Sari la conținut

Scule de calitate - de unde le cumparam?


mavetz

Postări Recomandate

49 minutes ago, john17 said:

Scaunele ca scaunele, dar cum rectifici supapele? 

 

42 minutes ago, Silver Arrow said:

Supapa se rectifica prin inlocuire 🤣

 

La rusesti si vechituri in general este necesara inlocuirea supapelor in majoritatea cazurilor, ori sunt corodate de stat in conditii improprii ori sunt prea uzate. Lucrez acum la un BMW R35, supapele ar putea fi rectificate dar coada supapei are uzura peste o zecime de milimetru. Deci supape noi, ghiduri noi si rectificat scaunele de supapa.

 

42 minutes ago, Silver Arrow said:

Interesant setul. Eu rectificam scaunul cu supapa, cu zeama de slefuit.

 

Slefuirea nu inseamna rectificare, daca pe zona de contact ai gropite nu le scoti niciodata prin slefuire cu pasta.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 3 minute, mobiletron a spus:

Slefuirea nu inseamna rectificare,

👍

Acum vreo 25 ani am desființat un service și am dat polizorul de supape pe 2 sticle de cola la 2l... 🤦‍♂️

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scula aia frezeaza scaunul inainte de a fi slefuit cu pasta! Scaunele si supapele uzate, daca se incadreaza in niste limite, se rectifica intai cu freza si polizor de supape si abia apoi se slefuiesc cu pasta. Slefuirea cu pasta a unor supape care curg este doar o tiganie cu efecte incerte si pe termen scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Alezor de 14mm reglabil, imi trebuie pentru rectificarea lacaselor in care vor intra ghidurile de supape. Inceputul alezorului e de 13.7mm iar acum imi trebuie si un spiral de 13.8mm, am gasit cu 100 lei la o firma din Brasov. 

 

20200810_200931.thumb.jpg.4f5fb55eb8c7e921c0b5bb57fa67f874.jpg

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Vreau sa fac upgrade la aparatul de sudura.

Merita brand consacrat dar second sau mai putin faimos dar nou?

 

Buget 1500lei (maxim 2000)

Iweld de 130ah am acum si as vrea ceva cu reglaje de finete sau mai detept pe parte de arc. 

 

Destinatia este utilizare pe langa casa si nu una profesionala.

 

Are Iweld ceva in zona 1200lei dar deja incep sa gasesc ESAB la banii astia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, GoodKat a spus:

Hmmm...sincer sa fiu nu stiu ce sa iti recomand. Eu am pus ochii pe un MMA/TIG/MIG-MAG de la Telwin, cam pe la 3300 de lei...dar sunt constient ca mai adaugi cel putin 1000 de lei la pret...Butelie cu gaz si alte consumabile...pentru inceput. As fi fericit sa gasesc ceva de calitate mai jos de banii astia.

 

Referitor la nou vs sh...discutie lunga. Daca gasesti un aparat de care nu si-a batut nimeni joc, clar SH, e posibil sa il iei si cu accesorii. Nou dar low/medium quality...e cam loterie, zic eu.

Istoricul este zero si de asta nu as da banii pe second.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu folosesc turatii mari, era la 3-400 de ture. Vibratiile sunt specifice, m-am uitat la clipuri pe youtube unde profesionisti lucreaza cu strunguri mici si acelasi tip de zgomot il au si acelea.Cutitele sunt ascutite bine, cel putin primul e cumparat de la Rocast si desi nu a fost scump este foarte eficient si taie fara probleme. Practic pe un strung mare si profesional acel cutit ar face treaba buna la un pret nesperat de mic (cca 30 lei). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 30.08.2020 la 8:00, mobiletron a spus:

Nu folosesc turatii mari, era la 3-400 de ture. Vibratiile sunt specifice, m-am uitat la clipuri pe youtube unde profesionisti lucreaza cu strunguri mici si acelasi tip de zgomot il au si acelea.Cutitele sunt ascutite bine, cel putin primul e cumparat de la Rocast si desi nu a fost scump este foarte eficient si taie fara probleme. Practic pe un strung mare si profesional acel cutit ar face treaba buna la un pret nesperat de mic (cca 30 lei). 

