Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Ma bag si eu in discutie si, de data asta, trebuie sa-i dau dreptate lui Cesar... uleiul curge, nu are cum sa ramana ca o pelicula, imortalizata in eternitate, comparatia cu vopseaua e ca intre gem si beton. In functie de vascozitate (si temperatura, evident), se scurge mai lent sau mai rapid. Dar se scurge. Ca nu se scurge tot, e ori din cauza ca din unele zone nu are cum sa ajunga in baie, ori ca nu se asteapta suficient de mult. Cum a spus si Cesar, daca il intorci pe diverse parti si il lasi sa se adune, o sa vezi ca mai curge... evident, n-are nici pe dracu' daca mai raman 20ml de ulei vechi si nu o sa se apuce nimeni sa bataie motorul ca sa se scurga bine :)) 500ml in nici un caz... mai curand vorbim in procente, nu in ml... la mine intra vreo 2l, la altul intra vreo 4l... tot 500ml raman in motor la schimb? Eu zic ca nu... nici macar la un motor de capacitate mare nu ramane cantitate asa de mare, daca ai rabadare sa-l lasi sa se scurga (si schimbi si filtrul).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Draga Cezarel, eu iti sugerez un mini experiment:

 

Mergi tu acolo la tine in atelier, aseaza-te la o masa si fa un calcul simplu, suma suprafetelor pieselor interioare ale unui motor. Sa zicem ca-ti iese cu aproximatie, 1,5mp.

Apoi, mergi si cauta o poarta de tabla sau chiar o tabla cu suprafata de 1,5mp, pune cam jumatate de litru de ulei intr-o jumatate de sticla de suc taiata, ia o pensula de vopsit si unge toata suprafata aia de 1,5mp de tabla cu ulei.

La urma, vezi cat ulei iti ramane in jumatatea aia de bidon de suc.

 

Uleiul uns pe toate piesele + ulei ramas prin diverse colturi de chiulasa = ~ 300-500ml - in functie de motor.



Geo_ZGA - iti sugerez si tie experimentul. - Eu iti zic ca poti sa astepti 43,5 milioane de ani si tot uleiul nu se va scurge de pe acea suprafata metalica.

 

p.s. - eu n-am facut experimentul, insa pot sa mi-l imaginez usor, voi care sunteti asa necredinciosi ca Toma, puteti sa-l incercati. :D

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BB, nu-i asa. Uleiul nu-i vopsea. Eu scurg uleiul intr-un lighean. Dupa ce termin las ligheanul inlinat la soare. In jumatate de ora se aduna tot jos, ramane o cantitate infima lipita de lighean. Ramane in motor pentru ca sunt zone de unde nu curge cu motorul in pozitia normala, mai ramane in canalele de ungere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu la care motor te referi dar cam mult ,ciudat de mult deoarece la mine zice 'Following engine overhaul-dry engine,new filter.............. .3.0litres' ;cred ca 4 ala era de fapt 3.

 

 

Sa-ti trimit manualul?

asta e la mine:

 

(am gresit, nu era 4,8 ci 4,6, dar tot e dif. de 1,1l)

post-24366-0-77616400-1373445865_thumb.png

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Draga Cezarel, eu iti sugerez un mini experiment:

 

Mergi tu acolo la tine in atelier, aseaza-te la o masa si fa un calcul simplu, suma suprafetelor pieselor interioare ale unui motor. Sa zicem ca-ti iese cu aproximatie, 1,5mp.

Apoi, mergi si cauta o poarta de tabla sau chiar o tabla cu suprafata de 1,5mp, pune cam jumatate de litru de ulei intr-o jumatate de sticla de suc taiata, ia o pensula de vopsit si unge toata suprafata aia de 1,5mp de tabla cu ulei.

La urma, vezi cat ulei iti ramane in jumatatea aia de bidon de suc.

 

Uleiul uns pe toate piesele + ulei ramas prin diverse colturi de chiulasa = ~ 300-500ml - in functie de motor.

 

Geo_ZGA - iti sugerez si tie experimentul. - Eu iti zic ca poti sa astepti 43,5 milioane de ani si tot uleiul nu se va scurge de pe acea suprafata metalica.

