Sari la conținut

KW EN 500 vs Virago 535


no_fear
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 124
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

In all combustion engines, a great percentage of the heat generated (around 44%) escapes through the exhaust, not through either a liquid cooling system nor through the metal fins of an air-cooled engine (12%). About 8% of the heat energy finds its way into the oil, which although primarily meant for lubrication, also plays a role in heat dissipation via a cooler. [1]

 

 

Sursa:

http://en.wikipedia.org/wiki/Air-cooled_engine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da cand porneste ventilatoruil la un radioator cum ii?? :angryfire: ardeeeeeee

Niciodata, niciodata nu o sa ajunga un motor racit cu apa sa radieze mai multa caldura decat un motor racit cu aer!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciodata, niciodata nu o sa ajunga un motor racit cu apa sa radieze mai multa caldura decat un motor racit cu aer!

 

de unde stii? explica.

 

 

am o intrebare pt tine..... ce fel de motoare ai condus? (aer/apa/ulei) minim 2-3 luni la o motoreta.

 

toate tipuri de racire se comporta foarte bine la umididate ridicata. dar atentie la motoare care ruginesc.... suruburi si altele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am condus asa:

Minsk 125 - o luna, prin poligon, racire pe aer, prajit pantofii/blugii etc.

Yamaha Virago 250 - vara, sporadic (motorul unui prieten), racire pe aer, se repeta ce am scris mai sus.

Kawasaki EN 500 - 5 ani, racire pe lichid, fara arsuri and bullshit!

Racirea la motoarele racite pe aer este facuta prin convectie si doar o mica parte a caldurii se pierde prin radiatie. Ideea este ca aripioarele alea joaca rol in convectie, adica dirijeaza fluxul de aer astfel incat caldura sa fie disipata optim. Faza este ca toata caldura ajunge pe cracii tai, implicit pe oo, dirijata de fluxul de aer!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa mergi pe EN500.. (Nu neaparat din considerente de racire a motorului).

 

 

pai si eu ii dau acelasi sfat, da asta nu are legatura cu faptul ca alea racite pe aer mor la temperaturi ridicate :)

en500 in opinia mea merge mai fain, si clar mai tare decat virago

 

da tot in opinia mea, viroaga arata ceva mai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si eu ii dau acelasi sfat, da asta nu are legatura cu faptul ca alea racite pe aer mor la temperaturi ridicate :)

Nu, nu motoarele mor, oo-le se fac ratota! Nu ati inteles nimic!:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am condus asa:

1. Minsk 125 - o luna, prin poligon, racire pe aer, prajit pantofii/blugii etc.

2. Yamaha Virago 250 - vara, sporadic (motorul unui prieten), racire pe aer, se repeta ce am scris mai sus.

3. Kawasaki EN 500 - 5 ani, racire pe lichid, fara arsuri and bullshit!

4. Racirea la motoarele racite pe aer este facuta prin convectie si doar o mica parte a caldurii se pierde prin radiatie. Ideea este ca aripioarele alea joaca rol in convectie, adica dirijeaza fluxul de aer astfel incat caldura sa fie disipata optim. Faza este ca toata caldura ajunge pe cracii tai, implicit pe oo, dirijata de fluxul de aer!

 

 

1. e ceva normal.... esti in poligon! . ce viteza aveai? la cat a muncit... saracutu`.. oprit/pornit/stat/plecat la viteza mica/turat mult etc.

2. ghinion. ulei prost... asa am patit la prima mea motoreta Yamaha DragStar XVS400 (1 an si ceva in posesiune) Motul era cel mai potrivit in oras fata de Motorex care prajeam la 00-le mele. (crede-ma!)

3. ai avut un motor intretinut cum trebuie. imi place de tine. am condus 3-4 luni Intruder C1800 cu racire pe apa, in oras, caldura mare si trafic infernal (iti dai seama ca nu pot sa ma strecor printre masinii ca la scuter) se incalzea, e ceva normal la 120-130 grade.

