Cesar Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Cesar, ideea e simpla, eu doar vreau sa dovedesc ca dist de franare e mai scurta cu ambele frane, nu sa franez fff tare sa iasa fum din cauciucuri. Pentru tine si pentru nivelul tau este relevant. Daca franezi mai tare ai distanta mai scurta... Momentan atat esti capabil dar te poti imbunatati foarte foarte mult. Trebuie doar sa renunti la incapatanare multumesc pentru filmari sunt foarte utile in discutie. Apreciez efortul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
norrina Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Se ia un BMW si se apasa cat poti de tare doar pe frana fata, cu ambreiajul tras, se ocupa el de tot. Simplu. A nu se folosi la curse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Adica am vrut sa ma conving pe mine insumi in primul rand ca teoria se transpune si in practica, nu am trisat deloc. Nu te acuz dar si cand ai cele mai bune intentii este greu sa recreezi premisele pentru un experiment in aceleasi conditii. iti zice un om care de 6 ani se ocupa cu asa ceva - testez testez testez. Da, in franele cu spate cu tot am inceput intai cu spatele si aproape de fiecare data am tarait cauciucul si am lasat dunga pe jos. Ideea e ca fata am aplicat-o la fel in toate cazurile, dar cand am pus si spatele m-am oprit mai repede. Asta e tot. parca tocmai ziceai ca nu vrei sa scoti fum din gume.... In sfarsit, sper ca ai inteles ce zic, mai ai loc suficient sa apesi maneta, in siguranta, fara sa te tavalesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Pana la urma nu e nevoie de nici o demonstratie ... sunt 2 situatii complet distincte - doar frana fata - roata fata incepe sa incetineasca motocicleta incepand de la 80km/h - spate + fata - intai incepe sa franeze spatele, viteza se reduce sa zicem de la 80 la 60 apoi in 2 zecimi de secunda se aplica si fata care incepe sa incetineasca motocicleta incepand de la 60km/h pana la 0. E vreo diferenta intre 60 si 80? E vreo diferenta intre cineva care alearga si tot acel cineva care alearga cu o greutate de 1kg la picior? Adica e cat se poate de logic ca o sa franezi mai rapid daca blochezi si roata spate, nu? Masinile, au frane fata-spate? Au.. Da nu-s ce tot vreau sa explica atat ca stiti si voi foarte bine.. Nu te acuz dar si cand ai cele mai bune intentii este greu sa recreezi premisele pentru un experiment in aceleasi conditii. iti zice un om care de 6 ani se ocupa cu asa ceva - testez testez testez. parca tocmai ziceai ca nu vrei sa scoti fum din gume.... In sfarsit, sper ca ai inteles ce zic, mai ai loc suficient sa apesi maneta, in siguranta, fara sa te tavalesti. Da domle mai am loc,nu zic nu, si cu cea mai ultra mega tera giga xena franare pe fata, tot o sa am un avantaj folosind SI SPATELE. cu fata franezi cu forta X, cu spate franezi cu Y, unde Y e frana spate care poa sa fie oricat de mica fata de X, dar intotdeauna pe planeta X > X + Y, unde X si Y > 0. Punct si amin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Tu poti sa intelegi un lucru simplu? Cand incepi si franezi cu spatele ai roata spate FOARTE lipita de asfalt si incarcarea pe spate, cand incepi si franezi spatele incarcare se muta pe fata si apoi franezi cu fata si ridici spatele, moment in care spatele nu mai e incarcat. PLM, pun articole unde scrie clar sa franezi cu spatele intai, ei nu, o ard in labareli. Nu merg mah cu motocicleta, merg cu trotineta in plm.. Bai ce spui tu aici e o absurditate foarte mare ceva de gen, 5+5 = 10, dupa ce ai obtinut nivelul ala " " deja 10+5 = 10. Asa cum frana spate te ajuta cand nu franai bine cu fata, la fel de bine o sa te ajute si cand franezi cu fata bine, si overall o franare mai buna a