sharpblade Postat Septembrie 10, 2011 Share Postat Septembrie 10, 2011 M-am tot gândit, pentru mine ar trebui să fie cam aÂşa: - monocilindru mare, carburator; - transmisie pe lanț; - roata față 21'', spate 18'', pe spițe; - anvelope on/off, tube type, camere heavy duty; - suspensii ajustabile, upside down, cu o cursa lungă; - rezervor mare; - ambreiaj multidisc in baia de ulei, hidraulic; - frâne eficiente; - parbriz înalt; - crash bars; - skid plate; - handguards; - spațiu bagaje; - cât mai uÂşoară, puternică, fiabilă... ieftină; - ...? Care model s-ar apropia de descriere? KTM 640 Adventure maybe? Nu se mai fabrică. KTM 690 Adventure... N-a apărut. Alta (customized)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat Septembrie 10, 2011 Share Postat Septembrie 10, 2011 (editat) M-am tot gândit, pentru mine ar trebui să fie cam aşa: - monocilindru mare, carburator; - transmisie pe lanţ; - roata faţă 21'', spate 18'', pe spiţe; - anvelope on/off, tube type, camere heavy duty; - suspensii ajustabile, upside down, cu o cursa lungă; - rezervor mare; - ambreiaj multidisc in baia de ulei, hidraulic; - frâne eficiente; - parbriz înalt; - crash bars; - skid plate; - handguards; - spaţiu bagaje; - cât mai uşoară, puternică, fiabilă... ieftină; - ...? Care model s-ar apropia de descriere? KTM 640 Adventure maybe? Nu se mai fabrică. KTM 690 Adventure... N-a apărut. Alta (customized)? KTM Adventure, dar daca vrei o solutie mai ieftina, un XTZ 660 se incadreaza cu cateva modificari: - are roata de 17 pe spate, pt 18 ori alta, ori alt cerc si respitata - are suspensie ajustabila pe spate, pe fata are furca "normala". Am auzit ca ar merge puse valve de presiune pt furca. - rezervor de 20L - sunt convins ca se poate adapta un ambreiaj d-asta. - cu instalatia in regula, furtune racing si placute bune iti faci treaba cu ele, chiar si la mers golanesc. - parbriz inalt GIVI/MRA, gasesti pe la ~70-90e. - crash-bar se poate face - are un scut de ALU foarte fain, din fabrica - handguard-urile din fabrica sunt in regula - are spatiu de bagaje, in spate pe codita Un XTZ in regula il cumperi pe la 1000-1200e, cu inca 6-700e o pui la punct si faci si modifici ambreiajul si roata spate. Editat Septembrie 10, 2011 de alex_xt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 10, 2011 Share Postat Septembrie 10, 2011 Confirm treaba cu XTZ660. E cea mai echilibrata moto de enduro/touring+golanie offroad (fara exagerari de genu namoale grave sau sarit busteni ). Fiabila este, confortabila este, rezervor mare are, suspensii superbe, plictisitoare ca Transplantul nu este , garda la sol berechet, de fugit fuge pentru categoria ei, etc... (nu se mai fac motocicletele cum se faceau odata ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexey04 Postat Septembrie 10, 2011 Share Postat Septembrie 10, 2011 n-are nicio treaba cu bugetul, dar uite ce poti face dintr-o motocicleta obisnuita. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=557555 cu bani suficienti si din BMW-ul tau poti face ceva misto, uita-te de exemplu la kit-urile celor de la team-pami. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 10, 2011 Share Postat Septembrie 10, 2011 (editat) M-am tot gândit, pentru mine ar trebui să fie cam aÂşa: - monocilindru mare, carburator; - transmisie pe lanț; - roata față 21'', spate 18'', pe spițe; - anvelope on/off, tube type, camere heavy duty; - suspensii ajustabile, upside down, cu o cursa lungă; - rezervor mare; - ambreiaj multidisc in baia de ulei, hidraulic; - frâne eficiente; - parbriz înalt; - crash bars; - skid plate; - handguards; - spațiu bagaje; - cât mai uÂşoară, puternică, fiabilă... ieftină; - ...? Care model s-ar