MORTYSE Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 JAGI, stii de ce ai creat reactiile pe care le-ai creat la majoritatea prietenilor lui Taz? Pentru ca te repezi sa te dai expert si emiti nu ipoteze, ci verdicte, judeci un om pe care nu l-ai cunoscut si ne faci pe toti tampiti. Te dai rotund si expert si mare "preventiv", cand tu accidentul in care ti-ai trznit genunchiul l-ai avut la muuuuult peste 100km/h - de asta te intrebam, domnule JAGI, cum iti permiti sa judeci un om care toata viata a condus preventiv, a carui conduita in trafic noi i-o stim foarte bine, care a promovat condusul preventiv si purtarea echipamentului printre toti riderii pe care ii intalnea ?!?! Unde mai pui ca ignori relatarile celor care chiar au fost acolo si l-au vazut inainte de accident si dau detalii si despre viteza cu care circula. Dupa capul tau, Taz se dadea cu vantul si cu gandul si cand a vazut combina a zis iu-huu ce tare! hai sa ma trantesc in ea! Ai excelat prin incapatanare si inconsideratie in punctul tau de vedere. Oamenii te vor trata asa cum ii tratezi. In concluzie, ti se aplica acceasi politica pe care ai aplicat-o tu decedatului: daca nu stii sa incetinesti, dai cu capul! Din pacate, Taz nu se poate apara in fata ta, asa ca il aparam noi. Atat pentru JAGI, cat si pentru danixxxxx si pentru moderatori, daca cineva voia sa invete ceva din accidentul lui Taz, ar fi trebuit respectat profilul lui Taz, pentru ca o intreaga comunitate, in care el activeaza ca motociclist de 25 de ani,nu vorbeste de aiurea si in necunostinta de cauza. Pentru toti cei care cred ca sunt zmei pentru ca si-au troznit vreo doua oase cand se dadeau cu peste 150-200km/h si au ramas in viata sa povesteasca ce misto a fost si sa dea sfaturi, in schimb orice motociclist decedat este un idiot pentru ca nu i-a iesit figura cum v-a iesit voua, nu au nici un folos aceste discutii. Ei sunt vulturii care pandesc topicurile din Accidente, tocmai pentru ca hei! ei stiu cum e in accident! si pot da mii de sfaturi... pe care le uita cand duduie motorul sub ei. Asfalt uscat si minte lucida! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexs307 Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Incetati din respect pentru acest om. Ultimele tangente cu Taz de acum ceva vreme imi reamintesc vesnicele "polemici" intre motociclistii din Fundatie legate de marca motoarelor din dotare. Mi-e dor sa il aud spunand raspicat "Face the power of Kawasaki, you cowards! ". Dumnezeu sa-l ierte inca o data! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mein Herz brennt Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 (editat) Pentru toti cei care cred ca sunt zmei pentru ca si-au troznit vreo doua oase cand se dadeau cu peste 150-200km/h si au ramas in viata sa povesteasca ce misto a fost si sa dea sfaturi, in schimb orice motociclist decedat este un idiot pentru ca nu i-a iesit figura cum v-a iesit voua, nu au nici un folos aceste discutii. Ei sunt vulturii care pandesc topicurile din Accidente, tocmai pentru ca hei! ei stiu cum e in accident! si pot da mii de sfaturi... pe care le uita cand duduie motorul sub ei. Asfalt uscat si minte lucida! Draga mea, asa face si popa. Si el spune multe dar pacatuieste primul. Dar nah, oameni suntem, ce sa-i faci ... voi chiar nu puteti sa cititi cu atentie posturile lui Jagi ? Mie nu mi se pare ca a jignit pe nimeni ... a aruncat unul/una o piatra la misto cum ca vai, a indraznit sa comenteze despre accident, si-a batut joc de memoria lui TAZ ... dar n-a stat sa citeasca si sa inteleaga ce vroia sa spuna omul ala ... si ati sarit toti s-o scoateti si sa dati in cap bietului om ... Editat August 23, 2011 de danny120669 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabitzu Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Sunt unul dintre cei cu care pe ultimii kilometrii ai vieții lui, Taz s-a intersectat. Cînd m-am ferit să poată ocupa poziția cea mai bună să depăÂşească tirul din fața noastră m-a salutat de-a dreptul reverențios. L-am regăsit fără