Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

 

 

am intampinat insa problem chiar si in Canada de la mecanicii lui peste care refuzau sa-mi puna sintetic in garantie la motor nou.

intr-un final am gasit un dealer caruia ii mai mergea creierul.

 

 

Uleiul sintetic nu e recomandat pentru rodaj! Nu o spun eu, nici "mecanicii lu' peste" ci o autoritate in domeniu - Peter Brett, Consultant at Peter Brett Consulting

Past

Advisor Automotive Engineering at BP

Advisor, Automotive Technology at Castrol

 

 

Peter Brett says that they’ve discovered synthetic oils actually interfere with running in, for reasons which go beyond their low friction properties - there also seems to be a chemical process happening which hinders it. “Although you can treat an engine as fully run in after 500 miles, surface stabilisation continues for at least the first 5,000 miles of an engine’s life,” he says. “Synthetic oils actively prevent this from happening, and not simply by holding friction surfaces apart, although we still don’t know exactly why and how this happens. But there’s no doubt they inhibit the process itself. So the consequence of using a synthetic too early is your engine will never run in properly. I would even suggest waiting until 10,000 miles (16,000km) before using it in most engines subjected to normal use. Until then, you’re best to use an inexpensive but branded mineral oil.”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uleiul sintetic nu e recomandat pentru rodaj! Nu o spun eu, nici "mecanicii lu' peste" ci o autoritate in domeniu - Peter Brett, Consultant at Peter Brett Consulting

Past

Advisor Automotive Engineering at BP

Advisor, Automotive Technology at Castrol

 

“Synthetic oils actively prevent this from happening, and not simply by holding friction surfaces apart, although we still don’t know exactly why and how this happens...”

 

:lol:

 

"Peter Brett, Consultant at Peter Brett Consulting"

asta ce e?

consultantul lui peste prajit:

"we still don’t know exactly why" !!!!!

 

adica tu imi ceri sa cred eu unu' care habar n-are ce se intampla de ce se intampla ce se intampla tocmai in aria lui de expertiza???

sa cred unu care nu-mi vine cu nici un argument logic? aaa, ba nu, zice ca e consultant.

sa cred unu care-mi spune ca uleiul mineral e abraziv??? atunci de ce l-as pune?

 

uleiul mineral vine din frunze si dinozauri, si fecale de hipopotam, plus ulei reciclat, ars, de la mine din motor.

 

uleiul de rodaj e altceva, ala e pregatit de constructor special si da, e abraziv, dar dupa aia, singura deosebire este ca ala sintetic are mult mai multe calitati de ce vrei tu, onctuozitate, disipare de caldura, curatare de depozite de fum sau impuritati care se scurg de pe cilindrii etc, fierbe mult mai sus si deci protejeaza mai serios timpul cat sta in motor, iar molecula e creata in laborator, are toate moleculele de aceeasi dimensiune, de acelasi tip.

am mers 1,000km cu uleiul de rodaj, apoi, inca 200km cu full synthetic pentru spalare, apoi, schmb iar ulei + filtru si de atunci am pus numai sintetic.

am vandut motorul cand am ajuns la peste 25,000km fara reparatii, monitorizat la fiecare alimentare cu benzina, am pus si pe site aici tabelul, daca vrei il mai pun o data. si nu era motor de jucarie, urca in 14,000 RPM.

 

in plus am asistat si la teste de uleiuri.

faptul ca ala mineral e mai bun decat cel sintetic e un mit intretinut de cei "ce stiu" care vin cu argumente gen: "crede-ma ca stiu ce vorbesc"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti confuz si te contrazici singur... dar nici o problema, de fapt nici nu vrem sa ajungem la vreo concluzie ci doar sa facem caterinca , doar pentru asta exista forumul!?

 

Nu am sustinut ca uleiul mineral este superior celui sintetic ci doar ca pe perioada rodajului si macar a catorva mii de km dupa aceea uleiul mineral e mai potrivit. Asta nu inseamna ca nerespectarea acestei recomandari este o nenorocire si va distruge motorul.

