10maRIus20 Postat Aprilie 17, 2011 Share Postat Aprilie 17, 2011 (editat) salutare. am si eu o problema mareeee de tot. am umblat la intinzatorul de la distributie la un suzuki srad de 750 din 97 si a sarit de la punct. problema e ca am luat de pe net un manual de reparatie si am pus la punct asa cum scrie acolo, dar cred ca o supapa se deschide prea repede si bate in capul pistonului. deci asa nu merge. am incercat sa pun la punct si babeste, adica cu pistonu 4 sus si supapele inchise si asa reusesc sa invart motorul, dar nu am 4 compresii egale. cine ma poate ajuta si pe mine?? sunt disperat, de o luna ma tot chinui la el si nu ii dau de cap...vreau doar semnele corecte. am tot apelat la ''meseriasi'', dar degeaba. va rog ajutati-ma Editat Aprilie 18, 2011 de Belbody Modificat titlu - cand faceti topicuri noi e ideal ca titlul sa sugereze ceva despre problema expusa, un titlu gen "ajutooor" nu exprima prea multe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Aprilie 17, 2011 Share Postat Aprilie 17, 2011 Un mecanic bun care sa-ti ia banii,sa nu mai pui mana alta data.Asa ar trebui sa pateasca toti sa invete ca motoarele nu sunt lego. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
10maRIus20 Postat Aprilie 17, 2011 Autor Share Postat Aprilie 17, 2011 asta cu siguranta o fost invatatura de minte...initial, era un zgomot pe partea cu lantul. am auzit de la unu si de la altu ca ar fi de la distributie si daca umblu la intinzator o sa dispara sunetul. dar nu o fost asa. dupa ce l-am ''rezolvat'', am dat capacul de la axele cu came si am vazut ca o tablita care era deasupra lantului de distributie era desfacuta din suruburi si aia facea zgomot. acum imi pare foarte rau ca l-am stricat ptr nimic. si mecanici buni pe la mine nu prea gasesc. doar din astia de ocazie care imi spun ca ei se pricep, dar pana la momentul de fata Mesaj completat asta cu siguranta o fost invatatura de minte...initial, era un zgomot pe partea cu lantul. am auzit de la unu si de la altu ca ar fi de la distributie si daca umblu la intinzator o sa dispara sunetul. dar nu o fost asa. dupa ce l-am ''rezolvat'', am dat capacul de la axele cu came si am vazut ca o tablita care era deasupra lantului de distributie era desfacuta din suruburi si aia facea zgomot. acum imi pare foarte rau ca l-am stricat ptr nimic. si mecanici buni pe la mine nu prea gasesc. doar din astia de ocazie care imi spun ca ei se pricep, dar pana la momentul de fata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi2008 Postat Aprilie 18, 2011 Share Postat Aprilie 18, 2011 daca vrei sa mai ai motor......iti recomand sa o duci la mecanic chiar daca e de auto....poate nu e prea tarziu....cartea tehnica sa o ai la tine....nu mai incerca sa te joci la ea.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Aprilie 18, 2011 Share Postat Aprilie 18, 2011 in primul rand vezi sa fie pistinul 1 in punctul superior mort desfa bujia si baga o sarma lunga in piston , in momentul in care invarti de motor vezi cand este in punctul cel mai de sus apoi exele cu came au niste semne vezi sa fie aliniateperfect desfa jos in dreapta la arborele cotit iar sa pice pe semn cel mai bine cum au zis si baietii ia motorul si caretea si fugi la un mecanic auto treba este simpla pentru unul care face motoare auto sper sa nu fi indoit vreo supapa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smokefield Postat Aprilie 18, 2011 Share Postat Aprilie 18, 2011 nu mai speriati mah omu...asa se invata si un pic de mecanica. experienta nu ii va strica in viitor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 18, 2011 Share Postat Aprilie 18, 2011 99% ai indoit supape! Dute la un mecanic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
art Postat Aprilie 18, 2011 Share Postat Aprilie 18, 2011 Si eu zic ca a indoit supapa sau supape....daca ia dat cheie cu distributia fu..... fugi la mecanic.si nu mai pune mana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
