Sari la conținut

Mecanici Jepcari Reloaded


Hellryder
 Share

Postări Recomandate

Povestea este in felul urmator:

 

Se ia una bucata femeie blonda si se trimite la service auto cu una bucata Opel Astra care merge prost dupa ce s-a facut plinul cu benzina proasta.

 

Dupa teste facute la Service Opel s-a constatat ca are un injector infundat. Ajunge la Servimpex Caprita unde cere (cerere scrisa pe hartie, datata si semnata) ca are nevoie de curatare de injectoare si de schimb filtru de benzina. Bun, i se spune ca o sa coste cam 1,5 milioane. Accepta si pleaca. Se intoarce a doua zi si i se spune senin ca o costa 9 milioane. :P Ma suna repede pe mine, ma duc si aflu ca s-au facut urmatoarele operatiuni:

 

- curatare injectoare

- curatare bujii

- schimb filtru benzina

- schimb filtru ulei

- schimb ulei

- schimb filtru aer

- schimb monobloc bobine de inductie :)

- manopera aferenta tuturor operatiunilor (cca 3 ore manopera)

----------------------------------------------------------------------------

TOTAL: 9 milioane

 

Intreband de ce au fost schimbate celelalte piese, desi nu s-a cerut schimbarea lor (masina urma sa intre la revizie la Opel foarte curand, in mai putin de 1000km) mi s-a raspuns, chiar de catre patronul service-ului dl Caprita in persoana, ca nu putea sa lase masina sa iasa cu filtrele in halul ala de murdare de la el din service, si ca monoblocul de bobine l-a schimbat pentru ca de acolo era problema, nu de la injectoare. Am insistat ca nu avem 9 milioane si sa puna la loc bobinele vechi, mai ales ca nu i s-a cerut sa le schimbe si nici nu am fost informati de schimbare. S-a conformat si am plecat din service cu masina functionanad mai prost decat mergea inainte, dar dupa o cheltuiala de aproape 5 milioane (am platit toate celelalte operatiuni in ideea ca omul le-a facut cu buna credinta).

 

Partea haioasa abia incepe. a doua zi, cand am ajuns cu masina la mecanicul care se ocupa de ea de obicei (si care fusese plecat din Bucuresti, ca de aia nu am putut apela la el) acesta ne-a comunicat ca monoblocul de bobine de inductie a fost inlocuit cu altul, chiar de catre el, si nu este cel original de pe masina. Si atunci ne-am amintit ca ne spusese omul cand am cumparat masina ca tocmai schimbase monoblocul de bobine de inductie si era suparat ca strambase un pin acolo cand a incercat sa cupleze mufa si a trebuit sa il indrepte cu clestele si sa cupleze mufa cu multa grija. Cand a dat jos blocul de bobine STUPOARE: toti pinii perfecti si intacti! Piesa, care ne fusese "restituita" nu era cea cu care ajunsese masina in service la Caprita!

 

Bun, asta a fost prima teapa, s-a furat piesa originala cu care a venit maisna si s-a pus una defecta. Chiar ma si miram cand am luat masina cum de a avut marele SERVIMPEX Caprita, un service oarecare, monobloc de bobine de inductie pentru Opel Astra, fix pentru modelul ala, respectiv 2002, masina avand Euro4 (nu se potrivesc bobinele de la modelele precedente) cand nici dealerul Opel nu prea are piesa asta pe stoc... :D Acum se explica: omul a avut o piesa stricata si a scapat de ea punand-o pe masina asta si ramanand in loc cu o piesa buna pe care sa o vanda altui client de noua! :)

 

Teapa a doua este ca nu a desfundat nici injectoarele: testul a relevat aceeasi problema ca la inceput: injectorul 3 nu dadea acelasi debit. Dupa niste reglaje facute de mecanicul nostru, masina merge acum ceas. E drept ca a trebuit sa cumparam alt monobloc de bobine de inductie si am platit de 2 ori desfundarea de injectoare.

 

Omul a profitat ca a vazut o femeie complet paralela cu domeniul si s-a gandit ca e numai buna sa decarteze cateva milioane cu un minimum de efort.

 

Argumentele domnului Caprita au fost ca el "nu putea lasa masina sa iasa pe poarta service-ului asa cum era, cu filtrele murdare, ca nu mergea bine". Pai si daca ar fi avut compresie proasta nici nu vreau sa ma gandesc: ii segmenta motorul, rectifica chiulasa, aleza cilindrii si schimba setul de garnituri... si ar fi costat doar 3000 de euro, ca el nu putea sa lase masina sa iasa pe poarta service-ului mergand asa prost... :D

 

Stiu ca topicul nu are legatura cu motocicletele, dar mi se pare mai relevant la sectiunea "SERVICE" decat la "automobile".