4. este o explicatie foarte buna. daca stau si ma gandesc.... io nu am avut de suferit la 00-le mele in afara de uleiul prost, restu merge foarte bine si la o caldura suportata de motor. conteaza mult cum sa ai grija de ea (intretinere/consumabile potrivite etc) si constructia motorului/tehnologia. sunt si alti oameni care merg pe motoare cu racire pe aer si totul e ok in privinta a caldurii la motor.

tu ai motor mediu si foarte turat (frecarea foarte mare), acolo ai nevoie de racire cu apa, al meu la 1500 cmc racire pe ulei e suficient (turatie mica). la motoare mari acolo au nevoie de racire pe apa (caldura mare). la motoare mici nu e necesar racire pe apa.

 

numai bine

 

PS: il sfatuiesc pe cel care doreste sa cumpere motor... sa aleaga cu inima. :cheers: sa ii placa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pt clarificari.

Daca este sa aleg cu inima cum zic multi atunci clar ca aleg Vulcan. Dar aici e doar vorba de gusturi. M-am lamurit ca racire pe lichid e mai bun la canicula.

Aici fac o mica paranteza. Aici la segmentul cruiser/chopper vulcanul si virago sint cam singurele solutii. Piata este f mica si restrinsa. Ca sa va faceti o idee, cel mai ieftin Harley nou e peste 22.000 euro, iar o Honda Shadow de prin 95-96 pleaca de la 4000 euro in sus. In fine, ideea e ca dupa cum ziceam, prin tirg rata de virago /vulcan e cam de 50-50.

 

Sa revin la ale mele. Desi inima imi sta la un vulcan din mai multe puncte de vedere, minusurile ar fi cam urmatoarele:

 

- racire pe lichid inseamna si tot felul de furtunase/ termostate si alea alea care s-ar putea strica, iar cum eu habar nu am mecanica...

- e pe lant ( trebuie uns, intins, schimbat etc) pe cind viroaga e pe cadran. Am intales ca la cadran nu prea ai multe de facut, dar si cind ti se strica axul respectiv, ai si cam aruncat motorul...

 

Dupa toate zise.. cred ca daca gasesc un deal bun atunci ma infig la Vulcan.

 

Va multumesc inca odata pt informatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare...referitor la ultima parte: un HD nou (sportster 883) cred ca e in jur de 10.000 eur. Un chopper din 2000 + cred ca pleaca de la undeva 2800 eur...preturile spuse de tine sunt exagerat de mari si ireale. Apoi...daca se strica cardanul, il inlocuiesti, desi, cam improbabil sa se strice. Apoi radiatorul...mare inginerie nu este, nu are ce sa se strice...si daca se strica un termostat ceva mare paguba nu este (100 de lei cred). Lantul iti permite si adoptarea altor rapoarte fata de cardan, dar cardanul este mai ieftin de intretinut.

 

 

Crede-ma ca stiu piata aici si astea sint preturile : http://www.mudah.my/Honda+shadow+vt+600-13863412.htm

http://www.mudah.my/Vulcan+500+chain-13824912.htm

http://www.mudah.my/Yamaha+Virago+535-13761019.htm

http://www.mudah.my/Harley+Davidson+Fat+Boy+Limited+Edition-11512109.htm

 

Un RM = 1 RON

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu stiu cu ce te ocupi acolo dar cred ca ar fi momentul sa le vinzi niste motociclete sh bastinasilor :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa revin la ale mele. Desi inima imi sta la un vulcan din mai multe puncte de vedere, minusurile ar fi cam urmatoarele:

- racire pe lichid inseamna si tot felul de furtunase/ termostate si alea alea care s-ar putea strica, iar cum eu habar nu am mecanica...

- e pe lant ( trebuie uns, intins, schimbat etc) pe cind viroaga e pe cadran. Am intales ca la cadran nu prea ai multe de facut, dar si cind ti se strica axul respectiv, ai si cam aruncat motorul...

Ba pardon.

EN-ul are transmisia pe CUREA, modelul A (`90 - `93) si modelul B (`94 - `95). Transmisie pe lant are numai modelul C (`96 - prezent) care are si alta denumire, dar nu mai stiu din ce an - Vulcan 500. Deci un minus aproape ca a cazut. :P

Cureaua nu necesita intretinere si este destul de rezistenta (+40.000km cureaua originala, iar altele, +30.000km).

