Nechifor Solitaru' Postat Septembrie 11, 2012 Share Postat Septembrie 11, 2012 @kriminal - felicitări Âşi din partea mea. Dacă tot se discută despre evitarea situației în care ajungi în stoppie la frînarea de urgență, poate ar fi bine de menționat că, în momentul în care faci frînarea de urgență, poziția riderului ar trebui să fie una cu corpul mai în spate, cu brațele bine întinse Âşi în priză astfel încît corpul să nu vină în față grămadă Âşi să ajute astfel la datul peste cap. Pe unii îi prinde frînarea cu corpul culcat peste rezervor Âşi, dacă nu apucă să se mute pe spate Âşi să încordeze bine brațele, cine Âştie ... * dacă s-a mai discutat Âşi despre acest aspect îmi cer scuze, dar nu am avut răbdarea să parcurg tot topicul acesta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 11, 2012 Share Postat Septembrie 11, 2012 Procentul nu este estimat de mine, se gaseste in studii specializate. Nu ma pune sa-ti dau link, ca nu am timp sa caut acum. Oricum, nu trebuie luat ca sfant, este foarte aproximativ. Daca gasesti cumva link sau informatii pe undeva, te rog mult sa pui pe topic. Sunt foarte curios cum au estimat, ce ipoteze au luat in calcul si la ce motociclete au facut. Scoala este pentru orice fel de motociclete, dar (atentie!) este axata pe siguranta pe strada. Nu viteza, nu performanta. Este adresata in principal riderilor fara prea multa experienta (2-3 ani de moto, ca idee), desi multi rideri cu experienta relativ mare ca timp (10 ani+) au aflat multe chestii utile pentru pilotajul stradal. Adica daca eu explic franarea de urgenta si un elev ma intreaba: "Bine-bine, dar ce fac daca merg cu 250 si imi apare un caine in fata?", primul raspuns, rostit raspicat ca sa auda toata lumea, va fi: "Nu merge cu 250 pe strada." Sigur, dupa aceea putem dezbate problema, ce se poate face, etc, dar trebuie sa fie clar pentru toata lumea ca daca mergi foarte tare pe strada, nu mai poti fi 100% sigur ca abilitatile tale, oricat de bine antrenate si laudate ar fi, te vor salva intr-o situatie de urgenta. Si asta ma aduce la urmatorul punct: discutia nu este despre noroc. Dar poti contesta afirmatia "Cine merge foarte tare pe strada, isi pune in mare masura viata in mainile sortii."? Adica tu poti fi cel mai bun "franar" de pe planeta, cel mai tare pe viraje, sa ai controlul motocicletei la nivelul lui Stoner si Rossi laolalta, daca mergi peste un anumit prag (nu este neaparat o viteza fixa, e un prag care variaza de la un biker la altul), e ca si cum ai da cu zarul. Sigur, cu cat esti mai bun, mai antrenat, sansele sa-ti iasa zarul sunt ceva mai mari, dar tot un joc de noroc este. Inteleg ideea, sunt in esenta de acord cu ce spui. Totusi, mers tare pe strada nu e risc. Este 100% belea care se intampla azi, maine, peste un an, doi... Singura necunoscuta este, cand se va intampla. Am patit, stiu cum e si nu mai vreau. De fapt nu m-am lecuit din prima, mi-a luat vreo doua sezoane sa accept ca pe strada nu pot merge tare ca o sa mor. Deci in esenta, singurul lucru la care am de obiectat, este ca nu cred in noroc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Septembrie 11, 2012 Share Postat Septembrie 11, 2012 Romanu' tot roman. Voi nu va puteti concentra pe subiect nici macar pentru 2 postari , fara sa incepeti sa va contrati in fite de MotoGP ? Un incepator care intra aici nu intelege nimica , mase transferate , fizica , discutii intre mari maestrii , 2-3 Dani cel putin , chestii ezoterice. In fine , io , de bine , de rau , mai nimeresc frinele , am invatat DIN EXPERIENTA , cu tavaleala , DIN EXPERIENTA , cu victime , ca frina spate este de mare angajament si folos cind e belea mare , frina fata e o coarda perversa , care vrea sa te faca daca nu esti pe faza , diverse mismasuri si secrete ale meseriei si am fost destul de NOROCOS sa traiesc si sa povestesc. Pacat de amaritii aia , cu un carnet luat in poligon si cu experienta 0 , dar care calaresc motoare de toate felurile (SS , ciopar , enduro , touring....) , ca trebuie sa citeasca mii de rinduri si de contraziceri ca sa