Sari la conținut

Into the World - Pe moto prin Africa si mai departe


Postări Recomandate

Sunt surprins de decizia ta de a alege tot KTM si pe viitor, tocmai pentru ca ma gandesc ca la drumuri lungi prin salbaticie nu poti respecta cu strictete intervalele de service si poti fii nevoit sa mergi de 2 ori mai mult cu un ulei de 2 ori mai prost (gen 10-40 mineral).

 

Cred ca totul tine de pregatirea turei. Nu am avut nici o problema sa car 2l de ulei dupa mine sau in viitor sa fac asta in rezervorul din scutul motorului.

Ai vre o sugestie pentru o motocicleta comparabila cu 690ul si muult mai fiabila/durabila? Eu zic ca este baza cea mai buna pentru o motocicleta de "real" adventure.

 

 

690-ul e o motocicleta foarte buna pentru anumite categorii de drumuri. Este foarte usoara si problemele pe care le are sunt cunoscute. In general daca citesti muuuult pe net cam stii la ce sa te astepti. Si e simplu de intervenit pe ea.

 

Eu am pus o data la Barnaul Motul 10w50 la 690 si am mers cu el vreo 5000 km prin Mongolia. Singura chestie e ca a fost nevoie sa completez cu niste ulei dupa vreo 5-600 km.

 

Poate si benzina proasta sa fi fost printre cauzele stricarii tachetilor? Anul asta s-a intamplat sa gasim intr-un loc benzina de 80. Am pus la un bmw si 2 ktm si se auzeau niste zgomote ciudate de la motor (pe langa ca a pierdut putere) si baietii ziceau ca e zgomot de la tacheti.

 

Bob

 

Faza cu uleiul este relativa. Conteaza foarte mult conditiile de drum si ritmul impus de acestea. Pe BAM am mers 75% cu treptele 1,2,3 iar uleiul se distruge mult mai repede in astfel de conditii. O solutie pentru a preveni ca uleiul sa ajunga la temperaturi critice ar scadea mult sansele acestei avarii (oil cooler ca la RFR).

Benzina de 80 nu este cauza acestei probleme iar zgomotele de care amintesti nu au in realitate nici o legatura cu tachetii ci sunt detonatii in cilindru.

Am pus de cateva ori benzina de 80 in tura asta dar am limitat acceleratile exagerate tocmai pentru a evita detonatiile si alte probleme grave ce pot aparea de la asta. In Uzbekistan am nimerit o penurie de benzina si a trebuit sa ne multumim cu 76.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 596
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai vre o sugestie pentru o motocicleta comparabila cu 690ul si muult mai fiabila/durabila? Eu zic ca este baza cea mai buna pentru o motocicleta de "real" adventure.

 

 

KTM-ul este cu mult mai bun decat Yamaha pe care ai avut-o inainte? Eu cred ca nu ai fi avut atatea probleme...mai ales ca Ana nu cred ca a mers asa de repede ca sa te tii dupa ea cu KTM-ul...

 

Banuiesc ca atunci cand ai plecat nu aveai in plan "real adventure"...

 

Parerea mea este ca Yamaha 660 Tenere te duce mai departe si in siguranta, iar KTM-ul este mai potrivit pt BAM si alte drumuri asemanatoare mai grele...

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai vre o sugestie pentru o motocicleta comparabila cu 690ul si muult mai fiabila/durabila? Eu zic ca este baza cea mai buna pentru o motocicleta de "real" adventure.

 

Pai, eu ma gandeam ca xc-ul ar fi o varianta dar cred ca ai luat-o in calcul si analizat-o deja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
mihaio07 se pare ca ai avut dreptate. ;)

KTM-ul este cu mult mai bun decat Yamaha pe care ai avut-o inainte? Eu cred ca nu ai fi avut atatea probleme...mai ales ca Ana nu cred ca a mers asa de repede ca sa te tii dupa ea cu KTM-ul...

 

Banuiesc ca atunci cand ai plecat nu aveai in plan "real adventure"...

 

Parerea mea este ca Yamaha 660 Tenere te duce mai departe si in siguranta, iar KTM-ul este mai potrivit pt BAM si alte drumuri asemanatoare mai grele...