Ai lucrat cu burghiul cu turatie cam mare.

Scartaitul ala nu e de bine. Dupa aceea ai redus tutatia si s-a auzit mai bine.

 

Desi WD40 are si ceva ungere nu e bun pentru ce lucrezi tu.

Cel mai indicat este sa folosesti o emulsie de racire pentru prelucrari prin aschiere. Ea foloesete pentru ungere si racire.

Daca nu ai de unde sa iei, sau gasesti doar la bidoane prea mari, poti incerca cu un spray. Se gaseste de ex la Hornbach:

 

image.thumb.png.9e2fa395debf57529edba8cd636e22cf.png

 

Il folosesti si cand strunjesti cu un cutit. Sa protejezi sculele. Merita si ele un  20 de lei 🤗

 

Sau dai un goagal cu ''emulsie de racire'' si gasesti oferte cate vrei.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are cineva filiere de dimensiuni mari dar cu un pas marunt? as avea de reparat un filet la o mobra care are piulita sudata  ca s-a dus dracu filetul. Nu stiu dimensiunile exacte ale axului dar pasul filetului este marunt din cate imi aduc eu aminte pentru ca nu ai mult spatiu la dispozitie, ceva de genul 1 sau 0.75

Plus reparatia trebuie sa o fac pe motoreta deci tre sa inventez si o scula care sa imi permita sa fac filetul un pic mai din exterior ca in filiera clasica nu prea e spatiu destul decat daca i se scot manerele si atunci e altceva :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, GoodKat a spus:

 

Ce inseamna mare cu pas marunt? Pasul folosit in general pe la motociclete e de 1 la suruburi gen M6 si de 1.25 la suruburi mai mari, M8, M10.

 

cred ca e pas de 1 din cate imi aduc eu aminte, este vorba de axul pinionului de atac :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, GoodKat a spus:

Ia vorbeste cu @Cesar si vezi daca are. Dar depinde de cat de fwtizat este filetul. O rectificare a filetului vechi se poate, un filet nou, nu prea ai cum.

 

e dus filetul, au sudat piulita de ax.. astept sa ajunga mobra sa o vad si sa vad ce pot face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

23 hours ago, Silver Arrow said:

Desi WD40 are si ceva ungere nu e bun pentru ce lucrezi tu.

Cel mai indicat este sa folosesti o emulsie de racire pentru prelucrari prin aschiere. Ea foloesete pentru ungere si racire.

Daca nu ai de unde sa iei, sau gasesti doar la bidoane prea mari, poti incerca cu un spray. Se gaseste de ex la Hornbach:

 

image.thumb.png.9e2fa395debf57529edba8cd636e22cf.png

 

Il folosesti si cand strunjesti cu un cutit. Sa protejezi sculele. Merita si ele un  20 de lei 🤗

 

Pur si simplu nu am apucat sa cumpar, eram hotarat sa cumpar de la Rocast dar voiam sa mai iau si altceva si nu am mai ajuns sa fac comanda. O sa iau zilele astea, dau o fuga cu mobra pana la Hornbach si rezolv.

 

Indreptarea unui con de la reglajul subarului la un carburator in care a intrat apa si a corodat multe piese. La acest surub a corodat conul care impinge subarul si este afectat si filetul pe care voi pune niste Loctite. Nu-mi bateam capul cu el pt ca am gasit nou la BMW si nu e scump (20-25lei) dar vine in 2-3 saptamani iar eu am nevoie de el zilele astea ca sa pornesc un motor:

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru rulmenții rotilor e nevoie de o tijă de cca 10 MM grosime și vreo 20-30 cm lungime, musai oțel. Scoți rapid rulmenții, nu strici nici locașurile lor. Deși mi-am luat extractor interior, nu l-am scos, poate la iarnă să demontez bascula și să îi schimb rulmenții (tura trecută nu ajunsese trusa). O să zici că e un distanțier înăuntru, de ăla scapi imediat.