cască-n cap, întins în spatele TZASAKIului lui fără cască-n cap Âşi am văzut un om a cărui carismă m-a cucerit pe loc, aÂşa livid cum era. Toți cei care eram acolo am încercat să facem CEVA! Am stat potolit ceva vreme din respect pentru omul pe care l-am cunoscut si prietenii sai. Insa cand vad specialisti pe-aici discutand despre viteza cu care mergea Taz inainte de accident si cum ar fi putut fi evitat, insa nici unul nu a citit atent relatari de la fata locului. Eu unul nu cred ca i-a scos cineva casca din cap, ci i-ar fi sarit desi nu-mi pot explica si nu cred ca e el omul sa mearga cu ea desfacuta. Apoi, daca priviti partea din spate a combinei, are partea de metal ascutita chiar deasupra rotilor viratoare (spate). Daca dai cu capul acolo, nu ti-e usor nici la viteza mica. Plus vedeti cum arata si motocicleta, fix cu partea de sus si parbrizul comprimate la intrarea acolo. Pana in roata combinei, el s-a lovit de partea ascutita de metal iar daca ar fi fost doar roata, eu cred ca Taz inca ne-ar fi zambit si astazi. Toti suntem vulnerabili la ceasul rau, orice ai face si oricum ai merge, omul nu poate controla totul asa ca degeaba studiem 100 accidente, daca e sa se intample, se poate intampla. RIP Berescule. :rose: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
manollo Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Am plans si am si ras azi/ ieri, cand il conduceam pe Adi spre "garajul final"; am plans pentru ca stiu ca imi va lipsi si poate pentru ca nu am considerat ok felul in care a trebuit sa ma despart de omul asta. Pe cealalta parte am ras cu cativa amici (al'de Lorin, Alveola, Chucky, Puc si care mai erau acolo) facand exact aceleasi poante deplasate la care si Berescu radea de facea temperatura prin Fundatie sau pe unde ne mai nimeream si ne lasam mintea la N. Spuneam cuiva vineri ca , luand in considerare ce si cum s-a intamplat cu bietul Taz, fiecare dintre noi, cand revenim acasa seara dupa o zi de motociclism politicos pe drumurile patriei, ar trebui sa petrecem salbatic, ca intr-o ultima seara alaturi de familie sau copii, iubiti sau dupa caz - iubite, prieteni si vecini non-cocalari, celebrand o victorie a bunului simt impotriva marlaniei si lipsei de respect fata de lege. Desi ce ai scris mai sus e adevarat si doare prin simpla realitate si brutala actualitate, ma incapatanez sa sper ca NU vom ajunge sa iesim din casa cu teama. Inima mi-e grea si stiu ca pentru multa vreme o sa plang la munca ascuns dupa monitoare, aducandu-mi aminte de tovarasul Taz... am dus multi oameni la groapa si dupa fiecare zic ca data viitoare va fi mai usor - NU e asa, din nefericire Insa dincolo de furia ce ma indeamna cateodata sa impart dreptatea "bratului secular" razbate o sugestia unui prieten: poate ar fi momentul sa incercam sa schimbam ceva nu prin marsuri, nu prin campanii, nu prin ragete sterile pe forumuri, ci prin ACTIVISM: impreuna cu cativa apropiati stransi zilele astea sub umbra napastei, ne-am promis ca de acum inainte vom sun la 112 de fiecare data cand vedem pe drumurile nationale sau europene carute, tot soiul de atelaje si alte ciudatenii interzise prin lege. Bataia unei asemenea actiuni e lunga ( precum e si evolutia tarii asteia din glod+balega catre civilizatie) insa daca am putea extinde comportamentul asta la nivelul intregii comunitati moto (si auto, caci sunt o droaie de piloti care au si B-ul), poate-poate vom reusi sa schimbam ceva. In tarile cu apa calda non-stop, serviciul de urgenta are influenta si personal, consider ca si aici se poate face treaba... doar sa vrem. Desi si eu gandisem intial "baga-ti plua in 112 ca nu opresc sa sun", mi-am dat seama ca unul din factorii ce contribuie la perpetuarea (si agravarea) starii actuale este EXACT PASIVISMUL nostru. Cu cat se vor gasi mai multi participanti la trafic sa ii innebuneasca pe oamenii (nevinovati, de altfel) de la 112, cu atat sansele noastre de a schimba ceva cresc. CRED ca putem schimba ceva daca incepem sa actionam; marsurile au si ele rostul si impactul lor, insa