Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Ca sa fie multigrad unui ulei de baza i se adauga aditivi de imbunatatire a vascozitatii. Functie de vascozitatea uleiului de baza si plaja de vascozitate dorita pe zona 0-100gr.C cantitatea de astfel de aditivi e mai mare sau mai mica, numita factor specific de crestere a vascozitatii.

 

Un ulei 10W40 va avea nevoie de o crestere a vascozitatii specifice cu factor 4 pe cand un 20W50 desi algebric pare identic, de un factor de numai 2,5. De remarcat ca aditivii de imbunatatire a vascozitatii, la fel ca toti ceilalti aditivi nu sunt lubrifianti si sunt predispusi la distrugere in conditii de stres similare cu cele din cutiile de viteze.

 

Concluziile le trageti voi!

 

Nu este vorba exclusiv despre tipul si cantitatea de aditivi. E prea simplist sa reduci totul la asta.

Intre uleiurile etichetate in general drept sintetice si cele etichetate semi sau minerale este in primul rand o diferenta majora de baza de la care se pleaca pentru rafinare.

Uleiul etichetat mineral se obtine aproape exclusiv din titei parafinic. Cu cel sintetic e mai complicata treaba pentru ca, in functie de vascozitatea care trebuie obtinuta se foloseste atat titei parafinic cat si naftenic. Practic, desi exista acelasi tip de ulei, de la acelasi producator, pentru vascozitati diferite bazele vor fi foarte diferite si culmea, aditivii sunt aproape identici.

Un 10W50 va avea baza parafinica mai consistenta decat un 10W40 desi pe ambalaj scrie ca e doar diferenta de vascozitate. In realitate sunt produse foarte foarte diferite dpdv al bazei. Povestea cu clasele de vascozitati diferite obtinute doar din jonglarea cu aditivi este doar o poveste in cele mai multe cazuri.

» Post actualizat in 20 Jan 2015 10:22

Tu nu intelegi chestiuni elementare si te iei de el.

 

 

Oricum, ce spui nu are nici o legatura cu faptul ca tu confunzi temperatura mediului ambiant cu temperatura uleiului din motor in timpul functionarii. Ei lasa, ca acuma stii.

 

Explicatia pentru care e mai bine sa folosesti un ulei cu diferenta mai mica intre primul si al doile indicator, si cea corecta a dat-o

yo4hgx mai sus, si, dupa cum vezi, nu are nici o legatura cu elucubratiile tale cu temperatura la nivelul asfaltului din Bucale vara.

daca un ulei cu indicativ 10w40 se recomanda a fi folosit la temperaturi ale mediului ambiant pana la 45 de grade (deci chiar si in Africa subsahariana), vii tu, carpaciul de cartier, sa ne dai noua povete sa folosim 10W50 sau 20w50. Ca o remarca, 10W50 e mult mai prost ca un 10w40, pe acelasi considerent, e mult mai aditivat. si 15w50 e mai prost ca 10w40.

Cu cat diferenta e mai mare intre cei doi indicativi la un ulei multigrad, cu atat uleiul ala e mai prost.

 

Nu e prima oara cand sustii cu inflacarare idei fara sa te pricepi. Acum cativa ani habar nu aveai ca aderenta e influentata de pata de contact si ai tinut-o pe a ta pana in panzele albe. Ma rog... treaba ta.

Din punctul meu de vedere, factorul decisiv pentru siguranta in exploatare a unui motor este temperatura de lucru a lubrifiantului. Temperatura mediului ambiant influenteaza capacitatea motorului de a se raci. Dar asta nu spune nimic despre exploatarea in conditii severe.

Din pacate, atunci cand temperatura uleiului trece cu mult de 100 de grade, vorbim despre conditii severe. Practic, dupa logica ta, ar trebui considerat ca uleiurile pentru motocicletele de cross si hard enduro 10W60 (motoarele alea lucreaza foarte incins si racirea de multe ori e deficitara) sa fie cele mai proaste. Asta nu e logica, este ignoranta.

