ubord Postat Ianuarie 15, 2012 Share Postat Ianuarie 15, 2012 nah, mai clatiti-va ochii... ...caramelele.... Supapa , pare ca se roteste in functionare( din urmele care se pot vedea pe toata circumferinta talerului....s-ar putea sa se roteasca chiar datorita lovirii in piston...) De asemenea , pare cam ridicata pe scaun...Daca s-au schimbat scaunele , este posibi sa nu fie la inaltimea corecta... Se rezolva elegant , cu un pic de frezare in piston ( caramele din nou..) si o alta supapa , care sa aiba sigur talerul si coada nedeformate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Ianuarie 15, 2012 Share Postat Ianuarie 15, 2012 Salut. Olimpiule, din ce am vazut. Urma de batut in frezarea din capul pistonului nu este de la ciuperca supapei partea metalica. In frezare bate calamina care s-a depus pe ciuperca. Uita-te cum este sparta calamina depusa. Daca tija supapei nu are joc in ghidaj, supapa inchide etans pe scaun, poti sa montezi la loc dar cu o garnitura mai groasa intre cilindru si blocul motor s-au intre chiulasa si cilindru. Ce nu-mi place, prea multa calamina depusa, prea gros stratul de calamina. Ori ai amestecul carburant prea bogat, eventual si un consum de ulei mai mare, ori mergi cu Uralul in treapta mare de viteza si viteza de inaintare mica. (Ex. 40-50km/h, treapta a4a de viteze). Un lucru pe care nu l-am inteles la marea majoritate a posesorilor de Nipru si Ural este turatia extrem de mica la ralanti si mersul asta in trepte mari ale cutiei de viteze cind viteza de inaintare este mica. De asta este cutie de viteze, dai treapta mica, turatie un pic mai mare, cuplu mai bun, motorul trage mai usor, harabaua este putin mai sprintena, te ajuta si pe tine conducator, nici pe altii nu incurci in trafic. Dar fiecare cu stilul lui de condus. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Ianuarie 15, 2012 Share Postat Ianuarie 15, 2012 Salut. Olimpiule, din ce am vazut. Urma de batut in frezarea din capul pistonului nu este de la ciuperca supapei partea metalica. In frezare bate calamina care s-a depus pe ciuperca. Uita-te cum este sparta calamina depusa. Daca tija supapei nu are joc in ghidaj, supapa inchide etans pe scaun, poti sa montezi la loc dar cu o garnitura mai groasa intre cilindru si blocul motor s-au intre chiulasa si cilindru. Ce nu-mi place, prea multa calamina depusa, prea gros stratul de calamina. Ori ai amestecul carburant prea bogat, eventual si un consum de ulei mai mare, ori mergi cu Uralul in treapta mare de viteza si viteza de inaintare mica. (Ex. 40-50km/h, treapta a4a de viteze). Un lucru care nu l-am inteles la marea majoritate a posesorilor de Nipru si Ural este turatia extrem de mica la ralanti si mersul asta in trepte mari ale cutiei de viteze cind viteza de inaintare este mica. De asta este cutie de viteze, dai treapta mica, turatie un pic mai mare, cuplu mai bun, motorul trage mai usor, harabaua este putin mai sprintena, te ajuta si pe tine conducator, nici pe altii nu incurci in trafic. Dar fiecare cu stilul lui de condus. Numai bine. mare dreptate ai mestere ii bine ce zici tu insa nu toti fac cum scrie in "abecedar" fiecare face cum il taie capul dar nu ii bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2012 Share Postat Ianuarie 15, 2012 Chiulasa n-am inchis-o eu. Cei drept, scapa ulei in ultima perioada pe langa cilindri si blocul motor. Cateva prezoane care aveau filetele date peste cap. Lucru pe care l-am ignorat si care a dus la lipsa de ulei si, probabil ca asta a tras dupa ea uzura excesiva a segmentilor in cativa kilometri si, evident ca nu mai aveam nici compresie. Pe langa asta sufla cam tare vantul si pe langa tevile alea doua prin care se face ungerea. Se pare ca desteptul care le-a pus sus le-a batut cu ciocanul si una e deformata si se indeparteaza de blocul motor... asa ca culoarea puteti sa o ignorati deocamdata Am verificat supapele. Etanseaza bine, se misca bine in ghiduri... voi da jos si celalalt cilindru sa vad daca lucrurile stau la fel. sa nu fie cumva in legatura cu sincronizarea supapelor cu arborele cu