Sari la conținut

Cum Pot Sa Ma Ridic Pe O Roata (cea Din Spate) ?


Postări Recomandate

Cum mama dracu' pot si eu sa ma ridic pe o roata (cea din spate), am facut-o de cateva ori dar accidental, fara sa-mi dau seama, atunci cand demaram mai tare. Eu sunt mai cumpatat din fire si nu prea chinui fierul asa de tare, dar am vazut in Bucuresti un meserias, pe un motor la fel ca al meu (dar cu roti supermoto), care la plecarea de la semafor, i-a dat trapta 1, iar la a doua sa ridicat pe o roata si si n-a mai coborit pana intr-a cincea. Eu nu vreau sa schimb vitezele pe o roata, e' prea mult pentru mine, dar mi-as dorii sa pot controla catusi de cat motorul cand sunt pe o roata. M-ar ajuta sa trec peste obstacole, macar sa salt roata din fata putin si sa nu mai intru cu ia in obstacol.

 

Poate cineva sa ma ajute cu cateva sfaturi apropos' de pozitia pe care trebiue s-o am pe motor si in ce treapta sa pot sa-l ridic, fara sa ma duc pe spate. Stiu ca pentru multi este un lucru banal, dar eu nu am ajuns inca la stadiul asta.

Multam' fain !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa cum ai zis. demarezi mai tare. trebuie sa il chinui. esti in treapta 1 tragi ambreaju, accelerezi tare si lasi ambreaju brusc. atata ai de facut. incearca sa il lasi sa curga cu 5km/h si dupa accelerezi tare(cu ambreajul tras) si il lasi brusc. e foarte greu sa schimbi vitezele in timp ce esti pe o roata, nu multi stiu. in general poti sa faci wheelie cand esti in treapta 1, adica mergi foarte incet, nu stiu cu ce te ajuta la evitarea gropilor. dupa ce te pricepi asa, o sa poti si in alte trepte. oricum ai grija..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu LC4, pentru inceput nu ti-as recomanda sa incerci cu ajutorul ambreiajului. Risti ca ea sa plece si tu sa ramai pe loc :hug:. Motorul trage suficient de puternic incat sa se ridice si fara ambreiaj. Deci te duci pe o pajiste cu iarba si mergi foarte incet incet (5km/h) in viteza intaia. Stai cu fundul cat mai in spate pe sa. Tragi brusc de gaz, destul de mult, si motorul se ridica singur. Initial te sperii si dai drumul imediat la gaz, revenind pe pamant. Apoi incerci din nou, si tot asa...

 

Despre trecerea peste obstacole: esti in a-intaia sau chiar a doua, te apropii incet, in picioare, si duci centrul de greutate cat mai spre spate. La 1-2 m (nu mai mult !) de obstacol, tragi brusc de gaz. Chiar daca roata fata nu se ridica explicit de pe pamant, faptul ca ai descarcat-o de greutate te va ajuta sa treci mult mai usor peste obstacol.

 

Faza 2: Cu 2-3 metri inainte de obstacol infunzi amortizoarele; faci asa, ca un fel de saritura pe loc in scari. Apoi tragi de gaz si de ghidon in sus simultan cu destinderea amortizoarelor. O sa ramai surprins ce usor se poate sari, chiar si de pe un damb de 10cm.

 

Faza 3: Poti sa incepi sa te joci si cu ambreiajul: tras, ambalat motorul si lasat ambreiajul brusc. Avantajul e ca motorul se ridica mult mai repede, aproape de pe loc, si deci poti continua la viteza mult mai mica. Dar necesita putina practica...

 

Nici eu nu sunt vreun mare meseriash la wheelie-uri dar ma joc asa cum am scris mai sus. Altii cu siguranta stiu mai multe, poate iti mai zic si ei :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa cum ai zis. demarezi mai tare. trebuie sa il chinui. esti in treapta 1 tragi ambreaju, accelerezi tare si lasi ambreaju brusc. atata ai de facut. incearca sa il lasi sa curga cu 5km/h si dupa accelerezi tare(cu ambreajul tras) si il lasi brusc. e foarte greu sa schimbi vitezele in timp ce esti pe o roata, nu multi stiu. in general poti sa faci wheelie cand esti in treapta 1, adica mergi foarte incet, nu stiu cu ce te ajuta la evitarea gropilor. dupa ce te pricepi asa, o sa poti si in alte trepte. oricum ai grija..

 

Cu un KTM Lc4 Enduro nu trebuie sa te joci cu ambreajul. In treapta 1 sau 2 tragi mai tare de acceleratie si se ridica imediat. E mai usor daca te asezi putin in spate.

 

In rest, MARE GRIJA !!!

 

E foarte util cand trebuie sa treci peste obstacole ( nu prea mari :hug: ), ridici putin roata din fata, iar cea din spate se descurca. In aceasta situatie ( cand treci peste obstacole) e preferabil sa stai in picioare, existand riscul, ca la trecerea rotii din spate sa te loveasca in c.ur si sa te arunce... :P

 

Deci: atentie mare si BAFTA !!!