am ami mult incredre in actiunea civica, in forta numarului de oameni care raporteaza nereguli flagrante in trafic. Din cate stiu, 112 e supravegheat de o comisie europeana care are rolul de a asigura eficienta raspunsului la solicitarile de urgenta. Daca noi insa NU folosim 112 pentru a reclama exact aceste nereguli ce ne duc la groapa... NIMENI nu o va face! Si nu ne ramane decat sa ne stergem nasurile si ochii inrositi de lcarimi cu maneca prafuita a gecii, iesind din cimitir cu capul plecat, blestemand pe cine stie ce alt cercopitec ce ne-a trimis inca un coleg/ o colega, sot/ sotie, prieten/ prietena, logodnic sau logodnica, mama, frate, tata, unchi, fiica sau ce naiba vreti voi... catre raceala gropii, lasandu-ne doar amintirile si durerea. Considera-ma si pe mine membru in acest "club". Cred ca exact asta ar trebui sa facem toti, nu sa-l snopim in bataie pe "tampit" pentru ca oricum nu va intelege nimic. Multumesc Crivat pentru aceasta idee. Cred ca voi inrosi telefonul, din pacate(ieri, cand m-am intors la Bacau, cred ca trebuia sa sun de vreo sapte ori). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MORTYSE Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Dani, daca si-ar fi expus punctul de vedere altfel, daca s-ar fi oprit cu atitudinea de ma-doare-n...-si-sunt-mandru-de-asta, poate ar fi putut purta o discutie civilizata. Orice topic de genul asta este si cel pe care intra prietenii, rudele victimei, prada durerii si socului. Chiar daca bikerul e de vina, exista si moduri mai finute de a te exprima, exista moderatie, consideratie si compasiune. Iarta-ma ca sunt atat de ingenua sa cred ca OAMENII asa trebuie sa se comporte in asemenea situatii, dar am vazut parinti ingropandu-si copiii, am pierdut la randul meu oameni dragi si refuz sa accept ca poate sa te doara-n... atunci cand altcuiva i se smulge sufletul din piept de durere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Mamica draga, stai relax, ti-am mai spus. Eu am avut destule accidente grave, vreo 3 in ultimii 3 ani. Niciunul nu a fost pe drum PUBLIC. Special nu ti-am dat detaliul asta ca sa vad pina unde te duce logica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MORTYSE Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Mamica draga, stai relax, ti-am mai spus. Eu am avut destule accidente grave, vreo 3 in ultimii 3 ani. Niciunul nu a fost pe drum PUBLIC. Special nu ti-am dat detaliul asta ca sa vad pina unde te duce logica. Felicitarile mele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CHUCKY Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Sunt de acord cu tot ce a zis Radu si postat de Crivat! Si voi face acelasi lucru .. propabil asta este cea mai buna solutie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DaCiaN0 Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Dumnezeu sa-l odihneasca in pace! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Adio drag prieten! ...si te asteptam din nou! M-am gandit serios zilele astea la toate ce s-au intamplat in ultimii ani ai motociclismului romanesc. Nu redeti ca a venit momentul sa facem ceva inafara de studuerea dinamicii accidenteeor si a comentariilor aici pe forum. Ce-ar fi sa ne aduna si sa venim cu propuneri concrete, sa adunam cluburi si motociclisti cu mic cu mare si sa incepem o companie de modificare a codului rutier...penal ..si ce-o mai trebuyi modificat pentru a reduce numarul de accidente/victime rutie ! Hai sa incepem cumva...toti! asta daca vrem sa si iasa ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mein Herz brennt Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 e o idee foarte buna, dar stii cum e romanu' ... asteapta sa faca altu' pentru el. Ne-ar trebui un lider, persoana publica importanta, cam cum a fost TAZ ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blackd1rt Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Insa dincolo de furia ce ma indeamna cateodata sa impart dreptatea "bratului secular" razbate o sugestia unui prieten: poate ar fi momentul sa incercam