Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

De aceea spuneam de cursuri dupa scoala de soferi. Altfel devin victime ale miturilor propagate pe cale orala de catre toti "cunoscatorii".

Exista niste curbe de invatare calitativa si cantitativa, la inceput cantitatea de informatie este imensa si trebuie organizata cumva, altfel duce la blocaje. Ulterior devine dominanta acumulatea calitativa, in care trebuie doar sa faca km, multi-multi km, aplicand ceea ce a invatat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Si eu am fost invatat in scoala sa franez numai cu spatele, pentru ca fata "te arunca peste ghidon". Si faceam scoala pe un Minsk :))

 

Acum 8 minute, Starcream a spus:

Ca sa franezi in curba, trebuie sa simti motocicleta 100%, ceea ce un incepator nu o sa poata niciodata sa faca. Nu cred ca problema consta numai in ce transmite instructorul, ci simpla lipsa de experienta duce la astfel de situatii.

 

Agree!

Recent am mai discutat cu cineva care schimbase vreo doua-trei motociclete, si care stia ca inclinarea corpului in directia opusa motocicletei se numeste counter-steering :) 

Altii erau tot la  atreia motocicleta si nu parasisera limitele orasului si centurii ocolitoare...

Anturajul este mai important decat scoala de soferi, in opinia mea. Daca scoala te face sa iei permisul din prima, e o scoala buna. Dupa aia, esti pe barba ta, cum iti asterni, asa dormi.

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@Starcream

 

Eu nu sunt chiar asa de acord pt ca nu sunt sigur ca-mi simt motoreta 100% tot timpul si nu am avut  niciodata probleme  cu franatul in curbe(si chiar o fac extrem de des).Daca eram sigur ca o simt 100% as fi mers mai tare si pe drumurile publice si la circuit.

 

Ideea mai larga era ca nu sunt de acord cu stilul de fragmentat informatia pt ca "incepator" si momentan trebuie sa stie numai atat .

Mai bine sa stie tot de la inceput si sa aiba tot restul vietii la dispozitie sa incerce sa aplice.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersul cu mobra pe strada are un singur scop: Acela de a te bucura de drum in timp ce ajungi seara acasa in siguranta. Pentru asta negociezi cu traficul si problemele lui. Iar pe un drum virajat cu trafic lejer, e suficient "slow, look, press, roll". NU fragmentezi informatia, sunt doua abordari diferite!

Da-i unui incepator datele de telemetrie ale lui Marquez si lasa-i toata viata sa incerce sa le aplice pe strada. Pariez ca o sa traiasca putin! :))

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, Starcream a spus:

Tin minte ca am iesit intr-o iesire pana pe transfagarasan cand aveam o luna de permis. Ne-am strans in piata constitutiei, 1-2 erau cu experienta, plus inca vreo 4 incepatori, din care 2 femei. A fost haos, au cazut vreo 3 sau 4 din toti, chiar unul din cei care erau cu experienta mai multa. Apoi a mai urmat o excursie pana la portile de fier, eu nu am mai fost. Stiu doar ca atunci cand s-au intors, o motocicleta a venit inapoi prin curier, respectiva nu a mai rezistat presiunii  🤣

 

Ar fi de ras daca nu ar fi de plans...  :))

Prin "anturaj" inteleg un grup de prieteni (nu necunoscuti) care aleg traseul pentru nivelul incepatorului, si il protejeaza pe acesta pe toata durata deplasarii. Pauze dese, presarate cu aprecieri despre cum a mers si ce ar trebui sa faca, si dupa ce mobrele sunt inapoi in garaj, iesire la o bere unde se trag concluziile zilei. Asta e "anturaj".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
21 hours ago, Starcream said:

 Tu franai in curbe in primele 2 luni de mers pe moto?

 

 

 

Pfffff...imi aduci aminte de unul de aici de pe forum care dupa o singura  saptamana de mers ,se apleca asa de mult pe curbe ca poliza cricul central de asfalt si a trebuit sa-l demonteze sa fie mai "safe". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 hours ago, TETEA. said:

 

Prin "anturaj" inteleg un grup de prieteni (nu necunoscuti) care aleg traseul pentru nivelul incepatorului, si il protejeaza pe acesta pe toata durata deplasarii. Pauze dese, presarate cu aprecieri despre cum a mers si ce ar trebui sa faca, si dupa ce mobrele sunt inapoi in garaj, iesire la o bere unde se trag concluziile zilei. Asta e "anturaj".

 

Exact! Nici că se putea spune mai bine de atât.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 10.05.2019 la 10:25, goe 75 a spus:

 

Pfffff...imi aduci aminte de unul de aici de pe forum care dupa o singura  saptamana de mers ,se apleca asa de mult pe curbe ca poliza cricul central de asfalt si a trebuit sa-l demonteze sa fie mai "safe". 

ra hat .. e un vasluian pe aici care a inceput sa dea sfaturi incepatorilor in timp ce asteapta sa-si dea examenul de categorie

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, superbec a spus:

ra hat .. e un vasluian pe aici care a inceput sa dea sfaturi incepatorilor in timp ce asteapta sa-si dea examenul de categorie

 

 

hmm, oare despre cine i vorba?!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...