» Post actualizat in 20 Jan 2015 10:29

Cu cat un ulei de motor va fi expus mai mult la temperaturi inalte, cu atat se va altera mai repede. Asta inseamna ca vascozitatea sa va scadea mai rapid in timp, indicele de vascozitate va scadea si el. Insasi standardul de masurare a vascozitatii uleiurilor de motor ASTM D445 precizeaza ca rezultatele masuratorilor sunt influentate de cicluri de incalzire-racire ale uleiului.

In final, fiecare alege dupa cum il duce capul ;)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oricarui ulei ii scade viscozitatea odata cu cresterea temperaturii lui!

Iaca ai descoperit tu acum toarta de la cana.

 

Cand producatorii de motoare si de uleiuri pun poza aia cu diferitele grade de ulei ce pot fi folosite in functie de temperatura mediului ambiant, iau in considerare cele spuse de tine mai sus.

Pt 10W40 limita e 45 de grade a mediului, iar inginerii aia care au conceput uleiul s-au gandit ca la o temp a mediului ambiant de 45 de grade, un motor folosit in forja poate ajunge la temperaturi de peste 100 grade.

Dar sa nu uitam ca multe motociclete au si radiatoare de ulei, radiatoare care tocmai asta fac, racesc uleiul!

 

Tu iti pui problema la motociclete, care au motorul mult mai expus ca la automobile, dar saracele automobile care merg cu 5w30 in ziua de azi, ce se fac saracele in zilele de arsita si cu motorul ascuns sub capota si acoperit cu diverse materiale izolatoare fonic? Cum supravietuiesc saracele?

Si tu mai uiti un lucru, intr-un motor racit cu apa uleiul nu poate ajunge la temperaturi extreme, pentru ca temperatura intregului ansamblu se uniformizeaza. Nu poti sa ai ulei la 150 de grade si apa la 80... cand esti in pericol sa se incinga extrem uleiul vor fi multe alte semne inainte de asta.

 

Asta se chinuie sa faca producatorii de uleiuri de ani si ani ai ani de zile, sa faca viscozitatea uleiului cat mai stabila functie de temperatura si totodata sa nu le faca foarte groase, si hopa a venit brusc un mecanic aviator proiectant din bucuresti care a descoperit secretul!! "pune dom-le 20w50 si ai rezolvat problema! " :D

Nu e chiar asa, trebuie sa existe si la viscozitate o limita, nu poti pune un ulei prea gros in motor cu speranta ca o sa fii protejat la 50 de grade afara in arsita bucuresteano-sub-sahariana dar tu de fapt mergi maj timpului la temperaturi intre 20 si 30 de grade cu un ulei prea gros, care o sa faca mai mult rau decat bine.

Citeste despre efectele uleiului prea gros in motor si o sa vezi ca nici asa nu-i bine, nu degeaba la masini in ziua de azi peste tot se recomanda de la 10w40 in jos, uleiuri foarte subtiri, 0w30, 5w30, ... si tu recomanzi sa pui in motor ulei super gros de frica temperaturilor... Bine ca nu le recomanzi sa puna T90 de cutie, zau! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule posesor de sifonier :D, cum ramane cu 10W60?

Dupa tine, este cea mai proasta calitate, corect? Sau te dezici de ce ai scris cu o postare inainte?

 

Antigelul in radiator la 110 si uleiul de motor la 130 s-a mai vazut de multe ori. Ce spui tu insa este total ne-realist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, 10W-60 e maximum de prost comparat cu altele cu un interval mai mic.

Faptul ca e mai scump nu-l face neaparat mai bun, ci indica doar ca e rar folosit si are o tona de aditivi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se face o clasificare a uleiurilor pentru regimuri grele de lucru, in multe cazuri nu indicele de vascozitate citit initial pe bidon, este cel care reflecta calitatea in conditii extreme. Uleiurile sunt supuse la probe de laborator, la forte de forfecare si strictiune ca in interiorul unui motor si al cutiei de viteze. Se poate ajunge ca un ulei cu indicele de vascozitate mai mare, sa se comporte mai slab ca unul cu o valoare mai mica, in conditiile mecanice de mai sus si temperatura de 100 grdC. Practic, vascozitatea in aceste conditii, poate sa fie total opusa_aici este proba de foc si lupta intre vascozitati/performante, in aceste conditii cu verificari, masurari si comparatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, 10W-60 e maximum de prost comparat cu altele cu un interval mai mic.