 

p.s. - eu n-am facut experimentul, insa pot sa mi-l imaginez usor, voi care sunteti asa necredinciosi ca Toma, puteti sa-l incercati. :D

 

Si eu imi pot imagina ca pot sa zbor, asta nu inseamna ca e si real :))

Eu imi imaginez experimentul tau, dar cred ca imaginatia mea e mai practica putin... iti ramane putin ulei in bidonul de suc si restul, dar pe poarta, se scurge pe jos :))

 

O sa fac un alt experiment, cand o sa ajung la final cu mobra... o sa dau afara uleiul vechi, fara sa ma intereseze cat iese, pt ca are aproape 3 ani de cand sta in motor... o sa pun ulei proaspat, pana la semn, o sa vad exact cat a intrat, o sa pornesc motorul (daca porneste) 10-15-30 min... dupa care o sa golesc uleiul, lasat sa se scurga bine, si o sa masor cat s-a scurs. Oricum voi face asta, ca sa "spal" depunerile si ramasitele de ulei statut.

p.s: scrie in manual cat intra, cu sau fara filtru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De pe pereti se scurge daca il lasi suficient de mult, dar mai ramane prin anumite zone de unde nu se poate scurge in baie. Daca era o problema faptul ca ramane o cantitate de ulei uzat s-ar fi straduit producatorii sa rezolve asta.

Si de aceea hatesti motocicleta .ca e a ta si vrei ce-i mai bun pt ea. Daca observi diferenta intre motoarele din Vest si din Est -in Vest ,aia se duc la service-ul dedicat marcii si fac schimbul de ulei cu aceeasi marca de ulei (daca a pornit cu ulei Shell ,apoi tot ulei Shell foloseste ) ceea ce e benefic pt motor deoarece si daca ramane (si ramane) o cantitate mica de ulei in motor ,nu-i bai.

B.B. ,scuza-ma ca te-am stresat de nu te mai poti controla si strigi da' citatul cela in engleza e dinrt-o carte de service (scuza-ma ca nu am dat si traducerea) . Iar ajungem la concluzia ca de fapt aia care indica schimbarea filtrului de ulei la schimbarea tipului acestuia sunt prosti si nu stiu ce vorbesc si ca poti reface nivelul in baie cam cu orice tip de ulei - s-au chinuit uni sa le clasifice ,asa,pt market; o fi si asta o strategie de market?

 

B.B. ,daca reduci cantitatea de ulei la 300 inseamna ca esti pe drumul cel bun !

 

Mai simplu , cand faci schimbul recupereaza uleiul intr-un vas gradat / lighean si goleste-l in sticle pt a vedea volumul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si de aceea hatesti motocicleta .ca e a ta si vrei ce-i mai bun pt ea. Daca observi diferenta intre motoarele din Vest si din Est -in Vest ,aia se duc la service-ul dedicat marcii si fac schimbul de ulei cu aceeasi marca de ulei (daca a pornit cu ulei Shell ,apoi tot ulei Shell foloseste ) ceea ce e benefic pt motor deoarece si daca ramane (si ramane) o cantitate mica de ulei in motor ,nu-i bai.

:lol: :lol: - asa crezi tu ca fac aia in vest?

B.B. ,scuza-ma ca te-am stresat de nu te mai poti controla si strigi da' citatul cela in engleza e dinrt-o carte de service (scuza-ma ca nu am dat si traducerea) . Iar ajungem la concluzia ca de fapt aia care indica schimbarea filtrului de ulei la schimbarea tipului acestuia sunt prosti si nu stiu ce vorbesc si ca poti reface nivelul in baie cam cu orice tip de ulei - s-au chinuit uni sa le clasifice ,asa,pt market; o fi si asta o strategie de market?

Bai omule, tu poti sa pricepi ca e inclus in standardul API? Uleiurile pot fi amestecate fara sa se intample nimic.

Da, uleiurile sunt clasificate, normal dar pe alte criterii, nu criterii de marca.

Daca tu iei un litru de ulei castrol 10W40 poti sa-l amesteci cu 1L de mobil1 10W40 si cu 1L de 10W40 de Valvoline si nu se intampla nimic.

O sa ai un ulei 10W40.

Toti producatorii de uleiuri trebuie sa respecte standardele API, eu ma refer la ulei de marci diferite, nu tipuri diferite de ulei.

 

 

Vezi poza pusa de @gn77

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am schimbat singur uleiul mereu si nu cred ca le vreun service din vest faceau mai bine treaba asta. Am fost de cateva ori cu masina in garantie la reprezentanta. Surpriza, mi-au pus 5l in loc de 4,5 profesionistii.