10maRIus20 Postat Aprilie 18, 2011 Autor Share Postat Aprilie 18, 2011 nu stiu ce sa zic. cred ca sunt de acord cu ce spuneti voi, adica supape indoite...si asta e destul de grav, ca o data desfacut motoru se cam duce si garnitura de chiuloasa si se cam complica treaba. oricum manualul de reparatie nu cred ca minte. am scris mai sus ca daca pun la semne asa cum scrie acolo si invart motoru, se blocheaza, iar daca pun cu pistonu 4 sus si invart, nu se mai blocheaza, doar ca mi se pare, dupa ureche, ca nu mai sunt 4 compresii egale. sper sa gasesc un mecanic bun, nu asa cum am tot gasit pana acum. mi-ar parea foarte rau sa nu mai poata fi facut, pacat de el ca mergea chiar bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi2008 Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 concluzia....o sa te coste mult mai mult decat facea manopera la un service....multi de pe forum isi dau cu parerea si fac tot felul de improvizatii la motoare sau pur si simplu devin mecanici peste noapte....nu-ti recomand sa mai umbli la motor .....SERVICE....atat.....nu uita ca viata ta depinde de el..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 compresie ai luat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 Acum, daca ai facut-o, asta e, mergi mai departe. Daca te chinui de 1 luna si nu ii dai de cap, mai ai 2 zile de pierdut ca sa o pui la punct? Dai jos chiulasa, din cate stiu eu modalitatea de a verifica daca ai supape indoite este sa intorci chiulasa cu fundul in sus si sa torni un pic de benzina pe fiecare supapa: daca benzina ramane acolo, supapa inchide bine, iar daca benzina se scurge pe langa supapa, aceasta trebuie inlocuita. Apoi pui totul la loc, in principiu o garnitura de chiulasa poate fi refolosita o data. Strangi doar cu cheia dinamometrica, la cat scrie in carte, si pui distributia asa cum scrie in manualul tau, pui totul la loc si apoi, cu motorul oprit, in viteza superioara, impingi motocicleta ca sa se dea peste cap motorul (eventual cu bujiile scoase, sa nu se formeze presiune). Nu actionezi butonul de pornire, ci il dai tu peste cap prin impingere. Daca iti bate in vreo supapa, sigur se va bloca in timp ce-l impingi tu, si nici nu vei indoi acea supapa. Daca poti invarti motorul macar o turatie, atunci incerci si din buton, si vezi daca porneste. In cazul in care iti bate in vreo supapa sau nu bate dar nici nu porneste, dai iar capacul de la distributie jos, si muti lantul mai la dreapta cu o za pe pinionul de pe axa cu came, si incerci din nou. Si tot asa, pana ii dai de cap, la un moment dat trebuie sa nimeresti punctul. concluzia....o sa te coste mult mai mult decat facea manopera la un service....multi de pe forum isi dau cu parerea si fac tot felul de improvizatii la motoare sau pur si simplu devin mecanici peste noapte....nu-ti recomand sa mai umbli la motor .....SERVICE....atat.....nu uita ca viata ta depinde de el..... Viata ta nu depinde de motor, ci de frane, kit lant (daca-ti sare la viteze mari), cauciucuri, si mai ales de mana din gaz. Eu unul nu am auzit pana acum de vreunul sa i se duca motorul in mers si sa faca accident din cauza asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 Strangi doar cu cheia dinamometrica, la cat scrie in carte, si pui distributia asa cum scrie in manualul tau, pui totul la loc si apoi, cu motorul oprit, in viteza superioara, impingi motocicleta ca sa se dea peste cap motorul (eventual cu bujiile scoase, sa nu se formeze presiune). Tu crezi ca o motocicleta de 200kg + un pilot impinse nu pot indoi o supapa? Nu e mai simplu si normal sa invarta motorul cu mana si o cheie cum scrie si in manual chiar la capitolul despre distruibutie? (punere la punct si masurare joc supape) Viata ta nu depinde de motor, ci de frane, kit lant (daca-ti sare la viteze mari), cauciucuri, si mai ales de mana din gaz. Eu unul nu am auzit pana acum de vreunul sa i se duca motorul in mers si sa faca accident din cauza asta. Tu cam ce crezi ca ti se intampla daca ti se caleaza motorul in mers de ex, mai ales intr-un viraj sau la viteza mare?