riderboy Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 Salutari. Am si eu nevoie deputin ajutor daca se poate. Am un gsxr 1100 modelul care are 1052 cmc si ar cam trebui saii schimb uleiul. Motorul are 52000 km. Unii imispun sa bag repsol altii castrol si mobil. Producatorul recomanda ulei 10w40. Imi spuneti va rog de care ar fiimai bun? Sintetic sau semisintetic? Nu ash vrea sa uzez motorul mai rau decat cum e. Precizez inca, ca racirea e pe ulei. Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 Nu ash vrea sa uzez motorul mai rau decat cum e. Ai doar o solutie la problema asta: nu-l mai folosi si in cazul asta ai rezolvat si problema cu uleiul pt ca nu mai conteaza de care-i pui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzzi_mafia86 Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 Salut . Eu am un Suzuki Gsx 750 F tot racit pe ulei . Producatorul recomanda 10 w 40 insa eu i-am pus 10 w 50 Repsol full sintetic si merg cate 5000 km cu el si nu am probleme . Asa ca eu te sfatuiesc sa pui Repsol parerea mea. Bafta . Mesaj completat P. S . Am uitat sa precizez . Moto are tot 52000 Km si este din 93 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 40 se raceste mai repede decat 50 (transferul de caldura de la radiator la atmosfera se face mai rapid) asa ca mergi pe 40. motul, silkolene, liqui-moly (pe asta greu de tot il gasesti in romania). toate moto. repsol nu-mi mai prezinta incredere de ceva timp, au inceput sa il faca prin toate tarile, nici castrol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 40 se raceste mai repede decat 50 (transferul de caldura de la radiator la atmosfera se face mai rapid) asa ca mergi pe 40. motul, silkolene, liqui-moly (pe asta greu de tot il gasesti in romania). toate moto. repsol nu-mi mai prezinta incredere de ceva timp, au inceput sa il faca prin toate tarile, nici castrol. pacat ca s-a terminat tirgul de inventii de la Geneva ca asta merita brevetata, mai ai o sansa la nobelul pt fizica. btw, e cam fix pe dos, chiar daca nu are treaba cu transferul de caldura, 50-ul "rezista" la temperaturi mai mari deci teoretic (doar teoretic) e mai bun. noroc ca avem un nou topic despre uleiuri, acum sa vezi contoverse, ce ulei transfera mai bine caldura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 pacat ca s-a terminat tirgul de inventii de la Geneva ca asta merita brevetata, mai ai o sansa la nobelul pt fizica. btw, e cam fix pe dos, chiar daca nu are treaba cu transferul de caldura, 50-ul "rezista" la temperaturi mai mari deci teoretic (doar teoretic) e mai bun.noroc ca avem un nou topic despre uleiuri, acum sa vezi contoverse, ce ulei transfera mai bine caldura nu-i nici o inventie, un ulei mai subtire cedeaza caldura mai repede, atata tot. in plus un ulei mai gros intr-un motor facut pentru un ulei mai subtire va genera mai multa caldura din cauza... tine-te bine aici... frecarii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 da, gata, a inceput nebunia =)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 nu-i nici o inventie, un ulei mai subtire cedeaza caldura mai repede, atata tot. in plus un ulei mai gros intr-un motor facut pentru un ulei mai subtire va genera mai multa caldura din cauza... tine-te bine aici... frecarii Pai 10-40 si cu 10-50 sunt la fel de subtiri. Ptr ca prima e cifra vascozitatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 Pai 10-40 si cu 10-50 sunt la fel de subtiri. Ptr ca prima e cifra vascozitatii. prima-i la rece, a doua e la cald Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzzi_mafia86 Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 Pai asta e si faza . Fiind un motor racit pe ulei e depreferat 10 w 50 in loc de 10 w 40 deoarece se incinge mai tare si de aceea trebuie ca uleiul sa reziste la o temperatura mai ridicata . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 (editat) prima-i la rece, a doua e la cald Da, asa este dar la un motor racit cu aer e mai bine sa fie un pic mai gros la cald ptr ca el oricum se raceste mai greu decat unul pe lichid iar daca uleiul se subitaza prea mult din cauza temperaturii ridicate, nu mai ofera protectie. Iar diferenta de racire dintre 10-40 si 10-50 la temp ridicata nu e prea mare. Pe cand dezavantajele in cazul in care se subtiaza prea mult sunt majore, incepand de la bataie a tachetilor sau compensatorilor la uzuri premature la arbore si cuzineti si tot asa. Editat Aprilie 12, 2011 de Bogdis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 As zice sa-i bagi un 10w-40.Castrol