prinda cite ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 (editat) @kriminal Felicitari! Dar pentru riderul mediu de supersport pe strada (gume stradale) in majoritatea cazurilor (asfalt nu tocmai ideal, pilot care oricum nu franeaza cu fata atat de tare si de bine incat sa descarce spatele asa mult), spatele ajuta. Si in cazul asta, peste 85-90% din treaba e rezolvata de frana fata, deci spatele pus prost procentul asta este calculat, masurat sau este o presupunere? Intreb cat se poate de serios. Chiar vreau sa stiu cum s-a ajuns la cifrele astea. Pe astea 2 le stiu eu: http://www.msf-usa.org/imsc/proceedings/a1-Belmonte-TaskAnalysisofIntensiveBrakingofMotorcycles.pdf http://www.msf-usa.org/imsc/proceedings/a2-Belmonte-PerformanceEvaluationsofVariousBrakingSystems.pdf In primul gasesti procentele alea pe uscat si cred ca e ceva mai util. Acolo e si ceva legat de ploaie parca. Una peste alta pe primul l-am descoperit din cauza ca al 2-lea avea niste presupuneri care dupa mine erau cel mult marginal sustinute de date (Le-au coafat ei sa le iasa la final) Editat Septembrie 12, 2012 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 (editat) Romanu' tot roman. Voi nu va puteti concentra pe subiect nici macar pentru 2 postari , fara sa incepeti sa va contrati in fite de MotoGP ? Un incepator care intra aici nu intelege nimica , mase transferate , fizica , discutii intre mari maestrii , 2-3 Dani cel putin , chestii ezoterice. In fine , io , de bine , de rau , mai nimeresc frinele , am invatat DIN EXPERIENTA , cu tavaleala , DIN EXPERIENTA , cu victime , ca frina spate este de mare angajament si folos cind e belea mare , frina fata e o coarda perversa , care vrea sa te faca daca nu esti pe faza , diverse mismasuri si secrete ale meseriei si am fost destul de NOROCOS sa traiesc si sa povestesc. Pacat de amaritii aia , cu un carnet luat in poligon si cu experienta 0 , dar care calaresc motoare de toate felurile (SS , ciopar , enduro , touring....) , ca trebuie sa citeasca mii de rinduri si de contraziceri ca sa prinda cite ceva. Cred ca te inseli si n-ai rabdare. Poti s-o exersezi, pana la urma si rabdarea e o virtute bafta! http://www.msf-usa.org/imsc/proceedings/a1-Belmonte-TaskAnalysisofIntensiveBrakingofMotorcycles.pdf http://www.msf-usa.org/imsc/proceedings/a2-Belmonte-PerformanceEvaluationsofVariousBrakingSystems.pdf In primul gasesti procentele alea pe uscat si cred ca e ceva mai util. Acolo e si ceva legat de ploaie parca. Una peste alta pe primul l-am descoperit din cauza ca al 2-lea avea niste presupuneri care dupa mine erau cel mult marginal sustinute de date (Le-au coafat ei sa le iasa la final) Pe primul nu-l stiam dar mi se pare mult mai destept decat al doilea pe care l-am vazut si care un experiment bun dar cu o mica mare problema. Focalizarea pe statistica si nu pe performanta. Dar asta e cu totul alta poveste, poate ca, pentru ce si-au dorit ei sa obtina in urma studiului, experimentul e corect. ma bucur macar ca au folosit motocicleta cu cele mai puternice frane existenta la ora respectiva, 929 are discuri de 330. La ora actuala nu se mai pun discuri asa de mari pe motorete. Ma tem ca interpretarea corecta a studiului o poate face doar un motociclist cu experienta si kilometri multi pe mai multe tipuri de motociclete... Acum imi dau seama si de unde plagia Nastase celebrele lui legi de pus frana si pot sa fiu de acord ca e in regula sa pui frana asa pe chopper dar nu pe 929. Numai ca cine n-a mers cu 929/954 cu discuri de 330 si nu stie ca frana spate nu tine deloc si frana fata te da peste cap daca o apesi tare, n-o sa poate intelege imediat ca mai bine lasa in pace pedala si uita de secventa aia de "operatiuni" recomandata. La fel, cine n-a mers pe chopper, risca mult sa blocheze fata daca nu apasa si spatele, care, practic, opreste fioratania aia grea si cu centrul de masa mult spre axa spate. Niste lucruri general valabile insa, tot au scris acolo, in primul PDF: 1 - We recommend that motorcycle rider training courses recognize the importance of