IMG_20200902_155207.jpg

IMG_20200902_154414.jpg

IMG_20200902_154729.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bagi tijă până ajunge la 1-2 mm de marginea  de jos a distanțierului, împingi lateral, să scoți distanțierul de pe centru. Apoi bați ușor în cămașa interioara a rulmentului de jos, in cruce. Iese lejer. Nu știai metoda? Dacă rulmentul opune rezistență, poți da cu wd40, dar până acum nu a protestat niciunul. Pică rulmentul și distanțierul, întorci roata, scoți celălalt rulment. Cureți bine totul, bați rulmentul ușor pe margine, cu grijă să nu aținti simeringul sau cămașa interioara. Folosești rulmentul vechi pe post de "ajutor", dacă nu ai o tubulară destul de mare. Eu gresez rulmentul pe exterior înainte să îl introduc în toată. Cu un dorn potrivit bat rulmentul pe toată cămașa exterioară, până sună "a plin". Înseamnă că e fix unde trebuie. Întorc roata, PUN DISTANȚIERUL (foarte important sa nu se uite de el), repet operațiunea cu celalt rulment, având grijă să centrez distanțierul. Grijă mare să fie fix pe mijloc. Când observ că rulmentul de sus a atins distantierul, mă opresc. Restul face axul, când e strânsă piulița. Simeringurile le dau cu vaselină cu litiu sau silicon, intră ușor, sunt protejate până la prima spălare.

No, cam așa procedez eu, că nu am presă hidraulică. Pe aia chiar nu am unde să o mai pun în garaj.

 

La basculă poate ai loc, la fel și la jug, dar am întâlnit mobre la care am polizat cămașa mare de la rulmenții jugului, că nu aveam nici unde sa bat, nici cum să trag de el. La basculă trebuie model cu 4 fălci, depărtate de șurub (pun mâine poză), nu pot bate în ei, că au distanțier și ăla nu se mișcă. Dacă nu e distanțier, atunci e canalul îngustat, eram prea nervos să investighez, așa că am curățat perfect rulmenții, pus vaselină de aia bună și... aia a fost, pot trăi cu joc de cca 1 mm la capătul basculei.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge mutat distanțierul, garantat. E chin mare cu filet si piulița/șaibe, am incercat și eu, prefer tijă sau dorn. Eventual menghină și tubulare, în cazul tripodei amortizorului.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai am rulmenți de schimbat, că puteam filma, distantierul se mișcă deoparte chiar lejer. Când mai ajung prin oraș, cred că merg in bazar să caut niste tubulare vechi mari, peste 32 mm, eu îs mai clasic la unele chestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, GoodKat a spus:

 

Daca merge mutat distantierul, am scapat de o grija. Revin cu update pe la sfarsitul saptamanii.

Una bucata conexpand, ales sa intre la fix (+/- mm) pe rulment, expandat, batut in el din spate... problema rezolvata rapid si elegant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.09.2020 la 12:45, GoodKat a spus:

Babaeti, vreau sa imi cumpar doua extractoare de rulmenti, unul pentru interior (roti, cartere) si unul pentru exterior (axe). Diametre mici, 12-38 pe acolo, vreau sa schimb rulmentii de la rotile motoretei.

 

Recomandari, ceva?

nu o sa gasesti , pt ce ai tu nevoie modifica o dalta buna + feon si aia e

 

mai bine iti iei o trusa de montat rulmenti 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un extractor de interior de calitate costa ceva bani (nu merita sub nici o forma pt hoby) iar alea ieftine nu functioneaza foarte bine sau deloc

 

daca chiar tii neaparat sa iei ceva de calitate ia KUKKO sau SKF (cred ca tot KUKKO le face) , dar tine-te bine cand vezi pretul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Scule de calitate - de unde le cumparam?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...