Lupu Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 Avand in vedere ultimele descoperiri in "campul muncii", de la hy-vo chain trec la "schimbarea pastilelor de sub came". Bun... se da o motocicleta care are supapele actionate de catre came prin intermediul unor pastile-tampon care la un moment dat se uzeaza si pentru a restabili jocul corect, acestea se vor schimba. Avand in vedere ca pretul unei pastile este de 30 RON si in total, la o motocicleta care are 4 cilindri si 5 valve / cilindru = 20 V, ar veni 600 RON. Mi se pare usor cam mult raportat la pretul total dar asta este. Intrebarea 1 ar fi - tinand cont de faptul ca pastilele nu se uzeaza in mod egal - exista sanse sa nu trebuiasca schimbate toate? Intrebarea 2 ar fi - a mai facut cineva operatia asta? Cat de complexa este? Nu-mi place / nu vreau / nu am bani de arunc... aaa.. de dat / nu am incredere in service-uri si nici n-am mai servisat decat monocilindre, in spetza. Toate sfaturile sunt binevenite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 in opinia MEA, atat timp cat producatorul are reglaje independente (vezi manual) pe fiecare supapa, nu vad de ce ar trebui schimbate toate odata! Singurul dezavantaj este manopera, care o platesti de fiecare data cand umbli ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 Avand in vedere ultimele descoperiri in "campul muncii", de la hy-vo chain trec la "schimbarea pastilelor de sub came". Bun... se da o motocicleta care are supapele actionate de catre came prin intermediul unor pastile-tampon care la un moment dat se uzeaza si pentru a restabili jocul corect, acestea se vor schimba. Avand in vedere ca pretul unei pastile este de 30 RON si in total, la o motocicleta care are 4 cilindri si 5 valve / cilindru = 20 V, ar veni 600 RON. Mi se pare usor cam mult raportat la pretul total dar asta este. Intrebarea 1 ar fi - tinand cont de faptul ca pastilele nu se uzeaza in mod egal - exista sanse sa nu trebuiasca schimbate toate? Intrebarea 2 ar fi - a mai facut cineva operatia asta? Cat de complexa este? Nu-mi place / nu vreau / nu am bani de arunc... aaa.. de dat / nu am incredere in service-uri si nici n-am mai servisat decat monocilindre, in spetza. Toate sfaturile sunt binevenite. 1.Nu pastilele se uzeza! In 99% din cazuri la chiuloase cu axele in cap supapele urca in scaun si dispar jocurile! 2. Da, a mai facut cineva operatia asta, si are un grad de complexitate destul de ridicat.In manual ai un tabel cu dimensiuni de pastile.verifici exact jocurile existente,demontezi axele,masori pastilele la fiecare in parte ,calculezi pastila urmatoare in functie de ce jocuri ai ,ce pastile ai si ce dimensiune cere. Tabelul o sa te ajute.... 3. Daca nu ai incredere in service,atunci apuca-te bine de invatat si cand intelegi perfect ce ai de facut te apuci de treaba.Daca nu intelegi,atunci nu incerca s-ar putea sa cheltui timp si bani mai multi decat ai da la un service. Ps. Cand ai calculat toate pastilele ,mai exista si varianta per-mutari intre ele asa ca nu o sa fie nevoie sa le cumperi pe toate. SUCCES! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 eu zic ca nu este o operatie complicata daca ai un manual si ceva aptitudini de mecanic.cum a scris si tng le poti schimba intre ele(unele).eu am folosit un carton pe care am desenat pistoanele si distantele gasite,apoi cu manualul am descoperit cate si ce grosime am nevoie. pastilele, neavand uzura,in mod normal,un service care se respecta, ar putea face un sistem de buy-back al pastilelor,dar nu am auzit inca la noi. pe de alta parte,am citit pe anumite site-uri ca si la 80.000 de km pastilele,(distanta),era(u) inca in cotele precizate de producator,cu alte cuvinte ,,nu ma mananca,nu ma scarpin''. