Sari la conținut

Into the World - Pe moto prin Africa si mai departe


Postări Recomandate

Bucuresti - Cape Town

 

Am ajuns!

 

Un maraton: 84 de ore, 1900 de kilometri, pentru ca, in sfarsit, o motocicleta si doi nomazi sa ajunga din Romania pana in Africa. O luna imensa, galbena, o naluca, peste un oras, peste doua oceane. Jumatatea, sau miezul unei aventuri care dureaza de noua luni, pe care am visat-o o viata.

 

IMG_9036.jpg

 

IMG_9041.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 577
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bravoooooooooooooooooo!!! Foarte tare. Cred ca v-a sarit un pic inima cand ati vazut semnul :) Extraordinara poveste si calatorie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Ultimul rasarit in Namibia. Urmatorul soare avea sa ne dea trezirea in Africa de Sud, unde urma sa parcam, cu mandrie, primul motor care a batut drumul tocmai din Bucuresti pana in Cape Town"

Si e tare ca numarul de inmatriculare e tot romanesc; bineinteles, Bucuresti ii fruncea!

 

Spune-mi te rog cum se comporta Heidenau Scout K60 pe diverse suprafete, inclusiv asfalt si nisip afanat.

 

Multumesc si sa va intoarceti cu bine.

Bineinteles, am dori dinainte sa stiim cum si unde, ar fi o onoare sa va intampinam. :cheers: :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am schimbat uleiul la Tenereul meu si a inceput sa patineze ambreiajul de ma bagat in sperieti...problema a fost ca am folosit ulei full sintetic,iar dupa ce am pus un ulei semisintetic si un pic mai gros, nu a mai patinat si de atunci merge OK...

 

Zic sa schimbi uleiul cu unul semisintetic si motorul isi va reveni la viata...

 

Drum bun in continuare si va asteptam acasa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari!!! Foarte misto aventura voastra de lunga durata, nota 10 pentru doamna la testul de anduranta la care ai expuso si ambitia avuta sa nu faca cale intoarsa cu avionul.

Am urmarit zi de zi forumul sa vad cand postati sa fiu la zi cu aventura voastra.

Din partea mea toate laudele pentru dificila calatorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MULTUMIM!!!

 

"Ultimul rasarit in Namibia. Urmatorul soare avea sa ne dea trezirea in Africa de Sud, unde urma sa parcam, cu mandrie, primul motor care a batut drumul tocmai din Bucuresti pana in Cape Town"

Si e tare ca numarul de inmatriculare e tot romanesc; bineinteles, Bucuresti ii fruncea!

 

Spune-mi te rog cum se comporta Heidenau Scout K60 pe diverse suprafete, inclusiv asfalt si nisip afanat.

 

Multumesc si sa va intoarceti cu bine.

Bineinteles, am dori dinainte sa stiim cum si unde, ar fi o onoare sa va intampinam. :cheers: :friends:

 

Dupa peste 15000km cu TKC pe spate + MT21 pe fata (2 seturi) pentru mine este clar ca Heidenau Scout K60 o sa ofere o aderenta scazuta in conditii dificile (mai ales in nisip afanat sau noroi). Profilul spate este suficient de agresiv pentru conditii normale de offroad dar cel din fata nu. Pentru a compensa aceasta problema foarte multi rideri folosesc pe fata TKC (sau MT21 care dupa parerea mea este unul dintre cele mai bune cauciucuri on-off)

Totul se rezuma la anduranta cauciucului. Este clar ca un profil foarte agresiv, pur offroad se consuma mult prea repede pentru o aventura de lunga durata. Cei de la Heidenau au conceput un cauciuc care ofera performante suficiente on si offroad si care tine mult peste 10000km. Ar fi fost util ca profilul fata sa fie mai agresiv, chiar daca asta ar fi insemnat sa reziste mai putini km (am citit reporturi cu peste 20000km). Dupa 3000km este exact de ce avem nevoie pe coasta de est (mult mai mult asfalt).

 

Si eu am schimbat uleiul la Tenereul meu si a inceput sa patineze ambreiajul de ma bagat in sperieti...problema a fost ca am folosit ulei full sintetic,iar dupa ce am pus un ulei semisintetic si un pic mai gros, nu a mai patinat si de atunci merge OK...

