns din cauza acestor diferente. Mi-ar placea sa merg la Brno pe circuit, nu ca sa-ti fac tie pe plac sa accept provocarea, desi din ce spui aici sunt 99% sigur ca esti mai lent decat mine. Dar asta nu inseamna ca nu sunt si eu lent fata de cei care se pricep. Din nou, consider lupta ta de "care o are mai mare" irelevanta pana la un punct. Editat Octombrie 29, 2011 de Niko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 (editat) Eu n-am nici un motiv de-asta, m-am calmat singur de mers forja pe strada. Cum explici faptul ca merg de vreo 6 ani si nu am avut nici un accident major? Mergi civilizat si cuminte. Adica nu esti forjator. Hai sa intrebam acum, daca frana spate nu conteaza, de ce s-a inventat sistemul CBS? Pentru fricosi. Pentru tantalai. Pentru bani. Pentru siguranta tantalailor care apasa spatele aiurea. Editat Octombrie 29, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Ask my wife.. Niko, nu e nici o baieteala, nu-s ce ti-ai dat tu seama din doua filmulete, mobra era scoasa din garaj si am facut 10 franari, nu am franat sa ma dau de ceasul mortii. Garajul e undeva undeva in stanga cum vezi imaginile, deci nu am apucat nici sa merg pe strada sa incalzesc pneurile. In plus echipamentul .. nici manusile nu le-am pus. Tu ai face teste de franari de urgenta imbracat cum eram eu??? Si mie mi-ar placea sa vii, nu sa ne intrecem, doar sa vezi cum e.. sa ne cunoastem, etc. Ca exemplu, sinner imi invarte casca in cap pe Brno, eu o invart altui amic cu cbr600 care o are de muult mai mult timp decat mine, adica diferente de 40 sec pe tur, intre mine si sinner si 20 sec intre mine si cel cu cbr600f3. (care s-a mai dat intre timp pe SK ring si cred ca acu ma bate ) Conteaza mult sa stii traseul, oricat de bun ai fi. Sau daca ai veni in vizita sa ne dam impreuna pe unde vreau eu, pun pariu ca ma duc inainte si fumez si o tigara pana vii tu, doar PT CA STIU DRUMUL. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Nu stiu de ce, dar mi s-a facut dor de sangerete... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Nu inainte sa-mi spuna si mie userii mai sus mentionati daca frana de motor este sau nu frana spate. dupa aia trecem si la CBS, ABS, PDL, USB & shit. Vad ca lumea vorbeste in paralel si se intelege diferit. Desi de cand a inceput discutia asta tu cu inca unul puneti cele mai paralele intrebari si ne aratati ca aproape nu intelegeti nimic din ce se dezbate aici o sa-mi mai tocesc tastele cu tine inca o data. Frana de motor franeaza roata spate. Nu este frana spate. Mai vrei truisme d-astea? Acum ca e bine sau nu ca dupa ce lasi gazul sa nu strangi ambreiajul ca sa te ajute frana de motor la franare e alta discutie. Unii prefera sa lasa lase motorul cuplat pana aproape se opresc complet. Urmatoarea intrebare idioata va veni negresit, cea cu retrogradearea vitezelor. Nu, nu ai timp sa retrogradezi viteze si nu ai de ce daca tu franezi de urgenta si vrei sa te opresti la 0km/h ca nu intri intr-un obstacol. Asa ca "ceilalti" zic dupa ce lasi gazul sa strangi ambreiajul si sa franezi cu frana fata pana te opresti. Eu sunt adeptul acestei variante, am explicat la inceput si de ce. CBS?ABS? Sisteme facute pentru dozarea eficienta a franelor. N-am auzit ca sistemul CBS sa blocheze vreodata roata spate daca tu ai actionat doar maneta franei fata. E facut pentru noi astia care nu stim sa dozam frana spate sa obtinem cele mai bune distante de franare. Iar ABS-ul e facut si pentru cei care nu dozeaza bine nici fata, nici spatele, nu pun frana progresiv, ci doar se arunca ca maimutele in frane. Sunt mai bune decat 99% din cei care folosesc motocicleta doar pe strada, ma includ si pe mine aici. Ca si la un motor cu ABS pe ambele roti e bine sa respecti principiile franarii e adevarat, dar irelevant pentru discutia noastra in care dozarea defectuoasa a uneia dintre frane te pune pe asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Mergi civilizat si cuminte. Adica nu esti forjator. Drumul meu spre munca de acu 3 ani. Il faceam cu Transalpul cam in 12-15min, my best time ever e de 8min. 12,5km. Nu sunt forjator? hehehe, mai bine zis nu MAI sunt forjator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Ask my wife.. Niko, nu e nici o baieteala, nu-s ce ti-ai dat tu seama din doua filmulete, mobra era scoasa din garaj si am facut 10 franari, nu am franat sa ma dau de ceasul mortii. Garajul e undeva undeva in stanga cum vezi imaginile, deci nu am apucat nici sa merg pe strada sa incalzesc pneurile. In plus echipamentul .. nici manusile nu le-am pus. Tu ai face teste de franari de urgenta imbracat cum eram eu??? Si mie mi-ar placea sa vii, nu sa ne intrecem, doar sa vezi cum e.. sa ne cunoastem, etc. Ca exemplu, sinner imi invarte casca in cap pe Brno, eu o invart altui amic cu cbr600 care o are de muult mai mult timp decat mine, adica diferente de 40 sec pe tur, intre mine si sinner si 20 sec intre mine si cel cu cbr600f3. (care s-a mai dat intre timp pe SK ring si cred ca acu ma bate ) Conteaza mult sa stii traseul, oricat de bun ai fi. Sau daca ai veni in vizita sa ne dam impreuna pe unde vreau eu, pun pariu ca ma duc inainte si fumez si o tigara pana vii tu, doar PT CA STIU DRUMUL. Acum imi mai bagi o variabila, cunoasterea traseului! Unde vrei mah sa ajungem? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Nu, nu ai timp sa retrogradezi viteze si nu ai de ce daca tu franezi de urgenta si vrei sa te opresti la 0km/h ca nu intri intr-un obstacol. Dar pe circuit ai timp? Practic, si acolo franezi de urgenta. Eu franez si cu motorul, trag ambreiajul aproape de oprire. Pai ce, cunoastearea traseului nu e o variabila? Bine atunci tu esti mai bun ca mine cu orice chip. Asta e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Desi de cand a inceput discutia asta tu cu inca unul puneti cele mai paralele intrebari..... daca completezi fraza cu "pentru puterea mea de intelegere"...atunci sunt de acord cu tine in tot ce ai spus dupa. Frana de motor franeaza roata spate. Nu este frana spate. Mai vrei truisme d-astea? As zice mai degraba ca l-ai transformat tu in pleonasm. Adica franeaza, dar nu este frana....la ce te-ai referit ? Asa ca mecanism ? Levier...furtun...lichid DOT X...etrier..placutze ? Nu, nu ai timp sa retrogradezi viteze si nu ai de ce daca tu franezi de urgenta si vrei sa te opresti la 0km/h ca nu intri intr-un obstacol. Daca nu ai timp sa retrogradezi macar o treapta atunci nu ai timp nici de franare de urgenta. Zic si eu...Oricum contexul era de frana spate inainte si pe viraje, nu vorbeam despre franarea de urgenta. Dar, ca de obicei, discutia pleaca dintr-un punct si fiecare vorbeste pe limba lui paralel. Normal, atunci, ca fiecare are dreptate, de fapt vorbim despre lucruri diferite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Dar pe circuit ai timp? Practic, si acolo franezi de urgenta. Eu franez si cu motorul, trag ambreiajul aproape de oprire. Pai ce, cunoastearea traseului nu e o variabila? Bine atunci tu esti mai bun ca mine cu orice chip. Asta e. Bai, da si tu o tema de discutie clara, daca asta ti se pare ca acum e clara si s-au tras concluziile. Zi si tu "acum analizam franarea pe linia dreapta de la 200km/km la 80km/h inainte de a te inscrie intr-un viraj" si atunci ne dam cu parerea din nou. Deocamdata pe tema "franare motocicleta sport (a fost CBR600F), conteaza calitatea placutelor franei spate" si cum se obtine cea mai scurta distanta de franare in caz de urgenta eu zic ca am cam epuizat subiectul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Drumul meu spre munca de acu 3 ani. Il faceam cu Transalpul cam in 12-15min, my best time ever e de 8min. 12,5km. Nu sunt forjator? hehehe, mai bine zis nu MAI sunt forjator. 12 km jumate in 12-15 minute inseamna medie orara de sub 60. In 8 minute inseamna vreo 90. Domnule forjator... cred ca trebuie sa va re-atacati recordurile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 ...Oricum contexul era de frana spate inainte si pe viraje, nu vorbeam despre franarea de urgenta. Vezi, e normal sa fii paralel cand tu crezi ca asta era contextul!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 (editat) Sinner, ai vazut filmuletul pus de Belbody?Sunt vreo 3 situatii de franare inaitne de curba acolo la curse, este in vreunul din cazuri implicata frana spate? ...esti din alt film sau posteaza si altcineva de pe contul tau ? Editat Octombrie 29, 2011 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 12 km jumate in 12-15 minute inseamna medie orara de sub 60. In 8 minute inseamna vreo 90. Domnule forjator... cred ca trebuie sa va re-atacati recordurile Traseul este numai prin localitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 12 km jumate in 12-15 minute inseamna medie orara de sub 60. In 8 minute inseamna vreo 90. Domnule forjator... cred ca trebuie sa va re-atacati recordurile E vorba de oras nea caisa, mai sunt semafoare, tramvaie, cedeaza trecerea, tunele, stii si tu ca esti de la oras. Pe traseul ala sunt vreo 8-9 semafoare. Acelasi traseu il faceam cu masina la ora de varf cam in 35 de min, iarna. ...esti din alt film sau posteaza si altcineva de pe contul tau ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Nu-i de ras, mah, nene. Plm, stai, vorbesti cu lumea dupa care vine cineva si-ti spune ca neagra face sapun. Si sunt atat de convingatori la un moment dat, incat te apuci sa faci clabuci. Putin respect domnilor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Asta fiindca domnul Belbody ne tot subliniza el cate o chestie, ne ia pe la Ploiesti, ba ne duce la Brno, ba pe circuit, ba pe strada, ba in linie dreapta, ba pe curbe. Dupa ce s-a filmat punand frana cu frana fata sau combinat spate+fata, pentru cea mai scurta distanta de oprire, CACI ASTA ERA TEMA, apoi ca sa ne arate ce buna e frana spate ne-a pus filmuletele MotoGP, unde, crede el, manevrele alea se fac cu frana spate. Noi am muscat momeala si am divagat la aceste filmulete. Poate tu ai aparut in discutie mai tarziu, nu mai stiu, ca nu fac o pasiune din ce zice fiecare, ma intereseaza mai mult ideea pe care o prezinta o anumita persoana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.