Alex_NRG Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 (editat) NICIDATA NU EXISTA PREA INCET!!! Mie nu mi se poate intampla. Cu mentalitatea asta gresita am plecat luni, 7 august de acasa. Un drum scurt pana in Ghencea, la Yamaha, si inapoi, spre Piata Presei. Ca puteam sa mor sau ca puteam sa scap fara nici o zgarietura e irelevant. Experienta primei lovituri m-a marcat destul de important si, desi nu am nimic grav, cum am vazut ca se intampla des, as vrea sa-i rog pe cei care nu au patit inca nimic, sa se imagineze pe ei insisi intr-un accident. NU e placut, va asigur. Ce s-a intamplat exact: Iesire din pasajul Lujerului, directia spre Podul Grand, masina care se baga in fata si incetineste brusc, pus frana fata puternic, voblaj, redresat si oprit la jumatate de metru in spatele masinii. Pana aici totul OK. Revenit din sperietura, mers incet pana la semaforul de la Pod Ciurel, plecat de la semafor, schimbat a 2-a, viteza ~50 km/ora, intrat in virajul de la Pod Ciurel pe banda de langa linia lui 41, mers regulamentar pe banda fara a intra in curba pe linia ideala (interiorul virajului), inclinat putin motocicleta pt a lua mai bine virajul, vazut ca nu sunt rezultate si cum se apropie parapetul din tevi de metal de mine, indreptat motocicleta, pus usor frana fata (imi era frica sa pun frana mai puternic-vezi sperietura de mai devreme), lovit cu mana stanga si piciorul parapetul din tevi, exact la iesirea din viraj, tinut drept moto, oprit incet. Primul gand a fost.... deci mi se poate intampla chiar si mie.. Degeaba 5 ani si enspe mii de km facuti cu b-ul fara nici un incident, motocicleta va avea intotdeauna 2 roti, nu 4 si nu te va proteja nimik, in afara de ceea ce porti pe tine. Rezultate: picior stang zgariat rau (eram doar in blugi), sold lovit, mana stanga facuta ghem, toate oasele metacarpiene (oasele pumnului- opuse podului palmei) fiind ca pietricelele intr-o punguta (bine ca aveam manusi cu protecti kevlar- desi am lovit parapetul asa cum ai da cu pumnul, au fost afectate, asa cum am spus, doar metacarpienele ce au preluat impactul). In rest geaca rupta si o mica taietura pe bicepsul stang (care e mai umflat decat al lui Rocky). Dupa lovitura: Stare de soc - ameteala (am respirat 2 minute in casca pana am reusit sa o scot- mana stanga fiind inutilizabila iar dreapta, avand manusa pe ea, nu prea gaseam sa deschid casca). Am chemat salvarea, mers la spital, internat, operat la mana, stat o saptamana in spital (abia am iesit), plus ce voi sta inca 2 pe bara, cu atela la mana. Mai conteaza dupa incident parerile de rau, sau intrebarile cu "daca as fi facut asa" sau "daca as fi mers nu stiu cum"??? NU... Imediat nu exista decat durerea ce parca iti da mai multa vointa sa te faci bine - cel putin pentru cei ce vor mai fi ca inainte, sau vor mai fi punct. Dar oare dupa ce te faci bine ce urmeaza... o luam de la capat? Alt episod, alta experienta??? Sper ca macar un om sa isi aminteasca exact inainte de a infige mana mai mult in gaz, ca viata si sanatatea conteaza, nu senzatia de moment pe care ti-o da declansarea Power-Valve. Reduceti viteza, mergeti mai prudent acolo unde nu sunteti siguri de traseu (adica in tot Bucurestiul si alte orase unde se circula ca in jungla). Sper cat mai putini dintre voi sa pateasca ceva, sau daca se intampla, sa fie doar o sperietura sau un fier indoit (ma refer la motor, nu la tijele pe care multi le poarta cu madrie si declanseaza alarme la aeroport). Fapte diverse: - lovitura ar putea fi cauza unei pene fata, deoarece cand mi-am vizitat gagalicea, era cu cauciucul complet dezumflat, putin probabil ca rezultat al impactului (am lovit doar semnal si oglinda stanga); - daca aveti ceva rupt, cereti sa mergeti la Spitalul Universitar.. va peticesc repede, domnisoarele de la terapie intensiva sunt mortale (mi-a dat una de 24 de ani mai multe palpitatii decat lovitura, iar asistentele, daca avet bafta, se intrec cu cele de la desocare). Carmen de la Ortopedie e dragutza din toate punctele de vedere ; - daca aveti dureri, mergeti