jjcage Postat Octombrie 9, 2006 Share Postat Octombrie 9, 2006 In ce zona se masoara temperatura la un motor cu racire cu aer? Langa bujie pare sa fie temperatura cea mai mare. De asemenea, cam care ar fi temperatura normala? Maximul (langa bujie) pare sa varieze intre 140 si 170 grade Celsius. Pare enorm de mare temperatura dar am masurat de curiozitate si la o masina si a iesit 190 grade. Acuma evident, poate si termometrul (http://www.techtoolsupply.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=257) sa fie decalibrat rau de tot si sa arate temperaturi aiurea. Daca stiti ceva linkuri pe tema aceasta va rog sa le postati. Multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PinkHelmet Postat Octombrie 9, 2006 Share Postat Octombrie 9, 2006 eu cred ca temp. care te poate interesa si ajuta la ceva este aceea a uleiului din motor si cel mai simplu este sa o faci cu un termometru in genul celor de la Louis care se monteaza in locul busonului de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 E bine sa stii temperatura uleiului, dar la motociclete e mai putin important, ca nu au cuzineti. In plus, stii doar aprox temperatura din baie, nu din motor. Cel mai fidel indicator de temperatura e cea de la chiulasa, are dreptate omul cu topicul, iar temperatura de care zice e normala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PinkHelmet Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Cx -ul meu are cuzineti si prin chiulasa ii trece o carca de apa (care de altfel si la masini ajunge pe la 100 de grade) asa ca pt. un motor racit cu aer 120-140 nu cred ca-i mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-DINU Postat Octombrie 12, 2006 Share Postat Octombrie 12, 2006 Cx -ul meu are cuzineti si prin chiulasa ii trece o carca de apa (care de altfel si la masini ajunge pe la 100 de grade) asa ca pt. un motor racit cu aer 120-140 nu cred ca-i mult. cea mai mare temperatura pe care o potzi masura la un motor este pe gazele de evacuare (pe esapament la esire din motor). pe chiulasa masori doar exteriorul ei care difera de la un motor la altul fiind influentzata de constructia chiulasei doar daca nu ai multe chiulase de cx si potzi sa dai o gaura in una si sa masori in camera de ardere : )))) sa vezi acolo temperatura tata... : ))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jjcage Postat Octombrie 12, 2006 Autor Share Postat Octombrie 12, 2006 Scopul meu e sa am o metoda sa determin cand motorul e suficient de cald si cand este supraincalzit (neavand nici un fel de indicator pe bord). Pentru asta am nevoie de un loc unde sa masor (eventual unde temperatura sa nu varieze prea tare in functie de constructia motorului) si niste limite normale de temperatura (daca stiti un articol pe net despre asta ar fi excelent). Nu caut neaparat temperatura maxima. Oricum maximul pare sa fie langa bujie. Teava de esapament pe tot traseul ei nu depaseste 90-100 grade (posibil sa fie eroare de masurare pt ca e cromata). N-am masurat gazele de esapament direct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Octombrie 12, 2006 Share Postat Octombrie 12, 2006 Scopul meu e sa am o metoda sa determin cand motorul e suficient de cald si cand este supraincalzit (neavand nici un fel de indicator pe bord). Pentru asta am nevoie de un loc unde sa masor (eventual unde temperatura sa nu varieze prea tare in functie de constructia motorului) si niste limite normale de temperatura (daca stiti un articol pe net despre asta ar fi excelent). Nu caut neaparat temperatura maxima. Oricum maximul pare sa fie langa bujie. Teava de esapament pe tot traseul ei nu depaseste 90-100 grade (posibil sa fie eroare de masurare pt ca e cromata). N-am masurat gazele de esapament direct. sal ! nu te supara pe mine !!!! explica-mi si mie la ce iti foloseste !!!! eu nu inteleg la ce-ti trebuie asa ceva !!! daca se incinge prea tare in mers o sa observi repede (oricum prea tirziu)... iti caleaza! eu la cz-ul meu, pe vremuri, scuipam pe cilindru.... daca "ma scuipa inapoi" era avansul prea mic si asa stiam ca trebuie sa-l reglez dar tinand cont de faptul ca tu ai o motocicleta mai noua (moderna) ai aprindere cu senzor si nu cu platini, deci nu se deregleaza! deci .... pentru ce sau de ce vrei sa stii ? nu de alta dar sint curios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jjcage Postat Octombrie 12, 2006 Autor Share Postat Octombrie 12, 2006 Mi-ar folosi sa stiu cand o fortez prea tare, sa stiu care-i sunt limitele de utilizare, cand trebuie sa mai fac pauze, etc. Daca urmaresc evolutia temperaturii pot sa evit sa ajung la punctul in care se distruge motorul. Motocicleta are limita de viteza 100 Km/h dar nu pot sa merg asa constant pt ca e prea solicitata. Chiar mergand cu 90 Km/h pe drumuri drepte, temperatura creste cu vreo 20 de grade fata de mers mai incet (70-80 Km/h). De asemenea temperatura creste si la mers mai agresiv (frane, acceleratii pe drum cu curbe). Prin urmarirea temperaturii vreau sa vad care-i regimul de utilizare care sa nu duca la supraincalzirea motorului dar care nici sa nu fie prea conservator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Octombrie 12, 2006 Share Postat Octombrie 12, 2006 Masoara-i temperatura uleiului. Daca se incinge prea