 

Asfalt uscat si aveti grija la mecanici tepari!

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa cauti un coleg cu acelsi tip de masina si sa-i faceti un flagrant ceva cu bobinele sa-l dat in gat. Nu exista factura de la blocul de bobine cumparat ca sigur tre sa aibe garantie si serie ceva pe el .

Ar trebui urmarit si tepuit la fel dar de unul bazat sai rupa capul de pe umeri!!!!!!

Urmarit in sensul sa se duca cu masina in service si sa-l provoace sa-i schimbe ceva la masina nus facut poze si pus semne pe piese ceva .

De aia vreau sa mor in Romania sa am parte de aceste palceri ale vietii!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urmarit in sensul sa se duca cu masina in service si sa-l provoace sa-i schimbe ceva la masina nus facut poze si pus semne pe piese ceva .

 

Pai asa ne-am si dat seama ca a inlocuit piesele: aia originala avea defect, cea pusa de el nu avea. Dar asta am aflat-o tarziu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astia merita impuscati in gura. :D :)

 

 

ha ha. eu stiu pe unul care a cheltuit serios sa-si faca chiptuning la octavia- cip comandat in state, etc. si, la o banala revizie la porsche ro, i-au shutit cdi-ul si i-au pus unul standard. din cate stiu n-a rezolvat inca-a trecut o vara

asta e legenda urbana. in primul rand ca cei de la porsche isi fac chip tunning la orice ora singuri (au soft si tot dichisul), iar in al doilea rand nu prea isi pot da seama ca masina e "chipuita" decat pe dyno.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca nu ti-a schimbat si pompa de benzina.Am auzit ca se practica, chiar in service-uri cu renume (Porsche).Imi pare fff rau pt voi.Imi pare si mai rau pt noi, fetele, ca se profita de faptul ca nu stam cu mana in motor toata ziua si nu prea stim cu ce se mananca mecanica asta.Si uite asa, un neica nimeni, iti baga mana in buzunar si-ti ia bani ca sa-si bata joc de masina ta. :)

Editat de bea2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hellryder, trebuia sa te duci inapoi cu mecanicul tau si sa te confrunti cu dl Caprita.

Ii cereai sa desfunde injectoarele pana ii iese si sa iti explice de ce ti-a inlocuit monoblocul cu unul prost. Avand si martorul langa tine aveai mai multe sanse.

 

Ce mai poti faci acum este sa faci reclamatie la OPC si la RAR. La RAR ca sa le retraga licenta (daca au asa ceva). Dar ar fi bine daca ai avea niste dovezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu-mi vine sa cred ce vorbesc oamenii astia aici !!!! Chiar se poate asa ceva la firme de renume??? Asta inseaman ca ar trebui sa ne facem toti mecanici sa dea ei faliment. Acum stii vorba cantecului cand te duci cu sacul la pomul laudat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zi si mie unde pot sa fac revizia la un opel, tot astra, ca vad ca stii

 

pai depinde ce vrei exact!!! Daca vrei si tu tzeapa (sa-ti schimbi blocul motor, pompa de benzina, puntea fatza, caroseria), mergi tot la nenea asta, daca nu evita-l!!!! Nu ma injura, doar glumeam!!!! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o singura dovada: cererea de lucrari (desfundat injectoare si schimb filtru benzina) si foaia de lucrari facute de ei (toate cele de mai sus, mai putin monobloc bobine, care a fost inlocuit si scos de pe factura).

 

O sa va tin la curent.

 

@raulus: o sa te trimit la mecanicul la care duce fata masina de obicei, e om serios, verificat.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poveste clasica trista :)

Daca ai semnat foaia aia de iesire din service slabe sperante sa-i mai poti face ceva legal. Trebuia atunci pe loc chemat OPC... dar javrele astea astea de oameni se bazeaza tocmai ca n-ai timp si chef sa te lungesti la contre legale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zi si mie unde pot sa fac revizia la un opel, tot astra, ca vad ca stii

 

 

Doftore,ai schimbat semeringurile la furca si nu esti capabil sa schimbi un ulei si 2 filtre?

 

Chiar nu-mi vine sa cred ce vorbesc oamenii astia aici !!!! Chiar se poate asa ceva la firme de renume??? Asta inseaman ca ar trebui sa ne facem toti mecanici sa dea ei faliment. Acum stii vorba cantecului cand te duci cu sacul la pomul laudat!