 

Cristache nu prea înțeleg mesajul tau si sincer sper sa ma insel cand detectez o tenta răutăcioasă in el. Nu mai discut de hatereala tipica de KTM.
Dupa teoria ta mai bine mergeam cu un C90 ca sigur nu as fi avut probleme sa ma țin după Ana cu el.
Realitatea este ca pt mine motociclismului este o pasiune si asta este motivul pentru care "the riding experience" este poate lucrul cel mai important. Nu are rost sa pui întrebări retorice. Nu exista comparație între 690 si Tenere când vine vorba de "riding experience"! Da stiu, fun poate fi si pe un C90 dar diferența între 690 si Tnr este ca între un Golf de 1.6 si un STI. Ambele te duc la destinație dar intr un fel complet diferit.
Orice fier se va strica, iar șansele sa se întâmple ceva intr o călătorie lunga sunt mult mai mari. Ideea e sa fi pregătit pentru ceva inevitabil.
Dacă judecam la rece dracu nu e chiar asa de negru. In Africa am prăjit ambreiaju la Tnr iar in Asia centrală tachetii la 690. Ambele m au costat aproximativ 10 zile (am ales sa aduc 690ul cu duba pentru ca eram la cateva sute de km de destinație si aveam de prins un avion). Situația cu cadrul este una specială. Sa credem acum ca acest lucru se poate repeta la alți useri de 690 e un pic hazardat având in vedere numărul de moto produse raportat la numarul de incidente de acest tip (fractura de cadru). Asa cum am mai spus mai de graba este o situație nefericita datorata stilului in care se fac tranzacțiile moto (sau auto) in aceasta parte de Europa. KTM a înțeles aceasta situație si a decis sa ma ajute cu un discount. Probabil ca dacă eram dintr o tara mai importantă pentru ei dpdv vânzări sau cu un dealer mai interesat as fi obținut cu siguranță cu cadru gratuit.
Este indubitabil ca un motor de 65 de cai este mai puțin durabil decât unul de 48 si ca o motocicleta de 207kg este mai "solida" decât una de 138. Dar la sfârșitul zilei ce prevaleaza pentru mine este "the riding experience" ca nu ai 10 Vieți sa faci turul lumii cu 10 motociclete diferite.

 

 

Pai, eu ma gandeam ca xc-ul ar fi o varianta dar cred ca ai luat-o in calcul si analizat-o deja.

 

Clar am luat in calcul XCul dar la final costurile erau comparabile si am luat decizia sa nu mai fac compromisuri ca in Africa. "Pata" pe 690 mi s a pus din Congo când l am întâlnit pe Alper si am început sa studiez mai in detaliu situația cu acest model si cu brandul portocaliu.

 

ceva noutati ?

 

Sorry mai dureaza updateul pt ca suntem/am fost mai off the radar iar bicla-i mult mai solicitanta decat mobra. Poze recente aici: instagram.com/2intotheworld

 

Fetele, mai intra si tu pe mail/net. Da un semn

 

You got email/I got email :P Ne incadram in date cu siguranta asa ca pe curand :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

In Africa am prăjit ambreiaju la Tnr iar in Asia centrală tachetii la 690.
Sper sa nu te superi (si) pe mine, dar asta nu e tocmai o comparatie dreapta, nici dpdv al fiabilitatii, nici dpdv al riding experience.
In Africa ai mers cu pasager si cu bagaje pentru 2 persoane. Plus ca a trebuit sa parcurgi o distanta deloc neglijabila prin noroaie mari si foarte mari.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns.Nu am vrut sa fiu rautacios, voiam doar sa aflu parerea ta despre cele doua mobre...Am inteles ce ai vrut sa zici: preferi sa zambesti tot timpul in casca, cu un motor puternic si distractiv, ( o viata avem ) decat cu o motocicleta cu un motor mai linistit si un pic mai fiabila...

 

Anul trecut si eu ma gandeam sa schimb TNR-ul cu 690...inca mai am ideea asta, dar e mai greu financiar...

 

Va asteptam sa va intoarceti cu bine si sa avem timp de discutii... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa nu te superi (si) pe mine, dar asta nu e tocmai o comparatie dreapta, nici dpdv al fiabilitatii, nici dpdv al riding experience.

In Africa ai mers cu pasager si cu bagaje pentru 2 persoane. Plus ca a trebuit sa parcurgi o distanta deloc neglijabila prin noroaie mari si foarte mari.