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 eu cand am facut jocul la supape am schimbat decat 3 pastile din 16 asa ca nu este necesar sa le schimbi pe toate doar ce nu este in parametrii exact cum au mai spus colegii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 29, 2011 Autor Share Postat Martie 29, 2011 Incep sa prind curaj cand ziceti ca probabil nu e nevoie sa le schimb pe toate. @TNG - ceea ce zici tu cu urcatul in scaun si necesitatea unor pastile mai subtiri am auzit-o in cazul unui Suzuki SV si am crezut ca ala e un caz particular, nicidecum ca asa e in 99% din cazuri. Deci uite ca mai e destul de invatat. Treaba e ca la SV-ul in cauza, cica a dat pastilele la un atelier si "a luat din ele" pana au ajuns la dimensiune. Dar nu cumva asa le f..tzi tratamentele de suprafata? Ori nu au asa ceva? Deci ideea generala e: - fac pe hartie un desen cu amplasamentul vavelor si camelor eventual - pun motorul pe compresie la PMS sa masor fiecare joc in parte iar apoi il notez pe desen - desfac patinele alea care tin lantul de distributie, agatz o sarma de el sa nu se duca gramada si il suspend intr-o parte - scot axele cu came - iau fiecare pastila si o masor pe rand trecand apoi pe desen ce am masurat si ce scrie pe ea (ca parca-s inscriptionate cu un numar din ce am vazut pe net) - fac "necesarul" de pastile si vad pe unde pot sa ma orientez sa fac permutari - cu ce raman pe "minus" comand si astept sa vie - cand vin pastilele le mufez in locurile respective - montez totul la loc cum era - verific jocul inca o data - daca nu corespunde o iau de la capat (sper sa nu fac pasul asta) Gresesc undeva? Intrebare: s-or gasi oare undeva "pe stoc" orice dimensiune ar vrea muschiu personal? Asta ca sa nu stau cu ea desfacuta 5 - 7 zile (sau cat o fi nevoie pana vin alea) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 In principiu ar trebuii sa gasesti la reprezentate Eu oricum vreau sa cumpar un set complet cca 150 pastile diverse dimensiuni si apoi sa aplic un sistem buy-back. Dar stau cam prost cu banii si o sa mai dureze un pic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 Incep sa prind curaj cand ziceti ca probabil nu e nevoie sa le schimb pe toate. @TNG - ceea ce zici tu cu urcatul in scaun si necesitatea unor pastile mai subtiri am auzit-o in cazul unui Suzuki SV si am crezut ca ala e un caz particular, nicidecum ca asa e in 99% din cazuri. Deci uite ca mai e destul de invatat. Treaba e ca la SV-ul in cauza, cica a dat pastilele la un atelier si "a luat din ele" pana au ajuns la dimensiune. Dar nu cumva asa le f..tzi tratamentele de suprafata? Ori nu au asa ceva? Deci ideea generala e: - fac pe hartie un desen cu amplasamentul vavelor si camelor eventual - pun motorul pe compresie la PMS sa masor fiecare joc in parte iar apoi il notez pe desen - desfac patinele alea care tin lantul de distributie, agatz o sarma de el sa nu se duca gramada si il suspend intr-o parte - scot axele cu came - iau fiecare pastila si o masor pe rand trecand apoi pe desen ce am masurat si ce scrie pe ea (ca parca-s inscriptionate cu un numar din ce am vazut pe net) - fac "necesarul" de pastile si vad pe unde pot sa ma orientez sa fac permutari - cu ce raman pe "minus" comand si astept sa vie - cand vin pastilele le mufez in locurile respective - montez totul la loc cum era - verific jocul inca o data - daca nu corespunde o iau de la capat (sper sa nu fac pasul asta) Gresesc undeva? Intrebare: s-or gasi oare undeva "pe stoc" orice dimensiune ar vrea muschiu personal? Asta ca sa nu stau cu ea desfacuta 5 - 7 zile (sau cat o fi nevoie pana vin alea) CORECT! Mesaj completat In principiu ar trebuii sa gasesti la reprezentateEu oricum vreau sa cumpar un set complet cca 150 pastile diverse dimensiuni si apoi sa aplic un sistem buy-back. Dar stau cam prost cu banii si o sa mai dureze un pic. Nu se merita Nasu pentru noi, ca sunt mai multe dimensiuni 7mm 9,5 etc si fiecare set costa undeva pe la 1300 ron setul.... http://www.romimoto-piese.ro/category/1040...llery&sr=30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 Eu am găsit pe ebay asta: http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-CB600F-2004-UP...