 

Fiecare este liber sa procedeze cum doreste cu propriul motor, daca nu vrei sa iei in consideratie toate aspectele... bafta multa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol:

 

"Peter Brett, Consultant at Peter Brett Consulting"

asta ce e?

consultantul lui peste prajit:

"we still don’t know exactly why" !!!!!

 

adica tu imi ceri sa cred eu unu' care habar n-are ce se intampla de ce se intampla ce se intampla tocmai in aria lui de expertiza???

sa cred unu care nu-mi vine cu nici un argument logic? aaa, ba nu, zice ca e consultant.

sa cred unu care-mi spune ca uleiul mineral e abraziv??? atunci de ce l-as pune?

 

uleiul mineral vine din frunze si dinozauri, si fecale de hipopotam, plus ulei reciclat, ars, de la mine din motor.

 

 

faptul ca ala mineral e mai bun decat cel sintetic e un mit intretinut de cei "ce stiu" care vin cu argumente gen: "crede-ma ca stiu ce vorbesc"

Peter Brett este o somitate in domeniu..nu unul care habar nu are..nu vad care este problema sa folosesti ulei mineral in perioada de rodaj.Si nu a zis nimeni ca uleiul mineral este mai bun decat cel sintetic,nici nu ar avea cum...Asta cu dinozaurii este teoria organica a formarii petrolului cu care personal nu sunt de acord..nu are relevanta pt discutia noastra era numai o adaugire-exista mai multe teorii despre cum s-a format petrolul.

Editat de rob_debruce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe perioada rodajului si macar a catorva mii de km dupa aceea uleiul mineral e mai potrivit.

 

de ce?

raspunde-mi la intrebarea asta doar, de ce e mai potrivit?

 

Peter Brett este o somitate in domeniu..nu unul care habar nu are..nu vad care este problema sa folosesti ulei mineral in perioada de rodaj.Si nu a zis nimeni ca uleiul mineral este mai bun decat cel sintetic,nici nu ar avea cum...Asta cu dinozaurii este teoria organica a formarii petrolului cu care personal nu sunt de acord..nu are relevanta pt discutia noastra era numai o adaugire-exista mai multe teorii despre cum s-a format petrolul.

 

"we still dont know why" spune somitatea, care zice ca e mai bine sa folosim un lichid rafinat decat unul creat in laborator.

de ce?

'cause, we still dont know why!

 

veniti nene cu un argument

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce? Datorita propietatilor mult mai elastice ale acestui tip de ulei bazate pe faptul ca moleculele prezente in compozitia unui ulei mineral nu sunt egale ca si in cazul celor care compun uleiurile sintetice. De aceia, in aceasta etapa, indiferent de tipul de motor se recomanda acest tip de ulei, in afara de motoarele ce vin pe masinile noi care beneficiaza de un prerodaj inainte de a fi livrate, variatile de temperatura a motorului nefiind foarte mari si implicit fiind mai bine tolerat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mate, te inteleg, dar tu uiti un lucru, atata vreme cat dimensiunea moleculelor nu e egala, nu e controlabila, atunci nu e controlabila. un ulei mineral POATE da IMPRESIA ca are rezultate mai bune decat un sintetic, dar altul poate face mult mai mult rau.

asa cum se propaga insa mitul in mintea oamenilor, uleiurile minerale sunt superbe. au caracter abraziv DOAR in rodaj, dupa care sunt mult mult mai bune decat cele sintetice, caracterul abraziv de rodaj dispare..

 

asta e un mit.

si am lucrat la asa ceva prin 95 si nimeni n-a putut sa demonstreze nimic.

eu fara argumente, fara control nu ma poate convinge nimeni

si motocicleta mea a fost cel mai bun exemplu.

1,000km cu uleiul abraziv de rodaj, dupa care numai 5W40 sintetic pana la 25,000km, dupa care s-a vandut.

 

ca regim am dus-o pana-n 6,000rot/min, 1,000km, dupa care am tinut-o sub 9,000rot/min inca 2,000km, dupa care "i-am dat drumul"

ce zici tu cu elasticitatea mecanica a uleiului datorita moleculei nu tine usor.

cand se lovesc asperitatile alea metalice si se rup, poa sa fie si mama moleculei ca o spinteca ca pe oaie.