sa schimbam ceva nu prin marsuri, nu prin campanii, nu prin ragete sterile pe forumuri, ci prin ACTIVISM: impreuna cu cativa apropiati stransi zilele astea sub umbra napastei, ne-am promis ca de acum inainte vom sun la 112 de fiecare data cand vedem pe drumurile nationale sau europene carute, tot soiul de atelaje si alte ciudatenii interzise prin lege. Bataia unei asemenea actiuni e lunga ( precum e si evolutia tarii asteia din glod+balega catre civilizatie) insa daca am putea extinde comportamentul asta la nivelul intregii comunitati moto (si auto, caci sunt o droaie de piloti care au si B-ul), poate-poate vom reusi sa schimbam ceva. In tarile cu apa calda non-stop, serviciul de urgenta are influenta si personal, consider ca si aici se poate face treaba... doar sa vrem. Desi si eu gandisem intial "baga-ti plua in 112 ca nu opresc sa sun", mi-am dat seama ca unul din factorii ce contribuie la perpetuarea (si agravarea) starii actuale este EXACT PASIVISMUL nostru. Cu cat se vor gasi mai multi participanti la trafic sa ii innebuneasca pe oamenii (nevinovati, de altfel) de la 112, cu atat sansele noastre de a schimba ceva cresc. CRED ca putem schimba ceva daca incepem sa actionam; marsurile au si ele rostul si impactul lor, insa am ami mult incredre in actiunea civica, in forta numarului de oameni care raporteaza nereguli flagrante in trafic. In primul rand, nu-ti inteleg complexul fata de tarile "cu apa calda non-stop". La noi serviciul de 112 mi se pare ireprosabil. Am apelat de cateva ori cu incredere la el si de fiecare data am dat de oameni amabili, cu bun simt si care m-au ajutat sau m-au redirectat catre cine trebuia sa ma ajute. Doi la mana, sa suni la 112 pentru ca ai vazut o caruta pe un drum national mi se pare o chestie asa... doar ca sa ai impresia ca ai facut ceva. Ai vazut-o si n-ai intrat in ea si n-ai murit? Inseamna ca si altii pot face la fel. Carutele nu-s un pericol decat pentru cine nu stie ca ele-s un pericol. Daca urci dupa un deal in care n-ai avut vizibilitate si te izbesti intr-o caruta, inseamna ca n-ai mers preventiv si cam atat. In rest, ce mai faci? Suni si cand vezi caini pe drumul national? Balegi? Petice de nisip? "Buna ziua, as dori sa raportez o combina care a iesit dintr-un lan de grau! Da, e foarte mare si se misca pe drum". Acum serios, pe unde ai vrea sa circule combina aia? Eu zic sa lasi linia libera pentru cazuri serioase si nu pentru fiecare burst de paranoia (care e de inteles in contextul actual, daca n-ar deveni oarecum patologic si la limita rizibilului). To each his own. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 (editat) M-am gandit serios zilele astea la toate ce s-au intamplat in ultimii ani ai motociclismului romanesc. Nu redeti ca a venit momentul sa facem ceva inafara de studuerea dinamicii accidenteeor si a comentariilor aici pe forum. Ce-ar fi sa ne aduna si sa venim cu propuneri concrete, sa adunam cluburi si motociclisti cu mic cu mare si sa incepem o companie de modificare a codului rutier...penal ..si ce-o mai trebuyi modificat pentru a reduce numarul de accidente/victime rutie ! Hai sa incepem cumva...toti! asta daca vrem sa si iasa ceva... Las' ca ne trece repede si cu initiativa... O sa facem ceva in momentul in care vom fi o "comunitate". Momentan suntem niste d'astia ... asa ... de n-am mai fi! Unii's prea buni, alti's neam cu Copperfiled, dar toti suntem romani. Asa s-a spus mai in toate cazurile accidentelor in care au fost implicati motociclisti cu "nume rasunator" in "comunitate"... Nu te-ai obisnuit sa vezi pe forum postari de gen "acum respectam memoria decedatului... vorbim dupa..." Si timpul a trecut nepasator peste noi... Ne razvratim, ne zburlim pe forum insa e degeaba. Si, in caz de ma contrazice cineva, il rog sa-si aminteasca de Qaz si Mada, Raducu si multi altii! Imediat dupa acele evenimente credeai ca se organizeaza jihad, si mai multe nu... insa... timpul a trecut si nu s-a mai organizat nik, desi "cunoscutii" postau pe forum intentii sau intr-un mod care-ti dadeau sperante