( nu intotdeauna ai timp sa tragi ambreiajul....) Daca nu ai auzit tu nu inseamna ca nu exista, chiar aici pe forum a povestit cineva cum a luat o tranta fix din cauza asta ( parca cu un rs125) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi2008 Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 sunt de acord cu tine....frane,anvelope,lant..... ....foloseste-ti imaginatia......depasiri la mustata......viraje.... si motor blocat .....ce rezulta ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 cu benzina se poate verifica daca o supapa nu calca pe scaun cum trebuie dar nu intoarsa invers pur si simplu cum vine chiuloasa pa motor se pune benzina pe unde intra sau iese aerul si pe partea cealalta se vede daca pierde sau nu asta este 1 iar 2 garnitura de chiuloasa nu se refoloseste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 (editat) Hai sa o dau si eu un pic la intors Eu cel putin combin un pic experienta de la reparat singur masina cu reparat singur motocicleta si dau o solutie. Babeasca, asa cum e ea, dar e solutie. Si mai e solutia "du-o la un mecanic", normal. Daca la o masina de 1300kg, bagata in viteza a 5-a si impinsa usurel de 2 oameni, nu se indoaie supapele, la o motocicleta de 200kg, cu bujiile scoase ca sa nu se formeze presiune, impinsa usurel de 1 om, se indoaie? Nu prea cred. Referitor la calarea motorului, in primul rand aici nu e cazul, alta e problema. In al doilea rand, mie mi s-a calat masina si motorul nu s-a blocat, asa cum s-ar crede. S-a oprit din functionare, si masina a mai mers 20 metri, si s-a oprit din frana de motor. Aceeasi experienta o am pe motor de fiecare data cand raman fara benzina, la mine se opreste dintr-o data din functionare, nu balbaie, nu da nici in semn inainte. Si motocicleta continua sa mearga in frana de motor inca un timp, deocamdata nu m-a daramat niciodata. P.S. Garnitura se poate refolosi o data, din experienta mea, asta daca nu s-a lipit in timp de blocul motor de la caldura si se rupe cand o dai jos: asta am incercat pe Husky TE610. Normal ca manualul scrie sa schimbam orice garnitura dupa ce o desfacem prima data, dar asta e, la mine a mers, pur si simplu am strans-o un pic mai mult decat a fost stransa prima data, si etanseaza bine. P.P.S. Ai dreptate, NASU, metoda cu benzina arata daca o supapa nu calca bine. Supapap stramba ar trebui sa se vada la ochi, de deasupra, dand jos capacul de la axul cu came, si asa scapa de desfacerea chiulasei. Editat Aprilie 19, 2011 de asds Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi2008 Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 De mai bine de 20 de ani invat si repar motoare , si totusi nu dau sfaturi pe forum cum sa iti repari tu singur motorul ,prin simplul fapt ca sunt atat de multe de masurat pe langa chestia de mecanica simpla incat sunt putin care dispun de sculele necesare masurarii si desfacerii pieselor in siguranta atat cat si montarii lor corecte ex: uzura segmentiilor, cuzinetiilor ,lantului de distributie, fusta pistonului , pana si arborele cotit trebuie masurat sa nu fi sarit de limita de uzura ,sa nu fie ovalizat... etc . Exemple sunt multe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 Atunci Carpaciul Mioritic sa-mi ramana numele (mi-am schimbat si la profil) Hai totusi sa ajutam omul: Eu am dat o solutie cu mutarea lantului de distributie za cu za pe pinionul de pe arborele cu came, voi veniti cu idei pentru diagnosticarea supapelor, daca-s strambe sau drepte. Sau cu alta solutie referitoare la gasirea punctului de distributie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 Supape srambe,am mai spus-o... Tija unei supape de moto este de 4mm deci,cata forta crezi ca este nevoie sa o deformezi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
10maRIus20 Postat Aprilie 19, 2011 Autor Share Postat Aprilie 19, 2011 concluzia....o sa te coste mult mai mult decat facea manopera la un service....multi de pe forum isi dau cu parerea si fac tot felul de improvizatii la motoare sau pur si simplu devin mecanici peste noapte....nu-ti recomand sa mai umbli la motor .....SERVICE....atat.....nu uita ca viata ta depinde de el..... am fost azi la un service in brasov. mi-au spus ca doar constatarea e 200 de lei. oricum ai mare dreptate in ceea ce ai spus. Mesaj completat compresia nu am luat-o. doar asa dupa ureche am observat ca nu sunt toate 4 egale. nu pot sa vad daca sunt supape strambe doar daca dau capacul de la axele cu came jos, trebuie sa desfac chiuloasa. dupa ce am pus la punct babeste, nu ca in manual, am rotit motorul de la arborele cotit cu o tubulara. reusesc sa il dau peste cap, dar imi e frica sa ii dau la automat. am observat ca sunt 3 garnituri metalice la chiuloasa. am auzit ca pot fi refolosite, acum nu stiu cat e de adevarat. cred ca il duc la service pana la urma si sper sa il poata face...mi-am facut planuri mari ptr vara asta ( transfagarasan, mare...