As zice ca oricum am evoluat mult din punct de vedere bagaje pe parcursul tripului in Africa si mai ales in Asia Centrală. Întrebarea era legată de mobre, dupa cum Cristache a confirmat. As zice ca Tnrul si 690ul sunt totuși in aceeași clasa dar cu viziuni total diferite deci trebuie si pot fi comparate. La final ce alege fiecare e decizia lui.

Asa cum a remarcat Cristache eu unul ma bucur ca am ales sa zâmbesc in casca 25k pe un 690 cu toate problemele aferente iar legătura cu incidentele tehnice trebuie înțeleasa in contextul ca orice Mobra se strica sau se va strica iar detaliile sunt mult prea personale pentru a trage o concluzie despre un model sau o marca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Multumiri maxime pentru postul comparativ cat se poate de pertinent si argumentat din realitati traite direct, Ionut!

Meanwhile, keep... pedalling? :) :).

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

ceva noutati ? :)

 

Da' chiar asa....ceva povesti noi.? Chiar daca sunt fara moto, tot de pe 2 roti sunt!

 

Ana, Ionut,

Intre timp vad ca v-ati intors in tara, poate aveti ceva timp si de noi :bigstar: sa ne mai ziceti una-alta.

 

Si intrucat tovarasii de la Moscova si felul in care tovarasii de la Bucuresti relationeaza cu ei imi cam descurajeaza plecarea vara asta cu moto spre est, o alternativa faina ar fi pedalatul prin Tibet, dupa bunul vostru exemplu! Sunt curios cum ati rezolvat cu actele si de ceva 'tips & tricks'...Daca detaliile credeti ca nu isi au locul aici, astept pm. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Am fost cam offline in ultima vreme.

Intre timp am pus pe picioare 690ul si l am si testat in consecinta :)

 

Bine-ati revenit!

 

Interesant filmuletul! Sincere felicitari si respect pentru rabdare, perseverenta si realizari!

Editat de ADVRadu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Asta da, revizie generala.

Sper ca acest cadru nou sa reziste oricaror solicitari si sa te bucuri de drumuri asa cum iti plac tie (si pe care le savuram noi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc!

 

Asta da, revizie generala.

Sper ca acest cadru nou sa reziste oricaror solicitari si sa te bucuri de drumuri asa cum iti plac tie (si pe care le savuram noi).

 

Multumesc! O sa am grija sa nu dau cu el de pamant (asfalt) si cu siguranta o sa tina ;)


» Post actualizat in 27 Nov 2014 14:26

Da' chiar asa....ceva povesti noi.? Chiar daca sunt fara moto, tot de pe 2 roti sunt!

 

Ana, Ionut,

Intre timp vad ca v-ati intors in tara, poate aveti ceva timp si de noi sa ne mai ziceti una-alta.

 

Si intrucat tovarasii de la Moscova si felul in care tovarasii de la Bucuresti relationeaza cu ei imi cam descurajeaza plecarea vara asta cu moto spre est, o alternativa faina ar fi pedalatul prin Tibet, dupa bunul vostru exemplu! Sunt curios cum ati rezolvat cu actele si de ceva 'tips & tricks'...Daca detaliile credeti ca nu isi au locul aici, astept pm. Multumesc!

 

Asa… E bine ca ai intrebat de biciclete. E o poveste lunga si o sa tot vorbim despre diferenta dintre moto si bicla. Am spus deja una alta pe advriderdotcom. Am promis ca vom face un rezumat al biciclitului si cum s-a adunat ceva material o sa-l croim sa se potriveasca cu atmosfera de aici si il publicam. Pe larg o sa fie ca de obicei la noi pe blog si la invitatia celor de acolo, pe forumul romanesc de ciclism. Abia asteptam sa ajungem la zi, ca finalul a fost strasnic si a urmat inca o chestie faina in vara.

 

Legat de o tura spre est, sfatul nostru este sa nu ti faci griji in legatura cu tovarasii de acolo sau de aici. Viza o iei foarte simplu, comunitatea moto din Rusia te va purta efectiv pe brate si avertismentele de calatorie oficiale sau ale unora care au avut ghinion nu merita puse la inima. Si noi ne intrebam inainte sa merge in Rusia ce-o fi acolo de se bulucesc toti. Acum ne e foarte clar de ce vrem sa mai mergem!