apropia de descriere? KTM 640 Adventure maybe? Nu se mai fabrică. KTM 690 Adventure... N-a apărut. Alta (customized)? Perfecta pentru ce? Mie mi se pare ca pui multe atributii care se bat cap in cap acolo. Vrei cauciucuri de offroad (21/18) dar anvelope mixte. Vrei rezervor mare (deci greu!). Pe un monocilindru mare (chin daca mergi mai mult de 100km). Apoi chestia aia cu "cât mai uÂşoară, puternică, fiabilă"... stii si tu ca e utopie, mai ales pentru ca te plangi de KTM 640 adventure ca nu se mai face (pai vrei motor ieftin si nou!?). Tu vrei sa haladuiesti cu motoru? Ia un F800gs sau un KTM 990 si gata. Vrei carburatie? KTM 950. Ala face cam tot ce vrei tu, insa mententanta este critica (iar pompele de ulei si apa trebuie servisate constant). Ah, nu vrei sa surubaresti? Pai si f. ... si fata mare? O batranica de la yamaha nu e o idee rea, insa e plicticoasa motocicleta aia si nu prea trage. Modernitatea de XT660z e draguta, dar e vibrator, ca orice mono. Faci ce faci si tot o sa ajungi sa o blestemi. Editat Septembrie 10, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpblade Postat Septembrie 10, 2011 Autor Share Postat Septembrie 10, 2011 Perfecțiunea e o utopie, într-adevăr. Căutarea a plecat de la nevoia de a schimba (ceva la) ceea ce am, păstrând totuÂşi părțile care mi-au plăcut. "Prototipul" ăsta emană evident din experiența, stilul Âşi din preferințele mele, care s-ar încadra cel mai bine în zona enduro-touring/adventure. Eu nu cred că intuiesc greÂşit (de fapt, rezum opinia mea Âşi a altora) când înÂşir caracteristicile respective. Ceea ce constatam era că, deÂşi sunt mulți care consideră că întrunite, asemenea specificații ar defini o motocicletă care aproape că nu prea ar mai avea nevoie de alte îmbunătățiri funcționale, nici un producător nu oferă aÂşa ceva. Majoritatea motocicletelor de pe piață, cred eu, au nevoie de ajustări mai mult sau mai puțin consistente. Nu vreau să comentez fiecare caracteristică Âşi să motivez de ce asa Âşi nu alternativa superioară apropiată, posibilă în ansambul respectiv, dar care ar dezechilibra întregul (scurt ex. cu monocilindrul vs. bicilindru sau V2: mai multă putere, dar Âşi greutate superioară, alte costuri, întreținere Âşi consum). Nu, nu se bat cap în cap. DeÂşi, în ansamblu, se conturează o motocicletă de tip rally raid, ar trebui să fie una pe care să mai poți căra Âşi niÂşte bagaje Âşi cu care să mergi Âşi decent pe asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 11, 2011 Share Postat Septembrie 11, 2011 (editat) Eu vin dupa multi km cu un mono. Inclusiv touring. Nu mi-as lua mono pentru drumuri mai lungi de 100km. Pur si simplu NU. Daca tu ai f650 si tot mono vrei, inseamna ca nu ai mers prea mult pe bicilindrice decente. Dupa juma de an cu un 1100 am zis ca nu mai ies din bucuresti cu domi'u. Auzisem de transalp mai sus - ala e cel mai de jos bicilindru - monoton si fara putere. Am mers, nu-mi place. AT e putin peste, dar nu cu mult. Imi permit sa generalizez si sa zic k japonezele bicilindrice ale anilor 80 nu sunt tocmai cele mai jmechere motoare. Prin contrast, BMWuri 2008 bicilindrice sunt super jmechere: greutate cat f650u tau si putere cat sa n-ai nevoie de ea. Si decente in offroad cat sa iti permiti ceva rally-raid. Repet: nu mono!! E o recomandare pe care o fac in ideea ca poate nu o sa iti blestemi zilele la drumuri lungi, dar e treaba ta. Si sa te gandesti daca vrei fiabilitate sau performanta. Petru ca daca spun KTM (640 adv), nu iti va conveni intretinerea. Si da, cu un 640 poti merge pe asfalt, cu cutii laterale si parbriz si toate astea. Insa vibreaza mult (deci musai mansoane ingrosate si ceva blana de miel pe sha). By the way, cati