 

 

Da, se poate asa ceva!Eu pot vorbi doar de Porsche Romania si Erebus ca de ei depindem(firma la care lucrez are VW si Opel).Bataie de joc e putin spus.Preturi?Nu cred ca vrei sa sti ce a facut Erebusul de 22 de bulioane.Pomul laudat?Nicidecum,dar nu avem incotro...pierdem garantia daca nu-i bagam in seama!Sa ne facem toti mecanici sa dea ei faliment?Ar fi o varianta,dar in Romania ar trebui sa ne facem si instalatori si electricieni si medici si politisti si parlamentari si etc,adica sa fim un fel de omul orchestra, sa le facem singuri pe toate.Un mic exemplu: am cunoscut un tip cu bani care si-a cumparat toate sculele necesare pt. producerea ferestrelor termopan,strict pt apartamentul sau,dupa care le-a vandut.Mi-a zis ca in felul asta a economisit si bani si are garantia ca si-a facut ferestrele exact cum a vrut(calitate,design).In plus a invatat si ceva nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte nasol.... eu am noroc ca m-am imprietenit cu mecanicul meu (il stiu de mai bine de 4 ani) si am incredere in el. Nu m-as duce in alta parte pentru nimic. Mai nou.. se ocupa si de motorete :) (sinner stie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am Opel Astra. La noi in zona este un singur service Opel: Gold&Platin. Daca mergi la astia si ceri fie si o verificare iti cer cheia si se duc cu masina. Nu stii ce i-au facut, ce nu i-au facut, etc. dar de platit platesti. Cum naiba e posibil asa ceva? Ceri o lucrare si nu vezi ce s-a executat. Nu mai zic de faza cu aerul conditionat, era sa mi-o iau de 20mil asa de fraier, in realitate costul lucrarii era de 7.5mil piesa+manopera :)

 

Pe devizul de lucrare apare asa: Verificare generala. pret xx. De unde naiba stiu eu ce inteleg ei prin verificare generala si ce au facut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai catalin, nu am chef sa pierd vremea cu conserva. nu ma refer doar la schimbul de ulei, ci toata revizia anuala, ce o trebui sa facut si verificat la masina.

poate ca si la moto o duceam la un service, dar cum nu am avut unde am preferat sa o stric eu cu mana mea decat sa mi-o maltrateze altii. oricum la anu ma duc in italia si ii fac acolo o revizie calumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sorry, acum inteleg de ce erai atat de suparat... si te-am mai frecat si eu la cap cu diverse saptamana asta...

chestia cu flagrantul mi se pare interesanta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai catalin, nu am chef sa pierd vremea cu conserva. nu ma refer doar la schimbul de ulei, ci toata revizia anuala, ce o trebui sa facut si verificat la masina.

poate ca si la moto o duceam la un service, dar cum nu am avut unde am preferat sa o stric eu cu mana mea decat sa mi-o maltrateze altii. oricum la anu ma duc in italia si ii fac acolo o revizie calumea.

 

 

"Stric'o" si p'asta cu mana ta!Ce naiba...apar zilnic topicuri cu tzepe,vuieste tara de ce se-ntampla prin service-uri si tot va duceti?Nu v-ati saturat?Sunteti maso?Ce intelegi prin revizie anuala?Ce crezi ca o sa-ti faca aia in service?Concret!Tocmai ce ti-a dat Radu un exemplu cu ce se face in service.Sa te fereasca Dumnezeu sa te miroasa aia ca esti medic si ca esti paralel cu mecanica!Ca in cazul in care n-ai aflat asa se fac lucrarile...dupa ce masina duci,dupa ce ocupatie ai,dupa cum esti imbracat,dupa cine te-a recomandat etc si nicidecum dupa ce are masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raulus, la revizie iti pun niste vaselina pe la roti (sunt niste rulmenti acolo), iti trag de roti sa vada daca ai joc in caseta, schimba ulei + filtre, si cam atat. Rar iti verifica si jocul la supape (cam la 30.000km) si numai daca ii tragi de maneca. Odata la 60.000 schimba curele de distributie (unde e cazul, unele masini au distributia pe lant, iar ala inainte de 200.000 rar se schimba). Pana aici stiu sa fac si eu, iar in cazuri in care se strica ceva si e grav... atunci ajungi la service. Problema a fost ca nu ma bag sa desfund injectoare, ca nu am cu ce. Se pare ca nici la Caprita nu au avut cu ce... mi-a aratat un instrument antic, cu 4 eprubete gradate, dar care nu mi-a inspirat multa incredere.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

UPDATE: Am vorbit la telefon cu dl. Caprita, care dupa o discutie aprinsa a gasit rezolvarea: "Dom'le, iti dau banii, da' sa nu te mai vad pe la mine pe la service niciodata!" Dupa ce am varsat cateva lacrimi in amintirea vremurilor petrecute la Servimpex Caprita am acceptat oferta. Dar avand eu un gand sumbru, legat de faptul ca dl. Caprita poate sa uite pana seara cand termin eu serviciul de termenii intelegerii de dimineata, am vorbit cu cativa prieteni sa ne vedem la service la ora 18. Zis si facut!