 

anyway, eu mi-am prezentat ARGUMENTELE, fiecare face cum il taie capul. stiu insa ca primeaza "mecanicul" si "dealer"-ul.

 

mie bavaria A REFUZAT sa-mi puna sintetic 5-50 la tractorul meu si cand era in afara din garantie, si cu hartie semnata pe raspunderea mea, chiar cu propunerea sa le cumpar mizeria de 20-40 mineral dar sa puna in motor uleiul meu.

pur si simplu au refuzat.

am facut ceea ce pot face. mi-am facut singur schimbul cu rezultatele asteptate.

 

slava domnului ca nu eram in romania cand mi-am cumparat-o p-aia noua ca in romania nu gaseam un baiat desptept care sa gandeasca.

 

io va urez sa aveti o vara lunga de tot si sa va puneti in motociclete ceea ce va face fericiti.

 

eu mai am de asteptat vreo 2 saptamani sa mi se vindece ochii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.eu fara argumente, fara control nu ma poate convinge nimeni.

2.ce zici tu cu elasticitatea mecanica a uleiului datorita moleculei nu tine usor.

3. stiu insa ca primeaza "mecanicul" si "dealer"-ul.

4.mie bavaria A REFUZAT sa-mi puna sintetic 5-50 la tractorul meu si cand era in afara din garantie, si cu hartie semnata pe raspunderea mea, chiar cu propunerea sa le cumpar mizeria de 20-40 mineral dar sa puna in motor uleiul meu.

pur si simplu au refuzat.

5.am facut ceea ce pot face. mi-am facut singur schimbul cu rezultatele asteptate.

6.io va urez sa aveti o vara lunga de tot si sa va puneti in motociclete ceea ce va face fericiti.

eu mai am de asteptat vreo 2 saptamani sa mi se vindece ochii

1.pai ti-am dat argumente de ce se foloseste ulei mineral pt rodaj

2.nu sunt argumentele mele ci ale unor experti in domeniu

3. eu nu iau sfaturi ad-literam nici de la unul nici de la altul..studiez, ma documentez si pe urma accept.

4. Bavaria a refuzat pe buna dreptate..atata vreme cat producatorul, cel care a conceput motorul spune ca trebuie sa folosesti 20w50 este normal sa-ti refuze.

5.Ai facut-o pe riscul tau..

6.Multam fain si vindecare grabnica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atata vreme cat motocicleta era in afara garantiei, atata vreme cat le dam in scris ca imi asum intreaga raspundere, e doar o chestie de a ajuta un client.

ma rog, totusi au refuzat, in romania, nu e o surpriza sa accepte sa fure uleiul si sa puna ceea ce cred ei.

rezultatul final care a fost?

tot mi-am pus. singur. castigam doar niste timp si ei, bani. romania.

 

dupa toata discutia, as cumpara un motor de la tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa toata discutia, as cumpara un motor de la tine.

:D care din ele?

Suzana nu o dau ca are valoare sentimentala..am cumparat-o aproape noua si este impecabila, BMW'ul merge ceas, KTM'ul este pt offroad'ul de fiecare sambata, so.. fiecare motor cu treaba lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La o masina, ai ulei de cutie care trebuie sa lucreze la presiuni extreme între dintii rotilor dintate la temperatura medie, Alt ulei, de motor, care trebuie sa ungă excelent la temperaturi mari si un ambreiaj, de regula uscat.

La multe motoare, Același ulei trebuie sa facă amândouă treburile si in plus scalda si discurile ambreiajului care trebuie... sa frece intre ele sa transmită miscarea.

Chiar este un ulei special.

 

Acum, BMW-ul recomanda 5W-40 sau 10W-50.

Cum iarna la zero nu merg cu motorul, mă uit la cifra a 2-a. 40 sau 50.

40, daca merg usor subturat pe căldura vara, simt ca parca ar freca. Probabil o păsărică. Dar cert este ca îmi creste consumul. 0.5l odată intermediar la 5000km, la 10000 îl schimb.