bani ai vrea sa fie motorul tau? Cu plus-minus de rigoare. Editat Septembrie 11, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat Septembrie 11, 2011 Share Postat Septembrie 11, 2011 (editat) Eu vin dupa multi km cu un mono. Inclusiv touring. Nu mi-as lua mono pentru drumuri mai lungi de 100km. Pur si simplu NU. Depinde de fiecare. Vibreaza destul de tare, dar eu bag 6-700km/zi cu Tenere-ul daca sunt in forma. Altceva in afara de monocilindru mare nu mi-as lua niciodata, imi place la maxim cum se simte si vibratiile nu ma deranjeaza. Pe mono am trecut de la "four in line", stiu cum ii sa nu vibreze motorul. Editat Septembrie 11, 2011 de alex_xt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petru100 Postat Septembrie 11, 2011 Share Postat Septembrie 11, 2011 BMW F650 GS Dakar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Glad1ator Postat Septembrie 11, 2011 Share Postat Septembrie 11, 2011 XTZ 660 !!!! Desi l-am avut pe vremea cand eram incepator,m-a dus in turul tarii cu bagaj, pasager, 12zile cu cortu' si m-a dus si pe off-road spre hard(vf.Tarcu)si traseele EnduRoMania. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 11, 2011 Share Postat Septembrie 11, 2011 Nu mi-as lua mono pentru drumuri mai lungi de 100km. N-am avut decat un mono, m-am dat cu mai multe ... dar e cam radicala afirmatia... de cand am xt660z-ul cred ca am facut cel putin de 10 ori peste 800km pe zi si a fost ok... dunno, poate ai un prag de confort foarte mare? Ah, si on topic... nu exista oameni buni motoreta perfecta... n-o s-o dau in analogii cu femei, dar se poate imagina... vrei coclau - o motoreta, vrei touring - alta, vrei 300km/h, alta.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 19, 2011 Share Postat Septembrie 19, 2011 Solutia 1 : BMW F650GS Dakar . E monocilindru si pt cei care nu au mers pe asa ceva monoclindrul BMW vibreaza cel mai putin din toate monocilndrele si am testat cateva. Greutatea iti ramane constanta si puterea creste cu 4%. Nu ai roata de 18 pe spate dar daca tii neaparat pot sa-i pui de asemenea si furca fata. Si nu respecta chestia cu carburatia. Solutia 2 : Daca renunti la monocilindru si carburatie si te tine buzunarul BMW HP2. [evident dupa ce dai o avere pe ea tre' sa-i mai pui diverse cum ar fi parbriz si rezervor suplimentar exista 2 variante ] insa cred ca mobra asta impreuna cu KTM 950 SuperEnduro reprezinta visul erotic al oricarui impatimit de rally raid .[nu am scris nimic de KTM pt ca nu cunosc foarte bine problema si din fisa tehnica BMW-ul e si mai usor si mai puternic ceea ce e un pic ciudat] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 19, 2011 Share Postat Septembrie 19, 2011 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
taxi Postat Septembrie 19, 2011 Share Postat Septembrie 19, 2011 Poate BMW Dakar? Cred ca este cel mai aproape de visul tau, poate cu mici modificari chiar este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 19, 2011 Share Postat Septembrie 19, 2011 Da despre asta vorbeam . Cea din imagine are varianta cu rezervorul [sau rezervoarele ca nu m-am prins adaugate peste cel standard ]; mai exista o solutie cu rezervor adaugat undeva sub sa. Personal celei din imagine i-as mai pune handguards-uri .Nu imi dau seama cat de mare e parbrizul ala ....pare cam mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 19, 2011 Share Postat Septembrie 19, 2011 (editat) n-are nicio treaba cu bugetul, dar uite ce poti face dintr-o motocicleta obisnuita. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=557555 cu bani suficienti si din BMW-ul tau poti face ceva misto, uita-te de exemplu la kit-urile celor de la team-pami. Tanti a modificat gramada la motoreta respectiva... furca fatza (WP) cu jugurile custom si fara roata, ca nu se pupa cu roata de tenere iese cam la 2000E de exemplu... O suspensie pe spate minim vreo 400E... toba single can, filtru K&N de face admisie cam prin tot airbox in loc de doar prin snorkel standard, injectia adaptata la filtru si toba... rotile, discuri si etrieri schimbati iarasi adauga - destul de multe modificari pt o motoreta de 7000E stock. Editat Septembrie 19, 2011 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Septembrie 19, 2011 Share Postat Septembrie 19, 2011 Da despre asta vorbeam . Personal celei din imagine i-as mai pune handguards-uri .Nu imi dau seama cat de mare e parbrizul ala ....pare cam mic. Dupa mine e motocicleta ideala de inconjurat lumea. Pe langa handguard as mai pune un scut la motor, un mare rollbag si gata, are tot ce-i trebuie. Evental si-un ABS ca lumea se inconjoara in mare parte si pe asfalt. Iar parbrizul, personal mi se pare suficient. Oricum, la un HP2 nu prea merge unul mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 Ar trebui sa existe doua topic-uri distincte: 1. Motocicleta BMW perfecta de facut inconjurul lumii 2. Motocicleta perfecta, alta decat BMW, de facut inconjurul lumii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 Ar trebui sa existe doua topic-uri distincte: 1. Motocicleta BMW perfecta de facut inconjurul lumii 2. Motocicleta perfecta, alta decat BMW, de facut inconjurul lumii Punctul 2 nu mai e necesar, ca oricum nu exista alta in afara de benve .............glumesc Eu cu asta as pleca: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 (editat) Dupa mine e motocicleta ideala de inconjurat lumea. Pe langa handguard as mai pune un scut la motor, un mare rollbag si gata, are tot ce-i trebuie. Evental si-un ABS ca lumea se inconjoara in mare parte si pe asfalt. Iar parbrizul, personal mi se pare suficient. Oricum, la un HP2 nu prea merge unul mai mare. Din cate stiam eu pe HP2 nu se poate pune ABS. Daca cumva ma insel DA si eu as vrea ABS de fapt nu mi-as mai lua o mobra fara ABS. Ar trebui sa existe doua topic-uri distincte: 1. Motocicleta BMW perfecta de facut inconjurul lumii 2. Motocicleta perfecta, alta decat BMW, de facut inconjurul lumii Stiu ca te roade invidia si ca in secret iti doresti un BMW dar inca nu ai gasit resursele sa recunosti intai fata de tine chestia asta ...dar viitorul suna bine . Apropo asta era un topic la obiect. Exprima-ti opinia. Punctul 2 nu mai e necesar, ca oricum nu exista alta in afara de benve .............glumesc Eu cu asta as pleca: Ala e un X-chalenge adventurizat ? Da si asta merge in locul batranului Dakar insa cura de slabire la care a fost supus ca sa iasa X- Chalenge a avut si urmari negative in plus trebuie sa bagi o gramada de bani in el ca sa iasa adv. Ce mi-a placut la mobra asta suspensia spate pe aer. mi se pare geniala abia ulterior am citit ca a fost " imprumutata" de la HP2. Editat Septembrie 20, 2011 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 Stiu ca te roade invidia si ca in secret iti doresti un BMW dar inca nu ai gasit resursele sa recunosti intai fata de tine chestia asta ...dar viitorul suna bine . Apropo asta era un topic la obiect. Exprima-ti opinia. Opinia mea la obiect: Pt pct 1 - ---- nimic Pt pct 2 - XR650R sau LC4 Precizez ca, daca as pleca in turul lumii, as avea tendinta sa merg pe rute neasfaltate. Altfel, daca as merge numai pe asfalt, cred ca as alege VStrom sau TDM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 Ala e un X-chalenge adventurizat ? Da, si in aceeasi categorie mai intra si celebrul Xchallenge al lui Callenbach, de pe advrider. Asta are un rezervor suplimentar