=item4aa92c9b39 Cred că e un set cu pastile de mai multe dimensiuni, n-am stat să mă uit exact. Cu motorul rece face niÂşte țăcănituri, din zona valvelor, țăcănituri ce se aud uÂşor pe galerii, imediat după ieÂşirea din motor. E de la supape? Odată încălzit motorul merge perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 uite aici putin mai ieftin Pai acolo este doar o bucata! Noi vorbeam de kit... Difera pretul de la model la model. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 29, 2011 Autor Share Postat Martie 29, 2011 Cu motorul rece face niÂşte țăcănituri, din zona valvelor, țăcănituri ce se aud uÂşor pe galerii, imediat după ieÂşirea din motor. E de la supape? Odată încălzit motorul merge perfect. Culmea, la mine face exact invers. Primele 5 - 10 minute de mers nu se aude absolut nimic, si apoi incepe usor asa cate putin cate putin, cand e fierbinte bine bine, are un zdranganit frumos mai ales la accelerari si decelerari. Un zgomot ca de... cumbutori. Si eu, in naivitatea mea dadeam vina pe te miri ce lantzuri, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Blade_ Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 si al meu la fel face. cand e rece nu se aude nimic dar dupa ce se incalzeste incepe sa tacane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 E normal ca tzacane la cald, se subtziaza uleiulsi paharele de deasupra pastilelor tind sa urce mai sus in virtutea inertziei, daca jocul s-a micsorat acestea lovesc in lobii camelor. Eu dupa ce am facut efectiv operatziunea asta am intzeles mecanismul zgomotului. Nu uitati, se face la rece. Nu se merita chit complet de pastile, sint niste valori uzuale, cele mai multe valori din chit nu vor fi folosite niciodata. Mi-am luat de la Hot Cam un set si evident ca a trebuit sa mai cumpar separat pastile, dimensiunile ce-mi trebuiau nu acopereau ca numar ce era in chit. Fiecare dimensiune avea doar 3 bucati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 si al meu la fel face. cand e rece nu se aude nimic dar dupa ce se incalzeste incepe sa tacane La mine odată încălzit motorul nu se mai aude absolut nimic în neregulă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 Eu mi-am modificat pastilele existente pe smirghel, au iesit perfect, am luat din ele pana cand am obtinut jocul cerut de producator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 (editat) Eu mi-am modificat pastilele existente pe smirghel, au iesit perfect, am luat din ele pana cand am obtinut jocul cerut de producator. cu alte cuvinte "le ai fu**t"! in prima pag. exista si explicatia: Nu pastilele se uzeza! In 99% din cazuri la chiuloase cu axele in cap supapele urca in scaun si dispar jocurile! Editat Martie 30, 2011 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 30, 2011 Autor Share Postat Martie 30, 2011 (editat) Pai si omul daca zice ca le-a subtiat, nu a facut asta tocmai ca sa mai dea ceva joc? (adica le-a uzat intentionat?) Problema este alta - daca nu cumva le fhutzi in felul asta, ca alea au si ele niste suprafete de un anume fel, si pe smirghel s-ar putea sa nu iasa perfect drepte... Ca asa am auzit si eu in cazul unui SV mentionat si mai sus - niste baieti la un atelier in Baneasa au facut permutarile de rigoare, si apoi ce era prea "gros", au polizat cateva sutimi si le-au infipt unde trebuia apoi. Dar nu stiu daca mai au aceeasi "calitate". L.E.: si, prin urmare o sa gasesc un joc mai mic decat trebuie la unele supape? Imi era mai clar inainte, acu' sunt in ceatza Editat Martie 30, 2011 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 Reglatul supapelor este o operatiune mecanica foarte complexa, trebuie sa fi sigur de ce faci, sa nu intervina nici o eroare de masurare (e vorba de microni sau de sutimi de mm), sa nu gresesti la calcului pastilelor