Pentru inceput, si cu buna credinta, am intrat eu singur sa imi spun pasul si imediat dupa mine si pagubita. Evident, nush-cum se facu, dar gandul meu sumbru deveni brusc realitate. Cele doua pupeze care pazeau casa de marcat au si inceput: "Dar... va restituim doar o parte din bani... doar cei pentru curatarea injectoarelor..." Noroc ca nu a trebuit sa stau de vorba cu ele ci cu seful de service, care a inceput discutia dupa aceeasi metoda: "Stati sa vedeti, de faaaapt...." Vazand ca nu ajungem nicaieri cu discutia, si ca omul o da la intors, am dat un bip la baietii de afara care si-au facut intrarea triumfala ocupand complet camaruta mica in care era biroul: "Dansii sunt alti clienti nemultumiti ai service-ului Dvs." am spus eu, facand astfel o prezentare sumara, dar absolut suficienta in contextul dat. Din acel moment discutia a devenit brusc mai interesanta, avand si asistenta s-a ajuns la "Desigur, o sa va rezolvam problema financiara in termenii Dvs, nici nu se pune problema! Dansii pot sa astepte afara si o sa discut pe rand si cu dumnealor, dupa ce terminam noi."

 

"Dansii" au asteptat afara, iar eu dupa ce am ascultat un discurs moralizator, din care am inteles ca:

 

- Servimpex Caprita are o cifra de afaceri de cca 2 miliarde de lei pe an(adica vreo 60.000 de euro, dupa umilul meu calcul) :P

- nu mai au nevoie de clienti, au atat de multi incat nu mai fac fata. :lol:

- nu s-ar preta la nivelul lor sa se complice cu maruntisuri care sa le aduca atat de putini bani, la ei se gandeste MARE, IN ANSAMBLU (adica fura motorul cu totul sau cum? :) )

- eu gresesc, pentru ca prin gestul meu, pierd nu un mecanic, si respectiv accesul la un service de elita, dar un prieten de incredere (!) :D

- sunt tanar si mai am de invatat :)

 

Nu as putea sa precizez LA CE mi-a folosit acest discurs cu tenta comunista din care reiesea ca nu clientul este important ci prestatorul de servicii, in speta mecanicul, care printr-o calitate inegalabila si ireprosabila a serviciilor oferite tinde spre statutul de GURU absolut al societatii. Mi s-a explicat ca dl Caprita in persoana ar veni si la 2 noaptea sa ma scoata din mijlocul zapezilor si sa ma aduca la service unde ar urma sa imi repare masina numai in virtutea relatiei de prietenie pe care as fi putut sa o am cu el! (nu pot sa nu imi imaginez un Caprita traversand nametii ca sa vina sa tracteze o masina si sa o repare pentru ca apoi sa spuna: "Dom'le este grav dar se rezolva: masina a ramas fara benzina iar eu, ca sa fac o treaba completa, doar am schimbat injectoarele si bujiile, am remapat schema de aprindere si am refacut intregul circuit de alimentare si pe cel de aprindere. Si la sfarsit, uite, punem benzina si merge! Te costa *numai* 1000 de euro, da' nu e urgent, dai tu cand poti!")

 

Ideea de baza este ca i-am lasat bani pentru filtrul de benzina si ceva manopera, iar dupa un calcul scurt am luat inapoi bani exact cat valoarea piesei care fusese inlocuita "pe sestache". Deci ei au ramas cu o piesa care valoreaza cca 3 milioane, iar masina are ulei+filtru si filtru de aer pentru aceste 3 milioane. Fair is fair.

Nu am bucurii la banii dlui Caprita, sa fie dumnealui sanatos, eu am pierdut ceva timp dar am invatat doua lucruri importante: 1. nu lasi masina in service pe mana oricui chiar daca are recomandari si 2. Ce bine e sa ai prieteni! :lol: :D Merci pentru suport baieti!

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...