pus sub codita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 (editat) Opinia mea la obiect: Pt pct 1 - ---- nimic Pt pct 2 - XR650R sau LC4 Precizez ca, daca as pleca in turul lumii, as avea tendinta sa merg pe rute neasfaltate. Altfel, daca as merge numai pe asfalt, cred ca as alege VStrom sau TDM. Variantele tale miros un pic a cross si totusi intr-un tur al lumii chiar asa cum il vezi tu mergi pe drumuri nu pe campuri. XR650R n-am avut onoarea dar LC4 un pic, cred ca daca as merge pe el pana la Brasov mi-ar zornai ochii in cap si a doua zi dimineata. Cu siguranta nu as vrea sa inconjur lumea pe LC4.In alta ordine de idei ca mobrele alea 2 sa ajunga sa fie de RTW trebuie modificate mult chiar mai mult deacat X-ul lui Angi. Da, si in aceeasi categorie mai intra si celebrul Xchallenge al lui Callenbach, de pe advrider. Asta are un rezervor suplimentar pus sub codita. Pe al lui Colebatch "il stiu" ca sa zic asa il urmaresc de cand il pregatea pt fugit de acasa. Insa daca citesti topicul lui de adventurizare completat cu impresii dupa revenirea din prima fuga prin Rusia si toate Stan-urile cu putinta omul zice pe sleau si de bine si de rau . La capitolul "de bine" nu mai zic, ca e evident, s-a intors calare. Acum ca sa-i fac o placere lui Andrei, zic de rau : 1 Alternatorul redus mult fata de Dakar [vroia sa il schimbe cu unul de 650gs mono] 2 Subcadrul spate gasit fisurat [ce-i drept la inspectia de dupa intoarcere] am inteles ca BMW l-a schimbat la modelele mai noi nu mai e Al e otel. 3 Modificarile aduse de Colebatch ca sa isi poata duce tot calabalacul dupa ce ca au fost greu de facut si costisitoare au si cedat in draci majorand diametrele suruburilor de prindere in mod constant [otel in aluminiu nu e o combinatie buna]. Asta asa ce imi aduc aminte din memorie de acum 2 ani parca. Editat Septembrie 20, 2011 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 Din cate stiam eu pe HP2 nu se poate pune ABS. Daca cumva ma insel DA si eu as vrea ABS de fapt nu mi-as mai lua o mobra fara ABS. Si eu stiu 99% ca pe HP2 Enduro nu a fost ABS; cred ca doar pe HP2 Megamoto, din 2008. Eu am spus doar ce i-ar lipsi pt. a fi motocicleta ideala (dupa gustul meu) pt. inconjurat lumea. Au renuntat insa la multe (ABS, telelever, al doilea disc pe fata etc) pt reducerea greutatii. Da, din pacate lumea are impresia total falsa ca inconjurul lumii inseamna doar endureala la greu, gandindu-se probabil la povestile despre Siberia sau Mongolia si ca vezi-Doamne un "prapadit" de monocilindru cu ceva kg in minus devine automat motocicleta ideala; eu cred ca este total fals, la un asemenea drum cand stai non-stop mii de km cu fundul in sa, confortul este de asemenea extrem de important, si asta inseamna si un motor care sa te care pe tine + bagaje fara chinuri, si suspensii de calitate, ceva dotari etc etc. Iar HP2 are sub 200kg cu plinurile facute iar de capacitatile ei enduro nu se poate discuta. Marea ei problema ramane pretul extrem de prohibitiv, nu mai vorbim ca sunt destul de rare. Am avut ocazia sa fac si un scurt training enduro cu ea, alta data test pe strada... m-a impresionat tare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 21, 2011 Share Postat Septembrie 21, 2011 (editat) HP2 stiu ca inseamna High Performance si 2 probabil 2 cilindri. De ce ai face turul lumii cu o motocicleta high performance? Atunci sa bagam si EXC-urile in discutie Oricum, in stilul Long Way Round, cu masini suport, clar as fi mers cu moto de enduro prin Mongolia - Magadan. PS Exclusiv pt asfalt foarte bun as alege Goldwing. Sau o masina, ca sa nu ma ploua. Editat Septembrie 21, 2011 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.