necesare, sa ai grije la punctul de compresie pentru fiecare piston de valvele caruia te ocupi si masurarea pastilelor necesare si pentru valvele care sunt atacate (nu exista joc intre cama axului si valva). Dupa ce ai terminat de montat pastilele, te sfatuiesc sa folosesti o cheia dinamometrica si sa respecti forta de stringere specificata in manual (Nm sau daNm) pentru fiecare prezon/surub in parte, poti chear sa desenezi o schita cu amplasarea suruburilor cind le desfaci si cind le montezi iti e mai usor stiind din ce "gaura" a iesit. Inainte sa introduci prezoanele verifica sa nu fie ceva in gaurile filetate in care intra (apa, ulei, pasta de blocare asmble filetate, etc). Spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 daca nu-ti dai cu ciocanul peste degete, nu-i mare filozofie sa faci lucrarea asta trebuie doar un pic de atentie pui pistoanele la pms, masori cu lera si vezi ce jocuri ai cum s-a scris mai sus, pastilele nu trebuiesc schimbate toate si poti sa le schimbi locul intre ele. eu din 16 pastile am schimbat 4 pe spatele pastilei, este scrisa o cifra care indica grosimea (ex: 280=2,8 mm) care te ajuta sa identifici jocurile si pastilele necesare in tabelul din manual la motorul meu nici macar nu a fost nevoie sa scot axele cu came. cu o surubelnita, un magnet puternic si un pic de atentie am reusit sa scot pastilele fara sa demontez axele cu came. bine, exista si o scula speciala cu care poti scoate pastilele, dar costa in jur de 70 de euro. la yamaha vin piesele rapid, asa ca le poti comanda la o reprezentanta (eu m-am inteles f bine cu cei de la k&log) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 Chiar nu-i complicat. Mai nasol e că tre să stai cu mobra desfăcută până faci rost de pastilele alea ca să le schimbi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 30, 2011 Autor Share Postat Martie 30, 2011 Chiar nu-i complicat. Mai nasol e că tre să stai cu mobra desfăcută până faci rost de pastilele alea ca să le schimbi. De aia mi-e si mie scarba... dar deh, asta e. Chiar ma gandeam ca am avut si Super Tenere care era pe pastile si nu vroiam sa vina momentul in care sa fac operatia asta dar uite ca de ce ti-e frica de aia nu scapi Sa dea oleaca de soare si m-apuc voios de treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 (editat) sper ca nu in fata blocului spre binele motorului tau. Editat Martie 30, 2011 de NASU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 La tot ce tre să fii atent e să nu greÂşeÂşti distribuția. Ai grijă să fie totul la semn. ÂŞi grijă la cât strângi Âşuruburile prin motor. Atât. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 pui pistoanele la pms, masori cu lera si vezi ce jocuri ai la Bandit, in Heynes sunt 2 pozitii de masurare a jocurilor la supape E adevarat ca pistonul (1, ca nu ai precizat care) e in PMS, dar pe rand (adica pistonul 1 in PMS admisie si apoi pistonul tot 1 in PMS evacuare). Totusi, trebuie consultat manualul inainte, pentru ca de exemplu nu poti regla jocurila la supape pe admisie la toate pistoanele cand pistonul 1 e in PMS pe admisie PS: sper sa se inteleaga ceva din poza atasata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 30, 2011 Autor Share Postat Martie 30, 2011 (editat) sper ca nu in fata blocului spre binele motorului tau. nope, stau la curte, am garaj, scule, dinamometrica, di tăte... bunavointa este si d-aia, pastilele lipsesc Si vreme mai fromoasa sa imi dea curaj si pofta de munca... sper Mda cu pusul la punct (la punctul care trebuie) e de avut grija. Insa din ce am citit pe manual ai semne clare precum si indicii (pozitia axelor / camelor) asa ca nu cred sa fie "pacalitoare". @ Make - da, in manual specifica exact sa fii atent sa iei pe fiecare si cat sa rotesti, pas cu pas in asa fel incat sa ai pe rand ocazia de masurare la toate vălvile Editat Martie 30, 2011 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.