Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pace si voie buna, nu m-am luat de tine, m-am luat de Piratu.

 

E si vina mea, eu am avut numai motorete Honda la care m-a interesat intervalul de schimb si la astea Honda vad ca e dat la 12.000km..

Ieri am cautat manualele de Yamha (am luat R1 ca e cea mai uzitata de lume) si la aia am vazut ca era dat la 7000.

este foarte interesant ,ca stii sa respecti cea ce scrie in carte doar cand iti convine tie........!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu spun de ce m-a interesat pe mine, ca nu m-am apucat de citit de nebun manuale la 50 de feluri de motociclete.

In general m-am uitat in manuale de Honda si am vazut mereu 12.000km ca interval de schimb si am presupus ca in general cam aia e durata de schimb.

Da, aia e greseala mea, am presupus.

De ce un producator recomanda 12.000 si unul 7000 pentru motociclete cu specificatii asemanatoare e peste puterea mea de intelegere, probabil Honda nu vrea sa faca lobby gratuit firmelor de uleiuri pe cand Yamaha are marca ei: Yamalube.

 

E funny ca laYamaha in manual vezi ulei recomadat: Yamalube.. 10W40

La Honda: ulei 10w40.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca nu m-am facut destul de inteles :) . exact asa cum se poate schimba un lant nou(de transmisie) cu pinioane uzate(la recomandarea ta,cartea spune altceva ) . in situatia de fata de ce as tine cont de cea ce scrie in carte?

 

te-ai prins.........da?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca exista vreun manual de utilizare care sa specifice asa ceva.

 

Vad ca te-au marcat puternic si pe viata acele remarci ale mele cu privire la schimbat lantul si nu si pinioanele. :mellow:

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba exista ! putea fi vb de orice altceva ,faptul cum te-ai exprimat ma deranjat si macar de aveai dreptate nu spune-am nimica .

 

poftim pt cultura ta generala .........

post-66828-0-28551600-1372705207_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.

Pai la BMW probabil recomanda sa se schimbe si ghidonul o data la 2-3 ani, apar elemente de stress in metal si nu e recomandat sa se circule asa.

E prima oara cand vad recomandarea, dar cum ziceam, la BMW (Bang My Wallet) nu ma mira nimic.



(p.s. - nu crezi ca trebuie sa ne mutam pe topicul cu lanturi?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca EXISTA vreun manual de utilizare care sa specifice asa ceva.

 

Vad ca te-au marcat puternic si pe viata acele remarci ale mele cu privire la schimbat lantul si nu si pinioanele. :mellow:

 

 

Multumesc.

Pai la BMW probabil recomanda sa se schimbe si ghidonul o data la 2-3 ani, apar elemente de stress in metal si nu e recomandat sa se circule asa.

E prima oara cand vad recomandarea, dar cum ziceam, la BMW (Bang My Wallet) nu ma mira nimic.

 

(p.s. - nu crezi ca trebuie sa ne mutam pe topicul cu lanturi?)

din nou ,am dreptate! (iarasi o intorci)......nu ma "mut" nicaieri lasa sa vada si alti cat te duce caputul.....si am zis ca nu mai vreau sa conversez cu tine ca n-ai cu cine ba....n-ai cu cine ! (continuarea o stii)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma ma intreb si eu... citi au tinut motorul 100 de mii inainte sa-l vinda? si inainte de suta aia de mii, chiar nu s-a stricat nimic la el, nu o carena sparta, nu un far busit, nu nimic? asta in conditiile in care se gasesc motoare SH la unele modele cu 100 de euro.

tare mi-e ca cel putin in Romania schimbarea uleiului la 7000 in loc de 6000 e ultima problema. cumva as intelege discutia asta pe un forum de MV Agusta luate noi, dar in contextul dat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce la BMW uleiul "longlife" se schimba la 30000km si nu la 10000km ca in grupul VAG?

Un mecanic a zis ca au materiale mai bune cei de la BMW. Asa o fi, nu stiu. Daca cartea zice 12000km si pui ulei sintetic cred ca e ok daca il schimbi la 10000.

Fiindca vitezanele sunt turate pe la 15000 sau mai mult ... Bmw ul merge 4000 touring.

 

Si uleiul se toaca mai repede.

 

Nu are treaba materialul cu uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu 12 000km e pe bune ,desi la mine manualul recomanda schimbul de ulei la 8 000 mile :D ,desi cunosc caz in care a tinut uleiul si 14K iar motorul/cutia nu s-au resimtit .