Faptul ca e mai scump nu-l face neaparat mai bun, ci indica doar ca e rar folosit si are o tona de aditivi.

 

Bravo! :D KTM tocmai a castigat Dakar-ul 2015 folosind uleiul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbat in fiecare seara.... normal.

Regulamentul a fost destul de drastic anul asta. Nu stiu daca au facut schimb de ulei zilnic. Totusi, daca te iei dupa logica colegului, de ce n-au folosit 10W 40?

» Post actualizat in 20 Jan 2015 12:35

Daca motoreta mea are schimbator de caldura apa ulei, insemna ca uleiul nu trece de 100-105 de grade nu?

 

Monteaza un termometru pe baia de ulei sau verifica la o motocicleta care are montat asa ceva. O sa ai o surpriza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo! :D KTM tocmai a castigat Dakar-ul 2015 folosind uleiul asta.

 

Pariu pe ce vrei tu ca daca foloseau 10W40 tot castigau Dakarul.

 

Nu poti compara conditiile de cursa cu cele de strada; daca pentru un raliu e important sa reziste in regim de forja pentru perioade scurte de timp, pentru oamenii normali e important sa reziste perioade mai lungi de timp (mai bine zis km de mers) in conditii normale, si nu forja.

Cei de la Dakar schimba uleiul dupa fiecare etapa, seara.. asta de bine ce rezista.

 

Pe mine, ca utilizator, nu ma intereseaza ca un ulei sa reziste 700km de forja continua, ma intereseaza sa reziste 5-10.000 de km de mers normal.

Iar daca pun un ulei asa gros si nu folosesc motocicleta la forja maxima, ca aia la Dakar, e posibil sa o fuck mai repede decat daca as pune un ulei mai subtire.

 

Dar astea sunt fineturi de deductie logica pe care tu oricum nu le pricepi! :D

 

Bravo Mani!!

 

Hai ca Mani nu a schimbat nici un motor, dar ceilalti cate au schimbat? Tu asa faci la motoretele tale? Recunoaste, mergi ziua cu 10w60 si seara schimbi motorul la tine in bivuac. hahaha

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am cum sa dau explicatii unui personaj bolnav sa aiba dreptate :)

Nici nu am cum sa ma pun cu un fel de a vedea lucrurile, total pe dos, al cuiva care o tine pe a lui doar pentru ca asa ii place. S-a mai intamplat de mai multe ori pe forumul asta sa dai cu mucii in fasole si n-ai fost in stare sa recunosti ca nu te pricepi. Asta e!

 

Succes in activitate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Costele, de cate ori am gresit pe forum am recunoscut, din nefericire pentru tine nu s-a intamplat sa gresesc cand am avut dispute cu tine.

Pentru ca, asa cum ma descrii tu pe mine, asa esti tu, inapt sa admiti ca gresesti si o dai in clasica ta vreajala pe langa subiect.

 

Ca sa concluzionam:

 

1. daca aia la Dakar au castigat cu 10W60 nu justifica cu nimic faptul ca si noi trebuie sa folosim 10w60 - e la mintea cocosului.

2. habar nu aveai ca pe tabelele indicatorilor SAE din manuale, pe orizontala e trecuta temperatura mediului ambiant

3. In conditii normale orice manual moto indica acea plaja, ei recomanda 10W40, pentru cei cu pasarele la cap si care nu au ce face cu banii si care asculta la ilustri mincinosi ca tine, da, se poate pune si 20w50, si 15w50, si 10W60 si ce mai vor ei, insa in afara de a pierde niste bani si vremea cautand aceste uleiuri nu vor realiza nimic.

 

Sper ca am incheiat discutia, asa cum zici, lasa-ma sa am dreptate pana la capat, pentru ca de data asta am.

Hai sa fii sanatos, mergi cu Domnu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. daca aia la Dakar au castigat cu 10W60 nu justifica cu nimic faptul ca si noi trebuie sa folosim 10w60 - e la mintea cocosului.

o intorci cam cum iti place tie :) Ai afirmat ca "10W-60 e maximum de prost comparat cu altele cu un interval mai mic" pe ce se bazeaza aceasta concluzie?