ca se v-a face ceva in mod organizat. Nu, prietene... nu se va face nimic nici in cazul de fata! Asta-i comunitatea! Sezonul asta a fost macel... usor, usor, realitatea ne v-a cerne pe toti! Anul viitor va fi, din nou macel: topicurile de fata vor fi surclasate de discutii specifice sezonului de iarna, si, incepand cu primavara, aceleasi accidente insa cu alti protagonisti! In fiecare an "invatam din greselile altora" doar ca acei "altora" nu erau suficienti de motociclisti precum suntem noi!! Editat August 23, 2011 de Kosh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blackd1rt Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Cred ca daca ne viziteaza tara pt. prima data niste nemti cu motoarele cu siguranta aia n-or sa stie ca respectivele carute pot prezenta un pericol mare ca si o combina agricola dealtfel care circula pe un drum pe care nu are voie sa circule. Si da, daca suni si anunti prezenta unui astfel de utilaj atunci agariciul de sef de post din comuna invecinata va fi anuntat iar daca se intimpla un eventual accident din cauza ca respectivul agregat si-a continuat drumul fara sa fie deranjat de "organe", atunci macar ca o satisfactie morala poti sa ceri tragerea la raspundere a militianului care nu si-a facut datoria. Am vazut odata un clip de educare pe net, cu un motociclist care inainte de o balega avea semne cu "atentie, balega" sau inainte de o curba avea "atentie, scade raza curbei" si alte asemenea. Ei bine, surprinzator, dar tara nu era Romania ci... Anglia. Ma gandesc ca n-o fi venit vreunul sa puna balega cu lopata. O fi fost vreun animal pe carosabil. Ca motorist, trebuie sa fii pregatit pentru orice (si uneori, tot degeaba e!) Ei bine, treburile astea se pot intampla ORIUNDE, nu in Romania. Daca nemtii tai vin in Romania cu pretentia sa mearga pe drum national ca pe Autobahn, da, e un pericol pentru ei. Altminteri, sa stii, au si ei vaci si combine. Le-am vazut cu ochii mei. Ce-i drept, la noi nu exista autostrazi si esti expus obligat-fortat la pericole gen carute, utilaje agricole sau melteni. Apropo, nemtii tai ar face bine sa se documenteze oleaca. Nu sunt convins ca nu exista avertismente pe forumurile lor gen "mereti in Romania, beliti ochii, ca altfel beliti belengherul!". In ceea ce priveste accidentul de fata (ca sa nu fiu complet offtopic): oameni buni, a fost un accident. Accidentul inseamna, prin definitie, ne-voit. Faptul ca taranul ala era beat nu sunt convins ca e 100% esential. A contribuit, dar a fost pur si simplu o eroare de calcul, din partea amandoura. Spre asta inclin... Omul nepotrivit la momentul nepotrivit... Nu vi s-a intamplat si voua ca, desi in 99,99% din timp sa fiti preventivi, paranoici si prudenti, sa traiti un moment de sa va-nghete pisatu-n vezica? Doar norocul te salveaza atunci. Sau ingerii pazitori, pentru cine crede in ei. Si asta nu are legatura cu cat de educat esti, cat de bine spui bancuri sau cat de politicos si de viata cu prietenii. Si nici cu cat de meltean, ghiolban, baut sau incult esti, ca sa fim cinstiti pana la capat. Uneori e... doar ceas rau si cam atat... Odihneasca-se in pace si pe noi, astia viii... sa ne aibe cineva in paza atunci cand noi nu mai putem! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 In primul rand, nu-ti inteleg complexul fata de tarile "cu apa calda non-stop". La noi serviciul de 112 mi se pare ireprosabil. Am apelat de cateva ori cu incredere la el si de fiecare data am dat de oameni amabili, cu bun simt si care m-au ajutat sau m-au redirectat catre cine trebuia sa ma ajute. Doi la mana, sa suni la 112 pentru ca ai vazut o caruta pe un drum national mi se pare o chestie asa... doar ca sa ai impresia ca ai facut ceva. Ai vazut-o si n-ai intrat in ea si n-ai murit? Inseamna ca si altii pot face la fel. Carutele nu-s un pericol decat pentru cine nu stie ca ele-s un pericol. Daca urci dupa un deal in care n-ai avut vizibilitate si te izbesti intr-o caruta, inseamna ca n-ai mers preventiv si cam atat. In rest, ce mai faci? Suni si cand vezi caini pe