Sari la conținut

Quickshifter?


TNG
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

Intreb daca stie cineva ce este intr-un asa "dispozitiv", care functioneza ca si un intrerupator, de costa asa de mult!!!

Ma gandesc sa constuiesc unul pentru mine.

Pentru carcasa este simplu ,un strungar destoinic ar fi deajuns.

Dar intrebarea este: Ce microintrerupator este in interior daca este asa ceva..

Am inteles ca in cele mai destepte care nu reactioneza la vibratii si nu se uzeaza etc etc se afla un torque sensor.

 

Multumesc anticipat pentru ajutor! :lol:

 

PS.Cordona fiind cel destept! :)

post-15340-1295886115_thumb.jpg

post-15340-1295886140_thumb.jpg

post-15340-1295886149_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adică întrerupător pentru aprindere sau furnizare combustibil. Scula asta vine la pachet cu soft aferent, programabil. ÂŞi este pentru racing mode, adică nu mai laÂşi accelerația, nu mai apeÂşi ambreiajul ca să schimbi viteza. Impactul negativ de natură mecanică o să fie foarte prezent în mobra ta după ce pui acest gadget.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adică întrerupător pentru aprindere sau furnizare combustibil. Scula asta vine la pachet cu soft aferent, programabil. ÂŞi este pentru racing mode, adică nu mai laÂşi accelerația, nu mai apeÂşi ambreiajul ca să schimbi viteza. Impactul negativ de natură mecanică o să fie foarte prezent în mobra ta după ce pui acest gadget.

Multumesc pentru raspuns!

Stiu foarte bine la ce se foloseste!

Intrebarea este ce contine acel dispozitiv in interiorul lui..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar inventeaza tu unul, nu il copia pe ala :). Zic asta deoarece inteleg ca nu si-a permis nimeni sa strice unul pentru a vedea ce are pe acolo.

Pai asta si fac dar ma streseza acel intrerupator din interior.

Ce tip este, rezistent la apa si vibratii,ar fi mai simplu daca as cunoste asta... :lol:

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am cautat pe cel smecher Cordona si citind informatiile de pe site am dedus ca nu este doar un intrerupator, este un traductor de forta citit cu un microprocesor programabil. Chiar in poza kitului pe langa "intrerupator" (care apare si la tine in poze) mai exista un mic device in care probabil este procesorul si parca se distinge si un mic afisaj acolo.

Nu stiu sigur de ce au folosit traductor de forta in loc de intrerupator dar presupun ca au observat ei ca taierea scanteii ar fi mai eficienta in momentul in care la actionarea pedalei apare o "rezistenta" din partea cutiei. Forta asta se simte cand schimbi fara ambreiaj si nu ai nimerit exact turatia. Probabil daca ai folosi doar un intrerupator chior care taie scanteia la atingerea pedalei nu ar fi la fel de eficient.

Un motiv plauzibil pentru folosirea procesorului ar fi obtinerea de temporizari, probabil exista un timp optim de taiere al scanteii, indiferent de pozitia pedalei, timp care ar putea varia o data cu turatia motorului.

 

PS Procesorul ala cica ar mai face si ceva compensari legate de temperatura si regim de vibratii.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am cautat pe cel smecher Cordona si citind informatiile de pe site am dedus ca nu este doar un intrerupator, este un traductor de forta citit cu un microprocesor programabil. Chiar in poza kitului pe langa "intrerupator" (care apare si la tine in poze) mai exista un mic device in care probabil este procesorul si parca se distinge si un mic afisaj acolo.

Nu stiu sigur de ce au folosit traductor de forta in loc de intrerupator dar presupun ca au observat ei ca taierea scanteii ar fi mai eficienta in momentul in care la actionarea pedalei apare o "rezistenta" din partea cutiei. Forta asta se simte cand schimbi fara ambreiaj si nu ai nimerit exact turatia. Probabil daca ai folosi doar un intrerupator chior care taie scanteia la atingerea pedalei nu ar fi la fel de eficient.

Un motiv plauzibil pentru folosirea procesorului ar fi obtinerea de temporizari, probabil exista un timp optim de taiere al scanteii, indiferent de pozitia pedalei, timp care ar putea varia o data cu turatia motorului.

 

Din pacate am avut o gramada in mana dar nu am pus aparatul decat pe un Cordona sa vad sensul pe continuitate si a avut rezistenta infinita,deci este un intrerupator...cred

Are semnal on /off si este pe doua fire cel intr-un singur sens si 3 cel cu doua sensuri.

Legat de restul nu conteaza ,am resoftat ecu original cu functia de shifter inclusa mai imi trebuie decat intrerupatorul

Multumesc de raspuns!

post-15340-1295896145_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, vad ca temporizarile le ai din ECU, deci de partea asta nu mai ai nevoie, mai ramane chestia cu forta, adica momentul exact cand trebuie trimis semnalul catre ECU, dar asta cred ca merge improvizat si cu un intrerupator simplu tatonand pozitia, ca reglajul intrerupatorului de la frana spate.

Vezi poate gasesti ceva info despre cum ar trebui sa fie intrerupatorul ala in documentatia de la ecu ( daca exista informatia asta....)