De fapt manualul zice 8000 mile (12000 km) sau 6 luni - are in vedere un ulei mineral si folosirea motocicletei in conditii medii (temperatura ambiant -medie ,plaja de turatii -medie , etc -medie) ;daca folosesti full sintetic poti sa-l ti un an dar tot la aceeasi km , oricum se pun numai km facuti in sezon ca iarna faci putini si asa ajungi sa faci schimbul tot la 2 sezoane ... sau 12000 .

Conditia e ca uleiul sa fie sintetic(rezista mai mult la oxidare) si 'adevarat' ,adica nu cumparat din RO (posibilitate f mare sa fie contrafacut si daca totusi e original ,oricum e facut/destinat pietei de Est ) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica spun neadavaruri , sunt mincinos? Ca asa inteleg .

Din pacate nu mai am cuzinetii topiti , iar motorul celalalt (cel cu batai din cauza uleiului) nu ti-l dau .

Nu mai am ulei d'ala dar foloseste ulei Esso mineral facut in Turcia si ambalat in Romania pe perioada de schimb la CBR (banuiesc ca 6000km) -sa nu-mi ceri bani de reparatie motor !

Pe bidon scrie acelasi lucru ca pe cel cumparat dintr-o tara europeana vestica , calitatea neta e alta ;pretul e acelasi sau mai mic decat in Romania .

Editat de mottofreee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai de ce sa pui ulei mineral la CBR?

De multi ani folosesc uleiuri din Romania, dar cumparate de la magazine serioase si n-am avut probleme cu motoarele. Asta cu produse pentru Europa de est e un mare bullshit. Exemplu concret, ca si la masini se tot discuta intens despre cele facute pentru Romania si cele facute pentru alte tari. Un amic a avut o masina la fel ca a mea, cumparata din Spania, facuta in aceeasi fabrica, alt motor si alta culoare. N-am identificat nicio diferenta din punt de vedere calitativ. Toate piesele erau identice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai am ulei d'ala dar foloseste ulei Esso mineral facut in Turcia si ambalat in Romania pe perioada de schimb la CBR (banuiesc ca 6000km) -sa nu-mi ceri bani de reparatie motor !

Pe bidon scrie acelasi lucru ca pe cel cumparat dintr-o tara europeana vestica , calitatea neta e alta ;pretul e acelasi sau mai mic decat in Romania .

 

Imi pare rau, dar nu am auzit de acest producator Esso. Am auzit de benzinarii Esso dar la fel cum nu as pune ulei Agip sau Mol in nici un motor, nu as pune nici Esso.

Cat de low budget este acest ulei mineral esso?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un ulei se schimba la 5000 km
5000km = 1500 - 2000 lei

100 lei in plus pe un ulei mai bun e chiar asa mult pe langa pretul benzinei ?



Sa trag si concluzia: nu merita sa te zgarcesti si sa iei o mizerie de ulei !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum exact nu tin minte dar raportat la Castrol e 75% din pret .

De 1500 lei cumpar 7 schimburi cu filtru - de fapt ce vrei sa zici? Obisnuesti sa pui un 0 asa,numai?

Cristidb , am vazut K75 cu 364000km la bord care inca functiona ... era de 'dincolo' si de asemenea era de la o institutie (motorul e alb cu verde si inca avea girofar si sirena) . Poti sa afirmi acelasi lucru despre un CBR de la noi ( luat tot pe firma ,tot de la 0km parcursi ,tot cu factura din reprezentanta) dar care a functionat cu consumabile care se gasesc la noi ? Hai ca CBR-ul nu e BMW si nu tine peste 300 000km dar la 200 000 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil sunt si CBR-uri, dar au ramas la 30 000km pe bord :) O sa postez aici cand ajung la 200 000km. Era un clip cu un CBR pe youtube, un tip din America, a dat km peste cap de 2 ori, si era in mile.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se practica si la nemti (la 30 000) ; d'aia se vand asa bine bordurile after . La ei TUV-ul opreste tot ce misca pe drum ,selectiv, pe cand la noi ARR-ul numai camioane/dube/papuci/Dacii 1300 ;motociclete nu. Sa ne spuna unul dintre noi ,care a fost oprit de ARR si testat - neamtul i-ti face puterea la roata,gaze,lumini . Inclusiv se leaga daca ai semnalizatoare/elemente de caroserie (carene/parbriz) neomologate pe acel motor (nu apar in fahrzeugbrief - CIV-ul nostru) ;i-ti ia talonul si incepe sa povesteasca de zeci de oiro.