50, adică mai vascos la temperatura mare, pare ok la 40C cum au ajuns verile la noi.

De altfel motoarele pentru tari mai calde, vin cu asta in standard.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D care din ele?

Suzana nu o dau ca are valoare sentimentala..am cumparat-o aproape noua si este impecabila, BMW'ul merge ceas, KTM'ul este pt offroad'ul de fiecare sambata, so.. fiecare motor cu treaba lui.

 

neah, n-am nevoie. Kodiak nascut in 2003 e suficient. Are 40k, e inca foarte tanar.

 

ziceam asa ca mi-e drag cand oamenii au grinajie ca motoarele lor sa fie fericite..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si ulei, eu prefer cele naturale, de preferinta din prune, mere, etc. restul foarte complicat, cele de mijoc, ca si pret/calitate, totul este sa-l schimbi la timp si sa citesti carea moto.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, interesant..dar care este aportul stiintific la aceasta dezbatere?Toata lumea stie ca trebuie schimbat la timp si ca trebuie sa foloseasca ulei conform recomndarilor din manual. Dar sunt oameni care vor sa cunoasca mai mult..despre vascozitate, despre index de vascozitate, sintetic vs semi/mineral,aditivi, de ce unul este mai bun decat celalalt, etc.Asa ca remarcile deplasate,atat de des intalnite pe astfel de topicuri chiar nu-si au nici un rost.Am toata stima pt cei care vor sa stie cat mai mult si am sa le raspund la intrebari chiar daca se fac astfel de topicuri in fiecare sapt. O zi buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O mica si scurta poveste : Fiul unui doctor dentist, il intreaba pe acesta care este cea mai buna periuta de dinti ..... urmeaza o serie de marci de firma top din domeniu, raspunsul a fost scurt cea mai ieftina dar schimbata la timp, daca mai tin eu minte la 1-2luni. O fi valabil si la motoare? Daca inginerii aia proiectanti au recomandat X parametrii la ulei si Y timpul in care se schimba acesta + ca or avea si ei marja lor luata, ca mai uita omul, nu o fi suficient? Ca sa-l verific eu pe inginerul ala ar trebui sa invat tot ce stie acesta. Partea proasta este ca am ajuns sa platim mai mult publicitatea produsului decit calitatea lui!

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate singurul paznic pentru tine este conostintele din domeniu.

da, trebuie sa inveti medicina, notiuni de motoare cu ardere interna, electronica, etc.

nimeni altcineva nu te protejeaza asa cum esti obligat s-o faci tu.



asta e motivul pentru care eu nu cred specialistii lu peste care imi spun "crede-ma, stiu ce spun, am studii in dommeniu, ma numesc ipsulescu si reprezint firma ipsulescu consulting!" :lol:

pentru mine trebuie o explicatie logica. n-o ai? nu conteaza ceea ce spui, mi se rupe.



OK, interesant..dar care este aportul stiintific la aceasta dezbatere?Toata lumea stie ca trebuie schimbat la timp si ca trebuie sa foloseasca ulei conform recomndarilor din manual. Dar sunt oameni care vor sa cunoasca mai mult..despre vascozitate, despre index de vascozitate, sintetic vs semi/mineral,aditivi, de ce unul este mai bun decat celalalt, etc.Asa ca remarcile deplasate,atat de des intalnite pe astfel de topicuri chiar nu-si au nici un rost.Am toata stima pt cei care vor sa stie cat mai mult si am sa le raspund la intrebari chiar daca se fac astfel de topicuri in fiecare sapt. O zi buna.

 

pai e simplu, ii scoti specificatia si cauti cum uleiul isi schimba performanta in timp si dupa o perioada de utilizare.