the front brake during emergency stopping in a straight line. This recognition should be given at both the practical and theoretical level. The duration of explanations and exercises allowed for front wheel braking should be greater than those allowed for the rear. 2 - Authorities responsiblefor licensing examinations should also recognize this fact by developing tests that will confirm that the candidate has sufficiently mastered the front brake. A practical test leading to the issuing of a motorcycle operator’s licence should demonstrate that the candidate is able to generate a minimum intensity of —0.66 G, which is equivalent to a deceleration of 6.5 metres per second per second, from a starting speed on the order of 70 km/h. Myths to forget: Do not brake the motorcycle too hard to avoid the risk of going overthe handlebars. No application of the front brake, no matter how hard, will project the rider over the handlebars. The greatest risk comes from locking the front wheel, which gives an immediate loss of stability and usually causes a low-side crash. Before starting emergency braking on a motorcycle you must look in the mirrors to be sure you won’t be rear-ended by a car, since a motorcycle can stop much more quickly than a car. During emergency braking, the rider of a motorcycle must concentrate exclusively on braking since the manoeuvre requires a high level of skill. Based on figures published in specialty magazines, a modern automobile can easily generate —1 G in hard braking, thereby stopping in a shorter distance than a motorcycle. Editat Septembrie 12, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 (editat) Acum imi dau seama si de unde plagia Nastase celebrele lui legi de pus frana si pot sa fiu de acord ca e in regula sa pui frana asa pe chopper dar nu pe 929. Mai, sincer.. Omul a facut o gluma ca intre cardanisti cu "dezaxatul" (a fost un joc de cuvinte dragut as zice) iar tu te-ai atacat de parca te-a muscat musca tzetze si nu ti-a mai trecut. Cum ai fi pus tu in cuvinte chestia cu frinarea? Mai ziceai din tine, mai dadeai si ce-au mai facut si altii, o masuratoare, o maslina, asta e. Chestia e binevenita, mai invatam cite ceva, ne mai reimprospatam cunostintele, poate il citeste si vreun incepator. E destul de taios in replici, dar e faina partea aia cu jocurile de cuvinte. Si in fond ii poti raspunde in multe feluri sau nu-i raspunzi si gata. Mie-mi place mult ca e deschis forumul si au renuntat la cenzura aia de cacao si cred ca ne putem lua la p..a f bine, poate fi chiar interesant, dar asta cu plagiatul nush daca are rost, mai ales cu un coleg motorist. Mai bine injuraturi. Parerea mea PS: Ha ha k k t a ajuns cacao Editat Septembrie 12, 2012 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
art Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 O intrebare am si eu la marii maistrii si zei ale motociclismului.....la peste 150 160km/h ce franare de urgenta mai este?..asta asa sa nu mor si eu prost Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 dar asta cu plagiatul nush daca are rost, mai ales cu un coleg motorist http://www.pro-bike.ro/forums/topic/87915-franarea-a-la-carte/ Poate intelegi sepre ce e vorba daca ai rabdare Mai bine injuraturi. daca zici tu.... dar se contrazice cu: Chestia e binevenita, mai invatam cite ceva, ne mai reimprospatam cunostintele, poate il citeste si vreun incepator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Septembrie 12, 2012 Autor Share Postat Septembrie 12, 2012 (editat) Acum imi dau seama si de unde plagia Nastase celebrele lui legi de pus frana... cesarica... iar minti si te cufuresti pe tine si iti umpli botul de... mustar! Starterul acestui topic si-a argumentat intotdeauna ideile si a indicat sursele studiilor de specialitate pe care se bazeaza. Si faptul ca are 44 de ani de experienta si ca este legitimat FRM cu cateva diplome, cupe si medalii muncipale la activ. Si faptul ca publica in presa moto de patru decenii articole dedicate pasionatilor moto. Faptul ca tu nu le-ai citit nu este