Sari la conținut

Into the World - Pe moto prin Africa si mai departe


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 577
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si moscovitele, moscovitele unde sunt ?!? Ca nu cred ca are Cole-baciu contract de exclusivitate cu ele :crack:

Sincer moscovitele nu ies in evidentă in mod deosebit dupa doua luni de Rusia :) iar colebaciu se pare ca a cuplat la una cu nume predestinat.

Rusoaicele... Aia e alta discuție da nu e de forum mai ales ca mai nou Ana a fost "recompensata" cu statutul de membru aici :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana in Odessa blestematul 15W50 imi termina tachetii.

 

Chiar asa mare sa fie diferenta intre 15-50 si 10-60?

Pana la urma 690-ul nu e chiar mobra de cross. Si banuiesc ca nici tu nu ai mers cu ea numai in zona rosie a turometrului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Chiar asa mare sa fie diferenta intre 15-50 si 10-60?

Pana la urma 690-ul nu e chiar mobra de cross. Si banuiesc ca nici tu nu ai mers cu ea numai in zona rosie a turometrului.

As zice ca da apropos de ulei.

In general KTM pt a respecta sloganul Ready to Race produce motoare foarte performante iar cu 690ul nu au făcut rabat. Este cel mai puternic monocilondru in patru timpi de pe piața la momentul actual.

Problema cu tachetii este binecunoscuta pt posesorii de 690 si mi recunosc greșeala de a nu lua un set dupa mine. Asa probabil as fi reușit sa nu stric si axa cu came dar Probabil ca încă -160€ in bugetul pt piese de schimb m au făcut sa iau decizia asta riscanta. Nu se știe exact cauza acestor avarii la tachetii 690ului iar ce am scris mai sus sunt pur păreri personale.

Părerile sunt ca exista doua cauzele posibile: un lot de tacheti cu problema sau lubrifierea precară a acestora. Prima e cam infirmata pt ca între timp

KTM a schimbat codul pt tacheti si a introdus un lot nou dar surpriza... Sunt cazuri de avarie si cu aceștia.

Eu o cred pe cea de a doua. Iar motivul proastei lubrifieri sta in calitatea uleiului folosit si intervalul de service. In realitate 1,7l de ulei pot sa ajungă "apa" dupa cateva sute de km dacă folosești motocicleta cu simt de răspundere. A doua gresala pe care mi o imput este ca nu am schimbat uleiul in Moscova deși avea doar 1500 km (trebuia sa mai stau p zi in plus pt asta si am decis sa nu o fac).

Cred ca aceste decizii au dus la problema. Cu un KTM nu merge cu "las ca mai tine" sau "las ca merge si asa".

Uleiul recomandat este 10w60 motorex. Din experiența de pana acum si din discuții cu oameni care chiar merg mai tot timpul la roșu, Motorexul nu i cea mai buna varianta. Deși Motul are la gama 7100 10w60, recomanda totuși un ulei mult mai performat decât aceasta si anume 300v 15w60 offroad. Este ceea ce am folosit si planificat pt tura in Asia Centrală dar datorită "deturului" prin Siberia a trebuit sa folosesc ce am găsit in Ulaanbataar la "dealerul autorizat" si anume 15w50 5100. O gama de ulei normal as zice, bun pt un mono de 50cp dar nu pt unul de 64-67cp.

Ionuț

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu un KTM nu merge cu "las ca mai tine" sau "las ca merge si asa".

 

Sunt surprins de decizia ta de a alege tot KTM si pe viitor, tocmai pentru ca ma gandesc ca la drumuri lungi prin salbaticie nu poti respecta cu strictete intervalele de service si poti fii nevoit sa mergi de 2 ori mai mult cu un ulei de 2 ori mai prost (gen 10-40 mineral).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

690-ul e o motocicleta foarte buna pentru anumite categorii de drumuri. Este foarte usoara si problemele pe care le are sunt cunoscute. In general daca citesti muuuult pe net cam stii la ce sa te astepti. Si e simplu de intervenit pe ea.

 

Eu am pus o data la Barnaul Motul 10w50 la 690 si am mers cu el vreo 5000 km prin Mongolia. Singura chestie e ca a fost nevoie sa completez cu niste ulei dupa vreo 5-600 km.

 

Poate si benzina proasta sa fi fost printre cauzele stricarii tachetilor? Anul asta s-a intamplat sa gasim intr-un loc benzina de 80. Am pus la un bmw si 2 ktm si se auzeau niste zgomote ciudate de la motor (pe langa ca a pierdut putere) si baietii ziceau ca e zgomot de la tacheti.