Asa in teorie la genul asta de intrerupatoare unde ai nevoie de raspuns rapid ai nevoie de "debounce" care se poate face hardware sau software , dar aproape sigur softul din ecu are functia de "debounce" implementata deja. Despre "debounce" hardware gasesti ceva info aici dar nu cred ca ai nevoie de asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca și întrerupător mă gândesc la senzorul de cric lateral, că aprinderea o taie, nu știu benzina.

Dacă nu taie alimentarea cu benzină, imediat după o să meargă cu amestec bogat, ceea ce îți va semnaliza și sonda lambda.

Editat de almostcyborg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe modelul PQ8gp acel senzor are 2 contacti NO/NC negrul e comun,iar centralina taie scanteia .Contactii sunt de genul micro ca la limitatoare,2AH.

Editat de Indian73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu ca ma repet dar cred ca exista un punct la care improvizatiile trebuie sa se opreasca.

 

daca totusi vrei sa experimentezi taierea aprinderii in momente inedite, cauta macar un intrerupator/senzor de forta ca lumea, de ala depinde cam toata siguranta ta. exista firme care se specializeaza pe asa ceva si furnizeaza tocmai componente pentru industria automotive unde siguranta e pusa pe primul plan. google it.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu ca ma repet dar cred ca exista un punct la care improvizatiile trebuie sa se opreasca.

 

daca totusi vrei sa experimentezi taierea aprinderii in momente inedite, cauta macar un intrerupator/senzor de forta ca lumea, de ala depinde cam toata siguranta ta. exista firme care se specializeaza pe asa ceva si furnizeaza tocmai componente pentru industria automotive unde siguranta e pusa pe primul plan. google it.

 

Multumesc Calin pentru grija acordata,crede-ma ca sunt foarte constient ce insemna inprovizatie, si ce nu pentru siguranta mea!

Este adevarat unlele quick shifter au si senzor de stres dar acelea sunt cu un controler care citeste si face ce vrea senzorul.Adica anca o cutie in plus pe moto.

Eu am sistemul de control deja implementat in ecu original prin resoftarea lui ,nu am nevoie decat de un intrerupator solid eventual protejat de apa care sa fac on/off atat.Restul este treaba ecu sa taie scinteia,sau benzina pentru unu sau mai multi cilindri cu sau fara delay.

Stiu ca esti bun la electronica,recunosc ca nu este punctul meu forte,de acea daca ai o sursa in tara asta de unde pot cumpara un asemenea intrerupator,te rog spune-mi sa nu mai caut de nebun pe google (ceea ce am facut deja) :)

Se spune ca acum gasesti or ce in Romania, doar sa cauti.Iti dau un exemplu;Incearca sa cumperi din Romania un cablu USB de genul asta care costa 20 $ in state si se gaseste si la cofetarie..TTL 232 5V :)

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe modelul PQ8gp acel senzor are 2 contacti NO/NC negrul e comun,iar centralina taie scanteia .Contactii sunt de genul micro ca la limitatoare,2AH.

NO/NC = Normally open / Normally closed = un amarat de releu = e totusi controlat de ceva.

 

Cat despre cablul acela usb, ai mai multe sanse sa ti-l faci singur la noi :)

Editat de RedFox200
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NO/NC = Normally open / Normally closed = un amarat de releu = e totusi controlat de ceva.

Merci am retinut mesajul tau. nu este nevoie de releu nu curge mult curent pe acele fire.

Stiam si functia de No/Nc,pe mine ma intereseza tipul lui si cum este dispus in interior dat fiind faptul ca trebuie sa reziste la o forta de 20kN..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Calin pentru grija acordata,crede-ma ca sunt foarte constient ce insemna inprovizatie, si ce nu pentru siguranta mea!

Este adevarat unlele quick shifter au si senzor de stres dar acelea sunt cu un controler care citeste si face ce vrea senzorul.Adica anca o cutie in plus pe moto.

Eu am sistemul de control deja implementat in ecu original prin resoftarea lui ,nu am nevoie decat de un intrerupator solid eventual protejat de apa care sa fac on/off atat.Restul este treaba ecu sa taie scinteia,sau benzina pentru unu sau mai multi cilindri cu sau fara delay.

Stiu ca esti bun la electronica,recunosc ca nu este punctul meu forte,de acea daca ai o sursa in tara asta de unde pot cumpara un asemenea intrerupator,te rog spune-mi sa nu mai caut de nebun pe google (ceea ce am facut deja) :)

Se spune ca acum gasesti or ce in Romania, doar sa cauti.Iti dau un exemplu;Incearca sa cumperi din Romania un cablu USB de genul asta care costa 20 $ in state si se gaseste si la cofetarie..TTL 232 5V :)

Multumesc anticipat!

nu-s bun la electronica, crede-ma pe cuvint. asta pentru ca stiu pe unii cu adevarat buni.

doar ca am sa zicem ceva mai mult fler legat de locurile unde ar putea sa apara probleme. si in cazul asta veriga slaba e sensorul propriu zis. ceva ieftin o sa cedeze repede sau o sa fie sensibil (instabil) la conditiile de lucru nu chiar ideale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...