motocicletei. La oricat de bine ai frana cu fata tu cand franezi cu spatele aduci un + la forta de franare totala. Ce vreti voi sa spuneti de fapt, dar nu va duce capul sa exprimati corect, este ca ati ajuns la un nivel la care frana fata este foarte eficienta incat frana spate este NEGLIJABILA comparativ cu frana fata. Da asa este, dar eu consider acel NEGLIJABIL un + Adica nu te costa absolut nimic sa adaugi acel neglijabil in ecuatie ca sa obtii un rezultat final mai mare. Cand incepi sa franezi cu spatele motocicleta coboara un pic in suspensii, nicidecum nu incarca fata. Doar coboara centrul de greutate. Nu o ardem in labareli si ne duce si capul. Hai sa incercam sa ne exprimam pentru tine, cu nivel din asta 5+5=10. Deci, franare TARE, de urgenta, cea mai mica distanta de franare - motocicleta sport: - frana fata buna (pompa,placute,lichid,dozabila, furtunase metalice) - 10puncte - cauciuc aderent, in parametrii (cu carne pe el),cat mai nou- 10 puncte - suspensie setata corect, ulei in furci in parametri, nu ajunge niciodata la "capat" -10 puncte - motocicleta sport, distanta scurta intre roti, transfer de greutate spre roata fata rapid, suspensii tari - nu se afunda in suspensii ca alte barci de motorete - 10 puncte TOTAL - 40 de puncte Metoda initiala, sau sa-i spunem deja metoda "Belbody"? - frana spate dozata corect, fara sa ajunga la blocare, aplicata la inceputul franarii - 5puncte - frana fata mediocra -pompa slaba, placute medii, lichid vechi de 100 de ani, cauciucuri imbatranite la conductele de frana care sunt acum elastice si pierd presiunea de lichid - 4puncte (din cele 10 la cei care au grija de frana fata) - cauciucuri de ebonita - vechi, fara carne pe ele, model de "touring" - 3 puncte - suspensie neservisata, neadaptata greutatii rider-ului, prea moale, care daca pui frana fata tare ajunge la "capat" - 3 puncte - motoreta mare, grea, cu distanta mare intre roti, transfer greu al greutatii pe furca fata - 3puncte TOTAL 18 puncte Deci iata de ce cu ansamblul format din motoreta sport+ setarile de care vorbeam, punctajul este de la 40 la 18! Iar din aia 18 intradevar 5 puncte foarte pretioase sunt obtinute cu frana spate!!!Da, ai dreptate! P.S. Punctajul e doar ca sa-l fac pe Belbody sa inteleaga, probabil procentele sunt usor altele, usor am zis, dar nu sunt nici eu vreun savant, doar scriu din ce am simtit eu de-a lungul timpului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Mai Niko, dar tu faci confuzie imensa, eu vorbesc de ACEEASI MOTOCILCLETA, ce relevanta are discutia la 2 motociclete diferite?????????? :scratch: Le conduci pe ambele in acelasi timp? Eu tot ce vreau sa zic este ca TU cu motocicleta TA o sa franezi mai eficient cu 2 frane decat cu 1. 2 > 1, da, roger? Eu cu motocicleta MEA o sa franez mai bine cu 2 frane decat cu 1, da? Tractorul cu 6 roti o sa franeze mai bine cu 6 roti decat cu 2, logica, da? Cesar cu motocicleta lui proprie si personala o sa franeze mai bine cu 2 roti decat cu 1, da? Ana are 2 mere, Cezar are 1 mar, cine are mai multe mere? Doaaaaaaaaaaaaaaamneeeeeeeeeeeeeee maicuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuliiiiiiiiiiiiiiitza mare, ma duc sa ma arunc ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 (editat) Am mai observat ceva: Te sprijini aproape in totalitate in brate, nu folosesti deloc genunchii sa te tii de rezervor, esti cu bratele drepte. Monteaza-ti niste grip-uri pe rezervor si te vei rezema foarte bine la frana puternica. Iti vei elibera astfel o parte din inertia pe care o sustii acum doar din brate si iti va fi mult mai usor sa simti ce se intampla cu roata fata. Eu dupa ce mi-am montat grip-uri pe rezervor am scapat de doua probleme: nu-mi mai obosesc