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 Man ,desfa tu toate bujiile si fa un cornet de hartie (stii tu din alea pe care le trage-ai pe teava) baga in locul la bujii si invarti de motor daca le scuipa afara ai compresie . Dar dim ce spui tu aici sigur ai indoit supape daca ai fortat cand ai invartit. De obicei daca nu esti sigur de punerea la punct invarti usor(fara bujii) daca agata ceva nu e bine .Si de obicei incepi cu # 1 nu cu # 4 punerea la punct. Supapele trebuie sa fie inchise cand pistonul este PMS iar aprinderea tre sa coincida cu momentul ala (depinde cum e cazul cu ce avans are la aprindere si cum e modificat ) Si eu te sfatuiesc sa te duci la cineva care se pricepe si site cum lucreaza utilajul al in interior( adica la unul care desi nu a mai facut din astea GANDESTE si poate sa o puna la punct si fara semne ) Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
10maRIus20 Postat Aprilie 19, 2011 Autor Share Postat Aprilie 19, 2011 Man ,desfa tu toate bujiile si fa un cornet de hartie (stii tu din alea pe care le trage-ai pe teava) baga in locul la bujii si invarti de motor daca le scuipa afara ai compresie . Dar dim ce spui tu aici sigur ai indoit supape daca ai fortat cand ai invartit. De obicei daca nu esti sigur de punerea la punct invarti usor(fara bujii) daca agata ceva nu e bine .Si de obicei incepi cu # 1 nu cu # 4 punerea la punct. Supapele trebuie sa fie inchise cand pistonul este PMS iar aprinderea tre sa coincida cu momentul ala (depinde cum e cazul cu ce avans are la aprindere si cum e modificat ) Si eu te sfatuiesc sa te duci la cineva care se pricepe si site cum lucreaza utilajul al in interior( adica la unul care desi nu a mai facut din astea GANDESTE si poate sa o puna la punct si fara semne ) Bafta. nu e rea ideea cu cornetele de hartie. o sa incerc si asa. ms de sfat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniyamaha Postat Aprilie 19, 2011 Share Postat Aprilie 19, 2011 nu e rea ideea cu cornetele de hartie. o sa incerc si asa. ms de sfat Mai poti masura cu lerele jocul la supape si de obicei se vad supapele alea strambe fiind jocul mai mare la ele,iar daca e manualul coincide cu anul de fabricatie al motorului ar trebui ca semnele de distributie sa fie bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scabron Postat Aprilie 20, 2011 Share Postat Aprilie 20, 2011 am si eu o problema asemanatoare, asa ca am zis sa nu mai deschid un topic separat. se da una bucata dr 650 djebel (model pre 96, la kick). lantz distributie slabit + decelerare brusca => sarit distributia. in mers. luat intre timp lant distributie, intinzator lant si azi astept sa vina si setu de garnituri. nea mecanicu care si-o bagat nasu in problema zica ca is mici deviatii la supape (motoru pare sa aiba inca compresie), la modu 1-3 grade si ca se pot ajusta. dati si voi cu parerea la ce anume ar trebui sa ma mai uit acum si la ce ar trebui sa fiu atent in perioada de rodaj numa bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Aprilie 21, 2011 Share Postat Aprilie 21, 2011 (editat) compresia luata sau verificata este o prostie de ex la acest motor aveam compresie15 pe cil nr 2, mergea masina de navea greata dar inregistra eroare de misfire pe acel cilindru pe ceilalti compresie 17 crezi ca daca bagam cornet nu sufla afara!?! si nu te mai speria la gsxr este motorul foarte simplu nu ca la auto cu vanos cu valvetronic a se vedea in poze cum serifica etansarea supapelor, pe cil 2 se vede cum pierde benzina fugi cu motoreta la un mecanic chiar si auto si o rezolva in 2 zile pentru dr650 ia o compresie dupa ce schimbi distributia si vezi ce compresie ai abia apoi poti sa vezi daca mai poti face ceva succes Editat Aprilie 21, 2011 de NASU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.