Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

salutare poate sa imi spune careva care este uleiu corect pt cbr 900 rr sc 28? ca eu am bagat motol 5100 15w50 4 timp (ESTER)

dar ved ca sunt mai multe gama la acest ulei in loc de ester asta ca nici nustiu ce e? si la alt galon de 4 l tot 15w 50 4 timp decat ca scrie double ester? ms

Editat de mehrdad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ptr motorul asta eu consider (parere personala) ca este mai indicat un 7100 sau 300V de la Motul cu 10w40.

Acum depinde si cum mergi cu ea de sportiv si locul unde o utilizezi mai mult (oras sau afara orasului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://ew5.earlweb.com/search.php?site=41 aici poti sa-ti cauti tipul de ulei de la Motul pentru tine. Si alta data cauta pe forum ce te intereseaza ca sunt topicuri cu nemiluita despre orice. Doar sa folosesti functia search. Dragos ti-a spus uleiul recomandat corect. In rest poti baga si ulei de la bunica si faceti experiente pe mobrele voastre. Va plangeti apoi dupa ce ati bagat alt tip de ulei ca ba va intra greu in viteze, ba ca va patineaza ambreiajul, etc.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa vreo 5 ani pe acelasi sc28: 5100 motul 10w40 semisintetic parca a fost cel mai ok (din gama uleiurilor de pe toate gardurile comertului oficial romanesc, a mai fost ok castrolul cu parametri identici si a fost nashpa repsolul). Alte variante implicand mineral, sintetic sau alte cifre la w au generat zgomote la ambreiaj/motor si disfunctionalitati la schimbatul treptelor.

Si in rest da, exista un topic foarte stufos de 900RR-uri (mai comod de intrebat decat de verificat nshpe mii de pagini :peace: )

Editat de sebic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

300V e ulei de curse boss-ilor.

Si e si cam zgmomotos si si cam subtire 10W 40 pt mers vara la 40 de grade din semafor in semafor. La asemenea utilizare uleiul atinge 120 de grade. Cam pre subtire. Nu mai iese cutia in neutru. Scade vascozitatea destul de mult... prea mult.

10W 50 sau 15W 50.

Vezi ca nu exista doar Motul pe lumea asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

300V e ulei de curse boss-ilor.

Si e si cam zgmomotos si si cam subtire 10W 40 pt mers vara la 40 de grade din semafor in semafor. La asemenea utilizare uleiul atinge 120 de grade. Cam pre subtire. Nu mai iese cutia in neutru. Scade vascozitatea destul de mult... prea mult.

10W 50 sau 15W 50.

Vezi ca nu exista doar Motul pe lumea asta.

Cum poti sa aberezi in halul asta cu uleiul la 120 grade? Si instalatia de racire ce rol are, sa-ti clocoteasca uleiu in baie si la ungere? Sau sa-l mentina la un maxim sa zic constant? Mai ales cu uleiurile astea semi sintetice si sintetice care au un grad de protectie acelasi, adica nu-si schimba proprietatile indiferent la ce temperatura sunt folosite, ma refer la cele din gamele recomandate. Nu inteleg de ce va hazardati sa puneti alte indicative de ulei in mobra cand producatorul recomanda strict doar un anumit tip de ulei, atentie nu marca.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum poti sa aberezi in halul asta cu uleiul la 120 grade? Si instalatia de racire ce rol are, sa-ti clocoteasca uleiu in baie si la ungere? Sau sa-l mentina la un maxim sa zic constant? Mai ales cu uleiurile astea semi sintetice si sintetice care au un grad de protectie acelasi, adica nu-si schimba proprietatile indiferent la ce temperatura sunt folosite, ma refer la cele din gamele recomandate. Nu inteleg de ce va hazardati sa puneti alte indicative de ulei in mobra cand producatorul recomanda strict doar un anumit tip de ulei, atentie nu marca.

 

producatorii nu-s tampiti, castiga mai multi bani din piese decat din autovehicule. asta 1 la mana. 2 la mana ai avut vreodata curiozitatea sa pui un termometru de ulei sa vezi cu cat e mai fierbinte uleiul decat lichidul de racire? sunt sigur ca nu, altfel stiai ca ajunge lejer la 120 de grade...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum poti sa aberezi in halul asta cu uleiul la 120 grade? Si instalatia de racire ce rol are, sa-ti clocoteasca uleiu in baie si la ungere? Sau sa-l mentina la un maxim sa zic constant? Mai ales cu uleiurile astea semi sintetice si sintetice care au un grad de protectie acelasi, adica nu-si schimba proprietatile indiferent la ce temperatura sunt folosite, ma refer la cele din gamele recomandate. Nu inteleg de ce va hazardati sa puneti alte indicative de ulei in mobra cand producatorul recomanda strict doar un anumit tip de ulei, atentie nu marca.