 

Zic sa schimbi uleiul cu unul semisintetic si motorul isi va reveni la viata...

 

Drum bun in continuare si va asteptam acasa...

 

Am schimbat uleiul si totul e ok. Am fost foarte fericit sa gasesc Motul 5100 10W-40. Totusi o sa cumpar un kit de ambreiaj de rezerva :P

 

 

Flash Forward

 

In curand, continuarea aventurii Into The World

 

pano_rsa_sharkfin.jpg

 

IMG_9270.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari !

 

Am reusit si eu acum sa ajung la zi cu jurnalul. Astept cu interes sa citesc continuarea.

Imi pare rau ca n-ati intrat si in Angola.

 

Bob

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumim!!!

 

Drum bun in continuare... a ramas si Asia in plan?

 

In plan, in vis... forever in our heart!

 

 

piese aveau pe stoc sau ai comandat de undeva si ti-au sosit prin posta?

 

In Camerun kitul de ampreiaj a sosit prin UPS (cel gresit) si prin DHL. Aici in SA este paradis pentru motoare. Sute de magazine si serviceuri. Mi a fost recomandat unul (Trac mac) unde am schimbat totul din stoc (lant, placute, ulei etc)

 

Sfarsitul verii fara de sfarsit

 

Cape Town 11- 21/03

pano_rsa_sprect01.jpg

 

Ultima frontiera din prima jumatate a turului Africii s-a dovedit a fi si cea mai usor de trecut. Africa de vest era mult in urma, urmatoarea etapa urma sa fie traversarea subcontinetului sud-african si a coastei estice, zone fara probleme de tipul celor cu care ne confruntasem in Camerun sau RDC. Asfaltul incepea sa redevina regula, iar drumul, desigur, dublat de garduri interminabile. Mai putine probleme politice si logistice, dar si libertate limitata, sanse mai mici pentru a putea campa oriunde si oricum. Dar si o biodiversitate exceptionala si multe, multe necunoscute. Dupa ce ofiterul de granita - extrem de spilcuit si bine articulat - a stampilat o noua pagina in pasaportul Anei, eram intrati in cea mai prospera tara de pe continent, America Africii. Fara alte taxe, fara alte discutii inutile. Doar indrumarea de a folosi "iesirea pentru albi" ne-a stanjenit nitel.

 

Acesta a fost primul semnal de 'alarma'. In primul rand avea de scos bani, de facut plinul si cumparat de-ale gurii. Reiner era cu mult in fata noastra, nu sperams a-l ajungem din urma, dar intentionam sa ii urmam exemplul si sa conducem teava pana in Cape Town cu orice pret. Adica este 800 de km, dar toti pe asfalt impecabil. Pit stopul atat de necesar a fost in Springbok. Oraselul era cufundat in motaiala de duminica dimineata: casutele tipator colorate aliniau trotuarul perfect desenat ca niste machete din mucava. Strazile, goale. Aproape ca en asteptam sa vedem zombie coborand din calul troian, cine stie pe unde dosit. Ne aflam in sanul orasului de provincie tipic, un Dogville, poate fara implicatiile morale din film.

 

In Springbok am primit al doilea avertisment. Pe masura ca urma sa inaintam, cuvintele cheie aveau sa devina corporatie si consumerism. Pentru moment insa, aveam altele pe cap. Ne-am rezulvat treburile si i-am dat bice pe serpentinele care serpuiesc prin Namaqualand.

 

Primele curbe au fost si cele mai ascutite, decupate in stancile seci, parca photoshopate peste un peisaj solitar. Aerul era greu de lumina care topea toate culorile.

Dupa zona de intensitate maxima, drumul s-a potolit, alunecand plat de-a lungul acestei regiuni faimoase pentru margaretele si florile care creeaza primavara un spectacol feeric. Noi ne aflam la sfarsitul verii, asa ca florile isi perdusera de mult petalele. Gloria primaverii era apusa pana la urmatorul ciclu de culoare si parfum, peste geometria dulcea a dealurilor, soarele arunca chirurgical ultimele raze din apus.

