Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Am scris ca pun si un l de ulei bun.Un set de segmenti si cuzineti nu stiu daca sunt 200 lei pt cielo care nu e departe de dacie.Am un amic cu dacie din 2001 si daca a-ti vedea ce amestecuri de uleiuro face v-ati cruci si are km multo si neumblat in motor.Nu isi mai face mustrari ca uleiul nu se amesteca.

emylyo.. un bidon de 4l elf 20w50 costa 80-100 lei (pretul a 6-7 pachete de tigari)..nu cred ca cineva nu-si permite sa faca un schimb de ulei la dacie..un alt aspect..in momentul in care esti proprietar de masina, motocicleta, etc, trebuie sa iei in calcul si niste cheltuieli de intretinere..asta este.Repet..niciodata nu mi-am batut joc de fier pt ca tot ce am avut am cumparat prin munca mea si prin sacrificii..nu am primit nimic gratis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

rob_debruce ,uleiul moto se uzeaza se uzeaza mai repede deoarece si motoarele in care e folosit lucreaza mai greu ,turatii si temperaturi mai mari,forte de compresiune si forfecare mai mari .

La masini compresia e de 6...10 :1 iar la motoare e de 10...19 :1 . Aceasta afirmatie in sprijinul celor enumerate de mine .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce motocicleta are raport de compresie 19:1? Raportul de compresie e putin mai mare la unele motociclete pentru ca motoarele sunt suprapatrate si se poate face asta, dar si la benzinarele aspirate 11:1 e comun. 19:1 e compresie de diesel. Nici macar la dieselurile moderne nu mai vezi asa ceva.

Oricum nu are legatura cu uzura uleiului.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La masini compresia e de 6...10 :1 iar la motoare e de 10...19 :1 . Aceasta afirmatie in sprijinul celor enumerate de mine .

gresit..raportul de compresie este mai mare la diesel care au si o cursa mai lunga a pistonului cu turatii mai mici...de aseamenea raportului de compresie mai mare este necesar ca sa se obtina temperaturi si presiuni mai mari in urma compresiei pt autoaprinderea motorinei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De niste experimente facute de altii mai destepti decat noi..am sa caut articolul si o sa intelegi.

 

Pai uleiul moto se uzeaza mai repede in motorul de motocicleta, asta e normal.

Dar ai vreun studiu in care se testeaza ulei moto in motor de masina si comparat cu ulei auto pus in acelasi motor de masina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai uleiul moto se uzeaza mai repede in motorul de motocicleta, asta e normal.

Dar ai vreun studiu in care se testeaza ulei moto in motor de masina si comparat cu ulei auto pus in acelasi motor de masina?

:) nu am.. eu ziceam ca este pointless sa pui un ulei care deja este uzat in motorul de la masina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia e cam asa din ce stiu, nu zic ca e litera de lege, dar am mai vorbisti cu oameni care lucreaza in petrochimie si am mai si citit documentatii si articole:

 

Pe vremuri antice si de demult, acu vreo 20-30 de ani, se folosea doar ulei mineral. Ala era ieftin de obtinut, din petrol prin rafinare. Suficient de bun insa la uleiul mineral moleculele nu sunt uniforme, sunt unele mai mari, unele mai mici - neuniformitatea asta moleculara nu-i confera proprietati uniforme si de durata. Uleiul mineral se uzeaza repede si nu-si poate pastra vascozitatea pe o plaja mare de temperatura.

Ca sa compenseze acest neajuns chimistii au incercat sa otina un produs de sinteza, numit ulei sintetic. Uleiul sintetic, fiind fabricat efectiv prin procedee chimice pornind de la diverse alte hidrocarburi (gaze naturale, petrol si alte materii organice) are molecula uniforma si proprietati fizice si chimine mult mai stabile, si pe plaja de temperatura si in timp.

 

Acum, cand pui intr-un motor ulei proaspat, fie el mineral sau sintetic, are cam aceleasi proprietati, singura diferenta e ca cel sintetic o sa reziste mai mult timp.

De obicei, producatorii de masini care recomanda ulei sintetic longlife.. prevad pentru acel ulei un interval de schimb de 20.000 chiar 25.000km.

La motociclete se pune tot ulei full sintetic mai nou, desi la modele mai vechi se recomanda semisintetic sau mineral.