In manual nu zice sa inclin motocicelta sau sa o intorc cu rotile in sus sa se scurga si restul de ulei, asa ca schimb doar cei 3,3l care curg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdanele, iar ai inceput sa elucubrezi :)

 

Cauciucuri, frane,... acum ulei. La cate capitole trebuie sa iti demonstrez ca esti pardaf?

Vezi poza pusa de gn77 si apuca-te de vopsit gardul ala cu ulei.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@geo ZGA

O parte din ulei se scurge, dar o parte din ulei ramane permanent pe tabla daca nu este spalat cu ceva.
Tu vrei sa zici ca acel ulei care ramane permanent pe acea bucata de metal e intr-o cantitate asa neglijabila incat sa fie considerata 0? :huh:
Vezi poza pusa de gn77, 1,1L de ulei diferenta la overhaull.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim din carti sau din practica? Mie la masina nu-mi ramane niciodata mai mult de 100 ml de ulei in motor, in conditiile in care intra 3,8l cu tot cu filtru, scris in carte. Pe gradatia bidonului, mai ramane cam 250-300 ml maxim. In conditiile in care pun mereu uleiul la semnul maxim al jojei, pt ca vede destula forja incat sa-l mai arda.

Da, exact asta vreau sa spun... cantitatea de ulei ramasa pe o bucata de metal este neglijabila. Un experiment simplu ar fi sa pui o teava/tija de metal pe verticala cu un vas gradat sub ea... unsa cu cantitatea X de ulei (vascozitate mica, sa nu se stea 100 ani dupa el), lasata mai mult timp (1-5-10-20 ore, whatever, cat vrea fiecare) la scurs... si vazut cat s-a scurs.

p.s: lasa-ma cu service-urile, sunt patit cu masina. Vorbind strict de schimbul de ulei si facand exceptie de multe altele: 4l de ulei in loc de 3,8 pe principiul "lasa ca merge asa, ca tu o alergi si se duce"... am tras cu seringa diferenta; 5w30 in loc de 5w40 pt ca asta "facea" producatorul auto la momentul respectiv (evident ca nici un producator auto "de masa" nu face si uleiuri) si chitaiau tachetii de zici ca aveam soareci sub capac... ma duceam la revizie (in garantie) cu uleiul meu (Castrol o perioada, pana n-am mai gasit decat "made in UE" si Motul 5w40) si uleiul 5w30 "obligatoriu" i-l lasam mecanicului spaga.

p.p.s: sper ca nu incepi cu faze de genul "vorbim de motociclete, nu de masini"... tot motoare cu ardere interna sunt, tot benzina.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim din carti sau din practica?

 

Exact! :D

Bogdanel vorbeste din experimentul cu bidonul de cola, pe care nu l-a facut dar pe care si-l poate imagina :)))

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact! :D

Bogdanel vorbeste din experimentul cu bidonul de cola, pe care nu l-a facut dar pe care si-l poate imagina :)))

 

Un mic off topic: cred ca e ceva in aer de suntem de acord unul cu altul azi :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, e exact din ciclul: "eu merg doar 200km pe an dar dau sfaturi cu titlu de lege despre franare, situatii de urgenta, tehnici de pilotaj, etc. " :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu n-ai sa te saturi vreodata sa te asculti vorbind prostii. Mai nou, prostii si aberatii din lumea pieselor unse cu ulei....

 

Teoretic, pe strada/drum public, merg 0 km pe an :) (Dar tie iti urez calatorii superbe cu sifonierul)

Daca mersul si kilometrii au legatura cu cati ml de ulei raman in motor, mai ametitule, clar ma depaseste felul in care faci tu rationamente.

Lasa-te de discutii tehnice pentru ca ai mai incercat si ai iesit ciufulit grav.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine raman 200 ml in motor, cum spune BB lipiti pe cilindru,etc etc. nu are rost sa scutur scuterul stanga dreapta,chiar citisem sa-i dai o cheie sa scoata si uleiul de pe conductele de ungere. nu mai ma complic, il scurg si pun altul,fara manevre.

post-10059-0-91520400-1373454073_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu n-ai sa te saturi vreodata sa te asculti vorbind prostii. Mai nou, prostii si aberatii din lumea pieselor unse cu ulei....

 

Teoretic, pe strada/drum public, merg 0 km pe an :) (Dar tie iti urez calatorii superbe cu sifonierul)

Daca mersul si kilometrii au legatura cu cati ml de ulei raman in motor, mai ametitule, clar ma depaseste felul in care faci tu rationamente.