» Post actualizat in 20 Jan 2015 13:24

2. habar nu aveai ca pe tabelele indicatorilor SAE din manuale, pe orizontala e trecuta temperatura mediului ambiant

Inca o concluzie pripita: la momentul cand recomandam altor motociclisti sa citeasca diagrama de vascozitati recomandate de producator tu sustineai ca daca scrie pe buson 10W 40 aia trebuie sa pui. Intre timp nimic nu s-a schimbat in ceea ce sustii :)

Daca habar nu avea, cum as putea sa inteleg lucruri mai avansate pe care tu refuzi sa le accepti intr-o argumentatie?

 

 

3. In conditii normale orice manual moto indica acea plaja, ei recomanda 10W40, pentru cei cu pasarele la cap si care nu au ce face cu banii si care asculta la ilustri mincinosi ca tine, da, se poate pune si 20w50, si 15w50, si 10W60 si ce mai vor ei, insa in afara de a pierde niste bani si vremea cautand aceste uleiuri nu vor realiza nimic.

Sunt multe exemple cand acelasi tip de ulei este mai ieftin in varianta 15W-50 sau 20W-50 decat 10W-40 deci iarasi ai o perceptie eronata.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AMSOIL, MOBIL 1, REDLINE .... in Romania, la Alba Iulia ..

 

A luat cineva ulei de aici ??

 

 

http://syntheticoil-europe.eu/en/

Da, am luat eu, dar nu ulei ci aditiv ZDDP (http://syntheticoil-europe.eu/ro/132-redline-aditiv-zddp.html) cand au avut niste reduceri in noiembrie. Costul livrarii mi s-a parut un pic ridicat (aprox 22 RON pt Bucuresti), dar nu am avut nicio problema.

 

Mai bine foloseste varianta in romana http://syntheticoil-europe.eu/ro/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am luat eu, dar nu ulei ci aditiv ZDDP (http://syntheticoil-europe.eu/ro/132-redline-aditiv-zddp.html) cand au avut niste reduceri in noiembrie. Costul livrarii mi s-a parut un pic ridicat (aprox 22 RON pt Bucuresti), dar nu am avut nicio problema.

 

Mai bine foloseste varianta in romana http://syntheticoil-europe.eu/ro/

De 2 ani folosesc Bel-Ray Vtwin 20W50 semisyn, insa ma tot gandeam la uleiurile americane ..... imi faceau cu ochiul .....As pune unul din cele 3 enumerate ....desi nu am avut nici o problema cu actualul Bel-Ray.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Costele, de cate ori am gresit pe forum am recunoscut, din nefericire pentru tine nu s-a intamplat sa gresesc cand am avut dispute cu tine.

Pentru ca, asa cum ma descrii tu pe mine, asa esti tu, inapt sa admiti ca gresesti si o dai in clasica ta vreajala pe langa subiect.

 

Ca sa concluzionam:

 

1. daca aia la Dakar au castigat cu 10W60 nu justifica cu nimic faptul ca si noi trebuie sa folosim 10w60 - e la mintea cocosului.

2. habar nu aveai ca pe tabelele indicatorilor SAE din manuale, pe orizontala e trecuta temperatura mediului ambiant

3. In conditii normale orice manual moto indica acea plaja, ei recomanda 10W40, pentru cei cu pasarele la cap si care nu au ce face cu banii si care asculta la ilustri mincinosi ca tine, da, se poate pune si 20w50, si 15w50, si 10W60 si ce mai vor ei, insa in afara de a pierde niste bani si vremea cautand aceste uleiuri nu vor realiza nimic.

 

Sper ca am incheiat discutia, asa cum zici, lasa-ma sa am dreptate pana la capat, pentru ca de data asta am.

Hai sa fii sanatos, mergi cu Domnu'

1. corect si bine argumentat.

2. verificat si de mine, cezar a picat examenul de capacitate, dar nu recunoaste, nu ne miram...

3. sustin recomandarea unor specialisti care au testat in laborator un ulei pe motor in toate conditiile. Oare cand vom invata in tara asta sa ne inclinam in fata stiintei si sa nu mai ascultam povesti si baliverne?