un motiv de mandrie, crede-ma. La fel ca si tulburarile de coportament pe care le manifesti. Precis ca nici pe colegul mai tanar marius "kriminal" de la motocilismo nu il cunosti si nu l-ai "citit"...Doar tu esti Crema... Cand latri ca un cihuahua lovit de streche nu faci decat sa te discreditezi. Fara argumente, fara experienta si vechime in moto, fara rezultate pe circuit... dai cu gura! Nu-ti mai mai baga in fata amatorismul cu iz de izmene, fund de mahala si super-neimplinirile tale... Pana nu dobori recordul la Serres sau pana nu-i bati pe campionii en-titre! Altfel... ramai doar un amator inflamat! Iata ce scriam acum doi ani: Romani ! Ramaneti de neclintit ! De mare rock ! Stana de piatra ! Nu studiati nimic din ceea ce merita ! Nu admiteti decat ce vreti voi ! In devalmasie pe forum si fiecare pentru el ! Nu exersati, nu capacitati, nu deveniti virtuosi ! Repetati mereu si mereu - pana in panzele albe - greselile folclorice, parerile infailibile si concluzii amicale, de berarie ! Demonstrati intregii lumi ca aveti ambitie ! De ce sa bagati in seama studiile oficiale?!! Ceea ce v-am prezentat eu aici se bazeaza pe experienta, studii, metode si date concrete realizate de profesionisti in pilotarea - respectiv franarea corecta a motocicletelor. Pe de alta parte - nimeni nu interzice nimanui – in aceasta bransa sa actioneze dupa cum crede ca e mai bine pentru el cu consecintele asumate. In ideea a celor sustinute de mine pe baza masuratorilor realizate de Federatia Moto din Quebec in colaborare cu Promocycle Foundation: http://www.msf-usa.org/imsc/proceedings/a2-Belmonte-PerformanceEvaluationsofVariousBrakingSystems.pdf Ca sa nu va mai certati. Accept orice scoala sau metoda de franare moto care realizeaza performante mai bune ca acestea: Franarea de la viteza de 100 km/h la 0 km/h sub timpul de 2.92870 secunde. Franarea de la viteza de 80 la 20 km/h sub timpul de 1.6307 secunde. Distanta totala parcursa de la 100 km/h la 0 sub 38.3510 metri. Distanta totala parcursa de la 80 la 20 km/h sub 22.4167 metri. Sa auzim numai de bine ! Editat Septembrie 12, 2012 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Ce va mai place sa va luati la plui pe topicuri informative... On topic: Cesar, studiul asta e despre superbikes si are niste concluzii interesante. This section is concluded by observing that in the long300-80 km/h braking maneuver, the difference of perfor- mance is very large, about 300 ms. This difference is largely due to the fact that the ‘‘traction’’ torque has been replaced by a ‘‘braking’’ torque at the rear wheel Although the braking torque at the rear wheel is rather small compared to the front-wheel one, on a strong braking maneuver the effect of the rear brake can be clearly appreciated. This is true, in particular, if the front-brake controller is able to maintain a small but non-zero load on the rear tire. For the sake of completeness it is worth mentioning that, in practice, this performance improvement is significantly reduced if the engine is engaged and the vehicle is equipped with anti-hopping clutch. From this point of view, the anti- hopping clutch can be interpreted as a very raw automatic rear slip controller. Obviously enough, a genuine electronic slip controller (acting on an electronically-controlled clutch or brake) can guarantee much better and more consistent slip-tracking performances. This analysis demonstrates the potential benefits of an automatic control strategy for the rear brake: the braking performance is maximized while guaranteeing the road contact of the rear wheel. A somehow futuristic but very attractive way of achieving such high performance is the by-wire electro-mechanical brake Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 (editat) Romani ! In primul rand, buna dimineata si marsh! Citesc primul post din topic si nu vad nici o trimitere, nici o biografie, Zero. La fel si cu topicul de la probike. Spre deosebire de motoretism, acolo poti sa-ti modifici postarile oricand. Sunt chiar curios daca intr-o actiune de