GGC Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 Salutare Stimati Bikeri, Vreau sa va spun eu o mica intamplare foarte urata a unui prieten de-al meu care nu are cont pe Forum si are nevoie de ajutorul nostru. M-a rugat sa dau mesaj la toata lumea, sa afle parerea fiecaruia in parte ce s-a intamplat practic. Intamplarea lui suna asa: " Salut baieti, In urma cu 2 zile, am ales sa schimb singur uleiul la motorul meu, un yamaha yzf R1 din 2000, si am dat de belea. Nu era mare scofala numai ca nu am nimerit busonul de ulei, ci am desfacut din greseala surubul de la antigel. L-am lasat sa curga intr-un lighenus si avea culoarea protocalie. AM ramas putin surprins ca trebuia sa fie Negru totusi "presupusul ulei" si am zis ca nu papa ulei motoreta, deci, e de bine. Dupa care am dat jos si filtrul de ulei, le-am lasat ff bine sa se scurga, dupa care am uns filtrul de ulei cu putin ulei dupa care l-am insurubat. La urma am coletetat defapt uleiul nou REpsol 10W40 peste uleiul vechi Motul 300 V 10W40. Eu crezand ca ulei l-am dat jos am tot copletat cu vreo 2 litrii jumate peste. Cei drept cand m-am uitat la baia de ulei sa masor nivelul numai era deloc la jumatate ci FUL. M-am speriat ca stiam ca intra 2 litrii 600-700 in motor din auzite. In fine dupa toate acestea am pornit motorul, a luat-o din a 4-a oara fara relatiu si se auzea super ok. Am pornito si am oprito de vreo 3-4 ori pana cand m-am schimbat, i-am pus carena si toate cele. M-am echipat si am plecat la drum fara antigel in radiator. De cand am plecat am inceput sa simt ca nu este bine deloc, din fata blocului meu am plecat la drum circa 2 km maxim mergand usor 1k ca era aglomeratie in orash si 1 km i-am dat 3 trepte 140km/h, dupa care ma apropiam sa intorc in capatul intersectiei, incepand eu din timp sa ii dau usor trepte inferioare, cand am ajuns la punctul mort sa i-au mana din acceleratie mi-a murit motorul la 20km.h max. Trag pe dreapta si incep sa forjez, pornea doar daca o tineam accelerata la 2000-3000 de ture, cum o lasam la sub 1500 imi murea motorul. Am sunat un prieten totusi si a venit sa se uite la el, l-am dus inapoi in fata blocului pe el inpins si s-a uitat el despre ce este vorba. Uleiul s-a prelins pe unde pe sus si s-a scurs pe cric in jos. M-a intrebat pe unde am schimbat uleiul, s-a constatat ca am gresit eu si era altu busonul, dupa care el mi l-a schimbat, si ulei si filtru tot. Am pus apa in loc de Antigel in radiator totul Ok. Cand sa ii dau iarasi numai mergea bateria, am facut intre timp rost de alta baterie, si a luat-o dar aceeasi problema, si cu sau fara ulei mult merge pornita, o tin la 2000-3000 ture, se aude aiurea toba nici decum a sportiva ci mai mult Turing nush... Cum i-am mana din gaz cum se opreste motorul.. Ce poate sa fie? Din prietenii mei apropiati mi-au zis ca ba de la garnitura de chiuloasa sa se fii bulit si sa intre aer, sau nush ce cuzineti, pistoane, arbore, ca s-ar fii calit motorul... Am nevoie de ajutorul Vostru, stiu ca am fost un mare fraier ca m-am bagat aiurea dar am zis sa mai scutesc niste bani si timp. Iata ca am facut-o lata... Sper ca m-am facut cat de cat inteles. Astept prin prietenul meu sa aflu care cum sta treaba, ce e de facut pe viitor, cum sa o repar. Multumesc frumos ptr ajutor. Alin" Astept aici raspunsurile voastre. MS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pantera Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 Prietene, ai scris acelasi post la toate topicurile de detinatori de x, y, z, motociclete. Ai primit raspunsuri o droaie. Tot nu te-ai lamurit ? Sau vrei sa-ti faci prietenul de ras in continuare ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 Fara sa fiu rautacios, e cam funny ))) Imi pare rau pt motor, zau! Ideea cea mai buna ar fi sa o duca la un service moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 ÂŞi mamai-mea ar nimeri buÂşonul de la ulei dacă s-ar uita la manual. Numai zic de diferența între ulei Âşi antigel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GGC Postat Aprilie 30, 2011 Autor Share Postat Aprilie 30, 2011 ) =)) Era langa mine si a zis totusi sa incerc si aici... Nush daca e chiar de ras dar nu ma pot abtine nici eu, dar omul daca il vedeti e disperat Daca il vedeti ce fata are si cat de speriat cred ca nu ati vrea sa fiti in locul lui Omu a intrebat si a apelat la voi cu spetea ca il ajutati de la ce este