bosumflat la asistenta care e in tura de noapte treziti-o si cereti imperativ un calmant (preferabil sa va injecteze 15 ml in mai putin de 1 secunda- nu veti mai simti nimik- eu am fost black-out vreo 12 ore si cand m-am trezit, durerea din bratul stang emigrase in cel drept in care aveam infipta - a 10-a oara, branula). - parapetul ce desparte partea carosabila de linia metroului usor l-am lovit exact indreptul panoului cu reclama la PSP - cel cu 3 domnisoare imbracate in negru, cu gluga si cu coasa... Ironic nu... la cati oameni au mai murit in aceeasi curba. Asta a fost experienta mea. Sper sa fie prima si ultima. Asfalt uscat si drum bun. Fara incidente. Editat August 15, 2006 de Alex_NRG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
legionaru Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 nasol... insanatosire grabnica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KristaKe Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 nasol intr-adevar...dar ca de obicei, putea fi dracu' si mai negru, asa ca asta e si recuperare rapida! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shztecker Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 nasol ... uite aici mergea un countersteering Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marmota Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 Capul sus, bine ca nu a fost mai rau. Insanatosire grabnica si deplina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thot Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 Bine ca nu te-ai lovit mai rau!!! Sanatate multa si viteza mai mica in curbe!! P.S. Te ajuta experienta la B in trafic, dar doar sa-l intelegi, nu te ajuta sa manevrezi mai bine motorul. Vorba cuiva de mai sus: "mergea un contersteering". Cand ai timp/chef/dispozitie fizica incearca sa te inveti cu manevra asta si sa o faci involuntar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_NRG Postat August 15, 2006 Autor Share Postat August 15, 2006 (editat) Am facut si niste poze. In caz ca uit, sa-mi aduc mereu aminte. "MOTOCICLETA NU ESTE UN DREPT, ESTE UN PRIVILEGIU" Editat August 15, 2006 de Alex_NRG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BigMac Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 Frumos relatat. Sper sa retina cat mai multi concluziile tale. Bine ca te-au reparat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiG Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 adevarul este ca mergem (cred eu) destul de "tare" in oras, unde sunt O GRAMADA de capcane; la toooot pasul. Nici nu treci de una ca dai de alta. Incepand cu distribuirea atentiei (50%) DOAR pentru gropi (+alte pericole ce tin numai de carosabil) deja suntem muuult mai putin atenti la celelalte vehicole. Fata de cum se circula"dincolo" in orase suntem... departe taaare. Nu sunt chiar statistician, dar daca pe indicator scrie viteza maxima 30 (in "cartiere"), desi NU ai sa vezi pe nimeni traversand aiurea etc, cred ca 0.5 % trec de pragul de +10km/h fata de viteza maxima admisa de pe indicatorul respectiv. Am totusi o intrebare. Din cate mi s-au intamplat mie (niciodata nimic grav, doar "incidente"), absolut toate (100% adica sa zic.. nici nu stiu.. 10 din 10 maxim) s-au intamplat la viteza mica, condus lejer si trag eu o concluzie ca de vina este lipsa de concentrare. Pana acum, in ceva ani buni, consider ca trebuie sa ai si un pic de NOROC. Da, NOROC! Bun, poti preveni multe, multe multe (aici conteaza probabil foarte multe experienta si iar, probabil, de a avea aptitudini si inclinatie spre asa ceva). Dar sunt sigur sigur ca trebuie sa ai ceva "acolo sus" care sa te fereasca. Drum bun, Doamne-ajută! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 Multă sănătate. ÂŞtiu curba pentru că trec zilnic pe acolo, la început îmi era aÂşa frică de ea (am văzut multe accidente acolo) încât mergeam cu 30 pe banda 1. Acum o iau cu 60 cu cauciucurile reci Âşi 70 calde (pe banda 2), dar mă înclin suficient. AceeaÂşi curbă e mai periculoasă pe întoarcere, mai ales pe banda 1 - ai tendința să intri mai tare Âşi se strânge. Capul de pod e mortal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Brugus Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 Si eu era sa o patesc de multe ori pe sensul invers. De fiecare data eram atent dar pentru ca intram cu viteza abia reuseam sa nu incalec bordura. Asta pana am invatat despre countersteering care ajuta exact in situatiile astea. Recuperare rapida si sa ne vedem calare ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CrisLuca Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 Si eu ma miram cand vedeam ca inca se mai intampla accidente grave in curba aia, pe un sens sau pe altul. Ma gandeam cum de inca merg soferii tare in curba aia dupa atatea accidente si uite ca pana si motociclistii au probleme acolo. Eu curba aia o iau la maxim 70 si cu motoru si cu masina. Iar cand sunt cu motorul in nici un caz nu o iau pe aceiasi banda, o iau de la exterior la interior. Cand nu se poate din cauza traficului o iau cu mai putin de 50 la ora. P.S. Cand vezi ca ai pierdut controlu si te indrepti spre un obstacol, cel mai bine o culci pe o parte si te pregatesti de impact. P.P.S. Insanatosire grabnica . . . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 ...schimbat a 2-a, viteza ~50 km/ora, intrat in virajul de la Pod Ciurel pe banda de langa linia lui 41, mers regulamentar pe banda fara a intra in curba pe linia ideala (interiorul virajului), inclinat putin motocicleta pt a lua mai bine virajul, vazut ca nu sunt rezultate si cum se apropie parapetul din tevi de metal de mine, indreptat motocicleta, pus usor frana fata... Imi pare rau pentru ce ai patit, recuperare usoara. Dar nu sunt de acord cu modul in care ai "dat vina" pe viteza. Curba aia se ia la 50-60 fara nici un fel de probleme si fara sa dai cu genunchiul pe jos. Problema de fapt a fost inabilitatea de controla corect motocicleta. Si daca te uiti la accidente, dupa ce le scazi pe cele cauzate in cea mai mare parte (sau complet) de soferi retarzi, raman o multime cauzate de "meseriasi" a caror principala abilitate era doar rotitul mansonului (nu ma refer la tine). Nici macar nu-i asa de greu sa inveti (cat de cat macar) controlul motocicletei - te duci frumos nopatea intr-o parcare mare gen Metro, sau un poligon, si bagi serios frane, manevre de evitare, curbe in viteza, etc. Sau si mai bine (daca iti permit timpul si banii) scoala de pilotaj de la AMKart. Mersul incet in oras nu-i o solutie, iar uneori e chiar contraindicat - nu ma refer la 200 pe Magheru, ci la a nu merge cu 50 cand toata lumea merge cu 70-80. Dar fara niste abilitati minime, e doar loterie, poti sa mergi si cu 30 si ti-o iei. Oricum, fa-te bine si pune mana si exerseaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reptile Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 Nasol,insanatosire rapida Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitorul din oz Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 Cand vezi ca ai pierdut controlu si te indrepti spre un obstacol, cel mai bine o culci pe o parte si te pregatesti de impact. Asta e timpenie majora... chiar nu imi dau seama cum sustin unii asta, e atit de ilogic si scrie in toate articolele despre motociclism sa nu o faci. Sint cazuri in care e indicat low side decit high side, dar mult mai rare. Cauciucurile frineaza mult mai bine decit poponeata tau si mai poti lua si o curba cit de cit daca te concentrezi. Daca se infigea cu 60 in parapet prin alunecare pe asfalt acu era zob in spital sau in cosciug. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DarkSky Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 thanks for sharing. multumim pt post. sper sa foloseasca noua tuturor. insanatosire grabnica si, foloseste-te de propriile concluzii take care Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
