Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu folosesc Repsol de vreo 3 ani si n-am simtit nici un efect negativ asupra motocicletei.

Bine, eu am Honda VFR, poate alte mobre sunt mai sensibile.

Repsol se fabrica in Spania.

Pai ... Repsol si Honda ... fac casa buna ...

 

Dar amantul Hondei e Motul ... si se inteleg mai bine decat casnicia milenara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, cumpar ulei special de moto. mersi de info.

 

Cam de cati litri am nevoie?

2,9l si cumperi filtru Mann de la Irenis ,piata Abator (magazinul cu piese de camioane) - selectezi de aici https://www.mann-hummel.com/online-catalog/EU/eng/dimensions ce tip de filtru necesita motorul tau . Gasesti Motul la nonstopul de pe Calea Floresti (40lei/l) ,poti sa bagi 10W50 daca e mai vechi motorul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicletele au ambreiaj umed,si necesita ulei diferit fata de masini,care au ambreiaj uscat.Motocicletele au un aditiv special(tip JASO),care impiedica ambreiajul sa alunece.

 

JASO e un standard, nu un aditiv. (japanese automotive standards organisation).

Uleiul moto trebuie sa respecte standardul JASO - MA, care implica sa NU contina aditivi anti-frictiune care ar duce la patinarea ambreiajului.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi poate spune si mie cineva la cati km se schimba uleiul la suzuki marauder 125 cmc?

 

scrie in manual intervalul de schimb. dar eu sincer l-as schimba la 3000, iti intra 0.95 litri cu tot cu filtru, avand in vedere ca e un motoras de 125 destul de turat si ca pana si cel mai scump ulei pe care-l gasesti costa pana-n 80 de lei/litru si filtrul ~25 de lei nu e o avere nici pe departe... manualul specifica 20w40, ti-as recomanda un 15(20)w50 pentru vara mai ales ca e racit pe aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un moment dat intreba cineva daca se poate folosi ulei de masina la motociclete.

Se poate folosi dar numai acel ulei auto care care nu sunt cu ameliatori de alunecare ,standardul API nu le mentioneaza direct dar standardul japonez ,da - JASO MA fara alunecare si JASO MB cu alunecare .

Un ulei potrivit pt motociclete e Shell Rottela ,e la 8$ galonul dar din pacate nu se gaseste in scumpa noastra tara - ceea ce e un lucru bun ,nu iei toate falsurile . Mai stie careva uleiuri auto cu specificatia JASO MA?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica din amestecul uleiurilor de calitati diferite rezulta un alt ulei dar neomogen si la temperaturi mari supus unor presiuni/forte mari va spuma ; si ungerea cu spuma duce la defectarea motorului si/sau cutiei .

Concluzia cu spumarea se poate trage din simplul fapt ca 10W40 e mai usor decat 15W50 ,in concluzie are alt punct de vaporizare - pe cand 10W40 e si sub forma de vapori ,15W50 e lichid . Asta e teoria ,tu poti sa o verifici in practica dar te anunt ca vei avea 100 + kg de fier vehi (motorul) .



O metoda de obtinere a uleiurilor pe calitati e distilarea .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din amestecul uleiurilor de calitati diferite rezulta un alt ulei dar neomogen si la temperaturi mari supus unor presiuni/forte mari va spuma

ceva dovezi, studii, date concrete, fapte, masuratori?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,am patit asta la o masina ;chestia ca eu stiam ce vrea beculetul ala rosu si am oprit motorul la moment .Totusi a trebuit sa fac linia de arbore (numai cuzinetii0 ,dealtfel era topita o pereche - pe acolo a scapat presiunea. Cum spuneam ,asta mi s-a intamplat personal - pot fi subiectiv ,de aceea am propus sa faca testul cine nu e convins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca te impedici si te lovesti o data la ora 16:50 concluzia e ca cel mai bine e sa stai nemiscat in fiecare zi la ora aia?

nu face nici o spuma si nu e neomogen, e o poveste de adormit copii. daca nu ma insel standardul specifica ca trebuie sa fie miscibile.

 

=============

 

se pare ca asa e, miscibilitatea e cerinta nefacultativa pt. certificare API (nu ca m-as mira): http://www.api.org/certification-programs/engine-oil-diesel-exhaust-fluid/~/media/Files/Certification/Engine-Oil-Diesel/Publications/150917editionfinal.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Documentul ala de la API, versiune mai veche, l-am mai pus de cateva ori pe acest forum, dar romanu' tot nu pricepe.