 

Tu cam cat ai bugetul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba pardon.

EN-ul are transmisia pe CUREA, modelul A (`90 - `93) si modelul B (`94 - `95). Transmisie pe lant are numai modelul C (`96 - prezent) care are si alta denumire, dar nu mai stiu din ce an - Vulcan 500. Deci un minus aproape ca a cazut. :P

Cureaua nu necesita intretinere si este destul de rezistenta (+40.000km cureaua originala, iar altele, +30.000km).

 

Tu cam cat ai bugetul?

 

 

Stiam de treaba cu transmisia pe curea. Si mi-ar fi convenit si mie sa gasesc ceva pe curea, dar din pacate... tara unde ma aflu parca e facuta sa nu imi gasesc ceea ce imi convine. Am gasit doar un EN din 95 pe curea dar chiar sa dau 3000 euro pe un motor din 95 e cam depasit:

http://www.mudah.my/Vulcan+500+belting-13824930.htm

 

Nu stiu cu ce te ocupi acolo dar cred ca ar fi momentul sa le vinzi niste motociclete sh bastinasilor :crack:

 

Cind am venit din Olanda ( am stat pe acolo vreo 18 ani) am vrut sa imi aduc unul de acolo. La vreo 8-900 euro gasesti acolo chestii f faine si f bine intretinute. Dar taxa aici de import ma ajungea tot cit nu face. In Singapore si Thailanda ( tarile vecine) de exemplu, piata e mult mi larga si mai accesibila dar tot de taxele de import ma lovesc. :angryfire:

Editat de reverend
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiam de treaba cu transmisia pe curea. Si mi-ar fi convenit si mie sa gasesc ceva pe curea..

 

Exista kit de conversie pentru EN 500 de pe lant pe curea. Gasesti pe net la scootworks.com.

Da scumpe mai sunt motoricile acolo, parca ar fi ROMANIA inainte de UE!! :))

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O minunatie, doar 575 $ fara transport si taxe. Cu doua de-astea iti iei alt motor.

Ambele ofera cam acelasi lucru, dar la costuri de intretinere/exploatare diferite. Mai exact, la kawa e mai scump.

Adevarata diferenta o face customizarea, daca te apuci de asa ceva.

+ pe kawa nu poti s-o lalai la turatii mici.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Vă salut, e primul meu post pe forum :) Poimâine am prima oră în poligon, dar deja mă uit după motor. Scriu aici, deci e cumva clar că vreau un chopper în zona asta de cmc, mai exact EN500 sau Virago535. N-am mai cumpărat niciun motor până acum, în afară de un scuter din Cora, și mă întrebam acum dacă aș putea să văd câte un exemplar din fiecare la cei care dețin motoarele respective prin București? Cred că m-ar ajuta foarte mult atât în a alege ca aspect/feel, dar și dacă le aud-văd, discut cu voi despre detalii specifice etc. Aș aprecia mult, dau și bere :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Ambeu un EN 500 customizat, îl poti vedea la Zenklawa Garage, Piata Victoriei. Este de vânzare, 2000eur, manopera gratuita 1 an daca se strica ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vă salut, e primul meu post pe forum :) Poimâine am prima oră în poligon, dar deja mă uit după motor. Scriu aici, deci e cumva clar că vreau un chopper în zona asta de cmc, mai exact EN500 sau Virago535. N-am mai cumpărat niciun motor până acum, în afară de un scuter din Cora, și mă întrebam acum dacă aș putea să văd câte un exemplar din fiecare la cei care dețin motoarele respective prin București? Cred că m-ar ajuta foarte mult atât în a alege ca aspect/feel, dar și dacă le aud-văd, discut cu voi despre detalii specifice etc. Aș aprecia mult, dau și bere :)

Joia se fac intalniri de chopperisti la rond Maior Coravu, gasesti acolo diverse modele, f posibil sa fie si en500 si xv535

Despre en500 nu stiu prea multe, dar despre xv535 numai de bine. Evident, cu conditia sa fie mobre intretinute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...