 

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai mah petrica ca si eu pot ridica ktmul meu si e de 50 cmc.foarte simplu se face smecheria(eu asa fac)te ridici in picioare pe el te lasi un pic in spate,si tragi de acceleratie .cand incepi sa vezi aripa fata inseamna ca esti pe o roata.:ok:)mai greu e cu stoppie.CINE MA INVATA SI PE MINE????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu LC4, pentru inceput nu ti-as recomanda sa incerci cu ajutorul ambreiajului. Risti ca ea sa plece si tu sa ramai pe loc :lol:. Motorul trage suficient de puternic incat sa se ridice si fara ambreiaj. Deci te duci pe o pajiste cu iarba si mergi foarte incet incet (5km/h) in viteza intaia. Stai cu fundul cat mai in spate pe sa. Tragi brusc de gaz, destul de mult, si motorul se ridica singur. Initial te sperii si dai drumul imediat la gaz, revenind pe pamant. Apoi incerci din nou, si tot asa...

 

Despre trecerea peste obstacole: esti in a-intaia sau chiar a doua, te apropii incet, in picioare, si duci centrul de greutate cat mai spre spate. La 1-2 m (nu mai mult !) de obstacol, tragi brusc de gaz. Chiar daca roata fata nu se ridica explicit de pe pamant, faptul ca ai descarcat-o de greutate te va ajuta sa treci mult mai usor peste obstacol.

 

Faza 2: Cu 2-3 metri inainte de obstacol infunzi amortizoarele; faci asa, ca un fel de saritura pe loc in scari. Apoi tragi de gaz si de ghidon in sus simultan cu destinderea amortizoarelor. O sa ramai surprins ce usor se poate sari, chiar si de pe un damb de 10cm.

 

Faza 3: Poti sa incepi sa te joci si cu ambreiajul: tras, ambalat motorul si lasat ambreiajul brusc. Avantajul e ca motorul se ridica mult mai repede, aproape de pe loc, si deci poti continua la viteza mult mai mica. Dar necesita putina practica...

 

Nici eu nu sunt vreun mare meseriash la wheelie-uri dar ma joc asa cum am scris mai sus. Altii cu siguranta stiu mai multe, poate iti mai zic si ei :P

 

Este adevarat ca pe iarba sau pe drum de tara nisipos te ridici mai repede pe o roata, decat pe asfalt ? Acele cateva ridicari accidentale mi s-au intamplat pe asfalt, am incercat si pe drum de tara dar cand ii dau gaz patineaza rau roata de pe spate, cred ca trebuie sa-mi mut poponeata mai spre spatele seii. Orcum faza cu apasatul se destinderea amorizoarelor mi se pare OK, diseara ies pe izlaz si incarc sa ma salt.

Apropos' de "stopie".......mi se pare groaznic, ma imaginez intins pe burta cu motoreta deasupra mea :ok: :hug: :P .................Bafta! :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este adevarat ca pe iarba sau pe drum de tara nisipos te ridici mai repede pe o roata, decat pe asfalt ? Acele cateva ridicari accidentale mi s-au intamplat pe asfalt, am incercat si pe drum de tara dar cand ii dau gaz patineaza rau roata de pe spate, cred ca trebuie sa-mi mut poponeata mai spre spatele seii. Orcum faza cu apasatul se destinderea amorizoarelor mi se pare OK, diseara ies pe izlaz si incarc sa ma salt.

 

Nu este adevarat. Pe iarba sau pe drum nisipos ai sansa ca roata din spate sa patineze (in functie de ce cauciucuri ai), si atunci evident ca te ridici mai greu. Dar daca cazi, doare mai putin... :hug:

 

La faza cu comprimarea si destinderea amortizoarelor este foarte importanta sincronizarea cu dambul si cu tragerea gazului. Nu o sa-ti iasa din prima, dar daca insisti... :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este adevarat. Pe iarba sau pe drum nisipos ai sansa ca roata din spate sa patineze (in functie de ce cauciucuri ai), si atunci evident ca te ridici mai greu. Dar daca cazi, doare mai putin... :hug:

 

La faza cu comprimarea si destinderea amortizoarelor este foarte importanta sincronizarea cu dambul si cu tragerea gazului. Nu o sa-ti iasa din prima, dar daca insisti... :ok:

 

 

OK ! diseara am de lucru cu ridicatul pe o roata......mi sa pus.....maine voi relata in detaliu ce am realizat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK ! diseara am de lucru cu ridicatul pe o roata......mi sa pus.....maine voi relata in detaliu ce am realizat.

 

 

PETRICA !!!

 

Esti bine ???

 

Nu te-am auzit de 2 zile !!! :hug: :ok:

 

Ziiiiiiiii cevaaaaaaaaaaaa !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PETRICA !!!