 

ca alegere a uleiului pe mine ma intereseaza sa aiba calitati de ungere, de curatare, aditivi care impiedica depozitele de mizerie, calitatea de schimb de caldura, conditia de rupere a filmului, vascozitatea, temperatura de fierbere (cu cat mai mare cu atat mai greu se evapora), breandul sa fie cat mai uzual sa-l pot gasi si in state si in ucraina si in norvegia, si cam astea.

toate astea ma duc la sintetic, care e facut in laborator cu molecule identice si deci controlabil cu calitati repetitive.

odata ales uleiul monitorizez cum se comporta la temperaturi extreme, monitorizez consumul de ulei si benzina. si gata. stiu ca motorasul meu se simte bine si nu mai ma gandesc la problema asta, o trec la capitolul "stick with wot works for me!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

din pacate singurul paznic pentru tine este conostintele din domeniu.

da, trebuie sa inveti medicina, notiuni de motoare cu ardere interna, electronica, etc.

nimeni altcineva nu te protejeaza asa cum esti obligat s-o faci tu.

asta e motivul pentru care eu nu cred specialistii lu peste care imi spun "crede-ma, stiu ce spun, am studii in dommeniu, ma numesc ipsulescu si reprezint firma ipsulescu consulting!" :lol:

Cam la asta ma refeream la faza cu publicitatea, numai ca nu poti acoperi totul, fiecare ce poate sau ce are chef, mai rau este ca sint aia de se "pricep" cu mina pe inima, nu-i poti deosebi cecit daca esti din domeniu .... eu m-am lasat de a fi genul stie tot - au cistigat ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tsunami, majoritatea nu au motociclete la care uleiul sa fie separat in cutie, ambreiaj si motor. Pentru aceste moto cu ulei comun, daca fabricantul recomanda mineral sau semisintetic s ar cam putea ca sinteticul sa nu dea rezultatele asteptate, desi pe hartie suna bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai e simplu, ii scoti specificatia si cauti cum uleiul isi schimba performanta in timp si dupa o perioada de utilizare.

 

ca alegere a uleiului pe mine ma intereseaza sa aiba calitati de ungere, de curatare, aditivi care impiedica depozitele de mizerie, calitatea de schimb de caldura, conditia de rupere a filmului, vascozitatea, temperatura de fierbere (cu cat mai mare cu atat mai greu se evapora), breandul sa fie cat mai uzual sa-l pot gasi si in state si in ucraina si in norvegia, si cam astea.

toate astea ma duc la sintetic, care e facut in laborator cu molecule identice si deci controlabil cu calitati repetitive.

odata ales uleiul monitorizez cum se comporta la temperaturi extreme, monitorizez consumul de ulei si benzina. si gata. stiu ca motorasul meu se simte bine si nu mai ma gandesc la problema asta, o trec la capitolul "stick with wot works for me!"

Uleiul isi schimba performanta in timp in functie de conditiile de utilizare..sa luam un exemplu..de pilda 2 motociclisti, aceasi mobra, acelasi ulei..unul mers sportiv, schimba vitezele pe rosu, merge mai mult prin Bucuresti, vara, caldura, semafoare,etc..celalt, mers cumpatat, foloseste motorul in weekend cand face multi km in afara orasului..evident ca in cazul primului, uleiul se va uza rapid si cu siguranta va avea nevoie de un ulei sintetic, mai scump si mai bun..celalt va putea folosi si un ulei mediu cu rezultate foarte bune.

Criteriile de alegere pe care le-ai enumerat mai sus sunt cat se poate de pertinente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tsunami, majoritatea nu au motociclete la care uleiul sa fie separat in cutie, ambreiaj si motor. Pentru aceste moto cu ulei comun, daca fabricantul recomanda mineral sau semisintetic s ar cam putea ca sinteticul sa nu dea rezultatele asteptate, desi pe hartie suna bine.

 

asta ma chinui sa zic ca e exclus ca un ulei pe care nu-l poti controla sa fie mai "bun" decat unul sintetic facut in laborator cu aditivi adaugati cu seringa.

si motorul meu era de R6, nu ma refer la tractorul asta. asta merge si cu soia cred

 

Uleiul isi schimba performanta in timp in functie de conditiile de utilizare..sa luam un exemplu..de pilda 2 motociclisti, aceasi mobra, acelasi ulei..unul mers sportiv, schimba vitezele pe rosu, merge mai mult prin Bucuresti, vara, caldura, semafoare,etc..celalt, mers cumpatat, foloseste motorul in weekend cand face multi km in afara orasului..evident ca in cazul primului, uleiul se va uza rapid si cu siguranta va avea nevoie de un ulei sintetic, mai scump si mai bun..celalt va putea folosi si un ulei mediu cu rezultate foarte bune.