si cat l-ar costa ca acum a ramas fara bani si e super aiurea... Motorul arata foarte bine poate mai bine ca ale celor care rad pe sub mustata si nu stiu ce inseamna sa ai grija de un motor. Alin al meu a cam zbarcito acum pe ultima suta de metri Poate ca nu era bine sa ma bag atat ptr el si sa nu ma fac si eu de ras totodata, dar am zis ca Traim in Romania si ca sunt oameni saritori si dornici sa intinda o mana de ajutor, dar defapt am dat pe forumul asta numai de omeni cu baza-n ei de parca ar fii la generala sau liceu sau mai stiu eu ce alte "elemente". Va multumesc tuturor ptr ajutor. ASfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 a...nu v-a ajuns ca l-ati stricat odata desfacand-ul fara sa cunoasteti macar diferenta dintre antigel si ulei...vreti sa incercati sa-l faceti sa nu mai mearga deloc nu? dupa ce ati dovedit ca nici macar ciocanari nu sunteti ar trebui sa faceti un efort si sa-l duceti la service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GGC Postat Aprilie 30, 2011 Autor Share Postat Aprilie 30, 2011 El o fii carpaci eu nu sunt. I l-am desfacut pana la bujii nici urma de ulei nici in Filtru de aer nici in carburatoare nici in bujii. Nu a ajuns acolo, eu sunt mai mult ca sigur ca este de la garnitura de chiuloasa. Nu a zis nimeni ca se baga sa-l desfaca ci a intrebat omul ca sa stie de la ce sa fie ptr urmatoarele costuri care o sa-l dea gata in urmatoarele zile. Nu a zis nimeni ca se baga la smenarit prin el, eu i l-am facut cum trebuia dupa ce el l-a stricat. Din pacate merge pornit daca il tii din gaz la 2000-3000, cum scade la relanti cum moare motorul... Pierde aer pe undeva? de ce nu tine presiune acolo sa o tina in viata? Garnitura de chiuloasa e sigur.... Acum astept si parerile voastre dar nu asa flecmatice... Motorul oricum o sa fie la service dar omul vrea sa stie ce costuri vor fii inainte de a ajunge cu el la mecanic SPOR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 (editat) un set de garnituri este destul de scumput...garnitura se poate vedea daca e ciupita sau ceva daca da cu fum alb gen abur asa...daca se combina uleiul cu apa sau invers... Editat Aprilie 30, 2011 de Supapa_Jr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 daca ar fi garnitura de chiulasa ar trebui sa ii bage antigel in baia de ulei si ulleiul sa faca o spuma albicioasa....imho Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 Sefu', in primul rand trebuie sa lase capul in jos si sa-si dea o palma. Apoi sa ne lasati si pe noi sa radem pentru ca... ghici!! E de ras, pe bune!! Am mai auzit sa torni uleiul nou in motor si sa uiti sa pui busonul. Noi astia de pe forum i-am recomandat sa o duca la un mecanic bun, chit ca e in Bucuresti sau in alta parte. Sfaturi vad ca au fost destule si la obiect. Salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pantera Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 Nu m-am putut abtine! Cum, frate... Sfat ! Daca tot va luati er unu ca e cul si da bine la gagici, macar aveti, fratilor, grija de ele... Sunt niste oameni , de cele mai multe ori amabili si priceputi, care, contra unei sume de bani rezolva problema si cu antigelul si cu uleiul... Se numesc mecanici moto ! Iar atunci cand esti bata, mergi la ei, nu te pui tu sa mesteresti...ca se intampla exact ca mai sus ! Haidi bafta ! Mesaj completat Motorul arata foarte bine poate mai bine ca ale celor care rad pe sub mustata si nu stiu ce inseamna sa ai grija de un motor. Sunt sigura de asta ... Vezi ca uleiul de furca se schimba prin toba si cel vechi trebuie sa fie roz bombon neaparat cu D&G auriti prin el ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GGC Postat Aprilie 30, 2011 Autor Share Postat Aprilie 30, 2011 @pantera, deja incepi sa bati campii, afla ca nimeni nu sa nascut invatati sa faca lucrurile astea... Vorba aia e mare gradina Domnului... Lasai in pana lor sa fie cum au decis ei sa fie nu ii mai schimba tu... Iar cel care a intrebat de fum tin sa te anunt ca este doar negru Nu albastra(ins ca papa ulei) nici alb, ci doar negru... O sa fac in asa fel sai gasesc cel mai bun mecanic Ms ptr posturi :> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 Pretenul tau defapt nu exista nu ? Tu ai facut boacana...recunoaste...si tie rusine sa zici ... Cum pana mea a scos filtrul care e in pizdeea ascuns la R1 asa cu mana? fara o cheie de filtru ? si o gresit busonul de ulei ...Cum a schimbat filtrul o_O...ca acolo mai ramane ulei chiar atat de tamp sa fi sa nu vezi ca ce e scurs in lighean nu seamana cu ce curge pe langa/din filtru ...ca doar tot acolo il arunci cand il dai jos... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GGC Postat Aprilie 30, 2011 Autor Share Postat Aprilie 30, 2011 @Chriiss, ma asteptam si la chestia asta ca vai eu am fost si ma fac de kakao, eu oricum m-am facut de kakao ca am scris in favoarea lui. Daca citesti si pe topicurile Motociclete de viteza ai sa observi ca si acolo am scris. NU, nu sunt eu unu si acelasi, ba din contra, eu am fost cel care am ajuns primul la el cand practic el a ramas paf cand a vazut ca uleiul se prelinge pe langa cric in jos... L-am inpins 2 km pana la blocul lui si am inceput sa-l desfac, sa-l intreb unde e busonul ca difera de la o motocicleta la alta... I-am dat jos busonul cu o cheie de 17 si dupa ce s-a prelins tot in lighenus am descris filtrul de ulei. La mine filtru de ulei a mers usor ca era strans de el, dar din cate am inteles de la el l-a deschis cu cheie franceza ) i-a dat gaura si aia a fost;) M-am lecuit sa mai scriu pe Forum problemele prietenilor mei, n-am sa mai fac lucrul asta si am sa ma duc cu el direct la un mecanic moto Multumesc ptr tot Asfalt Uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 Daca gaseam topicul asta acum o luna il asociam cu 1 Aprilie. La un R1 care a functionat cu de 2 ori cantitatea de ulei si nici pic de lichid de racire nu cred ca scapi doar cu o garnitura de chiuloasa schimbata. Mai degraba cu schimbatul garniturii impreuna cu tot ceea ce e pe langa ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pantera Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 @pantera, deja incepi sa bati campii, afla ca nimeni nu sa nascut invatati sa faca lucrurile astea... Vorba aia e mare gradina Domnului... Lasai in pana lor sa fie cum au decis ei sa fie nu ii mai schimba tu... Iar cel care a intrebat de fum tin sa te anunt ca este doar negru Nu albastra(ins ca papa ulei) nici alb, ci doar negru... O sa fac in asa fel sai gasesc cel mai bun mecanic Ms ptr posturi :> Oi bate eu campii, dar macar imi schimb uleiul si antigelul singura, spre deosebire de altii care atunci cand incearca sa faca asta isi sparg motoarele ! Pace tie si prietenilor tai imaginari ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 1, 2011 Share Postat Mai 1, 2011 @pantera, deja incepi sa bati campii, afla ca nimeni nu sa nascut invatati sa faca lucrurile astea... Vorba aia e mare gradina Domnului... Lasai in pana lor sa fie cum au decis ei sa fie nu ii mai schimba tu... Iar cel care a intrebat de fum tin sa te anunt ca este doar negru Nu albastra(ins ca papa ulei) nici alb, ci doar negru... O sa fac in asa fel sai gasesc cel mai bun mecanic Ms ptr posturi :> HAI, bai frate, invatat-neinvatat, dar sa nu faci diferenta intre ulei si antigel? Uleiu curge ca pisatu de vaca???, las-o-n (cuvant urat). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 1, 2011 Share Postat Mai 1, 2011 @pantera, deja incepi sa bati campii, afla ca nimeni nu sa nascut invatati sa faca lucrurile astea... Vorba aia e mare gradina Domnului... Lasai in pana lor sa fie cum au decis ei sa fie nu ii mai schimba tu... Iar cel care a intrebat de fum tin sa te anunt ca este doar negru Nu albastra(ins ca papa ulei) nici alb, ci doar negru... O sa fac in asa fel sai gasesc cel mai bun mecanic Ms ptr posturi :> HAI, bai frate, invatat-neinvatat, dar sa nu faci diferenta intre ulei si antigel? Uleiu curge ca pisatu de vaca, las-o-n (cuvant urat). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chv Postat Mai 1, 2011 Share Postat Mai 1, 2011 ca ai bagat mai mult ulei in motor nu e o problema grava: iti arunca pe la garnituri si simeriguri surplusul. scapi usor dar fara lichid de racire si forjata, se duc segmentii si pistoanele: primii de decalesc si asta repede, iar pistonele fierb... aici o sa te coste... asa cum iti ziceau mai sus: la service cu ea, ca nu mai e treaba de amator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Mai 1, 2011 Share Postat Mai 1, 2011 Mai bine ai spune ca tu esti protagonistul ... nu o mai da cu prietenul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lgxmedia Postat Mai 1, 2011 Share Postat Mai 1, 2011 Buna, eu unul cred ca e un topic la misto, caterinca maxima... dar reusit; mi-e greu sa cred, oricat de multe as fi vazut, ca cineva e atat de , motivele sunt enumerate de ceilalti mai sus... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Mai 1, 2011 Share Postat Mai 1, 2011 ...si acum sa va mirati ca va cere mecanicul multi bani...dupa ce faceti voi trepanatii la motocicleta si confundati busonul de ulei cu fasungul de la far... Un manual salva multe probleme, chiar si rasfoit asa in scarba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 2, 2011 Share Postat Mai 2, 2011 hmmmm... parerea mea este ca, tinand cont de datele problemei care au fost urmatoarele: - mers fara antigel - mers cu aproape de doua ori mai mult ulei - motorul inainte de a pleca la drum a fost cald (a fost pornit de cateva ori si putin forjat) - parcursi vreo 2 km asta a dus clar la: 1. supra incalzirea motorului (lipsa lichid racire) 2. deteriorarea prin suprapresiune a cel putin un semering din motor (mult ulei) sincer ma mir ca, la cat de mult ulei a fost pus in motor, nu a facut contrapresiune vreun piston si ca a pornit. 90% motorul este calat. Daca totusi te incadrezi in cei 10% norocosi, faci urmatoarele: 1. nu mai forjezi motorul pana cand el nu merge corect ! 2. faci schimbul de ulei (desi parca am citit ca l-ai facut. Eu as recomanda in cazul in care nu ai schimbat uleiul, sa scoti tot uleiul din motor asa, amestec de motul cu ce ai pus nou... si sa pui la loc doar 2 litri din acel ulei pentru testul urmator): 3. pusa apa demineralizata, dedurizata... in instalatia de racire. 4. lasat 1 zi motorul asa cum este. 5. urmatoarea zi se scot in bidoane de plastic de 5 litri (separate) apa din instalatie si uleiul din motor. 6. apa scoasa nu trebuie sa contina deloc ulei si nici uleiul apa (apa se lasa la fundul bidonului, iar uleiul pluteste deasupra apei)... asta ca sa identifici usor. 7. daca totul este ok. pui la loc lichidele (asta inseamna ca ai sanse ca semeringurile sa nu scape la presiune mica... dar pot fi pierderi la presiune mare - in functionarea motorului). 8. scoti busonul pe unde completezi torni ulei si pornesti motorul (pe la busonul de umplere nu trebuie sa faca deloc presiune - verifici cu o bucatica de coala de hartie tinuta cu mana si pusa pe gaura busonului. Daca hartia este suflata sau tinde sa fie aspirata, inseamna ca motorul face presiune in baie) 9. cauti un mecanic moto sa verifice palneitatea chiloasei (ea se deformeaza la temperaturi mari - cand nu ai lichid de racire). As recomanda sa nu mai pornesti totusi motorul fara sa fie un mecanic bun langa tine... sau mai binezis sa fii tu langa el. Eu banuiesc ca motorul a fost calat... practic chiuloasa trebuie planata, garnitura schimbata... dar mai ales verificati cilindrii, segmenti, pistoane... multe multe lucruri inainte de a da un verdict. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusXXX Postat Mai 4, 2011 Share Postat Mai 4, 2011 In manualul service scrie ca motorul nu trebuie pornit in nici un caz daca nu are macar apa chioara in radiator fiindca o sa cedeze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 4, 2011 Share Postat Mai 4, 2011 Hai bai frate, las-o-n sangue, nu cred asa ceva. Nu poti fi atat de prost incat sa nu stii cum arata un ulei! Atat de prost incat sa nu vezi ca ala care iti curge pe la buson e roz/albastru/verde si ala care curge pe la filtru cand il scoti e negru! Atat de prost incat sa nu te intrebi de ce nu incape tot uleiu' care ar trebui in motor! Atat de prost incat sa pleci cu motorul PLIN PANA SUS cu ulei! Atat de prost incat sa-i mai dai si cox! Atat de prost incat, dupa toate astea, cand iti crapa motorul tu sa insisti in prostie! Nu, asa ceva nu pot sa cred! Cineva atat de prost n-ar fi in stare, intelectual vorbind, sa numere cateva mii de euro sau sa semneze contractul ala de vanzare cumparare cand si-a luat IER UNU. Cineva atat de prost n-ar fi in stare, tot intelectual vorbind, nici macar sa citeasca, daramite sa mai si raspunda la chestionarul ala cand si-a luat permisu'. In fine, cineva atat de prost n-ar reusi sa inteleaga, sa retina si sa execute miscarile necesare plecarii cu mobra de pe loc. Deci nu poate exista un mobrist chiar atat de prost! Concluzia mea: asta e o caterinca, destul de buna, recunosc, dar nu suficient de buna incat sa fie credibila pentru mine. Am si io totusi vreo 35 de zile de 1 Aprilie ca experienta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.