mainile si nu ma mai dor incheieturile. Dupa ce am schimbat arcurile progresive cu arcuri liniare, motocicleta nu se mai afunda rapid pe frane puternice, nu mai am tendinta sa ma sprijin cu mainile pe ghidoane. paradoxal, plimbarile pe strada sunt mai putin obositoare pentru incheietura mainii decat cu arcurile progresive. Frranez mai tare, reprizele de franare sunt mai scurte si feel-ul la maneta e mai bun. cu fata franezi cu forta X, cu spate franezi cu Y, unde Y e frana spate care poa sa fie oricat de mica fata de X, dar intotdeauna pe planeta X > X + Y, unde X si Y > 0. Punct si amin. Daca forta de franare este mai mica sau egala cu produsul dintre apasarea normala si coeficientul de frecare iar apasare normala pe spate este zero, spatele nu va incetini motocicleta deci poti sa il scoti linistit din ecuatie Ai trecut de nivelul: mecanica punctului material si putem sa discutam despre mecanica soidului rigid, eventual si deformabil? Eu cu motocicleta MEA o sa franez mai bine cu 2 frane decat cu 1, da? Eu cu motocicleta ta franez mai tare doar cu fata decat franezi tu si cu fata si cu spatele. Editat Octombrie 29, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Mai Niko, dar tu faci confuzie imensa, eu vorbesc de ACEEASI MOTOCILCLETA, ce relevanta are discutia la 2 motociclete diferite?????????? :scratch: Le conduci pe ambele in acelasi timp? Eu tot ce vreau sa zic este ca TU cu motocicleta TA o sa franezi mai eficient cu 2 frane decat cu 1. 2 > 1, da, roger? Eu cu motocicleta MEA o sa franez mai bine cu 2 frane decat cu 1, da? Tractorul cu 6 roti o sa franeze mai bine cu 6 roti decat cu 2, logica, da? Cesar cu motocicleta lui proprie si personala o sa franeze mai bine cu 2 roti decat cu 1, da? Ana are 2 mere, Cezar are 1 mar, cine are mai multe mere? Doaaaaaaaaaaaaaaamneeeeeeeeeeeeeee maicuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuliiiiiiiiiiiiiiitza mare, ma duc sa ma arunc ... Ok, aceeasi motocicleta, punctajul atunci este 30-15. P.S. Motoreta ta a fost considerata sport la anii ei, acum cu 250kg si franele, suspensiile pe care le are, poate fi considerata poate un sport touring. Si da, pe vremea cand asta era o motoreta sport se folosea frana spate mai mult si la curse. Daca tot ai pus osul la treaba, ia infunda-te de la viteza mica, aproape de pe loc, in frana fata si apasa suspensia. Nu stiu de ce dar am impresia ca suspensia e setata prea moale pentru astfel de frane puternice. Doar parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Eu cu motocicleta ta franez mai tare doar cu fata decat franezi tu si cu fata si cu spatele. Si tot tu o sa franezi mai bine decat tine cu mototcicleta mea folosind ambele frane decat atunci cand folosesti numai fata. Bah oameni buni, voi nu intelegeti ca nu e nici o cocoseala aici, e pura aritmetica. Aia cu normala 0 sa i-o spui lu mutu, cand nu ai actionat frana fata inca, aia nu e 0. Si nici mai incolo nu e. Putin imi pasa mie ca franezi tu mai bine cu motocicleta mea. Nu vreau sa demonstrez ca franez eu bine sau nu, sau mai tare decat X sau Y, tot ce vreau sa spun e ca spatele ajuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 (editat) Putin imi pasa mie ca franezi tu mai bine cu motocicleta mea. Multumesc, asta tine loc de orice alta demonstratie Editat Octombrie 29, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Ok, aceeasi motocicleta, punctajul atunci este 30-15. P.S. Motoreta ta a fost considerata sport la anii ei, acum cu 250kg si franele, suspensiile pe care le are, poate fi considerata poate un sport touring. Si da, pe vremea cand asta era o motoreta sport se folosea frana spate mai mult si la curse. Daca tot ai pus osul la treaba, ia infunda-te de la viteza