 

 

pano_rsa_sprect02.jpg

 

La un semafor am primit prima dovada a legendarei ospitalitati Capetoniene. Charl si Carla, doi tineri cuplu asteptand in masina, alaturi de noi, schimbarea semaforului, au fost curiosi sa afle ce limba vorbim intre noi. Povestea noastra le-a trezit si mai mult interesul, si la urmatoarea intalnire in trafic am schimbat numere de telefon, in ideea de a ne vedea in Cape Town la un pahar de ceva. Ba chiar ni s-a propus sa tragem la ei, daca am fi avut nevoie. Cateva ore mai tarziu eram aproape la captul puterilor, nevoiti sa facem opriri din ce in ce mai dese, pentru bea lichide si a ne odihni cat de cat. Luasem micul dejun in Springbok si pranzul in picioare de la pachet intr-o benzinarie. Nu trebuie decat sa rezistam, si sa ne continuam drumul. In Citrusdaal am oprit din nou intr-un Total, si am fost iarasi invitati sa dormim in casa unor localnici carora le-am atras atentia. Incepeam sa ne bucuram de neasteptata prietenie a sud africanilor. Ajunsesem in aceasta tara mai mult simbolic, si cu o intarziere de 3 luni fata de ce planuisem acasa. Resursele noastre financiare erau aproape epuizate de neprevazutele de pe parcursul care ar putea fi rezumat cam aa: dureaza, si e complicat. Dar primele semne indicau ca sederea noastra in Africa de Sud ar putea fi mai de durata.

 

Am ajuns la periferia suburbiilor cand deja se facuse noapte. Dar tara asta era diferita de celelalte 19: masini de ultima ora ne depaseau in tromba, autostrada era perfect semnalizata, iluminatul stradal consistent. In zare, decupat la oceanul care se topea in bezna, orasul era o aparitie formata din puncte luminoase, o imagine re-cunoscuta, dar noua. Luna, plina, imensa, arunca umbre peste oras. Noroaiele si truda, dar si entuziasmul delirant din jungla din Congo, erau doar amintiri. Trecusem de mai bine de jumatate.

 

Dimineata urmatoare ne-am trezit la 6.30, grabiti sa ne strangem cortul si sa facem bagajele, insa ne-am dezmeticit repede: ne aflam iara intre patru pereti. Aveam masini pentru a ne prepara micul dejun si ceaiul, apa calda era din nou la o apasare de buton. Locuiam, pentru o saptamana, in Hout Bay, in apartamentul Iuliei si al prietenului ei, Zak, originar din Cape Town. Iulia este din Iasi si locuieste de 4 luni in Orasul Mama. Dupa ce ne-a descoperit blogul, a avut inspiratia si generozitatea de a ne invita sa petrecem primele zile in oras la ea acasa, si in curand urma sa descoperim ca aveam multe interese comune.

 

IMG_9050.jpg

 

IMG_9183.jpg

 

IMG_9180.jpg

 

IMG_9184.jpg

Un local legendar pentru peste prajit si cartofi

 

IMG_9054.jpg

Hout Bay

 

IMG_9056.jpg

No comment

 

IMG_9062.jpg

 

IMG_9071.jpg

Focile iubesc acest golf

 

IMG_9088.jpg

 

IMG_9108.jpg

 

IMG_9116.jpg

 

IMG_9114.jpg

 

IMG_9170.jpg

 

IMG_9176.jpg

 

Abia in zilele urmatoare am inceput sa invatam scara imensa a orasului. Pentru ajunsesem noaptea, nu zarisem initial decat pinii parfumati si luminile din centru. Hout Bay, baza noastra pentru o saptamana, este unul dintre cele mai elegante si relaxate cartiere rezidentiale: locuinte joase, vile luminoase, alei care duc catre plaja din golf. Din orice punct al cartierului, un peisaj incantator. Localnicii traverseaza de multe ori in picioarele goale, chiar si pana la supermarket, cainii lor fac turul plajelor pentru a colecta cate o mangaiere de la necunoscuti. Aerul epicurian de sat de vacanta ne-a cucerit. Insa abia dupa ce ne-am avantat pe serpentinele care aliniaza oceanul am ramas fara cuvinte. Drumul e ametitor, si creeaza dependenta. Pe de o parte cei 12 apostoli de piatra, pe de alta oceanul faurind, val dupa val, plaje geniale. Cu soarele in ochi si vantul in fata, eram intoxicati de placere.