tare, devine prea fluid si nu mai unge bine. Cred ca asta te intereseaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jjcage Postat Octombrie 12, 2006 Autor Share Postat Octombrie 12, 2006 Cam greu de masurat uleiul. Prin geamul de vizionare nu cred ca e concludent (sticla cred ca izoleaza termic un pic, plus ca e lucioasa). Probabil cel mai bine ar fi partea de jos a motorului unde e baia de ulei. Ar trebui sa aiba o temperatura apropriata de temperatura uleiului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Octombrie 12, 2006 Share Postat Octombrie 12, 2006 Nu, baia "imprastie" caldura si nu cred ca o sa fie prea exact. Ca sa nu mai vorbim ca o sa se ventileze senzorul, iar daca mai si ploua.... Nu ai tija de masurat nivelul uleiului? Poti sa-i montezi un senzor in varf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jjcage Postat Octombrie 12, 2006 Autor Share Postat Octombrie 12, 2006 Nu am tija, e cu geam de ala mic si rotund prin care vezi direct nivelul uleiului. Oricum, n-as prea vrea sa deschid busonul de ulei de fiecare data cand vreau sa masor. Cand am facut un schimb de ulei oricum n-am vazut traseu vizual direct spre "balta" de ulei, deci nu cred ca as putea masura temperatura pe acolo. Din cauza asta am si intrebat daca este o metoda "externa" de masurare e temperaturii unui motor cu racire cu aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-DINU Postat Octombrie 12, 2006 Share Postat Octombrie 12, 2006 eu cred ca temp. care te poate interesa si ajuta la ceva este aceea a uleiului din motor si cel mai simplu este sa o faci cu un termometru in genul celor de la Louis care se monteaza in locul busonului de ulei. tzi-a explicat omu cum masori uleiul fara sa scotzi mereu busonul da nu ai fost pe faza http://www.louis.de/_302876ba1627794bd5d07...;TITLE=10034300 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Octombrie 12, 2006 Share Postat Octombrie 12, 2006 Cam greu de masurat uleiul. Prin geamul de vizionare nu cred ca e concludent (sticla cred ca izoleaza termic un pic, plus ca e lucioasa). Probabil cel mai bine ar fi partea de jos a motorului unde e baia de ulei. Ar trebui sa aiba o temperatura apropriata de temperatura uleiului. La o motoreta normala ,micuta ca ata e absolut neinteresant sa-ti faci probleme de acest gen daca motoreta functioneqaza bine.da-i ulei bun la timp si du-o mereu ceva sub maxim.Astfel mergand la drum nu se supraincalzeste.Acest fenomen poate aparea doar pe canicule in trafic urban.Atunci observi ca iti scade un pic relantiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fislea Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 La temperatura ridicată turatia motorului creste. Cel putin asa e la mine (fiind tot răcit pe aer si ulei) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 1. Spune-ne despre ce motor e vorba 2. Uita de masuratori care nu au niciun rost 3. Baga benzina si plimba-te cat mai e vremea ok-ish. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 (editat) sa-i uram un calduros la multi ani la implinirea varstei de 10 ani ! p.s. si maxima zilei de acum 10 ani , " motocicletele nu au cuzineti" Editat Octombrie 10, 2016 de superbec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 sa-i uram un calduros la multi ani la implinirea varstei de 10 ani ! F#tu-i! Ce-am muscat-o.... =)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 Atunci nu aveau. Le-au facut chemare in service si s-au pus intre timp, dar mai umbla vorba ca au scapat cateva si se plimba tot fara cuzineti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 F#tu-i! Ce-am muscat-o.... =)) pai fisilea a muscat-o nu tu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 O fi dat omu' cu search mai stii? Altfel nu imi pot inchipui cum poti cauta atat in laturile astea, incat sa gasesti un topic de ... 10 ani ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 O fi dat omu' cu search mai stii? Altfel nu imi pot inchipui cum poti cauta atat in laturile astea, incat sa gasesti un topic de ... 10 ani ) nah , eu cred ca a asteptat 9 ani si 363 de zile sa posteze, ar fi vrut sa mai astepte inca 2 dar si-a pierdut rabdarea ...sigur nu e ardelean Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 Nu stiu, aveam vreo 2 amici de ma duceam pe la ei si ei erau pe nu stiu ce pagina dubioasa pe la service si intretinere... si cand ii intreb cum naiba au ajuns acolo, raspuns: "pai le-am luat la rand..." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 pai fisilea a muscat-o nu tu Pai in loc sa-i atrag eu atentia ca e arheolog, am plusat si am cerut sa stiu ce mobra e... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 hmm, asta-mi aminteste de o poveste pe care am auzit-o mai demult. un amic de-al unui amic isi cumpara de pe louis un buson de ulei deala cu termometru. omul avea motorul respectiv de cativa ani buni si facuse destui km cu el fara probleme. dupa achizitionarea termometrului la un drum trage omul pe dreapta ... de ce? sa i se raceasca motorul... uleiul ajunsese peste 110 grade... evident uleiul ajunge la temperaturile alea, si in mod cert o mai facuse de nenumarate ori. dar cum pana atunci nu existase termometrul... paranoia nu existase... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.