 

Daca totusi te gandesti sa pedalezi pana acolo, am sugera trenul pana unde devine interesant, sau sa traversezi Asia Centrala si Stan-urile, dupa care esti fix pe-un picior de plai pe-o gura de rai, adica Tuva, Siberia etc. Daca o sa citesti jurnalul nostru biciclistic de la chinezi o sa vezi ce misto e si acolo, mai ales ca in China chiar nu vedem sa mearga pe roti motorizate cineva de pe la noi la costurile nesimtite care se practica acolo pentru permise (deocamdata). Daca ai intrebari mai precise te asteptam aici :) sa afle si altii care or mai avea ganduri de duca. In doua vorbe, viza de China am luat-o din Bucuresti destul de usor si am evitat birocratia si pretul usturator pentru PAT pedaland printr-o regiune eminamente tibetana, care se numeste Tibet Kham. Pentru a fragmenta natiunea, bucati intregi din Tibet au fost desprinse in provincia autonoma si alipite cu sila la alte provincii. Cea mai frumoasa astfel de zona este in vestul provinciei Si Chuan, unde este oricum de mers pentru bucataria locala. Parol :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Multumesc!

 

 

Multumesc! O sa am grija sa nu dau cu el de pamant (asfalt) si cu siguranta o sa tina

» Post actualizat in 27 Nov 2014 14:26

 

Asa… E bine ca ai intrebat de biciclete. E o poveste lunga si o sa tot vorbim despre diferenta dintre moto si bicla. Am spus deja una alta pe advriderdotcom. Am promis ca vom face un rezumat al biciclitului si cum s-a adunat ceva material o sa-l croim sa se potriveasca cu atmosfera de aici si il publicam. Pe larg o sa fie ca de obicei la noi pe blog si la invitatia celor de acolo, pe forumul romanesc de ciclism. Abia asteptam sa ajungem la zi, ca finalul a fost strasnic si a urmat inca o chestie faina in vara.

 

Legat de o tura spre est, sfatul nostru este sa nu ti faci griji in legatura cu tovarasii de acolo sau de aici. Viza o iei foarte simplu, comunitatea moto din Rusia te va purta efectiv pe brate si avertismentele de calatorie oficiale sau ale unora care au avut ghinion nu merita puse la inima. Si noi ne intrebam inainte sa merge in Rusia ce-o fi acolo de se bulucesc toti. Acum ne e foarte clar de ce vrem sa mai mergem!

 

Daca totusi te gandesti sa pedalezi pana acolo, am sugera trenul pana unde devine interesant, sau sa traversezi Asia Centrala si Stan-urile, dupa care esti fix pe-un picior de plai pe-o gura de rai, adica Tuva, Siberia etc. Daca o sa citesti jurnalul nostru biciclistic de la chinezi o sa vezi ce misto e si acolo, mai ales ca in China chiar nu vedem sa mearga pe roti motorizate cineva de pe la noi la costurile nesimtite care se practica acolo pentru permise (deocamdata). Daca ai intrebari mai precise te asteptam aici sa afle si altii care or mai avea ganduri de duca. In doua vorbe, viza de China am luat-o din Bucuresti destul de usor si am evitat birocratia si pretul usturator pentru PAT pedaland printr-o regiune eminamente tibetana, care se numeste Tibet Kham. Pentru a fragmenta natiunea, bucati intregi din Tibet au fost desprinse in provincia autonoma si alipite cu sila la alte provincii. Cea mai frumoasa astfel de zona este in vestul provinciei Si Chuan, unde este oricum de mers pentru bucataria locala. Parol :)

 

OK, multam fain de raspuns!

 

Nu ma gandeam sa pedalez prin Rusia. Rusia era doar varianta pentru mers cu motorul. Sunt prea mari distantele pentru mine.

Prin Pamir iarasi nu cred ca ar fi mare distractie mers cu bicicleta (am vazut asta-vara care sunt distantele si cam cata apa si mancare poti gasi pe drum...). Raman pentru pedalat variante gen Kyrghyzstan, Nepal, India, Tibet si, probabil, multe altele.

In schimb daca e sa pedalez, probabil ca voi face tura singur, sau va trebui sa duc multa munca de convingere cu Lore, si apoi sa incasez reclamatii la fiecare urcare a drumului :)

 

Dar zilele astea mi-a venit o idee. Am primit mail de la Sambor cu ofertele pe 2015 si, in afara de preturile piperate, mi-au sarit in ochi tura prin Tibet si cea prin Ladakh. Am vazut ca se merge cu motoare inchiriate din India. Am 3 motive pentru care NU as merge cu Sambor: 1. Tur in grup organizat; 2. Durata prea scurta (avand in vedere ca la anu' o sa fiu jobless...ar fi pacat sa merg pana ACOLO pentru doar 10-15 zile) + toate turele in aceeasi perioada = lipsa posibilitate combinatii; 3. PRETURILE!

