Sari la conținut

Transalp Vs F 650?


Pelerinul
 Share

Postări Recomandate

Smokey nu ma grabesc, nu mai am varsta disperarilor (si am un fier de plimbare).

Din pacate pentru F, cred ca ai dreptate cu elasticitatea motorului V.

Te rog, daca poti, spune-mi cat consuma Transalpul tau in cateva variante de drum: croaziera sosea (la ce viteza), oras, serpentine. Si din ce an este, ca poate conteaza. Multam

 

Pace voua!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 123
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am mers cu ambele modele in discutie, ce pot sa spun e ca in comparatia dintre ele cifrele si graficele nu spun mare lucru. Faptul ca "are x kg la gol" nu spune nimic, sunt motociclete care "par" grele la 170 kg( exemplu arbitrar, Aprilia Tuareg600) si altele care par usoare la 200+ ( la enduroaice - Transalpul) . Totul tine de cum te simti in sha si cum simti motorul de sub tine. Fiecare are feelingul lui si comparatia intre un monociclindru si un v2 e ca cea dintre mere si pere. Ambele motoare sunt f prietenoase si in scurta vreme ti se pare ca te-ai nascut in shaua aia. Ambele sunt fiabile, dar Transalpul conduce de departe la capitolul asta.Nu am auzit sa se faca inconjurul lumii cu un BMW F, dar cu transalp sunt destui care si-au ales modelul pentru asta .

 

 

Concluzia mea:

 

Ia Transalp daca vrei soldatul universal, care indura fara sa maraie orice regim de mers, cu sau fara pasager, drum nasol sau bun, oras sau afara,nu conteaza, pe zi ce trece ii impingi limitele si vezi ca de fapt mersul in linie dreapta cu gazul in blana e pentru papagali :cheers:

 

Ia F650 daca vrei sa simti cum monocilindrul te impinge la "joaca" , sa mergi mai mult in sprituri de gaz ca asa iti ofera satisfactii, nu mergi f des la drum lung cu pasager si bagaje, halesti orice obstacol iti pune in fata orasul inclusiv spatii verzi si borduri. Si, bineinteles, vezi ca de fapt mersul in linie dreapta cu gazul in blana e pentru papagali :cheers: Totusi pe BMW F vei prinde ura pe autostrada aia spre mare :crack:

 

 

Acuma vad ca vii de pe un BMWR65, atunci ambele modele ti se vor parea "usoare" :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu am auzit sa se faca inconjurul lumii cu un BMW F..................

 

Ia F650 daca vrei sa simti cum monocilindrul te impinge la "joaca" , sa mergi mai mult in sprituri de gaz ca asa iti ofera satisfactii, nu mergi f des la drum lung cu pasager si bagaje, halesti orice obstacol iti pune in fata orasul inclusiv spatii verzi si borduri. Si, bineinteles, vezi ca de fapt mersul in linie dreapta cu gazul in blana e pentru papagali :cheers: Totusi pe BMW F vei prinde ura pe autostrada aia spre mare :crack:

Acuma vad ca vii de pe un BMWR65, atunci ambele modele ti se vor parea "usoare" :cheers:

 

 

http://www.ultimatejourney.com/home.html

:baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ehei.... ia vedeti linkul asta apropo de transalp ; ce-i drept sunt transalpuri si mai mici de doar 400 cmc

 

deci va dati seama la ce sunt capabile cele de 600 sau 650 cmc :baldy:

 

http://www.tokyotolondon.com/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca observi au schimbat roata fata .. au pus pe 21" :cheers: Cand facem o excursie la ÂŞag sa vedem cum e cu treaba asta? :baldy:

 

 

Face maine de dimineata dar mers pensionareste ca TREBUIE sa ajung la o nunta mai spre seara si nu am roata de 21 :cheers:

 

 

Sa zicem 10,30 la lukoil imediat pe dreapta cum cobori podu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa un drum la munte si o incercare pe jumatate reusita de a vedea calitatile enduro a lui f 650, pe un drum forestier obisnuit fara multe dificultati,nu cred ca este un model care se preteaza pentru asa ceva.Poate si lipsa totala de experienta in chestii din astea ma face sa spun lucrul asta, dar pur si simplu am simtit ca nu este construit pentru asta.Poate pe drum de munte batatorit, ceva dealuri & stuff.Dar pentru un drum cu balti,noroi ,pietre nu cred ca este un model potrivit.Si oricum pare foarte greu pentru asa ceva,cred ca ceva de max 350 cmc si 100 kg este mai potrivit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia e altceva; treaba cu experienta e de mare importanta. Altiii zic de bine la F650.

 

 

Pai si eu zic de bine....ca doar d'aia mi-am luat f650...Dar pur si simplu eu unul nu cred ca este un model pretabil la un traseu enduro in adevaratul sens al cuvantului.Este parerea mea. Cred ca modelele de genul f650, Transalp,Aprilia Pegaso etc, genul asta sunt pentru oras cu valente de enduro.Un Suzuki DR 250 este mai potrivit zic eu,desi ala deja e la granita de cross...si uite asa povestea poate continua.Bineinteles ca experienta conteaza,dar si sa tii de coarne aproape 100 de kile in plus conteaza pe un drum accidentat.Si cauciucurile cred de asemenea ca sunt de o mare importanta.