mica, aproape de pe loc, in frana fata si apasa suspensia. Nu stiu de ce dar am impresia ca suspensia e setata prea moale pentru astfel de frane puternice. Doar parerea mea. De unde ai scos 30 - 15? Eu vorbesc de aceeasi motocicleta in aceeasi stare, vorbim de 2 chestii diferite. Deci ultramega ta motocicleta cu mega frana tera gica meseriasa si suspensia maxim setata o sa franeze mai bine cu ambele frane decat cu 1. Da, am suspensia moale, eu am setat-o asa, asfaltul nu e tocmai perfect in Brno. Multumesc, asta tine loc de orice alta demonstratie N-am inteles... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Bah oameni buni, voi nu intelegeti ca nu e nici o cocoseala aici, e pura aritmetica. Aia cu normala 0 sa i-o spui lu mutu, cand nu ai actionat frana fata inca, aia nu e 0. Si nici mai incolo nu e. Chiar aritmetica nu e, i-as zice fizica. Tu ai impresia ca ti se blocheaza roata spate de tare ce incetinesti tu cu frana spate?NU. Ti se blocheaza pentru ca greutatea se muta catre in fata si incet-incet spatele nu mai are greutate pe el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 N-am inteles... Sade rata pe butoi Numarand din doi in doi 1,3,5,7,9... Inca mai ai de invatat si momentan tehnica ta este ca in cantecelul de mai sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Cesar, daca esti fair-play si baiat bun si meserias asa cum te dai, fa aceleasi teste ca si mine si demonstreaza comtrariul, cum ca tu franezi mai bine cu fata decat cu fata-spae combinat, hai, arata-ne tu, maestre al amkartului si al curbelor cu 15km la ora cu genunchiul pe jos, I dare you! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sinner- Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 frana spate ajuta in racing pentru asezarea motocicletei pe viraj, am studia zeci de profesionisti iar apoi m-am documentat sa vad care este fizica ce se aplica acolo.. Acum, gripurile.. gripurile ajuta NUMAI un pilot experimentat si degajat, obisnuit cu situatiile de urgenta. In mod normal un rider pe strada nu va ajunge niciodata sa aibe dureri de incheieturi de la franari pentur ca nu are motiv. Un mers normal pe strada nu iti streseaza niciodata mainile pe franare, never ever, ma rog asta daca nu mergi pe cheia si vrei sa o arzi extrem si etc. Aici ne referim la the average rider, the average moto, the average skill, the average riding conditions. Niste gripuri ar ajuta un rider mediu pentru a nu-si incarca mana pe franare, sa o aibe mai.. relaxata si sa dozeze frana mai bine - toata fraza asta se ANULEAZA chair daca pare logica si normala, pentur ca in conditii de urgenta .. riderul mediu va actiona instinctiv.. mainile se vor incorda, mana ingheata in frane..gripurile pe tank..aa.. ce gripuri??? u ve got the picture. belbody a demonstrat o situatie uzuala. acelasi pilot - acelasi skill de franare aceeiasi motocicleta - stare tehnica si conditii identice atunci fata + spate => distanta de franare > frana fata este normal si logic. ca totul se poate imbunatati, asta e alta discutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Ai avut transalp, nu? Din cauza asta. Te-ai obisnuit cu un stil de condus. Era decent pentru acel agregat dar nu stralucit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Deci ultramega ta motocicleta cu mega frana tera gica meseriasa si suspensia maxim setata o sa franeze mai bine cu ambele frane decat cu 1. Ok, aceleasi setari. Diferenta va fi insesizabila. In conditii absolut ideale de dozare a franei spate, fara se se ajunga la deraparea cauciucului in nici un moment, probabil ca se va putea obtine 30-29.5 (29.5 doar cu frana fata). De la viteze mici. La viteze mari iar revin si spun ca nu ai ce cauta cu frana spate la motorete