Sari la conținut

Uff - Inca Nu Mi-am Revenit...acu Am Sosit...


smokefield
 Share

Postări Recomandate

Ce sa spun - inca am pulsul ridicat in urma celor intamplate - nu a fost accident dar numai norocul...sansa...ce o fi fost...m-a salvat...

 

o sa scriu aici ca sa invete si altii ceva din ce am patit...poate le foloseste.

 

Deci - azi (ieri adica) toata ziua am lucrat la motor - intai curatat bine ca era dupa un drum mai lung..apoi niste reglaje mici pe ici pe colo...si apoi am plecat la un prieten sa ii fac niste modificari la partea electrica si de iluminare...asta era pe la 7 seara - lucrul a durat cateva ore si s-a facut 12 noaptea - motorul era ok - treaba iesise bine..eram multumit - si hai acasa ca trebuia sa vorbesc urgent cu cineva sa ii transmit o chestie ce nu suferea amanare..si numai pe net puteam sa iau legatura.

 

Sus pe motor...incantat si multumit de treaba facuta - si la drum - 120km/h drum liber, asfalt bun...noapte si un pic de luna (asa cum imi place)...drumul trebuia sa fie o adevarata incantare pana acasa...depasesc un cielo care mergea pe la 90...si nu merg mai mult de 15-20m cand simt ca ceva nu e in regula...fundul meu se muta singur in partea stanga...am intors capul si in secunda aia mi-am vazut coada motocicletei (sissy-bar-ul ca e chopper) undeva in stanga mea...mai ca puteam sa pun mana pe el...imediat am simtit miros de cauciuc ars si in secunda urmatoare fundul s-a mutat in partea dreapta - in creier a aparut "VOBLAJ!!!" - imediat ceva zis "NU - ALA IL SIMTI LA GHIDON"...motocicleta dansa pur si simplu sub mine - ii vedeam capatul ba in stanga ba in dreapta - trec de pe banda a doua pe contrasens si inapoi.. al doilea gand a fost "LANT RUPT-blocat roata spate" - reusesc cumva sa ma tin pe motocicleta in continuare - observ vitezometrul - 70...dansul nu incetase...ba dimpotriva - din alunecare lina devenise un adevarat cutremur...din cauza rotii spate ce tot se plimba de pe o laterala pe cealalta - mai parcurg odata drumul pana pe contrasens si inapoi pe banda 1 pe sensul meu si reusesc sa o opresc pe marginea drumului...imi verific pulsul...ha - nu crescuse mult - cred ca de emotie a uitat sa mai creasca...nici nu mai nimeresc sa opresc motoru..miroase a cauciuc incins si nu pot misca motoru din loc...am parcurs vre-o 70-80m in dansul asta dupa aproxiamrea mea...

Cielo tocmai depasit opreste in fata mea si din el coboara un tanar care am intreaba daca poate sa ma ajute cu ceva (cielo de la pagini aurii - cu sigla lor - B-61-BOO daca am retinut bine - Multumsc mult baiatului - LUCIAN pe nume - pt fapta lui). sprijin in sfasit motou p cric si ma apuc sa vad ce s-a intamplat - roata spate era pe geanta -- ma gandesc - sa fi fost pana? explozie ?....la o verificare mai atenta gasesc un holsurub de 3cm infipt in cauciuc. Ok - asta e - am scapat de ce a fost mai rau - Lucian imi tot spunea ce a vazut - el fiind exact in spatele meu - cum am inceput sa dansez pe toata strada si cum a crezut ca eu vreau sa fac asta...

-in rucsac aveam spray de pana (si ca tot veni vorba nu cumparati marca "SUPER HELP" ca nu e bun de nimic) - il scot - citesc instructiunile - folosesc si vax...nimic - nici macar nu a avut tendinta de a umfla toata...asta e.

Scot telefonu si sun prieteni..asta e - tarziu da e nevoie - Lucian a ramas cu mine pana au venit cu un papuc sa ma duca acasa - am vorbit una alta...iar mie inca nu imi venea sa cred ca nu am cazut ...sansa..noroc...ingerasu pazitor care zbura langa mine...

 

Dupa ce am reusit sa gandesc toata treaba am observat ca nu am pus frana fata deloc - nu stiu daca am rationat pe motor la asta sau pur si simplu a fost din reflex..din concentrarea de a tin motoru pe drum..stiu ca am incercat un pic spatele sa vad daca se redreseaza dar nu a facut-o si nu am mai pus nici spate...poate faptul ca nu am pus frana m-a scapat de buf...apoi am avut norocu sa nu fie nimeni pe strada in perioada evenimentului.

 

Una peste alta zilele astea ma duc sa imi bag spuma si azot in roti...