 

Daca tu pui un ulei de calitate, full sintetic.. intr-o motocicleta si-l folosesti 3000-5000km.. acel ulei nu e nici macar la jumatatea perioadei lui de folosire, ar mai merge mult si bine.

De-aia nu cred ca are vreo treaba daca scoti ulei uzat din motoreta, folosit putin, si-l pui la o masina. N-o sa se intample absolut nimic. Uleiul ala inca e foarte bun.

 

Cat despre amestecat uleiuri... nu cred ca exista persoane care inca au complexe de-astea. Toata lumea ar trebui sa stie ca in orice motor la un schimb raman pe putin 500ml din uleiul vechi. Unde? Intins pe peretii motorului. Ala se amesteca de fiecare data cu uleiul nou pus in motor.

Am mai zis de 456 de milioane de ori pe acest forum, in standardele API, la litera h parca, exista o conditie ca uleiurile sa fie miscibile cu alte uleiuri din aceeasi clasa. Fara sa fie aprobat de API nu se comercializeaza nimic. Si conditia e pusa de pe la standardul SC, SD, adica acum 20 de ani, la ora actuala au ajuns la SL, SN.. (fiecare nou standard este si mai restrictiv decat cele anterioare lui.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si daca uleiul ala e inca bun, de ce sa-l scoti din motocicleta la 3000km pentru a-l pune in rabla de masina?

 

Pentru ca ai pasarele la cap, probabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia e cam asa din ce stiu, nu zic ca e litera de lege, dar am mai vorbisti cu oameni care lucreaza in petrochimie si am mai si citit documentatii si articole:

 

Pe vremuri antice si de demult, acu vreo 20-30 de ani, se folosea doar ulei mineral. Ala era ieftin de obtinut, din petrol prin rafinare. Suficient de bun insa la uleiul mineral moleculele nu sunt uniforme, sunt unele mai mari, unele mai mici - neuniformitatea asta moleculara nu-i confera proprietati uniforme si de durata. Uleiul mineral se uzeaza repede si nu-si poate pastra vascozitatea pe o plaja mare de temperatura.

Ca sa compenseze acest neajuns chimistii au incercat sa otina un produs de sinteza, numit ulei sintetic. Uleiul sintetic, fiind fabricat efectiv prin procedee chimice pornind de la diverse alte hidrocarburi (gaze naturale, petrol si alte materii organice) are molecula uniforma si proprietati fizice si chimine mult mai stabile, si pe plaja de temperatura si in timp.

 

Acum, cand pui intr-un motor ulei proaspat, fie el mineral sau sintetic, are cam aceleasi proprietati, singura diferenta e ca cel sintetic o sa reziste mai mult timp.

De obicei, producatorii de masini care recomanda ulei sintetic longlife.. prevad pentru acel ulei un interval de schimb de 20.000 chiar 25.000km.

La motociclete se pune tot ulei full sintetic mai nou, desi la modele mai vechi se recomanda semisintetic sau mineral.

Cat despre amestecat uleiuri... nu cred ca exista persoane care inca au complexe de-astea. Toata lumea ar trebui sa stie ca in orice motor la un schimb raman pe putin 500ml din uleiul vechi. Unde? Intins pe peretii motorului. Ala se amesteca de fiecare data cu uleiul nou pus in motor.

Am mai zis de 456 de milioane de ori pe acest forum, in standardele API, la litera h parca, exista o conditie ca uleiurile sa fie miscibile cu alte uleiuri din aceeasi clasa. Fara sa fie aprobat de API nu se comercializeaza nimic. Si conditia e pusa de pe la standardul SC, SD, adica acum 20 de ani, la ora actuala au ajuns la SL, SN.. (fiecare nou standard este si mai restrictiv decat cele anterioare lui.)

Cat se poate de corect!

 

........

 

Daca tu pui un ulei de calitate, full sintetic.. intr-o motocicleta si-l folosesti 3000-5000km.. acel ulei nu e nici macar la jumatatea perioadei lui de folosire, ar mai merge mult si bine.

De-aia nu cred ca are vreo treaba daca scoti ulei uzat din motoreta, folosit putin, si-l pui la o masina. N-o sa se intample absolut nimic. Uleiul ala inca e foarte bun.

.......

Sunt de acord cu tine dar..sunt convins ca cel care plateste un ulei full sintetic si il schimba dupa 3000-5000 km are 80-100 de lei sa schimbe si uleiul la dacie fara sa recurga la asemenea artificii.