Habar nu ai despre ce vorbesti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul tinde să rămână mai rece decât lichidul de răcire, radiatorul de ulei realizeaza racirea. Adesea, uleiul va fi cu 10-15 grade mai rece decât lichidul de răcire, dar se poate apropia de temperatura lichidului de răcire în unele condiţii (ex: vara, condus sportiv).Temperatura uleiului nu mai este o problema critica motoarele actuale datorita stabilitatii vascozitatii si a proprietatilor uleiului intr-o gama larga de temperaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul tinde să rămână mai rece decât lichidul de răcire, radiatorul de ulei realizeaza racirea. Adesea, uleiul va fi cu 10-15 grade mai rece decât lichidul de răcire, dar se poate apropia de temperatura lichidului de răcire în unele condiţii (ex: vara, condus sportiv).Temperatura uleiului nu mai este o problema critica motoarele actuale datorita stabilitatii vascozitatii si a proprietatilor uleiului intr-o gama larga de temperaturi.

ce face? :)))))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica? explica ce este neclar...poate sti mai multe :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tind sa cred ca temperatura uleiului este mai mare decat temperatura lichidului de racire!

Am vaz la un mercedes 63 amg care avea afisaj al tem ulei cest lucru. Ajunsese in forja la 118 grade

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am montat niciodata un termometru sa masor temp. uleiului.... dar daca tu ai avut ocazia sa masori dupa o forja temp. uleiului si ai depistat ca trecut cu 30 grd peste temp. lichidului..OK!, eu stiam ca in anumite situatii ajunge aproape de temp. lichidului de racire, am scris mai sus ...radiatorul de ulei este inseriat in circuit pentru a schimba caldura cu exteriorul si a reduce din efecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am montat niciodata un termometru sa masor temp. uleiului.... dar daca tu ai avut ocazia sa masori dupa o forja temp. uleiului si ai depistat ca trecut cu 30 grd peste temp. lichidului..OK!, eu stiam ca in anumite situatii ajunge aproape de temp. lichidului de racire, am scris mai sus ...radiatorul de ulei este inseriat in circuit pentru a schimba caldura cu exteriorul si a reduce din efecte.

ai perfecta dreptate insa din cunostintele mele, temperatura uleiului la o masina este normala undeva in jur de 90 - 100 grade.

La moto cred ca urca lejer cu 4 -8 grade doar datorita "concentratiei" motorului si modului de functionare (aici ma refer la motor pitit dupa carene, cadru etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei uite chiar ma voi dota cu un termometru de ulei la mobra mea sa vad al naibii la V-ul meu 120 grade la ulei ca-l beau tot. De abia la apa m-i se ridica vara indicatorul. Deh e V-eu. Cealalta in linie are radiator de ulei. La un motor uzat in scop domestic, nu sportiv rare sunt cazurile cand uleiul ajunge la temperatura asta extrema. Nu ma iau in polemici cu voi. Poate un specialist in motoare cu ardere interna v=a linisti spiritele pe aici explicandu-ne argumentat temperaturile uleiului in timpul functionarii motocicletei.

 

Omul incurca temperatura lichidului de racire cu temperatura uleiului...

Nu incurc nimic, fac inca diferenta dintre ulei si lichidul de racire. Am zis ca si circuitul de racire al motorului ajuta la racirea acestuia. Nu mai spun de circuitul propriu de racire al uleiului prin radiatorul exterior. Inteles colega?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiat vrei sa faci modificari in carter sa introduci in traductor de temperatura ulei? De aici prin conexiuni sa ajungi la bord la un aparat indicator etalonat in grade. Crezi ca merita? Sistemul de racire al uleiului este calculat pentru temperatura de varf a motorului si cum am afirmat, uleiurile actuale ofera o ungere buna la aceste temperaturii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu termometru la moto(nu cred ca are vre importanta ca e monocilindru) si da lejer urca vara peste 100 de gradepana la 110 si tind sa cred ca este chiar mai fierbinte de atata pt ca eu am baie de ulei separata la f650gs si acolo este montat termometru,plus ca are aripioare de racire si este montata si in "bataia" vantului.

 

deci in motor efectiv cred ca este chiar mai fierbinte,din cate stiu si eu este chiar logic ca uleiul sa fie mai fierbinre ca apa.

cred ca o sa te frigi groaznic daca te apuci sa il bei,asta daca te ti de cuvant pt ca sigur ajunge peste 100 de grade. bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca se face confuzie intre temperatura medie a uleiului din baie si cea de moment, intr-o anumita zona a circuitului. Uleiul intra in contact direct cu zonele cele mai fierbinti ale unui motor si anume segmenti si camera de ardere. Pe langa lubrifiere uleiul mai are si rol de racire. Chiar daca temperatura uleiului din baie nu va depasi o anumita valoare, in anumite zone aceasta va fi cu mult mai mare. Temperatura va fi mult mai mica in cutia de viteze spre exemplu decat in zona cilindrilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiat vrei sa faci modificari in carter sa introduci in traductor de temperatura ulei? De aici prin conexiuni sa ajungi la bord la un aparat indicator etalonat in grade. Crezi ca merita? Sistemul de racire al uleiului este calculat pentru temperatura de varf a motorului si cum am afirmat, uleiurile actuale ofera o ungere buna la aceste temperaturii.

Nu trebuie neaparat modificari ca sa pui un termometru. Exista varianta simpla. In locul busonului de ulei se infileteaza un termometru special facut pentru acel locas.

post-23049-0-57968300-1365578275_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu tine ca exista varianta monitorizarii la nevoie, dar am introdus ideea masurarii si afisarii la bord si vizualizarii in orice moment. Oricum circuitul ofera racire pentru mentinerea temperaturii la o limita normala, nu trebuie sa ne facem griji in privinta temperaturii uleiului, exceptand cazurile de defectiune pentru acest circuit. Dar, este corecta o masurare in orice moment !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...