 

 

NU stiu ce sa poate invata din patania mea dar cred eu ca ceva ceva...

 

Aveti multa grija ca si asa tot se pot intampla multe...

 

Bafta multa tuturor si sa aveti noroc si ingerasi pazitori langa voi mereu.

Editat de smokefield
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa spun - inca am pulsul ridicat in urma celor intamplate - nu a fost accident dar numai norocul...sansa...ce o fi fost...m-a salvat...

 

o sa scriu aici ca sa invete si altii ceva din ce am patit...poate le foloseste.

 

Deci - azi (ieri adica) toata ziua am lucrat la motor - intai curatat bine ca era dupa un drum mai lung..apoi niste reglaje mici pe ici pe colo...si apoi am plecat la un prieten sa ii fac niste modificari la partea electrica si de iluminare...asta era pe la 7 seara - lucrul a durat cateva ore si s-a facut 12 noaptea - motorul era ok - treaba iesise bine..eram multumit - si hai acasa ca trebuia sa vorbesc urgent cu cineva sa ii transmit o chestie ce nu suferea amanare..si numai pe net puteam sa iau legatura.

 

Sus pe motor...incantat si multumit de treaba facuta - si la drum - 120km/h drum liber, asfalt bun...noapte si un pic de luna (asa cum imi place)...drumul trebuia sa fie o adevarata incantare pana acasa...depasesc un cielo care mergea pe la 90...si nu merg mai mult de 15-20m cand simt ca ceva nu e in regula...fundul meu se muta singur in partea stanga...am intors capul si in secunda aia mi-am vazut coada motocicletei (sissy-bar-ul ca e chopper) undeva in stanga mea...mai ca puteam sa pun mana pe el...imediat am simtit miros de cauciuc ars si in secunda urmatoare fundul s-a mutat in partea dreapta - in creier a aparut "VOBLAJ!!!" - imediat ceva zis "NU - ALA IL SIMTI LA GHIDON"...motocicleta dansa pur si simplu sub mine - ii vedeam capatul ba in stanga ba in dreapta - trec de pe banda a doua pe contrasens si inapoi.. al doilea gand a fost "LANT RUPT-blocat roata spate" - reusesc cumva sa ma tin pe motocicleta in continuare - observ vitezometrul - 70...dansul nu incetase...ba dimpotriva - din alunecare lina devenise un adevarat cutremur...din cauza rotii spate ce tot se plimba de pe o laterala pe cealalta - mai parcurg odata drumul pana pe contrasens si inapoi pe banda 1 pe sensul meu si reusesc sa o opresc pe marginea drumului...imi verific pulsul...ha - nu crescuse mult - cred ca de emotie a uitat sa mai creasca...nici nu mai nimeresc sa opresc motoru..miroase a cauciuc incins si nu pot misca motoru din loc...am parcurs vre-o 70-80m in dansul asta dupa aproxiamrea mea...

Cielo tocmai depasit opreste in fata mea si din el coboara un tanar care am intreaba daca poate sa ma ajute cu ceva (cielo de la pagini aurii - cu sigla lor - B-61-BOO daca am retinut bine - Multumsc mult baiatului - LUCIAN pe nume - pt fapta lui). sprijin in sfasit motou p cric si ma apuc sa vad ce s-a intamplat - roata spate era pe geanta -- ma gandesc - sa fi fost pana? explozie ?....la o verificare mai atenta gasesc un holsurub de 3cm infipt in cauciuc. Ok - asta e - am scapat de ce a fost mai rau - Lucian imi tot spunea ce a vazut - el fiind exact in spatele meu - cum am inceput sa dansez pe toata strada si cum a crezut ca eu vreau sa fac asta...

-in rucsac aveam spray de pana (si ca tot veni vorba nu cumparati marca "SUPER HELP" ca nu e bun de nimic) - il scot - citesc instructiunile - folosesc si vax...nimic - nici macar nu a avut tendinta de a umfla toata...asta e.

Scot telefonu si sun prieteni..asta e - tarziu da e nevoie - Lucian a ramas cu mine pana au venit cu un papuc sa ma duca acasa - am vorbit una alta...iar mie inca nu imi venea sa cred ca nu am cazut ...sansa..noroc...ingerasu pazitor care zbura langa mine...

 

Dupa ce am reusit sa gandesc toata treaba am observat ca nu am pus frana fata deloc - nu stiu daca am rationat pe motor la asta sau pur si simplu a fost din reflex..din concentrarea de a tin motoru pe drum..stiu ca am incercat un pic spatele sa vad daca se redreseaza dar nu a facut-o si nu am mai pus nici spate...poate faptul ca nu am pus frana m-a scapat de buf...apoi am avut norocu sa nu fie nimeni pe strada in perioada evenimentului.

