Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

fara misto, imi arati si mie intr-o fisa tehnica de ulei , ce denumire au aditivii EP?

tot ce am citit la uleiuri moto de multe ori sunt niste basini de uleiuri hidrocracate, compozitie de multe ori , mai slaba, decat cea auto

normele Jasoma sunt doar norme auto preluate, cu referire strict la patinare ambreiaj si nu impun altceva: uzura, consum, sludge

prefer sa bag in mobra un ulei auto cinstit decat o mizerie etichetata "pt moto" cu marketing mincinos

ps: fara discutii interminabile despre ulei auto vs moto( a fost un topic acum cativa ani si am postat acolo normele ACEEA, API, JASOMA)

 

 

ne explici si noua care este uleiul auto & cinstit pe care il bagi la KLE?

 

sa avem si noi pontul pentru viitoarele schimburi de ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ne explici si noua care este uleiul auto & cinstit pe care il bagi la KLE?

 

sa avem si noi pontul pentru viitoarele schimburi de ulei...

:) stiu ca esti " mistocar" dar iti voi face jocul...

orice producator care ti trece in fisa tehnica compozitia uleiului si care, totodata, afiseaza o fisa tehnica actualizata si cat mai completa( hths, tbn, nivelul de fosfor) pe site-ul propriu,adica acei producatori transparenti

nu vreau sa convertesc pe nimeni doar mi-am exprimat un punct de vedere; eu folosesc cu succes de 4 ani si vreo 50.000 km, fara consum de ulei sau zgomote la cutie. poate sunt eu norocos sau poate , cum scria d-l inginer einstein 1984,asta nu-i un motor pretentios...

ps: probabil urmatorul schimb va fi cu ulei de floarea-soarelui :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ulei moto am pe acasa cam tot timpul si de multe ori am vrut sa pun in masina dar nu am facut o. Sa inteleg ca n are nici pe ...?

 

De 4 ani folosesc in toate masinile mele doar ulei moto. 2 motoare diesel si unul benzina.

Schimbul il fac de doua ori pe an, o data primavara, o data toamna.

» Post actualizat in 20 Jun 2017 07:22

Ca idee, MSDS-ul uleiului auto din aceeasi categorie, este cam identic. Silkolene PRO 4 PLUS 5W40 si Fuchs Titan RACE PRO S 5W40.

Vascozitate la 40 C: 92.4 cSt ambele

Vascozitate la 100 C: 14.89 cSt ambele

Indice de vascozitate: 169 ambele.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 20 Jun 2017 07:22

 

Ca idee, MSDS-ul uleiului auto din aceeasi categorie, este cam identic. Silkolene PRO 4 PLUS 5W40 si Fuchs Titan RACE PRO S 5W40.

Vascozitate la 40 C: 92.4 cSt ambele

Vascozitate la 100 C: 14.89 cSt ambele

Indice de vascozitate: 169 ambele.

dar diferenta de pret e orbitoare ... eu am bagat Titan race pro pt ca nu aveau stock ala "normal" intr-un cazan, si in alalt am pus Shell GTL 10w60 pentru vara si alergatura/ambuteiaj autostrada ... e tare rau , sa vedem cat tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ulei moto am pe acasa cam tot timpul si de multe ori am vrut sa pun in masina dar nu am facut o. Sa inteleg ca n are nici pe ...?

Eu am mai tot timpul si ulei auto si moto, uneori chiar LHM sau ulei hidraulic, cred ca mai gasesc si vreo 10 bidoane cu felurite uleiuri de transmisie. Dar, ca un prost ce sunt, bag la fiecare utilaj uleiul recomandat. Poate ar trebui sa ma emancipez, in motorul mobrei sa pun LHM, in cel de la conserva ulei de transmisie, iar in cutia de viteze lichid de frana (ca sa franeze sincroanele mai bine ma gandesc)... :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar, ca un prost ce sunt, bag la fiecare utilaj uleiul recomandat.

nu , bagi uleiul recomandat de departamentul de marketing al firmei x sau y...

 

cei mai tari sunt aia cu motociclete de acum 50 de ani care dau o galagie de bani pe ulei "oldtimer" mineral , ca nu le merg cazanele cu full sintetic de 2-3 ori mai ieftin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu , bagi uleiul recomandat de departamentul de marketing al firmei x sau y...

 

cei mai tari sunt aia cu motociclete de acum 50 de ani care dau o galagie de bani pe ulei "oldtimer" mineral , ca nu le merg cazanele cu full sintetic de 2-3 ori mai ieftin

nu te ai prins? trebuia sa apara carnatul ala de semnatura si uleiul nr 1....singurul,adevaratul...

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

nu te ai prins? trebuia sa apara carnatul ala de semnatura si uleiul nr 1....singurul,adevaratul...

😄😄😄

» Post actualizat in 21 Jun 2017 06:42

 

ai acuma pe stoc Silkone Pro 4 PLUS 5w40?

Bineinteles ca este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu , bagi uleiul recomandat de departamentul de marketing al firmei x sau y...

 

cei mai tari sunt aia cu motociclete de acum 50 de ani care dau o galagie de bani pe ulei "oldtimer" mineral , ca nu le merg cazanele cu full sintetic de 2-3 ori mai ieftin

 

Atata timp cat m-am referit la specificatii si nu la brand nu prea cred! Nu pricepe marketingul norme, vascozitati, prostii din astea :P

Cuzinetii mototarelor vechi au "alergii" la niste aditivi actuali, de aceea exista uleiuri pt oldtimere. Daca s-au montat cuzineti moderni nu mai e nevoie de ulei special.

 

nu te ai prins? trebuia sa apara carnatul ala de semnatura si uleiul nr 1....singurul,adevaratul...