came Multumesc pentru raspunsuri. Omu' cat traieste invata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 15, 2012 Share Postat Ianuarie 15, 2012 ..sa nu fie cumva in legatura cu sincronizarea supapelor cu arborele cu came... Foarte posibil sa fie asta o cauza... dar e simplu de verificat! Cauti miscand vilbochenul inainte si inapoi pozitia supapelor incrucisate, din acel punct (cu o tija pe piston prin gaura bujiei)in orice directie rotesti, pistonul trebuie sa coboare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Ianuarie 15, 2012 Share Postat Ianuarie 15, 2012 Salut. Olimpiule, din ce am vazut. Urma de batut in frezarea din capul pistonului nu este de la ciuperca supapei partea metalica. In frezare bate calamina care s-a depus pe ciuperca. Uita-te cum este sparta calamina depusa. Daca tija supapei nu are joc in ghidaj, supapa inchide etans pe scaun, poti sa montezi la loc dar cu o garnitura mai groasa intre cilindru si blocul motor s-au intre chiulasa si cilindru. Ce nu-mi place, prea multa calamina depusa, prea gros stratul de calamina. Ori ai amestecul carburant prea bogat, eventual si un consum de ulei mai mare, ori mergi cu Uralul in treapta mare de viteza si viteza de inaintare mica. (Ex. 40-50km/h, treapta a4a de viteze). Un lucru pe care nu l-am inteles la marea majoritate a posesorilor de Nipru si Ural este turatia extrem de mica la ralanti si mersul asta in trepte mari ale cutiei de viteze cind viteza de inaintare este mica. De asta este cutie de viteze, dai treapta mica, turatie un pic mai mare, cuplu mai bun, motorul trage mai usor, harabaua este putin mai sprintena, te ajuta si pe tine conducator, nici pe altii nu incurci in trafic. Dar fiecare cu stilul lui de condus. Numai bine. ...calamina nu sapa in halul ala aluminiul!...taler de supapa...se vede pe toata circumferinta talerului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Ianuarie 15, 2012 Share Postat Ianuarie 15, 2012 Salut. Drobule, eu port ochelari, dar cineva mi-a zis o data mai in gluma, mai in serios: bai hodorogule, tu porti ochelarii ptr. impresie artistica, nu ca ai avea nevoie de ei. Nu fac polemici, nu contraziceri,uita-te bine si vezi in poza cu supapa separat. Apoi vezi poza cu supapa la post. Se vede clar cum este sarita calamina de pe ciuperca supapei. ( Doar nu o fi pistonul mai dur decit ciuperca sa lase urmele alea. Parca tu nu stii cit de dura este calamina. Si argumentul, de ce ciuperca supapei este toata neagra la culoare iar pistonul in zona de contact este alb?) Aici in toata treaba asta a mai fost ceva. Ceva pe care Olimpiu a uitat s-au nu a vrut sa-l spuna. Si mie mi se pare normal asta cu uitatul. Dupa ce bagi o caciula de bani intr-o motocicleta, nu i-ti vine bine cind iei contre din astea in nas. Apoi i-i mai dam si noi pareri peste pareri, gata, l-am CIURUIT. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Ianuarie 15, 2012 Share Postat Ianuarie 15, 2012 Salut. Drobule, eu port ochelari, dar cineva mi-a zis o data mai in gluma, mai in serios: bai hodorogule, tu porti ochelarii ptr. impresie artistica, nu ca ai avea nevoie de ei. Nu fac polemici, nu contraziceri,uita-te bine si vezi in poza cu supapa separat. Apoi vezi poza cu supapa la post. Se vede clar cum este sarita calamina de pe ciuperca supapei. ( Doar nu o fi pistonul mai dur decit ciuperca sa lase urmele alea. Parca tu nu stii cit de dura este calamina. Si argumentul, de ce ciuperca supapei este toata neagra la culoare iar pistonul in zona de contact este alb?) Aici in toata treaba asta a mai fost ceva. Ceva pe care Olimpiu a uitat s-au nu a vrut sa-l spuna. Si mie mi se pare normal asta cu uitatul. Dupa ce bagi o caciula de bani intr-o motocicleta, nu i-ti vine bine cind iei contre din astea in nas. Apoi i-i mai dam si noi pareri peste pareri, gata, l-am CIURUIT. Numai bine. sti tu ce sti dar dupa cum se vede in foto nu sunt urme pe supape cauzate de vreun impact cu pistonul si ar trebui sa se vada daca supapa ar lovi in piston oricat de putin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Ianuarie 16, 2012 Share Postat Ianuarie 16, 2012 Gata-s! Ciuruit! Varza! Deci... pistonul din dreapta, Primul a fost din stanga. Acum e clar! Si sa va reamintesc de sunetul motorului dupa ce l-am scos din service. http://www.youtube.c...h?v=VaY_eambpvQ Asa ca dati-mi voie sa-i arat buca domnului mecanic: http://www.youtube.c...h?v=dpftpANcUPs Si intr-adevar, in timp si-a mai dat drumul... Acum mi-e clar de ce! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Ianuarie 16, 2012 Share Postat Ianuarie 16, 2012 Acolo a lovit supapa 100%, fara suparare nea Rocknroll da am patit-o pe pielea mea,supape noi la nipra in 2 zile un din ele a fost fauta "s" si cazul lui olimpiux e chiar fericit mie mi-a tesit talerul la supapa (DA! aluminiu a reusit sa indoaie "otelul" de supapa. alt semn al pieselor din materiale adevarate) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Ianuarie 16, 2012 Share Postat Ianuarie 16, 2012 ... Daca batea la iesirea din service, ma gandesc ca distributie e sarit de pe punct. Ai mers asa, supapele au sapat acolo in piston ca sa aibe loc. Ce nu pot sa-mi explic este de ce 'sapatura' in piston e curat, si supapa nu e curat unde a atins piston. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Ianuarie 16, 2012 Share Postat Ianuarie 16, 2012 Salut. Mai oameni buni, ori eu nu m-am exprimat destul de bine ori voi nu vreti sa intelegeti un lucru. Poate acum sint mai clar. Nu metalul din care este facuta ciuperca supapei a lovit in piston, ci calamina care este depusa pe ciuperca. Daca nu era calamina pe supapa, nu atingea pistonul, nu iesea hora asta. Stratul ala de calamina este de cel putin 0,5mm (cinci zecimi). Calamina asta rezultata din arderea combustibilului este destul de dura. Cind am curatat niste supape, am frecat cu peria rotativa de smirghel prinsa in bormasina destul de mult pina am facut ciuperca alba. Olimpiule, inainte de montare, lustruieste ciuperca supapei pina iese oglinda. Pe suprafete lustruite oglinda nu adera calamina, gazele arse si nearse ALUNECA, nu au de ce sa se "agate". Gustam gluma lui Drobu cu guma de banane, dar are dreptate. Trebuie masurata distanta dintre supapa si degajarea din piston, mai cu seama la o reparatie cum ai facut-o tu. Banuiala mea este ca mecanicul a vrut sa scoata motorul cit mai "comprimat", dar a omis controlul la deschiderea supapei. Au patit-o si altii care au pus pistoane de Oltcit preparate ptr. Nipru, si au omis masuratoarea asta. Rezultatul a fost, supapa trosnita, ghidaj omorit. Noroc ca a scapat pistonul, bucsa, biela, cuzinetii, arborele. Nici macar tija impingatoare nu s-a indoit. In final s-au montat garnituri mai groase intre cilindru si blocul motor. Iar despre chestia cu nepusul la semne a distributiei, ma opresc din comentarii, ptr. ca nu cred asa ceva. Olimpiule, nu da cu picatura informatiile nene, spune totul si vedem ce te sfatuim sa faci. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Ianuarie 16, 2012 Share Postat Ianuarie 16, 2012 Va mai spun eu o treaba, am vb cu Olimpiu acu dimineata, chuilasele au fost rectificate, ca sa le refaca planul suprafetei de contact, nu stiu cat afecteaz asta ,nu stiu cat au luat din ele sau cat s-ar fi putut lua, nu am imaginea perfecta a unei chiulase de ural...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Ianuarie 16, 2012 Share Postat Ianuarie 16, 2012 (editat) Bun, deci o iau de la momentul in care au fost date jos chiulasele. Am inlocuit ghidurile si supapele: Asa arata chiulasa dupa ce am pus supapele sus: asa arata dupa rectificare, respectiv acum: Din pacate n-am nicio poza cu chiulasa cu supapele vechi. Si, Nea Victor, n-am spus nimic despre faza cu uleiul pentru ca mi s-a parut o cu totul alta problema... Dar nu m-ar mira ca tocmai aceste lovituri constante supapa-piston sa fi fortat garnitura dintre cilindru si blocul motor si.. a inceput sa curga ulei. Pe langa asta, tot mecanismul (tije, cubultori...) a fost supus unui stres in plus. Si acum cred ca inteleg de unde si mizeria pe care o tot gaseam in capacul de chiulasa... Adancitura din piston