» Post actualizat in 20 Jan 2015 13:49

1. corect si bine argumentat.

2. verificat si de mine, cezar a picat examenul de capacitate, dar nu recunoaste, nu ne miram...

3. sustin recomandarea unor specialisti care au testat in laborator un ulei pe motor in toate conditiile. Oare cand vom invata in tara asta sa ne inclinam in fata stiintei si sa nu mai ascultam povesti si baliverne?

 

Repostez pasajul dintr-un rezumat al unui studiu referitor la uleiuri de motocicleta realizat in UK anul trecut....repet studiu=specialisti= laborator

Cititi cu atentie frazele din cele 3 chenare...

post-74268-0-37017000-1421761696_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru motoarele racite cu aer eu folosesc 15W50 sau 20W50 (mineral pentru cele fabricate inainte de 1980, semi pentru cele de dupa 1980). Am folosit si 10W40 (mineral si semi). Toate au functionat bine, dar cel putin CB-ul din 78 functioneaza mult mai bine cu 20W50 mineral.

 

Extrase din manualele de service pentru Honda CB750/CB550/CB350(1974-1978)

 

Fill the crankcase with approximately 3.7 U.S. qt. (3.5 l) of premium quality, SE, SAE 10W-40 or 20W-50 oil or its equivalent”

 

„Add aproximatly 3.0 gts. (2.9l) of good grade oil MS, DG or DM, SAE 10W-40 or 20W-50 into the oil tank”

 

„Recommended oil clasification SAE 10W-40 or 20W-50”

 

Extras din manualul de service realizat de un inginer Honda pensionat http://www.amazon.com/CB750-book-Putting-Them-Back/dp/B003NTKQTA

DON'T use 10w[anything] oil in the SOHC4 engine in summertime. An unfortunate Jinglish mis-translation of the Honda mauals in the early 1970s caused the 10w40 logo to show up in the manuals and on the dipstick: the Japanese warning actually stated "Never use LESS THAN 10w40 oil in this engine". This light oil will cause premature rocker shaft and engine bearing wear. Use at least 15w40, or 20w50 weight oils. If you tour, use only 20w50: 15w40 or 20w40 is OK for around-town use with the occasional highway trip. Use LOW DETERGENT OIL ONLY in all cases.

 

Dar nu cred ca situatia asta se regaseste si la motocicletele moderne :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De 2 ani folosesc Bel-Ray Vtwin 20W50 semisyn, insa ma tot gandeam la uleiurile americane ..... imi faceau cu ochiul .....As pune unul din cele 3 enumerate ....desi nu am avut nici o problema cu actualul Bel-Ray.

Am fost si eu foarte multumit de Bel Rey Thumper 15W50 (pentru un monociclindru racit pe aer). Am facut trecerea de la Motul doar pt ca era la oferta, dar am vazut ca ambreiajul se comporta mai bine si gasesc mai usor neutrul acum :))

Nu cred ca merita diferenta de bani cele din gama Red LIne sau Amsoil, dar fiecare dupa posibilitati.

Eu prefer sa schimb uleiul mai des pentru ca am si o vorba „Uleiul e cel mai ieftin mecanic!” :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru motoarele racite cu aer eu folosesc 15W50 sau 20W50 (mineral pentru cele fabricate inainte de 1980, semi pentru cele de dupa 1980). Am folosit si 10W40 (mineral si semi). Toate au functionat bine, dar cel putin CB-ul din 78 functioneaza mult mai bine cu 20W50 mineral.

 

Extrase din manualele de service pentru Honda CB750/CB550/CB350(1974-1978)

 

Fill the crankcase with approximately 3.7 U.S. qt. (3.5 l) of premium quality, SE, SAE 10W-40 or 20W-50 oil or its equivalent”

 

„Add aproximatly 3.0 gts. (2.9l) of good grade oil MS, DG or DM, SAE 10W-40 or 20W-50 into the oil tank”

 

„Recommended oil clasification SAE 10W-40 or 20W-50”

 

Extras din manualul de service realizat de un inginer Honda pensionat http://www.amazon.com/CB750-book-Putting-Them-Back/dp/B003NTKQTA

DON'T use 10w[anything] oil in the SOHC4 engine in summertime. An unfortunate Jinglish mis-translation of the Honda mauals in the early 1970s caused the 10w40 logo to show up in the manuals and on the dipstick: the Japanese warning actually stated "Never use LESS THAN 10w40 oil in this engine". This light oil will cause premature rocker shaft and engine bearing wear. Use at least 15w40, or 20w50 weight oils. If you tour, use only 20w50: 15w40 or 20w40 is OK for around-town use with the occasional highway trip. Use LOW DETERGENT OIL ONLY in all cases.