Power 1,Motul 5100...mai nou am auzit vorbe bune despre Motorex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderboy Postat Aprilie 12, 2011 Autor Share Postat Aprilie 12, 2011 As zice sa-i bagi un 10w-40.Castrol Power 1,Motul 5100...mai nou am auzit vorbe bune despre Motorex Pai uleiurile astea sunt semisintetice. Nu ma prea stiu cei drept la uleiuri dar unii miau spus ca cele full sintetice sunt foarte bune. Oare are ceva daca e sintetic sau semisintetic referitor la uzura motorului ca si asa e destul de uzat motorul dupa cum miau spus unii prieteni pe 2 roti. Multumesc mult! Mesaj completat Ai doar o solutie la problema asta: nu-l mai folosi si in cazul asta ai rezolvat si problema cu uleiul pt ca nu mai conteaza de care-i pui M-am gandit si eu lavarianta aceasta dar ca nu prea mai am deocamdata alte roti pecare sa le pot folosi. Mesaj completat Salut . Eu am un Suzuki Gsx 750 F tot racit pe ulei . Producatorul recomanda 10 w 40 insa eu i-am pus 10 w 50 Repsol full sintetic si merg cate 5000 km cu el si nu am probleme . Asa ca eu te sfatuiesc sa pui Repsol parerea mea. Bafta .Mesaj completat P. S . Am uitat sa precizez . Moto are tot 52000 Km si este din 93 . Si mie tot repsol full sintetic 10w50 mi sa recomandat sai bag pe langa mobil1 si castrol, dar cei drept tipul nu prea parea un expert in motoare pt ca el se ocupa de comercializare. Si am uitat sa mai zic ca fostul proprietar nu prea a avut "mila" de ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 E perfect 10-50 stai linistit. E o alegere f buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 Multa lume uita de SACS (Suzuki Advanced Cooling System). Eu i-as pune 10W40 dupa cum zice producatorul. Un ulei mai subtire e mult mai usor de pulverizat pe fusta pistonului (asta face SACS). Cu cat e ciulamaua mai groasa cu atat sistemul de ungere-racire va functiona mai departe de parametrii stabiliti de fabricant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 nu numai ca va lucra mai departe dar se pierde si din putere... oamenii pe strada cred ca se dau pe pista. si pe pista orice mecanic/tuner care se respecta cand pune un ulei mai gros nu il pune pe un motor stock. se schimba destule, inclusiv jigloarele de ulei care pulverizeaza fusta pistonului. numai carpacii pun un ulei mai gros pentru a acoperi zgomotele cauzate de uzura... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 nu numai ca va lucra mai departe dar se pierde si din putere... oamenii pe strada cred ca se dau pe pista. si pe pista orice mecanic/tuner care se respecta cand pune un ulei mai gros nu il pune pe un motor stock. se schimba destule, inclusiv jigloarele de ulei care pulverizeaza fusta pistonului. numai carpacii pun un ulei mai gros pentru a acoperi zgomotele cauzate de uzura... Deja m-ai plictisit cu poezia asta cu 10-40. Baga-ti tu ce vrei in motoreta si lasa-i pe altii in pace. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderboy Postat Aprilie 13, 2011 Autor Share Postat Aprilie 13, 2011 Deja m-ai plictisit cu poezia asta cu 10-40. Baga-ti tu ce vrei in motoreta si lasa-i pe altii in pace. Hai oameni nu va mai tot certati va rog... Toate ca toate o sa tin cont de parerile tuturor doar ca inca nu ma lamurit nimeni daca ulei full sintetic sau semisintetic. Care ar fii mai bun pt un asemenea motor? Multumesc inca odata pt tot! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 Deja m-ai plictisit cu poezia asta cu 10-40. Baga-ti tu ce vrei in motoreta si lasa-i pe altii in pace. dupa cum vezi chiar si in tabelul pus de tine si 40 si 50 merg la aceeasi temperatura ambientala. deci cu 50 pe un motor facut pentru 40 doar pierzi si racire si putere si ai si un consum mai ridicat. nu cu mult, evident, si pe strada tare ma indoiesc ca simti diferenta de putere dar temperatura cu siguranta este mai ridicata si pompa de ulei sigur mai stresata... sa nu mai vorbim de faptul ca in ciuda faptului ca presiunea este crescuta volumul propriu-zis de ulei care ajunge prin diferite orificii este de fapt mai mic. deci de fapt uzura mai mare. e ca la un furtun. il gatui-iese apa cu presiune mai mare dar mai putina ca volum. proiectantii au calculat bine inainte sistemul de ungere pentru strada, nu are rost sa reinventam roata. in plus cu cat diferenta de vascozitate este mai mare cu atat mai repede se degradeaza uleiul. de fapt nu uleiul ci aditivii sai. inca ceva, trend-ul este sa se faca motoare care merg pe uleiuri cat mai subtiri si uleiuri cat mai subtiri, inclusiv la motociclete. sunt ss-uri si sbk-uri