 

Bob

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt surprins de decizia ta de a alege tot KTM si pe viitor, tocmai pentru ca ma gandesc ca la drumuri lungi prin salbaticie nu poti respecta cu strictete intervalele de service si poti fii nevoit sa mergi de 2 ori mai mult cu un ulei de 2 ori mai prost (gen 10-40 mineral).

 

Cred ca totul tine de pregatirea turei. Nu am avut nici o problema sa car 2l de ulei dupa mine sau in viitor sa fac asta in rezervorul din scutul motorului.

Ai vre o sugestie pentru o motocicleta comparabila cu 690ul si muult mai fiabila/durabila? Eu zic ca este baza cea mai buna pentru o motocicleta de "real" adventure.

 

 

690-ul e o motocicleta foarte buna pentru anumite categorii de drumuri. Este foarte usoara si problemele pe care le are sunt cunoscute. In general daca citesti muuuult pe net cam stii la ce sa te astepti. Si e simplu de intervenit pe ea.

 

Eu am pus o data la Barnaul Motul 10w50 la 690 si am mers cu el vreo 5000 km prin Mongolia. Singura chestie e ca a fost nevoie sa completez cu niste ulei dupa vreo 5-600 km.

 

Poate si benzina proasta sa fi fost printre cauzele stricarii tachetilor? Anul asta s-a intamplat sa gasim intr-un loc benzina de 80. Am pus la un bmw si 2 ktm si se auzeau niste zgomote ciudate de la motor (pe langa ca a pierdut putere) si baietii ziceau ca e zgomot de la tacheti.

 

Bob

 

Faza cu uleiul este relativa. Conteaza foarte mult conditiile de drum si ritmul impus de acestea. Pe BAM am mers 75% cu treptele 1,2,3 iar uleiul se distruge mult mai repede in astfel de conditii. O solutie pentru a preveni ca uleiul sa ajunga la temperaturi critice ar scadea mult sansele acestei avarii (oil cooler ca la RFR).

Benzina de 80 nu este cauza acestei probleme iar zgomotele de care amintesti nu au in realitate nici o legatura cu tachetii ci sunt detonatii in cilindru.

Am pus de cateva ori benzina de 80 in tura asta dar am limitat acceleratile exagerate tocmai pentru a evita detonatiile si alte probleme grave ce pot aparea de la asta. In Uzbekistan am nimerit o penurie de benzina si a trebuit sa ne multumim cu 76.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai vre o sugestie pentru o motocicleta comparabila cu 690ul si muult mai fiabila/durabila? Eu zic ca este baza cea mai buna pentru o motocicleta de "real" adventure.

 

 

KTM-ul este cu mult mai bun decat Yamaha pe care ai avut-o inainte? Eu cred ca nu ai fi avut atatea probleme...mai ales ca Ana nu cred ca a mers asa de repede ca sa te tii dupa ea cu KTM-ul...

 

Banuiesc ca atunci cand ai plecat nu aveai in plan "real adventure"...

 

Parerea mea este ca Yamaha 660 Tenere te duce mai departe si in siguranta, iar KTM-ul este mai potrivit pt BAM si alte drumuri asemanatoare mai grele...

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai vre o sugestie pentru o motocicleta comparabila cu 690ul si muult mai fiabila/durabila? Eu zic ca este baza cea mai buna pentru o motocicleta de "real" adventure.

 

Pai, eu ma gandeam ca xc-ul ar fi o varianta dar cred ca ai luat-o in calcul si analizat-o deja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
mihaio07 se pare ca ai avut dreptate. ;)

KTM-ul este cu mult mai bun decat Yamaha pe care ai avut-o inainte? Eu cred ca nu ai fi avut atatea probleme...mai ales ca Ana nu cred ca a mers asa de repede ca sa te tii dupa ea cu KTM-ul...

 

Banuiesc ca atunci cand ai plecat nu aveai in plan "real adventure"...

 

Parerea mea este ca Yamaha 660 Tenere te duce mai departe si in siguranta, iar KTM-ul este mai potrivit pt BAM si alte drumuri asemanatoare mai grele...