 

pano_rsa_hbharbour.jpg

 

IMG_9258.jpg

 

Primul aspect care ne-a trezit la realitate a fost traficul din centru: cozi, claxoane, ne simteam mai amenintati decat in jungla congoleza. Orasul are o populatie comparabila cu Bucurestiul, insa se intinde pe o suprafata considerabila. Majoritatea oamenilor locuiesc in suburbii, pe modeul american; zona de afaceri si portul industrial se afla in Table Bay, iar sudul peninsulei este aproape in exclusivitate dedicat parcurilor nationale, un pradis pentru amatorii de natura si drumetii pe munte. Cele mai frumoase si scumpe proprietati se afla in Camp's Bay si Clifton, dar si in Hout Bay si Seapoint, unde se gasesc si cele mai trendy cafenele si restaurante. Traficul este regulat printr-o solutie atipica: in loc de semafoare, STOP-uri, si solutia chiar functioneaza.

The first thing that jolted us back into the reality of a modern metropolis was the traffic: we were feeling more at risk in this dandiest city of the continent than in the deepest bush of the Congo.

 

IMG_9401.jpg

 

IMG_9402.jpg

 

IMG_9428.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfarsitul verii fara de sfarsit II

 

Aveam o gramada de facut: pasapoartele nu mai aveau suficiente pagini libere, iar motocicleta avea nevoie de ceva piese. Intai am mers la Consulatul Romaniei si primirea a depasit toate asteptarile. Consulul, dl. Silviu Rogobete, a facut eforturi substantiale pentru a ne ajuta sa continuam turul, iar sotia a fost de asemenea o gazda perfecta. Poate ca nu avem prea multe misiuni diplomatice in Africa, dar cele pe care le-am vizitat noi merita laudate. Multumim, Siviu!

 

IMG_9045.jpg

 

Multumimta pontului primit de la Charl, fanul nostru de pe advrider, am ajuns la Trac Mac, un magazin si centru de reparatii foarte prietenos si bine aprovizionat. Am mentionat ca dupa ce am schimbat uleiul la Yamaha in Windhoek ambreiajul mi-a tot patinat. Am revenit aici la Motul 5100 10W40, si e ok. Nu am avut de ales si am schimbat, dupa nici 6000 km, lantul: din Lubumbashi imi sarisera deja doua cleme de siguranta si uzura era semnificativa. Ghinion. De data asta am mers pe un lant DID X-Ring cu za de legatura nituita. Am schimbat sprocketurile (uzate la 10k din cauza lantului si drumurilor dificile) si placutele de frana.

 

IMG_9262.jpg

 

IMG_9266.jpg

 

IMG_9269.jpg

 

IMG_9274.jpg

 

IMG_9280.jpg

 

IMG_9282.jpg

 

IMG_9288.jpg

 

Restul saptamanii a fost calm: ziua Iuliei si sesiuni caraghios de amuzante de Guitar Hero si Rock Band, doua jocuri pe care le subestimasem pana sa le testam.

 

IMG_9710.jpg

 

IMG_9714.jpg

 

IMG_9718.jpg

 

In weekend am dormit la Carla si Charl, dupa o raita la piata de producatori artizanali, unde am degustat masline, vin si biltong, si dupa o pizza la faimosul Blue Peter, o 'institutie' capetoniana. Seara, desigur, un braai in casuta lor perfecta, care poarta amprenta Carlei. Charl si Carla sunt tineri, talentati si frumosi. Charl are propria afacere, iar Carla este fotograf aspirant.

 

IMG_9294.jpg

 

IMG_9289.jpg

 

IMG_9293.jpg

 

IMG_9324.jpg

 

IMG_9340.jpg

Braai

 

Dupa 10 zile ne-am mutat in 'Endless Summer', o casa de surferi in Table View, unde camerele sunt ocupate de europeni veniti pentru a petrece luni de zile in apa, iar livingul, baile si bucataria sunt la comun. 200 de metri pana la plaja si cele mai frumoase perspective catre munte. Pacla de nori de pe culme e poreclita de localnici 'Fata de masa'.