 

Asadar...aveti idee daca cumva pot merge pe cont propriu, sa cumpar/inchiriez un motor in, sa zicem, India, dupa care sa merg prin Nepal - Tibet si retur spre India :D ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda ! mi-am riscat locul de munca sa stau sa citesc tot , sar putea de maine sa fiu pus pe liber dar chiar nu-mi pasa pentru ca a meritat.

Tatal meu avea o biblioteca mare si mai citeam cate ceva dar nu se poate compara cu ce am citit aici si pe parcurs ce citeam am tot incercat sa-mi gasesc cateva cuvinte sa zic ceva dar nici nu mai stiu ce ar fi de zis, cuvintele nu-si au rostul.

-risc maxim (iti poti rupe un picior niste coaste sau cate si mai cate)

-curaj nebun de a privi lucrurile numai inainte

-altii au facut filme si documentare dar aveau in spate o intreaga echipa de sustinere deci un fel de party pe cand voi singuri si la mila naturii

-as fi tare curios daca nu santeti modificati genetic ca nu prea cred in noroc :peace:

-ar fi frumos din partea autoritatilor romane sa aveti o apreciere pe masura pentru ca ati reprezentat mult prin tot ce ati facut dar din pacate stim cum e treaba

-pentru noi motociclistii santeti un mare exemplu si o incurajare

 

Va doresc multe succese in continuare si fie ca relatia voastra sa prinda batranetea aducandu-va aminte tot ce ati trait inpreuna si povestind copiilor vostri.

 

p.s. nu va lasati prada problemelor in relatia voastra ar fi ca si cum va-ti ineca la mal. :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Prin Pamir iarasi nu cred ca ar fi mare distractie mers cu bicicleta (am vazut asta-vara care sunt distantele si cam cata apa si mancare poti gasi pe drum...).

permite-ne sa te contrazicem. coridorul wakhan e foarte (FOAR-TE) iubit si frecventat de biciclisti, tocmai pentru ca e izolat, ofera natura splendida si oamenii isi primesc oaspetii cu religiozitate; Ana juta ca daca nu o sa se intoarca pe moto, o sa mai faca Pamirul inca o data pe bicicleta. Daca trasporti cu tine mancare pentru doua zile, apa gasesti (in cel mai razu caz iti iei un filtru)

 

In schimb daca e sa pedalez, probabil ca voi face tura singur, sau va trebui sa duc multa munca de convingere cu Lore, si apoi sa incasez reclamatii la fiecare urcare a drumului

nu renunta la idee, din experienta proprie la greu se sudeaza niste chestii. vezi jurnalul biciclistic pe care ne-am apucat sa l redam in rezumat mai jos

 

Asadar...aveti idee daca cumva pot merge pe cont propriu, sa cumpar/inchiriez un motor in, sa zicem, India, dupa care sa merg prin Nepal - Tibet si retur spre India ?

Cel mai simplu e sa cumperi motorul in India, trebuie sa te interesezi daca se poate trece cu usurinta in Nepal. Tibetul are aceleasi conditii pentru toata lumea. Adica banul gros, itinerariu aprobat la agentie si ghid. Numai pe bicicleta mai sunt nebuni care continua sa se strecoare pe dupa radar. Pana acum nu am auzit sa sufere niciunul vreo consecinta neplacuta.

 

Am ramas efectiv mut de uimire. Ce pot sa zic mai mult decat BRAVOS!!!

Multam maxim.

 

Mda ! mi-am riscat locul de munca sa stau sa citesc tot , sar putea de maine sa fiu pus pe liber dar chiar nu-mi pasa pentru ca a meritat.

Tatal meu avea o biblioteca mare si mai citeam cate ceva dar nu se poate compara cu ce am citit aici si pe parcurs ce citeam am tot incercat sa-mi gasesc cateva cuvinte sa zic ceva dar nici nu mai stiu ce ar fi de zis, cuvintele nu-si au rostul.