circel Postat August 15, 2006 Share Postat August 15, 2006 nasol ... uite aici mergea un countersteering Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 mda.. teoretic curba aia se poate lua cu 80-90. practic.. nu de fiecare data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragon tech Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 In primul rand insanatosire grabnica. Ca sfat din partea unui patit un element important in negocierea unui viraj (pe langa countersteering) este punctul in care privesti, este f. important sa privesti cat mai departe in fata si in nici un caz daca simti ca iesi de pe viraj sa privesti in punctul spre cate te indrepti. Eu am patit-o de vre-o 2 ori la inceput si numai frana eficienta m-a salvat, acum daca simt ca ies de pe viraj intorc si mai tare capul spre iesirea virajului si aprope imediat si fara sa constientizez in mod explicit ma inclin mai mult. Sanatate maxima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skullz Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 In primul rand insanatosire grabnica. Ca sfat din partea unui patit un element important in negocierea unui viraj (pe langa countersteering) este punctul in care privesti, este f. important sa privesti cat mai departe in fata si in nici un caz daca simti ca iesi de pe viraj sa privesti in punctul spre cate te indrepti. Eu am patit-o de vre-o 2 ori la inceput si numai frana eficienta m-a salvat, acum daca simt ca ies de pe viraj intorc si mai tare capul spre iesirea virajului si aprope imediat si fara sa constientizez in mod explicit ma inclin mai mult. Sanatate maxima. Exact reflexul asta incerc sa mi-l formez odata cu countersteering-ul. Am furat-o shi eu p'asta cu viraju' anul trecut la ieshirea de pa A2 la Drajna... Am facut toate greshelile posibile atunci, dar cele mai importante au fost astea: m-am speriat de nisipul de pe margine shi am ramas cu privirea la el (in loc sa ma uit spre ieshire din viraj) shi nu am folosit countersteeringul Totushi o tranta d'asta poate fi foarte educativa, poate chiar sa te scape de belele mai grave, cine shtie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HONDANEGRU Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 si inca o data mi se umfla vena ca dau drumul scolile de soferi la tipi care nu stiu sa faca franare de urgenta si counter! urmeaza selectie naturala pe baza de bulan! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 si inca o data mi se umfla vena ca dau drumul scolile de soferi la tipi care nu stiu sa faca franare de urgenta si counter! urmeaza selectie naturala pe baza de bulan! m-am facut praf acum aproape doi ani exact in acelasi loc. nu m-a ajutat nici franarea (nici n-ar fi avut cum la cat eram de aplecat) nici countersteeringul, pentru ca am prins nisip sub roata. pur si simplu e o curba ciudata pe care n-o poti aborda de doua ori la rand cu aceeasi viteza, unde soferii de pe banda 1 tind sa te scoata in exterior si unde poti avea ghinionul de a fi suficient de neatent incat sa intri putin mai tare decat trebuie. singurul mod in care poti negocia in deplina siguranta curba aia e "batraneste". ca tramvaiul. in alta ordine de idei nici nu recomand countersteeringul brusc ca solutie de urgenta, nu faci altceva decat sa dezechilibrezi si mai tare motocicleta. apleaca-te, apleaca-te, apleaca-te mai tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Duck Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 Multă sănătate. ÂŞtiu curba pentru că trec zilnic pe acolo, la început îmi era aÂşa frică de ea (am văzut multe accidente acolo) încât mergeam cu 30 pe banda 1. Acum o iau cu 60 cu cauciucurile reci Âşi 70 calde (pe banda 2), dar mă înclin suficient. AceeaÂşi curbă e mai periculoasă pe întoarcere, mai ales pe banda 1 - ai tendința să intri mai tare Âşi se strânge. Capul de pod e mortal. Curba aia(si de fapt tot traseul lui 41) e cosmarul vietii mele. Nu mai zic de pod... Cand merg spre Casa Presei, iau virajul ala pe banda 1 si ma aplec destul de tare(imi da voie si motoreta), strang de ghidon si din dinti si caut sa tin viteza constanta. Daca-mi da voie traficul, ii mai dau un pic de gaz si trec pe banda cealalta. Recunosc sincer ca de cate ori trec pe