 

IMG_9461.jpg

 

Afacerea asta se bazeaza pe recomandarile comunitatii de pasionati ai sporturilor nautice: surf, kite-surf, SUP, windsurf. Din Olanda, Norvegia, Anglia, Feranta si Elvetia, an de an aceeasi oameni vin sa locuiasca aici pe timpul verii sud-africane. iar cand vantul nu e favorabil, o ard la testare de vinuri, safari, scufundari cu foci sau rechini, cu parapanta, bungee, sky diving si alte traznai la care ne-am fi bagat si noi daca ne-ar fi tinut buzunarul.

 

Am avut indoieli daca sa ne riscam atat de aproape de tentatiile urbane si acvatice. Surf e un vis vechi pentru mine, insa cu toate regretele ca ratam o oportunitate de a ne initia in niste sporturi cool, trebuia sa ramanem 'la subiect'. Noi suntem overlanderi, nu in vacanta pe termen scurt, deci banii nostri, deja imputinati dramatic de vize, probeleme tehncie si taxe de curierat, nu pot sustine alte 'mofturi'. Iar ultimele saptamani, in Namibia si Africa de Sud, ne-au zdruncinat si mai tare fragilul echilibru financiar.

 

Insa locul era prea fain ca sa plecam in graba: ne-am potolit cheful de gatit intr-o bucatarie adevarata, am citit o gramada de carti, ne-am updatat CV-urile si ne-am gandit la viitor, am petrecut saptamani calme si weekenduri de gratareala si taclale ca intre prieteni.

 

IMG_9463.jpg

 

IMG_9462.jpg

 

IMG_9475.jpg

 

IMG_9483.jpg

Sheree, the godmother of this joint

 

Cat despre 'realizarea' noastra de a ajunge primii - din cate stim noi - pe moto din Bucuresti in Cape Town, ei bine pe moment nu eram prea impresionati. In Iunie trecut ideea era prea vasta pentru a o constientiza, acum aventura celor noua luni era prea plina de amintiri pentru a o rezuma in cateva cuvinte. Nenumaratele ore de condus, noptile magice la cort, libertatea desertului, rasariturile de soare, dramele tehnice, saptamanile in compania francezilor, toate astea aveau nevoie de timp si loc pentru a sedimenta. Cred insa ca ne simteam multumiti de noi. Orice ar fi urmat, stiam acum ceva ce ar fi trebuit sa ne fie evident inainte chiar de a incepe de organizam aceasta calatorie, ceva ce ar trebui sa stim cu totii: putem face, oricine am fi, orice ne dorim cu adevarat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Emotionant!

Acum cred ca toata lumea asteapta o continuare, un final gen conferinta de presa, public, ovatii etc, de fapt cred ca toti va asteptam acasa.

Dupa o calatorie asa de lunga si de plina va fi destul de greu sa va reveniti. Cred ca meritati o vacanta.

Felicitari inca odata, pe mine m-a marcat cel mai mult buna organizare si modul in care ati relatat, fotografiat, arhivat si derulat toata excursia, intr-un cuvant Fantastic! meritati din plin cuvinte de lauda.

welcome home!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Emotionant!

Acum cred ca toata lumea asteapta o continuare, un final gen conferinta de presa, public, ovatii etc, de fapt cred ca toti va asteptam acasa.

Dupa o calatorie asa de lunga si de plina va fi destul de greu sa va reveniti. Cred ca meritati o vacanta.

Felicitari inca odata, pe mine m-a marcat cel mai mult buna organizare si modul in care ati relatat, fotografiat, arhivat si derulat toata excursia, intr-un cuvant Fantastic! meritati din plin cuvinte de lauda.

welcome home!

 

Multumim!

Suntem in plina actiune... am ajuns "doar" pina in Africa de Sud si nu avem de gand sa ne oprim aici. Avem multe probleme de rezolvat pentru a putea continua - si nu e usor - dar facem tot ce putem pentru a le rezolva.

 

Salutam,

 

Ionut si Ana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Into The World - Around Africa and beyond

Am updatat traseul de pina acum, precum si continuarea calatoriei. Pe coasta de est ruta este relativa si tine de situatia conflictelor din zona.

Editat de mrwwwhite
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...