drumul national? Balegi? Petice de nisip? "Buna ziua, as dori sa raportez o combina care a iesit dintr-un lan de grau! Da, e foarte mare si se misca pe drum". Acum serios, pe unde ai vrea sa circule combina aia? Eu zic sa lasi linia libera pentru cazuri serioase si nu pentru fiecare burst de paranoia (care e de inteles in contextul actual, daca n-ar deveni oarecum patologic si la limita rizibilului). To each his own. Dap eu unul asa fac. Ti se pare gresit? Am sunat ca era un cal in mijlocul drumului la 11 noaptea, pe care l-am ratat la mustata, am sunat ca erau carute fara nici un fel de semnalizare tot noaptea pe drumuri europene, am sunat cand erau tiruri fara nici o lumina pe spate tot noaptea pe european si multe altele. Am sunat si voi mai suna. De ce sa moara cineva din cauza indiferentei mele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator PopaCosmin Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Am sunat si voi mai suna. De ce sa moara cineva din cauza indiferentei mele? Toate masinile mergeau pe banda doi, iar eu am zis sa merg pe banda unu. Surpriza! Era sa intru intr-o groapa de canal. Tocmai ce vazusem un echipaj de politie si m-am intors sa le spun de groapa, macar sa puna o creanga in ea sa fie vizibila ... mi-au suras pe sub mustati, au dat din cap si cam asta a fost tot. Spor in lupta cu indiferenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Ce-i drept, la noi nu exista autostrazi si esti expus obligat-fortat la pericole gen carute, utilaje agricole sau melteni. In ceea ce priveste accidentul de fata (ca sa nu fiu complet offtopic): oameni buni, a fost un accident. Accidentul inseamna, prin definitie, ne-voit. Faptul ca taranul ala era beat nu sunt convins ca e 100% esential. A contribuit, dar a fost pur si simplu o eroare de calcul, din partea amandoura. Spre asta inclin... Omul nepotrivit la momentul nepotrivit... Am vazut pe afara o solutie buna de evitare a accidentelor cu neacordare de prioritate: la intrarea pe autostrada dintr-un drum lateral, se face o banda noua care se prelungeste cateva sute de metri, timp in care autoturismul/motocicleta/combina care intra pe autostrada este clar vazuta si "acknowledged" de ceilalti participanti la trafic, pana sa se ingusteze din nou drumul. Mergi pe banda 1, vezi o intrare dintr-un drum lateral si te trezesti pe banda 2 cu o alta masina/motocicleta care merge frumos pe banda 1 nou creata si problema se rezuma doar la a-l lasa pe respectivul sa schimbe banda si sa treaca in fata/in spatele tau. Cu asta cred ca se rezolva multe - la noi lipsa de vizibilitate in intersectii e o mare problema. Indicatoarele sunt ascunse in pomi/boscheti (Ati observat si la caile ferate care intersecteaza drumurile ca uneori chiar nu poti vedea daca vine/nu trenul? Daca e cu semnale luminoase, e ok, daca nu... la noroc.) Sunt si masini parcate chiar in intersectie desi legea nu permite acest lucru (dar cine sa vada?), dar asta mai ales in oras. Vrei, nu vrei, trebuie sa scoti botul masinii mai in fata sa vezi pe unde treci, si logic ca cei care trec pe strada pe care vrei sa o traversezi te injura (cum ma gandeam si eu cand ii vedeam pe multi - unde iesi ba???), dar nu e vina ta. Daca e un destept la volan care in loc sa inainteze incet arunca masina brusc in intersectie pentru ca nu are vizibilitate... accidentul e garantat... Cat despre accidentul de fatza, sunt de acord si am zis si eu mai sus: in trafic nu sunt doua situatii la fel, uneori luam decizii bune, alteori... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blackd1rt Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Punctul tau de vedere intial era ca nu se justifica sunarea la 112 pt. a anunta prezenta unor astfel de agregate acolo unde nu-si au locul. Cite vaci ai vazut tu pe drumurile din Germania? Cite ai vazut sa pasca libere la marginea drumului? Cite turme de vaci/oi ai vazut sa traverseze aiurea drumurile publice din Germania? S-or fi informind nemtii mei pe net, dar teoria ca teoria insa practica ne omoara. In concluzie, consideri in continuare inutil sau neavenit sa suni la 112 pt. a anunta prezenta acestor pericole pe strada? Am vazut vaci care sa pasca la marginea drumului in Elvetia. BTW, in Finlanda/Norvegia sunt reni peste tot PE DRUM. Si mai sunt si gri, abia-i vezi din departare. Ce ne facem cu ei? Mergem incet, aia facem. Ma, in principiu, daca considerati ca foloseste la ceva, eu nu am nimic impotriva. Mi se pare un pic overkill, atata tot. Eu, personal, sun la 021 9544 cand vad gropi in asfalt in Bucuresti, deci pot intelege conceptul. Pragmatic, insa, mi-e greu sa cred ca suni la 112 si se repede un echipaj de politie sa traga calul de darlogi in afara carosabilului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crivat Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 (editat) @blackd1rt... nu e un complex ci mai degraba o constatare In cazul in care ai condus in Germania sau Austria, imi e imposibil sa cred ca nu ai sesizat diferentele majore in felul de a se pune problema. Cat despre faptul ca la noi carutele, carutasii beti dusi acasa de cai, tot soiul de animale slobode pe drumuri nationale, europene si autostrazile (asa cum sunt ele)au ajuns un loc comun - personal le consider MARI pericole. Se pare ca si "noi, legiuitorul" le cam considera la fel din moment ce prezenta lor pe sus-numitele drumuri este reglementata sau mai bine zis, interzisa ( cu notabile exceptii gen combina - vehicul agabaritic si care are nevoie de coloana sau masini de semnalizare). eu unul as indemna la acel "haideti sa haidem!" si sa incercam sa facem in asa fel incat cotatia de cacau a drumurilor romanesti sa se mai imbunatateasca. si poate ca altii ca noi nu-si vor mai ingropa asa repede prieteni. In cazul in care nu s-a observat deja, nu caut polemici, nici macar razbunare nu mai caut... caut solutii. Edit: nu, echipajul de politie nu va veni fuga-fuga, ai mare dreptate. Dar daca se naste un val de sesizari, poate cineva se misca sa vada ce dracu se intampla pe drumurile patriei. Se stie ce se intampla, dar e de sperat ca se vor lua si ceva masuri. Din nefericire, ai totala dreptate, caci dupa de suni la 112 sa le zici ca un vacar beat mort "conduce" pe E85, e posibil sa te ia unul in plin cu un tractoras ce cara busteni furati Editat August 23, 2011 de crivat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mistery Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Oamenii care l-au cunoscut si dau cu lacrimile scriind aici nu cred ca ii fac un mare serviciu lui TAZ. Replica cu "daca i s-a intamplat lui TAZ, nimeni nu este in siguranta" este una de prost gust din foarte multe motive. Toti motociclistii cu doi neuroni functionali in cap sunt foarte constienti de faptul ca nu sunt deloc in siguranta pe soselele din RO indiferent ca moare TAZ cel ce niciodata nu a incalcat prevederile legale privind circulatia pe strazi sau moartea unui scuterist fara casca si carnet. Cunoasterea reflexelor unui om... ce prostie! cand cunosti de fapt un om? Cand sti de fapt 100% cum va reactiona acel om in fiecare situatie extrema cu toate conditiile si necnoscutele care intra intr-o asemena ecuatie? Cu totii gresim. Cu totii suntem "an accident waiting to happen". Practicam motociclismul pentru a atrage pitzi la terase, pentru a simti vantul in plete, 300km/h pe contrasens, textura asfaltului cu sliderele, bucuria de a ajunge intr-un loc atat de special incat drumul a ncesitat un an de pregatiri etc. Toate acestea pot fi oprite in secunda in care am gresit. Ma gandesc de cate ori gresesc cand sunt pe motor. Stau si ma gandesc de cate ori greseste fiecare forumist care se bate cu morile de vant pe fiecare topic. Ma gandesc de cate ori gresesc soferii de masini, dube, tiruri, utilaje agricole, carute, biciclete, respectiv dobitocii care pun semne si marcaje pe sosele si isi folosesc bucile pentru a gandi. Daca TAZ ar fi gresit la faza asta, cu ce ii dauneaza asta amintiri? Cu ce il scade asta sub acel magic apelativ de om de nota 10? Chiar merita omul care a incercat sa faca sens din tragedie 