acolo ma vad infipt in parapet. Pentru senzatii tari, treceti pe acolo dupa ce trec baietii cu stropitu'... Pe sensul celalalt(sau la curba Danciulescu), drumul e proiectat gresit. Nu stiu cine a fost tampitul, dar ar trebui prins si executat. Inclinarea drumului este inversa(cine isi amintesete de la fizica ) iar efectul este unul singur: drumul te scoate in decor. Abia acum (dupa ce au murit niste amarati intr-o Lada) au binevoit sa puna garduri si "militieni culcati" ca sa oblige reducerea vitezei. Ii zice curba Danciulescu pentru ca acu cativa ani, ala a reusit sa ajunga direct in Dambovita cu tot cu masina . Pentru cine n-are drum frecvent pe acolo-- MARE atentie. La peste 70Km/h risti sa zbori in garla sau sa te infigi in capul de pod. Multa sanatate si mare grija acolo unde drumul nu te lasa sa iesi in decor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 Asta e timpenie majora... chiar nu imi dau seama cum sustin unii asta, e atit de ilogic si scrie in toate articolele despre motociclism sa nu o faci. Sint cazuri in care e indicat low side decit high side, dar mult mai rare. Cauciucurile frineaza mult mai bine decit poponeata tau si mai poti lua si o curba cit de cit daca te concentrezi. Daca se infigea cu 60 in parapet prin alunecare pe asfalt acu era zob in spital sau in cosciug. Cum dracu sa fie mai indicat un high-side decat un low-side ?! Hai sa lamurim termenii, daca mergi in linie dreapta si dai cu motoru de ceva de pica pe jos ala nu e high-side, se cheama ca te-ai proptit cu motoru in copac si a ramas acolo. Intr-un highside, in marea majoritate a cazurilor motorul continua sa mearga dupa tine! Cum naiba poti sa preferi ca dupa ce te-ai imprastiat sa mai aterizeze si ditamai animalu cu ceva energie cinetica pe tine ?! Nu mai dati mah d-astea pe forum, ca sigur se gasesc unii care sa va creada si nu cred ca asta vreti. Pentru lamuriri suplimentare: http://www.msgroup.org/TIP001.html Obviously, doing a high-side means that you exit the bike by being thrown up and over the high side of the bike. That, in itself, is not particularly deadly, but it happens that the bike usually follows the rider into the air and then it comes back down, often on top of him. Not too many people survive such an encounter. Ceea ce banuiesc ca ai vrut sa spui este ca nu are nici un rost sa pui motoru intentionat pe jos inainte de impact, e mult mai util sa folosesti spatiul ramas pentru franare, impactul va fi astfel diminuat sau chiar eliminat intr-o situatie fericita. Dar asta nu se cheama high-side Mah, daca ma gandesc nitel, cred ca era s-o iau si eu in curba aia cand veneam de la Arc intr-o seara. S-ar putea sa le confund, ca n-am localizat prea bine, dar stiu ca eram cu Lilith, la inceput (prima sau a doua excursie la Arc) si m-am trezit cu ochii atintiti pe bordura in timp ce ma apropiam vertiginos de ea. Am avut inspiratia (ca de gandit nu era vorba, target fixationu' era la putere) sa opresc gazu si sa apas usor pe frana fata, si am ratat decoru cu cativa cm. Asta se cheama noroc. Si prea multe incredere in cunostiintele teoretice, cand practic nu stiam nimic. De atunci n-am mai avut nici un fel de probleme cu nici un fel de curba, pentru ca ma uitam exact unde voiam sa ajung si mai manuiam la countersteering daca era nevoie. Pe de alta parte, daca spui ca e posibil sa fi avut o pana, nu te mai ajuta nici mama countersteering-ului ... ghinion, tough shit, zici mersi ca ai scapat (sau te oftici ca ai patit-o) si mergi mai departe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitorul din oz Postat August 16, 2006 Share Postat August 16, 2006 Low side e mereu mai indicat, ce am vrut sa spun e ca sint cazuri in care poti evita un high side NUMAI printr-un low side (la deraparea rotii pe spate de exemplu, cind motocicleta deja s-a intors mult), deci ajungi pe jos oricum, macar sa ajungi in modul blind. Oricum sa te zvirli de pe moto sau sa o pui "usurel jos" e timpenie. Doar daca vrei sa treci pe sub ceva . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.