-risc maxim (iti poti rupe un picior niste coaste sau cate si mai cate)

Draga matrixx, suntem maguliti de mesajul tau si sper sa nu te supere ca avem niste obiectii. Acasa risti fix acelasi lucruri pe care le risti si pe drum. Pe mine m-a lovit masina (nevinovat) la 50 de metri de casa, in Bucuresti, in dimineata in care trebuia sa plecam in Africa. Lumea a spus ca e un semn, ca e musai sa stam acasa. Eu zic ca mai bine iti rupi un picior traind ceva ce te poate face fericit. Alegerea ne apartine fiecaruia in parte.

 

-altii au facut filme si documentare dar aveau in spate o intreaga echipa de sustinere deci un fel de party pe cand voi singuri si la mila naturii

Ceea ce s-a schimbat de prin anii '70 incoace e ca aproape oricine, indiferent de experienta, cetatenie, mijloc de locomotie, resurse, talente, varsta si alti factori poate sa faca turul lumii. Noi descoperim aproape saptamanal cate un alt proiect sau cate un alt calator care face ceva interesant. Pe multi nu-i stie nimeni, nu se duc sa dea interviu la radio si nu-si deschid pagina pe facebook inainte sa faca primul kilometru. Unii nu au nici macar cont acolo, si nu posteaza pe Twitter de cate ori au mai trecut un hop. Asta e o directie. Altii fac tam-tam, fie pentru ca au fost toata viata niste mediocri, si o astfel de calatorie are si darul de a-ti cumpara cele 5 minute de celebritate. Dintr-o data te stie lumea pe strada, scriu de tine la gazeta, se mandresc fostii concetateni ai urbei ca ati avut candva cod postal la comun. Deh, suntem oameni, deci imperfecti si de pacatul trufiei e foarte greu sa ne scuturam. Altii isi spun povestea pentru ca nu pot altfel, pentru ca au sufletul prea plin de ea si simt nevoia sa o dea mai departe. Altii vor sa educe, sa arate cu degetul, sa strige in gura mare in online RUSIA, TE IUBESC! si tot asa. Fiecare are propria motivatie si dreptul la ea. Cei la care faci aluzie sunt un pic din primul val al globetrotterilor si pana la urma nu e rau ca au incercat sa faca experienta sa "produca pentru ei" cum spune un amic.

 

Uite, si noi ne-am apucat sa scriem o carte despre Africa. Algebra indica foarte clar ca nu o sa facem bani cu ea, dar cartea face parte din procesul de intelegere a ceea ce s-a intamplat. Nu stiu daca are nevoie publicul de cartea asta, poate ca avem noi nevoie de ea.

 

Daca lasam partea de promovare deoparte, noi credem ca prea mult ajutor si prea multa planificare afecteaza negativ experienta, o fac mai putin autentica si mai putin profunda. Cu cat te duci mai in fundul gol si mai vulnerabil, cu atat vei fi mai dispusi sa investesti intr-o conexiune cu cei care te ajuta spontan, fara sa astepte nimic in schimb.

 

-as fi tare curios daca nu santeti modificati genetic ca nu prea cred in noroc

Nu ne-am nascut cu stea in frunte. In ziua de azi nici macar nu conteaza povestea, important e cine o spune mai bine. Cei care spun ca au fost la un pas de moarte, amenintati cu arma etc exagereaza. De patru ani mancam bloguri de calatorii pe paine si stim doua cazuri verificabile, in care un calator din Romania nu ar avea cum sa fie niciodata targetat. Totul tine de perceptia pericolului si de prejudecati. Prima zi in Istanbul ar putea sa para stresanta, dar dupa ce ai vazut India de pilda, totul capata alta culoare, nu i asa? Norocul si-l face omul cu mana lui...

 

-ar fi frumos din partea autoritatilor romane sa aveti o apreciere pe masura pentru ca ati reprezentat mult prin tot ce ati facut dar din pacate stim cum e treaba

Nu, multumesc.

 

Va doresc multe succese in continuare si fie ca relatia voastra sa prinda batranetea aducandu-va aminte tot ce ati trait inpreuna si povestind copiilor vostri.

 

p.s. nu va lasati prada problemelor in relatia voastra ar fi ca si cum va-ti ineca la mal.

Daca te-a nedumerit faptul ca eu am fost in Siberia in timp ce Ana a vizitat lacul Baikal, e destul de bine explicata faza in blog.