 

Pentru ca ai pasarele la cap, probabil.

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pirate ,acela e un tabel eronat ,cu uleiurile se poate sa aiba dreptate ca daca e cu ambreiaj uscat poti folosi ulei de masina .

 

Este din cartea tehnica a motocicletei,am cautat mai multe versiuni toate spun la fel.

 

Ambreajul nu este uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moto Guzzi are motoare 2V lateral si ambreiaj uscat .

Clutch: Single disc, dry, with cush drive

 

 

Rob_debruce ,era vorba de motoare Otto .

B.B. ,daca ramane la fiecare schimb 500ml ,atunci din cei 2,8l de ulei raman numai 2,3 . Dar si cand am scurs uleiul peste noapte si hatita in toate pozitiile ,tot 2,8l am pus ;de obicei folosesc 3 bidoane de ulei cu fereastra gradata si bag ulei dupa fereastra ,ulterior verific nivelul cu joja .

Binenteles ca daca scoti uleiul pt schimb ,raman cei 0,5 l pt ca sonda nu ajunge in fata baii - acolo unde se acumuleaza uleiul . Si la cateva scimburi d'astea am facut rost si un schimb pt mine ... filtrul e 15 lei - Mann .

Cristidb ,de 19:1 am citit datele la un motor de MotoGP iar legatura dintre compresie si uzura uleiului sunt fortele de forfecare .

La urma urmei nu inteleg de ce unii prefera sa foloseasca ulei neindicat pt anumite motoare cand e nevoie de el in motorul din care a fost recuperat . Cum zice B.B. ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B.B. ,daca ramane la fiecare schimb 500ml ,atunci din cei 2,8l de ulei raman numai 2,3 . Dar si cand am scurs uleiul peste noapte si hatita in toate pozitiile ,tot 2,8l am pus ;de obicei folosesc 3 bidoane de ulei cu fereastra gradata si bag ulei dupa fereastra ,ulterior verific nivelul cu joja .

la mine-n manual zice asa la oil change:

without filter - 3.3l

with filter - 3.5l

after engine overhaul: 4.8l (citez din memorie cifra dar retin cu certitudine ca diferenta era cam de 1l).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu la care motor te referi dar cam mult ,ciudat de mult deoarece la mine zice 'Following engine overhaul-dry engine,new filter.............. .3.0litres' ;cred ca 4 ala era de fapt 3.



Sa-ti trimit manualul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mottofreee, nu stiu ce manual ai tu si nici nu stiu ce vrei tu sa argumentezi, ca tu lasi motorul sa se scurga 20 de zile si in felul asta nu amesteci ulei vechi cu ulei nou?

In toate manualele de service (nu owner manual) e data si cantitatea de ulei necesara dupa reparatie generala, care de obicei este cu vreo 500ml mai mare decat cantitatea necesara la un schimb normal.

Uleiul ala nu ramane nicaieri mai sus sau mai jos, este exact uleiul uns pe toti peretii interiori si piesele interioare ale motorului, ca un strat fin de vopsea.

Cand vopsesti un perete si consumi o galeata de vopsea.. la urma ramai cu un perete pictat cu un strat de juma de milimetru si galeata de vopsea nu mai e.. Unde e? Unsa pe perete, nu balteste nicaieri. Asa si cei 500ml.. de ulei, e uleiul cu care sunt unse piesele interioare.

 

Oricum, poti sa argumentezi pana poimarti cu tot felul de argumente, uleiurile de motor SE POT AMESTECA.

Tu poti sa o pricepi ca este o cerinta pe care trebuie sa o indeplineasca orice ulei de pe piata? Zi, poti? :D

Daca nu poti, ramai cu basmele pe care le stii tu si scurge uleiul vechi 2 luni de frica sa nu combini un ulei cu altul si sa explodeze motocicleta.

 

Sunt 90 de milioane de cazuri cred ca zilnic, cand se duce in service o masina pt schimbul de ulei si proprietarul sau mecanicii habar nu au ce ulei a existat inainte in motor si pun alt ulei. Ce s-ar intampla daca doua uleiuri diferite ar face cumva reactii ciudate? Ia zi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul ala nu ramane nicaieri mai sus sau mai jos, este exact uleiul uns pe toti peretii interiori si piesele interioare ale motorului, ca un strat fin de vopsea.