 

Ziceam mai sus ca experienta mea a fost pe jumatate reusita pentru ca mi-am tavalit motorul....

Sunt convins ca daca aveam un DR 250 cu cauciucuri adevarate nu se intampla asta.Dar asa...mi-am tavalit motorul pentru ca a alunecat roata spate in rampa pe un sol argilos umed si asta a fost tot.Nu am mai putut sa-l tin si l-am dat pe jos.De fapt a fost mai nasol,dar asta e alta poveste....

 

Eu zic ca este destul de greu sa delimitezi conditiile enduro de cele de cross.Nu ma refer la cross de competitie, ca aia e clar.Ma refer la o calatorie pe un drum accidentat obisnuit unde conteaza inclinatia drumului,alternanta cai de rulare..pietris,apa,iarba...iar balti...sau e doar un drum forestier linistit...

E greu sa ai o motocicleta pregatita pentru pentru toate astea la un loc si ma pot referii aici numai la cauciucuri de exemplu.

 

Aia pe care ii vezi la teveu au motoarele pregatite,mergi la Dakar...pai mergi nene pe nisip si toata treaba e pregatita pentru asa ceva.Pneuri, adecvate ,motor,racire motor,suspensie,etc + experinta pilot =cursa in bune conditii.La fel si aia care fac Transfagarasanu' din Tibet....cu echipa tehnica dupa ei si televiziune...

 

Noi astia "muritorii de rand" ce facem....?Cumparam un motor,nou sau second hand,care ne place noua cum arata,poate cu ceva influnta din partea cunoscutilor si prietenilor si in functie de posibilitatile materiale ale fiecaruia.Si dupa aia il pui la treaba.....si uite asa te trezesti ca motorul tau despre care credeai ca rupe muntii in doua....te lasa in balta (la modul propriu) dupa ce ai mers pe carari de munte cu el fara probleme sau te trezesti cu lantul rupt de la pietris fin combinat cu apa si noroi....

 

Deci alegerea este cam subiectiva in cazul unui motociclist obisnuit.Eu am spus intotdeauna :motorul cel mai bun este cel pe care il poti stapanii/controla si care corespunde nevoilor utilizatorului.

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un dakar din 2002 si ma simt f bine pe el.Am ales unul cu ABS care face toti banii.Consum super:in medie 4%.

Sunt convins ca daca as fi ales un Transalp,m-as fi simtit la fel de bine(regretand doar ABS-ul).

Asa ca alege motorul care-l gasesti la un pret mai bun(pret bun raportat la alte motoare de acelasi fel)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tarka2; multam de vorba; scopul pentru mine este calatoria care nu se termina la finele asfaltului. Nu fac hard enduro si cred ca pentru drum forestier, uneori cu pietre, cat mai putine balti ca le detest :crack:, ambele sunt potrivite. Dar fac aceste trasee cu pasager, si e f important confortul si pentru el (de fapt ea).

Cu tavaleala e kestie de bafta; parerea mea e ca daca nu esti consumator de extasy pe motor simergi normal si precaut, e kestie de 100% bafta.

 

PAce voua!

 

MarianVaru, ce inaltime ai? ca pentru Dakar cred ca trebe picioare de fotomodel :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nenea axa ... nu ai auzit de tur lumesc pe F650 ? da ai auzit de unu pe transalp ?? nu pot sa cred .. la un serci pe gugal m-am plictisit cate ture transcontinentale face F650 si e alegerea numarul 1 pt astfel de job !!!

stefan, iata ce am mai citit pe forumuri de biciclisti cu experiente in excursii d'alea misto:

-transalpu e mai greu

-dakaru nu e kiar atat de inalt

-monocilindru = simplu = revizie ieftina = consum mic = FIABIL !

-nimeni nu compara transalp cu BMW pt tura adevarata, cel mult daca se merge 99,99% NUMAI pe asfalt (caz in care primeaza oricum BMW Boxer) ... in rest toti aleg F pt tura aventuroasa; sau cel mult compara cu KTM LC4 Adventure, dar castiga asta numai daca e mai nou, dupa 2000 fabricatie si daca tura e conceputa cu intentie evidenta de enduro.

-daca nu sunteti grei, efu va duce oriunde, altfel se pune aftermaket suspensie mai competenta pe spate

-anii pe unde vei cauta matale, favorizeaza efu .. la fel si coltul de lume in care traim, mai bogat in reprezentare BMW

-daca te scobori in teren dakaru intinereste, hondita imbatraneste, dakaru va trage in sus, honda in jos !