mare angajament o sa bagi acolo un link si o sa editezi postarea ca sa te scoti )) Chiar ma gandeam ieri ce mai face dan nastase? Pai bine.... scrie despre dan nastase Precis ca nici pe colegul mai tanar marius "kriminal" de la motocilismo nu il cunosti si nu l-ai "citit"...Doar tu esti Crema... Marius Bacila? Am scos timpi mai buni decat el pe pista in antrenamente, daca nu ma insel la prima mea iesire pe un circuit de viteza. Sau am fost undeva in aceeasi secunda... Am foile de cronometrare pe undeva intr-un dosar. In cursa nu mai tin minte ce s-a intamplat. Asta nu inseamna ca el e un fraier si eu smeul smeilor. Daca se antreneaza ma bate de ma usuca, daca nu, nu are cum sa evolueze. Asta e valabil la orice sport. Cum comentezi? Pana nu dobori recordul la Serres sau pana nu-i bati pe campionii en-titre! Jura-te ca ai doborat vreun record! Sau ceva mai simplu, mai accesibil, ca l-ai batut pe Pascota senior On topic: Cesar, studiul asta e despre superbikes si are niste concluzii interesante. M-ai spart frate! Lasa-ma sa studiez putin articolul. Multumesc pt link. Editat Septembrie 12, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Septembrie 12, 2012 Autor Share Postat Septembrie 12, 2012 Felicitari forumistilor care se mentin on-topic cu intrebari pertinente si interventii care dovedesc bun-simt in ciuda disputelor Dan Nastase - puțifrici-franaru'... cesarica... Cand latri ca un cihuahua lovit de streche nu faci decat sa te discreditezi. Fara argumente, fara experienta si vechime in moto, fara rezultate pe circuit... dai cu gura! Nu-ti mai mai baga in fata amatorismul cu iz de izmene, fund de mahala si super-neimplinirile tale... La fel ca si tulburarile de coportament pe care le manifesti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 (editat) @Cesar: Pagina 652 fig. 12, graficul viteza/timp pentru franare doar cu fata vs. cu fata+spate (hint: timp mai mare = naspa). Editat Septembrie 12, 2012 de bogdan192 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 (editat) @Cesar: Pagina 652 fig. 12, graficul viteza/timp pentru franare doar cu fata vs. cu fata+spate (hint: timp mai mare = naspa). "Due to the (almost) total load transfer to the front tire at mid-low speed in a hard-braking maneuver, the braking capability of the rear tire is comparatively small." Cred ca am zis si eu asta de cel putin 50 de ori. "slip-load control policy" deocamdata ma baga in ceata. N-am terminat de citit. "This analysis demonstrates the potential benefits of an automatic control strategy for the rear brake: the braking performance is maximized while guaranteeing the road contact of the rear wheel. A somehow futuristic but very attractive way of achieving such high performance is the by-wire electro-mechanical brake" La momentul asta se procedeaza cu frana de motor la modificari. Se seteaza din electronica. Controller electro-mecanic dedicat, adica slippery clutch controlat electronic nu stiu daca exista.... poate la motogp ceva foarte foarte secret. Tot din cate stiu, se regleaza electronic frana de motor sa fie cat mai slaba iar pedala o apasa toti la inscriere pe viraj, pus motoreta in derapaj, etc. In nici un caz nu apasa macar unul prima oara pedala de frana si apoi maneta. Daca esti curios, intreaba-l pe Jagi. El face modificari de electronica la Yamaha R1 si R6. Ce mai faci labadebursuc? Iar vorbesti despre tine? Editat Septembrie 12, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 This analysis demonstrates the potential benefits of an automatic control strategy for the rear brake Yep. Si asa s-a inventat integral brake. Faci mai greu stoppie insa distanta se scurteaza vizibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 (editat) Nu scriu nimic baietii despre momentul cand se apasa pedala si e si normal pana la urma. Abordarea lor este catre dezvoltarea unui sistem extra-performant care sa reuseasca sa tina si spatele pe asfalt la frana tare. E destul de neplacut sa ti se ridice spatele si pe strada si pe circuit. Dureaza pana te obisnuiesti cu senzatia. Am