 

Dar nu cred ca situatia asta se regaseste si la motocicletele moderne :)

Eu am folosit doar 20W50 in cele 2 moto, pana acum (V twin-uri, racite una cu are, iar cealalta cu lichid). Nu am avut nici o problema .... sau, in cel mai rau caz, nu mi-am data seama ...

Dar vreau sa schimb cu un ulei american ...:) ma simt mai aproape de Route 66 ....:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In baie uleiul ajunge dupa ce a preluat caldura din cupla de frecare (ca are si functie de racire) si preia si caldura de la espamaent ca trece pe sub si radiaza bine merci. dar uleiul din baie pelaca la 120-130 de grade sa zicem, urca in pompa, e plimbat prin racitor si apoi ajunge in cupla de frecare la maxim 100-110 grade. Deci cand trebuie sa unga e la temperatura care trebuie, nu mai incins.

 

E greu sa estimezi cu precizie ce temperatura au uleiul si apa in diferite zone ale motorului.

De exemplu apa e cea mai incinsa in chiulasa si in cilindri. Practic in zona peretelui metalic, apa fierbe local si in restul sistemului de racire este la temperatura mai mica. Din cauza ca sistemul de racire este presurizat, apa va fierbe la mai mult de 100 de grade.

Sunt prezentate detalii si cateva imagini edificatoare pe site-ul celor de la Evans care au inventat un agent de racire care nu foloseste apa:

http://www.evanscooling.com/

 

Practic acelasi lucru se va intampla si cu uleiul care circula in motor - va avea zone in care temperatura va atinge maxime si zone in care va fi la minim. Cand trece prin racitorul de ulei nu va ceda toata caldura pe care o poarta si nu se va atinge echilibrul termic intre apa si ulei. Cand regimul de exploatare este intens sau racirea este deficitara, va fi mai incins decat apa din radiator. Daca in baia de ulei atinge 120 de grade, cu siguranta in chiulasa si in lagare va avea mai mult. De acord ca se raceste pe traseu (cand nu circula in zonele incinse) dar nu as putea sa zic cu cate grade. 10-20 de grade cred ca e o tinta cam optimista. In plus, ce te faci cand nu reusesti sa racesti apa din radiator in zilele caniculare cand mergi cu motocicleta din stop in stop?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manualul era facut luand in considerare uleiul de pe vremurile alea. Desi clasa de vascozitate e aceiasi azi, carcateristicile sunt cam altele.

Stiu, stiu, pacat de vremurile alea ca totul era mai simplu :))

Oricum, caracteristicile uleiurilor din zilele noastre (cel putin cele full si uneori cele semi) nu fac deloc bine motoarelor din anii 70. Am vazut cazuri (cel putin pe forumul SOHC) cu motoare afectate datorita nivelului ridicat de detergenti din uleiuri si al continutului scazut de fosfor si zinc din uleiurile zilelor noastre. Cel mai probabil datorita tipului de metal sau al procedurii metalurgice folosite la timpul respectiv.

Cei de la Motul au introdus gama Classic tocmai pentru a proteja motoarele acestea (fie auto sau moto) http://www.ulei-motul.ro/produs/36/motul-20w50-classic-1950-1970.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cezar, ai dovezi ca utilizand 10w40 comparativ cu 15W50, la doua motoare de aceeasi categorie in aceleasi conditii, pentru aceeasi perioada de timp, gradul de uzura la motorul cu 10 w este mai mare? Eu nu am gasit nimic, nu este nicio relatare dintr-o experienta practica de laborator, teren, etc ...nimic demonstrabil....atunci pe ce te bazezi? Deductie logica, inductie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...