 

Continuarea aici: Misiune CHINA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mrwwwhite, on 05 Dec 2014 - 16:32, said:

permite-ne sa te contrazicem. coridorul wakhan e foarte (FOAR-TE) iubit si frecventat de biciclisti, tocmai pentru ca e izolat, ofera natura splendida si oamenii isi primesc oaspetii cu religiozitate; Ana juta ca daca nu o sa se intoarca pe moto, o sa mai faca Pamirul inca o data pe bicicleta. Daca trasporti cu tine mancare pentru doua zile, apa gasesti (in cel mai razu caz iti iei un filtru)

 

 

Scuze, dar aici trebuie sa te contrazic (putin) si eu:

 

Daca te referi la valea Panj, nu mi-a parut deloc izolata. Din contra, mi-a parut dintre cele mai populate si mai cultivate zone din Pamiri (deh, in lunca raului au si ei ceva pamant, nu doar piatra). Am fost destul de neinspirati sa nu campam la primul loc gasit (am zis ca e inca prea devreme) si apoi am dat doar de terenuri agricole imprejmuite cu garduri...Wakhanul din Afghanistan nu stiu :) ca (inca) n-am fost pe-acolo. Cam peste tot in Pamiri am intalnit mai multi straini pe biciclete decat pe orice altceva. Doar ca mie nu mi s-a parut sa fie prea distractiv, si nici nu m-am simtit tentat sa incerc (desi in lumea 'civilizata' biciclesc aproape in fiecare zi). Daca as mai merge in zona, as merge ori tot pe moto, ori cu autostopul si m-as organiza mai bine sa fac o urcare mai serioasa pe munte, macar vreo cateva zile. Sa ajung undeva unde cu moto sau masina n-as putea ajunge. Inca visez la Fedchenko...Pentru asa ceva as cara cu mine provizii si pentru mai mult de 2-3 zile ;) . Si odata ce as da de GHEATA, apa n-ar mai fi o problema. Bicicleta nu m-ar prea ajuta in sensul asta, din contra, m-ar limita la capitolul echipament de munte transportabil...

 

mrwwwhite, on 05 Dec 2014 - 16:32, said:

nu renunta la idee, din experienta proprie la greu se sudeaza niste chestii. vezi jurnalul biciclistic pe care ne-am apucat sa l redam in rezumat mai jos

 

 

Cel mai simplu e sa cumperi motorul in India, trebuie sa te interesezi daca se poate trece cu usurinta in Nepal. Tibetul are aceleasi conditii pentru toata lumea. Adica banul gros, itinerariu aprobat la agentie si ghid. Numai pe bicicleta mai sunt nebuni care continua sa se strecoare pe dupa radar. Pana acum nu am auzit sa sufere niciunul vreo consecinta neplacuta.

 

E in studiu...imi imaginam doar ca ar fi mai simplu sa iau o mobra chinezarie 'de la mama ei' si apoi sa o port pana cand crapa...si daca nu crapa, sa o iau la pachet acasa :) Plus, din ce am citit, ar fi mai usor sa iesi din Tibet spre Nepal, decat invers. Oricum, in caz ca e prea complicat cu Tibet, socot ca nici nordul Indiei si/sau Nepal nu sunt in niciun caz de lepadat.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

Dragi motocicliste şi motociclişti,

 

acum 4 (patru!) ani aflam că atunci când ţi se strică motocicleta în Camerun şi nu ai nici bani, nici telefon, e musai să ai încredere în oameni. Regula asta a funcţionat în toate cele 14 luni pe care le-am petrecut în Africa. Aţi citit o parte din păţaniile de atunci pe site-ul nostru, pe altele le veţi afla din cartea "Oyibo" pe care o lansăm duminică 22 noiembrie ora 15 la Gaudeamus. Despre ce nu a încăput în cele 400 de pagini vă invităm să ne întrebaţi la lansare. Ca spoiler, vă prevenim că "Oyibo" nu este atât o carte despre Africa sau lucrurile care ne deosebesc de oamenii de acolo, cât mai ales despre cele pe care le avem cu toţii în comun. Vă dăm aşadar întâlnire la standul Humanitas de la salonul de carte Gaudeamus, unde va fi alături de noi şi Alex Găvan. Iar începând cu mâine şi până pe 22 vă poftim să petreceţi zilnic câteva minute în Africa, cu câte un fragment din "Oyibo" care va fi publicat aici.

 

Invitatie-oyibo.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...