citit si constat ca se focalizeaza pe control, nu neaparat pe frana sau suspensii. Oricum, interesant articolul. Graficele din figura 5 si figura 12, sunt foarte clare ca sa se inteleaga ca pe masura ce incetinesti si decelerarea e mai mica, astfel furca nu mai e la fel de incarcata si spatele atinge la loc asfaltul. De abia atunci roata spate are o oarecare eficienta in incetinire. Editat Septembrie 12, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Septembrie 12, 2012 Autor Share Postat Septembrie 12, 2012 (editat) Pagina 652 fig. 12, graficul viteza/timp pentru franare doar cu fata vs. cu fata+spate (hint: timp mai mare = naspa). Pentru ca decelerarea sa aiba o valoare mare si sa nu se produca ruperea aderentei cu blocarea rotii si aparitia derapajului, ne trebuie echilibru si un coeficient de frictiune mare . Acesta este si motivul pentru care la o franare de urgenta nu se franeaza numai cu fata sau numai cu spatele ! Conform studiilor de specialitate cea mai eficienta deccelerare se face folosind ambele frane! Un motociclist excelent foloseste cu maiestrie TOATE VALENTELE armasarului sau! Din cauza nefolosirii corecte a ambelor frane, a dozarii fortei aplicate, a secventei corecte de franare si a altor rafinamente care tin de utilaj, profesor, posesor, tehnica si talent... multi motociclisti se plang ca le-a fugit brusc fata, ca "au comis-o instant"... si ca le-a lipsit "doar cativa centimetri" pentru evitarea accidentului! Din pacate, in majoritatea cazurilor incepatorii asculta sfaturile "meseriasilor" locali fara competente reale si care au numai competitii in cap... ... Dar care nu provoaca si nu fac decat "curse" pe Magheru... amuzandu-se mereu de "forje" si abuzand formidabilele franele fata ale S si SS-urilor! Este foarte clar ca ajung sa se si imprastie cu mare gratie pe asfaltul strazilor si soselelor... pentru ca "uita" sa invete intai tehnica corecta a conducerii motocicletelor in trafic. [/] La multi kilometri frumosi! Editat Septembrie 12, 2012 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Yep. Si asa s-a inventat integral brake. Faci mai greu stoppie insa distanta se scurteaza vizibil. Astia vor sa faca altceva. Seamana dar e mult mai complex si vor sa duca la limita aderenta rotii fata si sa franeze spatele cand atinge asfaltul. Adica un fel de ABS pe fata si un controller de frana de motor si de frana spate la roata spate. Si ambele sa nu lase sa alunece anvelopele pe asfalt mai mult de o valoare a functiei miu(lambda) pe care au luat-o in considerare ca fiind optima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spanciu Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Cesar eu nu te inteleg pe tine. Aparent ai si experienta de circuit, stii destule informatii, te informezi, citesti, etc. Uiti un singur lucru. Suntem intr-un topic general despre franare, in forumul Incepatori. Deci, ce vorbim aici de super sporturi, de franari si inscrieri in viraje, de multe altele. Consider ca mai potrivit topicului asta era cum sa franezi eficient cand te apropii prea tare de un semafor, de un idiot care a iesit prea mult de pe o strada laterala, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 @Cesar: Pagina 652 fig. 12, graficul viteza/timp pentru franare doar cu fata vs. cu fata+spate (hint: timp mai mare = naspa). Cel mai interesant grafic este cel al functiei coeficient de frecare cu incarcarea. Nu e deloc arbitrar aleasa suspensia fata pt treaba asta, pt ca la aia poti sa estimezi aproape exact cat de mult se incarca. Experimental se poate face cu data logger si unele motociclete de curse au o tija palpatoare la suspesnia fata care trimite date de pe circuit, la boxe la baietii cu setupul suspensiilor. Cesar eu nu te inteleg pe tine. Aparent ai si experienta de circuit, stii destule informatii, te informezi, citesti, etc. Uiti un singur lucru. Suntem intr-un topic general despre franare, in forumul Incepatori. Deci, ce vorbim aici de super sporturi, de franari si inscrieri in viraje, de multe altele. Consider ca mai potrivit topicului asta