Lasa-te de discutii tehnice pentru ca ai mai incercat si ai iesit ciufulit grav.

 

Nu ziceam de asta dragul meu Cezarel, ziceam de cum dai tu sfaturi despre franare si stiluri de pilotaj cu 300km de mers pe an pe motor.

 

Oricum, daca nu intelegi rationamentul cu uleiul uns pe tabla aia si comparatia cu vopseaua incep sa ma indoiesc serios de capacitatile tale intelectuale.

Unii pur si simplu nu pot, asta e..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e o neintelegere - 0 (zero Km) in regim de strada (oficial) :)

Logica ta este foarte precara daca esti incapabil sa analizezi informatia si sigurul tau reper intelectual este numarul de kilometri parcursi de cand m-am lasat de mers pe strada :) Inca o data esti nostim, stramba lemne (stii tu de ce). Oricata logoree ai pe forumul asta, ramai acelasi baiat care de abia se taraie pe doua roti. Cum ai putea sa zici in ce fel se procedeaza cand se merge tare?

 

Ce-ti mai spun unicornii care iti alearga prin cap, despre uleiul captiv din motor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e la mine:

 

(am gresit, nu era 4,8 ci 4,6, dar tot e dif. de 1,1l)

Cred ca este o greseala de tiparire. N-are unde sa mai intre 1,1L de ulei dupa o reparatie capitala.

La mine la Suzuki GSF 1250 K7 scrie asa: 3l daca schimbi doar uleiul, 3,5 l daca schimbi si filtrul si 3,7 litri dupa reparatie capitala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca este o greseala de tiparire. N-are unde sa mai intre 1,1L de ulei dupa o reparatie capitala.

La mine la Suzuki GSF 1250 K7 scrie asa: 3l daca schimbi doar uleiul, 3,5 l daca schimbi si filtrul si 3,7 litri dupa reparatie capitala.

aia era din Haynes, asta e din cel original Suzuki. m-am uitat si la Katana de 750 (cam acelasi motor), acolo e chiar si mai mare diferenta.

post-24366-0-47248500-1373467051_thumb.png

post-24366-0-99137900-1373467057_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B.B. ,te cam contrazici .

Cezar ,el se face ca nu intelege sau asa e de obicei?

Efectele folosirii uleiurilor in mod necorespunzator se pot evidentia imediat sau in timp ,fara sa-ti dai seama .

Majoritatea suprafetelor care intra in contact cu uleiul (dintr-un motor) sunt din aliaje de aluminiu ,suprafetele de otel sunt majoritar lise . Motoarele OHC (DOHC) formeaza cavitati in jurul axei (-lor) cu came in care sta uleiul .Cand deschizi golirea ,se scurge doar uleiul din baie,conducte,eventual din radiator (daca este) ;cel acumulat in chiuloase nu !

Stiam pe cineva (fiei tarina usoara!) care la un motor necunoscut facea schimbul in 5 etape :

1) golit uleiul vechi si lasat 5' la scurs

2)bagat motorina la nivel si rulat 15" la relanti motorul

3)golit motorina , bagat ulei de motor care era mai ieftin si rulat motorul 5' la relanti

4)golit uleiul ,dat jos filtrul si scurs bine

5)pus dopul ,schimbat filtru si umplut cu ulei corespunzator la nivel .

Acum pasii 2,3,4 se salta pt ca exista o chestie care se gaseste sub denumirea comerciala de engine flush .

In manual nu zice nici ce marca de ulei sa folosesti , nici ce tip de filtru .Atat ca uleiul recomndat (clasa) si filtrul corespuzator .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-ti mai spun unicornii care iti alearga prin cap, despre uleiul captiv din motor?

lasand polemica la o parte..cezar ce zici de treaba asta?

 

aia era din Haynes, asta e din cel original Suzuki. m-am uitat si la Katana de 750 (cam acelasi motor), acolo e chiar si mai mare diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma batea si pe mine gandul la un engine flush... dar oare merita? Pt ca DIN AUZITE, am inteles ca ar putea sa si dauneze motorului, dislocand depunerile care ajung sa se propteasca prin diverse canale. A folosit cineva?

Eu ma gandeam doar sa fac un schimb de ulei pt 10-15 min de mers la ralanti, sa-l dau afara si sa pun un alt schimb de ulei, cu filtru nou... si atat.

In motorina nu stiu daca sa am incredere, am mai auzit ca se facea "pe vremuri", dar....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...