 

Carnatul asta iti place mai mult? Vezi ca mai sunt destui alti carnati daca tot te fwte grija, ii gasesti si aici pe topic, si la raionul mezeluri, si te miri mai pe unde!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carnatul asta iti place mai mult? Vezi ca mai sunt destui alti carnati daca tot te fwte grija, ii gasesti si aici pe topic, si la raionul mezeluri, si te miri mai pe unde!

or mai fi " carnati" pe aici dar tu prea esti omniprezent. apropo, vezi ca este un topic cu vanzarea unei rochii da-ti si acolo cu parerea ca prea te pricepi...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara suparare, da' fiarele n-au "alergii"...

n-am vrut sa-i mai dau peste nas... oldtimer-ele sufera pe partea de simeringuri, garnituri la uleiurile noi si la flat "tappet cams" ce aveau nevoie de un ulei cu continut mare de zinc, continut in aditivii antiuzura; odata cu normele de poluare continutul a a fost redus

daca un ulei are norma SM, SN , el va avea un continut maxim admis DE ZDDP pt aceste norma dar mai mic decat normele vechi( ex SG, SH) chiar daca scrie ca le inglobeaza

 

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si intre timp uleiul a ajuns sa nu mai aiba nevoie de aditivi ca sa asigure ungerea.... Da benzina ca acu 2( de ani nu puneti? ca asta noua e cu etanol, e mai naspa...;

esti "inginer ", asa-i ? ai reusit performanta sa scrii in romana si sa ne transmiti nimic...:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh, macar eu stiu sa vorbesc romana , nu flat tappet cams, ZDDP etc

 

esti un Paulynos( ti-am, facut un compliment aici Paulica), dar mai slab, asa, un 1.0; orice topic prin care treci , tre sa -l murdaresti cu limba romana chiar daca nu spui nimic

exemple: ultimele 3 topicuri pe care ai comentat in ultima ora

hai, pa! ti am alocat prea mult timp :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh, macar eu stiu sa vorbesc romana , nu flat tappet cams, ZDDP etc

cum se traduce in romana flat tappet?, nu cred ca sunt multe motoare cu "flat tappet" in europa de est

 

sunt istorie si in usalezia .. dar hai sa ne legam de forma nu de continut.

 

eu am pus silkolene 10w50 in multe motoare de peste 30 de ani , e senzatie pe langa SAE30 cu care au fost ele concepute , SENZATIE !

 

daca incepe sa pise ulei se schimba garnitura/semeringurl etc si asta basta , dar multi vor magie ... eventual un aditiv sa refaca compresia motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un aditiv sa refaca compresia motorului.

Pai si ce, nu exista? Nu vrei tu sa ne zici, ca esti mecanic... bagi pe gat clientilor segmenti, supape si altele (cine-a mai auzit de garnituri si simeringuri noi?!). Vrajeala, pui zeama magica si nanotehnologia se aseaza pe stratul uzat si il face ca nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrajeala, pui zeama magica si nanotehnologia se aseaza pe stratul uzat si il face ca nou.

asa era unu dan gradinescu din Ploiesti/Bacau cu userul dan nano, crians8591,danut101958

vindea aditivi de nanotehnologie IF-WS2 de la Weizmann si WS2 de la Orapi. A pacalit pe cativa si s-a dus

Bine cerea si scump pe un flacon de aditiv cam 100ron bucata...

Editat de lexu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tachet pahar, din ala plat, fara rola, cica face putere mai multa ca un tachet cu rola. Motoarele mai noi find in general OHC/DOHC au mai des culbutori decat tacheti.

nu cocolino , da-i cu google , nici eu nu stiam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cer o parere,moto de 1000,4linie,mers ocazional prin oras(o zi de weekend la 2 saptamani),mers 60-70% regim touring,restul sportiv,pe ce ulei ati merge voi?ma refer vascozitate nu marca,momentan merg pe 10w40,motorul se incinge destul de repede fiind de 1000,in functie de trafic/destinatie uneori apuca sa se duca la 100 grade uneori nu pana ies din oras,in rest sta intre 75-85 grade in afara orasului,ma gandeam 15w50 sau poate si 10w60,nu merg cu motorul sub temperaturi de 8-10 grade,in rest merg si la 35-40 grade daca ma prinde pe drum,si proabil cand intru in orase pana la destinatie apuca sa porneasca sigur ventilatoarele .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce prizezi acolo daaaar hai sa mai fac odata educatie gratuita.

google deeper, sau macar intelege la ce te uiti ...ala cu pahar cum ai spus tu e altceva ...

 

si acum inainte sa te crezi prea inteligent enumera motocicletele cu flat tappet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cer o parere,moto de 1000,4linie,mers ocazional prin oras(o zi de weekend la 2 saptamani),mers 60-70% regim touring,restul sportiv,pe ce ulei ati merge voi?ma refer vascozitate nu marca,momentan merg pe 10w40,motorul se incinge destul de repede fiind de 1000,in functie de trafic/destinatie uneori apuca sa se duca la 100 grade uneori nu pana ies din oras,in rest sta intre 75-85 grade in afara orasului,ma gandeam 15w50 sau poate si 10w60,nu merg cu motorul sub temperaturi de 8-10 grade,in rest merg si la 35-40 grade daca ma prinde pe drum,si proabil cand intru in orase pana la destinatie apuca sa porneasca sigur ventilatoarele .

Stai linistit, sa tot porneasca ventilatorul in Buc este ceva normal.

Eu am 600 si merg cu 15 50, anul trecut cu Shell si anul asta cu Silkolene, antigel proaspat si tot asa se intampla.

 

Cel mai aproape de adevar ar fi sa bagi cat zice-n carte, cu schimb la cat iti spune acolo sau mai devreme si full sintetic, nu doar scris pe eticheta.

Editat de george_p
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...