20 de warnuri si ironie de 2 bani din partea celor indurerati? Pai nu asta era scopul sectiunii? Sa facem schimb de opinii sa vedem ce e bine de facut si ce nu? Singura concluzie este ca TAZ era cel sigur, singurul om sigur, acum murim toti ca niste pisici de cartier noaptea sub lumina farurilor? Stati jos nota 2! @Jagi , speedy si mai ales SSSS: ati postat logic si la subiect chiar daca ne-am lamurit de nenumarate ori ca forumurile din pacate nu sunt locuri unde se poate discuta civilizat ci locul de intalnire a oamenilor cu o parere ce nu poate fi schimbata. Respect! Pentru mine topicurile acestea sunt o amintire la toate pericolele de pe sosele. De cate ori devin mai viteaz pe motor trebuie doar sa ma gandesc la toti cei care si-au pierdut viata in aceste accidente cumplite si stupide(respectiv sa incerc sa nu postez la accidente cu toate ca este greu cateodata). Trebuie sa tinem cont ca majoritatea accidentelor pot fi evitate. Cazurile cand asta nu se intampla sunt intr-adevar cele mai nefericite si de cele mai multe ori pierderea se inregistreaza in randul oamenilor care au daruit si ar mai fi daruit mult mult mai mult in viata decat calaii lor ar face-o toti la un loc cu toate ca acestia scapa fara macar proverbiala palma peste fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mein Herz brennt Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Am vazut pe afara o solutie buna de evitare a accidentelor cu neacordare de prioritate: la intrarea pe autostrada dintr-un drum lateral, se face o banda noua care se prelungeste cateva sute de metri, timp in care autoturismul/motocicleta/combina care intra pe autostrada este clar vazuta si "acknowledged" de ceilalti participanti la trafic, pana sa se ingusteze din nou drumul. Mergi pe banda 1, vezi o intrare dintr-un drum lateral si te trezesti pe banda 2 cu o alta masina/motocicleta care merge frumos pe banda 1 nou creata si problema se rezuma doar la a-l lasa pe respectivul sa schimbe banda si sa treaca in fata/in spatele tau. Asa e si la noi dar doar pe autostrazi si in rest pe foarte putine drumuri. Singurul exemplu care-mi vine in minte acum e Splaiul Dudescu, cum vii dinspre centura la intersectia cu drumul ala care da in Salajan. Acolo se circula tare cu aproape 100 desi e in oras iar cei care vin dinspre Salajan au o mini-banda pentru observare si incadrare. (Ati observat si la caile ferate care intersecteaza drumurile ca uneori chiar nu poti vedea daca vine/nu trenul? Daca e cu semnale luminoase, e ok, daca nu... la noroc.) Ce semnale luminoase ? Daca sunt, abia le vezi, sticla e matuita, becul e chior. Pe toti ii doare la basca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Ce te-a impresionat pe tine "afara" este si la noi pe autostrazi (atit cit le avem) si se numeste "banda de accelerare". Scrie si in codul rutier dealtfel daca-l studiezi. Stiu ca sunt si la noi pe autostrazi (me not stupid), eu ma gandeam ca ar trebui "implementate" pe toate drumurile intens circulate. Ca noi nu prea mergem mult pe autostrazi, ca europenii... Daca ar fi sa facem o statistica, cate accidente sunt la noi pe autostrazi si cate pe DN-uri/ DJ-uri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 Stiu ca sunt si la noi pe autostrazi (me not stupid), eu ma gandeam ca ar trebui "implementate" pe toate drumurile intens circulate. Ca noi nu prea mergem mult pe autostrazi, ca europenii... Daca ar fi sa facem o statistica, cate accidente sunt la noi pe autostrazi si cate pe DN-uri/ DJ-uri? Care autostrazi??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 (editat) Te referisei la autostrazi in postul precedent, nu la drumuri nationale/europene/judetene. Pai da, autostrazile de afara. Ei merg mult pe autostrazi, noi nu. La ei e probabil suficient sa fie banda de accelerare doar pe autostrada. La noi trebuie pe toate drumurile intens circulate, cred ca ar reduce considerabil numarul de accidente. Care autostrazi??? Exact. Editat August 23, 2011 de northern_freyja Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.