Criteriile de alegere pe care le-ai enumerat mai sus sunt cat se poate de pertinente.

 

absolut, ma refeream la comparatii in sistem de utilizare standard, pe banc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet, nu ai fost atent la datele problemei. Nimeni, sau cel putin eu unul nu am sustinut ca uleiul sintetic este inferior celui mineral. Dealtfel, am prezentat superioritatea uleiului sintetic cu multi ani inainte, in cadrul unui conspect pe care l-am realizat tocmai pentru a-mi lamuri acest aspect, material pe care l-am publicat pe mai multe forumuri ( /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/ ).

 

Problema se pune nu doar din punct de vedere pur fizic, la motoarele clasice (cu cilindrii metalici, nu glazurati cu nikasil) pe perioada rodajului intervine si un proces chimic, in care moleculele metalului sufera niste transformari pe care uleiul sintetic le inhiba. Tot la motoarele clasice, de generatie mai veche, in special la cele care au fost concepute sa consume ceva ulei, uleiul sintetic il accentueaza. Datorita tolerantelor specifice, in acest caz este recomandata utilizarea unui ulei mineral de calitate.

 

Ca fapt divers, noul procedeu de rafinare al uleiurilor minerale (hydrocranking) a permis ca acestea sa se apropie si, cu cateva exceptii chiar sa le depaseasca in performante pe cele sintetice.

 

Oricum, datorita evolutiei tehnologiei din ultimii ani, alegerea unui ulei nu mai este atat de critica. Orice ai alege, ma refer la gama superioara... nu prea ai cum sa gresesti

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet, nu ai fost atent la datele problemei. Nimeni, sau cel putin eu unul nu am sustinut ca uleiul sintetic este inferior celui mineral. Dealtfel, am prezentat superioritatea uleiului sintetic cu multi ani inainte, in cadrul unui conspect pe care l-am realizat tocmai pentru a-mi lamuri acest aspect, material pe care l-am publicat pe mai multe forumuri ( /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/ ).

 

Problema se pune nu doar din punct de vedere pur fizic, la motoarele clasice (cu cilindrii metalici, nu glazurati cu nikasil) pe perioada rodajului intervine si un proces chimic, in care moleculele metalului sufera niste transformari pe care uleiul sintetic le inhiba.

 

Ride Safe!

 

absolut corect, dar eu nu ma refer la perioada rodajului, desi si acolo as alege un ulei de rodaj creat tot in laborator cu alta specificatie, alti aditivi, corespunzator rodajului, cu abraziune controlata.

si apropo e prima data cand citesc ca metalul sufera transformari chimice pe perioada rodajului. ai ceva material? eu stiam ca rodajul este exclusiv mecanic.

 

apropo, foarte interesant articolul tau /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/

mi-a placut, bravo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, se pare ca pe perioada rodajului (si aici nu ma refer doar la prima mie de km cum generic este considerat ca rodajul s-a incheiat) componentele active ale motoarelor sufera modificari ce depasesc zona deformarilor plastice, este vorba de un fenomen care are legatura cu structura moleculara a metalului... Am citit mult in legatura cu acest subiect insa nu am ajuns, cel putin nu inca, sa sintetizez ideile intr-un material. Oricum, tocmai din acest motiv au aparut pistoanele "forjate", tehnologie ce presupune alezarea pistoanelor dintr-un material ce a fost framantat anterior precum coca din care se face painea, procedeul conferind o structura moleculara mai ordonata si mai stabila decat in cazul pistoanelor turnate. In plus, inainte de executia propriu-zisa, functie de configuratia structurala materialului, pistonul este executat un pic "gresit", el ajungand la forma si dimensiunile optime doar dupa ce a atins temperatura la care motorul functioneaza si... dupa terminarea rodajului. Coatarea ceramica a cilindrilor este o alta mare discutie... ar fi multe de comentat si recunosc ca multe detalii imi depasesc cunostintele in domeniu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...