Cand vopsesti un perete si consumi o galeata de vopsea.. la urma ramai cu un perete pictat cu un strat de juma de milimetru si galeata de vopsea nu mai e.. Unde e? Unsa pe perete, nu balteste nicaieri. Asa si cei 500ml.. de ulei, e uleiul cu care sunt unse piesele interioare.

 

Trebuie sa-mi notez asta undeva :D

 

La viitorul schimb de ulei, dupa ce ai drenat uleiul din baie si din filtru, culca motocicleta cateva minute pe o parte, apoi pe partea cealalta si vezi ca din motor va mai curge o cantitate considerabila de ulei.

Succes!

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De pe pereti se scurge daca il lasi suficient de mult, dar mai ramane prin anumite zone de unde nu se poate scurge in baie. Daca era o problema faptul ca ramane o cantitate de ulei uzat s-ar fi straduit producatorii sa rezolve asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa-mi notez asta undeva :D

 

La viitorul schimb de ulei, dupa ce ai drenat uleiul din baie si din filtru, culca motocicleta cateva minute pe o parte, apoi pe partea cealalta si vezi ca din motor va mai curge o cantitate considerabila de ulei.

Succes!

 

Noteaza-ti, ma mir ca nu stiai pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inclusiv cand dai un motor jos de pe un sasiu (si il muti ba pe o parte, ba pe alta, cand demontezi chiulasa, bloc, etc...), dupa ce in prealabil a fost scurs uleiul pe la surubul de drenaj si pe la filtru, curge foarte mult ulei din el. Si nu este ulei ramas "pe pereti" :)

Eu zic sa te mai abtii cu teoriile tale tehnice (amuzante de altfel).

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in discutie si, de data asta, trebuie sa-i dau dreptate lui Cesar... uleiul curge, nu are cum sa ramana ca o pelicula, imortalizata in eternitate, comparatia cu vopseaua e ca intre gem si beton. In functie de vascozitate (si temperatura, evident), se scurge mai lent sau mai rapid. Dar se scurge. Ca nu se scurge tot, e ori din cauza ca din unele zone nu are cum sa ajunga in baie, ori ca nu se asteapta suficient de mult. Cum a spus si Cesar, daca il intorci pe diverse parti si il lasi sa se adune, o sa vezi ca mai curge... evident, n-are nici pe dracu' daca mai raman 20ml de ulei vechi si nu o sa se apuce nimeni sa bataie motorul ca sa se scurga bine :)) 500ml in nici un caz... mai curand vorbim in procente, nu in ml... la mine intra vreo 2l, la altul intra vreo 4l... tot 500ml raman in motor la schimb? Eu zic ca nu... nici macar la un motor de capacitate mare nu ramane cantitate asa de mare, daca ai rabadare sa-l lasi sa se scurga (si schimbi si filtrul).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Draga Cezarel, eu iti sugerez un mini experiment:

 

Mergi tu acolo la tine in atelier, aseaza-te la o masa si fa un calcul simplu, suma suprafetelor pieselor interioare ale unui motor. Sa zicem ca-ti iese cu aproximatie, 1,5mp.

Apoi, mergi si cauta o poarta de tabla sau chiar o tabla cu suprafata de 1,5mp, pune cam jumatate de litru de ulei intr-o jumatate de sticla de suc taiata, ia o pensula de vopsit si unge toata suprafata aia de 1,5mp de tabla cu ulei.

La urma, vezi cat ulei iti ramane in jumatatea aia de bidon de suc.

 

Uleiul uns pe toate piesele + ulei ramas prin diverse colturi de chiulasa = ~ 300-500ml - in functie de motor.



Geo_ZGA - iti sugerez si tie experimentul. - Eu iti zic ca poti sa astepti 43,5 milioane de ani si tot uleiul nu se va scurge de pe acea suprafata metalica.

 

p.s. - eu n-am facut experimentul, insa pot sa mi-l imaginez usor, voi care sunteti asa necredinciosi ca Toma, puteti sa-l incercati. :D

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BB, nu-i asa. Uleiul nu-i vopsea. Eu scurg uleiul intr-un lighean. Dupa ce termin las ligheanul inlinat la soare. In jumatate de ora se aduna tot jos, ramane o cantitate infima lipita de lighean. Ramane in motor pentru ca sunt zone de unde nu curge cu motorul in pozitia normala, mai ramane in canalele de ungere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...