era cum sa franezi eficient cand te apropii prea tare de un semafor, de un idiot care a iesit prea mult de pe o strada laterala, etc. Eu cred ca se poate discuta si despre lucruri de finete. Nu inteleg cu ce ar putea deranja. Eu am incredere ca cei care citesc au creier sa priceapa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 3. Optimal front–rear braking In racing motorcycles the role and the importance of rear braking is very debated as, in practice, during a hard braking on a straight line, most of the drivers make no use at all of the rear brake. This brake is typically used for better managing the attitude and the stability of the motorbike during a bend. The reason is threefold: Due to the (almost) total load transfer to the front tire at mid-low speed in a hard-braking maneuver, the braking capability of the rear tire is comparatively small. The simultaneous optimal management of the front and rear brake is a very hard task even for a professional driver. Sa plecam de la ideea ca oricum nu o sa ajungem toti sa franam de la 100km/h in 37m cum fac aia din teste. Nu toata lumea are stofa de pilot. Eu cred ca pentru marea majoritate e dificil sa franeze optim cu ambele frane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Astia vor sa faca altceva. Seamana dar e mult mai complex si vor sa duca la limita aderenta rotii fata si sa franeze spatele cand atinge asfaltul. Adica un fel de ABS pe fata si un controller de frana de motor si de frana spate la roata spate. Si ambele sa nu lase sa alunece anvelopele pe asfalt mai mult de o valoare a functiei miu(lambda) pe care au luat-o in considerare ca fiind optima. Mi se pare o complicaraie fara rost, serios. La integral din maneta nu este full power pe etrierul spate insa suficient ca sa incetineasca. Daca ai suficienta putere poti invarti roata spate cu maneta apasata. Am inteles ca la BMW de dupa 2009 au scos servo si au bagat ceva mai evoluat cica. Nu stiu cum fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 (editat) Mi se pare o complicaraie fara rost, serios. La integral din maneta nu este full power pe etrierul spate insa suficient ca sa incetineasca. Daca ai suficienta putere poti invarti roata spate cu maneta apasata. Am inteles ca la BMW de dupa 2009 au scos servo si au bagat ceva mai evoluat cica. Nu stiu cum fac. Temele de cercetare de cele mai multe ori sunt complicatii. Unele sunt chiar fara rost, altele nu Dar astia cu studiul lor, e clar ca vor sa forteze pana la limita. Se pare ca nu se poate fara electronica si date in timp real ca sa aiba si performanta dar si control. Eu m-am lamurit cat de cat. Sper ca s-a lamurit si colegul care avea anul trecut o idee amuzanta despre coeficientul de frecare. E chiar mai complicat decat imi imaginam eu pe-atunci Editat Septembrie 12, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 uitati de ce mi se pare ca aplicarea pe strada a tehnicilor de circuit nu e ok. mergeam in coloana cu 10 km/h, cind ala din fara frineaza brusc, naiba stie de ce. am frinat asa cum am frinat de multe ori, fara sa-mi fac griji. dar am avut ghinionul sa fiu pe una din strazile cu acel tip de asfalt, cenusiu deschis, cu multe pietre rotunjite si slefuite in timp de masini. nu mica mi-a fost mirarea cind am simtit ca fata o ia intr-o parte. nici eu nu stiu cum, dar am ramas cu motorul inclinat intre picioare si am avut suficienta forta sa-l indrept, cu toate ca nu mai speram. ar fi fost cazatura din aia penibila, cind ramii in picioare uitindu-te la motor si niste conservari au satisfactia sa te ocoleasca, aruncindu-ti din mers un "ba (cuvant jignitor), si mai zici ca nu esti respectat" interesant e ca pe drumuri neasfaltate de mult timp si pline de denivelari la frinari similare motorul se tine ca lipit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spanciu Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Probabil sub impulsul momentului ai strans prea tare frana si de asta ai alunecat. Sau poate era ceva praf pe jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.