 

Una peste alta zilele astea ma duc sa imi bag spuma si azot in roti...

NU stiu ce sa poate invata din patania mea dar cred eu ca ceva ceva...

 

Aveti multa grija ca si asa tot se pot intampla multe...

 

Bafta multa tuturor si sa aveti noroc si ingerasi pazitori langa voi mereu.

 

Bey frate, ashtia au prea multe holshuruburi de le imprashtie pe drumuri? Nu de alta dar acu' 2 saptamani m-am trezit shi eu cu unu infipt in cauciucul spate nou-noutz... Numai ca am avut noroc, eu am gasit-o pe janta dimineatza cand sa plec la servici, s-a desumflat incet, peste noapte...

 

Bafta in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate nu am inteles eu bine textul DAR: de ce zici ca e bine ca nu ai franat cu fata?

 

Eu am patit ceva asemanator cu dansat si era sa ma arunce dintr-o curba. Dar am franat lejereanu cu fata in dreptul vulcanizarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Puah, ce porcarie, bine ca nu ai cazut... Cred ca nu se intampla nimic rau daca franai usor cu fata, cred :lol:

 

P.S. Gasesti pe strazi cele mai interesante chestii: acum 3 sapt un coleg a colectional o cheie de 10 in roata de la masina, chit ca anvelopa a fost aruncata la gunoi macar s-a facut cu o cheie de 10 :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai unu la mana nu am zis ca a fost bine - am spus ca asa cred - ca a fost bine :lol: si doi - uite cum am gandit eu :

 

In momentul cand am pierdut tractiunea, tractiunea spate - motocicleta a inceput sa piarda viteza - combinat cu faptul ca nu mai avam cauciucul intreg si incepuse sa danseze - s-a produs fenomenul de care spuneam - ca spatele motocicletei o lua inaintea mea :crack: - ca a venit in stanga si in dreapta cred ca atat cat i-a permis libertatea de manevra a ghidonului - ca daca mai avea probabil ca mai venea :D - eu m-am gandit ca daca puneam ffrana fata in situatia cand spatele era in una din laturi acesta ar fi venit si mai mult in fata, mai in forta..si ar fi crescut riscu de a cadea.

 

Acunu stiu daca am gandit bine dar asa vad eu lucrurile - daca nu e asa - vorbim sa vedem cum e :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ai pana pe spate, se declanseaza ceva in creier care zice "nu atinge nici o frana". Eu am patit-o cu amaratul de simson, pe autostrada, dar il ardeam bine - 70-80 la ora cred ca aveam. Explozie pe spate si a inceput dansul. Partea buna ca eram tot asa, pe drum drept, fara curba, liber, am avut unde sa dansez si sa se opreasca motocicleta doar in frana de motor.

 

Cat priveste "obectele" de pe strada - sa va zic o patanie recenta. Veneam de la Giurgiu cu un amic (nu spui care :crack:), aveam cam 120 - 130, drum liber, peisaj super (sa incercati varianta Giurgiu-Ghimpati-Bucuresti). Deodata vad ceva alb topaind pe drum si simt o lovitura in genunchiul stang. Ce se intamplase - amicul avea in buzunarele de la geaca o piesa de plastic alb, respectiv un surub de fier de M8. Nu si-a inchis buzunarele la geaca si alea i-au zburat, evident eu fiind la "recuperare". Din fericire nu s-a lasat cu nimic grav, doar o zgaiba in genunchi de la surub, dar in concluzie, "ATENTIE LA BUZUNARE :lol:" cand se merge in coloana pe moto. ps - ne-am intors, am cercetat zona si am eliberat carosabilul de surubul respectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.depozituldeanvelope.ro/articol.php?aid=53 asta am gasit repede despre azot -

 

" Azotul este un gaz care nu îÂşi modifică temperatura, indiferent de cît de cald este la nivelul asfaltului sau de fenomenul de frecare a pneului de suprafața carosabilă, iar presiunea sa rămîne constantă. În mod normal, în timpul verii, la nivelul suprafeței de rulare se ating temperaturi între 60 Âşi 80 de grade Celsius, care încing pneul Âşi aerul din interiorul său. În cazul azotului, în cauciuc temperatura este undeva la jumătate, între 30 Âşi 40 de grade Celsius. Astfel, se reduce pînă aproape de zero Âşi pericolul unei explozii.

Presiunea rămîne constantă mereu

În acelaÂşi timp, molecula de azot este mai mare decît una de aer. Spre exemplu, în cazul unui por sau al unui obiect tăios ce intră în cauciuc (cui, ciob etc.) nu se face pană sau, în cel mai rău caz, pneul se dezumflă mult mai greu."