mi se pare mult mai profunda decat partea rectificata, dar ma rog... o fi iluzie optica. Poate ca si supapele au palaria putin mai groasa. Si totusi... revin la abecedar: De ce s-ar intalni vreodata pistonul cu supapa? Editat Ianuarie 16, 2012 de Vizitator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Ianuarie 16, 2012 Share Postat Ianuarie 16, 2012 Si sa va reamintesc de sunetul motorului dupa ce l-am scos din service. http://www.youtube.c...h?v=VaY_eambpvQ Iar despre chestia cu nepusul la semne a distributiei, ma opresc din comentarii, ptr. ca nu cred asa ceva. Am dedus cin ce a scris olimpiux ca motor facea urat deja cand a fost scos din servici, deci nu avea calamina inca pe pupape. Poate au luat prea mult din chiulase, ceva. Ceva s-a intamplat la revizia asta de nu mai functioneaza motor asta corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Ianuarie 16, 2012 Share Postat Ianuarie 16, 2012 din pozele cu chiulasele se pare ca s-a frezat cam mult, daca te uiti atent se vede diferenta intre inainte si dupa frezare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 16, 2012 Share Postat Ianuarie 16, 2012 calamina nu e prea multa, oricum nu putea tasa pistonul. Iar amprenta e puternica, ar fi trebuit ca supapele sa se fi asezat cu cativa mm buni mai sus decat normal. Vezi pe goodkarmaproductions.com la manualele de Ural, cel din 2000 cotele de supape/scaune. Garnitura de chiulasa e o problema des intalnita la Ural. Daca strangi usor prea mult chiulasa, garnitura se deformeaza si poate incepe sa curga ulei. Nu e o chestie grava. Ce spune Cristi 57 cu tachetul intarziat este o posibila belea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Ianuarie 17, 2012 Share Postat Ianuarie 17, 2012 Care umbli pe facebook, uite ce am gasit mai nou: URAL Romania Io zic sa ne solidarizam cu miscarea... cei care mergem cu rurale; pai nu?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Ianuarie 17, 2012 Share Postat Ianuarie 17, 2012 Păi da! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Ianuarie 17, 2012 Share Postat Ianuarie 17, 2012 To click or not to click... Ovi, ia-mi-l (glumesc) că deja face furori la servici! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Ianuarie 17, 2012 Share Postat Ianuarie 17, 2012 Păi o să ți-l iau, că mă gîndesc deja la Bikes on ice! Apropo, se potrivește talerul de frînă față de la Nipru la Uralul meu? Frîna mea de pe față e ca și inexistentă. Saboții n-au reglaj și sînt deja uzați. Aș prefera un taler cu acționare dublă, așa ca ăsta, de s-ar potrivi. Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Ianuarie 18, 2012 Share Postat Ianuarie 18, 2012 Salut. Normal trebuie sa se potriveasca. Daca este anormal, dai in gheba cu o roata de Nipru si nu are ce sa ma faca. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Ianuarie 18, 2012 Share Postat Ianuarie 18, 2012 Păi o să ți-l iau, că mă gîndesc deja la Bikes on ice! Apropo, se potrivește talerul de frînă față de la Nipru la Uralul meu? Frîna mea de pe față e ca și inexistentă. Saboții n-au reglaj și sînt deja uzați. Aș prefera un taler cu acționare dublă, așa ca ăsta, de s-ar potrivi. Toate bune! se poate pune cu ceva modificari,faca modificari nu va pica pe butucul de ural nici cum,am vrut eu sa pun la mine si era prea multa munca si improvizati de facut sa fie ok. am renuntat bineteles..si am gasit capac de ural tot cu dubla actionare. sint si saboti reglabili.. pun si o poza cu capacul de ural. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Ianuarie 18, 2012 Share Postat Ianuarie 18, 2012 Grozav. ÂŞi crezi că poți găsi unul pentru Ovidiu? Sau mai ieftin iese cu roată completă de Nipru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Ianuarie 18, 2012 Share Postat Ianuarie 18, 2012 Grozav. ÂŞi crezi că poți găsi unul pentru Ovidiu? Sau mai ieftin iese cu roată completă de Nipru? nu promit ca gasesc repede,cum incep sa umblu dincolo gasesc fara discutie. nu recomand roata de nipru la ural pe fata....doar la nevoie de pus.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.