 

Cristache nu prea înțeleg mesajul tau si sincer sper sa ma insel cand detectez o tenta răutăcioasă in el. Nu mai discut de hatereala tipica de KTM.
Dupa teoria ta mai bine mergeam cu un C90 ca sigur nu as fi avut probleme sa ma țin după Ana cu el.
Realitatea este ca pt mine motociclismului este o pasiune si asta este motivul pentru care "the riding experience" este poate lucrul cel mai important. Nu are rost sa pui întrebări retorice. Nu exista comparație între 690 si Tenere când vine vorba de "riding experience"! Da stiu, fun poate fi si pe un C90 dar diferența între 690 si Tnr este ca între un Golf de 1.6 si un STI. Ambele te duc la destinație dar intr un fel complet diferit.
Orice fier se va strica, iar șansele sa se întâmple ceva intr o călătorie lunga sunt mult mai mari. Ideea e sa fi pregătit pentru ceva inevitabil.
Dacă judecam la rece dracu nu e chiar asa de negru. In Africa am prăjit ambreiaju la Tnr iar in Asia centrală tachetii la 690. Ambele m au costat aproximativ 10 zile (am ales sa aduc 690ul cu duba pentru ca eram la cateva sute de km de destinație si aveam de prins un avion). Situația cu cadrul este una specială. Sa credem acum ca acest lucru se poate repeta la alți useri de 690 e un pic hazardat având in vedere numărul de moto produse raportat la numarul de incidente de acest tip (fractura de cadru). Asa cum am mai spus mai de graba este o situație nefericita datorata stilului in care se fac tranzacțiile moto (sau auto) in aceasta parte de Europa. KTM a înțeles aceasta situație si a decis sa ma ajute cu un discount. Probabil ca dacă eram dintr o tara mai importantă pentru ei dpdv vânzări sau cu un dealer mai interesat as fi obținut cu siguranță cu cadru gratuit.
Este indubitabil ca un motor de 65 de cai este mai puțin durabil decât unul de 48 si ca o motocicleta de 207kg este mai "solida" decât una de 138. Dar la sfârșitul zilei ce prevaleaza pentru mine este "the riding experience" ca nu ai 10 Vieți sa faci turul lumii cu 10 motociclete diferite.

 

 

Pai, eu ma gandeam ca xc-ul ar fi o varianta dar cred ca ai luat-o in calcul si analizat-o deja.

 

Clar am luat in calcul XCul dar la final costurile erau comparabile si am luat decizia sa nu mai fac compromisuri ca in Africa. "Pata" pe 690 mi s a pus din Congo când l am întâlnit pe Alper si am început sa studiez mai in detaliu situația cu acest model si cu brandul portocaliu.

 

ceva noutati ?

 

Sorry mai dureaza updateul pt ca suntem/am fost mai off the radar iar bicla-i mult mai solicitanta decat mobra. Poze recente aici: instagram.com/2intotheworld

 

Fetele, mai intra si tu pe mail/net. Da un semn

 

You got email/I got email :P Ne incadram in date cu siguranta asa ca pe curand :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

In Africa am prăjit ambreiaju la Tnr iar in Asia centrală tachetii la 690.
Sper sa nu te superi (si) pe mine, dar asta nu e tocmai o comparatie dreapta, nici dpdv al fiabilitatii, nici dpdv al riding experience.
In Africa ai mers cu pasager si cu bagaje pentru 2 persoane. Plus ca a trebuit sa parcurgi o distanta deloc neglijabila prin noroaie mari si foarte mari.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns.Nu am vrut sa fiu rautacios, voiam doar sa aflu parerea ta despre cele doua mobre...Am inteles ce ai vrut sa zici: preferi sa zambesti tot timpul in casca, cu un motor puternic si distractiv, ( o viata avem ) decat cu o motocicleta cu un motor mai linistit si un pic mai fiabila...

 

Anul trecut si eu ma gandeam sa schimb TNR-ul cu 690...inca mai am ideea asta, dar e mai greu financiar...

 

Va asteptam sa va intoarceti cu bine si sa avem timp de discutii... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa nu te superi (si) pe mine, dar asta nu e tocmai o comparatie dreapta, nici dpdv al fiabilitatii, nici dpdv al riding experience.

In Africa ai mers cu pasager si cu bagaje pentru 2 persoane. Plus ca a trebuit sa parcurgi o distanta deloc neglijabila prin noroaie mari si foarte mari.

As zice ca oricum am evoluat mult din punct de vedere bagaje pe parcursul tripului in Africa si mai ales in Asia Centrală. Întrebarea era legată de mobre, dupa cum Cristache a confirmat. As zice ca Tnrul si 690ul sunt totuși in aceeași clasa dar cu viziuni total diferite deci trebuie si pot fi comparate. La final ce alege fiecare e decizia lui.

Asa cum a remarcat Cristache eu unul ma bucur ca am ales sa zâmbesc in casca 25k pe un 690 cu toate problemele aferente iar legătura cu incidentele tehnice trebuie înțeleasa in contextul ca orice Mobra se strica sau se va strica iar detaliile sunt mult prea personale pentru a trage o concluzie despre un model sau o marca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Multumiri maxime pentru postul comparativ cat se poate de pertinent si argumentat din realitati traite direct, Ionut!