 

Esti bine ???

 

Nu te-am auzit de 2 zile !!! :hug: :ok:

 

Ziiiiiiiii cevaaaaaaaaaaaa !!!

 

Sper ca e ok !

 

Cam devreme totusi pentru mers pe o roata, zic eu.

Da-ne un semn !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io sincer si fara nici o vrajeala am practicat wheelie cu o amarata de mobra 50 super care nu avea cine stie ce forta trebuia sa o accelerez destul de mult si sa dau drumul la ambreiaj f. brusc deci nu cred ca ar trebuii sa fie foarte greu cu un ktm. Bafta si ai grija unde exersezi de preferabil pe iarba sa nu te doara poponeata in caz de cazatura si nici buzunaru la eventualele reparatii :ok:

Editat de bikerboy-iuliano
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba,da de tras de ghidon cand vrei pe o roata nu zice nimeni!?

 

La DR 650 daca stai ca baba si tragi gazul,se ridica 5cm.Dca iei o pozitie buna si tragi de ghidon odata cu gazul,te duci si pe spate.

Recunosc ca practicarea freeride-ului pe bicicleta m-a ajutat foarte mult in cunoasterea unghiurilor,pozitia corpului,etc.

 

Spor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare ! iete ca am revenit intr-un tarziu. Nu trebuie sa ma cautati in nici un spital, n-am patit nimic nici eu, nici motoreta. In acea seara am fost pe un teren langa Alexandria, unde aterizeaza avioanele utilitare (alea care sperie tintarii) si am incercat mersul pe o roata. Am inceput usor, mergeam in trepta 1, ca la vreo 5 km/h si am tras brusc de gaz, pozitia mea in sa era normala, nici pe fata nici pe spate, motorul a demarat foarte repede dar de ridicat pe-o roata....nici gand. Asa ca am luat-o de la capat...dar, mi-am mutat poponeata pe locul pasagerului si tot in treapta 1 am tras de gaz si ......minune am saltat roata de la pamant vre-o 40cm (dupa spusele spectatorilor....ca am avut si deaia), minunea nu a tinut prea mult ca m-am speriat si am taiat gazul brusc, cum lc4-ul are o frana de motor de faci stoppie, involuntar (eram si in trapta 1), am dat ma nene o roata de pamant de si acum ma dor oolele, ca i-mi scapase piciorul drept din scara. M-am dezechilibrat putin dar m-am oprit regulamentar, apoi m-am pus pe vaitat, noroc ca am apucat acum doi ani sa fac un copil....ca altfel i-l facea nevasta-mea "in vitro". Dupa ce m-am linistit am facut si alte incercari, de ridicat am observat ca se ridica foarte usor chiar si intr-a doua, dar la mine alta e problema.............mi-e frica sa nu ma duc pe spate....oricum am reusit sa merg vreo 20 de metri.....ce am mai observat este ca trebuie sa tii roata fata (care este saltata in aer) dreapta, sau cel putin in momentul in care aterizezi, caci altfel dai cu fruntea de pamant de nu te vezi. Nu m-i sa intamplat mie ci unui amic cu o Cagiva L6 enduro de 125ccm, oricum tanar holteiul (19ani)...n-a patit nimic...avea capu' tare.

In concluzie intr-a doua daca te misti spre spate, concomitent cu ridicatul in scari si tragi de gaz, lc4 ridica fata destul de repejor......probat pe niste coclauri....n-am mai intrat cu roata direct in denivelarile de pamant, ci am facut figura descrisa mai sus si am trecut peste ele numai cu roata din spate,....foarte frumos, nu mi-a mai clantanit dintii in gura.

 

P.S. Nu am avut timp sa raspund pentru ca sunt prins foarte tare in niste probleme de familie. La insistentele nevestei (insistente de vreo 3 ani), sambata 02.09.2006, ma insor, PE BUNE :drink: :ok: :lol: :hug: :ok: :P :D :P..................un rau necesar.

 

Sanatate multa si dupa luna de miere care, sper sa se termine RE-PE-DE, poate mai am si eu timp sa dau o fuga la munte ca am fost legat cu lantul toata vara. URA !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu ma duceam pe-o roata cu o Honda veche de 125 dar cu XT-ul de 600 n-am incercat, ce zceti am sanse sa scot vacutza pe-o roata?

 

 

Nu, c-am devenit shmecher la mersul pe-o roata...., dar acum ca mi-a iesit de cateva ori cred doar cu choperele nu poti sa te ridici......dar dac-o fi unul capabil rau........cine stie. bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred doar cu choperele nu poti sa te ridici......dar dac-o fi unul capabil rau........cine stie. bafta !

Nu stiu cum il cheama pe tip (noi ii zicem "indianul" :D), dar e intr-adevar meserias !

post-5869-1156966173_thumb.jpg

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...