-pt pasager e mai confort pe shaua la dakar, intre niste cutii misto (restposten la lulis eftineala)

 

io personal caut F Dakar sau KTM LC4 Adventure, skimb cu R1 .. mi-am stricat dioptriile cu sute de pagini, povesti, excursii, liste de stricaciuni, opinii, forumuri, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

3. Consum - se pare ca F merge pe la 3.5 si Transalp lpe la 4.5, pentru croaziere la cca 95 - 110 km/h

 

F650 Classic (funduro) din 96 sau cum dracu ' i-o mai zice, nu scade sub 5.2% iar in oras, cu un mers mai..zbuciumat urca dramatic pana la 7-8%

Alimentare prin CARBURATIE (nu are cum sa intre in discutie injectorul). Din punct de vedere al ... urmarilor cazaturilor, F650 se comporta admirabil. Am cazut cu el si pe iarba, si pe bolovanis, si prin padure peste crengi, si prin santuri, si pe asfalt. Singurele pagube au fost lampile de semnalizare. ATAT! Ma rog..si cateva zgarieturi pe carene. Materialele din care sunt facute carenele sunt foarte elastice. Rezista la deformari destul de mari. Priza de aer este dspusa foarte sus si in spate, foarte bine protejata. In aceste conditii poti sa treci prin vaduri de ape destul de adanci. Suspensia este...perfecta. Nu am ce sa-i reprosez.

Saua destul de confortabila si pentru pasager.

Izolatiile electrice sunt extraordinare. Indiferent cat de mult insist cu jetul de apa la spalatorie, nu are nicio problema la pornire.

 

Uleiul costa 210000 ROL la Bavaria (BMW HighPower Oil, ACEA A2, API:SG)

Benzina 95 fara Pb stii cat costa :peace:

Te salut si...mai intreaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar domnilor, m-ati coplesit. Nu ma asteptam la asa prezenta pe umilul meu topic. Dar e bine si frumos.

Insa, problema ramane: Transalp su F 650? Dilema persista, caci ambele fiare (vorbesc de ani rezonabili financiar si calitativ, adica 93 - 97) au plusuri si minusuri. Voi incerca sa sintetizez ce am acumulat pana acum:

1. Confort - ambele sunt ok, poate saua la F sa fie oleaca mai lata; dar ramane capitolul vibratie, unde in teorie Vtwin nu poate fi mai naravas ca monocilindrul. Cu F am mers, e mai cuminte ca DR650, care nici el nu da din copite prea des; ramane de vazut Honda

2. Bagaje - ambele iau coburi si top box, ramane de vazut cat costa la fiecare.

3. Consum - se pare ca F merge pe la 3.5 si Transalp lpe la 4.5, pentru croaziere la cca 95 - 110 km/h

4. Fiabilitate - Honda are in spate ani multi cu acest model, toata lumea vb bine de el; F 650 se bazeaza pe 2 nume - BMW si Rotax; sa presupunem ca e de bine

5. Costuri de intretinere - Honda vine din Japonia, BMW este prin definitie scump; cred ca voi intreba la obiect, pe cateva consumabile pentru o comparatie

6. Mai ramane pretul de achizitie, unde din ce vad cele doua sunt cam pe acolo, adica cca 3500 euri.

 

Astept completari /corectii

 

Pace voua!

nu stiu daca tiai luat motor inca dar pe ebay /germania gasesti bmw 650 din 95- 1999 la preturi rezonabile sub 3500 de eurai.bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

salutare ! pot sa va mai deranjez si eu cu o intrebare? vreau un motor de F-650, rulat bineinteles si CU ACTE(factura de la cel care il cumpar) cine stie cam la ce pretz ajunge unul? sau din auzite :P ma gandeam sa schimb motoru' la nipru:) VA ROGNU RADETI ;) e chiar legal, motoru' e "piesa de schimb ! si daca are tot aceeasi capacitate cilindrica, :baldy: SE POATE!:D

bafta si astept , macar un raspuns, sper sa nu se supere nimeni daca sunt off-topic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru DARK-RIDER-82. Eu mi-am luat BMW F 650 din Germania la sfarsitul lui August. Motorul este din 96, prima inmatriculare iulie 97, din 2003 a fost radiat din circulatie acolo si a fost tinut mai mult in garaj. Are 20 000 de km l-am luat de la reprezentanta BMW cu 2500 de euro. Am la el un an garantie si mi-au facut si schimbul de ulei tot ei.

La final am ajuns: 2500+675 vama+200 transportul+125 inscrierea=3500 euro

 

Pentru Pelerinul parerea mea: Honda Transalp mai fiabila ca si BMW-ul, garantata 200 000 de km de producator, mai greoaie ca F-ul, consum mediu mai mare ca la BMW dar fiind bicilindru lucreaza la o plaja de turatii mai joase decat F-ul.

BMW= confort, consum redus, fiabilitate dar trebuie tinut de la 3000 de ture in sus pentru ca este monocilindru. Chiar si producatorul recomanda ca sub 2500 de ture sa se schimbe in treapta inferioara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok Nick, dar ai stiut unde sa mergi; si nu ai zis cat costa drumul tau pana acolo si inapoi, plus cheltuieli diverse in zilele de calatorie, etc. cred ca iese mai mult de 3500

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...