Cu datul peste cap a kilometrajului pot sa te rezolv acum ,am autofiletanta la 220 . Si daca vrei in mile ,aduci bord in mile . Si-n Ardeal ,la aia inceti se stie care-i mersul la iutub - de unde crezi ca provine expresia 'scoala iutub'? :welcome:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa mao multe teste si sfaturi de la persoane avizate(Cesar este una si-i multumesc pe aceasta cale)eu procedez cam asa cu uleiul.Toamna la inchidere de sezon ai dau drumul la ulei cu motorul cald si il las sa se scurga 24 ore.Pun acelasi ulei300v 10w40 si un filtru si il las peste iarna(adica 5-6 luni),pornind moto de cateva ori in cateva luni cate 10-15 minute.Cand da firul ierbii dau drumul la ulei,pun filtru kn si acelasi tip de ulei tot 10w40.In luna iulie sau sfarsitul lui iunie cand temperatura ambientala creste ziua peste 30 de grade si moto incepe sa mai ciupeasca ulei de la mers sportiv si solicitari completez cu acelasi tip de ulei,dar 15w50.Uleiul care a stat in motor peste iarna il bag in masina si va asigur ca aceasta zice sarutmana cu asa ceva in motor,ba chiar atinge turatii si viteze nebanuite.Intervalul de schimb?Nu fac mai mult de 5000 pe an,completez cateva sute de grame,dar si pun ulei primavara un pic peste minim ca sa pot completa ulterior cu cel mai gros,e suzuki si papa Motul300v(7100 nu il halea),motocicleta nu o folosesc tocmai batraneste,se mai incinge la o defilare,o plimbare prin oras.La masina uleiul il folosesc din primavara pana toamna tarziu si fac peste 10000km,toamna bag schimbul uzat din moto cu un L de ulei nou.Si merge de minune.Astfel nu ma risc sa bag in masina Aral#o mizerie,Mobil#turcia,Castrol#Bv,iar moto merge cu ce e mai bun.Iar la masina un motor bun e 200e asa ca nu agit,e un prapadit de cielo.Cu banii de pe busa pot lua 2-3 troace de cielo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu scursul uleiuleui mai multe ore (peste noapte) e ok daca ti-o poti permite .Despre Motul nu pot sa zic ca am aceasi parere deoarece mi-am motulit un motor (cuzinet topit) .

Uleiul moto nu este aditivat (de aceea oxideaza mai repede decat cel auto) si determina o uzura precoce. Cel auto la moto protejeaza motorul ,ajuta cutia de viteze dar distruge ambreiajul prin aditivi de alunecare . Dar cum zici ,cu 200 euro cumperi la Cielo un motor sau poti lua un kit de lant !

Cu iernatul procedez altfel :daca sa motorul cateva luni ,bateria vine cu mine ,calez toate cele si bag un pic de ulei in capul cilindrilor . Primavara instalez bateria (incarcata anterior) ,desfac legaturile si buton! Porneste din prima ,mai fumega un pic dar nesemnificativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa mao multe teste si sfaturi de la persoane avizate(Cesar este una si-i multumesc pe aceasta cale)eu procedez cam asa cu uleiul.Toamna la inchidere de sezon ai dau drumul la ulei cu motorul cald si il las sa se scurga 24 ore.Pun acelasi ulei300v 10w40 si un filtru si il las peste iarna(adica 5-6 luni),pornind moto de cateva ori in cateva luni cate 10-15 minute.Cand da firul ierbii dau drumul la ulei,pun filtru kn si acelasi tip de ulei tot 10w40.In luna iulie sau sfarsitul lui iunie cand temperatura ambientala creste ziua peste 30 de grade si moto incepe sa mai ciupeasca ulei de la mers sportiv si solicitari completez cu acelasi tip de ulei,dar 15w50.Uleiul care a stat in motor peste iarna il bag in masina si va asigur ca aceasta zice sarutmana cu asa ceva in motor,ba chiar atinge turatii si viteze nebanuite.Intervalul de schimb?Nu fac mai mult de 5000 pe an,completez cateva sute de grame,dar si pun ulei primavara un pic peste minim ca sa pot completa ulterior cu cel mai gros,e suzuki si papa Motul300v(7100 nu il halea),motocicleta nu o folosesc tocmai batraneste,se mai incinge la o defilare,o plimbare prin oras.La masina uleiul il folosesc din primavara pana toamna tarziu si fac peste 10000km,toamna bag schimbul uzat din moto cu un L de ulei nou.Si merge de minune.Astfel nu ma risc sa bag in masina Aral#o mizerie,Mobil#turcia,Castrol#Bv,iar moto merge cu ce e mai bun.Iar la masina un motor bun e 200e asa ca nu agit,e un prapadit de cielo.Cu banii de pe busa pot lua 2-3 troace de cielo.

pentru ce mai pui ulei nou in motor iarna..mereti ma...bine ca nu schimbati uleiul lunar....azi maine il schimbati zilnic...ca cica se altereaza stand in motor...si alte legende stupide...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...