care merg cu 0w30 sau 5w30, tocmai pentru ca sa reduca frecarea si sa imbunatateasca racirea. evident nici ele nu-s recomandate pentru motoarele facute pentru alta vascozitate. Hai oameni nu va mai tot certati va rog... Toate ca toate o sa tin cont de parerile tuturor doar ca inca nu ma lamurit nimeni daca ulei full sintetic sau semisintetic. Care ar fii mai bun pt un asemenea motor? Multumesc inca odata pt tot! cel putin teoretic full-sintetic e cel mai bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 14, 2011 Share Postat Aprilie 14, 2011 (editat) @ Nenea Bogdis, daca ti se explica ca la scoala ce si cum, citesti si intelegeti, lasi folclorul. @ initiator : Baga full sintetic fiindca chiar daca pe piata nu exista uleiuri cu adevarat sintetice, ce se gaseste se degradeaza mai lent. VB cu userul Orestte, are de vanzare ulei full syn 10W40 Valvoline- 25 ROn/L, sau cu google la dillypoint gasesti ulei Repsol full syn la 30Ron/L etc. Editat Aprilie 14, 2011 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 14, 2011 Share Postat Aprilie 14, 2011 pune omule un 10-40 semisintetic, nu ai cum sa dai gres cu asta, daca vrei tu neaparat pune-i ulei special moto si aia e. la varsta si starea motocicletei nu merita sa dai 10% din valoarea mobrei pe un ulei scump.Cum zicea Belbodu "esential e sa fie" daca e si nou cu atat mai bine. @stress, nu te contrazic dar multi fabricanti iti dau de ales din cel putin 2 vascozitati, pe mobra mea scrie asa : 10w-40;10w-50;20w40;20w50, mai toti dau mai multe vascozitati, ideea e ca daca spune in general 10w40 atunci e de preferat sa folosesti 10w40 din motivele expuse mai sus... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Aprilie 14, 2011 Share Postat Aprilie 14, 2011 Salutari. Am si eu nevoie deputin ajutor daca se poate. Am un gsxr 1100 modelul care are 1052 cmc si ar cam trebui saii schimb uleiul. Motorul are 52000 km. Unii imispun sa bag repsol altii castrol si mobil. Producatorul recomanda ulei 10w40. Imi spuneti va rog de care ar fiimai bun? Sintetic sau semisintetic? Nu ash vrea sa uzez motorul mai rau decat cum e. Precizez inca, ca racirea e pe ulei. Multumesc anticipat! Am acelasi model de motoreta ... Anul trecut am avut in ea Motul 5100 (tehnosynteze - semisintetic) 10w40. Nu am incercat pana acum altceva. Inca n-am facut schimbul, as ramane tot pe Motul, dar as lua 7100 care e 100% sintetic ... aceeasi valoare, 10w-40. Nu conteaza ca iti pui mineral, semisintetic sau fulsintetic. Difera doar timpul in care isi modifica proprietatile ... si devin ciorba. Un ulei total mineral si neaditivat, nici nu se mai fabrica ca in anii 93 ... Mineralul isi schimba proprietatile cel mai repede ... de la caldura + frecare + gaze, trebuie sa-l schimbi mai repde. Semi e o combinatie nici cal nici magar ... si rezista ceva mai mult ... eu am facut peste 6000 km cu el si acum, dupa iarna, are o consistena cam subtire si cam pute a gaz ... Ful sinteticul, teoretic, ar trebui sa dureze mult mai mult in ceea ce priveste parametrii. Oricum ... indiferent de uleiul pe care il iei, nu-l tine mai mult de 5000 Km ... motorul e vechi, ai 4 carburatoare imposibil de sincronizat perfect ... e inevitabil ca uleiul sa nu se subtieze in timp de la benzina + gaze ... Bafta ... P.S. Nu am folosit Castrol, Motorex sau altceva, deci nu ma pronuntz pro sau contra ... M-am limitat strict la experienta si cunostintele mele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderboy Postat Aprilie 20, 2011 Autor Share Postat Aprilie 20, 2011 Multumesc mult baietii pt tot. Miati fost de mare ajutor. Am ramas la 10w40 full sintetic. Multumesc inca odata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 20, 2011 Share Postat Aprilie 20, 2011 Necitind topicul cap-coada, as vrea sa primesc un raspuns la urmatoarea intrebare: De unde stii ca un ulei e mai bun ca altu? Afirmatii de genu: "Io am bagat ulei X cu vascozitate y/z si mi-a placut, nu am avut probleme" vad mai pe orice topic de uleiuri Ce poa' sa iti placa la un ulei de motor? Mirosu? Rezistenta la intindere si forfecare? Ca e ductil si maleabil? Fluiditatea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-alex- Postat Aprilie 20, 2011 Share Postat Aprilie 20, 2011 (editat) diferentele "mari" se simt la schimbarea vitezelor si se aud in primele secunde de functionare a motorului la rece , eu altceva nu am observat . yep, toate's bune doar ca altele "poate" sunt mai bune ca si intr-e oameni! Editat Aprilie 20, 2011 de -alex- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.