Romanu crede ca uleiul e facut cum se mulge vaca. (nu ca mulsul vacilor s-ar face dupa ureche)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica din amestecul uleiurilor de calitati diferite rezulta un alt ulei dar neomogen si la temperaturi mari supus unor presiuni/forte mari va spuma ; si ungerea cu spuma duce la defectarea motorului si/sau cutiei .

Concluzia cu spumarea se poate trage din simplul fapt ca 10W40 e mai usor decat 15W50 ,in concluzie are alt punct de vaporizare - pe cand 10W40 e si sub forma de vapori ,15W50 e lichid . Asta e teoria ,tu poti sa o verifici in practica dar te anunt ca vei avea 100 + kg de fier vehi (motorul) .

 

 

 

O metoda de obtinere a uleiurilor pe calitati e distilarea .

Fratica, ma doare capul când văd ce gogomanii scrii. Deci sa nu se amestece 10w 40 cu 15w 50 pt ca rezultă amestec de ulei neomogen?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar nu-ti dai seama ca tu esti cel care teoretizeaza? ai vedere selectiva? am postat mai sus 3 snapshoturi din manualele de la Suzuki Bandit 600/1200 si Yamaha XJR 1300, unde se vede clar ca dupa scurgerea uleiului ramine ~1 litru din cel vechi. poate crezi ca le-am facut in Photoshop, cauta-le pe net sa te convingi. dupa teoria ta motoarele astea ar trebui sa nu supravietuiasca dupa primul schimb de ulei.

paradoxul e ca tu ne ziceai mai sus de standarde (nu e tot teorie?) iar acum alegi sa ignori convenabil ce scrie negru pe alb tot intr-un standard.

si poate ai senzatia ca orice om care completeaza ulei nu poate dormi noaptea studiind standarde si cind completeaza sta cu specificatia linga el, dupa care pleaca spasit spre service cu vilbrochenul rupt in 2. poti sa fii convins ca in timpul replicilor astea 1000 de oameni au completat in lume cu alt tip de ulei si merg bine-merci.

probabil s-a nimerit sa crape un motor muci (cu vreo 18 fosti proprietari si 10000 km "reali") dupa ce i-ai schimbat tu uleiul si gata-i fabulatia.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

probabil s-a nimerit sa crape un motor muci (cu vreo 18 fosti proprietari si 10000 km "reali") dupa ce i-ai schimbat tu uleiul si gata-i fabulatia.

Aaa,nu .

Motorul era la al 2-lea proprietar si avea 4 ani .Desigur ,uleiul era contrafacut si cuzinetii cu defect de fabricatie.

 

testat cu mos2, cu ceva miere cu teflon, cu metapartz... n-am reusit sa fac nici un ambreiaj sa alunece...

Liqui Moly are ceva tratament pt motoare cu ambreiaj umed cu bisulfura .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa,nu .

Motorul era la al 2-lea proprietar si avea 4 ani .Desigur ,uleiul era contrafacut si cuzinetii cu defect de fabricatie.

 

Liqui Moly are ceva tratament pt motoare cu ambreiaj umed cu bisulfura .

Ce motocicleta? Daca nu ne-ai innebunit cu acei cuzineti topiti. Daca tie ti s-a intamplat la o motoreta nu inseamna ca la toate e asa.

Poate s-a mers fara ulei deloc, poate era pompa de ulei defecta.

Poti tu sa garantezi ca proprietarul anterior nu a scapat-o fara ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa generalizeaza lumea. Cumpara o masina sau motocicleta SH cu x km(de fapt x+100 000 sau +200 000), mai merg cu ea un an sau 2, se strica ceva si se trage concluzia ca e proasta, sau n-a fost bun uleiul.

Cumparati masina sau motocicleta noua, respectati reviziile, folositi un anumit ulei si daca se strica prematur se poate trage concluzia ca a fost defect de fabricatie in cazul in care s-a rupt ceva in putini km sau ca a fost uleiul prost daca s-a uzat inainte de termen. In general daca e ceva subred in motor se va rupe in garantie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal, nu st daca am nimerit topicul, dar tot de ulei e vb.

ce se intampla in cazul in care pui prea mult.

trebuie sa scurg nitel sau sa merg asea ca merge...?

 

a, si cu cat creste consumul si scade aderenta daca pun in loc de cauciuce normale(meltzer.. nu st modelul) haidenau pt macadam (tot nu stiu modelul)

 

multumiri si salutari si asfalt uscat, pasagere in spate si sa luati curbele cum trebe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...