sport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Sade rata pe butoi Numarand din doi in doi 1,3,5,7,9... Inca mai ai de invatat si momentan tehnica ta este ca in cantecelul de mai sus Bai Ciprian, eu nu vreau sa demonstrez ca franez eu bine, Ciprineleee, vreau doar sa demonstrez ca exista o franare mai eficienta cu ambele frane decat numai cu una. Eu vorbesc generalitati si tu o iei personal ca la bloc la spart seminte. Bai Cipica, eu doar vreau sa te luminez si sa-si explic ca 2+1 e mai mare decat 2, take it or leave it, si cu asta am incheiat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Bai Ciprian, eu nu vreau sa demonstrez ca franez eu bine, Ciprineleee, vreau doar sa demonstrez ca exista o franare mai eficienta cu ambele frane decat numai cu una. Eu vorbesc generalitati si tu o iei personal ca la bloc la spart seminte. Bai Cipica, eu doar vreau sa te luminez si sa-si explic ca 2+1 e mai mare decat 2, take it or leave it, si cu asta am incheiat. Brailean, nu? O braila de oras... Daca nu te pricepi sa pui frana si iti dau sfaturi sa iti imbunatatesti tehnica, te oftici si te superi Pff... Daca ti-as pune bete in roate cum ai face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Ok, aceleasi setari. Diferenta va fi insesizabila. In conditii absolut ideale de dozare a franei spate, fara se se ajunga la deraparea cauciucului in nici un moment, probabil ca se va putea obtine 30-29.5 (29.5 doar cu frana fata). De la viteze mici. La viteze mari iar revin si spun ca nu ai ce cauta cu frana spate la motorete sport. Hai ca ajungem pe aceeasi planeta Cu Ciprinel nu mai am ce discuta. Deci acel 0,5 e mai mare decat 0? Hai sa o facem in procente, sa zicem ca ai 98,5% eficienta cu frana fata si 100% combinate, deci 1,5% diferenta. La 100m distanta de franare o sa ai 1,5m castig, ti se pare mult, putin? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Bine, esti beton, este cum zici tu si tehnica ta de scuterist este aia buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Brailean, nu? O braila de oras... Daca nu te pricepi sa pui frana si iti dau sfaturi sa iti imbunatatesti tehnica, te oftici si te superi Pff... Daca ti-as pune bete in roate cum ai face? Nu sunt brailean bah, sunt de la Moinesti, ar trebui sa stii f bine unde e. Nu vreau sa ma inveti nimic, eu doar vreau sa recunosti ca ca 2+1 e mai mare ca 2, dar se pare ca nu poti. Eu macar recunosc cand gresesc, dar altii vad ca au mari probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 frana spate ajuta in racing pentru asezarea motocicletei pe viraj, am studia zeci de profesionisti iar apoi m-am documentat sa vad care este fizica ce se aplica acolo.. Sinner, ai vazut filmuletul pus de Belbody?Sunt vreo 3 situatii de franare inaitne de curba acolo la curse, este in vreunul din cazuri implicata frana spate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sinner- Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 (editat) NIK te inseli, dupa cum spuneam si mai sus, am studiat raceri profesionisti si oamenii folosesc frana spate mereu inclusiv de la viteze mari. Cazul meu, avand in vedere experienta pe care o am de pe circuit si modul in care am invatat sa franez, pe strada NU imi foloseste frana spate, sau cel putin diferenta ar fi infima. In conditii de pista insa, trebuie sa ajung sa imi formez un reflex cu frana spat epentru ca m-am dezobisnuit sa stiu ca o am.. si ajuta foarte mult in special pentur inscrierea pe viraj. Editat Octombrie 29, 2011 de Sinner- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Nu sunt brailean bah, sunt de la Moinesti, ar trebui sa stii f bine unde e. iti place semnatura mea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.