 

Asta se spune - pe de alta parte adevaru nu e chiar asa cica - adica ar fi maimult o metoda de a mai scoate un ban de la oameni - eu nu stiu daca e vre-o diferenta - aici sa se pronunte cei care au bagat si ao observat ceva diferente - si sa nu fie din efectul placebo :lol:

 

CAt despre spuma - mi-a zis aseara unul din prieteni sa bag spuma in caiuciuc - si am ramas cu ideea - azi il chestionez sa aflu mai multe - pp ca e vorba de spuma de aia de acopera pori pana la o anumita dimensiune...chiar si gauri mai mici de cui...da nu stiu de unde se baga ca nu am auzit inca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesanta treaba cu azotu. Unde se face chestia asta? Chiar sunt curios cat de bine functioneaza in practica.

Cat despre fana, daca puneai cu fata, aparea transferul de greutate spre fata, spatele devenind din ce in ce mai usor, ceea ce probabil ar fi ajutat. In definitiv, un stoppie ar fi fost ideal in cazul tau, si e exact acelasi principiu.

PS. Drept e ca un stoppie se face cand motoru e stabil si spatele nu oscileaza pe ritmuri de samba :crack:, deci nu stiu ce sa zic ... teoretic ajuta, dar practic e bine ca ai scapat :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La obiecte zburatoare : eu am vazut cum a zburat geamul unei oglinzi de la un chopper pe A2 :crack: Pur si simplu s-a desprins si a cazut, probabil de la vibratii.

 

A naibii molecula de azot, e cat mingea de ping-pong de nu se dezumfla cauciucu cind iei cuie. Intrebare : fiind asa mari moleculele astea, nu face cauciucu galme si dupa aia vibreaza roata ? :lol: .. si cum le bagi inauntru, trebuie ventil special, mai mare, pentru azot ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai da - aparea transfer de greutate spre fata - dar cum spatele nu era centrat cu fata - unde se ducea greutatea lui ? in directia in care era el atunci - si frana pe fata nu mai avea nici o eficienta ca spatele tragea in alta parte si nu apasa spre roata de fata.

 

Am vb cu prietenu ala - a zis ca s-a referit la spray cu spuma care se baga in roata - unele au si presiune ca sa iti umfle roata, altele doar spuma - si se baga preventiv contra penelor..normal - nu pot acoperi orice tip de gaura..da cat de cat...o sa ma uit sa vad ce se gaseste pe piata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit eu la depozitul de anvelope si mi-au spus ca baga si la caucioace cu camera, pretu e de 3 ron / roata. vreau sa stiu daca a bagat cineva, chiar merita ? daca nu aflu, ma risc eu :crack: asta DUPA ce aflu presiunea ca nici pe`asta nu o stiu :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lene sa traduc:

 

Better air pressure retention. The single biggest reason for tire failure is lack of maintenance of tire

pressure. In fact, 54 percent of all vehicles on the road have low tire pressure. Oxygen in compressed air can permeate the tire wall reducing tire pressure. With nitrogen, diffusion is 30 to 40 percent slower than oxygen. As a result, nitrogen maintains tire pressure longer than ambient air.

 

Enhanced fuel economy. Maintaining tire pressure can boost fuel economy by as much as 6 percent. Nitrogen disperses heat more quickly than ambient air. By restraining the heat in the tire and reducing rolling resistance, you get better fuel economy.

 

Longer tread life. With quicker heat dispersion, you get a cooler running tire which helps extend tread life and reduce tire failure. Nitrogen also prevents oxidation which can not only lead to tread separation and belt failure but, when combined with moisture, corrode rims. In fact, moisture can result in rust flakes that can fall into the valve stem, block the valve and cause under-pressurization. It can even cause the valve stem itself to rust.

 

Slow chemical aging. Filling a tire with nitrogen also significantly slows the chemical aging process of the tire’s rubber components. This leads to fewer catastrophic failures like blowouts. Slower aging lengthens tire core life, which yields extra retreads and lower fleet costs.

 

Nitrogen leaks out of tires about 30 percent to 40 percent slower than air, according to Ingersol-Rand Co., which makes nitrogen inflation systems. And it doesn't hurt anything to pump regular air into your nitrogen-filled tire

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Una peste alta zilele astea ma duc sa imi bag spuma si azot in roti...

 

 

In privinta azotului,mai gindeste-te!...Cum ai tu nevoie sa fie cauciucurile pt. o aderenta mai buna?! ...CALDE!!!.....Ce face azotul?...Vezi sa nu dai din una in alta!!! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...