Meanwhile, keep... pedalling? :) :).

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

ceva noutati ? :)

 

Da' chiar asa....ceva povesti noi.? Chiar daca sunt fara moto, tot de pe 2 roti sunt!

 

Ana, Ionut,

Intre timp vad ca v-ati intors in tara, poate aveti ceva timp si de noi :bigstar: sa ne mai ziceti una-alta.

 

Si intrucat tovarasii de la Moscova si felul in care tovarasii de la Bucuresti relationeaza cu ei imi cam descurajeaza plecarea vara asta cu moto spre est, o alternativa faina ar fi pedalatul prin Tibet, dupa bunul vostru exemplu! Sunt curios cum ati rezolvat cu actele si de ceva 'tips & tricks'...Daca detaliile credeti ca nu isi au locul aici, astept pm. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Am fost cam offline in ultima vreme.

Intre timp am pus pe picioare 690ul si l am si testat in consecinta :)

 

Bine-ati revenit!

 

Interesant filmuletul! Sincere felicitari si respect pentru rabdare, perseverenta si realizari!

Editat de ADVRadu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Asta da, revizie generala.

Sper ca acest cadru nou sa reziste oricaror solicitari si sa te bucuri de drumuri asa cum iti plac tie (si pe care le savuram noi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc!

 

Asta da, revizie generala.

Sper ca acest cadru nou sa reziste oricaror solicitari si sa te bucuri de drumuri asa cum iti plac tie (si pe care le savuram noi).

 

Multumesc! O sa am grija sa nu dau cu el de pamant (asfalt) si cu siguranta o sa tina ;)


» Post actualizat in 27 Nov 2014 14:26

Da' chiar asa....ceva povesti noi.? Chiar daca sunt fara moto, tot de pe 2 roti sunt!

 

Ana, Ionut,

Intre timp vad ca v-ati intors in tara, poate aveti ceva timp si de noi sa ne mai ziceti una-alta.

 

Si intrucat tovarasii de la Moscova si felul in care tovarasii de la Bucuresti relationeaza cu ei imi cam descurajeaza plecarea vara asta cu moto spre est, o alternativa faina ar fi pedalatul prin Tibet, dupa bunul vostru exemplu! Sunt curios cum ati rezolvat cu actele si de ceva 'tips & tricks'...Daca detaliile credeti ca nu isi au locul aici, astept pm. Multumesc!

 

Asa… E bine ca ai intrebat de biciclete. E o poveste lunga si o sa tot vorbim despre diferenta dintre moto si bicla. Am spus deja una alta pe advriderdotcom. Am promis ca vom face un rezumat al biciclitului si cum s-a adunat ceva material o sa-l croim sa se potriveasca cu atmosfera de aici si il publicam. Pe larg o sa fie ca de obicei la noi pe blog si la invitatia celor de acolo, pe forumul romanesc de ciclism. Abia asteptam sa ajungem la zi, ca finalul a fost strasnic si a urmat inca o chestie faina in vara.

 

Legat de o tura spre est, sfatul nostru este sa nu ti faci griji in legatura cu tovarasii de acolo sau de aici. Viza o iei foarte simplu, comunitatea moto din Rusia te va purta efectiv pe brate si avertismentele de calatorie oficiale sau ale unora care au avut ghinion nu merita puse la inima. Si noi ne intrebam inainte sa merge in Rusia ce-o fi acolo de se bulucesc toti. Acum ne e foarte clar de ce vrem sa mai mergem!

 

Daca totusi te gandesti sa pedalezi pana acolo, am sugera trenul pana unde devine interesant, sau sa traversezi Asia Centrala si Stan-urile, dupa care esti fix pe-un picior de plai pe-o gura de rai, adica Tuva, Siberia etc. Daca o sa citesti jurnalul nostru biciclistic de la chinezi o sa vezi ce misto e si acolo, mai ales ca in China chiar nu vedem sa mearga pe roti motorizate cineva de pe la noi la costurile nesimtite care se practica acolo pentru permise (deocamdata). Daca ai intrebari mai precise te asteptam aici :) sa afle si altii care or mai avea ganduri de duca. In doua vorbe, viza de China am luat-o din Bucuresti destul de usor si am evitat birocratia si pretul usturator pentru PAT pedaland printr-o regiune eminamente tibetana, care se numeste Tibet Kham. Pentru a fragmenta natiunea, bucati intregi din Tibet au fost desprinse in provincia autonoma si alipite cu sila la alte provincii. Cea mai frumoasa astfel de zona este in vestul provinciei Si Chuan, unde este oricum de mers pentru bucataria locala. Parol :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...